Forum >> Szerelőműhely

giovanni28-06-2005 16:35:31 // 6422
Akkor megvezettek :(( mert a kábel ott van és csak rá kell dugni egy lufit..
Sasi28-06-2005 16:28:27 // 6421
Sziasztok! Csak nem birtam ki hogy a nyaralasom alatt ne nezzek be ide. :-) Nekem olyan boxer 146-osom volt anno (1995 majusi evjarat), amiben csak egy lufi volt, bar az anyosules elott ki volt alakitva a helye. Probaltam is erdekodni, hogy mennyiert tesznek be egy legzsakot oda is, de kiderult, hogy bonyolultabb az ugy, mert vezetekek nem vezettek oda, tehat meg be is kellett volna huzalozni... :-( Sasi
a28-06-2005 15:20:39 // 6420
...???... kinél drágábbak?
28-06-2005 15:04:56 // 6419
Egy tizessel még mindig drágábbak. :)
a28-06-2005 15:03:57 // 6418
Azért előtte telefonálj oda, hogy van-e egyáltalán :)
a28-06-2005 15:03:30 // 6417
145=146 ilyen szempontból...
a28-06-2005 15:02:51 // 6416
Ez nem hiszem, hogy piac, inkább évjárat függő. A facelift után valószínűleg minimum 2 lufi volt, és az utolsó években 4 lufival volt szerelve. De a kérdés az volt tudtommal, hogy volt-e olyan 146, amiben 1 lufi volt csak. Szerintem az első évben még lufi nélküli is volt. Lehet, hogy a másodikban is volt még ilyen... 1997-ben a 156-ok legalapabb alapkivitelében is 1 lufi volt, és nem volt benne klíma.
28-06-2005 14:57:36 // 6415
Az jó ár. Sőt elég jó. Még útba is esik. :))
Slowfeet28-06-2005 14:56:05 // 6414
Figyu, láttam olyan magyar használtautó tesztet, amelyik szerint a 146-ban széria a 4 légzsák....biztos voltak olyan piacok.
Slowfeet28-06-2005 14:54:09 // 6413
Én is azt néztem....:)
28-06-2005 14:53:46 // 6412
5L-es Selenia Alfa 20k 10100 Ft???? :) az jó
a28-06-2005 14:52:53 // 6411
Tuti votl 1 lufis, de szerintem még lufi nélküli is... Még a 96-97-es 64-ekben sincs mindben még 1 lufi sem, nemhogy a 45/6-okban.
a28-06-2005 14:51:51 // 6410
Én ismerem... a srác rendes, de szvsz kicsit drága... meg igazából nem sok dolog van neki raktáron, de szinte mindent tud szerezni.
András bácsi28-06-2005 14:11:44 // 6408
Volt belőle egy lufis kivitel is. A műszerfal panel jobb oldala három részre osztott a légzsákosnál, amiből a középső a légzsák.
Jogerős28-06-2005 14:07:32 // 6407
Hali! Lehet nagy hülységet kérdezek, de nem baj: a neten mindenhol azt olvasom, hogy a legrégebbi 145ökben is van vezető oldali légzsák. Az enyém 96os, és egy deka sincs benne. Most akkor ez hogy van? Az tuti hogy meg volt törve, mert nyoma van alul, igaz jó szem kell hozzá, hogy megtaláld. Szóval lehet hogy a törés áldozata lett a légzsák?
a28-06-2005 09:47:28 // 6406
Jó kérdés... kormos, vagy égett olajos? Szóval olyan szén fekete (matt, szürkés fekete), vagy olajosan fényes, sötét fekete?
a28-06-2005 09:46:21 // 6405
Túl dús a keveréked. Valószínűleg rossz a CO-d. Oka lehet a lambda hibája is.
28-06-2005 09:46:14 // 6404
Mikor beszärt a labdám akkor volt ilyen.
bb1828-06-2005 08:41:34 // 6403
ha afogyasztás jo és nem eszi az olajat akkor ne idegesitsd mgad. ilyen oszt kész.
Paco28-06-2005 08:27:37 // 6402
olaj mennyire fogy ?
tom16428-06-2005 03:03:18 // 6401
Ja, és ide is beírom : tudja valaki a szelephézag beállítási adatokat 2.0 TS 8V-hez?
Barni14728-06-2005 03:02:41 // 6400
Fogyasztás oké?
tom16428-06-2005 03:01:31 // 6399
Mentem kb. 300 km-t autópályán, olyan 150-160-as tempóval és a kipufogóm totál fekete/kormos. Mi lehet az oka?
