Forum >> Szerelőműhely

Kareszka198426-03-2012 14:42:57 // 38296
ma délelőtt szabadkán az OMVn, de még nem sípolt, hogy kellene bele, kicsivel az első beosztás felett volt. én is egyből erre gondoltam, ezért is tankoltam bele.
reggel kezdte
FRC26-03-2012 14:33:00 // 38295
mikor raktál bele utoljára benzint?
Kareszka198426-03-2012 14:23:39 // 38294
amúgy ha beröffen, akkor már nincs gond
Kareszka198426-03-2012 14:22:43 // 38293
gyanús nekem is valami a benzinellátásnál lehet...én először szűrőre tippelek.
nemtudom, pedig mindig szokott lenni benzin is a kocsiban, amennyinek kell :( egyenlőre elmegyek így, hogy pici gázadásra gyujtok, de hosszú távon orvosolni kell majd
FRC26-03-2012 14:20:00 // 38292
szerintem az üzemanyag szivattyú, mivel gázos az autód: próbáld ki hogy gyújtás ráadás előtt lenyomod a gáz kapcsoló gombját és tartod indítózás közben. ha beröffen akkor valami a benzin ellátással van, mert így azonnal gázra indul az autód...
Kareszka198426-03-2012 14:11:29 // 38291
sziasztok!
akadt egy bibi :(
nemigazán gyullad a kocsi (147, 1.6TS), csakha adok pici gázt, amikor forgassa a motrot :( ezt nem mindig csinálja, csak hosszabb parkolás után :( mi lehet a bibi? mit nézzek meg?
Ferke26-03-2012 12:55:08 // 38289
Mennyit ment ez?
156er26-03-2012 11:50:32 // 38288
Ronnie csinált belőle faceliftes eleljűt.....
Joker 15626-03-2012 11:39:11 // 38287
Szevasztok! Vki próbált már régebbi 156-ból faceliftes elejét csinálni? Teljesen esélytelen, vagy azért nem akkora nagy szívás? Ahogy nézem lökháritó, motorháztető,lámpa csere...No de esetleg még vmi? Előre is kösz.
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2012 10:58:44 // 38286
1.9jtd-ről beszélünk :))
András bácsi26-03-2012 10:48:28 // 38285
Azt mondjuk nehéz rekontsruálni, hogy jól volt-e a villa beakasztva a fülekbe, olyan sorrendben, ahogy kell.

Mindenesetre nekem is tele a tököm a kettőstömegű xarsággal, a 2.4-en érzem, hogy valami nem kerek már. :( Asszem a következő próba egy felújítás lesz.
Ferke26-03-2012 10:42:59 // 38284
Mióta van ez?:) Boxerhez most kaptam frankó luk-ot...legalábbis ez van minden porcikájára nyomtatva..ez is lehet valeo???:))
Ferke26-03-2012 10:41:25 // 38283
Jaja az is volt cserélve. Bár nem látok összefüggést, mert ha xar a munkahenger, akkor max nem tolja ki a villát rendesen, ettől viszont nem kéne, hogy letörjön a csapágy füle:)
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2012 10:41:15 // 38282
ok hozzál egyet megveszem most kp-ban :D
Ferke26-03-2012 10:40:09 // 38281
Tudom, de a rendes luk-ra gondolok, ami valóban az:))
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2012 10:15:35 // 38280
nehéz megmondani sajnos sok az ok-okozati dolog ami garis azt természetesen elfogadják ami nem azt meg elutasítják elvileg a kuplungot 250e km-re tervezik sajnos nem én döntöm vagy dönthetem el mi a garis vagy mi nem már mindent kiküldenek a gyártóhoz és ők vizsgálják be...egyébként kevés a garis kuplung a többi márkánál is bár lassan teljesen össze mosódik a Sachs,Valeo, LUK egyik gyártja a másik kettő csomagolja és vice-versa :P
vienna26-03-2012 10:02:26 // 38279
szerelőmnek sok a dolga, talán holnap estére meg lesz. majd megírom mit kellett cserélni, én annyira nem értek hozzá :)
Erhard szerintem a kuplungot még nem tőled rendeltem kb. 1 éve. Eddig minden alkatrésszel, és vásárlással elégedett voltam ;) Tapasztalataid szerint a többi márkával is ugyanennyi gond van?

