Forum >> Szerelőműhely

SpJani04-10-2012 22:22:12 // 40672
A számlán ez van: xlos 104 marelli.
Szombaton elérhető vagy?

Egyébként látom neked is bevált a 0w-40 :)
Mondtam, hogy nagyon jó lesz ;)
mreni04-10-2012 22:04:23 // 40671
Milyen szondát raktatok bele?
Ha erre jársz csörgess meg és ránézek
Nem valószínű hogy gyertya probléma lesz,bár már aktuális a csere.

Füstölést és/vagy magas fogyasztást nem tapasztaltál?
SpJani04-10-2012 21:59:31 // 40670
A helyzet az, hogy nincs bejáratott szerelőm az Alfa motorját illetően. (Érzem is hiányát rendesen) Ezek a cuccok egyértelműen cserések voltak. Aki cserélte ezeket, mondta hogy inkább nem folyna bele a találgatásba az én pénzemen, mert nincs tapasztalata ilyen téren. Ezt a hozzáállást becsülendőnek tartom.
Azt mondta ő is, hogy ezzel keressek Alfa specialistát.

Kérdés, tud valaki Miskolc környékén megbízható embert, akihez fordulhatnék ebben a témában?

Amúgy a mai nap annyi fejleményt hozott, hogy már durrog is a motor, ha alapjáratról adok egy intenzívebb gázt. Kipróbáltam a légtömegmérőt lekötve. Alapjárat minimálisan stabilabb lett, jelenség teljesen változatlan. Továbbá a kis piros injektor visszajelző azonnal kigyulladt.
Holnap megnézzük a gyertyák mit mutatnak + szívóoldal tisztítás.
Eastone0104-10-2012 19:55:14 // 40669
Szia!
Nem esett le a kulcs a pótkulccsal se indul, 2 biztosíték rossz volt amit kicseréltem de semmi változás. az aksinak jó a töltése. viszont ami új fejlemény, hogy nincs első világítás és a duda se szól:(
Rizzo04-10-2012 18:51:21 // 40668
Nem esett le a kulcs ?Próbáld a tartalékkal.
Gábor15604-10-2012 18:30:50 // 40667
Sziasztok!
Valaki valami ötlet? 156 2.0 ts önindítózáskor kegyetlen fémes csikorgó hang a motortérből??? :S
mcs1004-10-2012 15:57:12 // 40666
Sziasztok!

az ablaktörlőm intenzitását nem tudom állítani, azaz nem reagál semmit sem. A és B fokozatban működik....de ennél többet nem tud

Mik lehetnek a hibák?
Ferke04-10-2012 09:42:48 // 40665
Ez a távdiagnisztika ilyen eseteknél totál hülyeség. Mutasd meg egy olyan szerelőnek, aki ismeri a típust. Ha a szerelőd csak hibakódok alapján cserél alkatrészt, és erre nem jön rá, akkor nem biztos, hogy az a jó szerelő...mert azt lassan a lányom is meg tudja csinálni..:))
Liquid04-10-2012 09:41:56 // 40664
a légtömegmérő után kap levegőt, nekem is volt ilyen gondom alapjáraton nemnagyon volt gáz, a hiba akkor jelentkezett amikor elindultam, főleg hidegen, gondolom attól függött hogy épp mennyire volt nyitott a rés. Ezt nézd meg először, illetve vizsgáld meg az egész szívócsövet a kartergáz visszavezetővel együtt hogy teljesen ép-e. Aztán még a folytószelepet érdemes kitisztítani, mert ha elkoszolódik, az is tud alapjárat ingadozást művelni. Ha ezek mint ki lettek javítva/cserélve/tisztítva, akkor egy alapjárati szabályzó reset és öntanuló paraméterek nullázása kell még és valszeg rendben lesz
süsnye04-10-2012 09:36:06 // 40663
" A cserék előtt viszonylag gyakran csinálta, hogy alapjáraton majdnem leállt, majd kompenzált folyamatosan. Egyszer abbahagyta, máskor újrakezdte. Hátha ez is segít a távdiagnosztikában"

s szerinted az ilyen üzem nincs hatással a gyertyák állapotára? ;)