Paco27-06-2005 16:20:13 // 6398
Ez leginkább azért van, mert a kerekesek, egyenkulcsot használnak szinte minden csavarhoz (basznak autónként a jóra kicserélni a fejet). Tehát a 21-es csavarnak is a 22-essel esnek neki mert az mindenre rámegy, és egy normálisan meghúzott kerékanyát simán megindít, még ha kicsit meg is nyalja a sarkát. :( Ez meg őket nem nagyon izgatja, hisz neki lejött, meg vissza is megy csak közben a csavart dobhatjuk ki utána....
Paco27-06-2005 16:16:38 // 6397
Nézz be a "pörgős boxer" topikba, ádigigaga épp most fejtette ki.....
bb1827-06-2005 13:38:43 // 6396
a légkulcshoz tudni kell hogy csak spec fejjel lehetne használni mert a sima fejet megöli és ezért sok a lenyalt lap. én is jártam ugy, hogy le kellett vágózni a fejet, vagy más trükköt kellett bevetni. amugy a légkulcs ha nem jol használják a felnit is leirja.
Robi27-06-2005 13:11:46 // 6395
A másik, amitől agyvérzést kapok, az az, amikor imbuszcsavart húznak/lazítanak levegőskulccsal. Egyszer betévedtem Szamosiékhoz a fékemmel. A szerelő közölte, hogy ki vannak lazulva a féltengely-csavarjaim. Tényleg lazák voltak. Felkapott egy levegőskulcsot, és meghúzta vele. Nem örültem neki. Eléggé viharvertek lettek. :(
Robi27-06-2005 13:06:59 // 6394
Ahhoz már sok kell, hogy a menetet is elcsessze. Persze nem kizárt. De valahogy ki kell nyitni a csavart, amit a gumis meghúzott. :) Nekem inkább az a problémám, hogy a levegőskulcs lenyalja a hatlapnak az éleit. Volt, hogy nem tudta már kilazítani a gumis az egyik kerékanyámat, én tekertem le keresztkulccsal. Oda se mentem többet. :)
TtK27-06-2005 13:02:19 // 6393
Ja. Az akció után meg lehet új csavart venni és új menetet vágni a kerékagyba. :)) Bár ez nem is olyan vicces. Hallottam már olyat, hogy a gumis annyira meghúzta a kerékcsavart, hogy a fenti móka lett a dolog vége.
Robi27-06-2005 12:59:06 // 6392
Keresztkulcs + colos vascső. Még csak erőlködni se kell. :)
J-Imi27-06-2005 11:49:17 // 6391
Üdv! Az lenne a kérdésem hogy egy 33-as 89-es évjáratú kombi hátsó sárvédőíve megegyezik-e az ugyanilyen nem kombi 33-aséval?
a27-06-2005 11:10:40 // 6390
Fasza...
Thomika26-06-2005 21:23:57 // 6389
Srácok! Megmaradt a 33asomról 4db gyári állapotú Speeline 14"os felni, és 4 db 13"os lemezfelni 90%os téli gumival gyári dísztárcsával. Ha netán ismeretségi körben szüksége lenne vkinek ilyesmi cuccokra szóljatok!!!! hálás lennék ha segítenétek elpasszolni ezeket,mert csak a helyet foglalja! Thx :)
Gabriel26-06-2005 19:52:23 // 6388
...biztos olyan pisztollyan húzták be mint a F1 istálókban, persze ilyen nincs senkinek a garázsban (tisztelet a kivételnek).
bb1826-06-2005 19:46:01 // 6387
na ezért nem használok gyári ( verdához adott ) kulcsokat, csak amik már átmentek a tüzkeresztségen. :-))
bb1826-06-2005 19:44:33 // 6386
a vizsgabiztos azt mondta hogy korrekt válasz, a lényeg hogy megoldja.
Viktor8526-06-2005 19:07:10 // 6385
Ami szerintem igaz is, mert gumiszerelők úgy meg tudják húzni levegőskulcsal a csavarokat, h. egyedül képtelenség leszedni. Apának sikerült az off opeljének elhajlítani a gyári kerékanyakulcsát, de a csavar meg se mozdult:D
Ofi26-06-2005 18:48:49 // 6384
Tetszik a találékonysága és szerintem a vizsgabiztos is ezért engedte át. Amikor én jártam vezetési gyakorlatra az oktató nem engedett beülni az autóba addig amig nem néztem meg az olajat a kerekeket és a lámpákat. De azért bevallom én is mentem már úgy olajcserére, hogy a köztes időben nem néztem meg.
bb1826-06-2005 17:46:51 // 6383
ez a cpipészcipő ismerös de van magyarázat: én ha hallok valami hangit akkor akár ut közben is megnézem de ha nem veszélyes akkor nem érdekel, majd megcsinálom. az urvezető meg szalad a szervizbe és megcsináltatja, ezután megint nem zörög vagy nyikorog. épp minap szurtak le az egyik megrendelömnél hogy hogy néz ki az oto eleje ( tavasszal félrelöktem egy opelt az utbol és csak hütő meg vizpumpa csere volt mert ugye dolgozni kell ), de mondtam ha megyek nyaralni majd meg lesz csináltatva és különben is az a lényeg hogy az áru mindig ott legyen ahol kell nem ? ( igaz ami igaz tényleg csunya a verda eleje )
bb1826-06-2005 17:41:56 // 6382
müszakibol a feleségemnek nem kellett semmit sem csinálni a gyakorlatban csak kérdésre válaszolni. kérdés: mit tesz ha defektet kap ? válasz : félreállok, kiteszem az elakadásjező háromszöget és felhivom a férjem. átment.
