Forum >> Stelvio

Kócosw30-03-2017 10:21:53 // 249
OFF
az a lancia thema se csunya azert ott hátul azt kell mondjam, a belseje meg egyenesen gyönyörü :)
ON
Chianti30-03-2017 09:51:31 // 248
Totalcar-Audi Q5 teszt, konklúzió: "Ha ember volna, azt szeretném, hogy a Q5 legyen az orvosom, hogy egy esetleges életmentő műtét esetén számíthassak a hűvös precizitására, de bulizni inkább az Alfa Romeo Stelvióval szeretnék menni, és még a Jaguar F-Pace koncertjére is szívesebben beülnék. Van a tökéletességre törekvésnek is helye a világban, de amikor egy autó minden egyes porcikáját erre hegyezik ki, akkor az könnyen taszítóvá válhat." Azt hiszem ehhez nincs mit hozzá fűzni... A Stelvio máris etalon lett. :o)
Rohodi Mihály28-03-2017 09:23:41 // 247
Épp lehetne valakié is, mert az első vevősök is gyártódnak már, de ez a "kötelező" első demo autó.
Tommi27-03-2017 22:17:49 // 246
Ez már konkrétan valakié (mármint vásárlóé) lesz, vagy valami bemutató verda? :)
Rohodi Mihály27-03-2017 22:11:32 // 245
Szep lassan itthon is.. elkezdodtek az elso Stelvio kiszallitasok...
Jovo hettol megnezheto eloben, First Edition, 280 LE Q4

Kazes☻27-03-2017 21:33:59 // 244
Na, tessék... máris mérce lett. Ez igen! :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-03-2017 20:41:17 // 243
CX5 teszt...
"Jó vezetni, baromira az. Egy hasonló VW-termék (Ateca, Kodiak, Tiguan), a C-HR, a mostani Sportage, pláne a Kuga, és még inkább a 3008-as és a Mokka nem ér fel eddig. Az egész olyan nagyon... személyautós, lineáris, kiszámítható és ha kicsit durvulsz vele, akkor sem akar megbüntetni. Hogy van-e olyan jó, mint a szegmens két mércéje, a Porsche Macan és az Alfa Stelvio? Dehogy, azért ahhoz a polchoz nem elég a sámli, elő kell venni a kis létrát – ott olyasfajta finomságról, kiszámíthatóságról és kommunikációról van szó, amit a legtöbb személyautó se tud. De a maga szintjén a CX-5 kiemelkedő."
Haddel27-03-2017 18:30:54 // 242
Kaptam ma meghívót a Stelvio osztrák premierjére.El kéne menni😃
Tommi22-03-2017 21:20:44 // 241
Ki említett Sportot? :) De ennyire már nem akarom szétoffolni a topicot :) Lényeg, hogy a Stelvio élőben is k...jó :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-03-2017 13:12:25 // 240
nekem meg pont a Sport nem tetszik, egy nagy "téglatest" és amilyen nagyot mutat annál sokkal kisebb... az Evoque meg olyan, mint egy tank, kicsi, belül még is tágas e mellett prémium, nézegettem a Jeep-eket is de azok belül nekem jönnek be nagyon ingerszegény ... ezért leszek kíváncsi a Stelvio-ra
Tommi22-03-2017 12:46:30 // 239
Nem vagyunk egyformák, nekem az Evoque formára nem annyira jön be, szerintem olyan, mint amikor a gyerek rátapicskol a gyurmára és egy lapos izé lesz az egészből, jelen esetben a Range Roverből :) Ott működik a "doboz" forma, de szerintem ígyösszelapítva már nem, legalábbis nálam nem, pedig a nagy Range nagyon tetszik. Most Genfben természetesen beleültünk az Evoque-ba is, hogy legyen instant összehasonlítási alap, nem rossz, de a feleségem peldául a 155 centijéhez nem igazán tudta komfortosra beállítani magának a kormány-pedál-ülés kombót. A Stelvio és a Cherokee ebben sokkal jobb volt.

