Forum >> Szerelőműhely
GTVili08-07-2005 12:20:30 // 6822
szia sn!nekem lehet hogy kell majd.....GTV-hez......levettem az akksit..azóta világít a sofőroldali lámpája.......?
TtK08-07-2005 12:14:26 // 6821
Gondolom a gyorsulásérzékelők elég kényes alkatrészek. Ezen kívül a szokásos lehet: túláram/túlfeszültség, elkók kiszáradnak/kifolynak.
a08-07-2005 12:08:35 // 6820
Nem tudom... Ez egy alumínium házban elhelyezett, csatlakozó(k)on keresztül kivezetett nyák lapra helyezett elektronika. Általában ki is van öntve műgyantával. Bár ami most nálam van bontott, az nincs kiöntve, de szét nem szedtem.
Hogy mitől megy szét, azt nem tudom. Arra talán az ampervadász mesterek tudnak okosat mondani :)
KKY08-07-2005 12:03:11 // 6819
Egyébként ez mitől tud elromlani, ill. mi hibásodik meg benne?
Lehet , hogy hülye a kérdés, de az elektronika igen gyenge oldalam.
a08-07-2005 12:01:17 // 6818
Háááát.... nekem csak 2 légzsákoshoz való van bontva, a 4 légzsákoshoz már 3-at is el tudtam volna adni...
KKY08-07-2005 12:00:05 // 6817
Esetleg valami bontott alkatrész?
a08-07-2005 11:54:50 // 6816
Le kell ragasztani a lámpát szigszalaggal :)
Komolyra fordítva: próbáld meg töröltetni egy hónap múlva. Ha nem sikerül, akkor tényleg nem segít más...
KKY08-07-2005 11:48:50 // 6815
Sziasztok!
SOS
1998-as 4 légzsákos 156-on légzsák hiba jelzés történt. (AZ akkumulátor le volt véve) A miskolci fiat szervízbe feltették computerre és a jelzés jött, hogy légzsákvezérlő elektronika a hibás. A gép nem tudta a hibaüzenetet törölni, ezért a szerelő szerint cserélni kell a vezérlőt.
Nincs esetleg valakinek ötlete, hogy csere nélkül megoldható legyen a probléma?
a08-07-2005 10:53:59 // 6814
Ja bocsi... aszittem V6Turbo...
2,0 TS-nél ez tuti LMM...
De ne vedd meg a gyárit, ha kiderül, hogy az a rossz! Meg kell nézni a gyári típusszámot, és el kell kezdeni keresgélni a gyártónál, a típusszám alapján. Elvileg a típusszám 2 fő részből áll:
számsor + betű
A számsor azonosítja az LMM fajtáját, elvileg az azonos számú LMM-ek azonos belsővel vannak, azonos jelet is adnak. A betű azonosítja a foglalatot. Meg kell keresni azt a foglalat típust, amit bele lehet faragni a te aljzatodba. Egy műanyagot kell farigcsálni.
Pl: a gól vr6 LMM-je megegyezik a 166 3,0 V6 24v LMM-jével, csak a foglalatban van különbség, ami könnyen átalakítható. A 166-é valami 70-80k, a gófé 25.
kertecs08-07-2005 10:26:27 // 6813
Félreérthettél valamit, Atec-nek 2.0 TS 156-ja van. Mint a Te korábbi géped!
a08-07-2005 10:22:07 // 6812
Turbósnál a lambda nem csinál ilyet. Az csak kormol, meg zabál.
a08-07-2005 10:20:07 // 6811
Nem füstöl?
A turbó csövei nem engedik el a nyomást?
Az intercooler nem lukas?
Ha ezekre nem a válasz, akkor a turbó valószínűleg ok.
Lehet beteg a légtömegmérő is, az is ilyesmit csinál.
Nem 4 vagy 5 hengerezik? Mert akkor lehet gyújtás is.
És akkor komolyabbról ne beszéljünk, azt nem hinném. Az nem egyik napról a másikra jön elő.
Főleg ha a lábadra fújja .... később még bajod is lehet belőle.
Tipikusan LMM hibára jellemző tünetek amiket írsz. Lehet még lambda szonda vagy esetleg mindkettő. Nekem volt már mindegyik (Bosch monnyon le!), csere oszt hagy szóljon. Ha már cseréled nézesd meg az alapjárati motort is. :)
Egy extrem eset még lehet, katalizátorod összeomlott. Nem csörgött előtte? Mikor nekem össze esett 110km/h-nál többet nem akart menni a vas és köhögött rendesen.
