Forum >> Szerelőműhely

vm14-12-2012 18:32:19 // 41822
Az egy dolog hogy prosztók, a másik meg hogy akksit mérni tudni kell, a harmadik meg hogy komoly műszer való hozzá, nem teszkós multiméter... Szóval három ok arra, hogy ez SE működjön normálisan...
W.14-12-2012 18:29:45 // 41821
Ugyanezt írhattam volna, szinte szóról-szóra! Nemrégen jártam így, de a panaszkönyv nálam még hátra van. Tele van az ország ilyen "kereskedőkkel"! Addig vagy jó, amíg fizetsz! Garancia? Ugyan, mi az mán....
Andy14-12-2012 17:51:32 // 41820
Semennyire! Már ami a saját tapasztalatom.

Asszony Spiderébe kellett aksi tavaly húsvét szombaton. Kizárásos alapon irány a tusko áruház. Vettünk varta aksit. Beraktam, indult, hurrá. Következő szerdán semmi delej nem volt benne. Autót megmértük, töltés ok, áramfelvétel zéró. Na előkaptam az aksi papírját, nézem bevizsgáló műhely Kispesten van. Még örültem is, mert az nincs messze. Kivettem a szart, és másik autóval elvittem. Na ott kijött egy tagbaszakadt tahó, aki ránézésre közölte, hogy az akku jó, menjek a piTSába. Mondtam nem mennék el hozzá, mert nincs otthon sem a neje, sem a lánya. :) Na ezt nem értette, csak pislogott. Kérdeztem, tőle hogy hol a panaszkönyv. Erre majdnem behúzott egyet. Rendesen rám mozdult.
Ekkor mondtam jó nem kell a könyv, felhívom a zsarukat, és feljelentem. Na erre kijött egy vén seggfej a panaszkönyvvel a hóna alatt. Szépen teleírtam, majd eljöttem.
Nagy sokára jött egy válasz levél, miszerint ÉN VAGYOK A HIBÁS, mert nem vittem oda hozzájuk a Spidert, és ők nem mérték meg. Az akku meg jó és kész. Mondjuk azt sem mérték meg! :) Mivel közben vettem másik aksit (ami azóta is jó) szartam az egészre.
Na így bízz ezekben!
gecsa14-12-2012 17:32:28 // 41819
elméletileg be kell nekik, de egy telefont megér a fogyasztóvédelem felé, hogy ők mit mondanak, és mik a lehetőségek...
és a vásárlással kapcsolatos jogszabályokat is olvasgasd, lehet sokat tanulni..google a barátod..:D
Hakesh14-12-2012 16:35:28 // 41818
Na sziasztok!

Elmesélem hogyan jártam.
Másfél hónapja elkezdett lemerülgetni az akksim, bikázgatva eljutottam vele az autóvillanyászhoz (Balogi Autóvillamosság Szombathely). Akku mérés megtörtént, ellenállás szinte semmi, csoda, hogy odáig elvitt... Töltés mérés, tökéletes.
Autósboltba el, új akksi vásárlás céljából, sajnos nem tartottak 55 Ah körüli akksiból csak Vipiemme, vagy mifene márkájú 50 Ah-s terméket, így azt hoztam el.

Eltelt egy hónap, nem indul az autó, akku lemerülve. Méreg elönt, szereztem akksitöltőt, most kedden feltöltöttem az akkut, szerda estére újra lemerült. Idegbaj határán felhívtam ugyanazt a villanyászt, hogy mi a helyzet. Vigyem el.

Ma elvittem, persze előtte feltöltöttem az akkut, hogy tartson ki addig is. Akksi mérés, töltöttség jó, mondom most töltöttem. Töltés mérés, még mindig tökéletes. Saru mérés, az autó nyugvó állapotban 0.03 áramfelvételt tanúsít, tökéletes. Szóval a diagnózis: szar az akku.

