Forum >> Szerelőműhely
Vega11-07-2005 13:12:32 // 6922
elso szerias (150 lovas) 2.0 Ts-nek 0,5 az alapjarati es 0,3 az emelt uresjarat....a 1.4 is hasonlo lehet...ezeknel a mert ertek alacsonyabb szokott lenni...ha kiment a lambda akkor ennel joval magasabb CO-t fogsz kapni...
wwwSentinelwww11-07-2005 12:53:40 // 6921
Valakinek nincsenek adatok egy 156 1.6 Ts vezérléséről? cd vagy ilyesmi.
zee11-07-2005 12:45:08 // 6920
TárSak
Szükségem lenne 1.4TS motor mért CO adatára.Szerintem kiment a lambdám...
Köszi
Valszeg termosztát függő a folog.
Vega11-07-2005 00:45:35 // 6917
Ugy van, a ketto nem ugyan az!
A 16 bart nem tartom valoszinunek! Nem naon van olyan benzin aminek ne gyulne meg a baja 16 baros suritesi vegnyomassal...az legalabb 14:1 kompresszio viszonyt jelenrtene...az rengeteg...NAGYON!!! kihegyezett motoroknal sem szokas ekkora suritsi viszonyt hasznalni...Egy jol osszerakott egeszseges motornal nem szoktak 12 barnal angyobb vegnyomast merni...kizartnak tartom...Nem lehet ,hogy diesel volt? :))) Abbol is valami kopottabb szar :)))
Itt van elottem egy 2000-es katalogus, Opel Vectra 2.0 16v suritesi viszony 10,8:1 ami kb. 12 bart jelent vegnyomasra...na de nem 16 :))) 2.0 DTi vectra 18,5:1 az meg mar tul sok 16 barnak! Nem kizart ,hogy meg volt piszkalva a hengerfej de akkor nem egy ECO motort fognak szetfabrikalni ,hogy kisajtoljanak belole par lovat...
A szerelo srac akihez hordom egy 2.0 galantot csinalt meg...a sajatja a gep...tulmeretes dugok...de az meg nem is jelentene olyan nagy pluszt...ellenben 15,5 a vegnyomas a hengerekben....persze ez nem veletlen :))) gyarilag ilyen nincs!!! Majd megkerdezem ,hogy hogy all a benzinnel, kopog e neki...vagy muszaj nagyobb oktanszamu benyat tankolnia.
Egyebkent teljesitmenynoveles szempontjabol jo kiindulasi pont a suritesi viszony novelese...0,1 bar novekedes 0,75 LE tobbletet okoz...ez kb. egy 2000 ccm-es motorra igaz..es csak atlag!!!!! 20-25 lovat ugy lehet elovarazsolni a gepbol ez alltal mint a huzat, kulonosebb problema nelkul! Es marha koltseghatekony megoldas...ja es ami hab a tortan ,hogy azonos vezetesi stilus mellett nem keves fogyasztascsokkenes tapasztalhato!!!
Neked mennyit mertek?
Tominak meg uzenem ,hogy azert mert 16v attol nem torvenyszeru ,hogy nagyobb a vegnyomas....joforman semmi koze a ket dolognak egymashoz..
Thomika10-07-2005 23:08:33 // 6916
Átböngésztem a manual-t,megtaláltam az ablakhoz tartozó leírást! :)) Holnap megnézem, mit tudok tenni...jobbik esetben csak kiment a biztije...
Thomika10-07-2005 23:07:04 // 6915
jahhh,ok,akkor bocs,hogy belepo...tam ! :))))
Tommaso 15910-07-2005 22:58:41 // 6914
Koszi a segitseget,remelem meggyogyul!
Cacho10-07-2005 22:52:48 // 6913
Nem egészen, csak sokan annak nevezik a sűrítési végnyomást, amit mérni szoktak. Asszem Vega kolléga is kitért rá, hogy a kettő nem ugyanaz.
Thomika10-07-2005 22:48:29 // 6912
miért nem arról beszéltünk?? A kompresszióviszont kérdezted,nem?!
Thomika10-07-2005 22:45:35 // 6911
Vazz, el is feljetettem,hogy van olyanom! :))))) Köszi,hogy emlékeztettél rá! :))
Thomika10-07-2005 22:44:47 // 6910
ohh, köszi Fiúk! :) Akkor kedden olajcs. után menézem,aknából kicsit könnyebb hozzáférni!
