Forum >> Szerelőműhely
András bácsi21-06-2005 19:44:54 // 6272
Nekünk meg az 55-ösön eltörött valami a difiben, kilyukasztotta a házat. Szóval előbbre kell hozni az egyébként is tervezett melót. :-(
Gábor16621-06-2005 19:36:49 // 6271
Előzmény: Elgyengült, 5000 fölé nem nagyon akart pörögni.
Vizsgálat: A hátsó hengersor kompressziói kevesek 8,0 - 10,5.
A hidrotőkék kitámasztottak. Hogy miért csak a hátsó soron azt nem tudom.
A hengerfejet rendbe kellett tenni, mert a szelepeket kicsit kikezdte, de nem veszélyes. Közben kiderült, hogy a vízszivattyú is halálán van. Holnaptól indul az összeszerelés.
Gabriel21-06-2005 19:33:20 // 6270
Nekem megjött az e-bay-es Alfa 147-es gyári szerviz CD + alkatrészkatalógus CD. Ha valakit érdekel szívesen segítek :-)
Szilárd21-06-2005 19:23:55 // 6269
:((((
Mi történt a V6-al??
Gábor16621-06-2005 19:22:11 // 6268
bb1821-06-2005 19:06:47 // 6267
van egy ismerösöm a mi autonknál / az övékénél / amikor magának vett autot a horganyzáskor véletlen megakadt a sor egy 20 percre mert amugy soha nem várják ki a technologiai idöket. állandoan a hajtás. csoda hogy ilyenek ?
Wickey21-06-2005 17:44:12 // 6266
a modern fulfilment centerek működéséről majd anekdotázok neked, ha véget ért a negyedév, okés? :-))))
Inner Circle21-06-2005 17:35:33 // 6265
Ez ebben a formában baromság, mert a gyárak csak rendelésre gyártanak. Ez nem sörösüveg-palakozósor, ahol egy szériát el lehet különíteni :-) A forgalmazók leadják a megrendelést (a sajátjukat amiket a szalonba rendeltek, meg amit a vevők rendeltek) és a gyár beütemezi őket. Elvileg elképzelhető hogy minden kelet-európait hétfőre és péntekre ütemezzenek, de a valóságban kizártnak tartom. SZVSZ nekik sokkal nagyobb üzlet az, ha egymás után hasonló autókat gyártanak, aztán az egyik Spanyolországba megy, a másik Romániába... nincs akkora a keleti piac, hogy megérné egyszerre gyártani az ide szánt autókat.
Inner Circle21-06-2005 17:32:06 // 6264
Van, csak ki kéne bányászni a teleszkópból, amibe förtelmes módon belerohadt...
Wickey21-06-2005 17:12:46 // 6263
Jah
tökmindegy, milyen akksi van benne, amíg le nem merül :-)
A Puntóba szintén lámpacserének nézett ki az égő csere. Kivülről. :)
Ancsi3321-06-2005 14:51:23 // 6261
Az nagyon jó! Köszi szépen, már alig várom hogy bevigyem a biztosítóba és pofára esssenek, mert tutira vették hogy feladom. Bár biztos vagyok benne hogy kitalálna még valami kifogást, hogy ne kelljen fizetniük.
Írj az oldalamra, ha megvan, ok? Köszi
swan21-06-2005 14:03:59 // 6260
Vazze! Nehogy már sértődés legyen a dologból. :))
Nem azért kekeckedek. Azt már az elején levettem, hogy jobban értesz a témához ezért is kérdeztem tőled. Csak arra kérdeztem rá amit lehet félreértelmeztem az írásodban.
Egyébként mekkora a töltőárama egy 105 akksinak? Azt tudom, hogy 10%-val töltik az akksikat.
Egyébként a te gondolatmeneted szerint, gondolkodva ha csak nagyobb akksit teszek bele (pl:65 helyett 105) de nincs zene akkor nem purcanhat ki a gen. Hiszen akkor szinte állandóan fel van töltve. Ha meg nincs akkor az csak relatív rövid idejű túlterhelést jelent. Nem?
Egyébként emlékeim szerint itt nem csak Ohm törvény hanem Kirchoff csomóponti törvénye is benne van. :)) Mint árameloszlás.
Wickey21-06-2005 14:02:34 // 6259
Nyugi szőr, már nekiláttam leírni képletesen az egészet a Maxwell-egyenletrendszerek differenciális alakjából kiindulva. :-)
Paco21-06-2005 13:00:10 // 6258
Sorban:
1. Ha nagyobb akksi követelődzik a nagyobb töltőáramért és a zene is akkor túlterheljük a generátort. Nem lehet, hogy akkor valami meg fog állni? Mert kevés áramot tud magából kipaszírozni a gen.