Abban viszont teljesen egyetértek, hogy az Evoque erősebben hordozza magában a dagonyázós géneket, mint a mezőny többi tagja :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-03-2017 11:43:16 // 238
most egyenlőre azt hajtom várok az új Alfákra essen már az áruk :DDD
Kócosw22-03-2017 09:49:48 // 237
En lattam,ültem is benne.Szinte juliska belülröl, kenyelmes,nemigen akrodzottam kiszallni belöle megkell mondjam.vezetesi elmenyre lennek kivancsi.Majd tan összejön egy tesztut.Parom azt mondta hogy az offos XC 70 utan Stelvio kell,nem Giulia. Hat egyik ellen se kapaloznek ha hozzamvagnak..
Chianti21-03-2017 19:32:27 // 236
Ha már SUV akkor az egyetlen, amire azt mondom, hogy kéne. Tényleg nagyon dögös, és nyugodt szívvel használhatod akár terepen is. A Stelvio-t még nem láttam élőben.
Erhard 242 (Pure Energy)20-03-2017 21:32:41 // 235
az Evoque kilóg a sorból szerintem nagyon eltalálták kinézetre és terepre is kiváló amit sok hasonló kategóriás SUV-ról nem lehet elmondani
Tommi20-03-2017 21:20:05 // 234
Mi is voltunk Genfben a hétvégén, megnéztük az új családtagot :)

A fotók után élőben még ütősebb :) Nem egy akkora batár, mint mondjuk egy Q7, de nem is olyan kicsike. Szerintem méretre teljesen rendben van, kényelmesen elfér benne egy család, a csomagtartó is elég nagy. A feleségem 155 centi, de neki sem kellett mászni, hogy beüljön/kiszálljon és a csomagtér ajtaját is eléri (ami amúgy gombnyomásra is működik) :) Az Alfának igaza van, a Stelvio mellé nem kell Giulia SW, akinek málhás autó kell, megtalálja a számítását :) A belteret picit passzentosnak éreztük a szomszéd standon álló Cherokee-hoz képest (nem a Grand, hanem a sima), de egyébként bőven van benne hely. Évi a pici méretéből adódóan egész más szemmel nézte az autót, de elégedett volt mindennel :) A belseje nagyon szép, az anyagok és a színek is jól eltaláltak és az ergonómia is teljesen rendben van.

Ebben a kategóriában nagyjából hasonlót ad minden gyár (Macan, XC60, Evoque, Cherokee), árban is kb egy szint, inkább az egyéni ízlés dönt. Ha nem nyolc számjegyű összegbe kerülne, mennék is venni családi autónak :))) Kívánom neki, hogy sikeres legyen, a SUV szegmens most nagyon megy, ebben van pénz/haszon, lépni kellett az Alfának. Annak idején a Cayenne is felhaborodást váltott ki (pláne, hogy dízel is van belőle), de viszik, mint a cukrot és hülyére keresi magát a gyár vele. Aki meg dagonyázni akar, vegyen Land Rover Defendert :)

Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 20:33:34 // 233
szép lett az biztos engem megvettek vele kinézetre, Giu mindenképp lesz természetesen benyás :DDD
Tocsa19-03-2017 20:14:57 // 232
Tudod kinek nem inge ne vegye magára ! :D
Elég baj hogy olyan szarok az utak pedig adózunk rendesen nem keveset!
A Stelvioról annyit hogy legalább az olaszok valami stílust vittek ebbe a szegmensbe is!
Kinézetre már veri a konkurenseket bár izlések és pofonok.
Én gyűjtögetek egy giuliára hiányzik az a hátsó kerék hajtás és a benzines motor. :)
Kócosw17-03-2017 21:47:35 // 231
Hát nem csúnya jószág no :)
BeeGee16-03-2017 10:17:30 // 230
Youtubeon elég sok videó van, amin rendre elbuknak a SUVok a kamu összkerék hajtással. Remélem az Alfa a jobbik fajtából használ és nem lesz a vicc tárgya a hóban, mint a mezei 4Matic vagy a többi. (Quattron és Subin kívül)
Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2017 21:46:40 // 229
Tihanynál láttam egy magyar rendszámosat pár év és lesz egy jó pár, egyenlőre kuriozum
Liquid15-03-2017 21:33:02 // 228
ez jó kérdés, de nem magas az tuti
Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2017 21:28:24 // 227
Szánalmas az úthálózat még jó hogy nincs meg a TI bakker kapott volna :( A Julis mennyire lehet lent?
Liquid15-03-2017 21:19:48 // 226
Hát igen, ez vitathatatlanul nagy előnye a telekjáróknak.
Azon az úton egy alap futóműves 156-nak is le lehet ütni a haspáncélját...
Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2017 21:01:00 // 225
én meg üdvözlöm és remélem tényleg nem csak egy városi fost csinálnak mint nagyon sokan... ma pl Csesznek és Várpalota között olyan zsír volt az út hogy a személy autósok kb 40-nel tudtak menni én a tolakodó, arrogáns, újgazdag, magamutogató SUV-val pont 100-zal és nem ért le semmi, futómű köszöni jól van, trágya sajnos nem volt nálam :DDD
Kazes☻15-03-2017 18:25:45 // 224
Olvass vissza... vannak konkrét darabszámok is, mert ez már kivesézésre került... :)
Tocsa15-03-2017 16:38:23 // 223
Szerintem ezek a suvok csak az újgazdag bohócoknak valók . Kitör a frász ha meglátok egyet a nemes márkákból olyan rondák és semmire valók csak magamutogatásra. A sofőrjeik is csak tolakodni tudnak tulok módjára az úton senkit nem tisztelve.
A trágyahordókkal lehet terepre menni, csak ugye japcsik nagyon gagyi motorokat raknak beléjük volt szerencsém a 2.5 ös hiluxhoz egy rakás.... kritikán aluli.
Az olaszokat megértem miért hoztak létre egy ilyet. Pusztán csak a piaci részesedés miatt mert ez kell az idiótáknak. Meg akarnak élni ennyi.
Részemről a guliának a gyönyörű kombiját szívesebben láttam volna ott!!
Remélem idővel mégis csinálnak mert Európában nem kevés 159 SW fogyott anno tehát igény lenne rá. Sokkal kellemesebb és elegánsabb egy kombi mint egy suw !
Szóval szép szép de nem nagyon illik a képbe szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)14-03-2017 12:27:01 // 222
itt látom a különbséget egy divat telekjáró és egy divat SUV között a különbséget a rovarral bármikor ki lehet menni terepre is pl....
Liquid14-03-2017 12:11:33 // 221
szerintem tökmindegy, az (ál)telekjárósok 99%-ának már egy sima földút is off-road kategória, arra meg tökéletesen megfelel :)
Erhard 242 (Pure Energy)14-03-2017 11:18:14 // 220
arra leszek kíváncsi milyenek a terep tulajdonságai vagy egyáltalán lehet e menni vele terepen...vagy csak városi SUV
Csabásos14-03-2017 07:40:38 // 219
Szépek!
deportivo12-03-2017 07:00:41 // 218
Szépnek szép, meg minden, de valahogy az én gyomrom még nem veszi be a Stelviot. Lehet kell még egy kis idő hozzá.
BeeGee10-03-2017 18:00:28 // 217
De akkor nem az van, hogy nem létezik az az extra, hanem hogy külön nem rendelhető :) Nem ugyanaz..
Giuntini10-03-2017 17:34:30 // 216
Ez amit te is mondtál, sajnos manapság csomagban van az opciós lista. Pl a 159-nél Progression szinthez külön lehetett sok mindent rendelni. A Giuliánál vagy a Stelviónál csomagban mindent. És ezeknek nagyon nagy ára van.
BeeGee10-03-2017 14:33:09 // 215
Mi mást hasonlítsak össze mint induló és vége listaárakat? :) Más nem igazán lenne konzekvens.

Posztoltam én az angol árakat is :) Gyanítom, hogy a német is hasonló mértékű különbséget mutatna.
Aszerint az induló árban ~700 GBP, a teteje listaárban ~2500 GBP az emelkedés a 159nél a 156hoz képest. Ez most 300-1000K HUF, nem nézve az inflációt ami angoloknál is van. Szóval az áremelkedéssel nem lehet indokolni a 159 sikertelenségét, mert ez simán elfogadható szint.

Ma összevetve a két típust a 156 nyilván egyszerűbb, butább modell, de a megjelenésének korában jobban hozta a semi-prémium elvárásokat, mint a 159 a maga idejében.

-----
ON:
Milyen extra van a 159ben, ami a Giuliában nincs?

