Forum >> Szerelőműhely

Gordon05-02-2006 13:12:21 // 10022
Ez nam az ami kívülről is látszik? Nincs annyira burkolva, mint a vezérmű szíj.
Szilárd05-02-2006 13:10:02 // 10021
Nincsen valakinek alaktrész CD-je Fiat-hoz???
Gordon05-02-2006 13:07:33 // 10020
v szíj?
Gordon05-02-2006 13:07:20 // 10019
Ez hajtja meg a légkondi kompiját is nem? Akkor melyik az ékszíj, vagyv szíj?
Gordon05-02-2006 13:06:07 // 10018
OK! Megjött!
Ferke05-02-2006 12:25:53 // 10017
Küsz, Laus, megvigasztaltál, én is ebben reménykedem. tééleg, most látom, a 10000. hozzászólás megtiszteltetően az enyém lettt..:)) Legalább egy kis öröm az ürömben...
Tom1205-02-2006 12:12:04 // 10016
Nekem ilyen hosszbordás szíjam van:
komoly darab.:-)
A vezérmű szíjon meg keresztben vannak a bordák, ritkábban és erősebb a szíj...
Don Gombóc05-02-2006 10:04:01 // 10015
Gordon! Küldtem az oldaladon lévő email címre két mailt, az ePER-ből egy a hosszbordás szíjról egy a vezérműszíjról. Igazold már vissza itt hogy megkaptad-e. Ide nem engedte felrakni a gép.
Poló05-02-2006 09:40:57 // 10014
Kezdesz képben lenni :))
Poló05-02-2006 09:33:25 // 10013
Rajzom az nincs. Ami a klímát is hajtja az a hosszbordás szíj. Azon hosszában van 5-6-7 (nem tudom mennyi) borda. A vezérműszíjon keresztben vannak a bordák. Ha hosszbordás lenne ez is, akkor könnyen hazavághatná a motorod egy szíjcsúszás. De mivel keresztben tele van a szíj bordákkal, így nem tud megcsúszni, max egy-egy bordát elugrani extrém esetben.
Gordon05-02-2006 09:30:24 // 10012
Mivel kétségbe vagyok esve, azt hittem, hogy hosszbordás szíj= hosszú bordás szíj, de ezek szerint tévedek!
Gordon05-02-2006 09:29:30 // 10011
Pls. valami rajzot tegyél fel, előre is thx!
Gordon05-02-2006 09:29:04 // 10010
És akkor az hol a fenében van, mert a rajzokon nem látom!
Poló05-02-2006 09:23:44 // 10009
10K :(((
Poló05-02-2006 09:22:16 // 10008
a hosszbordás szíj nem egyenlő a vezérműszíjjal a vezérműszíjon keresztben vannak a bordák, a hosszbordásnak pedig a nevében is benne van, hogy hosszában
Mike.05-02-2006 09:21:48 // 10007
Ez nekem is szemet szúrt, de mivel akinek írták az nem reagált rá, úgy gondoltam én is túlteszem magam a dolgon. Ezen a site-on ez idáig nem volt divat, és remélem maradunk is a megszokottaknál. :-)
Gordon05-02-2006 09:12:36 // 10006
hosszbordás szíj=vezérműszíj v szíj=ékszíj=poly v szíj Ki hogy nevezi! Több szíj viszont ezen az oldalon biztos nincs, csak kettő! Azonban a szíjat valóban nem cserélték még 2005 Októbere óta, akkor tették fel az előzőt (5200km-el ezeleőtt)! Mielőtt félreértés lenne belőle, az első szerelést és a 2006.01.30-i garis cserét Atlaszauto csinálta, majd 2006.02.03-i vízpumpa cserét a Csiki-Bege. Az hogy a vízpumpa esetleg rossz volt könnyebben hiszem el nekik hogy rossz, mint azt hogy nem volt baja, mivel az Atlasznál bizonyítottak már párszor, hogy mennyire bénák. Tudod amíg nincs rossz tapasztalat, addig van bizalom meg hit, míg azt el nem játsszák! Ez sajnos kezdni rontani, hogy 45k-ért cserélték Csiki-ék a vízpumpát és a nyikorgás még midnig meg van!
