Forum >> Szerelőműhely

Cs.Alfa10-09-2007 13:36:50 // 17379
Nem tud valaki jó áron alapjárt szabályozó motort?
156 2.0-hoz kéne...
András bácsi10-09-2007 13:30:29 // 17378
Nagyon változó, hogy meddig bírja. Az anyagoktól is függ. A V6TB-n pl 60e után úgy döntöttem, hogy maradhat még. Gates XS és gyári görgő páros. Viszont ha gyengébb minőséget raktak bele, akkor ki tudja. Sőt dízelben cseréltem már ki 10e után SKF csapágyat, mert lógott. Mióta minden kínai, török stb., azóta kételkedem a minőségben.
GTV_GAB10-09-2007 13:26:29 // 17377
szóval jobb az óvatosság
köszönöm
Cs.Alfa10-09-2007 13:23:22 // 17376
Nézzétek,mit találtam!!!! Érdemes!!

Itt
András bácsi10-09-2007 13:10:21 // 17375
A 24 szelepeseken érdemes 60e-ként komolyabban ránézni a szíjra. Iletve én magát a szíjat mindenképpen cserélném, max. a görgők maradnának állapottól függően. A 24 szelepes motorhibáinak zöme a szíjszakadásból adódik.
Liquid10-09-2007 13:07:38 // 17374
aha, azt megnézem..., ha mégsem akkor lehet valami kenőanyaggal kezelni? nem fog csúszni tőle? Lehet hogy nagyon lamer kérdések ezek, ne nézzetek síkhülyének lécci :))
GTV_GAB10-09-2007 12:12:53 // 17373
főleg amennyit most használom....
mégegyszer kösz
Grando10-09-2007 11:55:30 // 17372
Az első után elvileg illik rövidíteni kicsit az intervallumon. De még így is van időd... ;))
GTV_GAB10-09-2007 11:54:00 // 17371
maradjuk a félig ember-félig Isten -ben :)

igen, erre gondoltam
120ná' cserélve lett decemberben
de mostmár 150-nél járunk
azt hittem h 60e km a 24V motorknál
most megnyugtattál :)
Grando10-09-2007 11:48:18 // 17370
A 12.000 természetesen 120.000 - elírtam... :DDD
Grando10-09-2007 11:47:08 // 17369
Tudja a rák! A fene egye meg, akkor lecsúsztam az Olümposzról? :DDD
Ha a vezérlésre gondolsz (szíjak-görgők), akkor asszem 120.000, de ebben nem vagyok biztos...

Egy germán fórumon olvasom:
"Zahnriemenwechsel beim 166 V6 gemäß "Alfa - Service News vom 31.03.2006":
1. alle 120.000 Km oder
2. alle 5 Jahre unabhängig vom KM-Stand oder
3. alle 4 Jahre bei folgenden Bedingungen:
3.a. Stadtverkehr mit langem Betrieb im Leerlauf
3.b. häufige Fahrten auf sehr verstaubten oder mit Sand / Salz bedeckten Straßen
"
Azaz:
Szíjcsere a 166 V6-nál a 2006. 03. 31.-i Alfa - Service News szerint:
1. 12.000 kilométerenként, vagy
2. 5 évente a kilométer-teljesítménytől függetlenül, vagy
3. 4 évente az alábbi feltételek mellett:
3.a. Városi forgalom hosszú üresjáratokkal
3.b. Hosszú megtett szakaszok nagyon poros vagy homokos/ sós utakon
;)))
GTV_GAB10-09-2007 11:34:22 // 17368
de gyors vagy :)
hamá van sok táblázatod akkor a nagyszervizt hány km-enként van? :)
ha ezt is megmondod gyorsan, Isten vagy :)
GTV_GAB10-09-2007 11:32:51 // 17367
ilyennel már én is szívtam offos autónál, utángyártott volt a szíjtárcsa és sehogy se feküdt fel normálisan
hiába volt meghúzva a szíj
áhh kiidegelt minden reggel
Grando10-09-2007 11:32:47 // 17366
Vazze! Ne izélj! :DDD ;))
GTV_GAB10-09-2007 11:30:26 // 17365
haggyá békén a mesékkel :))
Tentacle10-09-2007 11:27:27 // 17364
Akkor szokott csunyan sikitani a szij, ha nincsenek egy sikban a szijtarcsak.
Szerintem azzal kezd, h megnezed ezt. Lehet, h nem jol raktak vissza a generatort.
Ferke10-09-2007 11:12:20 // 17363
Küldj neki egy kis wd40-et! Az mindenen segít!!!:))))
Grando10-09-2007 11:11:52 // 17362
A V6 túrósnál 200.000 km a csereintervallum. Úgyhogy mi még elmehetünk kapálni emellett! :DDD ;))
GTV_GAB10-09-2007 11:05:04 // 17361
thx, megkérdem majd ott is
ilyen hosszú ideig bírná???
Liquid10-09-2007 10:27:27 // 17360
fékzsír???? Ez állat! :)

