Forum >> Szerelőműhely

pb_28-10-2005 18:53:13 // 8922
Az teljesen igaz, hogy az utolsó transaxle 92-ben gyártódott, csak azt nem tudom, hogy a 33, hogy keverdett bele transaxle-k közé, mikor teljesen más koncepció. Igazából azt sem tudom, hogy miért nem Alfa-Alfa a 33, mikor a koncepció egészen a '70-es évek elejéig követhető vissza.
András bácsi28-10-2005 18:37:18 // 8921
Asszem te nem olvasol figyelmesen: Nem írtam 90-es Alfáról, hanem a 33-as 1990-es ráncfelvarrásáról. Korai fejlesztésekről sem volt szó, hanem arról, hogy a 33-as korábbi fejlesztés, mint a 75-ös. (lsd. 83 vs 85) A legalábbis külsőleg pedig arra utal, hogy Giuli, illetve AR90 cuccokat használtak a korai 75-ösök szerkezeti alapjául. De azt hiszem felesleges ezen vitáznom.
Robi28-10-2005 18:26:34 // 8920
33: '83-'94 75: '85-'92 Igaz, hogy a 75-öst később kezdték gyártani, de többnyire elődeinek az alkatrészeit örökölte. A 33-as sajnos már jóval gyengébb minőségű, mint a régi Alfák. Ettől még persze ugyanúgy Alfa, csak több törődést, odafigyelést igényel.
Gábor(figi75)28-10-2005 16:55:55 // 8919
Oh! Csak nem te is ott lapítottál? :-) Ejnye! DDD.. :-) Legközelebb kéretik megálni és eszmét cserélni!
Gábor(figi75)28-10-2005 16:51:28 // 8918
Ebben viszon teljesen igazad van!:-) Akkor annyival egészítem ki,hogy a 33 as, 90 ben esett át ráncfelvarráson és nem 92 után! Viszonz a többi úgy igaz,ahogy én leírtam! :-)))))))))) Punk-tum!DDD... :-)
Gábor(figi75)28-10-2005 16:43:57 // 8917
Húúúú! Mi nagyon nem 1 ről beszélünk asszem! :-) Nemtom ki beszélt a korai fejlesztésekről,mert én nem!!!!!!!!!!! A 90 Afáról,mégcsak szósem volt!!!! :-) Jobban olvasd el mit írtam le!!!!! :-)))))))))))))))
Atek28-10-2005 11:48:06 // 8916
Nincs mit. A
Mike.28-10-2005 11:38:07 // 8915
Maradhat. Köszönöm előre is. :-)
Atek28-10-2005 11:34:27 // 8914
Rendben! Ha nem bírod addig feladom postán.
Mike.28-10-2005 11:31:22 // 8913
Csak 1 db. A szaktanácsod alapján kiszedtem az órát. Nem kaptam ilyen foglalatú égőket, de megsúgták , hogy csak az izzót is lehet cserélni. Így az megoldódott, de egy foglalattal kevesebb volt az órában. 19. én megyek akkor megboltoljuk. Jó? Fizetek egy kisföccsöt. :-)))))))))))
Atek28-10-2005 11:06:36 // 8912
Nekem van! Mennyi kell? Haverom Temprájának a rossz műszerfalából kiszedtem egypárat.
Mike.28-10-2005 10:10:47 // 8911
156-os km órához keresek égőt. Pontosabban a műanyag foglalat érdekelne. Ha valakinek van ilyen szívesen venném, de a cikkszám is jó lenne. :-)
a28-10-2005 10:10:39 // 8910
Tudod mekkora élmény nekem felmenni a hegyre télen? :) (Vagy csak az Istenhegyi útra :))) ) Pláne mondjuk lánc nélkül? :) Vagy csak abszolválni egy Bp-Szeged-Bp távot havazásban 1,5 óra alatt? :) Vagy elindulni ónos eső után? :) Sok hátsókerekes autóm volt (BMW, Ford, Opel), annyira nem érdekes szerintem a dolog. A vezetés 99,9%-ában úgy használja az ember az autót, hogy nem is érzi, hogy első vagy hátsó kerekest hajt. Az a 0,1% meg feláldozható számomra a csúszós, téli utakon kapott előnyökért.
a28-10-2005 10:07:50 // 8909
itt szólt az igazság...
