Forum >> Szerelőműhely
ZoliNix03-04-2018 11:17:21 // 53721
Én itt Pécsett elviszem reggel a szerelőhöz akivel szoktam csináltatni, reggel leadom, meló után megyek érte, semmi para, ismeri az autót (persze minden tökéletes :) ) kb. egy 5000-est számolt rá. Öröm és boldogság, ennyit megér nekem.
pettinke03-04-2018 11:11:15 // 53720
lehet, hogy szeretnének baksist, azért kötekednek előre...
presze, vannak szabályok leírva, amelyeket mindenki a maga módján bír értelmezni.
presze, vannak szabályok leírva, amelyeket mindenki a maga módján bír értelmezni.
Robi7503-04-2018 10:58:27 // 53719
Köszi.
Akkor segítséget kérek hogy hol találok olyan helyet ahol ennyire nem vacakolnak. Bár azt sem értem, hogy más helyen csont nélkül átmegy akkor egyes helyeken miért csinálják ezt....valahogy nincs leszabályozva ez a dolog.
Akkor segítséget kérek hogy hol találok olyan helyet ahol ennyire nem vacakolnak. Bár azt sem értem, hogy más helyen csont nélkül átmegy akkor egyes helyeken miért csinálják ezt....valahogy nincs leszabályozva ez a dolog.
ZoliNix03-04-2018 10:49:50 // 53718
Vidd máshova. :)
Robi7503-04-2018 10:47:39 // 53717
Sziasztok
A 147-esemre most rakattam fel egy Paragi sportdobot, erre kötekednek velem a műszaki vizsga előtt hogy így nem tudják átengedni.... ott a műbizonylat meg minden...
Van valakinek ilyen tapasztalata?
Üdv.
Robi
A 147-esemre most rakattam fel egy Paragi sportdobot, erre kötekednek velem a műszaki vizsga előtt hogy így nem tudják átengedni.... ott a műbizonylat meg minden...
Van valakinek ilyen tapasztalata?
Üdv.
Robi
pettinke03-04-2018 09:02:39 // 53716
az AZ-MT olajat semmibe nem tesszük bele, maximum a kerti csettegőbe.
Laciferi03-04-2018 08:54:38 // 53715
Sziasztok! Valaki próbálta már 2 literes TS-ben az AZ-MT 10w60 olajat? Tapasztalatokra lennék kíváncsi :) Köszi!
frusciante03-04-2018 01:11:10 // 53714
Szia. Igen ezt már én is kiderítettem, h 2007tőle új szívósora van, az enyém 2006/10havi... :( és sajnos nem kompatibilis a két fajta egymással.... Van a piersburg fém és van ez a műanyag ami az enyém ennek az eleje műanyag és csak az a része fém ami a motorhoz "csatlakozik" ez azért jó mert a műanyag része hajlamos a megolvadásra, de csak extrém esetben... Pl a Gödöllői srácnak van olyan amit dpf hibásról szedett le annak megolvadd....!?! Annyian írjátok, h alacsony fordulaton van érzetre is különbség, h holnap reggel felhívom a szerelőm, h nézze meg mennyiért rendelhetünk újat... A videón amit linkeltem látszik, h az egyik szívósor ( elvileg a magnetti matelli) pontheggesztéssel fogatta oda a lapátkákat egy 4mmsel mert az örök élet gondolták... :) a másiknak a mozgató szerkezete szokott tönkre menni ennek már gyárilag csavarozva vannak a lapátkái.... Lehet rendelünk egy újat, leszedjük a régit és megnézzük ha semmi baja akkor tisztítás és megy vissza, ha gázos akkor cserélem...( csak az a baj, h az új szívósor is hordozza a lehetőséget a motor KOra és ezért akartam inkább kiírtani ezeket a mocskokat... :) 9.én kiderül... Két rossz közül melyiket választjuk. Köszi az infókat!
Csabo2202-04-2018 23:38:46 // 53713
Ha minden igaz, akkor 2007.04-től újabb fajta szivócsonk lett bevezetve: 55210201 cikkszámmal. (vagy 55190238). mind2 az alábbi kiegészitéssel bir: "new intake duct and swirl actuator support". feltételezem ezekből nem jut be a motorba a lapka. érezhető az alsó fordulat tartományban a hatása. sztem.
frusciante02-04-2018 21:38:47 // 53712
https://youtu.be/eM7Yl3FxmPg
Kíváncsi leszek holnap megyek a szívósorért... Ez profi munkának tűnik remélem valami ehhez hasonló megoldással dolgozik a Gödöllői srác... Igaz az enyém a műanyag szívósor, de a lapátkás része ugyanez...
