Forum >> Szerelőműhely
Dzsozy13-04-2011 17:09:35 // 34422
Na jó, akkor megnyugodtam. Én is kételkedtem benne, hogy van gyári jelölés, de ez csak egy megérzés volt. Akkor a lényeg az ami kb 6 hónapja történt, sablonnal beállították a helyi szervízbe, oszt jónapot. Ez akkor a lényeg!! Ma megtörtént az elöregedett vízpunyesz csere, meg a hátsó stabrudak cseréje. Köszöntem a megnyugtatást!!!
admirális13-04-2011 16:42:23 // 34421
Álló helyzetben elő tudod hozni a hangot belőle?
admirális13-04-2011 16:41:40 // 34420
Lehet féltengely vagy valamelyik gömbfej.
Szabi613-04-2011 16:38:56 // 34419
Üdvözeletem.
A következő rejtély megfejtésére szeretnék kis segítséget kérni. Olyan probléma lépett fel az első kerekek ill. futómű körül, hogy bizonyos kopogó hangot hallok forduláskor (csak lehúzott ablaknál). A hang kisértetiesen olyan mintamikor egy nagy kő vagy szög állna ki a gumiből és periódikusan sebességtől függően kattog. És itt jön a csavar csak BALRA forduláskor hallani és csak a bal első kerék felől. A gumit természetesen végigsimogattam 3szor de semmit nem találtam benne. azóta mentem vele 150 km-ert és nem szünik. Valami ötlet?! Futóműben produkálhat valami ilyen tünetet. A kettős lengőkar véget nem tudom lehet-e ez valami hibajelenség.
A következő rejtély megfejtésére szeretnék kis segítséget kérni. Olyan probléma lépett fel az első kerekek ill. futómű körül, hogy bizonyos kopogó hangot hallok forduláskor (csak lehúzott ablaknál). A hang kisértetiesen olyan mintamikor egy nagy kő vagy szög állna ki a gumiből és periódikusan sebességtől függően kattog. És itt jön a csavar csak BALRA forduláskor hallani és csak a bal első kerék felől. A gumit természetesen végigsimogattam 3szor de semmit nem találtam benne. azóta mentem vele 150 km-ert és nem szünik. Valami ötlet?! Futóműben produkálhat valami ilyen tünetet. A kettős lengőkar véget nem tudom lehet-e ez valami hibajelenség.
Liquid13-04-2011 14:02:07 // 34418
tudtommal nem kell semmilyen jelölésnek megfelelni, sőt abban sem vagyok biztos, hogy eredetileg van bármilyen jelölés ott. A sablon rögzíti a tengelyeket, a főtengelyt pedig úgy kell beállítani, hogy 1-es henger felső holtpontján legyen
a lényeg, hogy a jelölés nem mérvadó, hogy egy előző cserék alkalmával nem rakták vissza helyesen , azért tér most el
(remélem jól emléxem és nem írtam baromságot)
a lényeg, hogy a jelölés nem mérvadó, hogy egy előző cserék alkalmával nem rakták vissza helyesen , azért tér most el
(remélem jól emléxem és nem írtam baromságot)
Piritu - 1.000.00013-04-2011 13:23:19 // 34417
Nem a féktartálynál.
Tentacle13-04-2011 12:24:29 // 34416
Két fog az rettentő sok, azt biztosan észrevennéd a motor járásán ...
Dzsozy13-04-2011 12:19:51 // 34415
Szép napot mkinek!
következő kérdésem lenne. A vez.tengelyen lévő "fogaskeréknek" ill. a rajta lévő jelölésnek muszáj a gyári jelölésnél lennie? Van rajta egy fehér potty,meg burkolat hátoldalán is van egy fehér pötty. Csak mert ma cserélik a vízpumpát, és a szaki mutatta, hogy rohadt laza a vezérmű ékszíj, alig volt meghúzva az automata feszítő. (a helyi alfa rieglernél állították be korábban a vezérlést) A szaki attól fél, hogy esetleg átugrott a "tárcsa"? Két fogat? Vagy az lehet,hogy az nem is a gyári jelölés? A riglernél sablonnal,mérőórával állították be a vezérlést,ezredre pontosan. Amúgy a fogyasztás jó, nem ugrál az alapjárat, minden király, csak a szaki csőrét bassza az, hogy a szívó oldalon két fog el van térve a jelöléstől. Lenne azért valami feltűnő jelensége a motornak, ha mondjuk tényleg átugrott volna?
