Forum >> Szerelőműhely

Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 14:06:59 // 36921
akkor térjünk erre vissza ha lesz konkrét dolog :)
boli11127-12-2011 13:59:19 // 36920
Konkrétumot nem tudok. Hála Istennek, most nem kell ezen gondolkodnom.
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:57:54 // 36919
mondj konkrét példát így nehéz okosnak lenni...nagyon nagy a szórás a piacon akár egy adott termékről is legyen szó
boli11127-12-2011 13:52:36 // 36918
Mindig az ár legyen a döntő? Hogyan találhatjuk meg a megoldást? (ár/érték)
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:44:52 // 36915
az emberek 99%-a az ár alapján dönt a nevesebb alkatrészek közül
boli11127-12-2011 13:15:01 // 36914
Amikor különböző márkájú és árú alkatrészek közül választotok, mi alapján döntötök?
mreni27-12-2011 12:10:23 // 36913
bírom ezt az örökolaj szöveget :D :D
100ezrenként bőven ráfér a csere:)
mrknavi27-12-2011 11:47:30 // 36912
Köszi a választ! Hát alfába mentem:) Kifogatam a legjobb szériát(első verda). Nah mind1 ha lenne elfekvőben azt megköszönném! De viszont a tárcsára visszatérve ah. mostanában szerelgettem valamit jól sikerült összeraknom 200m-ig tökéletes volt minden váltó nem reccsent a kuplung nem csúszott utána u.azok a tünetek csúszás reccsenés. De használható finoman. A másik dolog h. annak a rúdnak ugye egyenesen kellene állnia de nekem mindig elugrik slégba?! Olvastam itt olyat h. a nyomórúd alján valami eltud törni v.mi stift. Ez váltó lehúzás v. motor ki stift cseréhez.(lehet butaságot írtam)
Kareszka198427-12-2011 10:30:13 // 36911
ez a körömlakkos tanács számomra új, de praktikus megoldás :) alkalmazni fogom, ha oda jutok!
tolatólámpa kapcsoló cseréjét ajánlatos az olajcserekor kivitelezni, vagy azt bármikor lehet? gondolom ha kiveszem, nem folyik ki az olaj?
Dzsozy27-12-2011 10:22:24 // 36910
A Tutela olajat írja a könyved a váltóba. A váltó olaj teljesen, 100% szintetikus, ezért nem kell cserélni, de vannak akik ajánlják 100-150 ezer km után a cserét. Én is cseréltem a motorfelújítás után. Szerintem puhább lett a váltó. A csere nem nagy macera,kb 20 perc. Annyit esetleg tanácsként, hogy a csajod körömlakkjával jelöld meg a válókulisszát,meg a leeresztő ill. az utántöltő csavarokat, hogy mikor visszarakod, ne húzd sokkal tovább,ne szakítsd meg a menetet.
Hari27-12-2011 10:00:35 // 36909
(Újra végig olvastam amit írtál.) Hacsak a mh. nagyon nincs berozsdásodva?! A kuplung mh. gumicsövét is cseréld ki!!! Az is szokott ilyen tüneteket produkálni!
boli11127-12-2011 09:16:47 // 36908
Ciao!
Szerintem nézd meg a kocsihoz kapott könyved. Abban benne van, hogy mi kell bele. Ha nincs meg, vagy nem találod, javaslom kérdezd meg Csörit, vagy Erhard-ot. Ők tuti fogják tudni. :)
Kareszka198427-12-2011 08:54:12 // 36906
sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy az én váltómba mehet-e ez az olaj?:
[img1]
azt írja, hogy 2,01 liter megy bele....ezt most mennyire kell szigorúan betartani? 0,01 liter? :)
csere után mivel lesz másabb? észrevehető lesz egyáltalán?