Kíváncsi leszek holnap megyek a szívósorért... Ez profi munkának tűnik remélem valami ehhez hasonló megoldással dolgozik a Gödöllői srác... Igaz az enyém a műanyag szívósor, de a lapátkás része ugyanez...
berobbantam02-04-2018 19:45:20 // 53711
Hello
A 147 és a 156 nem kompatibilis.Ezt az érdi bontóban mondták.A kormány ugyanaz,de más a ricni kialakítása.
A 147 és a 156 nem kompatibilis.Ezt az érdi bontóban mondták.A kormány ugyanaz,de más a ricni kialakítása.
kakos15902-04-2018 17:46:36 // 53710
nekem 159-esem van 1,9mjet , kiszedtem az összes lapátkát mert az egyik levált és beszivta a hengerbe, de én nem veszek észre semmi különbséget, ugyanúgy húz most is mint azelőtt, szépen megindul 1700-as fordulat körül,a fogyasztáson se veszek észre különbséget, ha van is nyomatékvesztés minimális lehet
atis_166jtd02-04-2018 11:15:10 // 53709
Sajna ez így van, alacson fordulaton van egy kis nyomatékvesztés. Viszont ha iratsz rá egy jó progit akkor jó lesz.
frusciante02-04-2018 10:48:28 // 53708
Van itt valakinek tapasztalata szívósor lapátkák kiiktakásról? Az érdekelne, h tényleg érezni teljesítmény vesztést alacsony fordulaton? Olvastam ilyet pár oldalon viszont nem értem az okát? amennyire én megértettem a működését ezekből hengerenként kettő van és az egyiket 2.500 alatt zárva tartja ezzel "örvényelteti" a levegőt tisztább égést elérve a kevesebb károsanyag kibocsátás érdekében viszont szerintem amíg nincs nyitva mindkettő valamennyire elvesz inkább mint ad teljesítményt...!? Javítsatok ki ha rosszul tudom... Holnap mennék egy szívósorért amiben kiírtották a lapátkákat a mozgató rendszerrel eggyütt, nem azért nem veszek bele új szívósort mert így olcsóbb ( sőt egy új sor 60-80 közt ez a projekt meg 40((20 a munkadíj 20 a szívósor)) + a kiírás nagyjából egy áron van+ ugye a szívósor le fel és a takarítás...) igazából csak félek ezektől a lapátkáktól, h egyszer gondolnak egyet és vándorútra kelnek... Viszont ha tényleg gyengébb lenne tőle alacsony fordulaton akkor inkább veszek új szívósort, max 60.000ként vezérléssel eggyütt cserélem azt is...
kakos15931-03-2018 19:53:37 // 53707
bigcrys-nek
nincs külön semmi levegőztetési metódus, hátul a tankban a pumpa átnyomja az üzemanyagot ha párszor leveszed és ráadod a gyújtást, ha akkor sem gyullad akkor a nagynyomású szivattyúval nem stimmel valami, lehet nyomásszabályzó szelep megszorulva, vagy magában a szivatyúban belső hiba.használtat tettél rá vagy felújitottat?
nincs külön semmi levegőztetési metódus, hátul a tankban a pumpa átnyomja az üzemanyagot ha párszor leveszed és ráadod a gyújtást, ha akkor sem gyullad akkor a nagynyomású szivattyúval nem stimmel valami, lehet nyomásszabályzó szelep megszorulva, vagy magában a szivatyúban belső hiba.használtat tettél rá vagy felújitottat?
kakos15931-03-2018 19:45:13 // 53706
Igen felrakható, ugyanaz minden.A 147,156 GT kormányai mind cserélhetők egymás közt
Gitarkovacs31-03-2018 13:14:30 // 53705
Sziasztok!
A ráncfelvarrott 156 kormánykereke vajon felrakható-e gt-re?
Fa kormányra vágyom de gt-hez gyakorlatilag nincs.
A ráncfelvarrott 156 kormánykereke vajon felrakható-e gt-re?
Fa kormányra vágyom de gt-hez gyakorlatilag nincs.
Alfa 16631-03-2018 08:15:58 // 53704
Sziasztok ! Van egy 166 2.4 jtd-s Alfám ,hifivel lenne egy kis gondom . Néha minden átmenet nélkül elnémul , ha kiveszem az erősítőt kb. félóra múlva vissza rakom és szól Ismét . De mikor elhallgat a beállítások is vissza állnak alapra /a hifi rendszer / kikapcsol . A beállításokban vissza kell kapcsolni .
bigcrys29-03-2018 09:12:37 // 53703
Sziasztok !
