Forum >> 156

mreni06-04-2012 21:38:05 // 127403
használtan tudsz venni egy garnitúra gátlót 10ért,45-50 a felújítás a rugók még 40-45,így 100ból kb meg is áll a story.
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:38:03 // 127402
Újfent kérdem, akkor miért nem ismert életű bontottat veszel? A feléből megúszhatod.
El lehet vele mászkálni amíg gyűjtöd a zsét.
Rolee15606-04-2012 21:35:19 // 127401
Én ezt elhiszem, és tudom, hogy igzad van,de ezeket felújítani már nem lehet olyan állapotban vannak... pl a bal hátsó gyalulta a gumimat, mert eltört a rugótányér, úgy szét volt rohadva... :S
A jobb márkák pedig 200 ezer felett vannak, annyi pénzem sajnos nincs, most vitte el a motorcsere :(
mreni06-04-2012 21:33:03 // 127400
Tesómnak is beraktam a Supersport nevű futóművet,szépen beült,brutálisat kanyarodik,de néha olyat felüt hogy a hajam az égnek áll....
mreni06-04-2012 21:31:59 // 127399
ja,viszont egy felújított gátló+normális rugó sokkal sokkal jobb lesz mint egy gagyi TA és kb ugyanannyiba kerül,a Te döntésed.
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:31:58 // 127398
A kombit meg valószínűleg a súly miatt említi, ami miatt megint nem -40 mm lesz a csere után.
Rolee15606-04-2012 21:31:01 // 127397
A 12 éves gyári gátló!!! + vágott eibach rugó kombónál biztosan vagy 1000x jobb lesz!
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:30:51 // 127396
Valószínű az lesz, amit mondasz, hogy a gyári sportcsomagon NEM 40mm-t ültet a csere után.
mreni06-04-2012 21:30:44 // 127395
20 vagy 25mm
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:29:52 // 127394
A gyári mennyit ültet?
Dévid06-04-2012 21:29:11 // 127393
Itt inkább az a szitu, hogy a sportcsomagos gyárilag 25 mm-t ül, és egy sportcsomagosba beszerelve a 25 mm hasmagasság csökkenést ígérő futóművet, nem történik semmi, max. drágán visszafejleszted a kocsid futóművét. Azért egy TA-Technix futómű nem Eibach rugó+Bilstein gátló szint. :)
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:28:43 // 127392
Az eredeti oldal képe alapján a felfüggesztés azonosnak tűnik.
mreni06-04-2012 21:28:13 // 127391
FK-ból van több féle,szerintem 156hoz is

Ok,Te tudod :) csak zárójelben megjegyeztem
Rolee15606-04-2012 21:27:14 // 127390
Ezt tudom megfizetni, vagy még talán az FK-t. A kettő közt sok különbség nem lehet.
mreni06-04-2012 21:24:43 // 127389
mondhatni :D
mreni06-04-2012 21:24:32 // 127388
hidd el hogy ugyanúgy belemegy mindkettő max amit ott sportcsomagosnak ír az még 2 centivel többet ültet mint a másik,ennyi

(mondjuk én TA-t nem vennék)
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:22:25 // 127387
"két darabban" - töredékár? :-DDD
Rolee15606-04-2012 21:22:16 // 127386
Ja, és 40 mm-est akarok.
Rolee15606-04-2012 21:21:36 // 127385
Először is köszönöm mindenkinek a segítséget!

Innen szeretnék komplett futóművet vásárolni (rugók és gátlók egyaránt):

TA-Technix

És ha megnézitek megkülönböztetik egymástól a gátlókat annak függvényében, hogy mivel jött ki gyárilag. Mert az egyik valószínűleg nem kompatibilis a másikkal!
mreni06-04-2012 21:21:04 // 127384
a 156-ból meg két darabban szedtem ki a gyári első rugót... :D :D
Dévid06-04-2012 21:17:24 // 127383
Vagy én értettem félre. Nem vitázom, igazad van, teljesen mindegy gyárilag milyen volt.
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:17:12 // 127382
A Pókban is bontott első teló/rugó kombó van egy kevesebb, mint felét futott autóból. Ha tudod honnan van, lehet élni a rizikóval. Főleg, hogy töredékáron juthatsz hozzá.
mreni06-04-2012 21:12:51 // 127381
lehet,hogy én értettem félre,d szerintem csak rugót akar cserélni a cartárs.

