Forum >> Szerelőműhely
uaz146ti (kispali kisebbik fia)16-03-2005 16:07:23 // 3122
Megnéztem a tárcsát és semmi rendelleneset nem tapasztaltam rendesen forog és nem akadozik sehol!
A szerelQ azt mondta hogy biztos a guminak még tul nagyok a barázdái és azért de ez hülyeség mert eddig háromféle gumi volt fenn és mindegyik ugyanezt csinálta.
gyugya16-03-2005 14:49:33 // 3121
Nekem holnap elso korben megkarmantyuzzak a kuplung munkahengeret. Remelem meggyogyul.
Nekem nincs haverom a Tatai bontóban de kettől kétszer rossz dolgot küldtek. Nem olyan könnyű összekeverni szerintem a kuplung munkahengert a fék munkahengerrel. Nekik sikerült. A másik, olyan lámpát küldtek a lándzsához amit nem lehet beállítani mert szét van rohadva a belseje. Az eddigi egyetlen használható húzásuk a tanksapka fedél volt. Csak fél napba került míg megoldottuk a "kis különbséget".
Alfabu-14516-03-2005 14:15:54 // 3119
Most szúrom magam tökön!
kb. 1 hónapja volt cserélve az egész, igaz nem új alkatrészekkel, hanem bontottal ami a Tata-i bontóból származik amit a szerelőm vatt aki jóban van velük, tehát direkte szart nem sóztak rá.
Az olajat még nem néztem, de ha hazaértem ellenőrzöm azt is!
Köszi.
Alfabu-14516-03-2005 14:12:28 // 3118
Ha gondolod rendeld meg, kiküldik postán utánvétel!
giovanni16-03-2005 12:54:14 // 3117
No matter, de szerintem akkor hagyjad majd veszek itt mert nekem csak az az egy dolog kell, az a pár ezer különbség meg nem basz földhöz :))
Fékolaj nem folyik vhol?
A "közepesen éles kattanó hang" lehet a kuplung szerkezet hibája. Ha a pedál út legallján jelentkezik akkor elég valószinű.
pb_16-03-2005 12:45:28 // 3115
Rendesen le van légtelenítve?
Alfabu-14516-03-2005 12:36:38 // 3114
Nekem nincs egy hetes a "felső v. pedáloldali" kuplungmunkahengerem!
:(((
Azóta ismét paranormális jelenségek keringenek a kuplungban!
Időnként ráz mintha az egyik rugó el lenne törve, aztán van olyan, hogy semmit sem érzek a pedálon, néha meg remegve zsibbaszt és van olyan is, hogy amikor benyomom a kuplungot akkor van egy közepesen éles kattanó hang, de amúgy meg teljesn jól mükszik????
Ötlet???
Alfabu-14516-03-2005 12:31:12 // 3113
Giovanni!
Nem tudtam elmenni érte, bocsánat. Sajna ECO lett a pénztárca és így tovább frusztrál a piros lámpa!
:)
Sajna közbeszólt egy kuplungmunkahenger, meg egy pár családi dolog, de áprilisban bizti megyek, mert úúútálom nézni! Szóval, ha nem késő akkor hozok. Sajnálom.
Üdv.
Dani
gyugya16-03-2005 11:44:28 // 3112
Hát elmondom a kerekcsapágy történetét, nem olyan nagy sztori. :)
Ballagtunk kifelé, Olaszországban a srác akivel voltunk megjegyezte, hogy az Alfának olyan jellegzetes morgó hangja van :) Nem is figyeltem, mert tényleg van neki. Azután a franciáknál már egyértelmű volt, hogy ez nem természetes, mert olyan 50-80 -ig simám elnyomta a motor hangját, erősebb jobbrakanyarban megszűnt, a frekvenciája meg abszolút csaka kerék fordulattól függött. Akkor már éreztem, hogy kerékcsapágy lesz.
Megérkeztünk, Hétfőn Szamosiékat felhívtam, mondták, hogy inkább cseréltessem ki, mert ha ilyen hirtelen jelentkezett, nem biztos, hogy kibírja hazáig. Szerdán elvittük a falubeli szakihoz, meghallgatta, megállapította, Ricambiból kikereste, kiszámolta. Másnap reggelre hozták neki az alkatrészt (komplett agyat 2 csapággyal), délután lehetett érte menni. Durván 30e forint, és még számlát is adott. Én meg voltam elégedve.A régi csapágyat alig bírtam kézzel tekerni, majd megpróbálom szétszedni, megnézem milyen lett.
gabi3316-03-2005 10:17:05 // 3111
A motor OK. A nívót nem éri el , de nyomás van. Szerencsére időben észrevettem. Köszi!