Kis segítség kellene !!
156 1,9 16V jtd Alfámon cseréltem nagynyomású szivattyút . Most nem indul, gondolom tele levegővel.. Sokszor indítgattam de nem megy . Ki kellene dolgoznia a levegőt vagy valami különleges légtelenítés kell neki ?
Köszi
Kis segítség kellene !!
156 1,9 16V jtd Alfámon cseréltem nagynyomású szivattyút . Most nem indul, gondolom tele levegővel.. Sokszor indítgattam de nem megy . Ki kellene dolgoznia a levegőt vagy valami különleges légtelenítés kell neki ?
Köszi
Szabister28-03-2018 20:27:06 // 53702
Köszi szépen ;)
Levee156SW26-03-2018 18:26:00 // 53701
Sziasztok,
156 (ha szamit:JTS) ECU/fojtoszelep Reset menetet le tudna irni nekem olyan,aki mar csinalta,es mukodott neki?
Interneten tobbfele valtozat van.
Koszonett: L
156 (ha szamit:JTS) ECU/fojtoszelep Reset menetet le tudna irni nekem olyan,aki mar csinalta,es mukodott neki?
Interneten tobbfele valtozat van.
Koszonett: L
adamcroh25-03-2018 13:37:50 // 53700
köszi , már irtam is neki :)
Piritu - 1.000.00025-03-2018 13:27:47 // 53699
Adok-veszek első hirdetője, Erhard242 üzemelteti.
adamcroh25-03-2018 13:14:52 // 53698
nem, ez a név is új :)
Piritu - 1.000.00025-03-2018 13:08:42 // 53697
Erhard-ot kérdezted már?
adamcroh25-03-2018 12:44:32 // 53696
Sziasztok! eléggé sokat kell heggesztgetni a kipufrendszerem, most katalizátor, de a középső dob is elég gatya, és beleuntam, szóval fontolóra szeretném venni hogy elejétől a végéig veszek egy teljesen új rendszert. Bárdin néztem, ott sajnos nincs, lenne tippetek honnan tudnán "jó" áron beszerezni újan?
Levee156SW25-03-2018 11:53:33 // 53695
Szia,
Nyiregyhazan Borbely Jozsefet tudom,aki valtofelujitasban egy legenda-viszont lehet,h o csak Renault.
+36 42 490 491
+36 60 935 5848
Nyiregyhazan Borbely Jozsefet tudom,aki valtofelujitasban egy legenda-viszont lehet,h o csak Renault.
+36 42 490 491
+36 60 935 5848
Zozi7324-03-2018 17:42:07 // 53694
Nagyon köszi a választ,
Csabo2224-03-2018 16:04:09 // 53693
Halo
Általában szelepfedél tömités csere meg szokta oldani az olaj beszivárgását a gyertyákhoz.
Általában szelepfedél tömités csere meg szokta oldani az olaj beszivárgását a gyertyákhoz.
Szabister24-03-2018 14:06:33 // 53692
Sziasztok!
Link Őt ismeri esetleg valaki? Vagy ismertek valakit aki váltó felújítással foglalkozik Borsod megyében vagy környékén?
Link Őt ismeri esetleg valaki? Vagy ismertek valakit aki váltó felújítással foglalkozik Borsod megyében vagy környékén?
berobbantam24-03-2018 12:20:54 // 53691
+1 párban.
Zozi7324-03-2018 12:09:57 // 53690
Üdv!
147 1.6 TS ECO, 2003-as. Első hengernél (vezérlés felől) mindkét gyertya állt az olajban. Mi az oka?
Valamint sajnos a vékonyabb gyertya bele is van törve (a menete) a hengerfejbe. Tudom, hogy az álmos könyvek szerint ez nem sok jót jelent, de kérlek segítsetek.
Köszönöm.
147 1.6 TS ECO, 2003-as. Első hengernél (vezérlés felől) mindkét gyertya állt az olajban. Mi az oka?
Valamint sajnos a vékonyabb gyertya bele is van törve (a menete) a hengerfejbe. Tudom, hogy az álmos könyvek szerint ez nem sok jót jelent, de kérlek segítsetek.
Köszönöm.
Coyote24-03-2018 10:05:16 // 53689
Igen, párbab illik cserélni.
Levee156SW24-03-2018 09:39:42 // 53688
Sokak szerint igen(a keresztstabilizatorok miatt hatnak egymasra valamelyest).
