Forum >> 156

GTPeti04-07-2015 20:20:44 // 148753
Ha gyári ellenállást teszel bele (ami ugye igencsak szeret meghalni - ez pedig eléggé relativizálja egy bontott alkatrész értelmét...) akkor azt csak rá kell dugni. A probléma az a csatlakozónál van, mert gyárilag egy eléggé alkalmatlan, nem vízmentes megoldást választottak. Tapasztalatból mondom, hogy annál a csatlakozónál kb. 50% a kontaktosság esélye. Na ezek miatt tettem be én másfajta ellenállásokat és forrasztottam direktbe a kábelre. Ugyan most már nem cserélhető egy mozdulattal... de nincs is rá szükség.
GTPeti04-07-2015 20:18:38 // 148752
De ebből ugye nem az következik, hogy egy karambolos de helyrehozott autó szükségszerűen forralja a vizet? :)
blackbird0004-07-2015 19:22:51 // 148751
Amiket mi cseréltünk (147 1,9JTD, és 156 1,8TS), azok plug&play volt. A gyári csatlakozóhoz stimmel, semmit sem kell forrasztani.
Ezekben csak két csavar tartja a venti körül lévő műanyag burkolatban.
Egy az egyben ugyanolyan, mint a gyári alkatrész.
theBanyai04-07-2015 19:07:31 // 148750
Ezeket amúgy forrasztani kell? Mert én kértem bontottan ,de foglalat nélkül kaptam, és ahogy néztem ezek forrasztva vannak...

Amúgy én gondoltam egy kapcsolós megoldásra ,ha előreláthatólag talpalnám a gépet, már nyomom is fel.
Dante04-07-2015 17:35:34 // 148749
Nekem kb pont két egész hajszálnyival szokott feljebb menni a mutató, majd ott szokott bekapcsolni a venti. Szerintem vártál volna még 10 másodpercet és amúgyis kapcsolt volna.
Zoli8504-07-2015 15:25:21 // 148748
Nekem is hasonlo pozicioban kapcsol a ventilator.
erno156sw04-07-2015 14:27:42 // 148747
Nekem a kistesó (seicento) miután megtörtem mindig elforralta a vizet... (megakasztottam egy szarvast), utána összekalapáltuk a garázsban, de onnantól kezdve 1 hét alatt kiforralta a hűtővizet, pedig pörgött benne a venti mint az állat (akkor új hűtő került bele)... A Buzukim meg egyszer érte el 90°C-ot (100e km alatt).
Amíg üzemszerüen kapcsolt a ventim, nekem is csak 90°C-nál adta az első életjelet...
GTPeti04-07-2015 13:26:43 // 148746
A 156 ventije nálam is elég "kivárós". Az Uno-ban hamarabb kapcsol.
Kristyon04-07-2015 11:42:57 // 148745
Sziasztok.

Éppen ezzel a témával kapcsolatban akartam kérdezni.
A minap megkergettem egy kicsit a gépet a végcélhoz érve, így nem állítottam le rögtön hagytam egy kicsit alapjáraton és kinyomva a klímát, elkezdett melegedni a víz, motorháztető felnyit, nem mennek a ventik...
Erre rányomtam a fűtést, így mégsem állíthatom le, de továbbra sem akart hűlni, majd visszakapcsoltam a klímát így már kapcsolt az egyik venti és elkezdett visszahülni...
mikor 90 fok alá ment a mutató akkor állítottam le..
Itthon néztem egy diagot, a ventilátorok jók megy az egyes fokozat is meg a kettes is.
Az elektronika mégsem kapcsolja a hőfok alapján, a hűtőm szinte új, majd ránézek erre az előtét ellenállásra.