Aha, szóval inkább új ékszíj. Az a gáz hogy az ékszíj cseréje óta van ez a hang. Csak a legutóbbi generátor javítás óta erősebb. Nem lehet az, hogy túl szoros, vagy túl laza a szíj?
Dekka10-09-2007 09:57:31 // 17359
azért ne hagyd h uri geller megneszelje :D neki csak kanalat sikerult :P
brien10-09-2007 09:54:49 // 17358
És lőn világosság...szétszedés után...tanulságként mindenkinek :)

A boxim törött főtengelye...végülis...csak a legvastagabb résznél tört el :)
Wickey10-09-2007 09:47:33 // 17357
Persze, hogy van, mint ahogy fékzsír is van, bármilyen röhejesen hangzik is.
Feltételezem viszont, hogy az árából kijön egy új ékszíj (~6-700 forint lehet mindkét tétel).
Liquid10-09-2007 08:42:10 // 17356
Lenne egy OFF kérdésem:
az UNO-mon "nyiszatoló" hang jön a generátor ékszíj felől, elvben midnen rendben van (most kaptam vissza a szerelő havertól), csak zavar a hang. Lehet azon segíteni valahogy? Egyszer hallottam valami ékszíj kenőanyagról, ami megszünteti az ilyen csúszó hangokat. Tényleg van ilyen és használ, vagy csak elértettem valami?
Grando10-09-2007 08:20:08 // 17355
A 166-osnál a 2.5 és a 3.0 V6 24-szelepeseknél 100.000 kilométer a csereintervallum. NGK PFR6B a gyertyatípus mindkettőnél. A motor ugyanaz, úgyhogy gondolom ez is stimmel... ;))
(Azért kérdezd meg a GTV topicban is! ;)) )
GTV_GAB10-09-2007 07:40:40 // 17354
nekem is kérdésem lenne
3.0 V6 24V GTV
gyertyákat hány km-enként kell cserélni és mi a legjobb neki? milyen gyertya?

köszönöm
sty09-09-2007 16:00:09 // 17353
srácok 146 1.6 boxinál hol találom a fütásszabályzó csapot,ugyanis nincs fütásem a viz kb 90 fokos van is benne igy kizárásosalapon a fötésszabályzó maradt,elöre is köszi
vgyurci (powered by boxer)09-09-2007 13:04:43 // 17352
Nem zár a pillangó-szelep tökéletesen. Sztem pucerájozd meg!
FRC09-09-2007 12:42:46 // 17351
Miért van az, hogy: ????

gázelvétel után a fordulat 1500-on marad, majd 5-10mp után esik csak le 1000-re ???
Rovar08-09-2007 12:53:55 // 17350
Hali! S.O.S. Töltõnyomás érzékelõt kell vennem:( Van valakinek tapasztalata?Csak a BOSCH vagy egyenértékű vele a FACET?Köszi!
147Smz07-09-2007 23:04:26 // 17349
Én teljesen ki vagyok békülve a kis zajommal :-) Majd ha változik, akkor figylemmel kísérem és meglátjuk hogy reagál rá az autó. Egyelőre tökéletesen megy a kocsi, bár ma végig jöttem a Hungária körúton és láttam lelki szemeim előtt, ahogy a futóművem minden kopó alkatrésze reccsen, ahogy rámegyek egy-egy komolyabb huplira.
GTVili07-09-2007 20:12:27 // 17348
Sziasztok cartársak!Látom megint a hidegindítás utáni hangok vannak a terítéken....:-) Erről csak annyit....tegnap hoztam el a vasat a szerelőtöl...összes szíj és feszítő...és a TS-eknél gyakran előforduló hiba:a kipufogócsonk meghegesztése...ugyanis a vékony cső és a vastag alaplemez nem egyformán tágul a meleg hatására...ezért elrped.Amint megkapja a forró kipufogógázt,a rés megszűnik...ez is okozta a pár másodperces zajt.Azóta gyakorlatilag teljesen zajtalan,úgy zümmög mint egy új...pedig közel 130ezer van benne....nálam ez volt a tapasztalat.
toto07-09-2007 17:55:27 // 17347
Sziasztok!!
Kellene egy kis segítség! 1.7 8V Boxi
Megnövekedett drasztikusan a fogyasztásom!!Eddig 10 lityi körül elkocogtam vele viszont most pár napja majd 20 liter a fogyi:( fele távot tudom megtenni)
Nem csöpög sehol!!Nincs benzin szag!!(megjegyzem amig jó volt a fogyasztásom mindig éreztem egy kis nafta illatot:)Szal holnap szétszedem de jó volna pár ötlet ,megköszönném!!
András bácsi07-09-2007 17:40:49 // 17346
Gondolom a csatlakozó még mindig nincs kiiktatva...
Ferke07-09-2007 17:20:20 // 17345
Mindegyik TS így csinál, kivétel nélkül!:))
bőregér07-09-2007 17:11:50 // 17344
sziasztok!
tegnapi folytatása
voltunk villanyásznál > hibajel nem jött elő pedig 3 órán keresztül gyilkoltuk! srác tök korrekt egy vasat sem fogadott el,de ha kijön a hibajel azonnal fogad.
csak ajánlani tudom mindenkinek, compi kiolvasás és zöldkártya ügyében (csepel)
simon tibor 06 70 314 4996 , 06 1367 82 16