De ha padon ki tudod merni,hogy melyik van tenylegesen hatarertek alatt,es az sem gond,ha esetleg kis ido mulva neki kell allni a tuloldalnak,akkor neki lehet menni egyszerre 1-nek is.
De ha padon ki tudod merni,hogy melyik van tenylegesen hatarertek alatt,es az sem gond,ha esetleg kis ido mulva neki kell allni a tuloldalnak,akkor neki lehet menni egyszerre 1-nek is.
Liquid24-03-2018 09:22:29 // 53687
én párban cserélném
ALFI15624-03-2018 09:11:12 // 53686
Szerintetek lengéscsillapitót párba kell cserélni?
Levee156SW24-03-2018 09:09:41 // 53685
Szia,
pont ugyanezt jatszom epp.
Zarkiralyban azt mondtak,eloszor vigyem be csak a kulcsot,mert attol,hogy a led vilagit,ra kell nezzenek,hogy tenyleg bocsat -e ki jelet.
Ha igen,"megprobaljak" osszetanitanj gyari kulcskod nelkul(belso FL)-ha nem megy,annak a kiadasa meg egy kb. +10e-s tetel markaszervizben,ha nincs meg.
pont ugyanezt jatszom epp.
Zarkiralyban azt mondtak,eloszor vigyem be csak a kulcsot,mert attol,hogy a led vilagit,ra kell nezzenek,hogy tenyleg bocsat -e ki jelet.
Ha igen,"megprobaljak" osszetanitanj gyari kulcskod nelkul(belso FL)-ha nem megy,annak a kiadasa meg egy kb. +10e-s tetel markaszervizben,ha nincs meg.
oj15623-03-2018 22:46:31 // 53684
Sziasztok! 156 sw központi zár távirányítója megvétel óta nem működik. Valaki szedte már szét vagy van valami ötlete hogy mi lehet a baja? Bicskakulcsos 2 gomb van rajta az egyik a csomagtartót nyitja a másik az ajtókat nyitja és zárja. Ma kapott a távirányító új elemet a piros led folyamatosan világít rajta. Köszi a segítséget!
Macccy23-03-2018 20:37:47 // 53683
Jók amiket mondasz, de szerintem azért megy ott vissza a kartergáz csövön olajgőz. Majd szétkapom megnézem mennyi az olaj a levegőcső aljában, de sok sok órányi járás sok sok kicsi olajcseppet jelent.
Selmak23-03-2018 18:42:13 // 53682
Szerintem nincs annyi katergáz ami érdemi mennyiségű olajat nyomna fel. A VW csoport benzines motorjainál fordult az elő hogy ha jég dugó vagy kosz dugó zárta el a kartergáz kivezető csövét akkor annyira meg tudott nőni a nyomás hogy a dugó átszakadása után a motorolajat felnyomta szívócsőbe és belefojtotta a motort. Az saját motorolaján szétpörgő motor szinte biztos hogy a turbó szívó oldaláról ered, a pinalogós 1.5 DCi esetén elég gyakori halál, JTDnél most hallom először. Az olaj meg azért ACEA C3 hogy hamu mentesen elégjen és nem tömje el a részecskeszűrőt.
frusciante23-03-2018 15:42:41 // 53681
Autópálya tempónál akkor ez gyakorlatilag megoldhatatlan...h fullasztod le? Félreállsz és rádobod a hatodikat? Főleg ha már felpörgött...
'''''23-03-2018 10:32:58 // 53680
Itt nálunk is volt egy viszonylag új ford amit a szerelő elindított és már nem tudtak leállítani.Elfüstölt minden.
Persze le lehetne fullasztani de szerintem ilyenkor mindenki bepánikol és ahhoz,hogy lefullassza,hely és hidegvér kell.
Persze le lehetne fullasztani de szerintem ilyenkor mindenki bepánikol és ahhoz,hogy lefullassza,hely és hidegvér kell.
Föckös23-03-2018 09:51:37 // 53679
sajna igen, csak úgy lehet leállítani, ha lefullasztod.
ha automata, akkor meg végignézed, hogy forog, egészen addig míg el nem fogy az olaj, és meg nem szorítja magát a motor.
kb minden kuka...
ha automata, akkor meg végignézed, hogy forog, egészen addig míg el nem fogy az olaj, és meg nem szorítja magát a motor.
kb minden kuka...