Paco10-07-2005 22:34:42 // 6908
A jobb hátsó ülés alatt a kasztnin kívül a tank előtt egy henger alakú bizbasz.
Paco10-07-2005 22:33:49 // 6907
Mi lenne ha a változatosság kedvéért bele is néznél a szerelési doksiba amit adtam neked? Benne van, hogy hol van a relé..... Ha meg nem akarod megnézni, hanem kísérletezni szeretsz akkor miért kérted? :-P
Cacho10-07-2005 22:31:57 // 6906
De az a kompresszió, amit Te mondasz.
Cacho10-07-2005 22:31:05 // 6905
Nekem a jobb hátsó ülés magasságában van az autó alján, egy műanyag takarólemez van alatta.
Paco10-07-2005 22:26:26 // 6904
A pillangószelep szabályozza. Az LMM a nevéhez méltóan: méri. :-P
Thomika10-07-2005 22:21:32 // 6903
Cacho:
Bár nekem 8 voltos van,és 1:10,5 az arány! A 16V sem lehet sokkal több!
Thomika10-07-2005 22:20:13 // 6902
oszt hunn van az elrejtve??? :) tudom nagyon amatőr kérdés,de még nem volt időm belemászni a motorba rendesen. holnaptól indul a teljes feltérképezés, meg az apróságok rendbetétele!
perdix15510-07-2005 22:15:24 // 6901
Thomika: Tseréld ki a benzinszűrőt, érdemes, nekem is rángatott néha korábban,cseréltem és azóta jó. Cseréld te is! Üdv: Perdix155
Cacho10-07-2005 22:10:05 // 6900
A srácok akik csinálták mértek egy ecotec 2,0 16v vectrát és annak 16 volt mindegyik hengerében. Az enyém ettől igen messze állt, de én ezt nagyon sokallom.
Thomika10-07-2005 21:55:03 // 6899
A légmennyiség mérő tul képpen mi jót is csinál azon kívül,hogy méri a beáramló levegő mennyiségét??Gondolom, szabályozza is,nem?!
Thomika10-07-2005 21:53:14 // 6898
Paco:
Most találtam meg este,hogy a kormány mellett balra a fényszóróállító gomb borítása allatt is vannak relék,meg biztik!! holnap megnézem,hátha megtalálom az ablakemelő reléjét v biztosítékját... Szeretném,ha beindulna a jobb oldal is végre!!
Vega10-07-2005 21:53:11 // 6897
Na az engem is erdekelne!!!
A kompresszioviszony az 10:1-hez! A suritesi vegnyomas az ennel termeszetesen nagyobb egy kicsivel, valahol 11:1-hez es 12:1-hez kozott kell lennie.
Ez az amit kompressziomeres cimszo alatt a szervizekben vagy autoszerelo muhelyekben megcsinalnak neked.
Egyebkent nevetni fogsz de pont holnap nezetem meg en is. Nagy a gyanum, hogy nagyon szar ertekeket fogok kapni valamelyik hengerben, ne adj Isten 2 hengerben! Este megmondom neked ,hogy nalam mennyi volt. De 11:1 hez kornyeke az tokeletes...akkor nagy baj nem lehet!
Thomika10-07-2005 21:51:03 // 6896
Benzinszűrőt vszínűleg nem árt majd kicserélni.....köszi az 5leteket! :))
Thomika10-07-2005 21:50:24 // 6895
Lambda OK múlt héten sz.gépen néztük! De miért csak ritkán csinálja?? Semmihez nem tudom kötni...
granturismo10-07-2005 20:17:22 // 6894
Szia Robesz:-)
Robesz710-07-2005 20:03:29 // 6893
szerintem nem kell izgulni, ilyen a műszer.... meg kell szokni és megtanulni.
az enyém ilyen: ha teljesen tele, akkor kb 140 km-nél mozdul meg a mutató, 300 km körül van félen, és 400 km körül negyeden. Innen még általában 200 km-t megy el. Szóval nekem is a fél és negyed közt kb 90-100 km van.
zee10-07-2005 19:53:37 // 6892
TárSak Help!
Félig tankoltam az autót, 90km megtétele után egy egész osztásnyit esett a benyaszint jelző,kiszámolva ha valóban 51 lityi a tank akkor kb 12,5 Liter.DE könyörgöm ez egy 1.4TS 146.Mi lehet a gond?Lambdaszonda,injektorbeállítás vagy mi?!Pontos a műszer,kinek milyen tapasztalata van?Kérem segítsen valaki mert nem győzöm zsével!!!!Köszi.