Gabriel26-06-2005 17:39:18 // 6381
Na én mondjuk a két szint között vagyok, azaz a motorbabújós és motorháztetőt nemkinyitós gáztnyomós, de nem azért mert nem akarom, hanem mert nincs időm ezzel foglalkozni. Az ember örül ha este beesik a lakásába és nem mindenki rohan a garázsba buherálni, hanem mondjuk elviszi apósához aki ótószerelő (pláne ha a zsebében vannak a szerviz CDk is :-))). Ettől függetlenül gépészmérnök vagyok, de tudjátok mindig a cipész cipője a likas.
Ofi26-06-2005 17:27:56 // 6380
Igazad van amit írtam az a 16V vonatkozik. Elárulom, hogy az én 1,9JTD-be sem hajszálpontosan ugyanaz a mennyiség megy bele, de ez plusz minusz 2 deci.
Ofi26-06-2005 17:25:25 // 6379
Ez igaz pedig a jogositvány megszerzéséhez kellett az olajszint ellenörzés is. Vagy lehet hogy ma már nem kell, akkor az ilyen vezetőt rá kell beszélni, hogy 1000 km után mindig menjen be a szerelőjéhez, ha ugyanoda jár mindig gondolom ezt ingyen is megnézi neki.
bb1826-06-2005 17:16:44 // 6378
jo de nem csak ts mototor vannak és azokba ha tapasztalt vagy megmondod mennyi kell de csak kb. megaztán van aki csak a gázt nyomja de semmit nem tud az autorol. olyan ugyfelem is volt aki a motorháztetőt se tudta kinyitni. a kelly höseiben mondta a csodabogár : én csak vezetem a tankot de hogy mitöl megy az nem tudom.
perdix15526-06-2005 17:16:15 // 6377
Háát: az 1.8TS 8V-be 5L-t, az olasz kezelési gyári útmutató meg 5,5 L-t ír, a 4,5L az kevés bele.
Ofi26-06-2005 17:10:17 // 6376
Szerintem mindenki tudja, hogy a saját autójába mennyi olajat szoktak önteni ha meg új autója van megkérdezheti a régi tulajt. Nagy eltérések nincsenek mert a TS motorokba 1,6-2,0-ig 4,5 liter és csak a V6-os motorokba kell több. Új autó esetén ( Alfáról beszélek ) már én is találkoztam olyan esettel, hogy a motorban lévő olajnivó pálca nem belevaló volt és igy nem a megfelelő szintet mutatta. A műhelyekben különben tényleg megnézik a mérőpálcával is az olajat akkor is ha tudják mennyi kell bele.
bb1826-06-2005 14:09:54 // 6375
utoirat: mint az közismert. :-))
bb1826-06-2005 14:09:23 // 6374
egyetértek WICKEY kollégával. az olajcserét nem hogy nem illik hidegen csinálni, hanem kifejezetten üzemmelegen kell elvégezni. igy az olaj ami belemegy az is felmelegszik és 2-3 perc alatt teljesen leér . ha nem akkor ott valami nagy gáz van. amikor futoszalagon csináltunk az olajcserét akkor spec mérőpisztollyal nyomtuk bele de az után is ellenöriztük minden esetben. szélsöséges esetben ha valami spec motor, akkor függ az olaszürötöl is meg olajhütős vagy sem, spec karter, szárazkarteres kenés stb.
Wickey26-06-2005 12:55:53 // 6373
Sau, ezért szokás meleg motorban olajat cserélni. Másrészről télen sehr wilkommen trükk a radiátoron tárolni az olajat, mielőtt beleöntöd. Nameg szépen néznénk ki ha egy napig folyna le az olaj a motorban. Ezekszerint ne menj olajcsere után a kocsival, mert kifekszenek a főtengelycsapágyak, mivel 1 nap mire méltóztatik leesni az olaj?? Az olajpumpa is egy hétig nyomja fel a hengerfejbe az olajat indítás után, mi? Amiben igazad van: ha valaki havonta 2-3 olajcserét elvégez 156 1.6TS-en, az fejből fogja tudni mennyi olaj kell bele, és annyit borít bele, de akkor is örülnék személy szerint, ha gépátadás előtt leellenőrizné a nívópálcán is a szintet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.