Gordon05-02-2006 06:39:42 // 10005
Na ennek a rajznak a nagyobbik testvérét nézegettem az Autodata 2004-ben és ennek alapján már lassan tényleg nem tudom mi a francot lehetne még cserélni, hogy a nyekergés eltünjön a kocsiból?
lausz05-02-2006 06:18:55 // 10004
nem vígasztalni akarlak,de igaza van George-nak,
nehezen tudom elképzelni,hogy burkolaton keresztül bejusson a
vez.szíjhoz.
lausz05-02-2006 06:12:33 // 10003
tévedés,a 2.4jtd n.a vízpumpát, a vez szíj hajtja. u.i.én már cseréltem mindkét szíjat.
bb1804-02-2006 22:44:46 // 10002
ajjaj skacok nem is figyeltem a 10000-et !!
Karakot04-02-2006 22:36:36 // 10001
Egyetértek, de akkor miért nem a szíjcserekor cseréltek mindent, beleértve a pumpát is? Mivel akkor csak egyszer kellett volna fizetni munkadíjat, így meg kétszer is le lehetett húzni szegényt? Annak egyébként örülök, hogy ezek szerint nálam/nálunk :) nem kell a pumpát is a vezszíjjal együtt cserélni. Jut eszembe, akkor már adhatnál tanácsot. 63ekm-nél volt nálam vezszíjcsere, elvileg 60-at mehet. Most vagyok 108e-nél. Szerinted megvárhatom a 123-at, vagy hozzam előrébb a dolgot. Azt hallottam, hogy a V6 szereti szaggatni a vezszíjat. Nem örülnék egy szakadás miatti motorgenerálnak. Valamint kérnélek, hogy írd meg, hogy akkor nálam miket kell/illik akkor cserélni egy ilyen műveletnél? Előre is köszönöm.
bb1804-02-2006 22:23:31 // 10000
egy kicsit elegem van a kiabálásodbol. 1: azt irtad, hogy a másik nem tud olvasni mert te erröl vagy arrol irsz. de te sem tudsz, mert amit te hajtogatsz az már le lett irva hogy nem az. az elsö hibaleirásban ! 2: ha nem vagy szerelö hogy mondhatsz olyat hogy biztos az a hiba. mert neked is igy szolt ? honnan halottad hogy neki milyen a hangja? egy amatör nem tudja ugy elmondani, hogy biztosan érthetö legyen. még egy szakember sem mindig. 3: ha hozzászolásokat akarsz gyüjteni akkor rendben van hogy 4-5 felé bontod a mondanivalot, de ez itt nem illik. 4: egy kicsit kevesebb anyázással, meg káromkodással is el lehet intézni. vagy te is csak ezt érted ? tisztelettel: bb18.
156sw04-02-2006 21:48:13 // 9999
Bőven elég ha csak iszik)))))))
Tom1204-02-2006 21:45:31 // 9998
Gondolj arra, hogy sokkal rosszabb is lehetett volna...:-)) ...és ne dohányozz, árt az egészségnek.:-)
Ferke04-02-2006 21:44:30 // 9997
iszom is, persze. Meg bagózom is...később talán majd még szúrom is magam, ha ez így megy tovább! Az a bosszantó, hogy már múlt héten cseréltettem volna minden kopóalkatrészt, csak nem volt időm rá. Rohadt munkáltató!!!!:)
156sw04-02-2006 21:40:37 // 9996
Igyállll wazzee ne bagózzáááááá.....
Ferke04-02-2006 21:34:30 // 9995
:)))) köszi a nyugtatást, rámfér! Már elszívtam dél óta 1 doboz cigit, de nem hat..:) Na most már lenyugszom..
GEORGE04-02-2006 21:31:51 // 9994
Amúgy tényleg NYUGI!!! Inkább megbontás után parázzál csak!! :-)
156sw04-02-2006 21:30:57 // 9993
NYUGGIIII.... Tényleg megörülsz hétfőig... Nagyobb az esélye annak, hogy SEMMI KOMOLY baj nincs!!!!
GEORGE04-02-2006 21:30:24 // 9992
Létezhet, de akkor elötte szét kell hogy törje a vez.szíj burkolatát. kicsi az eséje de fordult már elő:-(((
Ferke04-02-2006 21:29:08 // 9991
Szerintetek létezhet olyan, hogy az elszakadt generátorszíj darabja beszabadul a vezérműszijhoz, é oda a vezérlés? Hallottam ilyen rémhirt is.
