Forum >> Milyen a jó olaj?

Azzurro18-11-2008 19:49:08 // 1696
Szerintem egyik sem rossz olaj, Alfába.De ki kell probálni, mert csak úgy bizonyosodik be, hogy melyik lesz neked megfelelő.Én is voltam ilyen helyzetbe, nem tudtam már melyiket tegyem bele.
GTPeti18-11-2008 19:41:21 // 1695
Az, hogy sz@r, miben nyilvánult meg?
Átok79146TD18-11-2008 19:41:20 // 1694
jelentem a Fuchs bevált..))))

érezhetően halkabb lett a moci...:)))
GTPeti18-11-2008 19:40:53 // 1693
Nem haragszom én! :))
Azzurro18-11-2008 19:40:07 // 1692
Ne haragudj, elirtam!
HátvédRomeo18-11-2008 19:39:52 // 1691
Utálom őket én nagyon. Szar Vmax olajukkal együtt.
GTPeti18-11-2008 19:36:45 // 1690
Helyesen Valvoline.

HátvédRomeo18-11-2008 19:34:50 // 1689
Hát a Valwolinie-ről nekem rossz tapasztalatom van. De lehet nálam nem lett volna szabad használni.
Többi tán rendben van.
SF-nél jobb olaj tutti jó bele.
Azzurro18-11-2008 19:20:58 // 1688
Nem is tudsz, mert sokan, sok félét használunk, mindenkinek más a véleménye az olaj tipusokról!
Selénia, Valwoline, Castrol, ezekből nyugotan rakhatsz bele.Én ROWE, használok.
Poló18-11-2008 18:29:37 // 1687
Szerintem a Selénia Racing.
HátvédRomeo18-11-2008 18:13:13 // 1686
Én már sokat társalogtam olaj témában, de sztem a Te164-edbe is a Shell Hélix valamelyik kannás jónak kell lennie. Amit a szrvízkönyv ir 2.0 TS 164-be adatot a Shell Hélixből lesz bele való. Én azt használom, Shell-t és meg vagyok elégdve vele nagyon.
Hunor18-11-2008 18:08:28 // 1685
Valaki mondja már meg nekem,hogy melyik az az olaj ami nem vékonyodik el üzemi hőfokon?Végig olvastam itt pro és kontra a véleményeket és már nem tudok rajta elmenni!
GT ☻15-11-2008 17:41:55 // 1684
A SELENIA PERFORMER nevű terméket kivételesen nehéz és intenzív üzemeltetési feltételek melletti fokozott motorvédelem biztosítása céljából fejlesztették ki.
Tejesen szintetikus formulájának köszönhetően az olaj az alábbiakat biztosítja:
Benzinfogyasztás kb. 3%-os csökkentését.
Tökéletes folyékonyságot alacsony hőmérsékletben (még -35°C-ig is) amely a kenőrendszer minden elemének azonnali és teljes penetrációját garantálja.
Komponensek kiváló magas hőmérséklet-állóságát, amely állandó kenőtulajdonságokat garantál legnehezebb üzemeltetési feltételek mellett is.
Üzemeltetési feltételektől függetlenül - állandó nyomást a kenőrendszerben.
Olajfogyasztás csökkentését.
Tekintettel az autótervezők többsége által előírt ajánlásokat és követelményeket túlteljesítő minőségi jellemzőire, az olaj alkalmazható mindenféle lassú égésű szívó-, turbófeltöltős és többszelepes benzinmotorhoz, függetlenül a motor típusától illetve űrtartalmától.
FELHASZNÁLÁS

Altalános célú felhasználás esetén az olajcsere 20 000 km-enként javasolt a szívómotoros gépjárművekben illetve 10 000 km-enként a turbofeltöltős és a sokszelepes motorok esetében.
Az FL Group termékét a különösen nehéz körülmények közötti (akár -35 oC-ig) és intenzív üzemeltetés esetére, a kivételes motorvédelem biztoításának szemelőttartásával fejlesztette ki.
Azzurro15-11-2008 16:58:15 // 1683
Ilyet hasznátam már, drága de biztosan nagyon jó!ez az olalj, üti a Seléniat.
GTPeti15-11-2008 15:24:01 // 1682
Jelentem, most újra Magnatec-et töltöttem a motorba. Az előző EDGE úgy néz ki, nem csak drágább, jobb is. Azzal érezhetőbben szebb és halkabb volt a motorhang.