(max megyek és úja beállíttatom a vezérlést)
következő kérdésem lenne. A vez.tengelyen lévő "fogaskeréknek" ill. a rajta lévő jelölésnek muszáj a gyári jelölésnél lennie? Van rajta egy fehér potty,meg burkolat hátoldalán is van egy fehér pötty. Csak mert ma cserélik a vízpumpát, és a szaki mutatta, hogy rohadt laza a vezérmű ékszíj, alig volt meghúzva az automata feszítő. (a helyi alfa rieglernél állították be korábban a vezérlést) A szaki attól fél, hogy esetleg átugrott a "tárcsa"? Két fogat? Vagy az lehet,hogy az nem is a gyári jelölés? A riglernél sablonnal,mérőórával állították be a vezérlést,ezredre pontosan. Amúgy a fogyasztás jó, nem ugrál az alapjárat, minden király, csak a szaki csőrét bassza az, hogy a szívó oldalon két fog el van térve a jelöléstől. Lenne azért valami feltűnő jelensége a motornak, ha mondjuk tényleg átugrott volna?
(max megyek és úja beállíttatom a vezérlést)
vm11-04-2011 20:59:07 // 34414
Egy a jelszónk... ;-)
pepe.0511-04-2011 20:55:24 // 34413
azokat megnéztem egyik olvadt volt kicseréltem de nem segített. az önindító gombjánál volt gond de azt megcsinálta após utána már majdnem jó volt de még hiányzik vmi.csak nem jövünk rá h mi.most jött szerelő, megnézzük hátha..
mreni11-04-2011 20:36:12 // 34412
utas oldali torony környékén találtad?:)
Piritu - 1.000.00011-04-2011 20:35:04 // 34411
Egyidősek, egy gyárból, egy technika :-)
vm11-04-2011 20:30:46 // 34410
Némááá!
Ilyen csatik vannak az én vajlingomban is, szanaszéjjel...
Ittegy...ottegy...
Ilyen csatik vannak az én vajlingomban is, szanaszéjjel...
Ittegy...ottegy...
Sümi Z11-04-2011 20:28:21 // 34409
hello!
ilyen nálam is volt. 145 1.6TS. az akksi előt vannak biztosítékok a műanyag alatt. van 4db nagy meg 2db fésűs 15A-es. na először cserléd ki azokat, mondjuk csak egyik biztosíték van a kulcshoz, de nem tudom h melyik.holnapra meg tudom nézni ha gondolod.
ilyen nálam is volt. 145 1.6TS. az akksi előt vannak biztosítékok a műanyag alatt. van 4db nagy meg 2db fésűs 15A-es. na először cserléd ki azokat, mondjuk csak egyik biztosíték van a kulcshoz, de nem tudom h melyik.holnapra meg tudom nézni ha gondolod.
Bluestrain11-04-2011 19:05:54 // 34408
Hello!
Most találtam ezt a segédletet, innen ki lehet lesni:katt
KK-L és átalakítókábel 3-pin-re, úgy látom.
Most találtam ezt a segédletet, innen ki lehet lesni:katt
KK-L és átalakítókábel 3-pin-re, úgy látom.
Piritu - 1.000.00011-04-2011 18:03:56 // 34407
pepe.0511-04-2011 14:14:00 // 34406
szatyi!
kéne a segítség, le tudod írni a kódot meg h h kell újrakódolni? nagyon örülnék. köszike
kéne a segítség, le tudod írni a kódot meg h h kell újrakódolni? nagyon örülnék. köszike
Szatyi10-04-2011 22:47:52 // 34405
keresd- VALOCZKI LÁSZLÓT-06-30-2032270
spero8410-04-2011 22:44:13 // 34404
valaki tudna abban segíteni, hogy beszerelhető e a digitklíma a manuális helyett úgy, hogy minden működik is???????????
köszíííííí
köszíííííí
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:39:15 // 34403
Milyen az az olyan? :-)
Működik nálad? Milyen progival olvasod ki az adatokat?