Mint ahogy írtam is, ilyenkor a generáror, és az akksi együtt adják össze a szükséges áramot, ezért merül az akksi. Ha már ketten sem tudják összeadni (nehéz elhinni egy olyan akkumulátornál ami 250-300A körül képes leadni) akkor fog megállni a cucc. De ezt ugyebár írtam....
2. Ha jól tudom az akksi akkor veszi fel a max töltő áramát, ha le van merülve, mondjuk a fesz. leesik 10V-ra. Na most akkor egy frissen bebikázott autóban is túl lehet terhelni a gent.?
Egy frissen bebikázott autóban max egy-két óra alatt felotöltődik az akksi, nem folyamatosan lemerült állapotban van, és nem kell folyamatosan maxon tölteni. Nem mindegy, hogy egy órán át van túlterhelésen a generátor, vagy örök időkre.
3. Ha a fogyasztókat az akksi és gen. látja el együttesen akkor nem lehet tölteniu az akksit. Egy akkumulátor egyidőben vagy töltődik vagy kisül nem?
Szintén írtam. Miközben a nagy fogyasztó megy, az akksi merül, amikor kikapcsolod az akksi terheli a generátort.
4. Az előbbit folytatva. Ha leállt a zene akkor már tudja tölteni az akksit. És lehet, hogy nem kell neki a max töltőáram mert nem merült le teljesen és nem terhelődik túl a gen. Nem tudom milyen akksi kell ahhoz, hogy simán a tölőáramával túlterheljen egy generátort. Mondjuk kétszer akkora akksi 4x akkora áramot vesz fel.
5.Nem lehet, hogy a nagyobb akksihoz azért tesznek nagyobb gent, hogy biztosan feltöltse és ne legyen félig kisütött állapotban?
De igen, erről szól az egész thread, hogy nagyobb generátort kell tenni nagyobb aksihoz.
Bonus: Egyébként láttál már e miatt tönkrement generátor? Nem lehet, hogy csak a diódák vagy a a forasztások mentek el benne, de esetleg nem a túlterheléstől?
Igen láttam, nem is egyet, szépen el volt szenesedve az álló és a forgórészben a tekercselés.
Amúgy sajnálom, hogy tényleg nem sikerült megértetnem veled, reméltem, hogy az ohm törvény mindenki számára érthető lesz.
a21-06-2005 12:53:41 // 6257
Ja... lehet...
Mondjuk az a pletyka sem semmi, hogy állítólag a fócvagány a hétfőn és pénteken gyártott autókat szállítja a kelet európai régióba...
VinceP4 (Il capitano)21-06-2005 12:49:17 // 6256
Na igen. Ne haragudj, de találtam azt is, csak nem hoztam fel, mert nem tudtam kell-e nekem. Jövőhétre fel tudom hozni. Bocsi.
Ancsi3321-06-2005 12:45:25 // 6255
Sziasztok! Ide is beírom, hát ha tudtok segíteni.
"Nincs véletlen valakinek egy kidobásra szánt tropára ment baloldali kormányösszekötő gömbfeje, még mindig a biztosító miatt kell, talpas gömbfejet már sikerült szerválnom, hála Vincének."
tom16421-06-2005 12:42:04 // 6254
Egy szaklapban olvastam, hogy egy muki külföldön dolgozott és elvitte a gépét 45e km-es szervizre egy márkaszervizbe. Ott közölték vele, hogy felesleges, mert 20e km-enként kell vinni a gépet. A pasi erölködött, megcsináltatott mindent, mert fosott, hogy az itthoni garanciát elveszti, de azért beírt az újságba.
Az újság kiderítette, hogy a magyarországi kocsikat sürübben kell bevinni a szervízbe (rövidebb szervizintervallum). Ezt a magy.o-i forgalmazó írja elö, mivel itt csak a garanciális idöig hordják az emberek a gépeket márkaszervízbe. A mühelyek minimális felszereltsége viszont elöírás (ezt mondják ugye Szamosiék is az oldalukon!), tehát kuncsaftot kell szerezni.
Én csak olvastam, ha valakinek más infója van, akkor bocsi!
swan21-06-2005 12:28:43 // 6253
Hidd el nem akarok kötözködni, de valami még nem tiszta.
Csak úgy szőkésen. :))
1. Ha nagyobb akksi követelődzik a nagyobb töltőáramért és a zene is akkor túlterheljük a generátort. Nem lehet, hogy akkor valami meg fog állni? Mert kevés áramot tud magából kipaszírozni a gen.
