Forum >> Szerelőműhely

Pietro01-07-2005 13:38:40 // 6572
:-))))))))))))) Köszi, ez nagyon szemléletes leírás volt. Hál' istennek és az olasz szívnek, most egyszerűen nem adja azt a hangot. Nemhiába, lelke van az autónak. Vagy csak szórakozik velem.
swan01-07-2005 13:05:33 // 6571
Ja az más. Én is két gombára szavazok
kormi15501-07-2005 12:46:47 // 6570
Szia, Van egy MOMO váltógombom, króm+kevlár, dobozban, karcmentes állapotban. És pont jó lenne az Alfádba :) Mit gondolsz?
a01-07-2005 12:02:05 // 6569
Dehogy szeretnék :) Csak arról beszéltünk korábban, hogy óra+lámpa 1 gombára, vagy külön-külön gombára. Én mindenképpen a külön-különre szavazok, ha valaki veszi a fáradtságot, utánajár és beszereli.
Sasi01-07-2005 11:57:23 // 6568
Köszi, akkor húzni fogom. A szigetelőszalagos megoldás ugyan nem méltó egy Alfához :-) de a szükség nagy úr... Sasi
Paco01-07-2005 11:55:19 // 6567
Húzni.
TtK01-07-2005 11:53:54 // 6566
Húzni kell. De vigyázz, hogy mikor lejön be ne horpaszd a tetőt. :))) A vájatot meg egyszerű pótolni: a váltókarra kell valmit tenni (a legegyszerűbb, de igénytelen megoldás pár menet szigszalag), ami nagyobb átmérőjű mint a szoknya vége és nem engedi lecsúszni.
swan01-07-2005 11:44:04 // 6565
Az enyémet egyszerűen kicsit mozgatva le kellett húzni. A váltoszoknya passz 33-on ilyen vágat nem vót
swan01-07-2005 11:41:48 // 6564
Homasita nem rossz. Nem csak tuningot lehet kapni hanem hasznos dógokat is.
swan01-07-2005 11:40:33 // 6563
A Conradban a srác mutogatott nekem egy katalógust ami rengeteg fajta gombát (vagy közdarabot) tartalmazott. Csak ki kellene válsztani a megfelelőt. Kérdezte milyen menetes...stb van az enyémben. Ah jól értem akkor te egy külön gombát szeretnél betenni? Akkor teszel egy ilyet pluszba és csak a jeladós szálat használod fel.
Sasi01-07-2005 11:27:18 // 6562
Hali mindenkinek! Ismét egy "komoly" szerelési kérdést tennék fel. :) Mivel a gyári sebességváltógombom megadtra magát (egy pörgős országúti hajsza következtében annyira pánikszerűen markoltam a gombot, hogy elroppantottam a rajta lévő "feltétet", ami a fokozatkiosztást szemlélteti. :-o), ezért arra gondoltam, hogy veszek valami tetszetős váltógómbot valamelyik tuningsoppban. A kérdésem az, hogy hogyan kell levenni a régi gombot, mert tekerni nem, lehetett (első ötletem a menetes szár volt) de lehúzni sem (a zsugorkötéses elméletem is ugrott) Szokásomhoz híven nem mertem megerőltetni a dolgot, tehát a kérdés még mindig nyitott: tekerni vagy húzni? :-) Másik kérdés, hogy a gyári váltógómb szárán van egy körbefutó vágat, ahová a szoknya gallárját lehet patenttal rögzíteni, viszont a tuningosoknál látott váltógombokon ilyen vágatot nem láttam és mintha a gomb szára is rövidebb lenne. Meg kell békélnem ezek szerint azzal, hogy a váltószoknya le fog csúszni és a váltókar ki fog látszani? Sasi ui: Tudom, páran most irígyeltek a problémáimért :-) Főleg azok, akik pl. motorgenerál ügyében érdeklődnek itt. De mit tegyek, egy Alfának "pöpecnek" kell lennie, és az apróságok is számítanak.
Slowfeet01-07-2005 11:00:13 // 6561
figyelj kulcs betesz, elfordít, gyújt :" gyügyühoazsnnnngdükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükükü....." ha még nem túl vészes a helyzet, akkor néhán ymásodperc múlva: "...düküküküküküküzsoaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" és beállt az alapjárat :)
Slowfeet01-07-2005 10:57:16 // 6560
Oké ez csak egy példa volt, eccerűen imádnék én bármit bütykölni, csak arra akartam rávilágítani, hogy örülök, hogy a Neronak van garázs, egy szerelőműhely csak a 176. kérésem a karácsonyi listán :)
bb1801-07-2005 10:17:45 // 6559
a homasitát kimondottan jonak tartom csak meg kell nézni nehogy gagyit vegyél merthogy az is van ( böven ). általános felszerelésben sztem ö a legnagyobb.
