Forum >> Szerelőműhely

Ferke31-08-2011 13:38:33 // 35722
Biztos a német pumpendízelekből indult ki, aki ezt a tanácsot adta...az biztos, hogy a jtd-t nem ismerte:)
Imyx31-08-2011 13:19:34 // 35721
Ki kell törölni, automatikusan nem törlődik.
Kareszka198431-08-2011 11:24:55 // 35720
lambdacsere után a rendszer kiüti magának a hibakódot, vagy azonnal kell diagnosztikával?
Kareszka198431-08-2011 10:15:39 // 35719
nekem annyit mondtak, hogy a dízelesek nem annyira kényesek, mint a benzinesek
Lewes31-08-2011 10:05:48 // 35718
Köszönöm szépen a segítséget. Még nem döntöttem el mit teszek. Viszont még 1 dolog érdekelne. Azért vettem benzines autót ( 1,9 JTS ) mert nagyon lebeszéltek a common rail dízelről a javítási költségek miatt, tudva azt h nyomatékosabb és kevesebbet is fogyaszt. Nektek mi a véleményetek, mennyire szervizigényes, érdemes lehet e váltani esetleg 1,9 JTD 8v, vagy 16 V gyártmányokra. Köszönöm szépen előre is!!
Kareszka198431-08-2011 09:26:52 // 35717
nekem egy olajcsere szűrővel 33euró, szóval nem pénz egy ilyen beavatkozásért :)
fisch31-08-2011 09:24:51 // 35716
A periódus az sokmindentől függ, megoszlanak a vélemények. Olaj minősége, motor élettartama, használat típusa és még nagyon sok minden, amiről kilométer hosszú fórumok szólnak. Nem lehet azt mondani, hogy 8e-nél még jó az olaj, 9-nél meg már rossz. :) 10 ezernél tovább soha nem szoktam elhúzni, én így álltam be rá. Lehet, hogy a megtett 173ekm fényében ezen csökkenteni fogok. :)
Kareszka198431-08-2011 09:12:48 // 35715
egyedül én vélekedem úgy, hogy a 8000km-es olajcsere nem hátrány??? :)
fisch31-08-2011 09:10:03 // 35714
Valamivel több, mint 9ekm van az olajban, szóval esélyes már a cseréje. Ilyen hangot amúgy hallani néha hidegindításnál is, de csak 1-2 másodpercig. (Gondolom ennyi idő kell, hogy beálljon az olajnyomás.) Jövő hétvégén megejtem a cserét, addig meg úgysem megyek vele szinte sehova. A mérés marad későbbre, ősszel tervezem, hogy meglátogatom Csörit, majd megkérem erre is...Köszi a gyors választ ;)
Ferke31-08-2011 08:39:33 // 35713
Olaj mikor volt cserélve? Valszeg csak egy kicsit elengedett az egyik hidrotőke, de egy olajcsere + olajnyomás mérés nem ártana.
fisch31-08-2011 08:33:34 // 35712
Sziasztok!Kb. egy hetet állt az autó indítás nélkül. Tegnap délután beindítottuk és csattogós szelephangot véltem felfedezni. Párszor leállítottam + járattuk alapjáraton, de nem javult a helyzet. Más lehetőség nem volt, muszáj volt hazamenni vele kb. 5 km távolságra. Nagyon nem forgattam, kényelmesen elgurultam vele. Mire hazaértem már nem volt hallható semmi, szépen járt a motor. Olajszint kb. a két jelölés között volt félúton. Kicsit azért töltöttem utána, de baromira kíváncsi lennék, hogy ezt a hangot mi okozhatta, vagy minek a halálának az előjele. Nektek van tippetek?
Kareszka198431-08-2011 08:30:03 // 35711
végülis úgyfest sikerült szereznem katalizátort bontottan, állítólag egyben...jövő héten gyanús fel is utazok érte pest alá :)
Hari31-08-2011 06:55:19 // 35710
(Upsz! .... itt most jól össze kavarodtam! NEM a 1,9JTDM , hanem a 1,8 JTS!!! Nem mindegy!)
:-)
Hari30-08-2011 21:32:57 // 35709
Sajnos azt kell mondanom, ezt a lánc cserét biztos nem úszod meg! Tuti, hogy az a baja! .. az első ilyen sztorinál én is tapogatóztam egy hétig! ( Nem akartam elhinni, hogy egy lánc nem bír ki 200 - 250 e km-t !!!) Bizony ez nem egyedi probléma. Az 1,9 JTDM mocik pedig 100 körül már produkálnak ilyet!
Lewes30-08-2011 17:05:13 // 35708
Hát nem vagyok valami túl boldog.... Tudom, hogy látatlanba nehéz, de meddig érdemes illetve meddig húzható ennek a cseréje? Önmagában lánccsere gondolom nem megoldás. Előre is köszönöm!
Szilárd30-08-2011 13:45:40 // 35707
Ugyanez a helyzet a VW FSI es TSI motoroknal.Mar 60K km-nel...
Buddha30-08-2011 13:20:38 // 35706
Sajnos ezek a problémák más (pl:Nissan) márkáknál már régi ügyek! A hibajelenség és tünetek egyeznek! A lánc nem csörög, látszólag hibátlan, de a nyúlása miatt eltolódik a jel a főtengely és a veztengely között!
Éppen néhány hete diagnosztizáltam egy Almerát, amin mindenki csak találgatott. 90E Km volt az autóban!!! Kétszeri jeladó csere, lambda, LMM, tehát százezer forint kidobott pénz után láncszett csere lett a vége. 200-250 a gyári, 50-ért van angol utángyártott de netes keresgélés után kiderült, hogy sok embernek 30E Km után ez is elnyúlt. A tulaj nem merte megkockáztatni az utángyártottat, gyári került bele! ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2011 10:33:14 // 35705
hát ezen én is :(
Ferke30-08-2011 10:07:54 // 35704
(pardon: szerviz-t rövid 'i'-vel akartam)
Ferke30-08-2011 10:07:15 // 35703
El kéne kerülni ezeket az Alfa "szervízeket". Tiszta röhej, hogy még mindig megy a kasza, miközben vakon lövöldözgetnek a problémára.
Lewes30-08-2011 10:05:15 // 35702
Köszönöm, megnézem mindenképp. Igen, 270e Ft-os ajánlatot adtak Veszprémben láncszett és görgők komplett cseréjére. Lefagytam...
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2011 10:03:11 // 35701
300??? 49e hozzá a szett :P vannak relék a motortérben az akku előtt nézesd meg őket...
Lewes30-08-2011 09:58:49 // 35700
Sziasztok márkatársak!

