Ahha! Hány alkalommal cserélted már le?! Amikor feltöltöd mennyí szokot belemenní?! Általában akkor szokot elfeketední amikor a hanyag tulaj le se sza..ja "minek az cserélní? ... hisz múúkodík!!!" aztán annyira tele van a rendzser trutyival, hogy az simán nem jön le. ... vagy esetleg beleöntenek valami hajtóműolajat stb.
A szervószivatyú és a kormánymű összekötő csövön van egy gyári toldás, és ott kel szétoldadí, aztán lehet csurgatní!
(Volt már nálam is olyan Alfa amiben 4x kellet kicserélní a sz.olajat, hogy tiszta legyen!)
Forum >> Szerelőműhely
Hari18-10-2010 20:05:12 // 31922
Buksi18-10-2010 19:13:07 // 31921
Igazán nincs mit! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:55:15 // 31920
hát nemis tudom, napokban áttanulmányozom ezt a témát és meglátom mihez kezdek :) köszi szépen :)
Buksi18-10-2010 18:47:36 // 31919
Annyi az egész, hogy a szervótartályról lehúzod az egyik csövet és szépen kifolyatod a rendszerből az olajat! Persze előtte a tartályból is kiszivattyúzod, mert különben mindent össze fogsz kenni! :-)) Aztán megemeled az autót annyira, hogy könnyen tudd forgatni a kormányt és így az összes olajat ki tudod folyatni a rendszerből! Aztán betöltöd az új olajat és beindítod a gépet és fokozatosan felöntöd szintig a rendszert! Eleinte nagyon fog nyekeregni, de ahogy feltöltöd, elhallgat! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:36:40 // 31918
lod, ha tudnám hogy kell, egyből lecserélném :) motorolajat is magam szoktam cserélni, de szerintem ez nem ilyen egyszerü müvelet :S
deha találnék valami útmutatót, mint anno a közpkonzol világítás cseréjéhez, akkor sima út lenne szerintem...megvan mindenem (szerszámok, racsnik, akna, stb)
deha találnék valami útmutatót, mint anno a közpkonzol világítás cseréjéhez, akkor sima út lenne szerintem...megvan mindenem (szerszámok, racsnik, akna, stb)
Buksi18-10-2010 18:33:30 // 31917
Hát akkor cseréld le! :-)
Kareszka198418-10-2010 18:28:52 // 31916
no de talán nem :) enyém picit nyüszít amikor csavarom a kormányt, ami picit aggodalommal tölt el :( utánna szeretnék önteni olajat, de halvány lilám sincs mien van benne :S
Buksi18-10-2010 18:23:02 // 31915
Hát nem tudom!
Alfa GT-Csaba18-10-2010 17:57:59 // 31914
Jó az a sötét oldal,és furcsa lesz hogy nem nagyon érvényesül a gravitáció az üzemanyag jelzőnél!Én is így tettem lassan 2 éve és nem bántam meg!
Kareszka198418-10-2010 17:50:41 // 31913
szerintem akkor valahonnan kopás miatt törmelék kerül bele és az színezi el...
Dévid18-10-2010 16:20:32 // 31912
Nem gond, mindenki tévedhet. :)
Én egyenlőre maradok a "jól bevált" 2.0 TS-nél, aztán ha sikerül egymástól megszabadulnunk, akkor benzinesből csak V6, vagy átállok a sötét oldalra. Azért jó eséllyel hiányozni fog néha a pörgős benzines, mivel már eddig is sok mindent átéltünk együtt. :D
Én egyenlőre maradok a "jól bevált" 2.0 TS-nél, aztán ha sikerül egymástól megszabadulnunk, akkor benzinesből csak V6, vagy átállok a sötét oldalra. Azért jó eséllyel hiányozni fog néha a pörgős benzines, mivel már eddig is sok mindent átéltünk együtt. :D
Alfa GT-Csaba18-10-2010 16:13:55 // 31911
Utána néztem!Én is rosszul tudtam,mert a legkisebb jts motor 1.9-es.
Dévid18-10-2010 16:11:37 // 31910
Mindegy, attól még az 1.8 TS az arany középút a régi benzinesek közt sokak szerint. A következő autóm lehet diesel lesz, ha nem lesz sokkal drágább, mint ugyanaz a teljesítmény benzinesben, és nem lesz betegebb konstrukció a benzines. Amennyit én autózom, 10 év alatt sem hozza vissza a különbözetet ha mondjuk 3-400.000 pénz a differencia a két motortípus közt, és ugyanolyan megbízhatóak.
