Forum >> Szerelőműhely

Alfa GT-Csaba23-08-2012 18:13:53 // 40122
A tankba van :-)!!Valószínű szorul azért megy fel lassan.
Imyx23-08-2012 17:38:32 // 40121
Ma reggel tankolás után arra lettem figyelmes, hogy teletank után a műszer ugyanott állt (majdnem 0-nál) ahol tankolás előtt. Hosszabb autózás után lassan felkúszott majdnem az utolsó rovátkáig. Hol találom az üzemanyagszint érzékelőt? Cserélni kell?
156-nál. köszönöm!!
droberto23-08-2012 12:28:26 // 40120
A váltóház oldalán van egy csavar - ott kell beletölteni!
Selénia Tutela Car Matryx SAE 75W-85 API GL4
Thorpe23-08-2012 11:50:16 // 40119
Tanácsot köszi. :)
Hamarosan letépem, de van még dolog:
Akartam gyári gömb formájú gombot rá - sajnos csak felhúzósban létezik. Az viszont nem kompatibilis.
MOMO-t néztem rá, viszont egyikhez sincs olyan váltónyak, ami gyári gombnak része és fenntartja a váltószoknyát a tépőzár, patent rögzítéssel. Ha csak a váltógombot rakom fel, akkor a váltószoknyát nincs ami a magasban tartsa, azaz összeszottyad.

Erre van-e vkinek megoldása?
gecsa22-08-2012 09:28:43 // 40118
jaja...tud meglepetést okozni,amikor megindul...:D
GTVili21-08-2012 23:55:03 // 40117
Megmarkolod....és letéped. Vigyázz,nehogy szájba vágd magad....
Wickey21-08-2012 22:15:01 // 40116
hamarabb kikönyököl belőlük a hajtókar. :-PPP
GTVili21-08-2012 22:04:40 // 40115
Sajnos csak egyben cserélhető.....
Kau21-08-2012 21:20:36 // 40114
Urak!
A 146-osnál a lengőkart csak egyben lehet cserélni vagy lehet külön a gömbfejet is?
mizooo21-08-2012 20:06:06 // 40113
Aham értem. Valószínűleg nem is lehet a harangot normálisan cserélni a féltengely kivétele nélkül.
Gabesz0121-08-2012 19:44:37 // 40112
Nem tudom én se, ezért kérek itt segítséget, hátha valaki már csinálta 159nél..
Gabesz0121-08-2012 19:43:45 // 40111
Dehogy! :D :D :D :D
Csak mivel ki lesz szedve a féltengely, ezért némi olaj is kifolyik, amit pótolni kell.
Igen a gumiharang azt védi, de mivel ki van repedve, tehát kiveri a zsírt, ezért ki kell cserélni a gumiharangot. Ahhoz ki kell venni a féltengelyt. Ha kivesszük, némi olaj veszteség is lesz. Amit pótolnék , csak a 159be nem tom,h hol kell.. ha ugyan ott,ahol a 156-ba,akkor tiszta a dolog..
mreni21-08-2012 18:19:27 // 40110
na de ha ki kell venni a féltengelyt a váltóból(márpedig ki kell) akkor lehet folyás,most fejből nem tudom,hogy a 159ből ki kell húzni vagy csak oldani kell a csavarokat csonkon.
mizooo21-08-2012 17:49:29 // 40109
Gumiharang cserénél váltóolaj?? Akkor ott nagy baj lenne :) A gumiharang csak a zsírozott részt védi szerintem. üdv
Gabesz0121-08-2012 17:45:32 // 40108
Sziasztok!
159-em bal első féltengely gumiharang cseréje lesz.
Féltengely kiszedésekor nyilván kifolyik egy kis váltóolaj... még nem szedtük szét,ezért kérdezem,h hol kell bele tölteni, pótolni az olajat, és milyen olaj való bele? ( nem lapoztam még fel a könyvet ) :)
Thorpe21-08-2012 16:49:58 // 40107


