Forum >> Szerelőműhely
kertecs26-01-2006 09:50:54 // 9772
Ez egy rugós feszítő, aminek te adsz előfeszítést. Felrakáskor előszőr túl kell feszíteni, át kell forgatni a motort, hogy "beálljon" a szíj, aztán vissza kell állítani egy jelre, ami a normál üzemi feszítést jelenti.
Elrontani mindent el lehet, de csak nem... : )
Gordon26-01-2006 09:26:40 // 9771
És tényleg megtaláltam végre az 1.6 rajzot és a felső "tárcsa" alatt van a vízpumpa :-)
Most beszéltem a szervízzel, anno a pumpára ránéztek, de nem volt semmi baja! Különben cseréltették volna, persze jó pénzért!
Szóval kérdés, hogy túl lehet e feszíteni a vezérmű szíjat?
Gordon26-01-2006 09:20:18 // 9770
Elméletileg Fiat szakszervízben csinálták, tehát gondolom ránéztek!
Gordon26-01-2006 09:19:22 // 9769
Ahogy így elnézem a rajzot a feszítő, és vagy vezető görgők lesznek azok! Pedig ezek cserélve lettek és azóta a kocsi 5000km ment csak. Létezik, hogy ha túl vna feszítve a vezérműszíj, akkor ezek az alkatrészek 5000km alatt tönkre mennek?
kertecs26-01-2006 09:16:08 // 9768
Az új szíj felrakásakor be kell állítani az automata szíjfeszítőt. Én úgy gondolom, ha kicsit feszesebb a szíj és a vízpumpacsapágy már nem áll a helyzet magaslatán akkor adhat hangot. De "ez csak tipp" : )
Gordon26-01-2006 09:08:32 // 9767
De nekem nem nyiszogott, csak a csere után, minden ki lett ott cserélve. Kivéve vízpumpa.
kertecs26-01-2006 09:00:07 // 9766
Az 1.8 motoron is a vez.szíj hajtja a vízpumpát, szerintem az 1.6 sem kivétel.
Én cseréltem is a vízpumpát, csere előtt először nekem is "nyiszogott", aztán már "morgott" : ))
Gordon26-01-2006 08:52:13 // 9765
Autodata-ban találtam rajzot, ami szerint a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja meg, igaz ez 2.0L moci! 1.6-ost a motorkódom alapján nem találtam benne :-(
Gordon26-01-2006 06:31:46 // 9763
Vezérműszíj és görgők cseréje után ment a kocsi 5000km-et és valami nyiszog a vezérlés körül. Első hallásra a feszítő, vagy vezető görgő, amit gariban cseréltetek, de kaptam tippet hogy esetleg a vízpumpa is adhat ilyen hangot. Én úgy tudom, hogy az 1.6TS és 2.0TS között van sok különbség, de pl. a vezérműszíj + ékszíj + görgők cseréje esetén az 1.6-nál vízpumpát nem szoktak cserélni?
Tedi25-01-2006 23:53:21 // 9762
Srácok, köszi az infókat! Elindulok ezen a vonalon. Sejtettem, hogy valami elektronyos gány lesz, csak nem mertem tippelni :)
Robi25-01-2006 23:51:59 // 9761
Szerintem az akkusarukat is meg kellene nézni.
granturismo25-01-2006 23:43:28 // 9760
Valami miatt kihagyott a töltésed. Elektromos csatlakozókat kéne ellenőrizni a generátoron, és a motor testelését is első körben.
Tedi25-01-2006 23:38:34 // 9759
Sziasztok Műszakiak!
Lenne egy kérdésem hozzátok.
