Forum >> Szerelőműhely
kertecs27-02-2007 09:54:01 // 14623
Köszi, ha csinálom a féket, akkor megejtem a folyadék cserét is.
Sajnos egyre jobban idegesít a dolog, mindig ez van ha tudom hogy valami nem 100-as a géppel.
Most már olyat is megfigyeltem hogy hirtelen fékezésnél az első pillanatban jobbra elhúz a fék... ez már komolyabb probléma!
Most éppen a főfékhengert gyanúsítom, lehet teljesen feleslegesen.
Le kéne venni a fékmunkahengert és levegővel kipróbálni, hogy működik. Ha úgy simán visszamegy, akkor nem ott van a gond.
Ferke27-02-2007 09:23:44 // 14622
Egy saab-os barátomnál volt most ugyanez a gond. Lecseréltük a fékolajat, és jó lett.
Szippantsd ki a tartályból a fékolajat, amennyire tudod, a maradékot meg pumpáld ki pedállal, úgy, hogy kinyitod a féknyergeken a csavarokat (körbenm egyenként mind) Majd töltsd fel a tartályt, innen már ugyanaz, mintha légtelenítenéd a fékeket. Pumpálás,csavarnyitás, pumpálás....amíg jó nem lesz.
kertecs26-02-2007 09:57:14 // 14621
A fékolajat az enyémen is ki lehetne már cserélni csak nem tudom a metódust... Te csináltad?
Fogott a fék nálad is? Mondjuk az összefüggést nem vágom egyelőre
kertecs26-02-2007 09:55:03 // 14620
Nem, a kisebb. 254 azt hiszem?
Már az is támpont, hogy jól gondoltam és nem kell megnyitni és rendellenes a dolog.
Ferke26-02-2007 09:39:36 // 14619
Legutóbb, mikor ilyen esetem volt, egy teljes fékolajcsere segített.
Balage26-02-2007 09:27:17 // 14618
Szarolaszrozsdaboglya!!! :-P
:-)
András bácsi26-02-2007 09:18:06 // 14617
Az idegenek. :)
Nincs ötletem. Működni kéne megnyitás nélkül is. Neked már a 284-es tárcsa van igaz?
kertecs26-02-2007 09:07:16 // 14616
Jó reggelt!
Problémázok, ezúttal a fékkel... két hónapig nem mentem az Alfával és most az az érzésem volt/van hogy tapad a fék, talán az eleje. Nem nagyon, "éppen csak" : )
Szét is kaptam, régen nem szereltem már, pláne megvolt már két új első féktárcsa a fiókban, azokat is felraktam.
Egy -nekem rendellenesnek tűnő- dolgot találtam: a jobb első munkahengert nem tudtam visszanyomni, csak miután rányitottam a légtelenítőre. Ezek után könnyen visszament.
Miért lehet ez?
Emlékeim szerint amikor korábban betétet cseréltem ez sima ügy volt, könnyen járt és alapra lehetett nyomni. A bal oldal most is így működött.
A jelenség nem szűnt meg, továbbra is tapad szerintem. Az egyéb részeket rendben találtam, a féknyereg (?) könnyen mozog, azt már korábban lekezeltem némi zsírral.
A 33-nál volt hasonló jellegű problémám, h néha elkezdett fogni a fék. Ott a rásegítődob adta meg magát...
András bácsi25-02-2007 13:57:22 // 14615
Használat és pénztárcafüggő. Hosszabb távra érdemes a drágább (értsd jobb) kuplungot berakni.
András bácsi25-02-2007 13:57:22 // 14614
Használat és pénztárcafüggő. Hosszabb távra érdemes a drágább (értsd jobb) kuplungot berakni.
András bácsi25-02-2007 13:56:25 // 14613
A tied más rendszer.
András bácsi25-02-2007 13:55:40 // 14612
Szerintem meg nem kell hézagnak lenni. Ilyenkor működik az alpjárati léptetőmotor: a levegő azon a csatornán keresztül megkerüli a fojtószelepet. Ha van hézag, akkor az bezavar az alapjáratba.
Kau25-02-2007 12:12:30 // 14611
Az alábbi márkákból melyik a jó? Kuplungtárcsáról van szó 146-hoz.
Lucas
QH vagyQA
Valeo (oké, ez a gyári)
ill. valami Angol Mc.... ennek már a nevére se emlékszek, de ez volt a legolcsóbb.
theo24-02-2007 00:24:49 // 14610
Hali.
Most nyílt Dunakeszin a Shell kútnál, bevezető áron kemény 2500Ft. a beállítás.
Speddy vagy valami ehez hasonló a cégnév.
Dk. Fő út 1 a cím.
vgyurci (powered by boxer)22-02-2007 18:34:26 // 14609
Pontosan! Amikor meleg a motor, repül az alapjáratom. Most szét van bombázva a gép és láttam, hogy tök zár a pillangószelep. Egyébként én is így tudtam, csak nem voltam benne biztos. Kösz a segítséget.