Az nem kerül semmibe, ha kiszeded őket és megnézed milyen állapotban vannak. Az esetleges lerakódásból ill. a színből megállapítható 1-2 dolog komoly belenyúlás nélkül is..
süsnye04-10-2012 09:33:18 // 40662
bezony, így szokták csinálni.. nekem pl. benzinszűrő rézgyűrűknél kellett alkalmazni..
atika04-10-2012 08:51:08 // 40661
Ezt én is alkalmaztam már többször még a 75TD-nél porlasztószereléskor!
Kareszka198404-10-2012 07:49:41 // 40660
legutóbbi olajcserekor a szerelő csinált egy érdekes dolgot, amit eddig nemis tudtam. a réz tömítőgyűrűt fehér izzásig hevítette, majd hirtelen lehűtötte hideg vízben. ettől a réz felpuhul, ellentétben a vassal, ami megedződik
Piritu - 1.000.00004-10-2012 07:08:04 // 40659
A Spider könyve alapján az olajleeresztő meghúzási nyomatéka: 17-21 Nm (2.0TS)
Eastone0104-10-2012 07:06:01 // 40658
Hello!
Segítséget kérnék, hátha találkozott már valaki hasonló hibajelenséggel 166 jtd nél.
Tegnap esete beültem a kocsiba kulcs elfordít és a nem indul, nem világított az izzitás jelző és a befecskendezés jelző sem, ellenben folyamatosan világít a code lámpa. Kedden este viszont még kifogástalanul működött, 24 órával késöbb meg semmi.
gecsa04-10-2012 06:15:15 // 40657
az olajleeresztő csavarnak puha anyagból is kell lennie,különben nem tömít...nem kel azt nagyon meghúzni...
SpJani03-10-2012 23:18:05 // 40656
Egyébként itt az a gond, hogy a szűrő fojtása nem érvényesül?
Ebben az esetben az gondolnám, hogy a légtömegmérő kompenzálja a dolgot.
Vagy arról van szó, hogy a légtömegmérő után kap levegőt és az már borítja a dolgokat...
Piritu - 1.000.00003-10-2012 23:07:53 // 40655
Egyértelmű.
Piritu - 1.000.00003-10-2012 23:07:06 // 40654
Nálam a gumicső volt elrepedve a harmonika résznél, ott is tud levegőt kapni. (Az előző tulaj cserélte)
SpJani03-10-2012 23:01:11 // 40653
Köszi a tippet. A légszűrőház tudtommal ép, De meg lesz vizsgálva.
A legnagyobb rejtély, hogy a jelenség intenzitása erősen változó.
GTPeti03-10-2012 23:00:42 // 40652
Na most mondd, hogy te nem próbálnád meg ezt (az LMM-en kívül).
Ha nem ez a gond, még mindig vissza lehet tenni ezeket a gyertyákat, a másik 8-at meg eltenni későbbre. (Úgyis hamarosan esedékes lesz.)

Az, hogy valaki 200-at beléjüktekert... Biztos jó döntés volt... :)
SpJani03-10-2012 22:58:47 // 40651
Persze teljesen igazad van. Tény hogy a végét járja. Amúgy városi (etalon rossz körülmények) használtban volt az utóbbi időben. A mostani rendbetételt követően pedig hétvégi autóvá válik.
Egyébként 300e Ft környékén vagyok a ráfordítást illetően, ezért nem akarom csak úgy a gyertyára fogni :)
Piritu - 1.000.00003-10-2012 22:58:11 // 40650
A gyári gyertyaszettnek a 100-at simán kell tudnia. Van itt Cartárs, aki 200 felett is ment vele gond nélkül.
kapeka (Nagyvad)03-10-2012 22:55:16 // 40649
Esetleg ami nálam volt: a légszűrőház megrepedt és fals levegőt szívott be. Óvatos pedálkezelésnél használható volt, de nagyobb lenyomásra fulladt. Ha csak ennyi lenne, egyszerűen javítható a dolog.
GTPeti03-10-2012 22:55:04 // 40648
Én anno a Bárdiban vettem olajleeresztő csavart. Formára tökéletes utánzata volt a gyárinak. Sajnos kb. a második olajcserénél elnyíródott a feje, nagyon puha anyagból volt. :(
GTPeti03-10-2012 22:53:55 // 40647
A 100e-t nem úgy kell érteni, hogy 100,000-nál kell cserélni. Használattól is függ, hogy mikor jön el az idő. Én szóltam...
Rizzo03-10-2012 22:51:02 // 40646
Szia
Én a Fabory 13.ker Váci u 85. csavarboltban vettem új olajleeresztőcsavart.
Átmérő és hossz alapján adták.Szerintem van M20X 1,5 is de hogy, honnan szerzel akkora menetfúrót?(nekem csak csavar kellett)
SpJani03-10-2012 22:50:18 // 40645
Passz. Még sosem volt hozzányúlva.
Amúgy hibajel nem volt rá...
Grando03-10-2012 22:44:47 // 40644
Légtömegmérőd milyen állapotban van?
SpJani03-10-2012 22:28:41 // 40643
Azért nem gondoltam még rá, mert "eredeti" gyertyák vannak benne, amiknek elméletileg vígan kellene bírni a 100e-t.
Továbbá van, hogy felpörög. Nem úgy ahogy kellene, de magas fordulaton is üzemel. Egy elhasználódott gyertya esetén homogénen várnám, hogy baj van, nem gázpedál állás függvényében.
Egyébként üzemanyagszűrő is eszünkbe jutott, csak még nem néztem, hogy van-e benne. Ha lenne nagyon ráillene, hogy mocskos. Főleg, hogy eddig abban a tudatban voltam, hogy nincs benne...
GTPeti03-10-2012 22:17:09 // 40642
A gyertyák cseréjén elgondolkodnék a helyedben. 90e szép teljesítmény, nem fog ártani a csere. Sőt... ha ilyesmi hibád van, talán a legegyszerűbb diagnosztika is.
GTPeti03-10-2012 22:15:20 // 40641
"3 autószerelőből 3 nem tud rá mit mondani." Mert nem a megfelelő hármat kérdezted.
Liquid03-10-2012 21:59:14 // 40640
attól függ, hogyan használod, városban, rövid távokon használva simán elfér, de "normális" használat mellet sok
SpJani03-10-2012 21:53:29 // 40639
Sziasztok Cartársak!

