Forum >> Szerelőműhely

kertecs29-03-2005 11:41:11 // 3722
A 155-ömben nincs ködlámpa... ennek ellenére a vezetékezés benne lehet? Optimista létemre azon gondolkodom, hogy egy gyári kapcsoló meg a két lámpa be, összedug és kész. Valaki tud erről közelebbit? Lehetséges ez vagy ébredjek fel, mert belelóg a bilibe a kezem? : )
Balage29-03-2005 11:30:03 // 3721
Hello! Ha volt már ez a téma kibeszélve, bocsi. De olyan hangja van indításkor az 1.6 TS-nek, mint egy dízel. Gondolom vezérlés módosító van oda. Valaki okos megmondhatná, hogy gyere, vagy valami felújítás? Előre is köszi
Robesz729-03-2005 09:06:57 // 3720
sziasztok.... kellene egy kis segítség! tegnapelőtt lemostam a motort a kocsimban és azóta szaggat és az injektor lámpa is folyamatosan világít. tudja e valaki, hogy az a bizonyos lámpa, az csak az injektort jelzi (mert akkor ott a hiba), vagy az egész elektronikát? már az összes csatit és gyújtókábelt széthúztam, mégsem javult meg...
Cgo29-03-2005 09:00:07 // 3719
LacUS, miert is veszelyes? En pl. a vilag egyik legjobb markajara eskuszom, a neve OZ es olasz. Olaszsaga ellenere nem gyart 4x98-as felniket, ezert specialis (excentrikus) csavarokkal van felteve, raadasul a 4. csavar biztonsagi. Eddig kb. 70 ezer km van a felnikben es soha nem volt vele gondom - ezek szerint csak jarogat a korso a kutra? Tenyleg erdekelne, mi a baj a csavarokkal es milyen horror tortenetrol tudtok, mikor valami baj tortent...
TtK29-03-2005 08:46:44 // 3718
Perdix: Szerintem ez a gumis társaság ez után a manőver után megérdemli, hogy a neve és a címe szerepeljen itt a fórumban...
admirális29-03-2005 07:16:00 // 3717
szia. nem akarok hülyeséget mondani, de attól hogy alapjáraton ketyeg valami, attól még lehet más is. induláskor milyen a hangja? és ha nő a fordulatszám?
Atek29-03-2005 01:31:49 // 3716
Sziasztok! Valószínü kezdi megadni magát a vezérlésmódosítóm (2.0 TS dizelesen ketyeg alapjáraton). Hol tudok jó áron beszerezni cseredarabot, milyet vegyek bele, mennyi lehet kb. a szervízköltség. Nem tud valaki szerelési CD-t, könyvet 156 2.0 TS-hez.
Suhamer28-03-2005 22:07:48 // 3715
Szia. Teljesen jól. A kompresszió 25-27
Scott28-03-2005 21:57:57 // 3714
Ez cool :))))))))))))))))
Paco28-03-2005 21:38:39 // 3713
Általában a gyújtáskapcsoló szerkezet bizonyos fokú elfordítására szokott, gondolom dízelnél sincs másképp :-P
Robi28-03-2005 21:22:25 // 3712
Egy tisztességes dízel nem csinál ilyesmit. :) Jó kérdés. Az enyém is csinálja néha, nekem nincs kompresszió az 1-es és a 4-es hengerben. Terhelés alatt szinte nem is jön ki az egyenetlenség, csak üresjáratban. Én egy kompresszió végnyomás méréssel kezdeném a helyedben, mert a kompresszió a dízel lelke. Nem nehéz megmérni, a legkézenfekvőbb, hogy kiveszi az ember a porlasztócsúcsokat, és ott mér. Hogy indul a motor?
Suhamer28-03-2005 21:21:27 // 3711
OK. Köszi
mx28-03-2005 21:03:18 // 3710
Újabban feltűnt, hogy beindítom az autót és ahogy indulok különösen öblös a hangja, ami magában még nem keltette volna fel a figyelmem, de olyan lassan indult 1-ben, hogy azt hittem be van húzva a kézifék, mintha semmi ereje nem lenne a motornak. Utána már normálisabbnak tűnt, bár mostanában rövideket megyek csak vele. Vki mintha írt volna már vmit az indítás utáni gyengeségről, de nem tudom hol. A fordulatszám sem egyenletes, felmegy akár 1500ig is, de gázfröccsre áltban visszaáll 1000re, és 1000 alá sosem megy. Most a gyengeségnél elgondolkoztam nem-e lambdaszonda?