bb1801-07-2005 10:16:07 // 6558
ha jo helyen keresed, akkor választhatsz milyen értéken kapcsolja a gomba a lámpát, müszerhez mindig a sajátja kell. ( a jo hely lehet akár egy tisztességes autosbolt / tudok ilyet / ahol katalogusbol kinézed az értéket és legfennebb esztergáltatsz hozzá egy átalakitot, amibe belerakod a másik gombát is. )
a01-07-2005 10:15:53 // 6557
Mentségemre legyen mondva, hogy sem a Homasitába, sem az ilyen tyuningboltokba be nem teszem a lábam :)))))
bb1801-07-2005 10:11:34 // 6556
lehet kapni a homasitában is olajnyomásméröt mechanikust és elektronyosat is. amugy sztem minden tuning vagy felszerelés boltban is. meg hozzá beszerelö házat, gyürüket stb.
bb1801-07-2005 10:08:51 // 6555
csak digitális, nagy ellenállásut használj ne kereszttekercsest! a mutatossal ha rossz helyre nyulsz kilöhetsz vmi elektronikát az injektorban vagy miegymásban !!!!
a01-07-2005 09:46:23 // 6554
Ok, csak: - honnan szerzel AR-be való ilyen gombát, ha nem jeladós, hanem kapcsolós van benne eredeileg? Az univerzális dolgokban nem hiszek... - minek? Ha a gomba behal, akkor egyik sem fog működni...
a01-07-2005 09:45:08 // 6553
Komolyra fordítva. Ha a felső tartományban van megragadva, akkor olyan a hangja alapjáraton, mintha diesel motor lenne benne. 16v-n ne akarj szelephézagot állítani :))))) Hidrotőke rulez :)
FRC01-07-2005 09:44:25 // 6552
Vez módosító elejében csak hideg indításnál hallatszik pár sec. aztán elhalgat, majd amikor beadja magát már hosszabb távon kerreg.
Balage01-07-2005 09:44:01 // 6551
Pietro: Írtam az üzifaladra!
a01-07-2005 09:43:32 // 6550
leírom, de csak neked ;) táktáktáktákták... :)))))
a01-07-2005 09:42:40 // 6549
Nekem a V6TB-ben 90-nél kapcsola a kisfokozat, és 100 fölött a nagyfokozat. Akkor hirtelen megnő a venti sebessége.
a01-07-2005 09:41:40 // 6548
Ez azért rizikós kicsit egy öregedő autónál... soxor a kosz, meg a vízkő tömíti a lukakat a hűtőben. 10 hűtőből 7 egy ilyen tisztítás után úgy csinál, mint a szökőkút :)
a01-07-2005 09:40:14 // 6547
Sprintet felejtsd el... Annak a motorját ki kell emelni, ha komolyan szerelni akarod. Nem fogod tudni a helyén csinálni, ahhoz nagyon kell érteni hozzá.
swan01-07-2005 08:50:28 // 6546
Autóba szerelhető olajnyomás mérőt lehet kapnia Conradban. De ez egygombás. Ugyanaz adja a pilácsnak is a villanyt és a műszernek is. www.conrad.hu
Pietro01-07-2005 08:32:24 // 6545
Cartársak! Valaki le tudná nekem írni, hogy milyen hangja van annak, ha "kezd" tönkremenni a sokat emlegetett vezérlésmódosító??? Alacsony fordulaton kigyorsításkor hallok olyan - kicsit kerregő - hangot, mintha a szelepek nem jól lennének beállítva. Remélem tényleg csak szelephézagot kell állítani...
tom16430-06-2005 23:01:14 // 6544
Nekem is 100-nál kapcsol a venti.
kertecs30-06-2005 21:04:52 // 6543
Ez nem chat-szoba pici embeeer... : ))
kertecs30-06-2005 21:03:30 // 6542
Az előbb lehet eltűnt a hozzászólásom... Köszi, hétvégén ráérek, lekapom a lököst és megpróbálom kitisztítani.
Balage30-06-2005 21:03:00 // 6541
Mennyé má haza, hagyd a Katát pihenni Bütyök!!!

Nesze egy kép...

kertecs30-06-2005 20:49:48 // 6540
Odáig rendben van, hogy bekapcsol de a gyorsabb venti-fokozatban lettek kételyeim. Mondjuk így hogy Morzsi kutya : )) azt írja, nála is 110-nél kapcsol lehet nincs nagy gond. Köszi
Thomika30-06-2005 19:51:42 // 6539
azt jól teszed! :)) A multiméter tényleg nagy segítség,főleg ha még elem is van benne! :PPP
Thomika30-06-2005 19:48:30 // 6538
Mert /65ös gumikról meséltél,ami 156 esetében ok,de 155nél /60 -nál nagyobbat már nem szívesen raknék fel....