Jó, hogy van ez a fórum, főleg mikor előbb találom meg a választ, minthogy beírnám a kérdést ;)
Ez úton is köszönet a gyors válaszért :)

Üdv.
gabee04-07-2015 11:40:40 // 148744
szia. koszi szepen az alapos valaszod!keresek vkit,aki ki tudja torolni..
Alfás Theo04-07-2015 11:32:14 // 148743
Csere esetén, ha kint az ülés, nincs meg a légzsákkör, akkor jelzi és tárolja az ECU a hibát. Van olyan eset, mikor 5-10 indítás után nem jelez hibát, mert a hiba már nem áll fent, de az ECUban ott lesz. Javaslom a törlést az összerakás után.
gabee04-07-2015 11:07:48 // 148742
koszonom a valaszt...
Dante04-07-2015 10:25:40 // 148741
Törölni kell. Nem törlődik magától a légzsákhiba.
gabee04-07-2015 09:55:52 // 148740
sziasztok. ulescsere utan a legzsakok hibakodjat ki kell iratni? ulest csereltem.kiszedtemnoket majd elmantem a masik ulesekert. persze a legzsak vißzajelzo vilagitott,mivel nem is volt benne a jobbos ules. miutan osszeraktam ,a visszajelzonis maradt.eg tovabb. ez igy normal,es gepre dugva torolni kell,vagy a regi legzsakot kellene vißzatennem(bar azt nem hiszem)?
blackbird0003-07-2015 20:31:57 // 148739
A melegedésre én is azt javaslom, hogy először az előtét ellenállást kell megnézni, az esetek nagy részében az a ludas. Mi nemrég cseréltünk két autóban is, azóta tökéletesen müxenek.
A gyárit nem érdemes megvenni, van jó minőségű ugy. Lengyelországból ebayen, pár ezer ft, ingyen szállítással.
Tényleg jó minőségű, nem kell fabrikálni, ugyanolyan, mint a gyári.
hg6idn03-07-2015 17:00:45 // 148738
Nekem a relé is vacakolt, behúzott csak delej nem ment tovább. Cseréltem, picit jobb lett , de sajnos a hűtő is sz...
GTPeti03-07-2015 16:43:49 // 148737
Fotót azt hiszem annon nem csináltam, de hamarosan bepótolom, mert úgy látom, ez a téma újra elég felkapott lett. :)
GTPeti03-07-2015 16:19:36 // 148736
Lehet, hogy már megtetted, de ha nem: Írtam a blogomban már erről.
Én 2db 50 (vagy 100?) wattos ipari ellenállást tettem be a gyári helyett. Mert a gyári alkatrész a termosztáthoz hasonlóan eléggé kérészéletű...
Piritu - 1.000.00003-07-2015 15:49:12 // 148735
A ventilátornak két fokozata van. Az első "el szokott menni" a vele sorba kötött ellenállás szakadása miatt.

Ha bekapcsolod a klímát, akkor az első fokozatnak el kellene indulnia. Az ellenállást a hűtőventilátort tartó lemezben találod.
Ettől függetlenül a hűtő is előbb-utóbb cserés lehet.
erno156sw03-07-2015 15:43:16 // 148734
Van egy sanda gyanúm, hogy ha 100°C-os a víz, és a ventillátor nem megy, az nem egészséges... Ma megnéztem. Hazaértem leraktam a kocsit, hagytam járni a motort, de a venti meg se mozdul... :S
erno156sw03-07-2015 08:22:13 // 148733
Szia!