Paco28-03-2005 20:56:52 // 3709
Szia. Látom írtál az oldalamra is, de sajnos nem nagyon tudok segíteni, a dízelmotorok olyan messze állnak tőlem mint Makó Jeruzsálemtől. Robi nevű tagtársunk remélem mihamarabb válaszolni fog, ő szokott az olajkályhák lelkében turkálni :)
..28-03-2005 20:56:45 // 3708
Srácok, ha lehet ne használjatok excenteres csavart.Veszélyes.Inkább vadásszatok Alfára illő felniket.A múltkor talán épp Pacoval,SKrisszel vitatkoztam,hogy nem is veszélyes.Pedig az.Szóval hülyeséget beszéltem.Bocs.
perdix15528-03-2005 20:47:18 // 3707
Szomorú dolgok ezek, de igazad van.
Paco28-03-2005 20:45:15 // 3706
Alapvetően nem a te hibád. Elvégre ez nem a te szakmád. Nem neked kell tudnod, hogy milyen felni megy fel az autódra és azt hogy lehet feltenni. Ezzel az erővel az autószerelőnél neked is ismerned kellene hogy mit csinál, a hentesnél, hogy hogy kell a malacot darabolni, stb.... Sajnos ez ilyen világ, figyelni kell, és ha valami bibit érzel vissza kell menni és verni az asztalt rosszabb esetben a "mestert". Most kiderült, de hidd el, hogy legközelebb máshol ugyanígy megpróbálnak átverni, és sajnos sikerülni is fog nekik. :( Ugyanígy engem is, amire rájövök annak a javítását kiharcolom, de legtöbbször csak későn tanulok....
perdix15528-03-2005 20:36:20 // 3705
Kösz Paco mester, lekközelebb nem b@sznak át
Paco28-03-2005 20:34:46 // 3704
Most erre mit mondjak? Örülök, hogy kiderült a bibi, és nem valami komolyabb futóműgond van... No meg annak is, hogy ismét rátapintottam a baj gyökerére :-P
Suhamer28-03-2005 19:44:00 // 3703
Szasztok! Segítséget szeretnék kérni. 155 2,5td Alfával ha tartom a fordulatot (mindegy hogy mennyi a ford. picit az alapjáraton is érezni, hogy egyenletlen) akkor az autó aprókat rángat. Olyan mintha dugulása lenne, de ha odalépek neki akkor tökéletesen gyorsul és nem rángat. Ha valaki hozzá tud szólni ne kíméljen. Élőre is köszi.
perdix15528-03-2005 19:42:53 // 3702
Hát már Egomra nem lesz új, de most, hogy megégettem magam nagyon óvatos leszek, nagyon. Holnap 9-re megyek a kölökhöz vissza a pénz, aztán majd írok, hogy minden rendben -e!
Scott28-03-2005 19:27:34 // 3701
Sejtettem, hogy ez lesz.. Azért ne légy elkeseredve, visszaadja a pénzt és el kell felejteni. Sajnos nem véletlenül mondtam Stee-nek is, hogy nem szabad naívnak lenni, ez az autószerelős-gumis-karosszériás szakma a nagy lehúzásról és átbaszásról szól. Sajnos. Persze vannak kivételek ! Szerintem aludj rá egy párat és kipihenten, most már a témához értve ( 4x98 vagy 4x100 spec. csavarokkal, tehermentesítővel, megfelelő ET számmal ) indulj el szép új felnit nézni ! :))))))
András bácsi28-03-2005 18:09:59 // 3700
Mivel nem ismerem az előzményeket, csak a véleményemet mondom: Szerintem inkább a középlyukátmérővel volt a gond, elvileg az felel a felni és a kerékagy központosításáért, az viseli a terhet, a csavarok inkább csak húzó igénybevételnek vannak kitéve tengelyirányban. Ezért mereik megengedni a felnigyártók a 2 mm lyukkörátmérő kiküszöbölését excenteres csavarokkal. A középlyuk átmérőjének variálására szolgál a Scott által említett tehermentesítő gyűrű, amelyet minden normálisabb gumis be tud szerezni, de bármely esztergályos könnyen le is gyárthatja.