BF15630-06-2005 18:04:57 // 6537
Az az ellenállás az 1-es fokozatot kapcsolja, ha tönkre megy akkor rögtön a kettes kapcsol! Nekem tavaly mikor klímával araszolgattam nem bírta hűteni a motort a venti és én is hasonló képpen be voltam szarva! Elmentem egy klímáshoz aki rögtön azt tanácsolta, hogy mossam ki a hűtőt! De ne magas nyomású mosóval, mert lazán szétkapja a lamellákat! Mondta vegyek bogár lazító spray-t (csavar lazító után szabadon:), fujjam be és mossam ki slaggal, 3-4-szer egymás után. És csodák csodája minden jó lett utána! Probáld kimosni!!!!!!
Slowfeet30-06-2005 18:03:27 // 6536
Baromi jó ez, én is csinálénám, de nem merek hozzányulni. Gondoltam veszek egy régi alfát, pl egy sprintet, 70 ezerér, azátn kipofozom, de hiába manuál, se szeszám, se mani, de ha lenne is, még ahhoz is súlyos lé kéne, hogy legyen aknám, emelőm, meg méretes garázsom, pedig esküszom építenék egy rallycross sprintet, naon durvára....:)
a30-06-2005 17:59:57 // 6535
Nekem 91-ben volt az első autóm. Egy ősöreg germanoid 1,5d autónak látszó tárgy képében :) Utána jött soksoksok másik, mire idáig elértem :) Én anno 3-er bimmereken tanultam a "barkácsolást", amit 5-eren tökéletesítettem :))) Első komoly szerelésem az volt, amikor haverom ősöreg audi 80 1,6 karbisát nem vállalta gyűrűzni a szerelő, és én meg haverom nekiestünk szétszedni, hogy majd mi megcsináljuk :))) 2 hét alatt lett kész, napi 8 óra "munkával" :))) Pontosabban csak fejvakarással, meg manuálleséssel :))))) Utána a hátsó lengéscsillapító csere már gyerekjátéknak tűnt :)
bb1830-06-2005 17:52:58 // 6534
bocs. klasszikus
bb1830-06-2005 17:52:34 // 6533
én azzal kezdtem valaha 84-ben, meg hát ugye abban az idöben mi más is lett volna? versenyeztem is vele még a klasszikous turaversenyeken.
a30-06-2005 17:47:38 // 6532
Mondok egy vicceset: a lada nekem kimaradt az életemből :) Pontosan nem teljesen, mert volt 2 is, de elég gyorsan mentek is a háztól, elvitték az oroszok anno jó pénzért :)
bb1830-06-2005 17:44:09 // 6531
világos. a ladának volt olyan átalakitoja amire a két gombát fel lehet rakni egymás mellé, és ezzel kész a tuti.
a30-06-2005 17:16:58 // 6530
Ja, max az... de én azért szeretem, hogy legyen 2 külön gombán, ha már van, hogy ha a mutatós bedöglik (mert azért általában az szokott), a kapcsolós jelezzen, ha baj van...
bb1830-06-2005 17:00:22 // 6529
ebben az esetben csak a figyelemfelhivás semmi más.
a30-06-2005 16:37:58 // 6528
Paco te ááááááállat ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD Morzsi kutya :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Paco30-06-2005 16:24:19 // 6527
A reléről elég könnyen, lehúzod a tekercsről a vezérlést, és direktbe megkapcsolgatod 12 volttal. Ha kattan akkor jó. Ha felpörög a venti akkor az is jó. HA csak kattan,de nem pörög fel akkor a kettő között bibi van. Azt pedig, hogy a motronic ad-e neki vezérlést. nos csak úgy ha túlmelegíted a motort. Nekem 110 foknál kapcsol be.
Paco30-06-2005 16:17:54 // 6526
Helyes :)
a30-06-2005 15:42:34 // 6525
Hát ha 90 foknál kapcsol, akkor működik :))))
kertecs30-06-2005 15:09:38 // 6524
Lassan talán összeáll bennem a kép a rajz alapján. Egy ilyen kapcsoló reléről, hogyan tudom a gyakorlatban kideríteni hogy mükszik-é? Ki lehet mérni?
kertecs30-06-2005 14:54:57 // 6523
Akkor a "2nd speed" kapcsolásáért mi felel? Látok a rajzon egy 2nd speed relay-t, amibe a motronic-ból megy két vezeték. Ezek szerint Ők?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.