Képzeld el, hogy milyen kockásan lehet autózni ilyen tünetekkel egy Selespeed-el. :(
4-6 fok az jó. Nálam ez 6,5 fok, attól függően mennyire van bedugva a hőmérő. A -1 az sok olyat már nem szabadna befúnia, +3 fok alatt be sem kapcsol a jegesedés miatt.
Vega08-07-2005 01:27:34 // 6807
bazz, hat nem elirtam?
szurkoljatok, hogy JO!!!!!!!! legyen :))))
Vega08-07-2005 01:22:27 // 6806
Biztos megint a szokasos legmennyiseg vagy legtomegmero...kinek ,hogy tetszik!
Huzdd le a stekkert es probald ki ugy az autot! Ilyenkor beallit egy kozeperteket , tehat sokat fog fogyasztani es nem is adja le az eloirt teljesitmenyt de kozel annyit fog produkalni. Tehat ha igy sem harap ugy az auto mint szokott akkor nagy valoszinuseggel mashol lesz a problema!
En is lehuztam de nekem nem valtozott tehat nem attol genge also fordulaton es hat felulul is a moci! Plane ,hoyg szamosiek kiolvastattak es hibatlan!!!
Holnap megyek megnezetem a hengernyomast! Nagy a gyanum ,hogy az lesz a ludas....szurkoljatok ne ,hogy JO!!!!!!!! legyen...inkabb keresgelem tovabb a hibat...de nincs kedvem egy motorgeneralhoz!!!
Jogerős08-07-2005 00:05:08 // 6805
Hát pedig ezt a saját szememmel láttam a hőmérőn. Esetleg abban benne vagyok, hogy nem jól mért:-) A lényeg hogy király hideget csinál, a többi engem nem is annyirra izgat mostmár, hogy így megnyugtatódtam.
Thomika07-07-2005 23:45:59 // 6804
Ezt csak azért mondom,mert én 5-6 fokról tudok, ami önmagában is elég hideg!!
Thomika07-07-2005 23:45:07 // 6803
holnap kérdezd SN-t, pont ugyenilyen gépe volt...
Thomika07-07-2005 23:42:13 // 6802
Vedd úgy ,hgoy megvagy nyugtatva! De klímának akkor sem kéne -1 fokot nyomnia!!!! Az baromi kevésnek tűnik! fizikailag nemtom hogy tud ilyet??!!Ahhoz nagyon erős kompresszor kéne...
Atek07-07-2005 23:38:10 // 6801
Sziasztok!
Hidegen inditom a gépet elindul, de ha odalépek neki csak tortyog abszolut nem pörög fel. Ha újraindítom és egyből gázt adok akkor felpörög de torgyog ha alacsonyfordulatról lépek oda neki. Melegen sem úgy megy ahogy kéne, mintha 4000-né elfogyna az erő, 3000-nél is elmarad a rántás, amikor meg eléri a 4000-et mégjobban elgyengül. Valakinek valami tipp?
Thomika07-07-2005 23:37:21 // 6800
Vazz, nem mélyhűtő kompresszort kellett volna beszereltetned!! :PPPPPP
Vega07-07-2005 22:24:07 // 6798
4-6 fokot kell egy jo klimanak fujni..
de a minusz sem kizart....126-os merci...ugy fujta az ablakra alevegot ,hogy jegkristalyos lett...
orulj annak a -1 foknak es dolj hatra az ulesben :) en ezt javaslom..
Vega07-07-2005 22:21:44 // 6797
Na ha mar itt vagyunk a szerelomuhely topicban...azt mondjatok meg nekem ,hogy mitol 1240 kilos egy 145-os :))) Egyszeruen hihetetlen...ul benne egy normalis forma ember maris 1300 kilo folott vagy...ez kurva sok egy ilyen kis autonak...mi a turotol ilyen nehez? Nem talalom benne az ANYAGOT ami miatt ennyit nyom :)))
Jogerős07-07-2005 22:19:39 // 6796
Ne izélj már, most komolyan, vagy csak irígy vagy? A szerelő szerint isten király, és egyáltalán nem beteg.
Engem halálra lehet rémíteni ilyen dolgokkal, sík hülye vagyok hozzá.
Valaki azonnal nyugtasson meg:-)
Vega07-07-2005 22:16:27 // 6795
Na ma voltunk kint a ringen!
Adtam a vasnak rendesen! Egy 2.0 (atepitett) corsaval egy egy ZX citroennel nem tudtam mit kezdeni..a citroen is atepitett volt.....teljesen egyforma idoket mentunk!
Annyi szoljon mellettem ,hogy evek ota oda jarnak es keszulnek ezekre a nyilt napokra. A citroen brutto, utasokkal egyutt sem volt 1000 kilom ki volt belezve es meg is kerdeztem......a corsa 1070 volt a gyerekkel egyutt (lemerette termeszetesen)...en meg 1300 kilo folott voltam...atlagban 300 kiloval voltam nehezebb naluk...ahhoz kepest...tenyleg centire egyforman mentunk!