Robi28-03-2005 18:07:25 // 3699
Nem komálom az ilyen gányolásokat. :( Ha esetleg a jövőben mégis vennél felnit, akkor a következőkre figyelj: - 4x98 -as legyen az osztókör (elvileg jó lehet a 4x100 is, excenteres kerékcsavarokkal, de én biztos nem játszanék ilyesmivel) - egyezzen a teherviselő mérete (ez nagyon fontos!) A teherviselő a felni közepében lévő lyuk. Kb félmiliméteres pontossággal ugyanakkora kell legyen, mint a kerékagy közepe, amire rácsúszik. Ha nagyobb, akkor nem központosít, és üthet a felnid. Ha túl kicsi, akkor nem megy fel a felni a helyére, vagy pedig mocskosul rászorul. Nagyjából ezekre érdemes figyelni. Persze vannak olyan dolgok is, mint ET szám, meg a felni szélessége, de ha ezek nem stimmelnek, az nem okoz olyan drasztikus hibát, mint a fentiek.
András bácsi28-03-2005 18:03:00 // 3698
Motorháztető felnyit, ablaktörlőlapátok alatti műa lemezek közepén van egy négy csavar által rögzített fedél (kb. 300x80 méretű) Ezt levesz, alatta megtalálod függőleges helyzetben.
perdix15528-03-2005 17:54:46 // 3697
Szvsz csalódtam benne, nem ilyennek ismertem meg, ezek mindenkit tök hülyének néznek! Különben meg már nem is bánom, a 14"-essel úgy suhantam vele, mint a szél, semmi rázás, meg elhúzás, ezzel meg koppanok vele, ráz, elhúz, szvsz vissza a 14"es, meg a lé. Ez is valami. Ezkután meg jól meggondolom a dolgot, mer beigazolódik amit mindig mondok: Mindehol átbasszák az embert, sokszor akkor is, amikor nem is tud róla! Ilyen nyomorult világban élünk!!
Stee14628-03-2005 17:50:54 // 3696
Ez tényleg gáz, mégiscsak én vagyok naív!
perdix15528-03-2005 17:46:09 // 3695
Egyautószerelőműhely+gumisműhely, maszekok, kinn a tábla, egy kis településen de már többször voltam nála, ezért csodálkoztm, hogy félinfókkal jön, most meg hebeg-habog, hogy visszaveszi. Még ő van megsértődve!!!
Stee14628-03-2005 17:43:30 // 3694
Ez valami neves műhely volt, vagy sufni?
perdix15528-03-2005 17:40:33 // 3693
Na itt vagyok, hebegett-habogott, hogy ő mondta, hogy 4X100-as, meg ilyenek, szvsz zavarban volt. Azt mondta, hogy visszaadja a14"-es felnit, meg a pénzt, mert bármikor eltudja adni. Mer sima csavarokkal tette fel!!!! Simákkal!!!! Ezekről ennyit! Esze ágába sincs a csavarokat megvenni hozzá!!! Szóval visszakerülnek a 14"-es felnik, meg vissza a pénz. Ez van. volt 16"-os felni, nincs 16"-os felni, ilyen mocskos gazemberek miatt, hogy rohadjanak le!
Thomasz28-03-2005 17:39:27 // 3692
166-osban hol van a pollenszűrő? köszönettel , Tom
perdix15528-03-2005 17:14:19 // 3691
Ez így van, holnap megyek is.
Stee14628-03-2005 17:13:54 // 3690
Igen, így már teljesen jogos a reklamáció!!! :)))
Scott28-03-2005 17:12:35 // 3689
Egy szó mint száz, az hogy keményen félrehúz mióta felrakták a feniket elég indok, hogy visszamenj a gumishoz és ott tudod tisztázni a dolgokat.
Stee14628-03-2005 17:12:24 // 3688
Az valószinűleg a központosító furat méretéből való eltérés miatti gyűrű lehet. Ez is teljesen normális dolog, gyakran használják. Egyáltalán nem biztos, hogy van a tiedbe is.
perdix15528-03-2005 17:10:46 // 3687
Na mindegy ma beszélek vele, azt közlöm veletek, mert lehet, hogy tudja, lehet, hogy nem ,hogy erre 4X98 kell. Még ezt sem tudom, hogy ő mit tud.
perdix15528-03-2005 17:09:35 // 3686
Elmászkálnék én vele, de elhúz balra a vas, meg mintha rezonálna 120 körül már szóval erre a lyukmizériára vezetem vissza. Különben nem is érdekelt volna.