A gyári sebváltó gomb.
Csavarni egyelőre nem mertem, csavar bemeneti pontokat meg nem találtam
Hogyan lehet szakszerűen cserélni?
Imyx21-08-2012 12:27:12 // 40106
Ha nagyon kormos, (mint a dízeleké) a sok olajfogyasztástól van.
Liquid21-08-2012 12:09:12 // 40105
az attól függ milyen van benne :)
50e és 100e km-es készlet
Azzurro21-08-2012 11:16:05 // 40104
Ma megnéztem az olajat reggele indulás előtt, és még több van benne mint volt. Ijedség elszállt! Mivel ahogyan írtam félig volt a nívó mikor elindultam, és most hogy kapott 1 liter olajat, most telit jelez. Szóval 5dl körül evett. Tegnap még nagyon meleg volt az autó, és nem ülepedett le teljesen. :-)))
Azzurro21-08-2012 11:11:07 // 40103
Hajtókar csapággyal vittem oda, mivel kopogót a motor. :-(((( De nincs gond a motorral. Biztos hogy nem olyan mint egy gyári, de jobb mint volt. És nem bántam meg, hogy nem egy bontott motor vettem bele, hanem felújítottam. :-))))
Robbye21-08-2012 10:54:06 // 40102
Szép napot Car Társak.
156 2.0 ts gyertyákat hány km-ént kell cserélni?
[k i z z o]20-08-2012 22:48:30 // 40101
Sajnos nem injektor vagy lambda bajod van, hanem eszi a motorod az olajat. Figyelj oda, hogy mindig legyen benne olaj (hamar csapágyas lesz ha kieteted vele az olajat a karterből.).

Rakhatsz bele 10W50/60 -as olajat, azt is megeszi sajnos.

A kormos kipufogó lehet üzemanyagtól is, de annak a gyertyaképen látszódnia kell és nem minimális többletfogyasztás okozza.