Inner Circle16-03-2005 10:12:59 // 3110
SZVSZ annyiból olajcserével együtt is ki kell jönnie, feltéve hogy nem járt a motor, vagy legalábbis azonnal leállítottad mikor elfolyt az olaj és nem ment gallyra az egész motor...
gabi3316-03-2005 09:27:22 // 3109
S.O.S
gabi3316-03-2005 09:11:21 // 3108
S.O.S Elfolyt az olaj a verdábóL, valószínüleg a vezérműtengely szimmering kiesett. Suliban vagyok nem tudok hazáig eljutni. Meg tudja valaki saccolni, h. mennyiért csinálják meg szervízben? keret: 50 kiloHUF.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 08:17:45 // 3107
Robi
nem ajusa,hanem Glázser Bozsó!
Ráadásul a cikkszáma is megtévesztö (nagy betükkel) XYZ 80
szóval első blikkre aszontam OK, ez 80-as dugóhoz van :-(
Hívom is mindjárt a csókát,hogy rendeljen-készítsen újat.
Ezt lehet hogy bukom,mivel az egyiket (sale for only párban) felbontottam tegnap,amikor meg akartam nézni alaposan a csomagban lévő leírást.
Ugyanis ott lett gyanús az egész,hogy azon szó sem volt 1,3 Ti röl
(hogy is lett volna) egyértelmüen 1490 ccm van megjelölve. :-(
Két dolog lehet.
- Holnapig valahogy visszahegesztem a fóliát. :-)
- Szarok a felbontásra , ráverem a balhét,hogy szart rendelt.
Elég szerencsétlen ez a bolt>
Szíj: dayco lesz ,de nem a fenti helyröl-
Ott ugyanis kifejtették,hogy erre a típusra a katalógus szerint
KÉT!! különféle (98 és 100 fogú) szíj kell.Mármint egy motorra.
Meg is rendelték,egyszerüen nem hoztam el.
GEORGE16-03-2005 06:33:37 // 3106
CSAKIS KIZÁROLAG -GATES - SZÍJJAT HA JÓT AKARSZ MAGADNAK!
Robi16-03-2005 01:48:47 // 3105
Tényleg elég gyanúsan hangzik. Ha Ajusa gyártmányú, akkor vidd vissza amíg nem késő, mert tapasztalataim szerint egy nagy rakás kaki. Legalábbis én még csak szívtam az Ajusa tömítésekkel.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-03-2005 01:33:07 // 3104
Sziasztok!
csak hangosan gondolkodom!
Ahogy érkeznek az alkatrészek,sorra "megolvasom" őket.
Eddig van egy cserés repedt vezműszíjfeszítő,most a hengerfejtömítés keltett gyanút.
Alfa 33 1,3-ashoz kértem,motorkód alapján.
A csomagon típusokat sorol hébe -korba évszámmal, e szerint 1,490 L Sud/Sprint,33 -hoz és 1,351 L Arna TI-hez való.
Na most ez gyanús , az 1,3 -as 80mm , az 1,5 -ös 84 mm furatú.
A cucc is kb 85 mm -es és a belsején lévő útmutató csak 1490 cm3-t
ír.
Gondolom ,hogy a tömítés lyuk-átmérője 5 mm-t nem megy össze rászorításkor, 1,5-ös ez,a feliratozásba tévesen került az Arna Ti,
az is csak a sima 1,3 boxer blokk volt dupplakarbbal ,86 LE-s.
Trehány spanyol munka - a feliratozás.
Csak ezt nem tudom,az én 1,3 as (eredetileg 1 karbis 79 LE-s) blokkomhoz miért ezt dobta ki a gép??? :-(
GEORGE15-03-2005 22:14:36 // 3103
Ki tudja mekora méretű a 156-os 1,8TS 15-ös felnin a gyári gumiméret?
Előre is köszi
Paco15-03-2005 20:43:11 // 3102
Még a végén az is lehet, hogy nem fék. :)
Paco15-03-2005 20:43:02 // 3101
Lehet hogy a szerelő nem tud mindenről. No meg nem is biztos, hogy fel kell szabályozni, a tárcsa attól is ütget, hogy a felfekvésnél alákerült egy nagyobb rozsdadarab.
Scott15-03-2005 18:36:35 // 3100
Hellóka ! Péntekre lesz kész a lakatos munka, aztán jövő héten megy a fényezőhöz. Nézd meg az oldalam, ha még nem láttad volna. Múlt hét szerdai állapotok :)) Zoli, hívj fel a dsl ügy miatt.
GEORGE15-03-2005 18:21:23 // 3099
Én is akartam már kérdezni a Scottol!
Zoli15-03-2005 18:09:47 // 3098
Hi Scott! NA mi a pálya hogy áll a verda????
Scott15-03-2005 17:56:24 // 3097
Mondjuk, ha erre nem jön rá a "szerelöd", akkor oda inkább többet ne vidd az autót ...