Liquid18-10-2010 16:10:42 // 31909
Liquid18-10-2010 16:08:30 // 31908
az nem JTS, csak TS
Liquid18-10-2010 16:08:07 // 31907
Így van, nincs 1.8-as JTS
Alfa GT-Csaba18-10-2010 16:06:43 // 31906
a gt ben van 1.8-as
gyml18-10-2010 16:05:39 // 31905
Én is ilyet vettem a Spiderbe a szervóba. Nekem a motorháztető belsejére fel van ragasztva egy gyári matrica, ami leírja, hogy mibe milyen olaj való. Nekem a szervóba ez kellett. Egyébként az unixban azt sem tudták, hogy létezik, de meghozattam velük. 2200 HUF volt egy liter ha jól emlékszem.
GTPeti18-10-2010 16:01:06 // 31904
Tudtommal semmibe. JTS-ből 2.0-ás (ex-TS) és 1.9-es (GM-blokk) létezett.
Buksi18-10-2010 15:48:57 // 31903
És ha állandóan befeketedik, akkor mi lehet a gebasz?
Dévid18-10-2010 15:27:11 // 31902
1.8 JTS-t mibe raktak? Mert kerestem, de nem sikerült rálelnem. Vagy valamit félreértettem ismét.
Kareszka198418-10-2010 14:54:11 // 31901
köszi szépen :) színével nincs gond, szép pirossas-rózsaszín, csak gyanús, hogy kevéske, mert nyöszörög kormányzáskor :-/
Egyenlőre utánna akarok önteni, de halvány lilám sincs mien van most benne :( Szerintem az előző tulaj követte a gyári előírást...szóval mient kérjek az üzletben?
Egyenlőre utánna akarok önteni, de halvány lilám sincs mien van most benne :( Szerintem az előző tulaj követte a gyári előírást...szóval mient kérjek az üzletben?
Hari18-10-2010 14:51:46 // 31900
A kormányműbe ua. kell mint a hagyományos automata váltokba! (ATF-II; vagy esetleg ATF-III; a "II"-es ásványi, a "III" szintetikus. Nagyon elég a 2-es is! A lényeg, hogy 60 e km -ként v. 2 évente le legyen cserélve. De ha nagyon sötét szinű az olaj akkor érdemes 2 x lecserélní egymás után - 2-3 nap elteltével! )
Az "ATF" olaj bármilyen gyártmányú és kategoriájú, lehet keverní! Nem okozhat semmiféle problémát, károsodást!!!
Az "ATF" olaj bármilyen gyártmányú és kategoriájú, lehet keverní! Nem okozhat semmiféle problémát, károsodást!!!
Kareszka198418-10-2010 13:24:25 // 31898
vagyha véletlen más fajtát öntök hozzá, akkor abbol nagy grimbasz lehet?
Kareszka198418-10-2010 13:24:01 // 31897
elgurultam ma az autósboltba, erre fingom nemvolt mien szervóolaj is kell nekem :D aztmondják "mindkét fajta piros" na durr... van valami ásványos, meg nem ásványos vagy mi a görcs... gyárilag melyik megy 147-be?
Alfa GT-Csaba18-10-2010 13:04:35 // 31896
Apámnak az 1.8-as 98-as kiadású 144 lovas.a jts már 155 lovas.
gyml18-10-2010 07:12:23 // 31895
A 450 mV-ot csak akkor adja, ha a fűtés kiesik? Hibatár bejegyzést nem kéne neki beírni a motorvezérlőbe? Nem lehet, hogy csak később kezdi el azt nézni, miután bemelegedett a kipufogórendszer?
Liquid17-10-2010 21:26:45 // 31894
nem a régebbi motor a 144Le?
Poló17-10-2010 21:09:45 // 31893
Meg +2 lambdaszonda, -4 LE :)
Liquid17-10-2010 20:49:19 // 31892
tudtommal nemegészen így van, többek között más a fura és löket, konkrétan az 1.8 ezügyben inkább az 1.6 testvére, mert megegyezik a furatuk.
a 2.0-ban van kiegyensúlyozótengely, most így hirtelen ennyi jut eszembe
a 2.0-ban van kiegyensúlyozótengely, most így hirtelen ennyi jut eszembe
Bluestrain17-10-2010 20:15:05 // 31891
Igazad lehet, köszi a tippet!
J-Imi17-10-2010 20:09:57 // 31890
A toronynál kell keresni a motor diagnosztika csatlakozóját, hogy melyik oldalon nem tudom:) nekem bal oldalon van, Illetve az ABS egységnél is találsz egy Fiat csatit, az lesz az abs-é:)
Bluestrain17-10-2010 19:57:56 // 31889
Hát ott nem találtam, az a gyanúm hogy még a 3 tűs FIAT-csatis lesz, de azt se találtam meg. Valahol azt olvastam hogy a TS-eknél 2001-ig még az van.