És a helyedben egy vizsgálatra visszavinném oda, ahol csinálták. Gondolom előtte is ilyen hibával vitted oda.
Azzurro20-08-2012 22:36:46 // 40100
Az első az jó volna. Nem próbáltam még. :-)))
A második , nálam is ugyan az. :-)))
A utolsó, szintén zenész.
Azzurro20-08-2012 22:33:53 // 40099
Nincs olaj folt alatta. Semmi!!! :-))) Még csak az kellene. Az olajszint ellenőrzéskor figyeltem fel a kipufogóra. :-(((
Liquid20-08-2012 22:32:50 // 40098
nem feltétlenül sok, attól függ hogy vezetsz, én szinte mindig padlóval gyorsítottam, mert imádtam a hangját :)
140-150, csomagok 5 személy, 9.5
130-140, 4 személy kevesebb csomag 9-9.5
160-180, 5 személy csomagok 10,4
100-110, 3 személy 7,5
kb. ezekre emlékezem így hirtelen, a nagy átlagom 10 körül volt
Piritu - 1.000.00020-08-2012 22:31:10 // 40097
Ha nincs olajtócsa a kocsi alatt, akkor nagyon erős a gyanú, hogy a korom az olajtól van :-(
Azzurro20-08-2012 22:29:04 // 40096
Arra gondolok hogy ha nem porlassza, hanem néha köpi csak a benzint, akkor kórmolhat is. Mivel nem égeti el igazán a benzint.
Piritu - 1.000.00020-08-2012 22:26:03 // 40095
Passz. Itt az oldalon nem nagyon emlékszem, hogy valaki írta volna, hogy baja lett volna a TS injektorokkal.
Azzurro20-08-2012 22:24:14 // 40094
Akkor azt mondod nem sok a 9liter??? :-)))
Liquid20-08-2012 22:24:09 // 40093
igen tudom ugyanaz. Lehet az én lábammal van baj :) a lambda elvben az enyémben is jó, ellenőriztük többször is az értékeit.
Azzurro20-08-2012 22:22:48 // 40092
Haza megyek egy kiolvasással indítók. Az bizti. :-))) Injektor nem lehet gond a fogyasztásba? :-)))
Piritu - 1.000.00020-08-2012 22:22:08 // 40091
Most mentünk olasz-osztrák autópályán tartós 130 körül, így 8 lett. Elvileg ugyan az a motorunk a cartárssal.
Piritu - 1.000.00020-08-2012 22:18:54 // 40090
Nem csak a rángatás jelzi, hogy kakukk, hanem pl a fogyasztás növekedése is. Ki kellene olvastatni. Anno a 146-ban kétszer is cseréltem egymás után.
Liquid20-08-2012 22:18:18 // 40089
nekem is 9 vagy afelett volt mindig a fogyasztásom, max akkor ment lejjebb ha városon és autópályán kívül közlekedtem csak, az olajfogyasztás viszont nagyon sok, az enyém egyáltalán nem ette
Azzurro20-08-2012 22:16:32 // 40088
Lambda is lett már nálam cserélve egyszer. Azóta nem rángat. Jónak tűnik. :-)))
Azzurro20-08-2012 22:15:12 // 40087
Egyszer cseréltünk 3e km-nél, és azóta az van benne amit utána cseréltem. És most járok 13e km-nél. Haza megyek akkor cserélem le.
Piritu - 1.000.00020-08-2012 22:11:36 // 40086
A 9 is sok, a Pók 8 körül állt meg 130 pályázásnál. Jó a lambda szondád?
Piritu - 1.000.00020-08-2012 22:10:38 // 40085
Apropó, felújítás után mennyivel volt olajcseréd?
Azzurro20-08-2012 22:10:19 // 40084
Nem igen. Max 140km/h. :-)) Leginkább 120km/h. Egy kicsit feltűnt hogy a fogyasztásom 9l körül volt. Ez átlag.
Piritu - 1.000.00020-08-2012 22:10:00 // 40083
A kompresszióméréssel max kizárhatsz néhány dolgot. Mint a cartárs is írta a kettő nem okvetlenül függ össze.
Azzurro20-08-2012 22:07:54 // 40082
És mit mondasz az olaj fogyásra? Nem gondolnám hogy a kompresszióval lenne a gond. Olyan biztosan nem lesz mint a gyári. :-(((
Liquid20-08-2012 22:06:34 // 40081
az azért komoly, mennyire kergetted?
Liquid20-08-2012 22:05:37 // 40080
ha nem nagyon kormos akkor nincs semmi gond, patika tiszta nem lesz soha max. egy DPF-es dízelé, ahogy Piritu is mondotta vala.
Azzurro20-08-2012 21:54:40 // 40079
Én vissza vihetem, de szerintem nem foglalkoznak vele. Már elég régen volt. Nem igazán használom. Minden képen a kompresszió a gond? Eddig nem öntöttem utána, csak most kellett amikor jöttem Olaszba.
[k i z z o]20-08-2012 21:47:58 // 40078
Az olajfogyasztás és a megfelelő sűrítési végnyomás hiánya nem mindig jár együtt.

Az az 1L/1300km nagyon sok.

Sajnos a honolás nem mindig segít, mindenképp vissza kellene vinni oda, ahol összerakták, hogy nézzék meg mi a helyzet. (Sajnos nem megfelelő bejáratásra még mindig foghatják a magas olajfogyasztást, és okozhatja is.)
Piritu - 1.000.00020-08-2012 21:43:09 // 40077
A TS-t erősen ajánlott max-on tartani!
Azzurro20-08-2012 21:40:49 // 40076
Felújítás óta kb 15e km mentem el vele. Ebből kb fele volt pálya. :-)))
Azzurro20-08-2012 21:39:09 // 40075
Mikor elindultam félig volt a nivó, és most amikor ide értem és után töltöttem, akkor 1/l után kicsivel több volt benne mint fél. De majd holnap, amikor teljesen leül, akkor megnézem, és az lesz a mérvadó. : -)))
VaMpGeCO20-08-2012 21:39:01 // 40074
szerintem kár aggódni. Amúgy is felújítás után egy ideig többet eszik olajat.
Azzurro20-08-2012 21:34:10 // 40073
Csak a kipufogó csöve lett kormos. :-))) A motor felújító csak mondta volna, hogy ezt nem elég hornyolni, hanem fúrni kell. Ha már szét lett szedve.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.