Részemről AJÁNLOTT:

GT ☻12-11-2008 21:26:14 // 1681
hát a motorba Teee:-DDDD
Azzurro12-11-2008 20:35:37 // 1680
Én egyszerüen, maga a Seléniától nem vagyok elájulva.
Ofi12-11-2008 16:59:09 // 1679
A Fiat Brava 1,4-be nem az 5W-40 a Fiat által ajánlott, hanem a Selenia Multipower 5W-30 .
Wickey11-11-2008 09:20:35 // 1678
Jóaz, 5W40-es API SL/CF olaj.
A Racingtól viszont nem vagyok elájulva, SG/CD-t tud csak, és drágább, mint ez? Vicc.
SzJ10-11-2008 20:27:26 // 1677
Ezt ajánlották a Fiat 1,4 12V-s motorokhoz, miután kiderült, hogy a 10/40-es 20K-olaj nem jó választás bele.
Poló10-11-2008 17:47:30 // 1676
Ez milyen és mibe való?
GT ☻10-11-2008 17:32:22 // 1675

akkor legyen ez:-))
Poló10-11-2008 16:10:53 // 1674
Ha jól tudom, akkor ez versenyzésre van, csereperiódusa is üzemórában van megadva. Ha hülyeséget mondok, akkor sorry, úgy hallottam.
Ugyanígy 10W60-as a Racing is.
GT ☻10-11-2008 13:12:30 // 1673

akkor itt a királynő:-)
Selmak10-11-2008 13:03:28 // 1672
Ez nekem nem jó. Nem tud ACEA B4-t.
GT ☻10-11-2008 13:01:30 // 1671

itt a király!:-))
Wickey07-11-2008 13:41:28 // 1670
valóban. Nem emeltem ki külön. A főtengelycsapágyakat tám és hajtókarcsapágyakra értettem... :-)
A lényeg az, hogy ahol (extrém eseteket nézve) a 0W30-as nem ad megfelelő olajnyomást a hengerfejeknél, ott már a 20W50-es se nagyon fog, szóval annak a motornak már vége van mint a botnak.
Selmak07-11-2008 13:38:17 // 1669
Igen, + a hajtókar csapágyaknál is megszökhet.
Wickey07-11-2008 13:37:48 // 1668
ja, juteszembe: ha már erről van szó, akkor igencsak földöntúli hangja van a motornak, ha a főtengelycsapágyak mellett elmegy az olajnyomás a híg olajtól... Akkor abba már mehet a 20W50 is, halottnak a csók, úgyse segít rajta csak a nagygenerál. :-)
Wickey07-11-2008 13:35:21 // 1667
nade pont ez a poén, hogy elvileg üzemmelegen nem vékonyabb, legalábbis számottevően nem az. Egy 0W30as meg egy 10W40-es között max. pár százalék van "vékonyságban" üzemi körülmények között...

Javíts ki ha tévedek, nincs előttem most ábra olajkörről, de úgy emlékszem, hogy "kopott motornál" az olaj(nyomás) vagy a főtengelycsapágyaknál "szökik el", vagy az olajlehúzó gyűrűk eresztik fel az égéstérbe (a hengerfejjel most nem foglalkozom). Az olajlehúzó gyűrűt kihúzhatjuk, ott kényszerolajzás van, nem az olajnyomás olajoz, ott egész egyszerűen annyi van csak, hogy elfogy a hengerek falára felfröcskölt olaj. A nyomás olajozza viszont a főtengelycsapágyakat, ha itt nagyok a hézagok, akkor itt elszökhet az olajnyomás. Azt viszont az olajnyomásmérő műszer (ami pl. az én V6osaimban van) mutatni fogja, hiszen a forgattyúsház tetején a főtengelykör után a hengerfejek előtt van a jeladó.
Wickey07-11-2008 13:28:11 // 1666
amúgy megismételném, hogy nem a nagy olajnyomástól lesz jó a kenés, hanem az olaj szabad és megfelelő áramlásától, plusz ha megvan az előírt olajnyomás (gtv6nál pl. ÜZEMMELEGEN 5500rpm-nél 5 bar ha jól emlékszem).
Soha nem az az érdekes, hogy hidegen mekkora az olajnyomás, illetve de: ezért kéne viszkozitását tekintve elvileg a lehető legfolyósabb olajat belerakni amit még elvisel a technika. Régen a V6-osaimat 20W50-el járattam, nem is volt túl fasza, az America most 10W40 SL/CF-et kap, és teljesen boldog vele. Eszi, de nem füstöl, és elég kultúrált hangja van.
Selmak07-11-2008 13:27:07 // 1665
Akkor van gond ha már kopott a motor, mert akkor vékonyabb meglóghat és hengerfejbe már nem jut fel elég mennyiségű oil.
Wickey07-11-2008 13:24:44 // 1664
nem is vitatkozok vele, mivel igaza van.

