Forum >> Szerelőműhely

Wickey16-09-2007 12:03:28 // 17446
Aha, csak SOSINCS raktáron nekik, ha meg mégis, akkor "a brembo egyik leányvállalata, az AP na, annak a tárcsája, és hogy az milyen jó, és főleg olcsó" szöveggel rádmelegítik az AP tárcsát.
Amivel aztán tényleg semmi baj nincs, mert 10ezer/db áron hűtött első féktárcsát elég nehéz találni manapság :)
Én most koptatom be ezt a csudálatos AP-t a szintén új gyári fékbetétjeimmel, majd közlöm mire jutottam. Mostmár mintha kezdete fogni a fékem :)
Wickey16-09-2007 12:01:09 // 17445
Ez így DÍZEL autónál nem egészen így van.

1. Benzines autó:
A benzines autót kiégetjük, mivel részterhelés alatt (amikor nem padlógázt adsz nagy fordulaton, tehát szinte mindig) lerakódások keletkeznek a kipufogórendszerben. A nagyfordulaton padlógázas roham idején jól átmelegszik a kipufogó, és leégeti a szennyeződéseket, kitisztul a kipuff, kiégnek a szelepek, ráadásul nagy terhelés alatt az üzemanyagrendszer is sokkal több naftát szállít, ott is tisztulnak a járatok. (Gondold el, ha mész országúton 100-al, az autó fogyaszt 5-6 liter között. Így óránkánt 6 liter üzemanyag áramlik át a csöveken, szűrőkön, injektorokon, satöbbi. Ha 200-al vereted autópályán, ott bármelyik benzines is legalább 15 liter körül eszik 100km-en. Az egy óra alatt 2*15 azaz 30 liter benga. Ötször annyi, mint 100nál.)

2. Dízelverda:
A dízelt ki kell kormolni, ami teljesen más okból történik. A dízelt kisfordulaton használjuk főleg városban, akkor sokszor van gázadás gázelvétel, sokszor van az, hogy a turbó még nem pörgött fel, de az elektronika már befecskendez, ekkor pedig kevés levegőben sok gázolaj ég el --> korom. Ha padlógázt adsz, szinte mindig többet fecskendez be --> korom. Ez mind mind lerakódik valahol. Namost, mivel a dízelmotoron nincs folytószelep, mindig annyi levegőt szív be amennyit csak tud (légfelesleggel működik), ezért megszüntetése: irány az autópálya, és meg sem állunk Győrig. Az utazótempó viszont 120-130 maximum! Ekkor a dízelmotornak már van fordulatszáma (forog 2300-2500at), de állandó alacsony terhelés alatt van. Sok levegőhöz kap kevés gázolajat, ami tökéletesen elég, és rengeteg kipufogógáz keletkezik. Gyakorlatilag ez a huzat fogja kisöpörni a kormot. A dízel égése amúgy sem termel annyi hőt, hogy a kormot leégethesd vele, ellenben egy csomó másik kormot produkálsz miközben megpróbálod kiégetni.
vgyurci (powered by boxer)16-09-2007 10:30:15 // 17444
Néha, úgy 1000-km-enként érdemes meghajtani az autót úgy rendesen. Ez azt jelenti, hogy felpörgeted a fordulatot a szabályozási határig és így mész 8-10km-t. Természetesen nem a legmagasabb sebességfokozatban. Ekkor a motorból is és a kipufból is kiég a korom.
imi15616-09-2007 10:15:29 // 17443
Hello cartársak:)!
Talán tud nekem valaki segíteni!
1.9 jtd 8v motor,a hibajelenség a következő:ha huzamosabb ideig jár a motor viszonylag alacsony fordulaton,utána mikor a gázra lépek pár másodpercig nem történik semmi,aztán kiköp egy fekete füstöt és csak utána indul meg!
Lehetséges,hogy a turbina lapátjai ragadnak le a sok koromtól?Én első nekifutásra erre gyanakodnék.Ha valóban így van,ki lehet valahogy tisztítani?
Megköszönném ,ha valaki tudna ezügyben nekem segíteni!
Előre is köszi!
Janka 2.015-09-2007 15:12:31 // 17442
Szabad, persze :)))

