Forum >> Szerelőműhely

süsnye10-09-2012 21:14:48 // 40322
én a 155-ben Bosch Super4-et használtam/használok, elmentem vele 95e km-t, akkor lett cserélve, de nem azért mert baj volt vele, hanem mert kb. 100e km-re írták asszem a csere periódust.
Annyi az értelme, hogy négy póluson tud áthúzni, de egyszerre csak egyen húz át (nem 4 helyen, ahogyan azt sokan hiszik). Ha vmelyik használt pólus elhasználódik, megnő a hézag, akkor ott van még három, amiből választhat a villám.. :)
GTPeti10-09-2012 21:11:51 // 40321
Én az Uno-ban próbáltam 4 elektródás Bosch-t, sajnos meglehetősen rossz eredménnyel. Maradtam a sima NGK-nál. :((
Azzurro10-09-2012 21:06:09 // 40320
Akkor a tűs a jobb? :-)))
atis_166jtd10-09-2012 21:02:28 // 40319
Csupán a két elektróda között van külömbség ha megnézed. Nekünk a turbos autóban a tü elektródás után 3 polusu ment érezhetöen gyengébb volt + fél liter több benyát égetett.
Azzurro10-09-2012 20:47:59 // 40318
Nekem most tuning gyertyák vannak benne, de semmit nem vettem észre rajta. Vagyis nem ment jobban, és stb.... :-)))) Legalábbis nem éreztem. De elértem a 30e km valumot, így most cserés. Annak ellenére hogy eladó a vas. :-))))
Azzurro10-09-2012 20:45:11 // 40317
Nekem ezt írta a gyári könyve. NGK PFR 6B + NGK PMR 7A Azért kérdeztem a jó előbb, hogy mennyire valós ez az adat. De Piritu cartárs helyesbített. :-)))) Meg van rendelve az 50e. :-)))
Piritu - 1.000.00010-09-2012 20:42:12 // 40316
A Spider/GTV szerelésije szerint mindkettő jó:
vm10-09-2012 20:40:14 // 40315
Valami gyertyákhoz értő szakitól hallottam annó, hogy a 3-4 elektródás cuccok a köztudatban nagyobb szikrát, meg tökéletesebb égést, meg mindenfélét biztosítanak. Ezzel szemben mindössze a megbízhatóság miatt lettek kifejlesztve. Aztán vagyigaz, vagynem ;-)

Másikhoz...
NGK és több más katalógus szemrebbenés nélkül hozza a BCP6ES-t illetve referenciáit a jó öreg nyolcszelepes fűnyírómhoz, gyári számot váltva pedig a BCP6ET a jó.
Piritu - 1.000.00010-09-2012 20:34:34 // 40314
Az itteni tapasztalatok alapján igen. (Értsd 2004-óta nem olvastam az ellenkezőjt itt az Amorén.)
Grando10-09-2012 20:30:53 // 40313
...és az miért van, hogy pl. a Gtv javítási útmutatója, illetve a 156 kezelésije is PFR6B-t ír a nagyokra, és a másikat helyettesítőként említi, alkatrészes oldalakon vagy pl. a 166 kezelésijében pedig a BKR6EKPA szerepel?

Akadémiai kérdés a tisztelt nagyérdeműhöz:
Vajon mi a különbség működésben, hatékonyságban a két típus között?


Engem is érdekelne, ugyanis a Gtv-ben csereérettek lassacskán... :)))
Azzurro10-09-2012 20:25:08 // 40312
Írtam neki. :-))) Az 50e az ki is bírja ezt a km-er valumot?? :-))
Ferke10-09-2012 20:20:04 // 40311
Mi az, hogy a "csőben van még egy"??????:))
Ferke10-09-2012 20:18:54 // 40310
Az nem ugyanaz, az nem biztos, hogy ki fogja bírni:) Ha meg elnyalod a lapolást, akkor lehet jógázni:)
Egyébként a szívás inkább fékcsöveknél jellemző, lambda melegen ki szokott jönni.
vm10-09-2012 20:14:26 // 40309
Piritu NGK kódjai a jók, amúgy mostanában gyári gyertya ügyileg érdemes rácsörögni az Elaforgra ;-)
Piritu - 1.000.00010-09-2012 20:10:51 // 40308
Minek? Írj Erhard242-nek és postán küldi a szettet, ki sem kell mozdulnod a lakásból :-)
Azzurro10-09-2012 19:46:24 // 40307
Az 50e is meg tudod adni a típusát? Mert csak a gyári számát látom. :-)))
Kero8210-09-2012 19:39:38 // 40306
a kuplung most lett újra cserélve és az nem oldotta meg a problémát.