Kis segítséget kérnék, hátha valaki hasonló problémával küzdött már. 2006-os évjáratú, 2007-ben üzembe helyezett Alfa 159-esem van, 1,9 JTS motorral. A hibajelenség amivel indultunk, alapjárat ingadozás reggel, erős kormolás, ami megszűnt miután beállt a fordulatszám álló helyzetben. A jelenség időtartama kb 10-20 mp. Folytószelep takarítva, gyertyák cserélve, akksi cserélve. Ez mostanában nem jött elő mivel elég meleg van, félő hogy hűvösebb időben visszatér. A másik jelenség: meleg motornál, kb 1 órás út után a kocsi nem indul csak 6-7 próbálkozás után. Ezt produkálta álló helyzetben hideg mocinál is, tűző napon. Elég kellemetlen, pláne ha dugóban nem akar indulni. Diagnosztika vezérműtengely jeladó problémát adott, ezeket cseréltem a helyzet változatlan. Alfa szervízben láncszett cserét javasoltak, de a kocsiban van garantált 100e km, a lánc nem csörög, semmi gyanús hangja nincs, kissé érthetetlen a dolog, meg nem szívesen kisérletezgetek közel 300e Ft-ért. Ja, a szervízben mindkét problémát a láncszettre fogták. Valakinek eetleg valami ötlet? Előre is köszönöm!! Gábor
Kareszka198430-08-2011 09:06:39 // 35699
na biztonság kedvéért berendeltem 2 fajta toldóhüvelyt...0.75 és 1.5 mm-eseket
Kareszka198430-08-2011 09:02:38 // 35698
számomra még mindig rejtély maradt, hogy mekkora a vezetékek keresztmetszete :)
Tentacle30-08-2011 08:34:50 // 35697
Mondjuk azt nem értem miért nem volt jó továbbra is a luk, biztos sokba került a kifúrása ...
Tentacle30-08-2011 08:32:50 // 35696
Kicsit utánaolvasgattam, mert elsőre nagy hülyeségnek tűnt, de valóban, az újabb szondák a vezetékeken keresztül szerzik a referenciához szükséges levegőt, viszont a régebbieken van egy kis luk a szonda oldalán, ott mindegy, hogy elzáródik-e a vezeték, vagy sem.
GTPeti29-08-2011 22:52:24 // 35695
Azt írja, hogy a mellékelt préscsatlakozók miatt felesleges forrasztani. Ami ezenkívül káros is a lamdaszondára, mert az a vezetéken keresztül lélegzik.
(Asszem pont ezt írtam. :P)
Piritu - 1.000.00029-08-2011 22:50:53 // 35694
A gugli jó barát klatty
Föckös29-08-2011 22:48:39 // 35693
Peti! URDul van! nem párlázom ezt, de más sem, fordíccsá!
GTPeti29-08-2011 22:45:51 // 35692
Mindenkinek, aki mulatott azon, amit írtam:

Negyedik oldal, harmadik bekezdés közepe.

