Forum >> Milyen a jó olaj?

Azzurro03-11-2008 04:33:21 // 1637
Kérném a segítségeteket hajtómű olaj téren!Milyet tipust tudtok ajánlani 145 váltoba?
Dévid02-11-2008 21:04:09 // 1636
Mondom ehhez nem értek, finommechanikai és automatizálási technikusnak tanultam, meg anno rövid ideig még gépészmérnöknek is... :)
Selmak02-11-2008 20:58:41 // 1635
Pontosan. Nem véletlenül vannak a hónolási árkok a henger felületén, ha nem lenne rájuk szükség kipolíroznák. A honlási árkok olajtároló szerepet töltenek be. A teljesen tükrös felületen sokkal rosszabbul tapad meg a kenőanyag. Győrben csinálnak olyat a zajudnál hogy a tükrösre polírozott hengerfalra lézerrel gravíroznak olajtároló gödröcskéket és ezzel több olajat tud a hengerfal megtartani. Nikasil bevonat ez kb 2-3 évtizede már tudja, de úgy néz ki jürgenék megint feltalálták a spanyolviaszt.
Dévid02-11-2008 20:32:17 // 1634
Amúgy engem az zavar, hogy a felület simább lesz tőle, mint az eredeti alkatrész, mivel így az olaj sem marad meg annyira a felületek között, így szerintem akár a kenés is rosszabb lehet a felületek között. No mindegy, én ehhez nem értek, nem vagyok fejlesztőmérnök. :)
Selmak02-11-2008 20:13:58 // 1633
Biztos van benne egy marék nanobot ami újáépíti a motort.
Dévid01-11-2008 18:45:04 // 1632
Persze, meg felfúrja a blokkot, és túlméretes gyűrűket tesz be... :DDDDD
Üvegtigris01-11-2008 18:39:26 // 1631
* Csökkenti a felületi súrlódást és növeli az élettartamot;
* Helyreállítja az alkatrészek eredeti alakját;
* Két nagyságrandel is csökkentheti a súrlódási együtthatót;
* Csökkenti az üzemanyag-fogyasztást;
* Növeli az olajnyomást;
* Kiegyenlíti és növeli a hengerek kompresszióját;
* Visszaadja a motor erejét
* Csökkenti a zajt és a rezonanciát

* Akár még 200 km-t is megtehet, ha az olaja véletlenűl elfojik
* A CO és CH kibocsátás jelentős csökkentése
* Ár: 3726 Ft


Ezt a benzines motorok revitalizálójára írták; hagyjad már, nevetséges...
Jó olajat kell venni, azt kész, nem revitalizálókat, meg csiribát...
Ennyi...
Tom1201-11-2008 17:53:04 // 1630
+10 LE = +0,2 liter :-)
Dévid01-11-2008 17:41:20 // 1629
Valami vicceset írtam? :DDDDD
GT ☻01-11-2008 17:40:04 // 1628
:-DDDDDD
Dévid31-10-2008 21:06:33 // 1627
Shell, hordós... nem tom, de olaj állagú az tutti...
Azzurro31-10-2008 21:02:55 // 1626
Milyen fajta?
Dévid31-10-2008 20:56:10 // 1625
Enyém is.
Most szereztem olcsón olajat, ha az ipari robotba jó, akkor egy autóba is jó lesz. :DDDDD
Kolléga kocsijába is az került, és semmi baja. :)
Azzurro30-10-2008 20:57:26 // 1624
Egyet értek.
Selmak30-10-2008 20:27:27 // 1623
Megint nem esik szó a teljesítményszintekről, így csak egy nagy félrevető katyvasz az egész. Egy kopottabb motoron az alacsonyabb meleg viszkozitású kenőanyag megszökhet az illesztési hézagokon növelve az olajfogyasztást extrém esetben szárazon járhatnak bizonyos alkatrészek mert hozzájuk már nem jut el elégséges kenőanyag. Nagyobb meleg oldali viszkozitás csak időleges megoldás a kopott motorokon, mer hézagok nem lesznek kisebbek.
Poló30-10-2008 20:22:16 // 1622
Az enyém 155 ló :-b
raga30-10-2008 20:13:25 // 1621
Elvileg a JTS nyomatékleadása sokkal egyenletesebb, (és +165 ló 150 helyett) és a TS -el ellentétben a kipufogó oldali szelepek is változó vezérlésűek, azaz 2db vezmód van benne, de ha az ugyanúgy cserés kb.60ezrenként az dupla pénzkiadás.
raga30-10-2008 20:07:05 // 1620
Hát azt hogy a hidegindításnál kevésbé kopik a motorod azt nem látod a kormány mögül.
raga30-10-2008 20:04:45 // 1619
Értettem! :)