Paco10-07-2005 19:22:57 // 6891
Lambda, LMM, alapjárati szelep. Ezek közül bármelyik
András bácsi10-07-2005 17:36:06 // 6890
Szedd ki az alapjárati motort, mosd ki féktisztító, vagy kontaktsprayvel. Ha nem változik, kérj kölcsön egy másikat. Szerintem csak ezt követően lépj tovább. A torlótárcsás légtömegmérőre ez nem jellemző, az üzemanyagszűrőnek sincs sok köze hozzá (bár azért érdemes kicserélni, nagy valószínűséggel még a gyárival fogsz találkozni.). Aztán még a gyújtásra gyanakodnék...
Cacho10-07-2005 17:30:38 // 6889
Nekem is nagyon szórakozott már az alapjáratom. Volt, hogy 2800-ig felment. Légtömegmérőt én is kipucoltam, de semmit nem változott. Aztán egy haverom ötletére (egy Dedrában ugyanezt a problémát a benzinszűrőcsere oldotta meg) kicseréltem a benzinszűrőt. Ez volt tegnap, kb 120 km-t mentem azóta, eddig egyszer ingadozott csak (azt is csak olyan 1500 körül és egyből visszaállt normálisan), de nagyon sokat javult. Sokkal gyorsabban ejti vissza a fordulatot alapjáratra.
Ez egy 155 2.0 TS 16v.
Thomika10-07-2005 17:10:43 // 6888
Srácok!
Help Me! 155-ben üzemmelegen néha elkezd ugrálni az alapjárat, kb 800-1000ig mászkál,aztán abbahagyja, később megint előjön.. mi okozhatja? Most fogok légszűrőt cserélni(jelenleg vmi sportlégszűrő van benne), meg kifújom a légmennyiségmérőt. szerintetek ez segíteni fog?
Cacho10-07-2005 16:29:03 // 6887
Ki tudná megmondani, hogy egy 2.0 TS 16v motorban mennyinek kell lennie a kompressziónak (vagy sűrítési végnyomás, vagy miarák) gyárilag és mennyi a még elfogadható?
Saughassy10-07-2005 13:04:49 // 6886
Furcsa... igaz nekem peldanak csak a sajat 75osom van. Ellenpeldakent meg az unokatestverem VW Ventoja, ami 90-110 kozott rohangalt folyamatosan. :)
Nálam 90 fok után egyértelműen nyitott, visszhült majd újból melegedett és így tovább egészen addig amíg így tudta szabályozni a hőmérsékletet. Ha ez már nem segített akkor jött a ventillátor de igazán 90 fokon sose állt vagy több volt vagy kevesebb de szépen lehetett látni mikor nyit a termosztát. Persze előtte kisakkoztam a gumi csövek vizslatásával. Igaz ez már nem a gyári termosztát volt !
Saughassy10-07-2005 12:26:17 // 6884
Igazabol en mar csak akkor tudtam kovetni a termosztat munkajat, ha szar volt. :) Normal esetben tehat nem varosban araszolva, egyszer felkuszik 90 fokra es onnan meg nem mozdul, hiszen folyamatosan szabalyozza a huto mukodeset, nem digitalisan. Ha kiteresek vannak, akkor csak amiatt lehet, hogy a hutovel magaban mar nem tudja megoldani a feladatot es rakapcsolja a ventilatort. Erre viszont egy jo huto es motor eseteben csak araszolas kozben kerulhet sor, mondjuk dugoban.
Rumi10-07-2005 09:00:29 // 6883
nektek is mondom, 33-asom alkatrészei immár eladó állapotba kerültek(tegnap kibontottam belőle mindent:) és fenn vannak Budapesten. ugyhogy lehet irni oldalamra. de csak jövő héten tudok válaszolni, most 1 hét pihi. Yeah
Hűtés témához:
Időnként (két évente) kívülről át kell mosni, folyó vízzel. Amway L.O.C-t használok, tökéletes és a környezetemet sem szennyezi.
Akinek alacsony a vízfoka cseréljen termosztátot mert könnyen a visszájára fordulhat és akkor csak magas lesz a hőmérséklet. Termosztát nyitás-zárást lehet követni a műszefalon. Érdemes. Klíma használat esetén lasabban melegszik a motor mivel a klíma hűtőt is hűteni kell.
