Forum >> Szerelőműhely

Forsberg18-09-2012 07:23:40 // 40372
Sziasztok!
Pillangószelep tisztítás után, hogy kell alapbeállítást csinálni? FES jó erre?
Köszi!
Arno16617-09-2012 16:23:14 // 40371
Nu, összeraktam az USB-s elgondolasom egy tranzisztoros szintillesztővel, mukodik vegre a diag, lambda hiba...

(kis szűrést majd még be kell iktatni az adapterbe, néha eldobja magát járó motornál a FES, de a lényeget megtudtam)

Köszi mindenkinek az infokat!
VaMpGeCO17-09-2012 11:44:47 // 40370
pillangószelepet takarítsd ki, hátha az. Esetleg a geometria állító van bekoszosodva
atis_166jtd17-09-2012 11:38:16 // 40369
Igen kiolvastam. Nekem húz tovább. Ott olyan érzés mintha sok lenne a levegő az üzemanyaghoz képest. Vagyis mivel volt turbós benzinesem annál volt ilyen érzés. Mondjuk menet közben még nem néztem, de majd valamikor megnézem.
Változó geós turbó van rajta.
Zoli198017-09-2012 11:35:05 // 40368
Szia.

Kiolvastattad, vagy csak a műszerfalon nem jelez? Az enyém 2500-nál torpan, légtömegmérő hibát ír. Addig húz rendesen, majd onnan mintha valamiből kevesebbet kapna, bőg, de nem igen húz.

Zoli
atis_166jtd17-09-2012 11:19:41 // 40367
Adjatok nekem ötletet mi lehet hogy 2800 körüli fordulaton megtorpan az autó, utánna szépen húz tovább? Semmi hibakód nincs. Szerintetek?
Ferke17-09-2012 09:19:37 // 40366
Nem. Ott akkor valami gáz van. Vagy a hidraulikával, vagy a mechanikával.
spick17-09-2012 09:16:06 // 40365
Sziasztok!

147-nél, ha nagyon lent fog a kuplung lehet állítani?
GTPeti16-09-2012 20:10:20 // 40364
...nekem is van ilyen kábelem, egy régi diag progival tökéletesen tette a dolgát.

(Ami az optocsatis átalakítókra nem mindig igaz.)
GTPeti16-09-2012 20:09:21 // 40363
A lentit mán' elküldtem neki délben. :)
[k i z z o]16-09-2012 19:56:48 // 40362
Az ELM 327 HW oldalon uezt használja. (Nincs dedikált Kline interfész benne pl MC33199).



Ha van soros portod, ezt is kipróbálhatod (Sima HW Kline)

Piritu - 1.000.00016-09-2012 17:54:11 // 40361
Ja, és a FES oldala szerint a FES-el működnie kellett volna, de nem.
Piritu - 1.000.00016-09-2012 17:53:35 // 40360
Most meg nem mondom, hogy milyen van a Spiderbe, de csak Examinerrel fértünk hozzá a légzsákhoz. (A motor és az ABS ment a FES-el.) Gyanúm ilyen a tied is.
Wickey16-09-2012 15:47:26 // 40359
nekem van, de én pl. a 145 légzsákkal nem bírok dűlőre jutni (TRW). Ahhoz is VAGCom KKL kábel kell, namost nekem az van, de hiába variálgatom a baud rate-t meg ... igazából csak azt mert csak azt lehet, szóval sehogysenem bírok ráolvasni.
Arno16616-09-2012 12:30:06 // 40358
Hmm... FiatEcuScan allitja, hogy az ELM327 nem jó neki a Spiderhez, VAGCOM/K-Line/OBDKEY adaptert vár.

Viszont ahogy olvasom valóban tud K-LINE-t az ELM327, szoval nem ertem.

Akkor marad az, h összedobok egy USB-sorost, es kiprobalom igy. Gondolom annyi a trükk, hogy Rx, Tx közösítve, és ahogy írod vmi level-shifter, mivel tippem szerint 12V-os a K-LINE?!

Vajon menni fog, mi a tipp?
Feleslegesen nincs hangulatom butykolni... :)

pl ilyesmi:
http://www.alfa145.co.uk/obd/AJ-OBD-Interface_2.jpg

MAX232 helyett egy FT232 USB-soros lesz az aldozat, igy nem kell a zeneres tap, meg ilyen PCB van is a fiókban. :)

Ahogy nezem a K-LINE egy 10K-5K osztoval siman bemegy a szintillesztő Rx labra.
(ide is betehetett volna egy tranzisztort, teljesen felesleges bonyolítás a MAX232...)

Egy R+LED-es megoldassal 12V-ra fel van huzva, ez is stimt.
Kifele pedig egy tranzisztor huzogatja a GND-re amikor aktív a jel...
(Itt az FT232-ben a Tx vonalat majd be kell allitanom, hogy invertalja, ugy lesz ponalt, ami vegul az RS232-vel egyezik meg logikailag)

Vélemény?
Ch3ster16-09-2012 11:22:14 // 40357
Sziasztok!
Kérem aki tud adjon tanácsot.
A múltkori nagy esőzésnél tapasztaltam hogy a csomagterem beázik.A csomagtérnél körben lévő kédergumit megvizsgálva azt tapasztaltam, hogy a tetejénél ahol kb. a pót-féklámpa van, a víz átbukik a gumin, és landol a kalaptartómon.
A gumit nézve nem tűnik fáradtnak.Valakinek van/volt hasonló tapasztalata?