Szóval az Unix-nál van Brembo tárcsa (meg gondolom máshol is lehet kapni), persze ár nincs fent, ma meg elfelejtettem felhívni őket. Hétfőn kiderítem az árát.
Nekem az Unix-nál "érdemes" vásárolnom :))
Surcy15-09-2007 11:26:03 // 17441
Ciao szakik!Segitségre lenne szükségem,föleg tanácsokra!!Most már kibirhatatlanul zörög elöl mind két féknyergem.:-{Kivannak kopva a csapok meg az álványba a furatok is.Eleinte jól megtömtem vastag grafitos zsirral ideig óráig jó is volt de már unom a szarakodást.Tanácsok??tud valaki mondjuk bontva 4db csapot + hozzá a balos & jobbos álványt amik még tuti nincs megkopva és NEM LÓG!Vagy más lehetöség??És hogy mi menyi pénz?Elöre is köszi ha valaki tud valami okosat!(146 2.0 TD 97")
Vasarelly14-09-2007 14:41:38 // 17440
Amúgy legutóbbi észerevételem szerint valami barbár látva , hogy úgysincs ködlámpa, a "felesleges" vezetékeket felhasználta máshova. (Mondjuk bólogatós kutya tápellátásához) Vagy nem tudom.....
Vasarelly14-09-2007 14:39:11 // 17439
Aha , másik lyukba működik.
ACM1899tz14-09-2007 14:18:05 // 17438
Sziasztok!

Küszöbböket keresnék az Alfámnak (1989 1.8TD régi kasztnis 33-as), ha valaki tudna Budapesten vagy Pest megyében egy kiváló szakembert az írjon bátran. Előre is köszi!
Liquid14-09-2007 14:02:11 // 17437
Nem tudom mi a gyári, de a Brembo-Ferrodo páros jó cucc.
Nekem Zimmermann-ATE páros van és bevált.
Ferke14-09-2007 13:59:24 // 17436
Hol láttál brembo-t?És mennyiért? Már ha meg szabad kédezni.:))
Janka 2.014-09-2007 13:42:31 // 17435
Kivánok :))

Féket kellen vegyek a verdára (tárcsákat is).
A kérdés, mi a "gyári" cucc típusa/márkája..ATE talán?
Nem ezt akarok, csak kíváncsi vagyok.
Amúgy Brembo tárcsákra és Ferrodo betétekre gondoltam (betét most is Ferrodo - isten :) ).