Scott28-03-2005 17:04:50 // 3685
Nem tudom pontosan, egy gumis mondta, hogy így kell ezeket a felniket felrakni :))
Stee14628-03-2005 17:04:07 // 3684
Szerintem akkor sem átbaszás. A fél Alfás világ ilyen(4*100) felnivel mászkál. A legtöbb felnigyár régóta csak 4*100-at nyomat mert ezt sok tipusra fel lehet rakni, viszont a 4*98 csak Fiat konszernre megy rá. Ha Perdix-nek az előző is ilyennel volt felrakva akkor mit mondhatott volna a gumis? De lehet hogy naív vagyok! :)))))
perdix15528-03-2005 16:58:58 // 3683
Scott: Mi az a tehermentesítő? mer a csavarokról már tudok!
Scott28-03-2005 16:57:13 // 3682
Stee ! Jézusom ne ilyen jóhiszemű , naív ember vagy ? :))) Bárcsak úgy lenne minden a valóságban, mint ahogy te gondolod, de sajnos nem így van :((
Scott28-03-2005 16:55:14 // 3681
Szerintem ne bonyolítsd túl ezt a dolgot. Ezt írod : "..a gumis azt mondta rá való.." . Ebből következik, hogy rafkózott az ember. Ha említette volna, hogy mondjuk " A te autódra 4x98 való, ez a felni viszont 4x100, de semmi gond , speciális csavarokkal és tehermentesítővel simán fel tudjuk tenni " , akkor nem lenne gond, de egy szóval sem említette ezt.
Stee14628-03-2005 16:53:33 // 3680
Ha már fent van a felni akkor tutira rendben van a dolog. Életveszélyes munkát nem adhat ki a gumis a kezéből!!! :)))))))) Szerintem rendben van nyugi. Mellesleg nem vertek át mert manapság alig van már újonnan 4*98-as felni, tehát marad a 4*100+csavar.
Stee14628-03-2005 16:50:20 // 3679
Valószinűleg a régi felnid is azzal volt felrakva! :)))) Bár ezt látatlanban nem tudhatom.:) Az enyémek 4*98-asak, gyári Fiat, igaz nem Alfa de legalább a csavarra már kell költenem.:))
perdix15528-03-2005 16:49:35 // 3678
Ez rendben de nekem a gumis azt mondta rá való, így én azt gondoltam, hogy 4X98, erre kiderült, hogy nem az, akkor az ő hibájából én fizessem ki a plussz 10ezret? Azt nem !!! Úgy már drága lenne! De stee146 azt mondta hogy már speckó csavarral van feltéve? Vagy mégse?Azt tudom, hogy a fondmetálból származó csavarok mentek vissza, de az milyen lehet, excenteres?
Scott28-03-2005 16:48:07 // 3677
perdix ! Szerintem keményen átba...ott az a gumis. Szerintem szó nélkül vidd vissza a feniket !
perdix15528-03-2005 16:46:11 // 3676
Látom az oldaladon az új nyári felnijeidet. Azok is 4X100-asak?
Scott28-03-2005 16:45:57 // 3675
perdix ! A 4x100-al az a baj, hogy ezek a speckó csavarok plussz egy tizesbe kerülnek. Ha viszont 4x98-as felnit veszel ( újonnan ), ahhoz a mellékelt csavarok jók, ergo nem kell plussz csavart venni. Tehát a 4x100-al nincs gond, megfelelő csavarokkal és tehermentesítővel gond nélkül fel lehet rakni, csak kérdés megéri-e, a speckó csavarok plussz költsége miatt.
perdix15528-03-2005 16:44:37 // 3674
Stee 146: Ez igen érdekes amit írsz, ezt már végképp nem értem. A korábbi 14"-es Fondmetál negatívos felnim csavarjaival lett feltéve a felni. Lehet, hogy az is 4X100-as volt? csak excenteressel lehet felrakni?
Stee14628-03-2005 16:40:13 // 3673
Ha jól értem akkor már rajta van a kocsidon a Dezent ugye ? Ha így van akkor már spéci csavarral van feltéve!!! A 4x100-at csak így lehet felrakni a 4x98-as Alfára. Pár kört én is futottam ezzel kapcsolatban.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.