köszönöm mindenkinek a sgítséget , de még nincs lefutva a dolog.
147Smz07-09-2007 11:08:23 // 17343
Persze, 1-2 mp és abba hagyja. Mondom: Beindítom, várok 2 másodpercet a kerreség végéig, szépen finoman beteszem hátramenetbe (különben reccsen :-)) és kitolatok sima kuplung csúsztatással. Ez mondjuk 10 másodperces művelet, leállítom a motort, kiszállok és becsukom a kaput, majd vissza és elautózom. Második indításnál már nincs kerreség, gondolom mert eljutott mindenhova az olaj.
GabCsi07-09-2007 10:49:14 // 17342
Rábaringen jöttem ki kb 9-9,5-re oda vissza pályán.
Mindegy, nem kezdek el cserélgetni mindent, sorba.
Kiskukac07-09-2007 10:37:44 // 17341
Szia! A mi 146-osunk is ugyanezt produkálja. 99-es 68.000km van benne.
kertecs07-09-2007 10:37:38 // 17340
De indítás után ha hagyod járni, akkor is megszűnik nem? Érdemes várni pár mp-et, míg mindenhol megmozdul, mindenhová odaér az olaj...

A 155-ben van olajnyomásmérő, jól látszik ahogy indítás után felépül a 4 bar, 1-2 mp.
147Smz07-09-2007 10:34:07 // 17339
Csak a halál biztos, mint tudjuk :-)
Viszont minden jel arra mutat, hogy az autóban valós a kilométer. Egy 68 éves gyermekorvos hajtotta Szegeden, ezzel járt a rendelőbe gondolom. 20 ezerig (2004) vezetett a szervizkönyv. Belül patent, alul sincs rozsda meg semmi, szóval jó.
147Smz07-09-2007 10:32:15 // 17338
Akkor meg vagyok nyugodva :-)
Ricoe15607-09-2007 10:20:03 // 17337
Tévedtem! Kicsit vaksi vagyok..Bocsi...
Ricoe15607-09-2007 10:18:20 // 17336
Emberek! Piri mester száma kellene mert javítatnám vele a kocsimat, de nincs elérhetőség a reglapján.Honlapja meg hibát ir ki.... Előre is kösz!
kertecs07-09-2007 10:18:05 // 17335
Jól van ez így ahogy mondod : )

Amikor elindítod, akkor jut el az olaj a vezérlésmódosítóba is. Indítás után lehet emiatt hangja 1-2 másodpercig, nekem is van, de utána elhallgat.
András bácsi07-09-2007 10:13:17 // 17334
Pl. asszonyéban szar a lambda, mégis hosszú távon 7-8 között fix a fogyasztás. (zömmel pályán)
András bácsi07-09-2007 10:11:46 // 17333
Az a 40e km biztos? Egyébként hozzáértő megmondja minek van hangja. Ez a vez-mód-hiba egy kicsit felkapott, nem érdemes azonnal hozzányúlni. Viszont a hidrotőke 40e alatt nem szokott szólni. Alapból nem egy csendes motor a TS.
GabCsi07-09-2007 10:08:43 // 17332
Ha lehuzott lambdával is ugyanannyit fogyaszt mint nélküle, akkor az azt jelenti hogy nem rossz a lambda, vagy azt hogy más is rossz ?
Ismét sikerült 22ből 180-at menni városba.
147Smz07-09-2007 10:04:21 // 17331
Ez a hideg indításos kerregő hang lehet más is. Egyesek szerint amikor beindítom még nem tökéletes az olajnyomás a hidrotőkéknél, és azok is csattoghatnak.

Nálam úgy kerreg, hogy kiállok a garázsból, akkor hidegen kerreg kb 2 másodpercet, kigurulok és leállítom a motort, hogy becsukhassam a kaput. Ez alatt az 10 másodperces idő alatt kb 2 fokot ha melegszik a motor :-) Viszont amikor becsuktam a kaput és újra elindítom a gépet, akkor nem kerreg. Ebből én arra következtetek, hogy nicns baja a vezmódnak, viszont az olaj már eljutott a hidrotőkékig, és azért nem kerreg második indításra.

Okítsatok ki, ha rosszul tudok valamit. Csak próbálok logikusan következtetni, meg nem rülnék ha a 40 ezret futott 145-ösömön ilyen hibák lennének 6 évesen :-)
András bácsi06-09-2007 22:16:21 // 17330
És utána meddig megy tapasztalat szerint?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.