Az Alfa Szatmárihoz megy a verda 2 hét múlva, én nem szeretek belepiszkálni a kocsimba, másrészt se hely sem idő nem áll rendelkezésemre, így csak a szerelő marad... A vízpumpára gondolnék utoljára, az nemrég lett cserélve (februárban, 25 ezer km-el ezelőtt), amikor a vezérlést cserélték...
hg6idn03-07-2015 08:16:29 // 148732
Hátsó lengéscsillapítónál nézd meg, hogy Nivomatos a csillapítód? Én megjártam vele, hagyományost raktunk be, ezt nem bírta el a rugó, így kapott Eibach -30 rugókat is:)
Azért a termosztát működését is ellenőrizétek, meg vízpumpát.
erno156sw03-07-2015 08:08:42 // 148731
Szia!
Köszi, bár ennek nem örülök, pont most készülök egy kisebb vagyont kiadni a kocsira, de ha még hűtőt is kell cserélni, akkor az már nem kisebb vagyon lesz, hanem nagyobb -.-
Nekem most lesz klíma javítás (valószínűleg elhalt a kompresszor), hátsó felfüggesztés (ki vannak a lengéscsillapítók), olaj meg szűrőcsere (ez meg muszáj, mert közelít a ciklus vége), ha még e mellé a hűtő rendszert is meg kell hekkelni, az már fájdalmasan fogja érinteni a családi kasszát :(
hg6idn03-07-2015 07:30:24 // 148730
Szia!
Jó eséllyel hűtő csere előtt állsz :(, Nekem már a garázsban az új hűtő. Hasonló jelenségek. Tegnap Bp-n, klímával már közelített a 100-hoz. Az én hűtőmbe a kis lamellák rohadtak ki, nincs már kellő hatásfoka. Ha nyaralni mész, mindenképp cseréld ki előtte. Jövő héten megyek Transz fogarasi túrára, nálam is hozta előre. A városba még el főzögettem a motoromat:)
A Bárdis saját márkás hűtőt nem javaslom, szerelőm nézte (szomszéd, baráti szerelések, nem profit érdekelt irányomba), de mondta jó érzéssel nem rakná be, nagyon gagyi.
erno156sw03-07-2015 06:51:34 // 148729
Sziasztok!
Van nekem egy 156 SW-m, 2.0 JTS motorral:
Még alig fél éve van nálam az autó, és eddig nem voltak azok az igazi kánikulák, így csak most jött elő egy bosszantó dolog: Budapesten, egy kellemes dugóban a hungárián kb fél óra alatt felkúszik a víz hőfok 110°C körülre, egy óra alatt meg olyan 120 körül van, itt már darázok, és inkább félreállok egy kicsit, hogy hűljön. Ez a 'normális működés' vagy valmai gyengélkedik a hűtőrendszerben? Vagy csak fölöslegesen parázok, amíg nem éri el a piros zónát a víz hőfok? Ennyire későn kapcsolna a hűtőventi, vagy ennyire alacsony a hatásfoka? Nemsoká jön a Horvát-nyaralás (természetes az alfával), és nem szeretném, ha félre kéne állnom megpakolva, a családdal...
Köszi
osee_selespeed02-07-2015 17:15:05 // 148728
Hopp ez véletlen volt.
osee_selespeed02-07-2015 17:14:02 // 148727
Ugyanúgy megszorulhat továbbra is, ha nem lett le szerelve és ki tisztítva. Tele van szénkefe porral, ami a kalapálástól ki nem tisztul...
osee_selespeed02-07-2015 12:10:33 // 148726
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy az EURO2-es légszűrőház és rezonátor cső megegyezik az EURO3-as TS-el?
osee_selespeed01-07-2015 21:50:21 // 148725
Ugyanúgy megszorulhat továbbra is, ha nem lett le szerelve és ki tisztítva. Tele van szénkefe porral, ami a kalapálástól ki nem tisztul...
DobosHunor30-06-2015 19:10:29 // 148724
sziasztok! van egy elado tetocsomagtartom 156-ra. ha valakit erintene a dolog akkor privatban megbeszeljuk a tobbit. 20.00 Ft valamint Pesten szemelyesen atveheto. :)
Vili30-06-2015 18:39:11 // 148723
Selespeed szivattyú a neve ès aranyárú újban.Vedd ezt le vidd el villanyászhoz 2 db 150ft - os szènkefe kell bele!
redbull9030-06-2015 14:26:38 // 148722
Mindenkinek köszönöm selesspeedes válaszokat hiba oka -->
Megvolt szorulva az a motor vagy pumpa ami keringeti az olajat!
Meg lett ütögetve most elindult. Azt mondja a gazdája jobban vált mint elötte.
Az a kérdés hogy ennek mi szak neve mer rendelni szeretnénk bele!
Csak webshopokba sehol nem találjuk.
osee_selespeed30-06-2015 09:55:45 // 148721
Ha a pumpára adtok direktbe áramot és úgysem indul, le kell venni és ránézni szénkefékre. A reléjét is ellenőrizzétek le, egy kis piros, az akksi előtt(ahogy Vili írta).
redbull9029-06-2015 15:08:05 // 148720
A selespeed pumpája nem indul el se ajtó nyitásra se gyújtásra biztosítékot cseréltünk lehúztuk az akksit megnéztünk minden csatit.... megpróbáljuk most behúzni. De én a pumpára gyanakszok de sajnos most itt nincs lehetőség szétszedni mindent h a pumpát megnézzük.. áramot adjunk neki egyáltalán...
Köszi mindenkinek a tippeket!
Vili29-06-2015 14:47:22 // 148719
Az obd csati alatt megy be egy halom vezetèk húzd ki a legvastagabb piros vezetèk csatiját várj 1-2 percet ès utána dugd vissza volt már ,hogy ez segített.
Vili29-06-2015 14:26:55 // 148718
Ha nem mered adj kèt dróttal direkt áramot a szivattyunak ha műxik ki lehet lökni!Az akksi elött van 5-6 relè valamelyik a selesè azokat is mozgasd meg volt már az is a trèfa oka.
Vili29-06-2015 14:16:31 // 148717
Kœssetek rá nyugodtan valami jobb kötèllel ès odèbb lehet húzni.Ha ráadod gyújtást befog
indulni ès kiveszed üresbe.Vagy nem adsz rá ès csak simán odèbb húzod ès tornászol tovább.
GTPeti29-06-2015 14:15:08 // 148716
A váltó csonkjaihoz elég egyszerűen hozzá lehet férni. Úgyhogy az az érzésem, hogy azt a dobozt is viszonylag hamar le lehet onnan kapni. (De még sosem csináltam, csak tipp.)
Kiváncsian várom, hogy mi lesz a megoldás.
redbull9029-06-2015 14:02:11 // 148715
Igen egyszerűbb kellene egy benzinkuton ál az autó... sehova se lehet mozdítani... motor se indul...
GTPeti29-06-2015 13:37:50 // 148714
Legrosszabb esetben le kell venni a váltórol a cuccait és a kiálló csonkokat a megfelelő pozícióba forgatni. De csak tipp. Talán van egyszerűbb módja is.
redbull9029-06-2015 13:10:05 // 148713
Sziasztok!

