Forum >> Milyen a jó olaj?

GTPeti05-11-2008 01:20:22 // 1649
Nem vagyok olajszakértő, de a túl híg olaj talán okozhatja az olajfilm elvékonyodását is, adott körülmények között. Márpedig az nem jó. Ez csak spekuláció a részemről. (Az esetleges bekövetkezést, pedig már csak utána venni észre...)
Poló05-11-2008 01:20:10 // 1648
Ez nem tudom milyen, holnap talán okosabb leszek.
GTPeti05-11-2008 01:18:27 // 1647
Ha nem válik be, én Edge-t tennék bele. (Vagy Magnatec-et.)
Poló05-11-2008 01:17:10 // 1646
Eleinte nagyon figyelnék az olajszintre és ha nagyon eszi, akkor már rendelem is meg a Seléniát. Egyébként a Seléniát csipegeti.
GTPeti05-11-2008 01:14:42 // 1645
A Castrol, tapasztalataim szerint jó! Csak TS-be nem tudom rakott-e már vki nullás olajat. (Akkoris ha a szövegek szerint ennek nincs hátránya.)
Poló05-11-2008 01:11:01 // 1644
Az, hogy nem tudom kinek eladni. Meg most nem Seléniát szeretnék tenni bele.
GTPeti05-11-2008 01:03:43 // 1643
És mi a véleményed az ötletemről?
Poló05-11-2008 00:58:07 // 1642
Mi mehet tönkre a motorban attól, hogy nem olyan olaj van benne, mint amit a gyártó előírt?
Amilyen motorokba megy ez az olaj, ugyanúgy dugattyúk mozognak a hengerekben, ugyanúgy nyugvócsapágyak és hajtókar csapágyak vannak, hidrotőkék stb. Ezeknek megfelel ez az olaj, az én TS-emnek meg nem?

Végülis minden megkapja a kenést, csak egy másik fajta olajtól. Ha meg nagyon enné, akkor leengedem és veszek bele valami mást. Pénzembe nem kerül, csak egy kis munkába.
GTPeti05-11-2008 00:14:10 // 1641
Szerintem vegyél abból jó sokat és add el olyannak, akinek pont arra van szüksége. Magadnak meg vegyél egy ajánlottat. ;)
GTPeti05-11-2008 00:12:46 // 1640
Mennyit ér meg neked, hogy kockára tedd a motorod épségét? (Tipp: Szerintem semennyit se. ;)

A múltkorihoz: Az 5W30-as vmi spec. egy adott motorcsaládhoz tervezett olaj IS lehet. Pont a minap akadt a kezembe egy Agip-os ismertető, ott kihangsúlyozzák, hogy 2000 után nagyon sok motor(család) szigorúan gyári, vagy azzal kompatibilis olajat igényel. (Ilyeneket az Agip is kínál, ezek nem az ismert TecSint, stb.) A kompatibilitás nem merül ki a viszkozitásban. Vannak ott még egyéb szempontok/paraméterek is! (Meglehet, hogy szándékosan nem írják rá a csomagolásra, mert ezekért az infokért a "nem OEM gyártóknak" fizetniük kell.) A kompatibilitás vszínüleg visszafelé is igaz. Tehát: Eljár egy ON-os motor pl. egy spec. MB, vagy Audi olajjal is, de az akkor sem teljesértékű helyettesítője egy hagyományos, általánosan használható olajnak.
Poló05-11-2008 00:04:35 // 1639
Na, kiderítettem. Már nem 5W-30-as olaj van, hanem 0W-40-es Castrol, állítólag boltban 8.000 Ft literje, full szintetikus. Szerintetek?
GT ☻03-11-2008 11:54:47 // 1638
Cellois-Italy
Azzurro03-11-2008 04:33:21 // 1637
Kérném a segítségeteket hajtómű olaj téren!Milyet tipust tudtok ajánlani 145 váltoba?
Dévid02-11-2008 21:04:09 // 1636
Mondom ehhez nem értek, finommechanikai és automatizálási technikusnak tanultam, meg anno rövid ideig még gépészmérnöknek is... :)
Selmak02-11-2008 20:58:41 // 1635
Pontosan. Nem véletlenül vannak a hónolási árkok a henger felületén, ha nem lenne rájuk szükség kipolíroznák. A honlási árkok olajtároló szerepet töltenek be. A teljesen tükrös felületen sokkal rosszabbul tapad meg a kenőanyag. Győrben csinálnak olyat a zajudnál hogy a tükrösre polírozott hengerfalra lézerrel gravíroznak olajtároló gödröcskéket és ezzel több olajat tud a hengerfal megtartani. Nikasil bevonat ez kb 2-3 évtizede már tudja, de úgy néz ki jürgenék megint feltalálták a spanyolviaszt.
Dévid02-11-2008 20:32:17 // 1634
Amúgy engem az zavar, hogy a felület simább lesz tőle, mint az eredeti alkatrész, mivel így az olaj sem marad meg annyira a felületek között, így szerintem akár a kenés is rosszabb lehet a felületek között. No mindegy, én ehhez nem értek, nem vagyok fejlesztőmérnök. :)
Selmak02-11-2008 20:13:58 // 1633
Biztos van benne egy marék nanobot ami újáépíti a motort.
Dévid01-11-2008 18:45:04 // 1632
Persze, meg felfúrja a blokkot, és túlméretes gyűrűket tesz be... :DDDDD
Üvegtigris01-11-2008 18:39:26 // 1631
* Csökkenti a felületi súrlódást és növeli az élettartamot;
* Helyreállítja az alkatrészek eredeti alakját;
* Két nagyságrandel is csökkentheti a súrlódási együtthatót;
* Csökkenti az üzemanyag-fogyasztást;
* Növeli az olajnyomást;
* Kiegyenlíti és növeli a hengerek kompresszióját;
* Visszaadja a motor erejét
* Csökkenti a zajt és a rezonanciát