Egyébként az általam belinkelt oldalak ebben a döntésben (is) segítenek.
Azzurro30-10-2008 19:31:54 // 1618
Alfák általában nem is szoktak a takarékossággal büszkélkedni. Mégis, bármilyen furcsa, az új két literes JTS motor megelégedett 9,3 literrel 100 km-enként. Fedélzeti computer által mért 8 literes átlag túl jónak tűnik.
GTPeti30-10-2008 19:27:49 // 1617
Én is pontosan ezekre a számokra emlékeztem.

Melyek ennek azért ellentmondanak:
"Az egész arra megy ki, hogy szegénykeverékes üzemmódot lehessen megvalósítani, amivel csökkenthető a fogyasztás."

Attól még fejlettebb a JTS, csak kukacoskodom. :)
Poló30-10-2008 19:25:45 // 1616
TS: 8,5
JTS: 8,7

A TS télleg kijön 8,5-ből.
GTPeti30-10-2008 19:23:22 // 1615
Mennyi is a 2.0 TS és JTS gyári fogyasztásadata?
GabCsi30-10-2008 19:22:02 // 1614
Támogatom a meglátást :)
Azzurro30-10-2008 18:59:20 // 1613
Száz szónak is egy a vége, a JTS egy sokkal jóbb motor.
Azzurro30-10-2008 18:31:13 // 1612
JTS ilyen motoroknál a keverékképzés nem a szívócsőben, hanem az égéstérben történik. A hagyományos befecskendezők 2-5 bar nyomásával szemben a közvetlen befecskendezéshez 50-120 bar nyomás szükséges, ezért speciális tápszivattyú látja el a nyomástároló csövet, és a benzin innen jut a hengerbe. Az egész arra megy ki, hogy szegénykeverékes üzemmódot lehessen megvalósítani, amivel csökkenthető a fogyasztás.
Azzurro30-10-2008 18:19:48 // 1611
Akkor csak egy korszerűbb motorról van szó.
Azzurro30-10-2008 18:16:30 // 1610
De korában megirtam hogy használtam 5W-40-es olajat, és nem volt jobb vele.Vagyis én nem azt irtam hogy nem jobb olaj viszkozitásra az 5W-40-es!!
Poló30-10-2008 18:16:14 // 1609
Persze, hogy külön jelzést kapott, hiszen az már nem TwinSpark, mert csak 1 gyertya van benne hengerenként. Kellett egy másik jelzést találni, mivel ez már közvetlen befecskendezéses, így lett JTS (Jet Thrust Stoitrometric, ha rosszul írtam, akkor bocsi).
Állítólag a forgattyúsház ugyanaz, mint a TS-nél. Más a hengerfej, gondolom más a dugattyú, meg még valami más, többiben egyezik a TS-sel, egyszer volt téma a 156 topicban.
Arról, hogy nagyobb a teljesítménye, bent ülve semmit nem érzel belőle. Nekem TS van és ültem már JTS-ben, észrevehetetlen a két autó teljesítményében lévő különbség.
GTPeti30-10-2008 18:10:57 // 1608
OK, értem, de még mindig nem vetted észre, hogy eredetileg Poló olajválasztásáról volt szó. (5W40 vs. 5W30 egy TS motorba.) Ha gondolod írj véleményt ahhoz a kérdéshez.
Azzurro30-10-2008 18:10:39 // 1607
Amit én olvastam az alapjan, sokal jobb motor!Öblitésileg, és fogyasztásilag, teljesitménybe, és stb.Egyszoval sokal korszerűbb, nem hiába adtak neki egy külön jelzést.
Poló30-10-2008 18:06:58 // 1606
Állítólag nincs sok különbség a TS és a JTS között.
Azzurro30-10-2008 18:00:20 // 1605
Hát nem lehet mondani egy 10-éves motora hogy fiatal!De a JTS motorok már egy sokal újabb konstrukció, mint a sima TS motorok.Én csak a gyári adatókat akartam evel erősiteni, és a saját tapasztalatomat.
raga30-10-2008 17:05:43 // 1604
Ja, igen, erre kellett vna, a válaszomat kapcsolnom :

"Nekem nem volt jobb 5W-40-nel, kicsit jobbban csipegete az olajat.A sógoromnak van egy 156 JTS 2.0-e, és ő használ 5W-40.Evel csak azt akarom mondani, hogy annyival nem jobb, a vékonyabb olaj.Inkáb jobb minőségű olajat veszek 10W-40-ből."