Vissza a boltba, garancia papírral. Boltos ámuldozik, hát ilyen nem szokott történni. Mondom neki, most szakítottunk a szokásokkal. Hát jó, akkor vigyem be neki hétfőn az akkut, ő majd felküldi Pestre, megvizsgálják és majd lesz valami. Mondom az szép és jó, de nekem szerdára autó kell, megyünk Szegedre.

A helyzetből az lett, hogy mivel nekem kellett egy jó akku, működő autó, így vettem egy új akksit és abban maradtunk, ha tényleg a régi akku a ludas (itt jön a bizalom a szerelőhöz), akkor visszakapom az árát.

Ennyi a történet.

A kérdésem pedig az lenne, hogy mennyire megbízható diagnózist produkálnak ezek a bevizsgálóhelyek? Mármint biztos saját helyre küldi, ha tényleg gatya az akku akkor be is vállalják!?

Köszönöm a türelmet! :)
gecsa14-12-2012 15:00:05 // 41817
FL előtti 156 esetében az elektromos ablakok elővannak készítve arra, hogy a központi zár felhúzza őket záráskor? (komfortelektronika)
DieselManiaco(NagyVad)13-12-2012 18:38:57 // 41816
igen akkor jól emlékeztem:D
DieselManiaco(NagyVad)13-12-2012 18:18:04 // 41814
mi is volt a csigás /45 motorvezérlője?:D
Ferke13-12-2012 16:22:13 // 41813
Kispest jó?:)
megabo13-12-2012 16:18:57 // 41812
Sziasztok,

tudnátok esetleg ajánlani valakit Budapesten aki egy 1.6 TS 146-os Alfán kicserélné a termosztátot? BEHR érdekelne csak.
Érdekelne az alkatrész és a szervíz ára is.

Előre is köszi a segítséget.

gabor.bardosi@gmail.com
Jack13-12-2012 13:46:07 // 41811
Amikor villogott nekem akkor az gyújtótrafó volt és annak a hibajelét is tárolta mellé. Csak ebben az esetben rángatott. Viszont a lambda csere nem hozta meg az erejét, csak a katalizátor cseréje... És a kipufogós kiokosított, hogy a gyújtáshiba a katalizátor ellensége. Lehet neked is halmazati problémáid vannak, mint nekem volt.
gecsa13-12-2012 12:41:37 // 41810
nekem volt sportdobom a előző autómon, de most élvezem a csendet, a zenének sem kell üvölteni, hogy halljam, és beszélgetni is lehet..:D