Előre is köszönöm az 5leteket!:)
GTPeti15-09-2012 21:38:30 // 40356
Az ELM327 egy hardveres kábel, "AT"-szerű parancsokon kommunikál. Ezáltal csak előre meghatározott protokollokat támogat. Tud egyébként K és L-line-t, pl. a motorvezérlőket le lehet kérdezni vele. A VAGCom egy buta kábel ami egy USB-soros átalakítóból és level shifterekből áll. Ezáltal sokkal flexibilisebb, viszont az időzítések betartása a PC feladata. Bizonyos ECU-k (pl. régebbi klímavezérlők) nem "szabványos" protokollokat használnak, emiatt megy csak VAGCom-mal.
(Ezeket a blogomban is leírtam.)
droberto15-09-2012 20:49:33 // 40355
Jajj, bocsánat félreértettelek! :)
Arno16615-09-2012 20:18:10 // 40354
Sajna GTV/Spider-hez egyik sem jó, ELM327 interface mindkettő (olyanom van mint az első link, csak kábeles), nékem pedig VAGKOM /K-line kellene...
droberto15-09-2012 19:05:06 // 40353
Most, hogy néztem a javítási kézikönyvet, egy biztin van az irányjelző és a féklámpa is.
Ha sima zárlat, akkor miért nem a biztosíték megy ki?
Azt gondoltuk érintkezési hiba a biztosíték lábánál. Ez viszont azzal megdőlt, hogy a beépített biztosíték foglalat is szétégett.
droberto15-09-2012 19:00:20 // 40352
Coolby társunk ilyet vett. Olyan mint az enyém, csak a matrica más. VSZ egy másik kína család gyártja. :)
Arno16615-09-2012 18:54:04 // 40351
Az OBD adapterem sima ELM327, ami nem tud K-line/VAGCOM-ot, mint kiderült.
GTV/Spider pedig azt igényli a FiatECUScan progihoz.

Milyen adaptert tudtok ajánlani?! (Ebay link jöhet. )
Esetleg valakinek lenne kölcsönben 1-2 napra?

Köszi!
droberto15-09-2012 17:40:27 // 40350
Egy kis OFF:
Barátom Tigrájának szétégett az irányjelző biztosíték körül a foglalat. Ezután frankón ráforrasztott a vezetékekrere egy szóló bizitartót (melyek kulturáltan lerögzített), egy megfelelő biztosítékkal.
Kb. 1 hétig használta, majd most megint szétégett, a féklámpa biztosítékkal együtt. Még lángolt is!
Mi lehet a hiba oka?
Köszi a segítséget előre is!
Robbye14-09-2012 06:51:28 // 40349
Jó reggelt érdeklődnék hogy 156 ts 2001 évjárat megoldható-e hogy 156 Facelift 2004 kormányt rakjak bele?Válaszokat előre is köszönöm.
Azzurro13-09-2012 21:17:24 // 40348
Úgy nézz ki, hogy meglesz a baj, az említett hanggal kapcsolatban. Alapjárati motorra gyanakszok. :-(((( Erősen búg, amikor ráadóm a gázt. :-))) Mit lehet vele kezdeni??
Riki13-09-2012 18:56:09 // 40347
sziasztok,

A klímakompresszorom beállt az egyik nagy nyári melegben, és csapágyas lett. Sajnos ledobta magáról a hosszbordás szíjat is. Jelenleg most kivan véve a kompresszor, illetve most egy kisebb szíj lett betéve ami ugye most nem hajtja a kompresszort. A mai napon viszont bekapcsolt volna a fűtést, de semmi el se indul a motor. Okozhatja az hogy nics bent a kompresszor? Bár tudtommal a nélkül is mennie kellene. Biztosíték jó.

Üdv:
JCsabi12-09-2012 21:49:27 // 40346
Hali!