Egy elég érdekes jelenséget produkált ma az autóm. Jöttünk apámmal hazafelé, autópályán. 190-ig kihuzattam, gondolom kikormolom egy kicsit. Nem volt semmi gáz. Lejöttem az autópályáról, rombolok az 1-esen és arra leszek figyelmes, hogy bizonyos időközönként kihagy a motor egy pillanatra. Aztán egyre sűrűbben kezdett el pillanatokra kihagyni. Kigyulladt a légzsák visszajelzője. Lámpák épphogy világítottak, a belső világítás is jó, ha negyede volt a normálnak. Aztán azon kaptam magam, hogy 1500 felett nem csinál a motor semmit, csak rángat, de azt nagyon. Ötödikben mentem ötvennel, pont 1500-at forgott a motor. Világítás alig, minden, ami elektromos volt szinte megadta magát. Ez ment kb. 2-3 km-en át. Aztán egyszercsak újra faszán világított a lámpám, újra volt erő a motorban és haza tudtam jönni vele.
Kérdésem: Mi volt ez????? Tudnátok nekem segíteni az ügy felgöngyölítésében? Előre is köszönöm!
Barni14724-01-2006 02:14:50 // 9758
Akkor megkérném Haleszt , hogy törölje.
Barni14723-01-2006 20:09:01 // 9756
írjál mailt a címeddel.
Barni14723-01-2006 20:08:24 // 9755
tényleg 1.6 giga, csak nekem tömörítve is rajta van. :-)
bb1823-01-2006 19:06:27 // 9753
valami butitott változat van, csak alfa van rajta. ha a tied olyan hogy fiat lancia is akkor az is érdekelne.
orange23-01-2006 18:16:52 // 9752
ilyet mondtak "hogy újra kell programozni, le kell tesztelni...bla bla bla"
és nem tom, hogy mindebből mi igaz
orange23-01-2006 18:11:52 // 9751
képzeld el, hogy itt Szegeden az Alfánál 10k-ért szerelnék be. Szerintem nagyon sok.
mszabika23-01-2006 18:01:42 // 9750
nem, de jó, ha "nullázzák" a kompjutert! Legalább a hibakódokról tudni fogsz, ha voltak!
orange23-01-2006 17:42:15 // 9749
De maga az alapjáratimotor működéséhez nem kell "installálni" ?
mszabika23-01-2006 17:25:21 // 9748
én elvinném szervízbe hogy kitöröljék belőle a hibát...
orange23-01-2006 17:23:13 // 9747
Sziasztok!
Egy szakember segítségét kérném! 156-osom alapjárati motorját cserélném ki újra. Kérdezném, hogy elegendő e, leveszem s az újat visszateszem, vagy vigyem el szakszervizbe. Nagyon sürgős lenne!
Bye
Barni14723-01-2006 15:27:39 // 9746
hát ha az eper nem kell, mert meg van , akkor elküldhetem dvd-n, csak még a le kellene jönnie egy katalógusnak. Ha jól emléxem wv-audi-skoda katalógus.
mindjárt összeszedem mi is van meg pontosan.
Robi23-01-2006 14:19:35 // 9745
Muszály volt. :) Ha azt akartam, hogy kinyíljon a géptető, akkor nem nyílt, ha nem akartam, kinyílt. Ráadásul a bowden el volt szakadva. A leggyorsabb, és leghatékonyabb megoldásnak az látszott, hogy zár jobb kézzel bal váll fölött, fúrtam két-két lyukat a gépháztetőre és a zárhídra, aztán menetesszár + szárnyasanyák. :) Bevált. :D
bb1823-01-2006 13:31:43 // 9743
ez nekem akár mind kellene . honnan lehet megszerezni öket ?
Ollah23-01-2006 13:31:07 // 9742
Szijjasztok!
Dellortó :P karbival milyen Alfákat szereltek?
Köfi!
bb1823-01-2006 13:29:05 // 9741
dehogynem !!!!
nekem is megvan valaki innen küldte ! ( csak már nemtom hogy ki volt :-(( )
amugy valamelyik adok-veszek oldalon hirdetnek 2300-2500 ft körül.