2. Ha jól tudom az akksi akkor veszi fel a max töltő áramát, ha le van merülve, mondjuk a fesz. leesik 10V-ra. Na most akkor egy frissen bebikázott autóban is túl lehet terhelni a gent.?
3. Ha a fogyasztókat az akksi és gen. látja el együttesen akkor nem lehet tölteniu az akksit. Egy akkumulátor egyidőben vagy töltődik vagy kisül nem?
4. Az előbbit folytatva. Ha leállt a zene akkor már tudja tölteni az akksit. És lehet, hogy nem kell neki a max töltőáram mert nem merült le teljesen és nem terhelődik túl a gen. Nem tudom milyen akksi kell ahhoz, hogy simán a tölőáramával túlterheljen egy generátort.
5.Nem lehet, hogy a nagyobb akksihoz azért tesznek nagyobb gent, hogy biztosan feltöltse és ne legyen félig kisütött állapotban?
Egyébként láttál már e miatt tönkrement generátor? Nem lehet, hogy csak a diódák vagy a a forasztások mentek el benne, de esetleg nem a túlterheléstől?
a21-06-2005 12:24:41 // 6252
Ez tuti. Mindez azért van, hogy csak a suckszervízbe vidd az autód... Azért takarják még le is, hogy még véletlenül se jusson eszedbe hozzányúlni, és mondjuk 10 perc alatt megcsinálni azt, amiért elvihetnéd szervízbe is, ahol levehetnek 1 munkaórával...
Inner Circle21-06-2005 12:16:34 // 6251
Szerintem egyértelmű, hogy az autógyárak a szervizen is meg akarják szedni magukat. Nem véletlenül lett mára tiszta adventure-game egy izzócsere egy új autóban - azt ne csináld te, vidd szakszervizbe, kiszámláznak érte egy munkaórát, 6.500 HUF... A jogsihoz ugye kell műszaki vizsga, ahol kicseréltetnek veled egy izzót egy Skoda lámpában, vagy ilyesmi. Na próbáld ezt meg egy új Peugeot-on vagy hasonlón - én már csináltam, de közben szépeket mondtam a franciákról :DDD Mondjuk az izzócserénél "csak" nem fordítanak rá figyelmet hogy ezt otthon is meg lehessen csinálni, más helyeken viszont már egyenesen ellened dolgoznak - ilyen a vezérmű jelölése is. Néhány évtizedig egészen jól elvolt az autóipar bejelölt fogaskerekekkel, úgyhogy nem hiszem hogy hirtelen akkorát fejlődött volna a technika hogy a jelölt fogaskerekek már technikailag nem alkalmazhatók :D Egyszerűen csak azt akarják, hogy ezt ne csináld otthon vagy egy nem-szakszervizben, hanem költs rá egy halom pénzt náluk... Szamosiék mondták egyszer, hogy valami irtózatosan drága célműszert akartak rájuk sózni a FIAT-tól, nem vették meg, és helyesen tették mert azóta az évek során egyszer sem volt rá szükség, legalábbis úgy nem hogy ne tudták volna mással pótolni...
Emellett persze azt sem akarják az autógyárak, hogy te az otthoni javítással elbaltázd az autódat, mert fakezű béna hülye vagy, aztán meg üvöltözzél hogy rossz a gép és ócska gyártmány, és ezzel rontsd a hitelét. Ezért is nehezítik az otthoni szervizelést. Csakhogy ettől még az igazán hülyék éppúgy tönkretehetik a gépet és ugyanúgy üvöltözhetnek, úgyhogy szerintem az első ok, a pénzéhség a fontosabb.
Paco21-06-2005 11:39:58 // 6250
SZVSZ a vezérműtengely fogaskerék jelöléséneél azt szívják meg, hogy egy kereket KÉT helyen kell összejelölni kb 120 fokban és a fog ellentétes oldalán, mert csak úgy a biztos. Egy jelöléssel elcsúszhat. Innentől jön a káromkodás :)
IC ez nem a mi napunk. :)
Inner Circle21-06-2005 11:27:42 // 6248
Elég annyit mondanom, hogy én a saját szememmel láttam ahogy egy vén szaki AUTÓGUMIT cserélt a felnin két feszítővassal, egy sámlival, sok ugrándozással és rengeteg káromkodással? Pedig arra is van marha drága gumiszerelő szerkezet :-)
a21-06-2005 11:05:54 // 6247
Ójaj :) A szívem szakad meg a szíjd láttán :) Szerinted nekem a V6TB-n milyen szíj van? :)))) Az sem volt jelentősen drágább...
