Forum >> Szerelőműhely

perdix15523-07-2006 13:56:16 // 12423
Gyerekek! Most komolyan...senki nem tudja hogy az első barna cső ami a mosótartályból jön...hova csatlakozik? Sehol nem látom? Vki mondja már meg!!!!!
pb_23-07-2006 12:12:43 // 12422
Gyártatni kéne hozzá.
pb_23-07-2006 12:11:29 // 12421
Felesleges az összeset cserélni, ahogy Scott is írja 1 kis hozzáértéssel +állapít6ó melyik a rossz.
pb_23-07-2006 12:09:55 // 12420
Elméletileg lehet kapni, legalábbis a 33-hoz hozza az alkatrészek között, de sztem gyakorlatilag nem.
Scott23-07-2006 11:25:14 // 12419
Elvileg, ha tudsz szerezni ugyanolyan rugót akkor simán cserélheted, de ennek nem sok esélye van :) Egyébként óvakodni kell az utángyártott tőkéktől ( pl. Ajusa ) mivel azoknál ha baj van szó szerint átszakad a tőke teteje és ledarálja a vezérműtengely bütyköt. Sok ilyet láttam már, ilyenkor a veztengely is kukás. Érdekes módon a gyári tőkéknél nem fordul elő ilyen ( legalábbis gyárinál nem láttam ilyet ).
gizmo14523-07-2006 11:23:16 // 12418
Ja végül is, innen indult az egész kérdés. Jobb 3-4-5 cserélni mint 8-at vagy 16-ot. De legalább ma is megérte olvagatni ezt a topicot. :-)
Scott23-07-2006 11:19:39 // 12417
A lényeg az, hogy egyértelműen meg lehet állapítani, hogy melyik tőke rossz és melyik nem.
gizmo14523-07-2006 11:17:53 // 12416
Köszi most már világos. De ha eltörik valamelyik rugó is, nem mehetsz be egy boltba és mondod azt hogy rugót kérsz a hydrotökébe, mert csak néznek rád bután nem?
Scott23-07-2006 11:14:32 // 12415
Van benne egy nagyobb és ha tényleg apróra szeded egy ici-pici kis rugó, ami maga a szelepé. Sajnos az évek során a koszos olajtól lerakódik benne szennyeződés, így el szokott törni ez a kis rugócska. Van olyan eset amikor a nagyobb rugó törik el.
gizmo14523-07-2006 11:05:40 // 12414
És azt nem tudod véletlen hogy, mi megy benne tönkre amikor összelehet nyomni úgy hogy, olaj is van benne? Csak kiváncsiságból kérdem.
Scott23-07-2006 10:59:39 // 12413
A hidrotőkéket az esetek 90 %-ban nem kell cserélni, elég őket megtisztítani, csak ezt a sok nagytudású nem tudja. Simán szét lehet őket szedni darabokra és úgy meg tudot pucolni őket és tesztelni is tudod, hogy működik-e a kis szelep benne. Amúgy nagyon egyszerű kis szerkezet. Az oldalamon látható szétszedve egy darab.
perdix15523-07-2006 10:33:16 // 12412
LOOOOL...de nincs még a szentélyben villany..azaz van de még nem üzemel.
Poló23-07-2006 00:32:06 // 12411
Kapcsold fel a villanyt ;-)
perdix15522-07-2006 12:27:12 // 12410
Srácok! Ezek a trehány szerelők nem illesztették össze az ablakmoso csövemet...tegnap akartam használni de nem müködött. Ma megnéztem hátha a biztosíték..de nem!!!.... a tartályból jövő keskeny barnás cső áll az égnek. Láccólag mindennek megvan a csatlakozása de ennek nem találom. Hol mehet bele a következő csatlakozásba! Vki segítsen! olyan sötét van nem látni semmit....
Bazsa7222-07-2006 12:10:18 // 12409
Köszi a segítséget! Ha készen leszek végre a szombatra maradt papírmelóval, nekiesek és kipucolom.
gizmo14522-07-2006 12:04:16 // 12408
Azzal az a gond hogy, pont a szivósor felől a piszkosabb. Ahogy levetted a szivócsőveket és ránézel látsz a pillangószelep ház négy sarkán 4 TORX csavart, azokat kell kiszedni és kiakasztani a gázbowdent és ki is jön. Ja van a hátsó felén az alapjárati-motor csatlakozója azt is lehúzni, persze csak gyújtás ráadás nélkül. Így könyen el lehet takaritani az egészet, és érdemes kitörölgetni a műanyag belsejét is amedig beérsz. Ez szokott igazán koszos lenni. Végül is ennyi.
