Forum >> Milyen a jó olaj?

Dévid31-10-2008 20:56:10 // 1625
Enyém is.
Most szereztem olcsón olajat, ha az ipari robotba jó, akkor egy autóba is jó lesz. :DDDDD
Kolléga kocsijába is az került, és semmi baja. :)
Azzurro30-10-2008 20:57:26 // 1624
Egyet értek.
Selmak30-10-2008 20:27:27 // 1623
Megint nem esik szó a teljesítményszintekről, így csak egy nagy félrevető katyvasz az egész. Egy kopottabb motoron az alacsonyabb meleg viszkozitású kenőanyag megszökhet az illesztési hézagokon növelve az olajfogyasztást extrém esetben szárazon járhatnak bizonyos alkatrészek mert hozzájuk már nem jut el elégséges kenőanyag. Nagyobb meleg oldali viszkozitás csak időleges megoldás a kopott motorokon, mer hézagok nem lesznek kisebbek.
Poló30-10-2008 20:22:16 // 1622
Az enyém 155 ló :-b
raga30-10-2008 20:13:25 // 1621
Elvileg a JTS nyomatékleadása sokkal egyenletesebb, (és +165 ló 150 helyett) és a TS -el ellentétben a kipufogó oldali szelepek is változó vezérlésűek, azaz 2db vezmód van benne, de ha az ugyanúgy cserés kb.60ezrenként az dupla pénzkiadás.
raga30-10-2008 20:07:05 // 1620
Hát azt hogy a hidegindításnál kevésbé kopik a motorod azt nem látod a kormány mögül.
raga30-10-2008 20:04:45 // 1619
Értettem! :)

Egyébként az általam belinkelt oldalak ebben a döntésben (is) segítenek.
Azzurro30-10-2008 19:31:54 // 1618
Alfák általában nem is szoktak a takarékossággal büszkélkedni. Mégis, bármilyen furcsa, az új két literes JTS motor megelégedett 9,3 literrel 100 km-enként. Fedélzeti computer által mért 8 literes átlag túl jónak tűnik.
GTPeti30-10-2008 19:27:49 // 1617
Én is pontosan ezekre a számokra emlékeztem.

Melyek ennek azért ellentmondanak:
"Az egész arra megy ki, hogy szegénykeverékes üzemmódot lehessen megvalósítani, amivel csökkenthető a fogyasztás."

Attól még fejlettebb a JTS, csak kukacoskodom. :)
Poló30-10-2008 19:25:45 // 1616
TS: 8,5
JTS: 8,7

A TS télleg kijön 8,5-ből.
GTPeti30-10-2008 19:23:22 // 1615
Mennyi is a 2.0 TS és JTS gyári fogyasztásadata?
GabCsi30-10-2008 19:22:02 // 1614
Támogatom a meglátást :)
Azzurro30-10-2008 18:59:20 // 1613
Száz szónak is egy a vége, a JTS egy sokkal jóbb motor.
Azzurro30-10-2008 18:31:13 // 1612
JTS ilyen motoroknál a keverékképzés nem a szívócsőben, hanem az égéstérben történik. A hagyományos befecskendezők 2-5 bar nyomásával szemben a közvetlen befecskendezéshez 50-120 bar nyomás szükséges, ezért speciális tápszivattyú látja el a nyomástároló csövet, és a benzin innen jut a hengerbe. Az egész arra megy ki, hogy szegénykeverékes üzemmódot lehessen megvalósítani, amivel csökkenthető a fogyasztás.
Azzurro30-10-2008 18:19:48 // 1611
Akkor csak egy korszerűbb motorról van szó.
Azzurro30-10-2008 18:16:30 // 1610
De korában megirtam hogy használtam 5W-40-es olajat, és nem volt jobb vele.Vagyis én nem azt irtam hogy nem jobb olaj viszkozitásra az 5W-40-es!!
Poló30-10-2008 18:16:14 // 1609
Persze, hogy külön jelzést kapott, hiszen az már nem TwinSpark, mert csak 1 gyertya van benne hengerenként. Kellett egy másik jelzést találni, mivel ez már közvetlen befecskendezéses, így lett JTS (Jet Thrust Stoitrometric, ha rosszul írtam, akkor bocsi).
Állítólag a forgattyúsház ugyanaz, mint a TS-nél. Más a hengerfej, gondolom más a dugattyú, meg még valami más, többiben egyezik a TS-sel, egyszer volt téma a 156 topicban.
Arról, hogy nagyobb a teljesítménye, bent ülve semmit nem érzel belőle. Nekem TS van és ültem már JTS-ben, észrevehetetlen a két autó teljesítményében lévő különbség.
GTPeti30-10-2008 18:10:57 // 1608
OK, értem, de még mindig nem vetted észre, hogy eredetileg Poló olajválasztásáról volt szó. (5W40 vs. 5W30 egy TS motorba.) Ha gondolod írj véleményt ahhoz a kérdéshez.
Azzurro30-10-2008 18:10:39 // 1607
Amit én olvastam az alapjan, sokal jobb motor!Öblitésileg, és fogyasztásilag, teljesitménybe, és stb.Egyszoval sokal korszerűbb, nem hiába adtak neki egy külön jelzést.
Poló30-10-2008 18:06:58 // 1606
Állítólag nincs sok különbség a TS és a JTS között.
Azzurro30-10-2008 18:00:20 // 1605
Hát nem lehet mondani egy 10-éves motora hogy fiatal!De a JTS motorok már egy sokal újabb konstrukció, mint a sima TS motorok.Én csak a gyári adatókat akartam evel erősiteni, és a saját tapasztalatomat.
raga30-10-2008 17:05:43 // 1604
Ja, igen, erre kellett vna, a válaszomat kapcsolnom :