(Németül van, tekintve gyári Bosch leírás...)

Az ominózus mondat:

"Dank des Universalsteckers braucht nun eine Lambdasonde nicht mehr gelötet zu werden. Das ist außerdem schädlich für die Lambdasonde, da sie durch die Leitung "atmet"."
GTPeti29-08-2011 22:36:31 // 35691
Most úgy teszel, mintha nem tudnád... Ezért mellékel a t. Bosch cég vízmentes toldóhüvelyeket az univerzális szondákhoz. Itt külön kiemelik, hogy nem szabad forrasztani.
Az egyik Bosch füzetben leírják, hogy a szonda a "referencialevegőt" a vezetékén keresztül szívja. Majd ha a kezembe akad megkeresem.
Klimi29-08-2011 22:00:36 // 35690
csere volt, és az új is ezt csinálja. utánaolvastam, és állítólag az imo nem ad jelet a motorvezérlőnek, a leállításról, és ezért nem áll le. sztem próbálok 1 imo szett cserét is.
Szilárd29-08-2011 21:36:16 // 35689
Valószínüleg zárlatos lett!
Csak a csere szokott segíteni!
Klimi29-08-2011 21:18:23 // 35688
Következő a gondom. 156 2,5 V6 folytószelep folyamatosan üzemel, zúg, míg a relét ki nem veszem. Ezt mi okozhatja?
Wickey29-08-2011 12:10:38 // 35687
stabilizátorban feleslegesen cserélgetsz akármilyen szilentet attól a kereked dőlésszöge marad ahol volt. A hátsó keresztlengőkarok cseréjével többre mész, főleg ha kicsit már kiflibe vannak hajolva.

Más. Az új belső kormányösszekötő dobozában neked is voltak ilyen péniszgyűrűk, amit nem tudtál hova tenni? :-) Ötletem sincs, hova kellett volna beleszabni ezeket. Jó, ötletem még csak akadt hogy hova kerülhet, de ami kikerült belőle összekötő, azon se volt.
Kareszka198429-08-2011 07:37:55 // 35686
na még annyi, hogy a lamba vezetékei hány négyzemilliméteresek? jel+fűtő
Csosznorbert29-08-2011 01:06:55 // 35685
Ééééén se maradjak ki... Lélegzik???? :)
Szatyi28-08-2011 22:20:37 // 35684
Lélegzik??? ::)))
[k i z z o]28-08-2011 21:56:43 // 35683
Lélegzik ???
Kareszka198427-08-2011 13:07:35 // 35682
de gondolom ha elszakad valahol, akkor nyugodtan javítható ilyen toldóhüvellyel?!
Kareszka198427-08-2011 12:55:19 // 35681
ezt megfogadom :) cégben vannak toldóhüvelyek minden színben és méretben....úgy párszázezer raktáron :D
GTPeti27-08-2011 12:26:06 // 35680
Két dolog:
1. A végén toldj bele, ne középen.
2. A lambda a vezetékén keresztül lélegzik, tehát forrasztani tilos. Csak préseléssel toldható. (A rápréselt érvéghüvelyek felületére viszont lehet vezetéket forrasztani.)
Kareszka198427-08-2011 12:15:54 // 35679
most nem mászok alá :) de úgy 4O ceni lehet a kábel össz hossza
GTPeti27-08-2011 12:14:27 // 35678
Tudnád számszerűsíteni ezt a "fél utat"? :)
Kareszka198427-08-2011 12:13:13 // 35677
úgy félúton egy 1O centis darabbal
Attika0127-08-2011 11:18:07 // 35676
Sziasztok cartársak!
Kérdésem a következő lenne: 156-nál kicseréltem a külső,belső kormányösszekötőket.
Kerékösszetartást megcsináltuk, és a műszer szerint a jobb hátsó kerék dőlésszöge nem megfelelő.Ha kicserélem a szilentet a stabikarban vissza fog állni gyári értékre? A jelenlegi el van szakadva. Első kerekeknél úgyszint dőlésszög a probléma. Ezt is lehet orvosolni az alsó lengőkar szilen cserével?
GTPeti27-08-2011 11:13:24 // 35675
Hol, milyen távolságban akarod a lambdától toldani?
Kareszka198427-08-2011 10:45:31 // 35674
szakadt vezeték sem forrasztható össze? természetesen zsugorcsővel befejezve...
Kareszka198427-08-2011 10:26:55 // 35673
hmmmm....s akkor hogy oldható meg? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.