Köszi!!!
Liquid14-09-2007 12:34:06 // 17434
nálunk terem a kertben is :)
csocsi14-09-2007 11:58:57 // 17433
Igen, éppen arra jártam így gyorsan megvettem :)))
Poló14-09-2007 11:55:10 // 17432
Vettél a zöldségesnél? :))
csocsi14-09-2007 11:47:03 // 17431
Most már van :))))
Fairlane14-09-2007 11:10:30 // 17430
Ha valakinek nem lenne epre othon:
ePER online alfa alkatrészkatalógus
Youri13-09-2007 19:22:58 // 17429
Holnap megpróbálom,hátha.Köszi
pb_13-09-2007 19:22:38 // 17428
Olvass vissza kicsit, nem a Sachs szerkezetről volt szó.
András bácsi13-09-2007 19:10:50 // 17427
És a relé jó és belevaló?
András bácsi13-09-2007 19:10:06 // 17426
A fogyasztással semmi gond, szerintem. Húzd szét a lambda csatlakozóját, és úgy menjél egy kört, hogy van-e változás. Ugyan eltárolja a hibajelet, de így nagy valószínűséggel jobb lesz, ha tényleg a lambda a rossz.
Vasarelly13-09-2007 19:05:53 // 17425
Hali! Akkor a ködlámpához senki nem tud hozzászólni? Pedig a relé helye már megvan, de még így sem kapcsol ( a relé sem. )
Youri13-09-2007 18:56:51 // 17424
Csak az a gáz ,h nem tudok másik szondához jutni.A majom szerelőm meg szerintem sunyít,mert ő sem erőlködik.Pedig neki mint Bosch szervizesnek elég 1szerű volna hozzájutnia...Az autó meg gyönyörűen indul,veszi a fordulatot szépen,csak a teljesítmény nem az igazi.Főleg 100 fölött.Persze 1-2ben sem az igazi,de ott annyira nem gáz.Nem dadog,nem akar leállni,szóval látszólag OK.Városi fogyi 10(ez 1 QV-től szerintem rendben),viszont országúton változó.7től 13ig.
András bácsi13-09-2007 18:48:06 // 17423
Első körben próbáld meg egy másik lambdával. Megy rendesen a gép, indul, pörög, elég erős? Ha ezekkel nincs gond, akkor kicsi az esélye a vezérlő hibájának. Fiatban gyakrabban előfordul, de Alfáknál nem a jellemző hiba.
Youri13-09-2007 18:39:58 // 17422
Sziasztok!Egy kis segítség kéne 1 elég nehéz szituba.Eljutottam oda h már nem hiszek a szerelőmnek.A lényeg h állítása szerint a komplett vezérlő elektronikámat ki kellene cserélni.Amit én láttam a diagnosztikán,az hibás lambda érték volt(2-300 körüli értékek,a 8-900 helyett),ami józan paraszti ésszel(az van...)csereérett lambdára utal.Ő azt mondta h a rossz vezérlő miatt szar a lambda értékem(amit 11 hónapja cserélt Ő gyári Boschra...).Kérdés h ez igaz lehet,v nem??!!Lehet h csak a garis cserét akarja megúszni????Ja a tünet:nem megfelelő motorteljesítmény,és esetenkénti k@@rva magas fogyi.Ha vkinek van 5lete,NE TARTSA MAGÁBAN!!!!
Carlos13-09-2007 16:02:56 // 17421
Nem lenne badarság. Most költöztem a közelibe.... .-)
Wickey13-09-2007 15:41:39 // 17420
Miért, be akarsz lépni a rajongói klubba? :-)
Carlos13-09-2007 13:30:36 // 17419
Hejj!

Nem tudja valaki, hogy a Szlovák úton lévő műhelykének az embere itteni tag-e? S ki lészen az?

előre is kösz
Wickey12-09-2007 20:54:12 // 17418
akkor most épp itt lesz az ideje.
Széthullik lassan a kuplungszerkezeted és/vagy a kinyomócsapágyad.
Szerintem vegyél egy kultúr, nem túl drága kuplungszettet, mondjuk Valeo-t.
CERO12-09-2007 19:42:07 // 17417
Nem felújított kuplung van most benne, hanem tök új munkahenger. A kuplunghoz mióta nálam van 2 éve és 20.000 km óta nem nyúltam.
Ferke12-09-2007 19:26:21 // 17416
Ennyit bírt a felújított kuplung szerintem. :(
pb_12-09-2007 19:22:00 // 17415
Valószínűleg a mechanika is elhasználódott.
CERO12-09-2007 19:15:35 // 17414
Sziasztok!

Segítségre szorulok... Nem orvosira... Még...

A kuplungom nagyon rövid szakaszon működik, ráadásul nem mindig (hidegen főleg) emel ki rendesen, mert a váltókaron érzem, a "recsegést". Ezenfelül baromi kemény a kuplung. Izomlázt kapok ha Pesten kell araszolni. Plusz, ha bemelegszik akkor benyomáskor és kiengedéskor is akadozva működik, de csak az alsó 1/3 részen. Finom akadozásra kell gondolni. Ahhoz tudnám hasonlítani, mikor egy gumit húzol végig egy síma felületen, épp csak a nyekergést ne lehet hallani.
Kicsit félek, hogy széthullik a kuplungom. Ráadásul már egyszer felújító készlettel javítottam. Másodszor teljesen új munkahengert vettem bele.