frusciante23-03-2018 08:17:39 // 53678
A befecskendező rendszer akkor is csinálhat ilyet ha kirántja a kulcsot? Másik kérdés, a túltöltött motorolaj hogyan pörgeti túl a motort? Elég komoly.... Ilyet még hálaégnek nem láttam, hallottam.... Ha vki túltölti a motorolajat a maxszinten csinálhat ilyet a motor? :O
Macccy22-03-2018 16:05:29 // 53677
bocsi, ez nemtommivót' :O
Macccy22-03-2018 16:04:18 // 53676
Tyíííí szarul hangzik ... Ha már téma éppen az olaj, azon töprengek pont, hogy honnan jöhet olaj, mondjuk egy olyan autó esetében, ahol az olajfogyasztás simán a normális keretek között van (5W30 4-5dl /5000km). A turbó labirint mindig enged valamennyit, huzat és fordulat függvényében megy olaj a szívó oldalra, ezt tudja mindenki, a légszűrő dugulása ronthat rajta, illetve a túlzott kopás. Viszont ... a kartergáz visszavezető rendszer, az is oda pöfög-párologtat. Annak az ágnak az állapotát hogyan lehet felmérni, mi számít például rossznak, mit kell széthúzni? Erre még sose mentem rá.
A dolog onnan kezdett foglalkoztatni, hogy menet közben a regenerálás első felében a gyorsítással némi kékes füst fúj ki, ami nem új pápa választást jelenti, hanem a kipufogó rendszerbe bejutó és lerakódó olajköd, olajcseppek begyulladását, égését, huzattal kijutását. Az autó regeneráláson kívül nem ereget ilyen füstöt. De én szeretném, ha még ennyi se jutna a katalizátorba, mert bár teljesen papírforma szerint regenerál (~9 perc, 650°C, 25% tisztítva, stb.) de nyilván a szűrőt és a fűtő katalizátort nem az olajnak tervezték.
A dolog onnan kezdett foglalkoztatni, hogy menet közben a regenerálás első felében a gyorsítással némi kékes füst fúj ki, ami nem új pápa választást jelenti, hanem a kipufogó rendszerbe bejutó és lerakódó olajköd, olajcseppek begyulladását, égését, huzattal kijutását. Az autó regeneráláson kívül nem ereget ilyen füstöt. De én szeretném, ha még ennyi se jutna a katalizátorba, mert bár teljesen papírforma szerint regenerál (~9 perc, 650°C, 25% tisztítva, stb.) de nyilván a szűrőt és a fűtő katalizátort nem az olajnak tervezték.
Macccy22-03-2018 16:03:00 // 53675
Tyíííí szarul hangzik ... Ha már téma éppen az olaj, azon töprengek pont, hogy honnan jöhet olaj, mondjuk egy olyan autó esetében, ahol az olajfogyasztás simán a normális keretek között van (5W30
pettinke22-03-2018 14:51:00 // 53674
ezt most nem vágom ...
anélkül újította fel a bokkot, hogy kiderítette volna, mi volt az oka a megszaladásnak????
mert ezt nem a motorblokk okozza önmagában..
vagy a befecskendező rendszer valamilyen nagyon durva hibája,
vagy a felkapja a túltöltött szintű motorolajat,
vagy a turbóból jut be olyan mennyiségű motorolaj, hogy arról a motor eljár magától.
anélkül újította fel a bokkot, hogy kiderítette volna, mi volt az oka a megszaladásnak????
mert ezt nem a motorblokk okozza önmagában..
vagy a befecskendező rendszer valamilyen nagyon durva hibája,
vagy a felkapja a túltöltött szintű motorolajat,
vagy a turbóból jut be olyan mennyiségű motorolaj, hogy arról a motor eljár magától.
Piritu - 1.000.00022-03-2018 14:48:37 // 53673
A saját motorolaja hajthatta a motort. Mondjuk az ami az intercoolerbe összegyűlt az idők során...
FRC22-03-2018 14:34:04 // 53672
Ismerős srác gondban van!
147 1.9 JtdM minden előzetes jel nélkül, gázráadás stb nem volt, a motorja max. tartományig pörgött és törte a motorban ami törhető!!!
Vett egy másik blokkot és felújította a régi motort. Ment vele 1-2 napot (kb100km) és a hiba megismétlődött. Motor felpörgött, hiába rántotta ki a gyujtás kulcsot- pörgött tovább, vélhetően ismét tört minden.
Mi okozhatta?
147 1.9 JtdM minden előzetes jel nélkül, gázráadás stb nem volt, a motorja max. tartományig pörgött és törte a motorban ami törhető!!!
Vett egy másik blokkot és felújította a régi motort. Ment vele 1-2 napot (kb100km) és a hiba megismétlődött. Motor felpörgött, hiába rántotta ki a gyujtás kulcsot- pörgött tovább, vélhetően ismét tört minden.
Mi okozhatta?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
632
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?