András bácsi28-10-2005 10:06:33 // 8908
Ebben igazad van. De azért egy hátsókerekest nagyobb élmény vezetni.
a28-10-2005 10:04:28 // 8907
és tudja! És tudja! ;))))
a28-10-2005 10:03:18 // 8906
Ott, ahol a tárolórekeszeket szerelik bele :)P)
a28-10-2005 10:02:37 // 8905
Elhiszem, de nekem akkor sem a hátsóhajtány az álmom. Amúgy nagyon egyszerű: legyen akár speeres. Gyere fel velem a hegyekbe Ausztriába télen, és ha tudsz ott jönni, ahol én elmegyek (nem egy T4, csak én!), akkor elhiszem, hogy tényleg rendben van :) (T4 az aljas lenne, mert elsőkerekes létére jobban bírja a hegyeket, mint a 4*4-es terepjárók)
András bácsi28-10-2005 07:47:48 // 8904
Látom nem ismered igazán a 75-östől különböző gépeket. pb kolléga leírta a lényeget: egyrészt az első 33-as korábbi fejlesztés, mint a 75-ös (legalábbis, mint a 75-ös kasztni, mivel a műszaki alapjai zömében már megvoltak), és a 33-as 90-es ráncfelvarrása idején még mintha gyártották volna a 75-öst.
András bácsi28-10-2005 07:42:49 // 8903
Akkor butított ICS, ami nem tudja fogadni a navit.
pb_27-10-2005 23:56:28 // 8902
A 33 már 90-től átalakult, és 83-94-ig gyártották. Sztem eléggé Alfa-Alfa. De sztem ez az egész vita értelmetlen, amin rajta van az Alfa logó az Alfa, azt kész.
Alfa166JTD27-10-2005 22:57:50 // 8901
Hazaértél a vásárhelyi Tescoból? ;)))))
Gábor(figi75)27-10-2005 22:06:43 // 8900
Akkor fejcsd ki nekem légyszíves miben nincs igazam? :-O Talán nem akkor volt a beolvadás,vagy nem akkor volt az utolsó transaxle Alfa ami lejött a gyártó sorról? A 33 is utánna esett át 1 nagyobb ráncfelvarráson! :-)
gsx-r27-10-2005 20:32:01 // 8899
Tudja valaki,hogyan kell kivenni a 166-os középkonzolát?Látok rajta 2 jukat,talán oda kell valamit berakni?Ha tudja valaki,írja le please??
156sw27-10-2005 20:27:50 // 8898
Emberek,,, könyörgömmm.. Mindenre ami szent.... Egyszer már írtam, hogy nekem is kéne clarion navi cd szett... Nem vagyok hajlandó 500.000 azaz jól látjátok ÖTszáezer forintot adnia a hat cédéért. Nekem egyébként az Alpok cd is elég lenne, de ha valakienk megvan mind a hat.... Előre is kösszzz
TáDé27-10-2005 20:18:34 // 8897
Igen is a 164 igazi ALFA az enyémben még Alfa-Lancia industriale felirat volt ... köze sincs a Fiathoz! :)))) :PPP
Gábor16627-10-2005 19:35:08 // 8896
A cd-k 1999-es verziók voltak.
András bácsi27-10-2005 17:52:13 // 8895
Nincs igazad kolléga.
András bácsi27-10-2005 17:51:13 // 8894
2001-ben volt váltás a rendszerben, a régebbi verzió lemezeit nem ismeri fel.
gsx-r27-10-2005 17:17:53 // 8893
Köszönöm a cd-ket!Kaptam valakitől 3 térképet,sajna nem mennek.Amikor berekom kiirja,hogy please wait...aztán meg hogy,Navigation system not available.Hát ennyi ha valaki tudja mi a megoldás az írjon,Köszi
Gábor(figi75)27-10-2005 16:23:18 // 8892
Ennek semmi köze hozzá,az a két év nem számít! Csak az ,hogy lezárult 1 fejezet amit a 75-tel koronáztak meg 92 végén! 92-től már nem saját projekt volt! :-(
Gábor(figi75)27-10-2005 16:19:32 // 8891
A 33 már nem! :-(
Gábor(figi75)27-10-2005 16:17:44 // 8890
Azám! :-) 92 a beolvadás éve,és annyi! :-( A transaxle utolsó hírmondója!
Ollah27-10-2005 16:11:49 // 8889
Ha tetszik, ha nem, elölkaparós fiját és kész, punktum! ;PPPPPPPPPPP Nem tudjátok, hol lehet venni pohártartót GTV-be? :DDDDDDDDDDDDDDDD
András bácsi27-10-2005 14:33:09 // 8888
Ha jól számolom, nekem három tél volt vele a tapasztalat. :-) Mondjuk speeres volt, az tény.
a27-10-2005 14:12:02 // 8887
Ööö nem mondok semmit a 75-re, pláne téli viszonyok között :) Legyen elég annyi, hogy a 75-öt egy sumák jószágnak tartom :) De erről GRoman és IC tudnának jobban tapasztalatból beszélni :)
András bácsi27-10-2005 14:07:21 // 8886
Igen, mivel a 33-ast 83-ban hozták ki, a 75-öst meg 85-ben.