Scott15-03-2005 17:54:50 // 3096
Csak megerősíteni tudom Robi-t, szerintem is a féktárcsa. Ebből a mondatból meg egyértelmű, hogy az : "..Nagyon alacsony sebességnél fékezés közben a fékpedálon is érezhetQ hullámzás!.." :)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)15-03-2005 16:46:10 // 3095
Erre vazze nem is gondoltam!!!
Kösz a segítséget! A mérésért nem megyek fel mert van hozzá progim ott meg tudok nézni mindent!!!
Egyébként ez csak ötlet vagy meggyQzQdés egyébként tökmindegy akkor is hálás köszönet!!!
Robi15-03-2005 14:56:42 // 3094
Jahh, még valami! Te is meg tudod nézni, hogy üt-e a fék. Tedd üresbe a gépet, és emeld fel jobb elöl (ha jól emléxem, azt mondtad, hogy onnan jön a hang). Vedd le a kereket, és forgasd a kerékagyat. Ha fordulatonként, vagy félfordulatonként kicsit megszorul, akkor üt a tárcsa. Ha elég vastag még, akkor fel lehet szabályoztatni, ha nem, akkor csere. Persze ezeket szigorúan párban.
Robi15-03-2005 14:52:17 // 3093
Kicsit bővebben: egyszer túlhevülhetett a tárcsád, vagy pedig forró állapotában kaphatott egy hideg zuhanyt egy pocsolyától. Ezektől rossz esetben el tud vetemedni, és az simán okozhatja az általad leírt jelenséget.
Ha szoktál járni Bp-en, akkor nézz be hozzám, ha gondolod, megmérem a tárcsádat, hogy érdemes-e még szabályozni, vagy jobb cserélni.
Robi15-03-2005 14:48:06 // 3092
Szabályoztasd fel a féktárcsádat.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)15-03-2005 13:41:14 // 3091
Hi all!!!
Ujabb kérdéssel/kéréssel fordulok hozzátok!!!
Ha valaki emlékszik a dobolos félrehúzós futomq dologra az biztos jobban érti majd az egészet!!!
Naszoval!
A félrehúzás és szervonehézség megoldodott egy gumicserével és egy futomqbeállítással!
Viszont a dobolás ugyanugy, sQt hangosabban jelentkezik változatlanul.
A szerelQk a gumira gyanakodtak de mint utolag kiderült az nem lehetett.
Már sok véleményt hallottam és mindenki mást mondott és már ott tartok hogy inkább senkire nem halgatok mert csak fölbaszom magam agyilag!!!
Ha tudnátok valami érdemi ötletet adni azt nagyon megköszönném!!
A hiba pontos leírása a köv.:
Szinte állandóan hallható doboló hang a jobb elsQ futomq felöl. Olyan mintha elfékeztem volna a gumit de most 0-kilométeres gumik vannak rajta és ugyanugy szól.
Kanyarban egy kissé erQssebb a hang. Gyanakodtam féltengelyre de elvileg az egyenesben nem szól és tök mindegy hogy jobbra vagy balra kanyarodok ja és a szerelQ kizárta ezt a hibát.
Biztos hogy a futómqböl jön mert nagyobb temponál sürübb a dobolás lassítás során pedig fokozatosan ritkul.
Nagyon alacsony sebességnél fékezés közben a fékpedálon is érezhetQ hullámzás!
KB.: ennyit tudok róla irni, ha tud valaki segíteni annak örök hálám és lemosom a kocsiját így tavasz elején:))))))
Ja és az említett hibalehetQségek a következQk: jobboldali féltengely összeközQ csapágy de a szerelQ szerint annak sem ilyen hangja van
lengéscsillapító, szilent stb...
GEORGE14-03-2005 22:22:00 // 3090
Nyugi nekem is van olyan gumi szivacs szerü valami ami neked kell, de én is csak azt tudom mondani amit Kau barátom: lessz mögötte falevél szerintem jobb ha nincs ott legalább hamarabb kiszárad.
GEORGE14-03-2005 22:18:26 // 3089
Kau Teso! Amióta felraktam az enyémet az eladó autók közé nekem is 500 és 1500 között pulzál az alpjárat szépen lassan megnyugszik. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Méghogy nincs lelke az autónak:-) ne mondja senki se:-)
Ettöl függetlenül mi lehet a hiba orvoslása a kohon kivül?
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:52:27 // 3088
Bocs, de közbe jött vmi. Sziasztok, mennem kell.
Kau14-03-2005 19:51:46 // 3087
Vazze. Ennyi mindent? :)) Szóval SPQR-nél megállapították ezen hibát. Vettem egy utángyártott lambdaszondát és itt a faluban egy autóvillamosságis figura bekötötte. (Amúgy sárga angyalos). Nem tartom kizártnak, hogy a hibakód benne maradt, bár kipróbálta azt is, hogy lehúzta az aksit. (?) Nem tudom, hogy ez lehet-e még gond?