kertecs23-01-2006 10:53:09 // 9740
Gyorsan meg kellett néznem milyen V6-ról van szó, mert csak a diesel 90-re emlékeztem. Tényleg nagyon büntetőnek néz ki a V6 verda, szárnyasanyák... : D
Ödi23-01-2006 01:15:07 // 9739
Igaz,ha már forráshoz közeli állapotban van akkor már az anyák is kezdenek átmelegedni:-))))
Robi23-01-2006 01:09:57 // 9738
Jóó, de kinek van kedve ilyen rohadt hidegben letekergetni az odafagyott szárnyasanyákat a gépháztetőről, meg valami lécet keresni a kitámasztásához. :) Egyébként azért oda szoktam figyelni, hogy ne főzzem meg. :)
Ödi23-01-2006 01:04:36 // 9737
Azért megérdemelné hogy gyakraban elenörizd.Mégiscsak egy ALFA nem pedig zsiga:-)))
Robi23-01-2006 01:02:04 // 9736
Én onnan szoktam tudni, hogy kevés a V6-ban a hűtővíz, hogy elkezd melegedni a motor, a fűtés meg egyre gyengébb. :) Ilyenkor csak rá kell tölteni másfél liter vizet, és újra hibátlanul működik minden. :)))
Ödi23-01-2006 00:50:43 // 9734
Lehet hogy csak levegös a rendszer.Anno a zsigámon onét tudtam hogy kell bele viz hogy nem fütöt(pedig egy zsigán az-az egy biztosan jó)
Zsifi23-01-2006 00:44:50 // 9733
Ha nem nyit a termosztát a fűtőradiátor irányába akkor is melegedni kell a csőnek.
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-01-2006 00:41:47 // 9732
oké!
köszi a mindent,holnap megnézem a természetben ezeket a csőkapcsolódásokat, most a könyvet nézegettem,de gagyi az
ábra,pont a lényeg
(a termosztát közvetlen környékén lévő dzsuva) nem látszik :-(
ha a termosztát nyit rendesen,akkor csak a fűtőkörben lehet a bibi.
nem adja le a hőt,ezért a víz termosztátnyitás eletti hőfokon is gyorsan melegszik...
Zsifi23-01-2006 00:38:47 // 9731
Ez minden autón így van!
Zsifi23-01-2006 00:37:55 // 9730
Ez egyértelmű!
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-01-2006 00:37:07 // 9729
azaz a fűtéskörben a termosztáttól függetlenül mindenképp kering a víz?
Vagyis Ödinek van igaza?
Ödi23-01-2006 00:36:17 // 9728
A tiedén nem tudom hogy hogyan van.
A156-on van fütés már akkor is amikkor még nem nyit a termosztát,mivel csak a hütökört zárja le.Szerintem a tiedén is igy kell lennie.
Ha nem igy lenne akkor csak akkor lenne fütés mikkor nyit a termosztát=> Kb10perc után terheletlenül.
Zsifi23-01-2006 00:33:06 // 9727
A kiskörbe tartazik a fűtés, a hűtő pedig a termosztát után a nagykörbe.
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-01-2006 00:29:15 // 9726
Szia!
Ha zárva marad akkor pedig k.jó fütésed lenne
na ez az,ami nekem sem világos.
A hűtés alap(blokk)kör és a hűtő-kör viszonya meg kapcsolódása a termosztáton át világos.
De nem úgy logikus,hogy amíg a motor meg a víz hideg,addig minél kevesebb hőveszteséget iktat be a rendszer?
Vagyis a zárt termosztát nemcsak a hűtőkörön,hanem a fűtéskörön sem engedi át a vizet?
A Fő Kérdés ezért az,hogy a fűtés-kör hogyan kapcsolódik a hűtésrendszerhez?
Ödi23-01-2006 00:25:04 // 9725
Most látom már kitárgyaltátok.
Lehet hogy én tévedtem.
Ödi23-01-2006 00:11:25 // 9724
Nem valoszinü a termosztát.
Ha nyitva marad nem melegszik fel ilyen idöben.Ha zárva marad akkor pedig k.jó fütésed lenne.Más lehet a probléma.
ÁdidiGaga (il hempescattore)22-01-2006 23:17:04 // 9723
Üdv urak!
(33-ban) elment a fűtésem és mintha gyorsabban melegedne be a motor. (még az elzárt fűtéssel,de normálistól is gyorsabban, ebben a hidegben 10 perc alatt felment 80 fok felé)
termosztát lenne?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
573
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?