Mi lehet az ok?
Vasarelly12-09-2007 19:00:30 // 17413
Két üres hely van, de egyik sem vezett eredményre sajna. Jó lenne tudni hova dugjak.... :)))
András bácsi12-09-2007 18:48:06 // 17412
Egy relé kell bele, keress üres likat. :)
Vasarelly12-09-2007 18:46:39 // 17411
Kedves kollégák!

Ha valaki esteleg szerelt már be utólag 96-os 146-ba ködlámpát és még emlékszik, hogy hogy üzemelte be valamilyen módon segítsen nekem ugyanis a beszerlés megtörtént, a két lökhárítóba rögzített gyári kábelt a lámpákba dugtam, de lehet hogy valahol egy relé vagy bizti még kellene ugyanis nem világítanak. A kapcsolót ellenőriztem az jó. Szóval elakadtam. :))) Ja és mindkét ködlámpa kábelen az az mind a négy vezetéken "testet" jelez a multi... Előre is köszi...
Scott11-09-2007 16:22:47 // 17410
Novák, Szamosi... No Comment..
Scott11-09-2007 16:22:08 // 17409
Munkahenger cseréhez azért nem kell annyira szétszedni a dolgokat :) A kuplungot meg pláne nem...
pb_11-09-2007 12:55:53 // 17408
Lehet, csak 1edi eset áll fent nálad.
brien11-09-2007 12:49:35 // 17407
Hát mostmár mind1....remélem olyan, hogy "majd legközelebb" meg nem lesz :D
Ferke11-09-2007 12:46:20 // 17406
Mer nem szóltál, hogy keresel. Nálam van pont egy.
brien11-09-2007 12:45:39 // 17405
Nekem is nehezen hihető, mert én rendeltem, ott voltam a beszerelésnél, most meg a kiszerelésnél, és nem örültem neki, főleg hogy a főtengelyre koncentráltunk...erre még ez is...

Majd csinálok arról is 1-2 képet.
pb_11-09-2007 12:37:06 // 17404
Nem tudom, de ez a Sachs dolog, 1 kicsit misztikus számomra.
brien11-09-2007 12:26:46 // 17403
Szerencsére nem ők szerelték be, csak most járt ott a szerelőm a főtengely miatt, ugyanis senki másnál nem volt bontott főtengely.
pb_11-09-2007 11:13:28 // 17402
A Valo olcsóbb, mint a Sachs, de ha tudsz rá jó kedvezményt szerezni(30-40%), akkor viszont jobb, ha Sachsot veszel.
Kau11-09-2007 11:11:09 // 17401
A 146-ban nemrég cseréltünk komplett szettet. A Sachs kb. 57e körül lett volna a gyári Valeot meg sikerült akciósan megkapnom. De anélkül is 48-50e.
Én is a Valeora szavazok.
pb_11-09-2007 11:06:37 // 17400
Ja a Novákék.))) A beszerelésnél is ott voltál? Mellesleg így már nem csodálkozom annyira a főtengelyen sem.
brien11-09-2007 10:45:35 // 17399
Ezt most a szerelőm mondta, de szerintem a Novákék, mert náluk járt legutóbb a főtengely miatt.
pb_11-09-2007 10:36:13 // 17398
Na ez 1re érdekesebb. Hogy sikerült kideríteni, hogy felújított szett volt, vagyis ki/kik árulták el a titkot? Ennek a cikkszámos dolognak hol néztél utána?

A munkahengerrel peched volt.)
brien11-09-2007 10:28:48 // 17397
Hát, gyári Sachs doboz volt, én rendeltem a Bárdinál vagy Unixnél már nem emléxem sajna, és én bontottam ki.

Most hogy venni kellett egy kinyomószerkezetet akkor derült ki, hogy cikkszám alapján ez egy felújított kuplungszett volt. Állítólag, ha kibontod a Sachs-ot minden csilli-villi, ragyog, viszont az alátétek nyomai látszanak, mert azokat nem tudják eltüntetni rendesen.

A munkahengert csak azért mondtam, mert miután kicseréltük a komplett szerkezetet kb. 500 km után kinyomta az olajat és beszart :D...szedhettük szét megint...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.