Forum >> Szerelőműhely

rémGtv .20-05-2011 09:28:56 // 34772
Az én autómnál biztos hogy cserélve lett amit megemlítettem mert a régi alkatrészeket is mutatta hogy mennyire szét volt kopva :( Ja és még oda is adta az emberke a régi cuccokat ami lent van a garázsba egy jó nagy dobozban :D De az tény hogy manapság nem lehet találni megbízható szerelőt és sosem számíthat az ember rájuk ...
Kareszka198420-05-2011 08:19:57 // 34771
esetleg egy kompressziómérés valamennyire betekintést enged a gyűrűk/szomeringek állapotába, meg nem is kerül annyiba, mint egy újboli megbontás
Kareszka198420-05-2011 08:19:15 // 34770
hát igen, amit nem látunk, arrol nem is tudunk sajnos, rengeteg a félrevezető mester (tisztelet a kivételnek)...
fordunkal fordult elő 1x, hogy kerékcsapágy cserére vittük, mester "belerakta az újat", hazahoztuk, minden stimmelt, másnap indultam volna útra és 1 centi kilengése volt a keréknek. Egyből telefon a mesternek, 10 percen belül már ott is volt, elvitte és másnapra hozta vissza a kocsit. Természetesen most ingyen megcsinálta. Ergo szerintem kisem cserélte, csak meghúzta, vagy nemtudom, de persze kifizettette az új csapágy árát. Azóta kerülöm a zürgét, de most rávoltam szorulva, nála rendeltem az új gyertyaszettet, de nem ő rakja be! :)
Ferke20-05-2011 08:09:42 // 34769
Ne vezessük félre a kollegát!:) A gyűrű cserélve lett,ráadásul egy csomó más dolog lehet. Összeforgatott gyűrűk,hordós hengerfal.ezek komp.méréssel kiszürhetőek.de lehet xar szelepvezető,félreütött sz.sz.szimmering is.Az is kérdés ma már,h a szerelö tényleg cserélte-e azt,amit mond...
Kareszka198420-05-2011 07:52:51 // 34768
garanciálisan nem orvosolható? én tutira visszavinném egy hasonló szituációban egy halom "hallod?!" kíséretében
[k i z z o]20-05-2011 00:16:50 // 34767
Gyűrű :(
rémGtv .19-05-2011 23:00:50 // 34766
Hát nem tudom de már rohadtul elegem van az egészből hogy erre mindig csak költeni költeni kell . Kb vagy 400 ezerbe van a szervizelés és még mindig nem jó egy csomó dolog . Azon gondolkozom hogy érdemesebb lenne inkább egy másik ugyanilyen motort venni kompletten ami nincs széthajtva ... Belefáradtam ebbe a mostani blokkba .
Kareszka198419-05-2011 20:41:20 // 34765
ha kék, akkor az tudomásom szerint olaj lesz :-/ deha az említet dolgok cserélve lettek, akkor passz hol kerülhet be olaj...talán a kartergáz húz magával vissza a szívócsövekhez annyi olajat, hogy okozhat füstölést??? ezt majd egy jobban hozzáértő megmondja :)
Ferry19-05-2011 18:35:43 // 34764
Sziasztok!
Tudnátok segíteni? 155-nek szeretném kicserélni a benzinszűrőjét, de sajna nem találom :) Gondoltam, hogy nem ott van mint egy suzukin, de hátha.........
Valaki tudja?
rémGtv .19-05-2011 16:41:17 // 34763
Ja és alul a váltónál nagyon ereszti az olajat !
rémGtv .19-05-2011 16:37:36 // 34762
Sziasztok ! Ma azt vettem észre a Gtv-n hogy a kipufogóból kék füst jött ! Hozzáteszem hogy nem volt hideg a motor és kb 10 ezer kilométer ezelőtt volt cserélve a szelepszálszimeringek , gyűrük meg hajtókarcsapágyak :( Mi lehet a probléma ? Valaki segítsen gyorsba !!! Előre is köszi mindenkinek .
Kareszka198418-05-2011 20:43:51 // 34761
okok na :D végre bíztató választ kaptam :) köszi szépen
GTPeti18-05-2011 20:24:58 // 34760
Régebbi modelleknél kell egy kis beavatkozás a kábel belsejébe. (Kapcsoló a K-Line-okhoz.) A tied már tuti CAN-buszos, tehát vszínüleg módosítás nélkül is működni fog, tekintve, hogy a CAN vezetékei ott vannak, ahol a kábel csatlakozójában is.
Piritu - 1.000.00018-05-2011 20:19:36 // 34759
Én ilyetvettem, ez műxik :-)
[k i z z o]18-05-2011 20:17:08 // 34758
Csak sárga lámpa, nincs safety run. De ECU / ECM nem CPU :)
Avion18-05-2011 20:12:25 // 34757
Hali,

Ez a kábel működhet az alfával?
link...