Ferke04-02-2006 20:52:10 // 9990
Hétfőn az lesz, rá se indítok, áthúzzuk a szerelőhöz. Ha már egy ideje nem tötött, akkor a töltés kijelző már égett volna, nem?amior elszakadt, akkor rögtön felvillant a kis akksi a műszerfalon, és rögtön leálltottam. De hogyutána miért forgatta indításkor olyan hülyén a motort?! Na mindegy, hétfőn kiderül, jad beszámolok. tuti, hogy vagyok olyan peches, hogy valami valahová úgy beszorult, hogy azért nem indul, vagy vmi ilesmi.
pb_04-02-2006 20:47:07 // 9989
Igen attól még be kellett volna indulnia, de ha mondjuk km óta nem volt +felelő töltésed, akkor simán leszipkázhatta az akksit. Akkor viszont tuti nem fog indulni.
pb_04-02-2006 20:44:36 // 9988
Nem tudom, sztem szét kéne szedni, és ellenőrizni, hogy mindenki a helyén van-e, és a szakadt szíjat cserélni, ill. még ami cserére szorul cserélni.
Ferke04-02-2006 20:44:00 // 9987
Azért , mert a vizpumpát is ez hajtja, attól még be kellett volna indulnia, nem?
Ferke04-02-2006 20:37:59 // 9986
Kigen, az tuti, hogy a ízpumpát is hajtja. Csak tudnám, hogy miért nem indult. Téyleg esélyes, hogy a szétment szij beszorulhatott a nagy tárcsa mögé. vagy valami ilyesmi.
pb_04-02-2006 20:23:17 // 9985
Sztem ne nagyon indítgasd így, mert gyanítom, hogy az elszakadt szíj hajtotta a vízpumpát is. Bár a jtd-khez nem nagyon értek.
Tom1204-02-2006 17:52:28 // 9984
Írtam a 156-ba is, hogy én inkább megvárnám a hétfőt, de az is lehet, hogy az akksi is gyengélkedik ebben a hidegben...
Ferke04-02-2006 17:51:57 // 9983
Köszi mindenkinek az infot, megyek a csereautóért, még jó hogy BobbySoprano kollegánk még nem adta el a Punto Hgt!:)))
Ferke04-02-2006 17:46:26 // 9982
Igen, az tök bent van, burkolat alatt. A gen.szíj szakadástól remélem csak nem ugrik el a vezmű szíj. Ez a beszorulás viszont lehet jó zipp, mert az elszakadt genszíj nagy részét sehol nem látom, lehet, hogy bement a főtengely végén lévő tárcsa mögé és megszorult tőle az egész motor, mert pont olyan, mintha nem fordulna rendesen indításkor, mintha az akksi gyenge lenne, csak nyöszörög picit.
Tom1204-02-2006 17:38:54 // 9981
Nyáron láttam szétszedve egy 156-os motort a szerelőnél, azon mutogatta /Horvátországban volt, hol máshol történhet ilyen, mindig a "legjobbkor"/, hogy mi a gond, de úgy rémlik, hogy a vez. szíj sokkal beljebb, védve van...
Bálint3304-02-2006 17:35:33 // 9980
George nyilván úgy gondolta, hogy azért ugorhatott volna meg, mert abban a pillanatban amikor elszakadt a szíjj, csökkent az ellenállás... de szvsz. ez elég valószínűtlen.
Tom1204-02-2006 17:35:12 // 9979
Tudom, csak már a "156"-ban kezdtük a témát és itt folytattuk...:-) Csak azért írtam, a "vez. szíj esetet, mert ha az lenne, akkor mások a "tünetek".
GEORGE04-02-2006 17:33:00 // 9978
Reméljük, hogy csak a szíjjat kell cserélni és rendben lesz!
Bálint3304-02-2006 17:31:31 // 9977
Mégpedig azért mert töltés nélkül az ingadozó feszültség bezavarhatna az ABS-nek, vagy a légzsáknak és ezért pl. kirobbanhatna a légzsák.
Ferke04-02-2006 17:30:39 // 9976
Persze, addig hozzás se nyúlok, áthúzzuk a szerelőhöz. A vezérmű szíjhoz csak nem tud beugrani a generátorszíj darabja, mert a vezérműszíj borkolat alatt van, a generátoé meg kívül. Átugrani meg pont akkor, amikor elszakad a generátoré?Ekkora pechem csak nem lehet???!!!:)
GEORGE04-02-2006 17:29:45 // 9975
De Ferke azt irja, hogy nem a vez.szíj szakatt el !!
Bálint3304-02-2006 17:29:41 // 9974
Valószínűleg valami elektronika kikapcsolja a gyújtást ilyenkor.
GEORGE04-02-2006 17:28:20 // 9973
Az nem lehet, hogy a szétszakdó szíjnak valamely darabja bekerült a vezérműszíjhoz??? Esetleg ne adj isten átugrás történt a vez. szíjnál?? mindenképpen ellenörizétek le a vez.szíj helyességét!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.