Paco21-06-2005 11:02:43 // 6246
Ha mondjuk kevesebb mint 10k km-ezelelőtt lett volna cserélve akkor még igen. Hivatalosan 100k-t kell bírnia, a gyakorlatban ez 80. És az én szíjam nem 4kHUF... :)
a21-06-2005 10:59:21 // 6245
Értem már... De őszintén: te visszaraknál egy levett szíjat, ami újonan 4k huf?
a21-06-2005 10:58:11 // 6243
Ja hogy ez alatt azt érthetik, hogy újrafeszítés? :)))
Erre nem gondoltam :)
Mondjuk én nem egy 4k-s cuccon akarnék spórolni...
Nézd, én nem tudom milyen szerszáma van Robinak. :)
Gondolom, hogy azoknak nem OK a célszerszám akik nem tudják megfinaszírozni. Persze önhibájukon kívül.
Paco21-06-2005 10:57:38 // 6241
Újrafeszítés, ha valami miatt meg kellett lazítanod ( pl mert levetted, és ez már nem az első feszítés). A retensionra kb a fele értéket írja elő. Ez a szíj nyúlása miatt van, ha megint ugyanolyan erővel feszítenéd meg akkor már nagyon megnyúlna a szíj, és átugorhatna, hiszen az előző feszzítésnél már nyúlt valamennyit.
a21-06-2005 10:57:14 // 6240
Szavad ne feletsd! ;DDDDD
a21-06-2005 10:49:39 // 6237
Lehet, hogy én vagyok értetlen, de mijaza retension? :)
Mert a tension az a feszítés, az OK. De mit értenek retension alatt? :)
Paco21-06-2005 10:45:44 // 6236
Ehhez képest a gyári szerelési manualban benne van, hogy a tension mennyi Nm, illetve a retension mennyi Nm :))
pb_21-06-2005 10:45:40 // 6235
Sztem +valósítható az összejelöléses módszer, bár még soha nem volt TS-em, így még én nem tapasztaltam testközelből a vez.mód hibáját. A boxernél ilyen gond nincs ott minden + van jelölve.
a21-06-2005 10:44:57 // 6234
Akkor legközelebb te csinálsz ilyet, mi meg nézzük :)
Viszek camping széket, meg sok sört is, hogy igazán kényelmesen szórakozzak, amikor köpködsz és káromkodsz :)
Mi már próbáltuk :)
a21-06-2005 10:43:37 // 6233
De, csak elvileg igen, csakhát itt most sufniműhelyről van szó :)
Amúgy tényleg nem tudod úgy levenni és felrakni, hogy egy picit ne forogjanak el. Mi próbáltuk anno a 156-on, hogy cserélünk vezérlésszettet, minden ment is faszán, bejelöltük, levettük, vissza is raktuk, de nem lett jó. A végén elkunyeráltuk fű alatt az egyik márkaszervízből a szerszámot, úgy raktuk vissza. Kiderült, hogy a kipuff tengelyt 1 fokkal sikerült arrébb tenni. Pedig nagyon próbáltunk figyelni, elhiheted :)
De msotmár megoldódott a gond :) V6TB rulez :)
Wickey21-06-2005 10:43:04 // 6232
na ezaz, hogy minek?
ez az egész célszerszám mizéria azért van hogy jól lehúzzák a t. usert.
Kérd meg Robit, mutassa meg a gömbfej lehúzó célszerszámát. :-DD
Wickey21-06-2005 10:41:14 // 6231
az nemjó, mert az izé... az túl sufnis :-)
gyere, IC, vezmódosítót cserélni a piros gtv-n. Utána nyilatkozunk. :-D
Bocs, hogy belepoff de ez esetben minek a célszerszám?
Inner Circle21-06-2005 10:32:46 // 6229
Lehet hogy nagy hülyeséget kérdezek, de... OK hogy jelölés nélkül nem lehet ilyet csinálni, és a jelölést direkt ezért nem tették rá. De... A motort te készen, működőképesen látod a műtét előtt. Nem jelölheted össze te magad a fogaskerekeket? A motort nem bontod meg, úgyhogy nem kell egy adott helyzetbe forgatni őket (ha meg megbontod, akkor még ellenőrizheted is hogy hogyan állnak). Szíj levesz, ugyanolyan helyzetben felrak és a motor ugyanabból a helyzetből megy tovább?
a21-06-2005 10:32:36 // 6228
Szerintem ugyanaz lehet, az enyém zacsiban jött.
a21-06-2005 10:29:18 // 6226
teljes szettet nem kell cserélni, ha nincs itt az ideje, és nem morog, kotyog, lötyög. Akkor felesleges. Szíjat azonban tényleg érdemes. Pláne, hogy a szíj elvileg egyszer feszíthető...
Ami sárga dobozba jön Bosch felirattal az milyen?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
719
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?