Forum >> Szerelőműhely
Saughassy26-06-2005 12:08:27 // 6372
Nem mintha vedeni kellene a szervizeket, de teljesen igazuk van a nivopalca bizonytalansagat illetoen. Ahhoz hogy teljesen leulepedjen az olaj es valos szintet merjen, nem orak, hanem egy nap kell. Szamit a viszkozitas, a kulso homerseklet, a motor homerseklete. Honnan tudnak, hogy mikor fog lefolyni az osszes. Raadasul motorkonstrukcionkent valtozhat az ulepedes ideje. De mivel nem az elsot toltik fel, nyilvan tudjak mennyi kell bele nivo nelkul. Egy dolog ami nem valtozik, es az maga a motor. Logikus, hogy ahhoz igazodnak.
bb1825-06-2005 20:15:25 // 6371
a másik meg hogy láttam már marhaságokat az irásban, meg olyat is hogy nem is irtak feltöltési adatot hanem hogy figyeld a gyári jelet.
Wickey25-06-2005 20:13:05 // 6370
Véleményem szerint is ez a helyes.
Nehogymár egy katalógus adat döntse el mennyi kell a motorba... azt a pálca jobban kéne hogy tudja. :-)
bb1825-06-2005 19:44:00 // 6369
ezt hogy nem érnek rá nem tudom elfogadni. akármekkora a ,, pörgés ,, mindig megnézem a nivot beinditás után is mert az a biztos. ha meg nem tudom a mennyiséget akkor pl 3 l-el kezdek és majd kiderül a pálcából.
"Márkaidegen" helyen is előkeresik a katalógust és az alapján öntik fel a szükséges mennyiséget.
Akármennyi lyuk is van kell egy kis idő amíg az összes lefolyik. Náluk ,eg elég nagy a pörgés, nem érnek rá annyira.
bb1825-06-2005 15:59:21 // 6366
ez a csalós dolog érdekes. hogy csinálhat ilyet? osszehuzza magát a szintmérő vagy kinyujtja a lábát ?
Wickey25-06-2005 09:44:40 // 6365
Igaz, néhány mm nem számít, de ha valaki egy nívón levő autóba beleborít egy flakonnal, az már meglepődhet. :-)
Szamosiék meg valszeg csak tudják mibe mennyi olaj kell, beleöntik, és mehet. Aszt' majd beáll a nívó is :-)
Punisher25-06-2005 09:34:48 // 6364
Azért maradjunk abban, hogy nagyot nem lehet hibázni, ha nem szaroznak a nívópálcával, mert attól hogy néhány mm-el a felső nívó fölött van a szint, attól még sehol sem fogja kinyomni az olajat. A szerviz pörgésébe pedig nem fér bele, hogy a nívószinttel precízkedjenek.
Szerintem csak a szöveg szar, hogy a nívópálca csalhat.
Punisher25-06-2005 09:24:36 // 6363
Hogy csalhat? Rövidebb, vagy hosszabb a pálca? Vagy kisebb vagy nagyobb a karter az autón? Vagy domboldalra állnak olajcsrekeor és azért csal?
Vagy csak egyszerűen nincs kedvük megvárni amíg rendesen lefolyik az olaj, amit betöltenek, és nincs kedvük szarakodni azzal, hogy jól belőjék a szintet?
Wickey25-06-2005 09:17:36 // 6362
legrosszabb esetben szétcseszi a szimmeringeket.
Belenyomnak annyit amennyi kell a köny szerint, utána ellenőrzik.
raga24-06-2005 23:51:14 // 6359
Nekem Szamosiék mondták, hogy olajcserénél nem nézik a nívót az csalhat, hanem beleöntenek annyit amennyi a motorba kell, ez nálam is a felső szint felett volt!?
András bácsi24-06-2005 21:51:03 // 6358
Occsóért újítottam egy másik váltót, nincs időm szétkapni a szerkezetet. Eláll az alkatrésznek. Szerintem ha javítanám sem jönnék ki olcsóbban, szerintem egy új kerék van annyi, mint a váltó volt. :-)
Paco24-06-2005 21:40:30 // 6357
Mivel az egyik oldal szilánkokra tört, a másik pedig csak darabokra meg sem próbáltam leszedni (főleg mert úgy gondoltam, hogy hegesztett....) A jelenlegin meg nem kerestem még a csavarokat. Így elhiszem neked látatlanban is :)
bb1824-06-2005 21:40:11 // 6356
az a baj hogy teljesen szét kell dobni a váltot és nem is olcso sem a ház sem a difi. lehet hogy a ház hegeszthető és ha nagy szerencséd van akkor lehet elég a tengely meg a bolygokerék csere.