Egyébként pont ez a gyenge pontja a kettő újnak, hogy kevés az extra, azok is sokszor csak csomagban rendelhetőek. Hülyén hangzik, de aki akarna se tudna annyi pénzt eltapsolni extrákra, mint egy BMWnél (és nem a túlárazás miatt). Az Individual vonalról ne is beszéljünk..
Giuntini10-03-2017 14:11:19 // 214
Köszi! Akkor helyesbítenék, a magyarországi piac, általában kisebb alapfelszereltségű modelleket részesíti előnyben, a magyar vásárlóerő miatt. Egy Magyarorszagon forgalomba hozott 159-es, általánosságbam szegényesebb mint egy osztrák, olasz vagy német. Nekem ez a tapasztalatom, a "magyar" általánosságban "fapadosabb".
Rohodi Mihály10-03-2017 13:59:54 // 213
Szia,
a magyarországi alapfelszereltség 99,9%-ban megegyezik a többi piacéval, kivéve ha környezetvédelmi vagy adózási oka van az eltérésnek. Ha azt mondjuk pl. "Distinctive", akkor az más piacon ugyanazt az extra felszereltséget tartalmazza. Eltérés a felárasként rendelhető opciók megrendelésével lehet. Pl.: Stelvio First Edition mindenhol csont ugyanaz, nem különböznek a kerékméretek, stb. Az opció kódok is mindenütt ugyanazt jelentik, pl. 140: automata klíma.
Giuntini10-03-2017 13:04:01 // 212
A tól árakkal azért óvatosan kell bánni! Az én 2007-es 2,4 SW ár Distinctive felszereltséggel akkor 36 ezer eurótól indult. Az enyém súrólta a 42 ezer eurót, mert rengeteg egyéni rendelés volt benne, ami nem a Dist. felszereltség része. Az mai áron elhagyja bőven a 12 millió forintot. Nem a magyarországi árakat kell nézni, ami csak egy irányadó, de tulajdonképpen olyan nincs. Amikor a Giuliát kipróbáltam, az egy teljesen normál felszereltség volt navival, és bőrrel, de olyan extrák nem voltak a közelében sem, ami akkor már az enyémbe rendelhető volt. És ezzel a kevés plusz extrával volt az ára 13 millió kézi váltóval 180 lovas motorral. A tól ára meg 10 milliótól indul. A 2,4-hez hasonló 210 lovas teljesítményű motorral, jobban felszerelve, az autó már simán ki lehet pengetni 16 milliót. A Stelvio ismét feljebb lesz jóval pozicionálva. Tehát az áremelkedés nagyon jól látható. A vevőcsalogató árak egyszerűen nem léteznek. A konkurenciánál is így van. 3-as Bmw-t elvileg 7,5 millióért haza lehet vinni, a 2,0 literes kisebb dízellel. Hát ilyen árért nincs autó, ez csak a beetető ár. A magyarországi felszereltség egyébként mindig alacsonyabb mint a német vagy az olasz.
BeeGee10-03-2017 11:25:35 // 211
És mikor kaptál jól felszerelt új 156os 5 milláért? :P

Figyelj, kinéztem az árakat egy 2009-es Alfa 159ra az Alfissimoból és egy 2003as Alfa 2003 modellválaszték katalógusból.

2003
156 1.6 TS: 4.990.000 Ft tól (inflációval kalkulálva mai értéken = 8.410.000 Ft)
156 GTA: 11.800.000 Ft-tól (mai értéken = 19.889.000 Ft)

2009
159 1.8: 6.510.000 Ft-tól (mai értéken = 7.955.000 Ft)
159 3.2 Q4: 12.370.000 Ft-tól (mai értéken = 15.116.000 Ft)

Nyilván a két listaár nagyságrendekkel különbözik, de azt összehasonlítani hülyeség.
BeeGee10-03-2017 10:57:10 // 210
Valóban, két centivel rövidebb a Giulia, mint a 159. Szélessége nőtt 4+ centit. Szemre szerintem is kisebb, hála a gömbölyded designak :)

SUV vs SW: szerintem logikus lépés, hogy SUV, ha kicsi a pénz fejlesztésre. A két kasztni ugyanazt tudja térben, csak az egyikben anyu is biztonságban érzi magát, a másikban nem, mert nem lát a forgalom fölé. Illetve a belső magasság a SUV felé billenti, mert az tényleg növeli a térérzetet. A Pandában is azért férni el, mert tök magas, az ülések meredekebben állnak. Ellenben az MX5el ahol még én is szorongtam a gebe testemmel :)