Na de arra akartam kilyukadni ,hogy a corsa ugye 1.6 gyarilag a legnagyobb moci...ebben 2.0 volt...gsi hengerfej...mittomen...teljesen egyedi volt...es en hulye ELFELEJTETTEM megkerdezni a sracot ,hogy hogy sikerutl elinteznie ezt az atalakitast...csak mert mondtatok ,hogy 10 esetben 8nak nem engedelyezik..nagy macera az egesz...neki se alljak...na de majd szeptemberben megkerdezem tole!
Lattam kint egy 156-os kombi GTA-t...nem tudjatok kie lehet? nem tag a srac? Nem tudom, hogy hogy ment...mas kategoriaban volt mint en!
Na de majd szeptemberre keszulok a dologra..nem ilyen szetfosott paripaval megyek :) Remelem sok alfat latok majd!!!!!!
Ezt a kérdést akkor kell feltenni ha lesz aktuálitása. :)
a07-07-2005 22:07:58 // 6793
Hűtőnk nekünk is van :) Még sör is akadna, csak akkor ki vezet haza? :)
Jól esne egy hideg sör, ugye? Hozzak egyet a hűtőből? :)
a07-07-2005 22:06:09 // 6791
Ki emlékszik arra már? :)
Lassan a saját nevemre sem emléxem... reggel 9:30 óta vagyok bent... kezd elegem lenni...
Na látom így este felé fel kell, hogy elevenítsem a kedves emlékező képességedet a tekintetben ha volna szíves visszagondolni a múltkor milyen autóba is tettem be azt a papír dobozt? :))
a07-07-2005 22:01:26 // 6789
Tudod a 64 akkora, hogy abba símán befér egy hűtőtáska, abba tudom rakni a sört.
De a 47-ben lamentálni kell:
sör - gyerek - sör - gyere - sör - gyerek -....
Nehéz kérdés ;DDD
a07-07-2005 21:59:59 // 6788
Köszi, de nem lesz rá szükségem, úgy néz ki :)
a07-07-2005 21:59:23 // 6787
Ha -1-et fújt be, akkor ott valami beteg...
Melegszős levegőt fúj be? Azt meg minek? ;-)
tom16407-07-2005 20:57:43 // 6784
Legalább nem olvad el a fagyid hazáig :-)
TáDé07-07-2005 20:48:07 // 6783
SN: Van polcon kompresszorom. ;)
TáDé07-07-2005 20:47:26 // 6782
164-nél a 12-13 (14) fok is elfogadott mivel a hőcserélő nem az utastérben van és mire beér a levegő elég sokat melegszik ... :(
Jogerős07-07-2005 20:37:41 // 6781
Ez most klíma? Mert az enyém töltés után békésen fújt be -1et:-)
bb1807-07-2005 18:48:31 // 6780
áthuz az !
a07-07-2005 18:25:10 // 6779
Őszintén szólva féltem, hogy a kompresszornak is van baja, de nem :) Szerencsére :)
a07-07-2005 18:24:29 // 6778
Igen? Mert szerintem 10 +-0,5 a normális.
9,4 fokot? Az alulról veri a felső határt ....
ÁdidiGaga (il hempescattore)07-07-2005 14:13:59 // 6775
bb
tudtam,hogy rád számíthatok ;-)
a "vas" direkt volt idézőjelbe, tudom hogy réz,úgy értettem " nem fémes elem "
vagy 1- 1,5 éve végigbogarásztam minden kábelt,akkor mintha még mindegyik réz lett volna.
nemtom hogy került bele a négyesbe,talán Csáton tették bele tavasszal.
a legnagyobb baj egyébként az volt vele,hogy a "bél" gyakorlatilag független volt a sarutól :-)
nem is tudom hogy volt ott gyújtás, márpedig alapjáraton ment minden henger ,úgy emlékszem :-(
bb1807-07-2005 13:39:28 // 6774
ez kutyaközönséges silicone kábel. amugy sem vas hanem réz. a réz a hagyományos gyujtáshoz, a silicone az elektronikushoz valo. ha összekevered akkor nem tökéletes. azon belül számit a belsö ellenállás is, azt a manual megadja.
ÁdidiGaga (il hempescattore)07-07-2005 10:25:08 // 6773
sziasztok!
érdekesség: a 4 gyújtáskábelem közül egyiknek nem "vas" a belseje.
hanem valami műanyagszerű puha "valami" .
amúgy működik
mi ez? karbonszálas tuning sportverseny -kábel? :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
626
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?