András bácsi24-06-2005 21:31:16 // 6355
Minden esetre a legrosszabbkor jött. Marha meleg van a jó kis lapos tetős műhelyben, természetesen az a szerszám, ami kéne kölcsönadva, kutya kiborítja a csavarokat, és sietni is kéne vele. Meg rendesen megcsinálni. Na mindegy, a motor, váltó, kormánymű, első futómű már kiugrott, és - lekopogom - eddig mindin szétjött, nem volt beleszakadt csavar.
bb1824-06-2005 21:25:32 // 6354
sajna láttam már néhányat : ))
András bácsi24-06-2005 21:19:54 // 6353
Valószínű hiányoztam a suliból, amikor a difit tanították, de igazad van. :-)
András bácsi24-06-2005 21:18:56 // 6352
Majdnem, fateré. Egyébként is esdékes volt a felújítás, csak előbbre jött egy kicsit. Plusz egy másik váltó.
András bácsi24-06-2005 21:17:03 // 6351
Paco, most megkérdőjelezem, hogy bontottál 155-öst. A hátsó sárvédőt fogja két csavar a c-oszlop műanyag íve alatt, három az ajtó hátsó élénél, egy a lökös oldalfala alatt, és ha jól emlékszem három a csomagtartóból. A illesztéséknél csak ki van kenve tömítőanyaggal. Kérésre fényképet küldök... :-)))
bb1824-06-2005 21:08:02 // 6350
nagy gond nincs belöle, de figyeld a szintet mert az olajszint különbözö hibák miatt akár nöhet is !!!
bb1824-06-2005 21:06:20 // 6349
bocsi de ez bolygokerék és valszeg a tengelye tört el. amugy részvétem.
granturismo24-06-2005 20:19:48 // 6347
Ajjaj:-((
Sasi24-06-2005 20:02:55 // 6346
Hali! Most egy olajos kérdésem volna. Mikor megvettem a 156-ost, észrevettem, hogy vagy 2 decivel túl volt töltve az olaj. Ha az elôzô tulaj betartotta az olajcsereciklust, és feltételezve, hogy az utolsó töltéskor lett túltöltve, akkor kb 7 ezer km-t ment több olajjal. Nyugtassatok meg, hogy azért ez a figyelmetlenség nem nullázta le a motort, bár gondolom nem használ neki. :-(
Sasi
Gabriel24-06-2005 19:52:23 // 6345
Ez tényleg gáz...
Gabriel24-06-2005 19:51:39 // 6344
Naon köszi a szerelési leírást hálás vók...
1x Szamosiék muatattak egy olyat ahol a váltó oldalán kikandikált egy ~10cm hosszú darabka vas. Fényképen láttam egy 156-ból való. A tulajcsak azt vette észre, hogy egy kicsit csöpög olaj, de egy időután megállt mivel a lyuk alá ért a szint. Bevászorgott vele hozzájuk ahol tájékoztatták az állapotról ....
Paco24-06-2005 17:58:17 // 6342
Talán mert a 155-n a hátsó sárvédő nem csavarozható elem, hanem a kasztni része?
a24-06-2005 16:01:58 // 6341
huwazze... ez a tiéd?
András bácsi24-06-2005 15:47:46 // 6340
András bácsi24-06-2005 15:45:36 // 6339
Na, hol a kép?
András bácsi24-06-2005 15:44:49 // 6338
Kinézett a kúpkerék. :-)
András bácsi24-06-2005 15:36:08 // 6337
Miért nem jó a komplett hátsó sárvédő. Az úgy csavarozható, és ha nem volt sérült, akkor valószínű, hogy korrozióvédelmi szempontból is jobb, mint az ív.
misi24-06-2005 14:29:33 // 6336
Sziasztok!
Tud valaki gyári v. esetleg jó minőségü javítóivet 155- öshöz hátsó sárvédöhőz kéne!
Beteg szegény:(
Mikor cseréltem, körbeérdeklődtem. Azt mondták TSak márkaszervízben fogok kapni ott meg drága és messze van. Ezért úgy mentem a helyi boltba, hogy rizsszem izzót kérek. Kaptam.
Legközelebb mikor mentem egy ficere előttem kért foglaltos izzót klíma vezérlőbe. Az eladó TSak azt kérde, mennyit?
Szal próbálkozz. :))
Sasi23-06-2005 10:49:05 // 6334
Köszi a tippet. Anno a 146-osban a hamuzó világítást cseréltem ki, de ez bonyolultabbnak tűnik. Ha jól értettem, akkor foglalatos izzó hiányában forrasztgatnom kell :-( Hol lehet foglalatos izzót venni? Van valami ötleted?