viszont kinézetre sokkal jobban bejön egy szépen kikandikáló vég..:)
Imyx13-12-2012 12:34:36 // 41809
A "régi" Supersprint persze sokkal hangosabb volt, (azt jobban szerettem) de a "mai" - E jellel ellátott - már kevésbé :))).
gecsa13-12-2012 12:20:57 // 41808
keress rá jutábon...nem azok a halk fajták...:D
mreni13-12-2012 12:19:14 // 41807
Ragazzon-t még csak V6on hallottam meg jts-en,elég brutál,nekem nagyon tetszett(az ára kevésbé :D)
Imyx13-12-2012 12:04:39 // 41806
A Supersprint 3000 után elhallgat, ez a dob pont az ellentéte, amit Te szeretnél. 3000 fölött már csak a motor hangját lehet hallani. Ez pályázáshoz jó, hogy ne zúgjon a füledbe. Szép, sportos hangja van 3000-ig.
A Ragazzonhoz még nem volt szerencsém.
gecsa13-12-2012 12:01:05 // 41805
ha már tuning, akkor inkább valami típusspecifikusat, vagy gyárit. esetleg a gyári dobra valami vég, és akkor halk is, meg csillog is..:D
Stef13-12-2012 11:14:17 // 41804
Üdv,
Azt hiszem nemsokára esedékes lesz nálam egy hátsó kipu dob csere. Tulajdonképpen lehet hogy elmenne még 1-2 évet, de szeretnék valami újat, fényesebbet :) Nem szeretném hogy túl hangos legyen 3-4ezres fordulatig, felette már szólhat egy kicsit jobban. Szerintetek? Ragazzon, Supersprint, vagy maradjak inkább a gyárinál? :)
gecsa13-12-2012 08:27:20 // 41803
van egy olyan sejtésem, hogy változatonként más-más...
Lacci13-12-2012 03:16:00 // 41802
Hali!
Nekem is volt hasonló problémám, 2.0 Ts-el, nekem is volt fehéres lerakódás az olajsapkában, pár dolgot érdemes megnézni, ha mondjuk P0170-es hibát kapsz, és csak azt, akkor a lambda szonda jó, csak valahol méretlen levegő jut a rendszerbe.
Én nálam konkrétan a kartergáz visszavezetés volt...
egy egyszerű próbával kiderítheted, hátha neked is a szelep rossz benne.
Kettő, azaz 2 csőnek kell lennie, egymástól 90 fokban, az egyik a pillangó szelep elé, a másik mögé megy, az egy "puhább" cső, próbáld meg hogy elszorítod, megszűnik e a dadogás, ha igen, szerencséd van, csak abban kell pár dolgot kicserélni. Ha nem, akkor máshol lesz a gond, de ezt érdemes megnézni, nekem megoldotta a gondot, lambdát nem kellett cserélnem! Kitöröltem a hibát és kész!
Paja13-12-2012 00:06:16 // 41801
Sziasztok!Nagy segítség volna ha valaki meg tudná pontosan mondani a 2.5v624v gyári sűrítési végnyomását.
Előre is köszi
mreni12-12-2012 22:23:54 // 41800
én nem ezt tapasztalom :D személy szerint a magneti-vel szívok/szívtam a legkevesebbet
GTPeti12-12-2012 22:16:25 // 41799
Az Uno-mnál már évek óta gyúrok a lambdacserére. Erre múltkor megmértem szkóppal és tökéletes. Úgy néz ki a Bosch tényleg jót gyárt...
mreni12-12-2012 21:43:47 // 41798
lehet,nyilván
krisz.v12-12-2012 21:43:02 // 41797
Persze, hogy nem biztos, de lehet az is!
krisz.v12-12-2012 21:04:08 // 41796
Ja az lehet, legalább is remélem mert akkor nem kell egy darabig:) Bár az utóbbi hetekben többször kivettem (kipuff tuning miatt), lehet a vezeték nem fogja tolerálni sokáig....
gecsa12-12-2012 20:55:24 // 41795
vagy már volt cserélve valamiért..:D
krisz.v12-12-2012 20:32:48 // 41794
Így bele tud "allni", akkor tényleg szerencsés vagyok!:)
mreni12-12-2012 20:30:06 // 41793
nekem van spec kulcsom,azzal eddig mindegyik kijött :D ha nem akkor lánggal rásegítettem picit :D
DieselManiaco(NagyVad)12-12-2012 20:17:43 // 41792
vannak szerencsés esetek:)
mreni12-12-2012 20:15:56 // 41791
a trutyi egyáltalán nem biztos hogy hengerfejesség jele,lehet a sok hidegindítástól/városi üzemtől.
A rángatás meg mástól lesz valószínű,első tippem a lambda és légtömegmérő lenne.
krisz.v12-12-2012 20:14:32 // 41790
Nekem a v6-ból simán kijött.
krisz.v12-12-2012 20:13:22 // 41789
Ezek szerint csak vizes benzint kell tankolni és megvannak a plusz lóerők (bár annak is az alján van a víz)!:DDDDD
DieselManiaco(NagyVad)12-12-2012 20:12:24 // 41788
hát igen a vannak veszélyes körülmények a lambdaszonda kiszerelésnél is pl ott is simán megfordulhat a menetirány,de jó hír hogy itt nem az lesz a problémád hogy nem birod bekapatni:D
gecsa12-12-2012 20:03:57 // 41787
ilyenkor mindig a ladaszerelős videó ugrik be...:D
DieselManiaco(NagyVad)12-12-2012 20:00:06 // 41786
mindenképp ki kell olvasni,víz fogy belőle? lambda kitekerhető lenne csak nem nagyon szeret egyszerűen kijönni,de elméletben úgy van ahogy írtad:D
gecsa12-12-2012 19:56:00 // 41785
és hibakód törlés...
MYSKHA12-12-2012 19:55:01 // 41784
köszi a válaszokat.. Ismerősöm a lambdaszondára gyanakszik..amúgy a hiba azért világit.. még Zé. kiolvasta és lambaszonda hibát írt. de rámért és működött tökéletesen.. az amúgy kitekerhető kulcsal és a csati le és csere és kész? :D
gecsa12-12-2012 19:54:15 // 41783
elméletileg a víznek ugye alul a helye az olajjal szemben, ezért a szivattyú is nehezebben kapja fel, ha felkapja..szerintem a lambdát nem bolondítja meg, annyira csak nem eszi az olajat, hogy olyan sok bekerüljön vele az égéstérbe..nomeg akkor a vízbefecskendező rendszer is gondokba ütközne..:D
Szatyi12-12-2012 19:51:27 // 41782
Szia, nem kell feltétlenül megilyedni mert vizkirakodás van az olajsapka belsö részén. Ilyen hideg idöben elöfordul-normális párakicsapodás.
Hogy miért rángat-villog a motor chek lámpa csak egy pontos diagnosztika-hibamegálapitás után lehet pontosan megmondani.
krisz.v12-12-2012 19:46:10 // 41781
Ez igaz, a vízforralás eszembe sem jutott pedig alap és az tényleg feltűnik hamar. :) De ha víz kerül az égéstérbe, az a lambdaszondát nem zavarhatja meg és pl. ezért gyenge? Csak kérdés, nem tudom, csak "hangosan" gondolkozok!:)
DieselManiaco(NagyVad)12-12-2012 19:25:37 // 41780
ha városban használt autó,akkor lehet attól is trutyi...
gecsa12-12-2012 19:21:32 // 41779
viccet félretéve, ha szivárog be víz az olajba, az még nem feltétlenül okoz dadogást, erőtlenséget, kivéve ha nem újkeletű a dolog..akkor meg ugye már kibukott volna ha fogy a víz, legalábbis forralta volna..
gecsa12-12-2012 19:18:37 // 41778
"...........fehéres trutyi............."