Én inkább 5W-40 et használnék, ha csak nem egy "öreg" motorról van szó.

Olvasnivaló 1
Olvasnivaló 2
Azzurro30-10-2008 06:00:06 // 1603
Mindezek miatt kell maradni a gyári megadott, olajnál, vagyis nekem 10W-40.
GTPeti29-10-2008 17:44:56 // 1602
Tegnap a melegoldali viszkozitás volt a téma. Tehát nem a hidegindítás (mivel a kérdésben mindannyian egyetértünk).
Selmak29-10-2008 17:41:36 // 1601
Eléggé nagy általánosságban beszél csak.
satya29-10-2008 16:54:55 // 1600
http://hgyteo.freeweb.hu/bogar/olaj.html
bár már 1x belinkeltem, szvsz minden benne van.
akit érdekel
raga29-10-2008 16:21:51 // 1599
Sűrűbbet nem szabad mert hidegen nem lesz kenés, "vékonyabbat" lehet, kevésbé kopik a motor hidegindításkor, mert ugye a kopás 80%-a akkor történik.
dundun28-10-2008 21:16:50 // 1598
Ez igaz melegértékben a gyárit kell, ajánlatos használni, de, "un" sürűbbet nem érdemes, pláne nem segít az olaj fogyasztás csökkentésében.
GTPeti28-10-2008 21:10:14 // 1597
Az hogy az üzemi hőmérséklet hidegben is ugyanarra a szintre áll be, mint melegben. Nos ezért nem érdemes a melegértékben eltérni a gyári ajánlástól. (Csak extrém esetekben.)
Azzurro28-10-2008 21:08:58 // 1596
Nekem nem volt jobb 5W-40-nel, kicsit jobbban csipegete az olajat.A sógoromnak van egy 156 JTS 2.0-e, és ő használ 5W-40.Evel csak azt akarom mondani, hogy annyival nem jobb, a vékonyabb olaj.Inkáb jobb minőségű olajat veszek 10W-40-ből.
Poló28-10-2008 21:05:06 // 1595
És mi baj a 35-tel a gyári 40-nel szemben?
GTPeti28-10-2008 21:04:40 // 1594
Igen, kitér. Az írás amúgy tényleg jó.
GTPeti28-10-2008 21:03:01 // 1593
Nem volt még TS motoros autóm, de én a sokat látott Fiatomnál használok 10W40-eset. (Gyári: 15W40) Csak arra akarok célozni, hogy egy TS lehet, azért elbírná az 5W-t...
Azzurro28-10-2008 21:00:24 // 1592
Maradok a 10W-40-nél.
dundun28-10-2008 20:55:35 // 1591
Ez így van! De ne felejtsük el hogy a versenykörülményeket semmiféleképpen nem szabad összekeverni a normál használattal!!!
Erre is kitér az írás.

Persze nem mondom hogy szentírás de még is csak nállunk lényegesen hozzáértőbb gyártófügetlen!! olajmérnök véleménye.
Poló28-10-2008 20:55:10 // 1590
Már majdnem teljesen végig olvastam, kezdem érteni a dolgot.
Azt írja, hogy minden vízhűtéses autó úgy van tervezve, hogy kb. 100C fokon üzemeljen, kb 100 fokos az olaj is. A versenysportban viszont 125-150 fokos is lehet. A "verseny olajak" úgy vannak tervezve, hogy 125-150 fok környékén kenjenek tökéletesen, így azok 100 fokon még túl sűrűek.
GTPeti28-10-2008 20:50:16 // 1589
Mondjuk pont a meleg viszkozitásnál nem illik eltérni a gyári ajánlástól. Ezt azért ne felejtsük el.

(És az sem véletlen, hogy a versenyolajok melegoldali értéke magasabb. Akármit is ír a link.)
Poló28-10-2008 20:47:51 // 1588
Dundun linkje írja:

"A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól."
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.