Forum >> Milyen a jó olaj?

Azzurro15-11-2008 16:58:15 // 1683
Ilyet hasznátam már, drága de biztosan nagyon jó!ez az olalj, üti a Seléniat.
GTPeti15-11-2008 15:24:01 // 1682
Jelentem, most újra Magnatec-et töltöttem a motorba. Az előző EDGE úgy néz ki, nem csak drágább, jobb is. Azzal érezhetőbben szebb és halkabb volt a motorhang.

Részemről AJÁNLOTT:

GT ☻12-11-2008 21:26:14 // 1681
hát a motorba Teee:-DDDD
Azzurro12-11-2008 20:35:37 // 1680
Én egyszerüen, maga a Seléniától nem vagyok elájulva.
Ofi12-11-2008 16:59:09 // 1679
A Fiat Brava 1,4-be nem az 5W-40 a Fiat által ajánlott, hanem a Selenia Multipower 5W-30 .
Wickey11-11-2008 09:20:35 // 1678
Jóaz, 5W40-es API SL/CF olaj.
A Racingtól viszont nem vagyok elájulva, SG/CD-t tud csak, és drágább, mint ez? Vicc.
SzJ10-11-2008 20:27:26 // 1677
Ezt ajánlották a Fiat 1,4 12V-s motorokhoz, miután kiderült, hogy a 10/40-es 20K-olaj nem jó választás bele.
Poló10-11-2008 17:47:30 // 1676
Ez milyen és mibe való?
GT ☻10-11-2008 17:32:22 // 1675

akkor legyen ez:-))
Poló10-11-2008 16:10:53 // 1674
Ha jól tudom, akkor ez versenyzésre van, csereperiódusa is üzemórában van megadva. Ha hülyeséget mondok, akkor sorry, úgy hallottam.
Ugyanígy 10W60-as a Racing is.
GT ☻10-11-2008 13:12:30 // 1673

akkor itt a királynő:-)
Selmak10-11-2008 13:03:28 // 1672
Ez nekem nem jó. Nem tud ACEA B4-t.
GT ☻10-11-2008 13:01:30 // 1671

itt a király!:-))
Wickey07-11-2008 13:41:28 // 1670
valóban. Nem emeltem ki külön. A főtengelycsapágyakat tám és hajtókarcsapágyakra értettem... :-)
A lényeg az, hogy ahol (extrém eseteket nézve) a 0W30-as nem ad megfelelő olajnyomást a hengerfejeknél, ott már a 20W50-es se nagyon fog, szóval annak a motornak már vége van mint a botnak.
Selmak07-11-2008 13:38:17 // 1669
Igen, + a hajtókar csapágyaknál is megszökhet.
Wickey07-11-2008 13:37:48 // 1668
ja, juteszembe: ha már erről van szó, akkor igencsak földöntúli hangja van a motornak, ha a főtengelycsapágyak mellett elmegy az olajnyomás a híg olajtól... Akkor abba már mehet a 20W50 is, halottnak a csók, úgyse segít rajta csak a nagygenerál. :-)
Wickey07-11-2008 13:35:21 // 1667
nade pont ez a poén, hogy elvileg üzemmelegen nem vékonyabb, legalábbis számottevően nem az. Egy 0W30as meg egy 10W40-es között max. pár százalék van "vékonyságban" üzemi körülmények között...

Javíts ki ha tévedek, nincs előttem most ábra olajkörről, de úgy emlékszem, hogy "kopott motornál" az olaj(nyomás) vagy a főtengelycsapágyaknál "szökik el", vagy az olajlehúzó gyűrűk eresztik fel az égéstérbe (a hengerfejjel most nem foglalkozom). Az olajlehúzó gyűrűt kihúzhatjuk, ott kényszerolajzás van, nem az olajnyomás olajoz, ott egész egyszerűen annyi van csak, hogy elfogy a hengerek falára felfröcskölt olaj. A nyomás olajozza viszont a főtengelycsapágyakat, ha itt nagyok a hézagok, akkor itt elszökhet az olajnyomás. Azt viszont az olajnyomásmérő műszer (ami pl. az én V6osaimban van) mutatni fogja, hiszen a forgattyúsház tetején a főtengelykör után a hengerfejek előtt van a jeladó.
Wickey07-11-2008 13:28:11 // 1666
amúgy megismételném, hogy nem a nagy olajnyomástól lesz jó a kenés, hanem az olaj szabad és megfelelő áramlásától, plusz ha megvan az előírt olajnyomás (gtv6nál pl. ÜZEMMELEGEN 5500rpm-nél 5 bar ha jól emlékszem).
Soha nem az az érdekes, hogy hidegen mekkora az olajnyomás, illetve de: ezért kéne viszkozitását tekintve elvileg a lehető legfolyósabb olajat belerakni amit még elvisel a technika. Régen a V6-osaimat 20W50-el járattam, nem is volt túl fasza, az America most 10W40 SL/CF-et kap, és teljesen boldog vele. Eszi, de nem füstöl, és elég kultúrált hangja van.
Selmak07-11-2008 13:27:07 // 1665
Akkor van gond ha már kopott a motor, mert akkor vékonyabb meglóghat és hengerfejbe már nem jut fel elég mennyiségű oil.
Wickey07-11-2008 13:24:44 // 1664
nem is vitatkozok vele, mivel igaza van.