ja és nem utolsó sorban...nagy mutatvány a csere? ez alapján megy?
Hari27-12-2011 08:39:30 // 36905
Nem akarlak nagyon elszomorítani! ... de ebből csak gyári létezett! Igen ... csak létezett! :-( Már nem rendelhető! ... esetleg ha valahol, valakinek van elfekvő készleten polcon, akkor mákod van!
A munkahenger miatt nem csúszhat a kuplungod!!! Ott valószínű a tárcsa van hullára kopva! ... esetleg a szerkezet rugója eltörve! :-(
(Azért megnézem a "polcon" hátha találok ilyen munkahengert!) :-)
mrknavi27-12-2011 07:00:54 // 36904
Szép Jóreggelt!
Lenne 1 kérdésem a 33-sal kapcsolatban(1.8TD). Ilyet hol lehet beszerezni?? mert itt az autósboltok kiakadtak meg csak benzinest dob ki nekik.(kuplungmunkahenger). Meg a másik minden szerelő azt mondta h. k.tárcsás a gép, igazítottam a munkahengeren letömít stb... és megjavult nem csúszott(teszem hozzá ahol tud ereszteni ott eresztett)!! Most lágyabb lett a kuplung de ezek elött majdnem 2 lábas volt. Ugye ha levegős a rendszer nem kellene csúsznia, meg ugye recseg is, nekem reccsent is csúszott is. Előtte nem bírt felállni 5%-os lejtőn. Ha valakinek volt valami hasonló megírhatná nekem köszöntem
Piritu - 1.000.00026-12-2011 21:46:25 // 36903
Olvastam már többet is, de most egyiket se találom :-(
Poló26-12-2011 21:45:07 // 36902
Valakinek a blogjában olvastam, hogy kavicsokkal, sóderral.
Piritu - 1.000.00026-12-2011 21:36:25 // 36901
KI, mivel mosta ki a kiegyenlítő tartályból a dzsuvát?
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2011 21:06:15 // 36900
A közútkezelőtől elvileg tudsz útvonalengedélyt vagy hosszabbítást kérni. Én ilyen engedéllyel vittem a Wartburgomat műszakizni. 6e Ft volt asszem. A vizsgabázison meg pendísd meg, hogy nem szeretnéd ha a te autódon ilyet mérnének...ha nem nagyon hajlanak a Karácsonyra tekintettel, emlísd meg hogy Széchenyi sem szeretné...ilyen ország ez, így működik minden...:-(
Csöri26-12-2011 19:51:12 // 36899
A 147-et már nem lehet beindítani a pedálos módszerrel.
muzsai26-12-2011 19:45:52 // 36898
Köszönöm a segítséget!
Piritu - 1.000.00026-12-2011 19:37:07 // 36896
A 146-os topikban le van :-)
hsz126631
muzsai26-12-2011 19:10:02 // 36895
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kell egy Alfa 147-est vészindítani? Elejtettem a kulcsot, elmozdult az immo és sokadik próbálkozásra idul be. A kódkártya nálam van, csak nem tudom mit kell nyomkoni a pedálokkal. Én külföldön vagyok, a pótkulcs persze Magyarországon. Szétszedni nem igazán tudom a kulcsot, semmi szerszámom nincs. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
GTPeti26-12-2011 18:07:23 // 36894
Nem beszélve arról, hogy az ECU eltárolja, hányszor volt tiltásig pörgetve a motor... Ez amolyan bizonyítvány az előéletről. Tényleg elmeháborododott aki ilyen életszerűtlen mérést kiötölt.
GTPeti26-12-2011 18:00:23 // 36893
Az akkor tök jó, hogy itt van 2 utcára, ahova vinném (1 hét múlva) és ma lejárt a műszaki... Optimális felállás .:((
(Addig nem használom az Alfát, de a bemelegítés kalandos lesz...)