Selespeed váltót hogyan lehet kivenni üresbe?
Kinyomta a váltópumpa biztosítékot ki lett cserélve de most se jó! És sehogyan nem.akar indulni! 1esbe maradt sehova se mozdul a váltó. Valakinek valami ötelete?
Trombozis29-06-2015 11:23:58 // 148712
Háh! Miket nem szúrsz ki? :-)
Vili29-06-2015 11:18:27 // 148711
Vezèrlõegysèg microprocesszor hibát ír a MES.
GTPeti29-06-2015 10:28:53 // 148710
A motorlámpa miért világít?
Szabeee29-06-2015 10:10:51 // 148709
nekem a Philips X-treme Vision +100% 3 hónapot bírt ki, többet ilyet soha nem vennék.... viszont még a 146-ra vettem Osram Night Breakert, azóta is világít, de az H1
osee_selespeed29-06-2015 08:39:59 // 148708
Ugyanez igaz a dőlésre is. Futóműves meg mondja pontosan, értékek szerint.
Ricoe15629-06-2015 06:40:12 // 148707
Köszönöm az infot.
Vili29-06-2015 05:55:50 // 148706
Ferreri Racing Days-rõl hazafelè

Ihletet kapott az öreg "szarolasz":-))
GTPeti28-06-2015 22:57:32 // 148705
Ma lemostam az autóm. Már ideje volt, az esőben pályázás nagyon sok koszt hagy a kasztnin. Sajnos képet nem csináltam, de ahogy ott csillogott a lemenő nap fényében...
Remélem egyszer a feleségemmel is így leszek ennyi idő után is. :)

Leonardo unokái tudnak valamit... :)
GTPeti28-06-2015 22:45:02 // 148704
Viszont nagyon kell vigyázni, hogy jó forrásból vedd, mert sok a hamisítvány.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.