Légzsákvezérlő, csak csere ha belső hibát ír ki.
Alfa CODE lámpa, le kell szedni a gyújtás kapcsoló műanyag fedelét és kipucolni az alatta található inmob "érzékélő gyűrűt", kosz, főleg por esetén nem tudnak kommunikálni egymással.
Benzin lámpa, nem foglalkozni vele majd meggyógyul. :) Tankkal együtt lehet cserélni ha valaki tényleg akarja. :)
Ha belső hibát ír ki a comp akkor nem a csati a rossz. :(
Vigyázz vele, rá van írva, hogy csak értő kezek piszkálhatják akik előtte megkapták a megfelelő okosítást !
Vega10-07-2005 01:00:04 // 6877
Jo csak olyan gaz ,hogy egy 2-3-4 eves kocsi ,hogy a rakba allhat meg? Nekem meg egyik tizeneves alfam sem allt meg soha...de meg csak a kozeleben sem jart...lehet ,hogy szomoru de az alfaknal is ki kell ,hogy mondjuk ,hogy 100.000 km-re vagy 3 evre gyartjak mar oket is...plane a kisebb kategoriakban...ugyan ugy mint barmelyik mas mai "nyugati" autogyar...fossak az autokat ezerrel...szepek, csillognak-villognak, tele extrakkal...aztan meg az elso olajcseren sem vagy tul de mar megall valami himi-humi hiba miatt!!!
De ezt meg csak a szemukre sem lehet vetni...a mai piac megkoveteli...ez van...
Tom1210-07-2005 00:40:16 // 6876
Lehet, hogy pont azért, mert jelenleg ez a legfiatalabb típus, azért "aggódnak" jobban a tulajok. Így van ez a gyerekekkel is. Eleinte babusgatás, aztán katona dolog, aztán csak úgy "kiheveri" felnőtt korára az ember a nehezebb időszakokat is. Pl. ha egy régebbi típus dobja be a törölközőt az út szélén, akkor egy "Na, ja nem mai gyerek, előfordul..."-al el van intézve...
Vega10-07-2005 00:15:39 // 6875
Egyebkent erdekes, szoljatok ha nem igy van de a 147-esekrol egyre tobb problemat hallani...igaz, nem egy kiforrot gepezet meg, hiszen eleg fiatalka de a technikai megoldasokat mar mas tpusoknal is alkalmaztak...lehet ,hogy csak en gondolom igy de szerintem tul sokat hallani ,hogy ez rossz, az rossz, itt allt meg, ott allt meg...aztan lehet ,hogy csak en fujom fel...
Tom1209-07-2005 23:16:17 // 6874
Nekem már volt mikor 2 napig világított /még az elején/, hogy üres a tank, aztán enyhe dombra felfelé /elejével/ parkoltam, reggel "megint félig" volt... Azóta ezt alkalmazom, ha előfordul./156/ Néha elég pár óra "pihenő" , hogy helyre ugorjon... Vagy: "lenullázódott" már erélyesebb gyorsításkor is, de aztán azt is "kiheveri".:)) Nekem az előző tulaj is mondta még az átadáskor, hogy ne negyon bízzam magam a benzinszint jelzőre, mert az Alfáknál ez "csak informatív jellegű". Engem mondjuk nem nagyon zavar, mert tankoláskor mindig kinullázom a km számlálót, így tudom, annyi benzinnel kb. meddig jutok el.
A code-nak indítás után legkésőbb pár mp.-en belül el kell aludnia...
Tommaso 15909-07-2005 21:32:20 // 6873
Sziasztok!A zebegenyi talalkozokor beultem a kocsiba es az uzemanyagszintjelzo a 0 volt es villogott,es ezzel egyutt egett a code kulcs logo!Keseb beinditottam es a kulcs eltunt de a uzemanyag szintjelzo tovabbra is a 0 van es egyfolytaban villog,pedig majdnem tele van a tank,azota a dunakanyarbol lejottem Siofokra de a helyzet valtozatlan!mit csinaljak?
A konyv nem ir semmit,de a gaz az hogy csak hetfon megyek haza...
Legyszi segitsetek!!!
Koszi szepen!!Ja 147 1.6 105 Le
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
473
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?