Dzsozy22-02-2007 18:27:53 // 14608
Feltételezésem szerint alapjárati gondokkal küszködsz. :) Hát szerényke tudomásom szerint minimális hézagnak kell lennie, ezért pucerájozom én is mikor unatkozom. Az olajpára lerakódik, és az nem egészséges, Ha a fény felé tartod, körbe, a pillangószelepnél át kellene szűrődnie a fénynek.
vgyurci (powered by boxer)22-02-2007 17:18:34 // 14607
Csao ALFÁsok! Mondja meg valaki, hogy alapjáraton a pillangószelepnek teljesen zárnia kell, vagy lennie kell egy minimális hézagnak?
SzJ22-02-2007 10:25:21 // 14605
Kaposújlakon a Lönci Bt.
http://www.loncibt.hu/ujdonsagok/
Alfimi22-02-2007 09:27:36 // 14604
Sziasztok!Nem tudtok véletlenül egy jó futóművest Újpest közelében?Amugy mennyi most egy beállítás???
András bácsi21-02-2007 09:12:23 // 14603
A másik: az ilyen buherált gépek eladhatatlanok utána.
Thomacski20-02-2007 21:49:50 // 14602
Na akkor engem mar nem erdekel az egesz.Akkor nem lessz tuningolva a gep inkabb gyujtok egy kicsit es veszek egy erosebbet.Ha en ezt tudtam volna...
Zsocy15520-02-2007 19:14:22 // 14600
Igen, elképzelhető. Köszi.
Nasty20-02-2007 19:09:43 // 14599
A LégMennyiség Mérőre gondolsz?
Atesz198720-02-2007 19:07:50 // 14598
Mármint elfekvőbe?
András bácsi20-02-2007 19:05:07 // 14597
Az van nekem... :)
Atesz198720-02-2007 19:00:54 // 14596
Üdv emberek! Nem tudtok Dombóvár környékén valami jó kis bontót, ahol Alfa dolgokat lehetne szerezin? Kellene pár apróság az Alfa belsejébe, ami elkopott, vagy leamortizálódott. Esetleg világítós Boxer bajuszkapcsolók. :)))
Zsocy15520-02-2007 18:51:40 // 14595
Egy hülye kérdés: mi az az MLL ?
András bácsi20-02-2007 17:28:05 // 14594
Hivatalosan az megy, ha volt ilyen motorral szerelt 145. Ekkor kb. 60e az illeték. Ha nem volt, akkor típusbizonyítvány (ehhez terveztetés, méretezés stb.), számla, KPM vizsga, rengeteg hercehurca. Az árat nem tudom, de az előbbi háromszorosa minimum. És benne van a pakliban, hogy nem engedélyezik. Nem tudom ki mondta, hogy megy, de szerintem nem nagyon olvasgatja a jogszabályokat.
Thomacski20-02-2007 17:18:49 // 14593
Szia!Miert nem teheto legalissa?Eddig mindenki azt mondta hogy legalissa teheto.Akkor mar most nem ertek en semmit.Inkabb veszek meg egy autot ami erosebb.Van valakinek 147 GTA-je elado?egyszer lattam a hasznaltauton mielott az enyemet vettem volna de lekestem.Valaki lecsapott ra mint valami sasmadar:))))
András bácsi20-02-2007 17:16:15 // 14592
Nincs mit.
András bácsi20-02-2007 17:15:37 // 14591
Röviden nem.
Hosszabban: más váltó, féltg kell, célszerő nagyobb fék. Emellett hivatalossá nem tehető, vagy csak horror összegek és engedélyek után.
tread20-02-2007 17:13:52 // 14590
Sziasztok! :( Valószínűleg a nagykapu botlója a bűnös, de lényeg a lényeg, hogy vérzik a vas. Kis fekete tócsa jelzi a parkolásom helyét. :( Olaj... sztem a teknő elrepedt. legalábbis gondolom, hogy a teknő. (egy hatalmas csavar fogja, meg néhány kissebb) Mennyibe fog ez nekem kerülni? javítás vagy csere? lehet-e javítani? Thx :(
Thomacski20-02-2007 17:08:53 // 14589
Sziasztok.Gyors kerdesem lenne.A 145om-ben szeretnem kicserelni az 1.6-os mocit egy gtv 2.0V6-ra.Szerintetek ez megoldhato komplikaciok nelkul?250e-ert van a moci kompletten mindennel es egy szazasert at is epitenek.Mi a velemenyetek errol?En benne lennek csak attol felek hogy lehet hogy Valami balya lessz az autonak vagy esetleg nem birna el vay nem is tudom.Szerintetek erdemes megcsinalni ezt?
Gabriella20-02-2007 15:21:16 // 14588
Köszönöm szépen a segítséged! Bízom a szerencsében! Üdv és további szép napot.