Poló21-07-2006 23:57:51 // 12407
A motor felöli oldalon mi fogja? Én csak a csöveket húztam le róla és ott a helyén tisztítottam ki, amennyire tudtam.
Bazsa7221-07-2006 16:20:54 // 12406
:)) Hála és köszönet! Szólj, ha én is tudok segétkezni valamiben /autó szerelés kizárva :)/. Nagyon jó jazz lemezeim vannak, rohadt jó egybesült húst tudok csinálni, túrákat szervezek, meg miegymás :)) Mégegyszerköszönömszépenalássan.....
gizmo14521-07-2006 16:16:07 // 12405

Folytószelepház másnéven pillangószelepház.
A bekarikázott rész az. A motorvezérlő alatt lévő, ezt kell leszedni és kipucolni.
Bazsa7221-07-2006 16:07:32 // 12404
Köszi az infót. Meg tudod mondani egy technikai an"alfa"bétának, hogy az a folytószelepet hol találom és miképp tudnám kitisztítani?
Bazsa7221-07-2006 16:04:37 // 12403
Az még elmegy, lehet hogy gyenge a légkondihoz, de mikor megállok egy pirosnál, a fordulat ingadozik és ha jól sejtem a szíj felől fura hangok jönnek. Nem zavarna, de a Szilárd azt mondta még marad a meleg egy ideig! :))
gizmo14521-07-2006 16:04:37 // 12402
Szia! Ez természetes hogy, ha bekapcsolod a klimát elmennek a lovak. Ezt az 1,4-es igen csak észre veszi. Vagy hüvös vagy teljesítmény lesz, ez van 103Le és 129Nm :-((. Nagyobb mocinál ez nem annyira érezhető. Az ingadozás meg a folytószelepház elpiszoklódásából adódhat.
perdix15521-07-2006 15:52:26 // 12401
Szia! Na látod ez engem is érdekelne...mintha a klíma ráadása után igen megfogyatkoznának a lovak....ha kikapcs...akkor meg megtáltosodik! Erre varjunk gombot!
Bazsa7221-07-2006 15:45:00 // 12400
Üdv mindenkinek! Kis segítség kellene. Mi lehet a probléma, hogy ha a légkondi bekapcsolása után nagyon visszaesik a teljesítmény, haragosabb a motor hangja, és megálás esetén ingadozik a fordulat?! Koszos a hűtő, gyenge hozzá az aksi, szíj feszesség, vagy úgy rossz, ahogy van??? Mondjatok valami bíztatót! :) Addig is szép napot és hűvös autókázást! lol
Tommaso 15920-07-2006 09:14:32 // 12399
:-))))) Már szerintem nem tudnak sokkolni,felkészültem mindenre!Ill úgyérzem:-))))Ma dél körül hívhatom őket,mellettem két kardiológus is lesz,és majd akkor mondanak diagnózist:-((
gizmo14519-07-2006 19:36:05 // 12398
Nekem szerelőm azt mondta hogy, nem muszáj mind a 16-ot cserélni, mert ha megvan melyik oldalon (szivó vagy kipufogó) szar elég csak azokat cserélni, így rögtön csak 8db-ról van szó. De azt is mondta inkább jobb egybe mindet az a biztos. :-(( A szervizkamion se rossz ötlet, csak sokat kell rájuk várni hogy kiérjenek. :-))
Xixo19-07-2006 10:19:18 // 12397
Akkor hívd ki a gyári szervízcsapatot!! Majd jönnek a szép nagy kamionnal és megcsinálják nálatok az udvarban, persze ingyééé!!! :-))))
Tommaso 15919-07-2006 10:08:00 // 12396
Okés,köszi!Én abból indultam,ki amit egy off opelos haver mondott,h db-ja 8000 ft!De ez így sokkal barátibb:-)))Remélem nem lesz rá szükség,ma este húzzuk át az alfamágushoz,csak attól félek,h az Alfa Romeo be fog perelni hitelrontásért:-)))))))))))))))))))
Kau19-07-2006 06:53:14 // 12395
Köszönöm!