András bácsi27-10-2005 14:06:25 // 8885
Egyébként a 75-ös meglepően jól közlekedik téli útviszonyok között is.
pb_27-10-2005 13:57:31 // 8884
Összkerekes kell, és a probléma + van oldva.
Vega27-10-2005 13:44:02 // 8883
Ugy van! Bar szerintem a 33-as is ide sorolhato sot, azt tovabb is gyarottak...bar nem ismerem teljesen azt a tipust....javitson ki valaki ha abban is vannak Fiat ill. Lancia alkatreszek...
a27-10-2005 13:42:54 // 8882
Ha azt nézed, a 164 volt az utolsó olyan autó, amit az AR maga tervezett, maga hozott ki. Az megint más kérdés, hogy a modell átnyúlt a Fiat korszakba is. Vagy az a gond, hogy nem hátsókerekes? Akkor a 33, Sud, Sprint sem Alfa Alfa... De őszintén szólva legyen inkább elsőkerekes, és mentesüljön a Transaxle-tól... Engem sosem hatott meg a hátsókerék-elsőkerék vita. Nem vagyok egy kilinccsel előre közlekedő ember, de fontos, hogy télen is tudjak közlekedni normálisan. És erre az elsőkerék tökéletesen alkalmas. Megkockáztatom alkalmasabb, mint a hátsó. (Tengernyi BMW-t, Mercit, Omegát, stb... láttam a hegyekben elakadni, amikor mi még símán lánc nélkül közlekedtünk)
András bácsi27-10-2005 13:25:09 // 8881
Az utolsó Alfa-Alfa a 75-ös.
András bácsi27-10-2005 13:24:30 // 8880
Szintén az említett brancsba tartozó közös fejlesztés.
feszti27-10-2005 12:20:14 // 8879
Köszi az infot :)))))
granturismo27-10-2005 12:12:47 // 8878
Dehogynem.:-) Tisztában vagyok a kérdéssel. Mindössze azt vitatom, hogy a 164 olyan borzasztó nagy Alfa-Alfa lenne.:-)
a27-10-2005 12:04:01 // 8877
Mi lenne? Mondjuk úgy, hogy egy érdekes autó :)
András bácsi27-10-2005 11:57:43 // 8876
És mi a helyzet a Citrom XM-mel? :-)
a27-10-2005 11:54:50 // 8875
Azért igencsak más, amikor egy gyár közösen dolgozik egy másikkal egy közös termék kifejlesztésén, és megosztja a termelési költégeket (164-9000-Croma-Thema), meg teljesen más megint, amikor egy főtulajdonos egy másik gyárának a termékét alakíttatja át, hogy megfeleljen ennek a márkának is, de lényegében nem közös a fejlesztés, hanem megkapja a cuccokat és pont. (155, 145, 146 - Tipo, Tempra)
Vega27-10-2005 11:54:46 // 8874
Ezt minden valamirevalo ALfas tudja....de itt SN kollega is nagyjabol osszefoglalta... Ennek a videonak az elejen par mondatban megtuidsz mindent...Egyebkent s 9000 Aerorol szol a video... http://totalcar.index.hu/ujauto/link/tv.php3?tvurl=http://dl.totalcar.hu/tc25_04.wmv
a27-10-2005 11:52:05 // 8873
Tényleg nem ismered a sztorit? 1985-ben lett a Fiat, az AR és a Saab között a megállapodás közös platform fejlesztésére. Az eredti megállapodás arról szólt, hogy a padlólemez ugyanaz, és a futómű is szinte ugyanaz, csak kicsi változtatások vannak benne. Ez a közös munka el is indult. A Fiat csinálta a Croma-t és a Thema-t, az AR a 164-et, a Saab meg a 9000-et. Elejében a Fiat-tól vette a turbó benzines mocit az AR (mint a GM a 2,5tds motort vette a BMW-től az Omegákba), ezért a Themában, a 164-ben és a Croma-ban is benne volt az R4T Lancia motor. De ezt nem adta olcsón a Fiat, ezért 88-ban elkezdték tervezni a 3.0 V6 12v-ből átalakított 2.0 V6 Turbo motort. Ez meg is jelent kevéssel rá. Aztán 90-ben kezdődött a Fiat felvásárlási tevékenysége, és 92-re teljesen beolvadt az AR a Fiatba. A Fiat gyorsan át is alakította a 164-et, így jelent meg a 164 Super, de ez az átalakítás lényegi konstrukciós dolgokat nem igazán érintett, csak facelift volt igazából.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.