"Nekem nem volt jobb 5W-40-nel, kicsit jobbban csipegete az olajat.A sógoromnak van egy 156 JTS 2.0-e, és ő használ 5W-40.Evel csak azt akarom mondani, hogy annyival nem jobb, a vékonyabb olaj.Inkáb jobb minőségű olajat veszek 10W-40-ből."

Én inkább 5W-40 et használnék, ha csak nem egy "öreg" motorról van szó.

Olvasnivaló 1
Olvasnivaló 2
Azzurro30-10-2008 06:00:06 // 1603
Mindezek miatt kell maradni a gyári megadott, olajnál, vagyis nekem 10W-40.
GTPeti29-10-2008 17:44:56 // 1602
Tegnap a melegoldali viszkozitás volt a téma. Tehát nem a hidegindítás (mivel a kérdésben mindannyian egyetértünk).
Selmak29-10-2008 17:41:36 // 1601
Eléggé nagy általánosságban beszél csak.
satya29-10-2008 16:54:55 // 1600
http://hgyteo.freeweb.hu/bogar/olaj.html
bár már 1x belinkeltem, szvsz minden benne van.
akit érdekel
raga29-10-2008 16:21:51 // 1599
Sűrűbbet nem szabad mert hidegen nem lesz kenés, "vékonyabbat" lehet, kevésbé kopik a motor hidegindításkor, mert ugye a kopás 80%-a akkor történik.
dundun28-10-2008 21:16:50 // 1598
Ez igaz melegértékben a gyárit kell, ajánlatos használni, de, "un" sürűbbet nem érdemes, pláne nem segít az olaj fogyasztás csökkentésében.
GTPeti28-10-2008 21:10:14 // 1597
Az hogy az üzemi hőmérséklet hidegben is ugyanarra a szintre áll be, mint melegben. Nos ezért nem érdemes a melegértékben eltérni a gyári ajánlástól. (Csak extrém esetekben.)
Azzurro28-10-2008 21:08:58 // 1596
Nekem nem volt jobb 5W-40-nel, kicsit jobbban csipegete az olajat.A sógoromnak van egy 156 JTS 2.0-e, és ő használ 5W-40.Evel csak azt akarom mondani, hogy annyival nem jobb, a vékonyabb olaj.Inkáb jobb minőségű olajat veszek 10W-40-ből.
Poló28-10-2008 21:05:06 // 1595
És mi baj a 35-tel a gyári 40-nel szemben?
GTPeti28-10-2008 21:04:40 // 1594
Igen, kitér. Az írás amúgy tényleg jó.
GTPeti28-10-2008 21:03:01 // 1593
Nem volt még TS motoros autóm, de én a sokat látott Fiatomnál használok 10W40-eset. (Gyári: 15W40) Csak arra akarok célozni, hogy egy TS lehet, azért elbírná az 5W-t...
Azzurro28-10-2008 21:00:24 // 1592
Maradok a 10W-40-nél.
dundun28-10-2008 20:55:35 // 1591
Ez így van! De ne felejtsük el hogy a versenykörülményeket semmiféleképpen nem szabad összekeverni a normál használattal!!!
Erre is kitér az írás.