Hogy lehet egy 156-os központizár távirányítóját tanítani? Mi kell hozzá?
Úgy néz ki hogy az egyik távirányítómnak reszeltek. Ha veszek bontóba egy kucsot és kicserélem az immo, meg a kulcsszárat az elektronikát valahogy rá lehet hangolni a központra?
Azzurro12-09-2012 21:08:45 // 40345
Sziasztok!
Ismét furcsa hangra lettem figyelmes az autóba ülve. :-((( Beindítóm az autót, adók neki egy kis gázt, finom zúgást hallók. Olyan mint ha az alapjárati motor letestel valahol.
Valaki találkozott már ilyennel? Ha igen, várom a megoldásokat a problémára. :-)))
Jack12-09-2012 12:47:37 // 40344
Katalizátor tisztítót(cataclean) használt már valaki?
süsnye11-09-2012 23:51:09 // 40343
Golden Lodge-ot már nem kapni sajna..
bár az is négy pólusú..
atis_166jtd11-09-2012 18:14:55 // 40342
Rendben nem fogokvitatkozni. Egyébként a 33asra is ezt mondták, sose volt vele bajom, nem hagyott ott az út szélén. De vigyázok rá mert most nincs másik autóm sajana.
atis_166jtd11-09-2012 18:12:16 // 40341
Persze van aminél be kell. Vez szíj minden tavaszal új, két évente teljes szett. Olajcsere 10ezrenként.
Nekem a platina gyertya 170ezret ment el minden gond nélkül, ott adta meg magát.
De nem vitatkozom senkivel mindenki úgy csinálja ahogy szeretné.
Sanyi11-09-2012 16:50:23 // 40340
falkokc -val beszélj. Lehet hogy van 156 bontott lökösük, sárvédőjük és lámpájuk. Plusz még fel is dobják neked.
Hakesh11-09-2012 16:39:55 // 40339
Ez jól hangzik, azonban én még sosem csináltam... Így nehéz, mert azt sem tudom merről álljak neki. :)
Alien411-09-2012 15:35:33 // 40338
nekem 145 441B kóddal ha van valaki jelentkezzen :D
gecsa11-09-2012 14:58:33 // 40337
szerintem az inkább 20-25...és akkor normál állapotú...
gecsa11-09-2012 14:57:15 // 40336
nincs otthon csavarhúzód?? O.o
nehogy már ilyenért fizessél....
nem nagy ördöngősség ám!:D
G-Burt11-09-2012 14:56:09 // 40335
45/46hoz
Hakesh11-09-2012 14:51:21 // 40334
Igen, ezt kasznizni nem is lehetne, erre gondoltam, hogy ismertek-e valakit errefelé, aki feldobná az elemeket rá...
Alien411-09-2012 14:47:25 // 40333
ha szerencsés még színben is talál... 10be ki illene jönni egy bontott lökösnek
gecsa11-09-2012 14:30:13 // 40332
nem szép látvány..és mindez alapjáraton egy parkolóban történt.?:D

nem lenne olcsóbb venni egy jobb első sárvédőt?azt csak fényezni kellene,és tuti nem lesz gond a rozsdára egy darabig...meg bontasz egy lököst,meg egy lámpát,és már nem is kell kasztnis,csak fel kell csavarozni mindent a helyére..és várni sem kell rá heteket..?
csak egy tipp...én ennek is utánanéznék,hogy mennyire fájna..
Hakesh11-09-2012 14:00:35 // 40331
Sziasztok!
Ma sikeresen meg gyűrtem a 156-osom jobb orrát... Ezek a hirtelen felbukkanó karók ugye...
A kérdésem az lenne, hogy Szombathely és környékén tudtok-e ajánlani egy remek kasznist, aki megcsinálja?
Előre is köszi!

Pár kép okulásként... Fasza...
gecsa11-09-2012 12:23:18 // 40330
"...sőt néhány alkatrész esetén érdemes hamarabb is cserélni,ha spórolni akarsz..."

erre jó példa a vezérműszíj...:D
mreni11-09-2012 11:47:12 // 40329
szerintem jobban jársz ha betartod,sőt néhány alkatrész esetén érdemes hamarabb is cserélni,ha spórolni akarsz :)
Grando11-09-2012 10:57:53 // 40328
Na akkor a 166-tal lesznek gondjaid bőven. Büntet, méghozzá nagyon keményen. Nehogy sírás legyen a vége! ;))
atis_166jtd11-09-2012 10:26:09 // 40327
Remélem nem fogsz csalodni. Viszont énnem szoktam betartani a csereperiodust mert van hogy pénzkidobás, de ezt mindenkire rábizom. Tudom hogy ezért itt megköveztek de ez van.
Grando11-09-2012 10:13:31 // 40326
Na akkor PFR6B lesz ebből nálam. Annál is inkább, mert a V6-ban is ez van, úgyhogy mentális lóerőket is garantál. :DD Meg amúgy olcsóbb is, ahogy látom. :)))
atis_166jtd11-09-2012 09:15:49 // 40325
A tü gyertya általában platina elektródás. http://www.google.hu/url?sa=t&source=web&cd=5&ved=0CEYQFjAE&url=http%3A%2F%2Fautotechnika.hu%2Fuploads%2Ffiles%2Farchiv%2F2005%2F08%2F36-38.pdf&ei=feNOUP_QPMz3sgaTioDwCw&usg=AFQjCNEn9kJOIDYR7IpKc99Zc0zEy4vJUA ezt olvas el itt leirják miért jobb a vékony.
gecsa11-09-2012 08:05:10 // 40324
amíg benzineztem,volt szerencsém mindenféle gyertyához...mindig a gyári előírás bizonyult a legjobbnak..
Jack10-09-2012 21:52:14 // 40323
Neked lett igazad!:-)) Szépen kijött....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.