Nem tudtok valakit Debrecen környékén, aki jól ért a váltókhoz.
Azzurro10-09-2012 19:34:07 // 40305
Ez lesz a jó!!! Nem igen megyek én el 100e-t! :-)))
Piritu - 1.000.00010-09-2012 19:32:35 // 40304
Nem nagyon, ha spórolni akarsz létezik 50ezer km-es szett is: klatty
Azzurro10-09-2012 19:28:28 // 40303
Köszi az infót!! Ennél olcsóbban nem lehet beszerezni? :-)))
Piritu - 1.000.00010-09-2012 19:23:05 // 40302
Az Albaautó oldala: klatty
Piritu - 1.000.00010-09-2012 19:20:02 // 40301
Az enyémben ilyenek vannak: NGK BKR6EKPA ill. NGK PMR7A
Azzurro10-09-2012 19:10:21 // 40300
Sziasztok!
Gyári gyertya típusra lennék kíváncsi 2.0 TS-be. Ezek mennyire valós adatók: NGK PFR 6B + NGK PMR 7A
Alien410-09-2012 16:28:26 // 40299
okés, ez jó tipp, élek vele amint lesz időm!
Alien410-09-2012 16:28:02 // 40298
igen, írtam, ezért nem motor
Alien410-09-2012 16:27:34 // 40297
paff, idei gumik, nem gagyik, blogomban sztem nem írtam be az ide tartozó infókat, hazudni meg nem akarok, de nem gumik
süsnye10-09-2012 15:53:54 // 40296
gumival hány km-t mentél eddig?
mreni10-09-2012 15:53:49 // 40295
emeld fel egyesével a kerekeket és kézzel forgasd meg,ha kerékcsapágy,azt hallanod kell
VaMpGeCO10-09-2012 15:49:27 // 40294
és ha benyomod a kuplungot akkor is búg?
Alien410-09-2012 15:26:50 // 40293
sebességfüggő* már válaszolva a kérdés első felére is
Alien410-09-2012 15:26:21 // 40292
ezen agyaltam én is, viszont a győri fiat szalonban ezt nem vették volna észre? mert futót is ellenőriznek, kereket is rángatnak meg a többi...
meg az a baj, hogy nem tudom behatárolni, hogy melyik a hunyó
átjárja a kasztnit
gecsa10-09-2012 15:14:52 // 40291
fordulatszám,vagy sebességfüggő? esetleg kerékcsapágy?
Alien410-09-2012 13:53:43 // 40290
Benézek már mert sajnos muszáj...
Szóval sziasztok
145 1.4 TS
a hibajelenség: sebességfüggő, gyorsításra mély zúgás erősödő hangon morajlik
kuplungot benyomom, üresben gurulok akkor is hallani így hálistennek nem motor az fix
gumik azok idei nyáriak, nyomásuk is jó, nem ráz a kormány, hibát sem látok rajtuk
forgalmi meg 2 hónapja sem volt
generátor esetleg csapágyasodik? szíjak is rendben, motortérből sem látok hibát