Működik nálad? Milyen progival olvasod ki az adatokat?
Szatyi10-04-2011 22:36:42 // 34402
Van olyan,mikor elfelejti a codot,ha nem megy a másik kulcsal sem akkor ujra kell kodolni. Ha kell tudok segiteni.
Poló10-04-2011 22:36:08 // 34401
Olyan mint az enyémhez. Kb. 2000 Ft ebayról.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:34:27 // 34400
Meg tudná valaki mondani, hogy a 97 decemberi, még euro2-es, 2,0TS Spider-emhez milyen kiolvasó cucc kellene, hogy laptoppal hozzáférjek a hibaüzenetekhez? Még a régi fajta csati van, egy a motorházban, egy az anyósülés lábánál.
Liquid10-04-2011 21:32:04 // 34399
nekem volt olyan gondom, hogy a szívócső az LMM utáni "harmonikás" résznél kirepedt, ráadásul alul úgy hogy nem lehetett látni, csak akkor ha jobban megvizsgáltam és hidegen alacsony fordulatnál terhelve hajlamos volt fulladozni
Andy10-04-2011 21:20:11 // 34398
Azt is kipróbálhatod, hogy leveszed az akkumulátorról a sarukat és pár perc várakozás után visszarakod. Lehet megoldja a problémát.
Nekem ennyi segített.
Nekem ennyi segített.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 20:49:16 // 34397
A kulcsot nem ismeri fel az indításgátló. A kulcslyuknál van egy induktív jeladó, annak a jelére válaszol a kulcselektronikája. Próbáld meg a másik kulccsal. Ha az se segít nagy valószínűséggel szerelő kell :-(((
pepe.0510-04-2011 20:45:09 // 34396
helló emberek!
olyan gondom van h nem indul az autó, műszerfalon sárga lámpa világít, látható egy kulcs kép és alatta code felirat van. nagy lehet a baj? köszi előre a válaszért. üdv.
olyan gondom van h nem indul az autó, műszerfalon sárga lámpa világít, látható egy kulcs kép és alatta code felirat van. nagy lehet a baj? köszi előre a válaszért. üdv.
katbal10-04-2011 17:54:56 // 34395
A féktisztító valami alkoholos cucc, ami ugyancsak éghető. Ha valahol beszívja, akkor elmegy a keverék-arány és alapjáraton befullad egy kicsit. (egy szerelőtől lestem)
Poló10-04-2011 16:24:59 // 34394
Mi lenne, ha találgatások helyett rákötnéd diagnosztikára?
A féktisztító csak zsírtalanít, de az oxidációt nem távolítja el, mint a kontakt spray. 700 Ft-ért lehet kapni a tescóban a chip nevezetű magyar kontakt spray-t, ha nekünk ezt rendelnek a gyárban, akkor olyan szar nem lehet.
Azt hogy zártad ki, hogy nem szív falsot? Egyébként ha falsot szívna, akkor nem kezdene el fulladni, csak kb. alapjáratig esne vissza a fordulat (szerintem).
A lambda szondát úgy tudom nem lehet kizárni mint hibaforrás úgy, hogy lehúzod a csatlakozóját, ezt a légtömegmérő esetén szokták játszani.
Lehet vezérműtengely vagy főtengely holtponti jeladó is a hiba.
A féktisztító csak zsírtalanít, de az oxidációt nem távolítja el, mint a kontakt spray. 700 Ft-ért lehet kapni a tescóban a chip nevezetű magyar kontakt spray-t, ha nekünk ezt rendelnek a gyárban, akkor olyan szar nem lehet.
Azt hogy zártad ki, hogy nem szív falsot? Egyébként ha falsot szívna, akkor nem kezdene el fulladni, csak kb. alapjáratig esne vissza a fordulat (szerintem).