* Akár még 200 km-t is megtehet, ha az olaja véletlenűl elfojik
* A CO és CH kibocsátás jelentős csökkentése
* Ár: 3726 Ft


Ezt a benzines motorok revitalizálójára írták; hagyjad már, nevetséges...
Jó olajat kell venni, azt kész, nem revitalizálókat, meg csiribát...
Ennyi...
Tom1201-11-2008 17:53:04 // 1630
+10 LE = +0,2 liter :-)
Dévid01-11-2008 17:41:20 // 1629
Valami vicceset írtam? :DDDDD
GT ☻01-11-2008 17:40:04 // 1628
:-DDDDDD
Dévid31-10-2008 21:06:33 // 1627
Shell, hordós... nem tom, de olaj állagú az tutti...
Azzurro31-10-2008 21:02:55 // 1626
Milyen fajta?
Dévid31-10-2008 20:56:10 // 1625
Enyém is.
Most szereztem olcsón olajat, ha az ipari robotba jó, akkor egy autóba is jó lesz. :DDDDD
Kolléga kocsijába is az került, és semmi baja. :)
Azzurro30-10-2008 20:57:26 // 1624
Egyet értek.
Selmak30-10-2008 20:27:27 // 1623
Megint nem esik szó a teljesítményszintekről, így csak egy nagy félrevető katyvasz az egész. Egy kopottabb motoron az alacsonyabb meleg viszkozitású kenőanyag megszökhet az illesztési hézagokon növelve az olajfogyasztást extrém esetben szárazon járhatnak bizonyos alkatrészek mert hozzájuk már nem jut el elégséges kenőanyag. Nagyobb meleg oldali viszkozitás csak időleges megoldás a kopott motorokon, mer hézagok nem lesznek kisebbek.
Poló30-10-2008 20:22:16 // 1622
Az enyém 155 ló :-b
raga30-10-2008 20:13:25 // 1621
Elvileg a JTS nyomatékleadása sokkal egyenletesebb, (és +165 ló 150 helyett) és a TS -el ellentétben a kipufogó oldali szelepek is változó vezérlésűek, azaz 2db vezmód van benne, de ha az ugyanúgy cserés kb.60ezrenként az dupla pénzkiadás.
raga30-10-2008 20:07:05 // 1620
Hát azt hogy a hidegindításnál kevésbé kopik a motorod azt nem látod a kormány mögül.
raga30-10-2008 20:04:45 // 1619
Értettem! :)

Egyébként az általam belinkelt oldalak ebben a döntésben (is) segítenek.
Azzurro30-10-2008 19:31:54 // 1618
Alfák általában nem is szoktak a takarékossággal büszkélkedni. Mégis, bármilyen furcsa, az új két literes JTS motor megelégedett 9,3 literrel 100 km-enként. Fedélzeti computer által mért 8 literes átlag túl jónak tűnik.
GTPeti30-10-2008 19:27:49 // 1617
Én is pontosan ezekre a számokra emlékeztem.

Melyek ennek azért ellentmondanak:
"Az egész arra megy ki, hogy szegénykeverékes üzemmódot lehessen megvalósítani, amivel csökkenthető a fogyasztás."