gabi alfa3319-07-2006 06:25:50 // 12394
62 ezer forint a 16 darab
Tommaso 15919-07-2006 00:33:44 // 12393
Sajnos szóba került a hidrotőke is,igaz még csak találgatás szintjén....az igaz,h ha az agyanús,akkor mind a 16-ot ki kell cserélni,mert az nem tudják belőni,h melyik hibás????Mert akkor az kb 130.000 ft:-((((((((((( Ha ez tényleg így lesz,akkor nincs erre valakinek valami jó kedvezménye?? Szerdán jön érte egy alfás miskolci szerelő,majd ő kimondja a végszót!
granturismo18-07-2006 14:51:29 // 12392
71719650, 71739628 gyári szám. Dayco PI 166 SHPN 240H 6927Ft
Kau18-07-2006 14:27:04 // 12391
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy milyen típusú/cikkszámú vezérműszíjj kell egy 1.6 TS 146-os Alfához? (2000-es évj.) Ha valaki márka szerint is megtudná nézni, akkor Gatesnek a száma is kellene.
Wikicica17-07-2006 18:49:47 // 12390
:-))) Szia Gabi! Na megint új vélemény. Pedig már épp megbarátkoztam a gondolattal hogy nem bánt a jel ha pukkanik :-)
Wikicica17-07-2006 18:48:36 // 12389
Ok. Légzsák kivesézve. Jel marad :-) Tetőkárpit. Sztem az én autómban nincs függönylégzsák vagy hogy híjják. A kárpitot a megfelelő, ritka, nyugodt pillanatban fogom csinálni :-) Ha lebontom a borításokat meg leveszem a többi nyalánkságot, a papírra új kárpit fog menni, mert a régi teljesen megnyúlt és lassan a fejemre ereszkedik. A legolcsóbb megoldás a saját kezű :-) Vagy tudok adni bontós számot, de ott is csak lehúzzák az anyagot, így ugyanott leszel, azaz megnyúlt anyagod lesz. Tehát a legjobb egy új anyag beszerzése.
gabi alfa3317-07-2006 18:40:02 // 12388
Leszedhetd a fém jelet nyugodtan
Wikicica17-07-2006 18:39:26 // 12387
:-))) Ez nagyon jó :-) A szélvédőt könnyen fogom pótolni. Már ha utána még érdemes lenne a széjjel törött autóba rakni ;-)
Wikicica17-07-2006 18:36:50 // 12386
De jó hogy ennyien válaszoltatok :-) Most már kezdek abban hinni hogy nem bánt az Alfa-jel. Védőszellem inkább? :-)
Wikicica17-07-2006 18:35:28 // 12385
:-( Az az igazság, láttam egy heget, amit egy ilyen jel okozott. Arra nem emlékszem hogy Alfa volt-e. Ezért támadt bennem ez a kérdés.
Wikicica17-07-2006 18:33:17 // 12384
:-) Hát ez jó! Hát senki nem ért hozzá?! :-)))
sztane17-07-2006 18:05:12 // 12383
ha nem fordul át a motorod, akkor mindenképpen javaslom a vezérlés ellenőrzését.