De egyébként tök mindegy hogy sportcsomagos vagy nem
GTPeti06-04-2012 21:12:12 // 127380
"ma egy autó alkatrész boltban is azt mondták, hogy pár dolog különbözik... rögzítési pontok, vagy mit tudom én... :)"
Húú látod, ez nem a legbiztosabb információforrás...

(Az amorés boltosok kivételek. :)
GTPeti06-04-2012 21:10:47 // 127379
"keress egy bontott sport (vagy sima, vagy emelt) futóművet kis pénzért és szereld be"
Leszámítva, hogy a használt ált. zsákbamacska, valóban: ez is egy jobb választás, mint a gyári lcs. + ültetőrugó.
Dévid06-04-2012 21:09:48 // 127378
Az szerintem egyértelmű a kolléga úrnak is, hogy csak ültetőrugót nem szerelünk be a széria normál lengéscsillapítóhoz, mert elqrjuk a lengéscsillapítást és "ideges" lesz tőle a kocsi. Ha jól értem gátlót is akar cserélni.
GTPeti06-04-2012 21:09:09 // 127377
Csatlakozok mreni cartárshoz. :)

A gyári és az ültetőrugók karakterisztikája eltér. Ennél fogva a gyári lengéscsillapítóval egy teljesen más viselkedés lesz az eredmény.

A helyes választás a kpl. sportfutómű egy neves gyártótól. Ott biztos lehetsz benne, hogy megmarad az autó kiszámítható viselkedése.
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:09:07 // 127376
"ültetőrugó szetteknél megkülönböztetik a sima, és a sport változatot egymástól." - ezt értem, de ennek mi köze van ahhoz, hogy a kocsi gyárilag milyen rugó/teló kombinációval jött ki?
A gyári rögzítési pontok a kocsin ettől nem függnek. Amit veszel, annak kell passzolni a kocsihoz. Vagy tévedek?
Ha komoly futóművet akarsz keress valaki profit a témában (mondjuk egy futóművest), interneten nehéz megoldani. Ha meg csak ki akarod cserélni a vágott rugót épre keress egy bontott sport (vagy sima, vagy emelt) futóművet kis pénzért és szereld be.
mreni06-04-2012 21:05:25 // 127375
én tuti nem vennék csak ültetőrugót gyári gátlóhoz... hol nézelődsz egyébként?
Liquid06-04-2012 20:59:11 // 127374
ajjaj részvétem :( egyébként látszólag elég egyszerűen megúsztad...( tudom ez nem vigasztal)
Rolee15606-04-2012 20:57:45 // 127373
Az ültetőrugó szetteknél megkülönböztetik a sima, és a sport változatot egymástól. Sőt, ma egy autó alkatrész boltban is azt mondták, hogy pár dolog különbözik... rögzítési pontok, vagy mit tudom én... :)
És ha így meg vannak különböztetve az ültető szettek (mert azokat néztem, ahogy írtam is), akkor csak van valami különbség. Most nem a sima gyári, és a gyári sport között kell csak választanom... Hiszen ezek már eleve ültető szettek.
Piritu - 1.000.00006-04-2012 20:45:36 // 127372
Egyébként nem értem a problémád. Ha egy vágott rugó van most a Vasban nem mindegy, hogy anno mivel jött ki?
Gyakorlatban a rugón és a telón múlik a különbség, az utólagos ültetőszettek is ezeket tartalmazzák. Meg hogy más futómű beállítás kell az ültetéstől függően.
Piritu - 1.000.00006-04-2012 20:42:43 // 127371
ide beírod az alvázszámot a "Fahrgestellnr." rublikába és kidob minden fontos infót a kocsidról.
Rolee15606-04-2012 20:39:06 // 127370
És ezzel, hogyan deríthetem ki, hogy sport-e vagy sem? Azt látom, hogy minden alkatrészre rá lehet menni részletesen, de, hogy nézzem meg amit tudni akarok?
Rolee15606-04-2012 20:27:15 // 127368
Igen, és pont lengéscsillapítót és rugót szeretnék vásárolni! :) Tehát pont ez az adat kéne, hogy most akkor sport vagy sem.
Az, hogy alacsony az autó ne tévesszen meg senkit, az előző gazdi szépen megvágta a rugót, aszt cső... :S
Nem tudom mi az az ePer, és nem tudom, hogyan kell használni sem...
Dévid06-04-2012 18:37:04 // 127367
Szerintem ha bekalapálod ePer-be az alvázszámot, motorszámot, akkor kidobja a felszereltséget. :)
Csak a lengéscsillapító és a rugó más a sportcsomagban, tudtommal a többi megegyezik.
admirális06-04-2012 17:30:33 // 127366
A kapcsoló körüli rést óvatosan meg kell feszíteni lapos csavarhúzóval. De ha nem akarsz vele vacakolni, vegyél egy új panelt!
NGC06-04-2012 17:20:58 // 127365
Szétszedtem, viszont a kapcsolót az istennek sem tudtam kikönyörögni belőle.
Rolee15606-04-2012 16:20:50 // 127364
Sziasztok.