Erhard 242 (Pure Energy)17-10-2010 19:51:48 // 31888
kivéve a szíj :)
GTVili17-10-2010 19:48:47 // 31887
Pl a vezérlés alkatrészei is azonos cikkszámon futnak...
GTVili17-10-2010 19:48:00 // 31886
Akkor........pl a hengerfej kétlitrereshez méretezett szívócsatornái és vezérlése miatt olyan jó a hatásfoka....80Le/liter.....szemben a többi motor 75Le/literjével....sőt az újabb 144Le-s még jobb. Azon már a változó hosszúságú szívócső van.
gyml17-10-2010 19:40:46 // 31885
Ugyanaz minden,mint a 2.0-ban? Dehát ha a hengerűrtartalom kisebb, akkor.....
gyml17-10-2010 19:39:27 // 31884
Szia,
146-ost még nem néztem, de általában a biztosítéktábla mellé szokták rakni. Ha leveszed a fedelét, akkor nincs ott valamelyik sarokban?
Az én autóm 2001 -es és az már EOBD-s. Van rá esély, hogy a 2000-es még nem az.
146-ost még nem néztem, de általában a biztosítéktábla mellé szokták rakni. Ha leveszed a fedelét, akkor nincs ott valamelyik sarokban?
Az én autóm 2001 -es és az már EOBD-s. Van rá esély, hogy a 2000-es még nem az.
GTVili17-10-2010 19:05:17 // 31883
Lehet,hogy most nagy sületlenséget mondok.......de talán azért az 1.8-as a "legjobb" választás.....mert ez tulajdonképpen egy kétliteres motor.Ez talán jótékonyan hat a tartósságra.Minden alkatrésze megeggyezik a 2.0 TS-ével......a hengerfej is.Ha csak a teljesítményt nézzük,akkor ez a legjobb hatásfokú motor.
Liquid17-10-2010 18:48:12 // 31882
abszolutban természetesen az 1.6, ha tolod neki, illetve nagyobb sebességnél eltűnnek a különbségek, adott esetben az is kijöhet hogy az 1.8 vagy a 2.0 eszik kevesebbet, mivel több erő jut a terhelésre.
Talán az 1.8 a jó kompromisszum, de kellően ritka
a nagyobb motor előnye nagyobb sebességnél jön ki
Talán az 1.8 a jó kompromisszum, de kellően ritka
a nagyobb motor előnye nagyobb sebességnél jön ki
Bluestrain17-10-2010 17:47:28 // 31881
Sziasztok, segítsetek! 2000-es 146 TS-ben már EOBD csati van, és ha az hová dugták?
GTVili17-10-2010 12:11:16 // 31880
Félig off.....a 45-ösben, stabil 9,5-et eszik az etanolos keverékből.... vegyes üzemben.
Szilárd17-10-2010 11:55:08 // 31879
Ha nem taposod neki 8,5 liter körül...
Vader (a Gróf)17-10-2010 11:49:36 // 31878
Köszi.
Én is így emlékeztem.
Adat?
30%város-40%országút-30%autópálya
Talán még megbízhatóbb is...?
Én is így emlékeztem.
Adat?
30%város-40%országút-30%autópálya
Talán még megbízhatóbb is...?
Szilárd17-10-2010 11:41:12 // 31877
Szerintem a legjobb választás az 1.8TS a három közül...
Vader (a Gróf)17-10-2010 11:22:14 // 31876
Üdv. Urak!
Kérdésem:
melyik motor fogyaszt jobban?
1.6-1.8-2.0 TS????
...156-ban...
Kérdésem:
melyik motor fogyaszt jobban?
1.6-1.8-2.0 TS????
...156-ban...
gyml17-10-2010 02:36:23 // 31875
Szóval akkor az is ugrószonda,mint az első kettő. Hát akkor tényleg valami gáz van vele. Nem tudod véletlenül, hogy hol találom a fűtés reléjét?
[k i z z o]16-10-2010 22:58:18 // 31874
A diag szonda mezei keskenysávú. Úgy néz ki nem fűt, mert 450mV körül ad, azaz highZ.
Liquid16-10-2010 20:37:42 // 31873
nemtom, egy kis alaphangja az enyémnek is van, de inkább olyan 50körül 3-ban kanyarodáskor hallani. Mondjuk nekem volt egy kis gondom a szervószivattyúval, pályán egyszercsak elkezdett veszettül nyeríteni (de télleg durván), majdnem csere lett, de végül egy tiszítás megoldotta, azóta, csak néha nyüszít halkan terhelés alatt
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
510
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?