Attól még fejlettebb a JTS, csak kukacoskodom. :)
Poló30-10-2008 19:25:45 // 1616
TS: 8,5
JTS: 8,7

A TS télleg kijön 8,5-ből.
GTPeti30-10-2008 19:23:22 // 1615
Mennyi is a 2.0 TS és JTS gyári fogyasztásadata?
GabCsi30-10-2008 19:22:02 // 1614
Támogatom a meglátást :)
Azzurro30-10-2008 18:59:20 // 1613
Száz szónak is egy a vége, a JTS egy sokkal jóbb motor.
Azzurro30-10-2008 18:31:13 // 1612
JTS ilyen motoroknál a keverékképzés nem a szívócsőben, hanem az égéstérben történik. A hagyományos befecskendezők 2-5 bar nyomásával szemben a közvetlen befecskendezéshez 50-120 bar nyomás szükséges, ezért speciális tápszivattyú látja el a nyomástároló csövet, és a benzin innen jut a hengerbe. Az egész arra megy ki, hogy szegénykeverékes üzemmódot lehessen megvalósítani, amivel csökkenthető a fogyasztás.
Azzurro30-10-2008 18:19:48 // 1611
Akkor csak egy korszerűbb motorról van szó.
Azzurro30-10-2008 18:16:30 // 1610
De korában megirtam hogy használtam 5W-40-es olajat, és nem volt jobb vele.Vagyis én nem azt irtam hogy nem jobb olaj viszkozitásra az 5W-40-es!!
Poló30-10-2008 18:16:14 // 1609
Persze, hogy külön jelzést kapott, hiszen az már nem TwinSpark, mert csak 1 gyertya van benne hengerenként. Kellett egy másik jelzést találni, mivel ez már közvetlen befecskendezéses, így lett JTS (Jet Thrust Stoitrometric, ha rosszul írtam, akkor bocsi).
Állítólag a forgattyúsház ugyanaz, mint a TS-nél. Más a hengerfej, gondolom más a dugattyú, meg még valami más, többiben egyezik a TS-sel, egyszer volt téma a 156 topicban.
Arról, hogy nagyobb a teljesítménye, bent ülve semmit nem érzel belőle. Nekem TS van és ültem már JTS-ben, észrevehetetlen a két autó teljesítményében lévő különbség.
GTPeti30-10-2008 18:10:57 // 1608
OK, értem, de még mindig nem vetted észre, hogy eredetileg Poló olajválasztásáról volt szó. (5W40 vs. 5W30 egy TS motorba.) Ha gondolod írj véleményt ahhoz a kérdéshez.
Azzurro30-10-2008 18:10:39 // 1607
Amit én olvastam az alapjan, sokal jobb motor!Öblitésileg, és fogyasztásilag, teljesitménybe, és stb.Egyszoval sokal korszerűbb, nem hiába adtak neki egy külön jelzést.
Poló30-10-2008 18:06:58 // 1606
Állítólag nincs sok különbség a TS és a JTS között.
Azzurro30-10-2008 18:00:20 // 1605
Hát nem lehet mondani egy 10-éves motora hogy fiatal!De a JTS motorok már egy sokal újabb konstrukció, mint a sima TS motorok.Én csak a gyári adatókat akartam evel erősiteni, és a saját tapasztalatomat.
raga30-10-2008 17:05:43 // 1604
Ja, igen, erre kellett vna, a válaszomat kapcsolnom :

"Nekem nem volt jobb 5W-40-nel, kicsit jobbban csipegete az olajat.A sógoromnak van egy 156 JTS 2.0-e, és ő használ 5W-40.Evel csak azt akarom mondani, hogy annyival nem jobb, a vékonyabb olaj.Inkáb jobb minőségű olajat veszek 10W-40-ből."

Én inkább 5W-40 et használnék, ha csak nem egy "öreg" motorról van szó.

Olvasnivaló 1
Olvasnivaló 2
Azzurro30-10-2008 06:00:06 // 1603
Mindezek miatt kell maradni a gyári megadott, olajnál, vagyis nekem 10W-40.
GTPeti29-10-2008 17:44:56 // 1602
Tegnap a melegoldali viszkozitás volt a téma. Tehát nem a hidegindítás (mivel a kérdésben mindannyian egyetértünk).
Selmak29-10-2008 17:41:36 // 1601
Eléggé nagy általánosságban beszél csak.
satya29-10-2008 16:54:55 // 1600
http://hgyteo.freeweb.hu/bogar/olaj.html
bár már 1x belinkeltem, szvsz minden benne van.
akit érdekel
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.