A lambda szondát úgy tudom nem lehet kizárni mint hibaforrás úgy, hogy lehúzod a csatlakozóját, ezt a légtömegmérő esetén szokták játszani.
Lehet vezérműtengely vagy főtengely holtponti jeladó is a hiba.
Fairlane10-04-2011 16:09:04 // 34393
Mi történik egyébként ha falsot szív, és odafújsz féktisztítóval?
mreni10-04-2011 15:43:16 // 34392
Azt mondja meg valaki,hogy mitől van az hogy kereket felrakva autót leengedve oldalirányban "kottyan" egyet a kerék.... csapágy kuka?
katbal09-04-2011 23:58:11 // 34391
Sajna a 16V-ben nem az a fajta LMM van, mint a 8V-ben. Ma is szórakoztam egy kicsit a kocsival, de nem lett jó. Minden szívócső-csatlakozást végigfújkáltam féktisztítóval, de semmi. Legalább azt kizártam vele, hogy falsot szívna. Aztán lehúztam a lambda szondát és mentem úgy is egy kört és pont ugyan olyan, mint bedugott szondával. Szóval lehet az halt meg. Valami különbséget csak kellett volna produkálnia.......
katbal09-04-2011 23:40:14 // 34390
Én egy laposvágóval támadtam be a csapágy és a harangrész közé. Elég könnyen megindult, aztán már csak körbe körbe kocogtattam a csapágy külső gyűrűjét. Utána kicsit megreszelgettem a harang peremét, amit a laposvágó kikezdett egy kicsit. Semmi nyoma nem maradt. Úgyis cseréled a csapágyat, akkor nem kell kímélni leszedéskor :)
Ja és ez nagyholtjátékú csapágy. Szólni kell a boltban, ha maguktól nem veszik észre rajta a jelölést.
Ja és ez nagyholtjátékú csapágy. Szólni kell a boltban, ha maguktól nem veszik észre rajta a jelölést.
Fairlane09-04-2011 21:43:23 // 34389
Én keresnék egy masszív nagy satut, kinyitnám annyira, hogy a féltengely harangja beleférjen, plusz még pár mm.
A pofákra keresztbe tennék két olyan centi vastag laposvasat, és ezekre támasztanám fel a csapágyat, hogy közben a harang a satu pofái közé lógjon, a szabad tengelyvég meg felfele mutasson.
Na ezután lehetne fentről óvatosan kocogtatni, persze valami keményfát, vagy puha aludarabot a tengelyvégre rakva.
A pofákra keresztbe tennék két olyan centi vastag laposvasat, és ezekre támasztanám fel a csapágyat, hogy közben a harang a satu pofái közé lógjon, a szabad tengelyvég meg felfele mutasson.
Na ezután lehetne fentről óvatosan kocogtatni, persze valami keményfát, vagy puha aludarabot a tengelyvégre rakva.
mreni09-04-2011 21:22:19 // 34387
igenn nekem a másik féle van,valami spéci csapágylehúzó kéne:D
Fairlane09-04-2011 21:18:58 // 34386
Hogy pontosan nálad hogy van, azt nemtom ;)
Nálam valahogy így:

A csapágyházzal együtt vettem ki a tengelyt (kuplungolás miatt ugrott le a váltó eredendően).
Aztán kis melegítés, óvatos kocogtatás, és szétjött.
Nálam a csuklóharangban van egy anya, amit letekerve lejön a harang, azután meg a csapágy. Van vékonyabb fajta féltengely is, amin nincs anya, hanem zsugorkötéssel van fent a harang, ott a másik vége fele jön le....
Nálam valahogy így:

A csapágyházzal együtt vettem ki a tengelyt (kuplungolás miatt ugrott le a váltó eredendően).
Aztán kis melegítés, óvatos kocogtatás, és szétjött.
Nálam a csuklóharangban van egy anya, amit letekerve lejön a harang, azután meg a csapágy. Van vékonyabb fajta féltengely is, amin nincs anya, hanem zsugorkötéssel van fent a harang, ott a másik vége fele jön le....
mreni09-04-2011 20:49:49 // 34385
Hali!