Mérges vagyok, mert azért egy kuplungnál hosszabb élettartamra számítottam :)
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2012 09:53:56 // 38278
munkahenger lett cserélve?
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2012 09:52:53 // 38277
pssssszt megsúgom a LUK-ban is Valeo lakik :DDD
Ferke26-03-2012 09:39:38 // 38276
Naigen, így nem csoda..:) Mondjuk az tény, hogy elég rendesen kezd űrnyi távolság lenni a valeo meg a luk között.
Ez most már a többedik ilyen eset:
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2012 09:03:52 // 38275
azért kivi vagyok mi van vele miért nem emel ki szerintem nem a kuplungszett a ludas nálam is van egy garis valeo ami 16e km után csúszik amit nem is csodálok annyira meg lett zsírozva a kinyomócsapágy hogy a szerkezet is tiszta zsír :( a másik ismerősömnek is csúszott 1 év után ott meg a főtengely szimering eresztett és tiszta olaj lett a tárcsa....
vienna26-03-2012 08:36:52 // 38274
Valeo kuplungszettet nem ajánlom senkinek! 1 év, és kb 30.000km után megadta magát... Jelenleg egyáltalán nem emel ki, szétszerelés után kiderül mit lehet tenni. :(
droberto25-03-2012 22:42:39 // 38273
Reméljük! :)
GTPeti25-03-2012 21:50:27 // 38272
Remek! Reméljük nem jön elő újra a hiba.
droberto25-03-2012 21:40:54 // 38271
Úgy tűnik az ABS szenzor és a csatlakozások tisztítása, megtette hatását. Jó lett a gép (egyenlőre). Köszönöm a támogatást. :)
Volt egy kis lerakódás a szenzoron, vsz. az okozta a hibát. Nagyobb sebességnél már eldobálta a jelet...
zsolti197625-03-2012 21:37:39 // 38270
Sziasztok! Tudna segiteni valaki, merre találom a fűtőventillátor reléjét? Elearnban nem egyértelmű.... J35 a száma. Köszi!
mreni25-03-2012 19:11:31 // 38269
szép mondat lett,és igaz is :)
GTPeti25-03-2012 15:25:34 // 38268
Szerintem inkább a nem olyan egyértelmű, esetleg egymással összefüggő hibák nyugodt és alapos kielemzésére jó.
Egy fordulatszámjeladót egyszerűen lehet figyelni élőben is.
Grando25-03-2012 14:01:32 // 38267
Értem. Akkor az adatrögzítő inkább a nem egyszerűen előidézhető, szórványosan előforduló hibák feltárására alkalmasabb.(?) ;)))
(De jó mondat lett. :DD)
mreni25-03-2012 13:21:39 // 38266
Ezt tudja egy pár diag progi,nekem is van néhány ilyen,de élőben sokkal egyszerűbb és pontosabb az infó :)
GTPeti24-03-2012 22:05:11 // 38265
Ha ez az egyik szenzor jele volt, akkor goto csere.
droberto24-03-2012 21:54:55 // 38264
Köszönöm, csak megerősítés akartam, mert azért nem vagyok 100% biztos benne.
Az on-lány adatrögzítés megtörtént, diagramm formában is. Egyszer csak elment a jel, függetlenül a sebességtől. Ezt csak 80 felett csinálja!
GTPeti24-03-2012 21:42:10 // 38263
Persze.De ha nem nap mint nap csinálsz ilyet, a hagyományos nootebook-os megoldás is megteszi.
Grando24-03-2012 21:40:35 // 38262
Van erre vmi ketyere is, amit feldugaszolsz a diag. csatira, és rögzít. Aztán leveszed, majd a maestro adatelemez . ;)))
GTPeti24-03-2012 21:35:41 // 38261
Olvastam olyat, hogy az ABS szenzor egyben a sebességmérő szenzor is!
Igen... ezért írtam. B)