A következő ügyben kérnék segítséget:
156 1.6 TS 2000-es évjárat. Az utóbbi időszakban költöttem rá egy jó adag pénzt (futómű, lambdaszonda, holtponti jeladó + sok apróság).
Ezeket a cseréket a hibakód kiolvasás után eszközöltük. A hibakódok dobálása meg is szűnt, viszont egy jelenség megmaradt. Az autó gyorsításkor fullad. Kis gázzal finoman gyorsítva "haladgat", de amikor rálépek a gázra akkor gyorsul ugyan, de fulladozik, változó intenzitással emelkedik a sebesség. Ha elkezdem "pumpálni" a gázt a mélyebb gázpedál állás egyértelműen fojtja.
A legdurvábban akkor jelentkezik, amikor álló helyzetből indulnék meg dinamikusan. Ekkor gyakorlatilag majdnem leáll a motor és csak akkor tér magához, ha elkezdem simogatni a gázpedált. Balesetveszélyes helyzetem is adódott már belőle...

Egyébként enyhe alapjárati fordulatszám ingadozást is tapasztalok. A cserék előtt viszonylag gyakran csinálta, hogy alapjáraton majdnem leállt, majd kompenzált folyamatosan. Egyszer abbahagyta, máskor újrakezdte. Hátha ez is segít a távdiagnosztikában :)

Mi a véleményetek? Hol érdemes kezdeni a hibakeresést?

Egyébként 190e km van az autóban. Olajfogyasztás 1 liter körül 10ezer kmként (0w-40)
Gyertyasor 90e km-t ment, még pár ezret el szeretnék vele menni. Levegőszűrő új.

Köszi előre is!
gecsa03-10-2012 21:51:45 // 40638
Jo allapotut kell venni..:-)

Vagy nem tulhuzni a csavart..
Szerintem akad valasztek azert,es gondolom nem szazezreket kernek erte..
Imyx03-10-2012 18:24:57 // 40637
Nem semmi a harcmodora! :DD
Tentacle03-10-2012 16:26:42 // 40635
És azon elvégezni a menetjavítást ? Kétséges annak is az állapota, és úgy sejtem nincs nagy választék sem bontott teknőből. :)
GTPeti03-10-2012 16:10:59 // 40634
Az első linken (elvileg) menetjavító készletek is láthatóak. Persze a bontott teknő is megfontolandó!
gecsa03-10-2012 15:33:50 // 40633
tehát menetfúrás?
vagy egy komplett teknő bontva...???
Arno16603-10-2012 13:53:35 // 40631
Sracok, ha 2.0TS olajteknobol kihuzza a leeresztocsavar a menetet, mi a bevalt megoldas? 18-ast felmenetelni 20-ra, masik csavar bele es kesz? Esetleg tipp milyen autonak van 20-as (x1.5) leeresztocsavarja?

Koszi!!!
gecsa03-10-2012 13:50:37 // 40630
zselés akksi még talán feleakkorában is van..D:
Piritu - 1.000.00003-10-2012 13:11:31 // 40629
Az kicsit sok. Nekem 127ezer km átlagában 8-at evett.
Így elsőre a lambda szondára tippelnék, de ki kellene olvasni a kocsit.
Tentacle03-10-2012 13:08:32 // 40628
Szerintem nem normális ez a fogyasztás.
Legtöbbször lambdaszonda szokott lenni az oka, de kellene valami hozzáértő, aki normálisan műszerekkel átnézné azt a motort.
Tentacle03-10-2012 13:05:28 // 40627
Olyan címkét ragasztanak rá amilyet csak akarsz :)
GTPeti03-10-2012 12:58:59 // 40626
OK, akkor mutass nekem egy 70Ah-sat, a régi 45Ah-s méretében! :PPP
gecsa03-10-2012 12:27:02 // 40625
manapság már lehet mindent mindenféle méretben kapni..
aki csillaggarázsban parkol télen is, annak meg azért még jobb befektetés egy mi 66ah-s...kevesebb meglepetést okoz a hideg...
MiszöszFőnök03-10-2012 12:24:48 // 40624
Üdv.

Vajon a 147 es em (benzines) miért fogyaszt 12 litert?
Mindenkié ennyit fogyaszt?
3 autószerelőből 3 nem tud rá mit mondani.
Valami jótanács? Vagy egy jó szerelő tel. száma?

Köszönet ha válaszra méltat valaki.
GTPeti03-10-2012 11:32:09 // 40623
Látod erről is beszélgettünk néhány hónapja elég sokat. :)
Az 50Ah SZVSZ még épp megfelelő. Ez egy műszaki és/vagy autórajongó ember számára azt jelenti, hogy nem sajnálna pár eFt-ot, hogy minimum 66-os legyen benne.(Példa: A standard 55Ah-s méretében lehet kapni 66Ah-s ZAP Silvert.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.