Köszi a választ!
Piritu - 1.000.00018-05-2011 11:45:30 // 34756
Kösz az infót.
Kareszka198418-05-2011 09:57:11 // 34755
s ha a katalizátor előtti szonda jó, az utánna lévő meg "sz*r", akkor a cpu feltétlenül vészüzembe vált? vagy csak a műszerfalon jelzi (chenck engine), hogy a katalizátor a végét járja??
[k i z z o]17-05-2011 22:17:53 // 34754
Sem keskeny sem szélessávú szondánál nincs fűtőáram mérés, a szélessávúnál is a nermst cella ellenállására van írva a lambda heater PID szabályozás, és nem a fűtőáramra. Diagnosztika van a fűtésre, az open heater short to GND / BATT hibákat egyes vezérlők lekezelik, de config függő.
[k i z z o]17-05-2011 22:06:15 // 34753
Ha rádugod a csatit, milyen jelek vannak a csatin - gyújtás ráadásakor? Multiméterrel végig tudod mérni.
GTPeti17-05-2011 20:09:18 // 34752
A hírnévre és elismerésre régebben tettek szert, amíg a névadó is aktívan dolgozott. Asszem ma már nem így van.
Vikking 31117-05-2011 19:43:46 // 34751
Asszem a 147-esekre írták ezt...
Zsé17-05-2011 19:15:29 // 34750
Tudom, hogy egyesek bátran ajánlják az Alfa Szamosi Kft. -t szerviznek, sajnos én nagyon ráfaragtam velük. Ha valaki épp azon gondolkodik, hogy odaviszi az autóját azt határozottan lebeszélném!! Azt hittem, mivel itt az Amorén preferáljátok, ezért valószínűleg megbízható, de nagyon NEM. Persze akit nem érdekel a pénz és az elvégzett munka arányossága azt nem hatja meg a véleményem, de akiket érdekel az kétszer is gondolja meg, hogy ode viszi e az autóját.
Egy kivételt kiemelnék, ő egy szerelő srác, aki nagyon rendes és készséges, az összes többi körülmény nem elfogadható.
Remélem segítethettem azoknak a cartársaknak akik érzékenyek az igazságtalanságra.
Erhard 242 (Pure Energy)16-05-2011 21:42:08 // 34749
pedig sajna sok emberkének szakadt el a vezérlése 70e környékén....még nem úsztad meg majd ha 42e lesz akkor :)
Piritu - 1.000.00016-05-2011 21:37:38 // 34748
Huhhhh, most néztem utána, a Pókkal 38 ezret mentünk a csere előtt. Ezt megúsztam! :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)16-05-2011 21:33:46 // 34747
pedig a cf3-as feszítő elég szar minőségre...
Piritu - 1.000.00016-05-2011 21:28:55 // 34746
Utoljára 2005-ös TS-em volt, ott még 60at mondtak.
Piritu - 1.000.00016-05-2011 21:26:43 // 34745
...ez azt jelenti, hogy innentől, aki motorféltésből átállt 120-ról 60 ezerre az a motorját kockáztatja? :-O
Lassan elérjük a 10 ezres cserét, mint az olajnál :-DD
Kareszka198416-05-2011 21:02:20 // 34744
böngésztem neten ezzel a lambdás kérdésemmel kapcsolatban, miszerint attol, hogy a második, katalizátor utáni szonda rossz, attol még a CPU nem áll vészüzembe...konkrétan nem kaptam erre választ, de ezen a LINKEN ezt az állítást olvastam, ami talán alátámasztja az állítást:

"...Jöttek a kocsitest független beépítési módok, majd egyes típusokba 5 Voltos szondákat szereltek. Később megjelentek a két szondával működő rendszerek.
Itt a katalizátor előtti szondának a funkciója változatlan, ez a szabályzószonda. A katalizátor után megjelent viszont a monitorszonda, aminek a feladata a kat. korrekt működésének ellenőrzése. Ha a monitorszonda jelalakja egy kritikus határt elér, ez a katalizátor kifáradását jelzi, az ECU ilyenkor a MIL-lámpát a műszerfalon felkapcsolja. "
Vikking 31116-05-2011 18:58:23 // 34743
/Aztán 40-re vették le az utolsó TS-eknél... /
Dexi16-05-2011 18:36:57 // 34742
Sziasztok!