Persze nem mondom hogy szentírás de még is csak nállunk lényegesen hozzáértőbb gyártófügetlen!! olajmérnök véleménye.
Poló28-10-2008 20:55:10 // 1590
Már majdnem teljesen végig olvastam, kezdem érteni a dolgot.
Azt írja, hogy minden vízhűtéses autó úgy van tervezve, hogy kb. 100C fokon üzemeljen, kb 100 fokos az olaj is. A versenysportban viszont 125-150 fokos is lehet. A "verseny olajak" úgy vannak tervezve, hogy 125-150 fok környékén kenjenek tökéletesen, így azok 100 fokon még túl sűrűek.
GTPeti28-10-2008 20:50:16 // 1589
Mondjuk pont a meleg viszkozitásnál nem illik eltérni a gyári ajánlástól. Ezt azért ne felejtsük el.

(És az sem véletlen, hogy a versenyolajok melegoldali értéke magasabb. Akármit is ír a link.)
Poló28-10-2008 20:47:51 // 1588
Dundun linkje írja:

"A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól."
Azzurro28-10-2008 20:41:15 // 1587
Az nm semmi.
Dévid28-10-2008 20:40:10 // 1586
Akkor adalék azt hiszem kilőve, fene sem akar sütni a motorban... :)
Dévid28-10-2008 20:37:37 // 1585
Látnád milyen olaj jött akkor ki belőle... úgy kellett kipiszkálni a lyukon, olyan darabos volt.
GTPeti28-10-2008 20:36:45 // 1584
A teknőt kitakarítani nem rossz gondolat. Legalább meglátod mennyire "sáros".

Elrettentő példa: A barátom L300-asában olyan állapotú volt megvételkor az olaj, hogy nem csöppent le a pálcáról. Inkább vmi fekete gélre hasonlított. :))
Nála pl. az első kell, hogy legyen a teknő kitakarítása. Ui. ha az öblítő-adalék csak részben oldja a lerakódásokat, az az olajjáratok eltömődését is okozhatja. Elégtelen kenés, besülés... (Volt már rá példa.)
Dévid28-10-2008 20:33:35 // 1583
Majd dobok bele valami takarító adalékot olajcsere előtt... Lehetséges, hogy lekapom az olajteknőt is, mivel jó lenne normálisan kitömíteni, mert olajos az alja, valahol szivárog is. :S
GTPeti28-10-2008 20:33:32 // 1582
A hozzákeveredett benzin nem okozott lerakódásokat. Motort öblíteni pedig akkor szokás. Tudtommal csak akkor.
Azzurro28-10-2008 20:32:17 // 1581
Nem igazán!
GTPeti28-10-2008 20:31:36 // 1580
Egy normális olajcsere gyak megoldotta a dolgot. Egy kis százalékban lehet benne még benzin (mivel nem ürül ki minden cserekor), de úgyis tervezed a köv. olajcserét, úgyhogy ez a része le lesz tudva.
GTPeti28-10-2008 20:30:40 // 1579
Te meg olvasgasd a hsz-emet. :)) A 30-at állítottam szembe a 40-nel.
Dévid28-10-2008 20:30:34 // 1578
4 halott gyertya volt benne, néha adtak szikrát is...
Azóta már cseréltem olajat természetesen, de gondolom azért azzal még nem oldottam meg mindent... :)
Azzurro28-10-2008 20:30:16 // 1577
Akkor mi hamarabb csináld meg, mert olyankor az égés miatt, elégé rakodi le a gané.
Poló28-10-2008 20:29:29 // 1576
Olvasgasd dundun cartárs linkjét. Egyre inkább hajlok rá, hogy kipróbáljam az 5W30-at. Azt írják, hogy a 0W30 nem hígabb a 10W30-nál üzem meleg motor esetén. Hidegen hígabb, de ez jobb hidegindítást eredményez.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.