hmmm.....:D:D:D
krisz.v12-12-2012 19:17:39 // 41777
Hűtővíz nem fogy?
krisz.v12-12-2012 19:14:19 // 41776
Én úgy tudom, hogy fehéres trutyi a sapkán azt jelenti, hogy víz kerül az olajba. Lehet hengerfej tömítés vagy hengerfej hiba! De majd megmondja pontosan aki már találkozott ilyennel.
MYSKHA12-12-2012 17:36:09 // 41775
Sziasztok!
Ma elég idegesítő tünetet észleltem..
Gáz adás nál elkezd dadogni rezegni a motor.. nem megy gyenge.. majd abbahagyja de nem valami hű de jó.. motor check alapjáraton világit de mikor ezt csinálja villog..
Olyan mintha az olajtöltő nyílás fedő körül kevés olaj dzsuva lenne.. olajsapka vagy mi a rák belűlről ilyen bézses fehéres trutyis.. :(
156 1.6 ts
gecsa12-12-2012 17:22:26 // 41774
ahha...tehát elméletileg simán rádugható, és ha mindezt sikerült a gyújtás ráadása nélkül megtenni, hibakód sem lesz..:D
mreni12-12-2012 17:14:48 // 41773
jaja,ha pl úgy van rajta a gyújtás hogy nincs bedugva a lufi akkor dobja majd egy darabig,egy idő után kitörli magától ha megszűnik a hiba
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.