Teljesen új vagyok még a klubban, ezért is kérem a segítségeteket! Egy megbízható és ügyeskezű alfa szerelőre volna szükségem Debrecenben (esetleg Szegeden) vagy környékén! Előre is köszi az infót!
Piritu - 1.000.00016-05-2011 17:33:40 // 34741
...attól függ, hogy mennyi az a kicsi -)
Eredetileg a gyár 120.000 km-t írt elő a cserére. Aztán volt pár garanciális affér a vezérlés miatt, aztán felezték az ajánlást a TS motoroknál. a kocsihoz adott könyv alapján maradt a 120-as csereperiódus, csak a szervizeknek szóltak.
Nálam a 147-nél a feszítő 127ezernél állt be, mert azt elfelejtették kicserélni a szakszervizben.
Ferke16-05-2011 13:05:16 // 34740
Én cserélném, leginkább a 4 év miatt!
Sümi Z16-05-2011 12:50:25 // 34739
Sziasztok!
Szigorúan 60.000km után kell kicserélni a vezérlést vagy lehet ráhagyni egy kicsit? 145 1.6TS. SKF görgők, GATES szíjak kerültek bele 4 éve.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Sümi
Atesz198716-05-2011 10:36:38 // 34738
Trencsik egyébként, és Roland, de már meg is van. Google was my friend. :)
Atesz198716-05-2011 10:28:02 // 34737
Sziasztok!

Tatabányai Alfa bontós kolléga telefonszáma kellene nekem Trencsák Bálint az úriember, ha jól emlékszem a nevére.
alfaromeo3315-05-2011 17:20:51 // 34736
33-as alfában gyújtástoronnyal llennne gondom... összeraktuk, felújítva a motort, főtengely köszörülés, új cspagysor, tömítések, szimmeringek, stb... na most a gyújtással nicns gond...az ac pumpa is jó... de az a kis bütyök, ami a tornyon van, nem mozog ki-be....valszín egy távtartó maradhatottt le az olajszivattyúnál? mert kicsit srégont is áll...
Kareszka198415-05-2011 16:03:19 // 34735
na akkor csak lehet valami a dologban...pár helyen még utánnaolvasok :) köszi szépen a válaszokat :)
Kareszka198415-05-2011 16:02:30 // 34734
fokozzam? pótkerék helyén gáztartály van, a pótkerék maga meg a csomagtartóban :D igy még kevesebb a hely :D node nem is nagyon szoktam pakolászni :)
Simon2315-05-2011 15:13:54 // 34733
én is beszállok :D
majd max kiugrik belöle nem az én dolgom szerelő bácsié
GTPeti15-05-2011 14:59:37 // 34732
Alapítsunk! ;)
Liquid15-05-2011 14:57:09 // 34731
elg valószínűtlen az utángyártott kompatible lámpa...
egyébként tényleg érdekes dolog, hogy nem ugrottak erre rá:) alapítsunk céget? :D
GTPeti15-05-2011 13:46:15 // 34730
Ha nem létezett belőle gyárilag xenonos, akkor SZVSZ nincs DC jelzéssel ellátott búra sem. :( (Nem úgy, mint a 156-nál.)
Csodálom, hogy kínai barátaink még nem fedezték fel ezt a piaci rést. :)

Persze mindenre, így erre is van több megoldás...

...ha más nem, hát a vizsga idejére kiszed, de ez 1értelmű. :)
Liquid15-05-2011 13:40:52 // 34729
eléggé kizárt, tudtommal nem volt gyári xenonos belőle. Bár ha a lámpatested xenon compatible akkor nem lesz gond
MikeTheDevil15-05-2011 13:14:12 // 34728
Hali!
Haveromnak van egy 45-öse aminek ugye el törött a vezérmüszily kereke.Miután fel lett újitva a hengerfely és össze raktuk nem indul el,jobban mondva ha le húzzuk az LMM csatit be indul, ki is pörög de viszont nincs alapjárata.Cseréltünk rajta alapjárati motort akkor se lett jobb.Ha rá dugjuk akkor az LMM-et akkor viszont padlógázon se indul vagy max csak durrog.Vajon mi lehet a gond.A gép állandó befecskendezési hibát ír meg LMM hibát.Mit cseréljünk még hogy jó legyen?Már tanácstalanok vagyunk. Üdv!
Mike
GTPeti15-05-2011 12:12:09 // 34727
Hivatalosan nem...
Simon2315-05-2011 11:41:32 // 34726
holnap telozok van e nekik köszi az infot mert az oldal még fejlesztés alatt
146 99 1.6 ts autó xenonnal átmegy a müszakin ??
GTPeti15-05-2011 11:03:53 // 34725
Épp most akartam írni, hogy egy resetet próbálj ki. :)

Ha mégis visszajön a hibaüzenet, akkor a lambdát le kéne mérni szkóppal is. A reakcióideje a kérdés.
Piritu - 1.000.00015-05-2011 10:58:40 // 34724
"66-Selbstanpassungsparameter FRA" és " 66-Self-adaptive FRA parameter"
Egy lengyel fórum ötlete alapján az előbb reseteltem az ECU-t (az áramtalanító főkapcsolóval könnyű) és azóta nincs hibaüzenet. Stabilan 0-án áll a korábbi 25,6 helyett. Az LRA önbeállási pataméter is mozog, eddig az se mozgott, hanem -6-on állt.
Mindössze egy lambda integrátor üzit dobott, de törlés után az se jött többet elő.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.