Komplett futóművet kell vásárolnom a 156-osomhoz... Valaki mondja meg legyen szíves honnan tudhatom azt, hogy az enyém sport kivitel-e vagy sima? Ugyanis a futóműveknél ez fel van tüntetve mint eltérés.
Az oldalamra válaszoljon valaki.
Előre is köszönöm szépen!!!
Üdv.: Roland
GTPeti06-04-2012 15:04:23 // 127363
Nagy szerencséd volt, hogy csak ennyi történt. Egy ismerősömnek fullra lenullázta egy állat az autója elejét.

Bontóból mindent megkapsz gyáriban. Az utángyártott (új) elemeket viszont felejtsd el!!
Gábor15606-04-2012 15:01:18 // 127362
Sziasztok!

Kicsit off de ha valaki tud segíteni megköszönném :) Telibe kaptam egy jól megtermett szarvast, feltettem egy hirdetést aki esetleg tud mondani valami jót örömmel várom :)

http://alfaamore.hu/adokveszek/32927

Köszönöm :)

admirális06-04-2012 11:53:32 // 127361
Az a 2 csavar tartja, majdnem biztos hogy eltört a gomb.

Cserélni lehet a gombot külön, kapcsoló nélkül is, vagy az egész panelt, ahogy jobban tetszik.
NGC06-04-2012 10:13:44 // 127360
Köszönöm!
Kócosw06-04-2012 10:09:39 // 127359
eleg ha azt kiszeded..
igy jönnek ki a panelek
NGC06-04-2012 10:06:18 // 127358
Üdv!

Az utasoldali elektromos ablak kapcsolója tegnap kicsit lebetegedett, lifeg, és nem mindig működik. Az elég a szétszedéshez, ha az ajtóbehúzó mélyedésben lévő két csavart kiszedem, vagy szét kell bontani az egészet ahhoz, hogy megnézzem a kapcsolót?

Köszi előre is!
Szabeee05-04-2012 22:12:49 // 127357
nekem is elég hideg levegőt fújt tavaly nyáron álló helyzetben... csak valahol ereszt a rendszer, így 2 hónap használat után már nem kapcsol a kompresszor :(
Alfa GT-Csaba05-04-2012 21:31:56 // 127356
Valószínű hogy azért nem
jelez a biztonsági öved ha nincs bekötve,mert az ülés alatt szét van húzva a kábele!!Én a múltkor összedugtam,rögtön sípolt!
Liquid05-04-2012 21:19:17 // 127355
ez fura, emlékeim szerint egészen hideget tud tolni álló helyzetben is, de majd megmérem
GTPeti05-04-2012 13:01:36 // 127354
Klíma téma.

"Szabvány szerint a légkondicionálónak a motor alapjárata mellett 7 fokos levegőt kell befújnia a szellőző kettes fokozatán, de inkább 5 fok az átlag, egyes autók 3 fokos levegő befújására is képesek."

Az én autóm (vagy általában a 156?) pl. nem tartozik ezek közé. A klímások is mind azt mondták, hogy rendes menetszéllel fog tűrhető hideget fúji csak.
Spec. nekem annyira nem is hiányzik, nem vagyok nagy klímahasználó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.