Mit értesz élő-adatelmzésen?
Hogy menet közben nézed laptopon az értékeket a FES-nel. Amelyik szenzor nem, vagy nem mindig küld értékelhető adatot, az...
droberto24-03-2012 21:28:30 // 38260
Ez is ugye a keréknél van...
droberto24-03-2012 21:26:45 // 38259
Olvastam olyat, hogy az ABS szenzor egyben a sebességmérő szenzor is!
Mit értesz élő-adatelmzésen?
GTPeti24-03-2012 21:08:48 // 38258
SZVSZ kerékfordulatszám-szenzor. Az élőadat-elemzés megmutatja melyik.
droberto24-03-2012 21:06:02 // 38257
Így van! 1.3 JTD 75LE, 2006-os évjárat. Egy barátom autója, és a gond az, hogy ha városon kívülre merészkedik 5-10 km-en belül tendenciózusan, bedobja a P0500-as hibaüzenetet (jármű sebesség szenzor), az alábbi tünetek kísérete mellett:
- a km óra restartig 0-t mutat
- világít a motorhiba, ABS, szervókormány led
- nincs ABS
A témába vágóan ennyit találtam. Sajnos nem kerültem előrébb.
A hiba sebességtől független.
Én a szenzor hibájára, vagy a csatlakozás oxidációjára tippelek.
Találkoztatok hasonlóval?
Grando24-03-2012 21:00:16 // 38256
Nincs mit. Ha ezt így betartod + 10 (esetleg 15 - előírás: 20e) ezrenként fincsi Selénia Racing lötyi szűrőkkel együtt cserélve, értő és elkötelezett helyen, akkor jó eséllyel hosszú és boldog együttlétnek néztek elébe. ;)))
krisz.v24-03-2012 20:49:58 // 38255
Köszi a részletes infót! Az eddigiek alapján hamarosan szervíz lesz...
krisz.v24-03-2012 20:44:04 // 38254
Olajakat, szűrőt most cseréltem! Egyébként nem vagyok profi alfa szaki, de amihez nem kell különleges "nem éri meg megvenni" célszerszám azt megcsináljuk általában!
Grando24-03-2012 20:38:26 // 38253
Köszönöm, ezzel már kiegyezek. :DD ;)))
Totti24-03-2012 20:37:08 // 38252
4 es + a piros pötty! :-)
Grando24-03-2012 20:35:30 // 38251
Komolyan mondom, hogy a végére akartam írni. De az olajos témába belenyúlni most nem érzek elég erőt magamban. :DDD

Ötös nem lehetne? Nagyon esetleg öt alá? :D
Andy24-03-2012 20:31:52 // 38250
Kihagytad az olajat és a szűrőket!
Amúgy nem rossz, beírhatsz egy hármast! ;))))
Grando24-03-2012 20:28:03 // 38249
Normál esetben rögzítő célszerszámmal, szelepfedelek levételével zajlik a csere.
A hosszbordás szíj csereperiódusa a fogasszíjéval megegyező. Előírás tehát: 120e km/5 év (vagy 4 év), 60e km-nél már ellenőrzés, figyelés van előírva.
A nagyvad topic öreg V6 rókái 80e km/4 évente cserélnek. ;)))

A cserébe tehát beletartoznak:
- vezműszíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő) + vízszivattyú (fémlapátos marellihez ragaszkodj)

- hosszbordás szíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő)

- szelepfedél tömítés készlet (lehetőleg a gyertyaüregek tömítőgyűrűivel együtt)

- és ha már arra jársz, gyertyákra ránézni (csereperiódus előírás 100e km, NGK PFR6B Platinum)


Ami a fent leírtaktól elmarad, az megúszásos félmegoldás. Utána sírni nem ér. :))
Nem tudom mennyire vagy felkészült szaki, de sztem ne a V6-tal kísérletezz. Alkatrész ügyben pedig keresd bátran Erhardot... akár. ;)))
Public Enemy24-03-2012 20:24:16 // 38248
Vidd Várpalotára a "Csöri"-hez, hidd el, megéri, még a nem csekély távolságot is beleszámítva! :-)
krisz.v24-03-2012 19:11:02 // 38247
Tehát inkább az évek mint a km, az én esetemben! Ezek alapján akkor lassan csere! Szerintetek le lehet cserélni otthon úgy, hogy "mindent összejelölök mindennel" (mert a csere maga nem lenne akadály, csak a vezérlés el ne menjen) vagy a vezérműtengelyrögzítő speckó szerszám nélkül nem lehetséges? Úgy gondoltam a cserét, hogy minden szíj és fogasszíjtárcsán jelölnék, majd a szíjról átjelölném az új szíjra és vissza a helyére...nagyvonalakban! Ez így működhet? Ha nem lehetséges kivitelezni, akkor tudnátok ajánlani valakit Miskolc közelében akinél cseréltethetem?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.