Ha tudom, hogy erre a mérésre vszínüleg sor kerül, akkor inkább tovább kerestem volna. Most viszont már nem igazán tudom lemondani. :((
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2011 17:09:25 // 36892
Kérdez Ferko-t, eddig az enyémet csak ő padlózta tiltásig :-))
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.

p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
mreni26-12-2011 16:55:22 // 36891
hová én hordom ott nem... sőt volt hogy el sem mozdult a helyéről... ne kérdezd hogy ezt hogy csinálják :)
DieselManiaco(NagyVad)26-12-2011 16:51:59 // 36890
de általában megcsinálják....:)
mreni26-12-2011 16:47:39 // 36889
mondjuk ki is kell bírnia...
mreni26-12-2011 16:47:12 // 36888
tudom hogy hivatalosan így kellene,de nem csinálják.
Csöri26-12-2011 16:21:53 // 36887
Sajnos a dízelnél ilyen.
Hari26-12-2011 15:15:30 // 36886
De igen az "olajkályhákat" szabályzásig ki kell forgatni! A korlátozási tartomány ellenőrzése miatt! ( Én már láttam amikor a bömös mocija belehullott az aknába! ... iszonyatos hang, csörömpölés ... és egy hatalmas csattanás következtében!) :-) .... de a műszaki vizsga állomáson ki van függesztve, hogy semmilyen felelősséget nem vállalnak!
Azt mondják: " Ha jó a motor, akkor ezt simán ki kell, hogy bírja!" ..... :-)))
'''''26-12-2011 13:34:51 // 36885
Nekem eddig műszakin mindig ott parkolt az autóm ahol hagytam.Biztos figyelnek rá,hogy ugyan oda és ugyan úgy álljanak vissza. :-)
mreni26-12-2011 13:16:22 // 36884
én olyat még nem láttam hogy tiltásig pörgetik műszakin :)))
GTPeti26-12-2011 13:01:24 // 36883
Srácok, jan. elején viszem műszakira az autót. Nyugtassatok meg, hogy a tiltásig való pörgetésből nem szokott baj származni.
(Lenne egy-két keresetlen szavam ahhoz, aki kitalálta ezt...)
süsnye19-12-2011 14:33:44 // 36882
jah, ha esetleg van diag topix, akkor bocs.. átrakhatjuk oda a témát..
süsnye19-12-2011 14:33:05 // 36881
s, hogy csatlakozzak a marginális ismereteűekhez.. :))

épp' azt nézegetem, h mennyiért lehetne venni vmi diag csomagot (interfész + sw)..
155 8Vhez kellene, de ahogy nézem a kínálatot, ez ilyen sw-ek kizárólag DOS-os alapúak és két soros csatiti igényelnek..

van esetleg tapasztalat?
Döme7918-12-2011 15:45:16 // 36880
Azért mentek el a lovak mert világít a motor lámpa ilyenkor átáll vészüzembe és nem engedi terhelni a motort! Legalábbis az enyém ilyen! Amíg nem olvasatod, és nem törlöd ki a hibát addig gyenge lesz!
GTPeti17-12-2011 21:09:34 // 36879
Két véglet van: aki nem olvas ki hibát, pedig kéne és aki pedig nekiesne, pedig ismeretei marginálisak... :)
Föckös17-12-2011 21:09:33 // 36878
ilyen dolgokra ao fórumon is map cserét javasoltak
Wickey17-12-2011 21:09:12 // 36877
a 8V jtd nem hisztizik egér miatt. Nekem három éve kontakthibás a csatlakozója, ha érted miregondolok, és a hibakódot beírja, de MIL (piroslámpa) nincs, mellesleg jobban is megy picit nélküle.
Wickey17-12-2011 21:07:58 // 36876
E: a D majdnem jó, a kartergáz ver bele az indexbe.

amúgy HIBAKÓDOLVASÁS bakker, anélkül nehéz okosnak lenni. De így látatlanban azt mondom, készülj fel egy MAP szenzor cserére.
Csaba17-12-2011 20:15:40 // 36875
Egr?
Rodoman17-12-2011 15:28:18 // 36874
Szóval sokat néztem régebben a Vágó Pityu műsorát és úgy döntöttem kérem a közönség segítségét! Alap felállás: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2002, 116 LE
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?
A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző

Valakinek konkrét ötlete?
mreni17-12-2011 09:45:53 // 36873
Volt ilyen öcskösnek is,havonta egyszer eljátsza hogy első gázadásra alszik csak ki a töltés visszajelző,hidegen "nyüszög" valami,annak ellenére,hogy az összes szíj és görgő cserélve lett 3-4e km-el ezelőtt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.