Sasi
A középkonzolt gyakorlatilag teljesen szét kell szedned.
Először is erős és határozott mozdulatokkal húzd le a tekerő részét ami az kívül van.
Kezd a váltó szoknyánál ott lesz csavar, a rádiónál lévő csavarokkal. A műszerek felett patentos !!! Vigyázni !!! Nem feszegetni ha nem jön körbenézni, csavar után kutatni !!!
Ha ez megvan akkor az egész klíma vezérlést (nálam fehér doboz) ki kell venned. Nem 1xű, trükközni kell, nem nagyon fér el a kábelek miatt. Hátulján két csati van húzd ki mielőtt kiveszed ! Kis lapos fejű csavarhúzó segíthet.
Ha kivetted akkor le kell csavaroznod a klíma vezérlő hátlapját, sok kicsi torx csavar. Egy lapos fogóval megfogod a fekete égő foglalatot és finoman !!! eltekered. Miután kivetted több dolgot is csinálhatsz.
1. Keresel egy megfelelő boltot ahol kapsz foglalatostul izzót.
2. Ha nem nem sikerül akkor kiforrasztod az izzót és beteszel egy másikat. Az égők csatlakozó részei általában "nem forraszthatóak" de trükközni lehet. :)
Az én tapasztalataim alapján:
1. Addig ne kezd el amíg be nem szereztél két doboz rizsszem izzót és/vagy foglaltostul izzód min. 3db.
2. Ha már szétvan bombázva a középkonzol cseréld ki az összes világítást a konzolon. (műszerek, szivatgyújtó, hamuzó stb stb.)
Szükséged lesz, csillag csavarhúzóra, imbuszkulcsra, sima torx kulcsra, lapos csavarhúzóra és türelemre valamint egy kis méretű kézfejre és árnyékos helyre. Ha elakadsz szólj !
Összerakásnál ügyelj a tekerők pozíciójára és készíts elő egy kis zsírt, zsírozd be a racsnis részét a tekerőnek. :) Vigyázz mert élesek a merevítések, könnyen össze karcolja a tekerők közepét és a kezedet !!!
Részemről OK, ha megvan a DVD jelentkezem.
Tom1222-06-2005 22:35:19 // 6331
Ma meg volt az olajcsere /+szűrők/. Egyszerre nem világít a befecskendezés kijelzője... Ugyanis az utóbbi időben egyre gyakrabban be- be kapcsolt, főleg "gyors szakaszok" után. /Az olaj majdnem a max.-on volt előtte is./ Lehet valami összefüggés?
Sasi22-06-2005 16:47:45 // 6330
Szia!
Egyelőre valami könyvet vadászok a szereléshez, bár többen emlegettek szerelési segédleteket, nem tudom, hogy ez megvehető-e a könyvesboltban vagy csak bennfenntesek juthatnak hozzá.
Első blikkre 4 csakart találtam a középkonzollal kapcsolatban (mind a 4 csak akkor látszik, ha ki van véve a rádió). Kettő a DIN foglalat alső sarkaiban rejtőzködik (viszonylag nagy kereszthornyos lemezcsavarok), kettő pedig a foglalat két szélén kicsit beljebb. Kicsavartam mind a négyet, de meg sem moccant a cucc, erőltetni meg nem akartam.
Szóval a projekt "egy erőtlen próbálkozás" szintjéig jutott, de rajta vagyok a témán :-)
Sasi
Sasi22-06-2005 16:41:03 // 6328
Kösz, érdekel a dolog, írtam mailt az adataidnál megadott címedre... A többit intézzük magánban, ne offoljuk szét a fórumot...
a22-06-2005 16:40:09 // 6327
156-ot bontunk... Ezt azért tudom felajánlani, mert mieink az alkatrészek, azt nem kell előre kifizetni...
A Sprint amit bontani fogunk meg nem klímás...
zee22-06-2005 16:36:13 // 6326
146-ba ilyesmit nem tudnál intézni?
Thomika22-06-2005 16:27:29 // 6325
No ennél jobb ajánlatot nem hinném,hogy kapni fox! :))
a22-06-2005 16:16:04 // 6324
Nekünk megvan még a 156-ból a klíma mondjuk 80%-a. A maradékot megszerezzük más bontásból. Ha elhozod az autót, be is szereljük, és akkor kell kifizetni, ha működik.
Gábor16622-06-2005 15:57:59 // 6323
Köszi! Remélem egy időre vége a javítgatásnak.
Hát ablakot azért nem tennék rá, egyet sem. Többet pláne! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
504
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?