A boxer topicot sajna nem olvasom, mert engem ez nem érint és hát mindent nem lehet elolvasni.
Olyan szivacs az én kocsimban is van, de attól még tele van mindig falevéllel. Sőt a nedvesség is megmarad alatta és így a falevelek még rohadnak is :)) Alfa Amore :))
granturismo14-03-2005 19:39:40 // 3086
Sziasztok.
Kau
Pont erre az esetre vonatkozik a boxer topicba elkövetett 1913 sz. hozzászólásom. A szakértelemet és az alapos munkát nem pótolhatja egy egyszerű műszer, egy hibakód kiolvasás. Nincs a mai szervizes sem abban az álom helyzetben, hogy csak rádugja a gépre és az megmondja mi a gond kicseréli és kész-passz lehet a pénztárhoz fáradni.
Van itt jópár kérdés amit meg kell válaszolni. Milyen hatásfokú és alapos volt a tisztítás? Vizsgálták-e fojtószelep kopását? Illetve az alkatész csatlakozóján vizsgálták-e a jelakot? Jól lett-e összerakva a fojtószelep? Milyen diagnosztikával vizsgálták az autót? Az összes befecskendezési jelet vizsgálták-e szimultán? A csere után milyen hibakódot(kat) mutatott a rendszer?
A 3066-os hozzászólásommal kapcsolatban segítenél annyit, hogy válaszolsz? Neked van olyan az autódban?
Scott14-03-2005 19:29:37 // 3085
Egyébként a teljes padló kárpitot elhoztam és most hétvégén takarítottam ki géppel. Leterítettem a nappaliban egy nagy nylont, azon kiterítettem az egészet és nekiestem. 18 évnyi kosz jött ki belöle. Négyszer mentem át rajta a takarítógéppel , de még mindig kakabarna volt a víz :))
Azért a végére egész türhetö lett, persze eredeti tisztaságúra már nem lehet varázsolni. :))
Scott14-03-2005 19:23:04 // 3084
Az attól függ milyen autó müszerfala. A 33-ét fél óra alatt csontra ki lehet szedni ( lásd az oldalam ) olyan egyszerü az egész :)))
Na végre sikerült rövid ö-t és ü-t írni :))
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:10:37 // 3083
AAAAAz igen lesz vele meló. Én már egyszer szedtem szét, és raktam össze autót, de annyi egy idöre elég is volt. Gusztustalan meló a müszerfalat, meg minden ilyesmit babrálni. :PPP
Scott14-03-2005 19:07:53 // 3082
Ja, két srác csinálja a kasztnit, nagyon alaposak, ök bontották szét az egész autót és ők is rakják össze. Bár a fényezö egy harmadik személy, traileren viszik majd át hozzá a gépet, feltételezem hogy utána lesz összerakva az egész . Bár fényezés elött még a teljes motor, váltó is kiugrik, mert a motortér is fújva lesz.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:04:10 // 3081
Oké, már értem, csak egyszerre írtunk.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 19:02:05 // 3080
Tehát a fickónak van ereje a belsőteret, meg miden bisz-baszt szét-össze rámolni????
Scott14-03-2005 19:01:55 // 3079
permanent ! A beltér alatt nem tudom konrétan mire gondolsz, de a kárpitot , üléseket ők rakják vissza , a műszerfalat viszont én ( én is szedtem szét ) .
Kau14-03-2005 18:50:31 // 3078
Remélem tudok segíteni :) Írd meg a virtuális rómeóba.
VinceP4 (Il capitano)14-03-2005 18:31:24 // 3077
Figyu már, nekem lambda nélkül is működik.
Ja, és Kau tennél nekem megint egy szivességet? Tudod, olyan virtuál-festőset. :)))
Kau14-03-2005 18:23:16 // 3076
Helyesbítek: kurv@ anyját :))
Kau14-03-2005 18:21:02 // 3075
Megtörtént a kocsimban a lambdaszondacsere. Ki lett takarítva a légmennyiségmérő bigyó is. Az alapjáratom továbbra is 500-1500 között jár. Most már mi a kurv@ annyát csináljak vele. Előtte a szervízbe rátették számítógépre és egyből lambdahibát mutatott.ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Stee14614-03-2005 13:10:08 // 3074
Engem is érdekelne!
ÁdidiGaga (il hempescattore)14-03-2005 13:02:27 // 3073
gyugya
És hogy álltak a derék csigaevők a Alfa-szervizeléshez?
Írhatnál egy kisebb beszámolót róla,persze csak ha nem olyan
a sztori,amit újra emlegetve 280 lesz a vérnyomásod! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
592
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?