Valaki meg tudná mondani,hogy mi módon lehet leszedni a csapágyat a "középső" féltengelyről?:)
Valaki meg tudná mondani,hogy mi módon lehet leszedni a csapágyat a "középső" féltengelyről?:)
Tónyó09-04-2011 19:08:00 // 34384
Heló!Tudtok nekem segíteni?Budapest Örs környékén keresek egy szerelőt aki megtudná nézni a 156osomat,folyik az olajam a kormányszervóból.HELP!Előre is köszi a segítséget mindenkinek!
alfa15609-04-2011 07:14:43 // 34383
Köszi ma ugyis átnézzük egy kicsit jobban csak meg lesz a hiba. Köszi a tippet .
spero8408-04-2011 19:26:45 // 34382
még egy kérdés
A manuális klímát 147-esnél ki lehet cserélni digitálisra, ha jól tudom egy kolléga már csinált ilyet csak nem tudom működik is?
Köszi
A manuális klímát 147-esnél ki lehet cserélni digitálisra, ha jól tudom egy kolléga már csinált ilyet csak nem tudom működik is?
Köszi
pe-Ti08-04-2011 19:25:35 // 34381
Üdv!
Vállas a tárcsa, szorul a nyeregcsúszka vagy a betét éleit kell "letörni" nem nagy meló egyik sem nyereg le betét ki aztán meglátod mi a probléma!
Vállas a tárcsa, szorul a nyeregcsúszka vagy a betét éleit kell "letörni" nem nagy meló egyik sem nyereg le betét ki aztán meglátod mi a probléma!
spero8408-04-2011 18:58:46 // 34380
Sziasztok!!
A bal hátsó keréknél folyamatosan fütyül, ciripel valami.
A fékpofák félig kopottak, nem tudom mi lehet de már nagyon idegesítő, ha fékezek elhallgat de utána egyből előjön.
Segítséget előre is köszönöm!
A bal hátsó keréknél folyamatosan fütyül, ciripel valami.
A fékpofák félig kopottak, nem tudom mi lehet de már nagyon idegesítő, ha fékezek elhallgat de utána egyből előjön.
Segítséget előre is köszönöm!
Fairlane08-04-2011 14:03:51 // 34379
A 8V TS-ek a kartergázt visszavezetik az LMM és a pillangószelep közé, ez viszi oda az olajat.
Az enyém pl mindig is ilyen volt, de még nem láttam nem olajosat.
Kezdjek aggódni? :)
Az enyém pl mindig is ilyen volt, de még nem láttam nem olajosat.
Kezdjek aggódni? :)
Ferke08-04-2011 13:52:43 // 34378
Levegő hőm. jeladó esetleg, így első tippre....
alfa15608-04-2011 13:43:03 // 34377
Sziasztok , srácok a lányom kocsija a frissen vásárolt 145-ös. Amugy 1.4 Boxer hidegen nehezen indul. Tövig nyomni kell neki a gázt akkor beindul. Utánna már semmi gond. Melegen pöcre indul. Mi lehet a gond? Köszi.
Ferke08-04-2011 12:18:07 // 34376
Az mindjárt más, mert az aggasztó lett volna:)))
wilzi08-04-2011 10:51:58 // 34375
Végre sikerült egy jó szakembert találni, aki nem drága, de a szakma minden fortélyát ismeri. Ajánlom mindenkinek, akinek elege van a sok léhűtő szerelőből. Minden cucca és felszerelése megvan ahhoz, hogy ALFA ROMEO-t szereljen. A szerelőt megtalálod (nick neve: Szatyi). Tényleg jó és ami fontos, hogy nagyon korrekt!!!! Ritka az ilyen mester ember!
Ferry08-04-2011 09:33:07 // 34374
Rosszul fogalmaztam, nem olaj volt, csak olyan sűrűségű retek, por és féktisztító keveredett össze...........hál Istennek ilyen gondja nincsen, most éppen az eltörött kilinccsel viaskodok :)
Ferke08-04-2011 09:06:32 // 34373
Mondjuk ez a szervizt jellemzi, én oda nem vinném többet:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
511
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?