András bácsi20-02-2007 13:41:31 // 14587
Azt az lmm-tisztítást el kell felejteni: ha rossz, akkor nem használ.
Nasty20-02-2007 13:19:00 // 14586
Sztem LMM csere, de vannak itt nálam okosabbak is, majd megmondják ők. Diagnosztika megmondaná. 56-nál ingadozik az alpjárat a rossz LMM mérővel meg torpan kb 3500 körül.
Zsocy15520-02-2007 12:51:54 // 14585
Sziasztok ! Van valami ötletetek, vagy vigyem szervízbe ? Két hete szervízbe volt a gép. Szonda csere, légtömegmérő tisztítás stb. de a kocsi 2000 fordulatszám alatt mégsem akar menni sőt egy kicsit rángat is. 2000 után viszont megy rendesen.
András bácsi20-02-2007 12:20:36 // 14584
Az már szép. Kéthetente olajcsere. :)
Nehéz lesz jót kifogni. Egyébként szinte semmi lényegi változás nincs szerkezeti vonatkozásban az összes 156-os között. Inkább az lehet, hogy beáll a piaci ár, és kisebb az értékvesztés.
Hari20-02-2007 11:59:55 // 14582
Nem értem..... mííít......az mi?? Szerintem ezt nem jó helyen kérded. (Esetleg OFF-os verdáknál.)
Irány=> Rönyó :))))
Gabriella20-02-2007 11:58:58 // 14581
Igen, diesel, mert egy nap kb.7-800Km-t szoktunk menni vele! Tudom, hogy mindegyiknél kell cserélni néhány dolgot és a mo.útviszonyok miatt hamarabb is kell a futóművel foglalkozni, mint az eu-ban. Abban bízom, hogy talán mégegyszer szerencsém lessz és hasonlót kifogok, mint az első volt. Azt egy idős szívbeteg bácsi áron alul adta el, mert a fiának lakásvásárlás miatt kellett a pénz. 2 mill-ért+350e (a futómű, légszűrő, felsőlengőkarok és apróságok. A baleset előtt egy nappal a vez.műszíj+görgők,stb., és lett egy új autónk! Annyira jó állapotban volt, más kérdés nem sokáig tudtam autókázni vele, önhibámon kívül! Gondolom láttad az oldalamon, milyen szép volt?! Az évjárathoz, azt vettem észre, hogy az 1998,-99-es és 2000 évj. arányában drágább az újabbaknál. Jobbak?
Kujon20-02-2007 11:56:53 // 14580
Igen a kerékcsapágyról van szó . kösz az infót
Jata20-02-2007 10:45:07 // 14579
Halo!
Tegnap vettek egyik ismerösömék egy Rönyó Megant.2001es 1,4es 16V. Ha valaki tudja esetleg a tipushibáit,gyakran elöfordulo gixereket az megirhatná nekem.Nemértenek a kocsikhoz azt megkaptam a "szerviz"ember szerepét.Szal ha ismeri valaki közülletek a hibáit ennak a kocsinak megirhatmá mailba vagy az oldalamra! Elöre is Thx!
András bácsi20-02-2007 10:42:05 // 14578
Mindenképpen dízel kell? Ha nem, akkor Satti autója jó vétel pl.
Az a fő gond, hogy abban az évjáratban nagyon nagy az esélye a problémás darabnak. Főleg Mo-on. És semmi sem garancia, még az átnézetés sem. Reális számítások szerint minimum 100e-et első körben egy jó autóra is rá kell költeni. Feltéve ha nem hiszel el mindent, amit mondanak az előéletről.
András bácsi20-02-2007 10:30:09 // 14577
Kerékagycsapágy? Úgy 12-20 között/db.
Gabriella20-02-2007 10:10:24 // 14576
Szia Bandi,
Az előzőekre visszatérve: az olajcsere után a srác ment még kb.5000Km-t és nem láttszott a használat a nívópálcán, amikor megnéztük. Kb.2000-es évjáratú autót szeretnék, mint írtam kb.mennyiért. Gyári állapotban, nem kell chip tuning, stb.! Kint sok van, nekem az ár is megfelelő lenne, csak nem akar összejönni! Nagyon szorít az idő, tavaly ilyenkor már vidékre akartam költözni, amit a baleset miatt elhalasztottunk. Nem tudsz egy rendes Alfást, aki ilyen állapotú (hasonlót, mint az első Alfánk volt) autót eladna egy szegény őrült alfamániás idősebb hölgynek (nekem)?
Kujon20-02-2007 10:09:47 // 14575
Hali ! épp csapágy csere előtt állok ,nincs valakinek valami infója arról hogy mennyit kóstol ez az egész? (145 1.6 box első csap)
kru20-02-2007 09:58:35 // 14574
Bandi, amit itt leírtál, azzal teljesen egyetértek, maximálisan!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
778
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?