Amúgy a túl híg olaj tényleg olajnyomás problémákhoz vezet... mondjuk a 0W20-as olaj 160 fok körüli olajhőmérsékleten már nem az igazi :-) De egy átlagos személygépjárműben az átlagos 100-120 fokos hőmérséklet mellett a *W30 és *W40 között számottevő különbség nincs.
GTPeti07-11-2008 11:43:21 // 1663
Számomra, amúgy az, hogy a Fiat-om motorjához SF van előírva, nem mond semmit. Abban az időben, szinte az volt a legjobb, úgyhogy hiába is hivatkoztak volna SH-ra, vagy akármire. (Most SL-t kap.)
GTPeti07-11-2008 11:41:08 // 1662
"szakértők"

Válasz ld. 1659 és 1661. Ofi pl. tényleg szakértő.

:P
Ofi07-11-2008 11:35:25 // 1661
Teljesen igazad van. A Seleniában is van 3 féle 5W-30, mégis mindegyik más autóba való, az egyiknek VW minősitése van a másiknak MB a harmadiknak Fiat és még árban is elég nagy különbség van köztük.
Wickey07-11-2008 10:56:40 // 1660
najó, most én egy 1994-es 3.0 24V motorba keresek olajat. A JTD-be a Selenia WRD nekem teljesen bevált.
A V6ban meg a 0W30-as API SM/CF ACEA A3/B3/B4 olajat tervezem kipróbálni. Annyira szar csak nem lehet, és valami 3150 literje.
Mondjuk vacilálok, mert fog kapni a pofájára rendesen, lehet hogy az 5W50-es fullsynt jobb lesz gumifüstölésre, szlalomra, meg autópályándöngetésre.
A teljesítményszintje SH/CD, szóval nem valami kurvajó, de csak 9300 forint az 5 liter. Az 1994-es motorba pedig asszem SF van előírva.
Selmak07-11-2008 10:28:38 // 1659
Olajoknál a viszkozitási szint szinte semmit nem mond az olaj tudásáról mert csak a folyósságát adja meg.

Ami európában fontos az ACEA szint és az esetleges gyári előírások VW, GM, MB, FIAT, Porsche, Ford stb. megléte.
Poló07-11-2008 00:20:10 // 1658
Max a szűrőt bukom meg a cserére szánt időt :)
Wickey06-11-2008 17:10:20 // 1657
most nézegettem, elvileg a 0w30 tökéletes utcára egy jó állapotú motorban. Versenyre szokás 40-es vagy 50-es olajat tölteni.

a fejtegetés lényege volt még az, hogy utcára kis terhelés mellett egy Ferkába a 0w20-as olaj is bőven jó volt...
Wickey06-11-2008 17:08:56 // 1656
szakértők.
A mazdás oldalon leírtaknak vagyok hajlamosabb hinni. Normálesetben minden olaj 90-100 fokos. Mint a motor nagyja. 100 fokon meg a 0w30 és a 10w40 nem sokban különbözik, mindegyik húgyfolyós. A hideg állapothoz képest mindenképp. Hidegen viszont a 0-ás sokkal folyósabb, mint a 10-es, ezért optimálishoz közelibb a viselkedése már hideginditáskor is.
GT ☻06-11-2008 16:09:29 // 1655
pénzkidobás:-)
Poló05-11-2008 01:41:03 // 1654
Szerintem meg fogom próbálni.
GTPeti05-11-2008 01:40:25 // 1653
Ez viszont igaz! Akkor nemtom. :)
Poló05-11-2008 01:39:17 // 1652
De melegen ugyanolyan a viszkozitása, mert 40-es mindegyik.
GTPeti05-11-2008 01:35:35 // 1651
(Most komolyan. Megéri???)
GTPeti05-11-2008 01:35:10 // 1650
Most olvastam egy német oldalon, hogy a túl híg olaj alacsonyabb olajnyomást eredményez. Másvalaki a csapágyak miatt aggódik erősen.
GTPeti05-11-2008 01:20:22 // 1649
Nem vagyok olajszakértő, de a túl híg olaj talán okozhatja az olajfilm elvékonyodását is, adott körülmények között. Márpedig az nem jó. Ez csak spekuláció a részemről. (Az esetleges bekövetkezést, pedig már csak utána venni észre...)
Poló05-11-2008 01:20:10 // 1648
Ez nem tudom milyen, holnap talán okosabb leszek.
GTPeti05-11-2008 01:18:27 // 1647
Ha nem válik be, én Edge-t tennék bele. (Vagy Magnatec-et.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.