akinek van valami gagyi tippje, ha mást nem, legalább a falamon legyen szíves segítsen. köszönöm szépen!
gecsa10-09-2012 12:20:54 // 40289
szerintem a váltóban,vagy a kuplungnál lesz a hiba..ha cserélni nem is kell a váltót,de javítani előfordulhat..
Kero8210-09-2012 12:17:56 // 40288
Sziasztok,
segítségre és tanácsra lenne szükségem, mert tanácstalan vagyok.
Probléma1: Álló helyzetben 10-ből 7-szer nem tudom hátramenetbe tenni a váltót, csak ha egy kicsit előrébb gurulok.
Probléma2: Néha a váltó beragad legtöbbször 1-be és 2-be, de nem régen volt olyan is, hogy csak 4.-be és üresbe tudtam tenni. A bovdeneket és a kulisszát már zsíroztam, de a probléma megmaradt. Valaki cserélte már ezeket bovdeneket és ha igen, akkor mi volt az ok, amiért cserélni kellett?
Szerintetek a két probléma összefügg?
Lehet váltót kell cserélni?
droberto10-09-2012 10:48:05 // 40287
Szosza, Mreni, köszönöm a tanácsaitokat! Burjánzásról szó sincs, fő cél a prevenció!
Savmentes zsírt akkor senki nem használ?
Jack10-09-2012 10:46:58 // 40286
Feri mondta, hogy elvág egy csillagkulcsot ha kell. Remélem kibírja...
A kopácsolást akkor hanyagoljuk:)
Köszönöm a tippeket!
droberto10-09-2012 10:45:05 // 40285
Más: Féltengelycsuklókat és kormánymű fogaslécet melyik Tutela zsírral kenjem? Be szeretnék vásárolni, csak még nem látok tisztán.
A UM ezeket javasolja:

Ezek szerint kívül All Star, bellül All 700? Kormánymű?
Továbbá, még milyen mozgó részeket kenjek még a motortérben (1.9 JTDm)?
Komoly magasnyomásó mosás már megtörtént. Váltó rudazat csuklókat befújtam folyékony zsírral...
mreni10-09-2012 09:09:04 // 40284
én egy kis szilikonnal szoktam,az van kéznél általában :)
.......................10-09-2012 08:53:49 // 40283
semmit,pucold meg és OK

anno a Skoda Fav ban kellett mindíg szilikonzsírozni
de nekem itt az AR on nem virágzik a só ,mint ott
droberto09-09-2012 23:44:06 // 40282
Ki mivel keni az akksi sarukat? Szilikonzsírt tegyek rá, vagy savmentest zsírt? Ha az utóbbit, akkor mit ajánlotok?
VaMpGeCO09-09-2012 23:35:39 // 40281
Meta a fehérvári út 130-ban volt utoljára bp-n ott biztos segítenek neked
GTPeti09-09-2012 21:46:55 // 40280
Ja bocsi. Azt hittem gyári riogatóról van szó. Aftermarketnél bármi lehet. :)
gecsa09-09-2012 21:42:15 // 40279
nekem off autóban volt meta...csinált érdekes dolgokat..
GTPeti09-09-2012 21:27:38 // 40278
Hmm... Normál esetben NEM felejti el a távirányítókat a vevőegység. Nyugodtan lehet akkut cserélni, nem kell utána újratanítani.

(Ha mégis meg akarod próbálni, akkor valószínűleg csak Examinerrel lehet.)
bega198609-09-2012 21:24:09 // 40277
Sziasztok!

Lemerült az aksim és azóta nem reagál a riasztóm a távirányítóra.
Tudja valaki mi lehet, esetleg újra kell tanítani, ha igen hogyan?
META riasztóról van szó.

Üdv, bega
[k i z z o]09-09-2012 17:35:06 // 40276
Van hozzá megfelelő hasított kulcs, ha elfér, azzal nagyon szépen ki lehet szedni.
atis_166jtd09-09-2012 16:24:02 // 40275
Zoli ami a képen van az csak xenon gázzal töltött izzó, nekem is volt hát nem érte meg az árát. Az utólagos xenon szettért sajna mostanság berántják a forgalmit, büntetés+kpm vizsga.
Viszont nekem volt olyan izzóm ami kék gázzal volt töltve ha jól emlékszem az obiba vettem az jobb volt.
atis_166jtd09-09-2012 16:11:24 // 40274
A kopácsolást nem biztos hogy kibírja a szondában a kerámia. Sajna elég nehéz ebben az ügyben okos lenni, de nem kell cserélned a leömlöt, mert ha kijön a menet csináltatni kell esztergályossal egy menetes hüvelyt és hegesztés.
GTPeti09-09-2012 14:15:27 // 40273
Kép?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.