146megyi17-07-2006 16:42:57 // 12382
Hello! A múlt héten üzemmeleg motornál elkezdett ingadozni az alapjáratom. A hétvégén kitakarítottam (féktisztító sprayvel) a légtömegmérőt, meg kitakarítottam a folytószelepházat a folytószelep körül (volt ám olajos lerakódás) és jó is volt egy darabig, de két nap múlva úgy elkezdett ingadozni az alapjárati fordulatszám, hogy le is állt a motor de előtte majd kiugrott a helyéből. Aztán újraindítottam és szépen járt, de a forgalomban menet közben egyszercsak elkezdett torpanni az autó, hiába nyomtam a gázt meg kapcsoltam visszafelé, az autó csak lassult és lassult, aztán egyszercsak észheztért és egy napig semmi hibajelenség, pedig az eset után elvittem egy kies útszakaszra és meghajtottam, majd hagytam alapjáraton forogni jó sokáig és semmi, szép egyenletesen járt. Ma reggel a szervíz felé olyan 70 fokos hűtővíz mellett megint eljátszotta ezt a menet közben elkezd lassulni dolgot, hiába nyomom a gázt, de olyan 10 másodperc múlva mintha mi sem történt volna jó volt egész a műhelyig, meg haza. A műhelyben a hibakódkiolvasó két hibát talált, az egyik a lamdaszonda hibajele (ez még valszeg az előző rossz szondától maradt meg amit azóta kicseréltem, de a hibakódot még nem töröltettem), a másik hibának pedig a keverékképző rendszer meghibásodását hozta. Ez most pontosan mit is akar jelenteni??? Légtömegmérő, vagy folytószelep potenciométer, vagy valami fordulatszámjeladó vagy mi??? Ha van vagy volt valakinek hasonló tapasztalata 146 1.6 TS-el és tudja mi a megoldás írja le légyszi. Köszi Megyi
mesa17-07-2006 14:37:56 // 12381
Kormányon fém jelet leszedheted. De minek ? Tök randa lesz nélküle. Bontós ismerősöd butaságokat beszél, elektromos impulzus után robbannak be a patronok. Ha lehúzod az akksit, soha nem lesz belőle probléma, még akkor sem ha fogóval átvágod az összes kábelt :)) Az arcodat felsértő fém pedig még nagyobb butaság! Ha te lefejeled a kormányt, akkor azon nyomban meg is haltál! A légzsák nem tolja maga előtt a kormány borítást, hanem a robbanás utáni terjeszkedéskor szétfeszíti. A fejed a légzáskkal találkozik, hisz ez a feladata. Az igényesebb verziókon fém jel található, a spórolósabbakon gumi. Én örülnék neki a helyedben, hogy ilyen szép alfa jel figyel a kormányod közepén - akárcsak az enyémben ! ;)
szifu17-07-2006 11:38:17 // 12380
sajnos azonban a motort nem sikerult korbetekerni...ehhez kene a segitseg,persze jon szerelo csak addig is...szoval el kezdtuk tekerni es egy ponton megakadt, aztan visszafele megint ment es egy ponton ott is megakadt?! a kasznis szerint valosz ugrott egyet utkozeskor a vezermuszij/vagy a fogaskerekek es nincs szinkronban vmi,emiatt utkozik. lehet ez szerintetek..en igazandibol remelem, mert ez lenne a kisebb baj es talan az osszehangolas segitene?!
szifu17-07-2006 11:37:30 // 12379
szia Tomi! sajnalom a gepet!remelem nem nagy a gaz! sajna nekem is tovabb gyuruznek a problemak...a kocsi kisimult, fennt van az osszes uj kaszni elem es a hibak kisimitva...tenyleg szep lett, a 7en festik.
szifu17-07-2006 11:32:03 // 12378
Szia Wiki! lehet hallottad mar, sajnos nekem nem is oly reg volt szerencsem kozelrol megnezni mivan, ha kijonnek a lufik...:( A lenyeg, hogy a kormany kozepso reszen levo burkolat keresztbe elreped meghozza ha jol emlekszem a kor alaku jel alatti resznel valik szet, a femes jel az egyben marad es felfele turodik. Ezt a szettort burkolatot egyben kaptam a lufival bontobol es en sem hiszem hogy megeri szetszedni. A tetokarpit is erdekes dolog, mert a fuggonylegzsakom is kijott es ossze vissza gyurte, nem tudom erdemes-e egyedul cserelni, mert ha picit meggyurod ezeket mar nem lehet simara vasalni. Nekem nem sikerult bontottat szerezni eddig ha van olcsora tipped megirhatnad,koszi.sok sikert a szereleshez! A.
tgabika17-07-2006 09:52:27 // 12377
Szerintem ne szedd le a jelet :) Mi múlt héten szedtük szét a kormányt. A műanyag a jellel együtt felfelé elröpül, a lufi alul nyílik , és ha nyílik, csak a lufi vág "pofán". a Jel a szélvédőt töri ki...márha addig még van szélvédő.
Tommaso 15916-07-2006 16:16:39 // 12376
tudom,nem indítgatom:-))))))))
Tommaso 15916-07-2006 16:16:17 // 12375
Holnap megyünk a klinikára mentőautóval,de most néztünk elég durva a kartelgáz:-(((((
gabi alfa3316-07-2006 12:07:50 // 12374
olajszivattyu
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.