Egyébként a Stelvio szerintem nagyobbat gurított az SUV kategóriában, mint a Giulia a sajátjában. Csak reklámoznák már végre...
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2017 10:43:54 // 209
azért egy jobban felszerelt 59 ütötte a 10 millát a fizetések nem duplázódtak meg 4-5 alatt :P
Zsolt15510-03-2017 09:56:18 // 208
Az a lényeg, hogy az Alfának nem engedték el a kezét és költenek rá. Csak így tovább. :-)))
Giuntini10-03-2017 09:49:32 // 207
A méretnövekedés főleg a biztonsági követelmények miatt van, a gyűrődő zóna és egyebek... A Giulia egyébként szerintem szemre kisebbnek tűnik mint a 159. Anno a Fiat Croma erre a méretnövekedésre a jó példa. Nekem kettő is volt. Amikor 1986-ban kijött egy felső-középkategóriás autó volt, a hossza alig haladta meg a négy és fél métert. Mégis egy bálna volt, akkora belső térrel, és csomagtartóval, ami ma is példaértékű lehetne. Akkora hátsó lábtér volt, hogy nyugodtan keresztbe lehetett tenni a lábat egy normálisan hátratolt vezetőülés mögött is. Viszont a gyűrődő zóna teljesen hiányzott elölről, egész más volt akkor a motorépítés. Pedig abban a motortérben is el kellett férnie a 2,5 literes dízelnek, és a 2,5 literes V6-os Alfa motornak. A Marea kívülről úgy nézett ki, mint egy kategóriával kisebb autó mint a 159-es, mégis belső méretei nagyobbak voltak, a kombi csomagtartója kis túlzással szinte a duplája volt leengedett hátsó üléssel. Viszont eleje nem volt, nagyon rövid volt a motortere. Egyszerűen az Alfa sziluettje ilyen. A 159 sziluettjében nagyon hátsókerékhajtású hatású, csak a hosszú első túlnyúlás emlékeztet elsőkerékhajtásra.

Visszatérve a Stelvióra! A Giulia belső méretnövekedése nem számottevő a 159-hez viszonyítva, a hátsó lábtér valamivel nagyobb. Most értem meg, miért döntött úgy a vezetőség, hogy nem hoz ki új SW-t. Mert nem lehetett volna számottevő méretnövekedést belőle kihozni, a lábtér marad ugyanaz mindenben, csak a csomagtartó kihasználhatósága növekedett volna. A Stelvio felfelé növekedett, természetesen azért minden méretében, egyből megnőtt a lábtér, egyből megnövekedett a térérzet, és a csomagtartóból nagyobbat tudtak kihozni, mint a Giulia SW-ből. Az Alfa mindig a szépséget tartotta szem előtt a praktikum rovására, ezt jól példázta a 156 SW és a 159 SW is. A Stelviónál nem kellett semmit feláldozni, szerintem megalkották a legszebb, és legstílusosabb SUV-ot, és mellette a képekből és a videókból ítélve hihetetlenül praktikus és a térérzet is elsőrangú. Bravó Alfa Romeo, sikerült felkavarni a SUV szegmens állóvízét, és valami egyéniséget hozott bele ebbe a végtelenül unalmas szegmensbe.
BeeGee10-03-2017 09:06:52 // 206
Azért mostanában elég rossz a dízel imidzse. Nagy összegben nem fogadnék rá, hogy több dízel fog fogyni, mint benzines Európában sem.
BeeGee10-03-2017 09:05:12 // 205
Pár HSZ-el lejjebb írtam h mennyivel lett drágább a 159 a 156nál. Gyakorlatilag semmivel, ha figyelembe vesszük az inflációt. De ha nem, akkor is csak pár százezer forinttal, ami nem oszt-szoroz annak aki anno megvett újonnan egy 56ost. Méretnövekedés minden modellváltással megtörténik - sajnos.
Giulia már akkora mint a 166-os. Ha annak lesz utódja, karcolni fogja az 5 métert..
Azurherceg09-03-2017 19:57:23 // 204
A válság időpontját javítottam ki, amúgy nagyon tetszett az írásod, jól kifejtetted a problémát.
Azurherceg09-03-2017 19:55:24 // 203
Köszi az infót. Nem mintha vennék. Dízel is, SUV is, nem én vagyok a célközönség. Csak érdekelt, mert a piac Európában tutira jobban eszi majd, mint a benzinest.
Az 5 henger az 5 henger. Az még dìzelben is tud szépen szólni.
Zsolt15509-03-2017 19:50:01 // 202
Az 1,9-es 159 is csendesebb belülről, mint a Giulia dízel.
Giuntini09-03-2017 19:43:42 // 201
Már van a 210 lovas 2,2 négyhengeressel. Rendelni lehet! Kíváncsi vagyok a Stelvio zajszigetelésére, mert a 180 lovas a Giuliában kicsit hangosnak tűnt. Legalábbis nem ilyen hanghoz vagyok hozzászokva a 2.4-ben:)
Zsolt15509-03-2017 19:43:29 // 200
Más közönséget, réteget is céloztak meg vele, mint a 156 volt. Az is közrejátszott abban. Igen, a benzines motorválaszték lehetett volna nagyobb. De ellene szólt, hogy akkor a személyautóknál, a "dízelesítés" az aranykorát élte. Akkoriban már-már temették a benzines motorokat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.