Amúgy a túl híg olaj tényleg olajnyomás problémákhoz vezet... mondjuk a 0W20-as olaj 160 fok körüli olajhőmérsékleten már nem az igazi :-) De egy átlagos személygépjárműben az átlagos 100-120 fokos hőmérséklet mellett a *W30 és *W40 között számottevő különbség nincs.
GTPeti07-11-2008 11:43:21 // 1663
Számomra, amúgy az, hogy a Fiat-om motorjához SF van előírva, nem mond semmit. Abban az időben, szinte az volt a legjobb, úgyhogy hiába is hivatkoztak volna SH-ra, vagy akármire. (Most SL-t kap.)
GTPeti07-11-2008 11:41:08 // 1662
"szakértők"

Válasz ld. 1659 és 1661. Ofi pl. tényleg szakértő.

:P
Ofi07-11-2008 11:35:25 // 1661
Teljesen igazad van. A Seleniában is van 3 féle 5W-30, mégis mindegyik más autóba való, az egyiknek VW minősitése van a másiknak MB a harmadiknak Fiat és még árban is elég nagy különbség van köztük.
Wickey07-11-2008 10:56:40 // 1660
najó, most én egy 1994-es 3.0 24V motorba keresek olajat. A JTD-be a Selenia WRD nekem teljesen bevált.
A V6ban meg a 0W30-as API SM/CF ACEA A3/B3/B4 olajat tervezem kipróbálni. Annyira szar csak nem lehet, és valami 3150 literje.
Mondjuk vacilálok, mert fog kapni a pofájára rendesen, lehet hogy az 5W50-es fullsynt jobb lesz gumifüstölésre, szlalomra, meg autópályándöngetésre.
A teljesítményszintje SH/CD, szóval nem valami kurvajó, de csak 9300 forint az 5 liter. Az 1994-es motorba pedig asszem SF van előírva.
Selmak07-11-2008 10:28:38 // 1659
Olajoknál a viszkozitási szint szinte semmit nem mond az olaj tudásáról mert csak a folyósságát adja meg.

Ami európában fontos az ACEA szint és az esetleges gyári előírások VW, GM, MB, FIAT, Porsche, Ford stb. megléte.
Poló07-11-2008 00:20:10 // 1658
Max a szűrőt bukom meg a cserére szánt időt :)
Wickey06-11-2008 17:10:20 // 1657
most nézegettem, elvileg a 0w30 tökéletes utcára egy jó állapotú motorban. Versenyre szokás 40-es vagy 50-es olajat tölteni.

a fejtegetés lényege volt még az, hogy utcára kis terhelés mellett egy Ferkába a 0w20-as olaj is bőven jó volt...
Wickey06-11-2008 17:08:56 // 1656
szakértők.
A mazdás oldalon leírtaknak vagyok hajlamosabb hinni. Normálesetben minden olaj 90-100 fokos. Mint a motor nagyja. 100 fokon meg a 0w30 és a 10w40 nem sokban különbözik, mindegyik húgyfolyós. A hideg állapothoz képest mindenképp. Hidegen viszont a 0-ás sokkal folyósabb, mint a 10-es, ezért optimálishoz közelibb a viselkedése már hideginditáskor is.
GT ☻06-11-2008 16:09:29 // 1655
pénzkidobás:-)
Poló05-11-2008 01:41:03 // 1654
Szerintem meg fogom próbálni.
GTPeti05-11-2008 01:40:25 // 1653
Ez viszont igaz! Akkor nemtom. :)
Poló05-11-2008 01:39:17 // 1652
De melegen ugyanolyan a viszkozitása, mert 40-es mindegyik.
GTPeti05-11-2008 01:35:35 // 1651
(Most komolyan. Megéri???)
GTPeti05-11-2008 01:35:10 // 1650
Most olvastam egy német oldalon, hogy a túl híg olaj alacsonyabb olajnyomást eredményez. Másvalaki a csapágyak miatt aggódik erősen.
GTPeti05-11-2008 01:20:22 // 1649
Nem vagyok olajszakértő, de a túl híg olaj talán okozhatja az olajfilm elvékonyodását is, adott körülmények között. Márpedig az nem jó. Ez csak spekuláció a részemről. (Az esetleges bekövetkezést, pedig már csak utána venni észre...)
Poló05-11-2008 01:20:10 // 1648
Ez nem tudom milyen, holnap talán okosabb leszek.
GTPeti05-11-2008 01:18:27 // 1647
Ha nem válik be, én Edge-t tennék bele. (Vagy Magnatec-et.)
Poló05-11-2008 01:17:10 // 1646
Eleinte nagyon figyelnék az olajszintre és ha nagyon eszi, akkor már rendelem is meg a Seléniát. Egyébként a Seléniát csipegeti.
GTPeti05-11-2008 01:14:42 // 1645
A Castrol, tapasztalataim szerint jó! Csak TS-be nem tudom rakott-e már vki nullás olajat. (Akkoris ha a szövegek szerint ennek nincs hátránya.)
Poló05-11-2008 01:11:01 // 1644
Az, hogy nem tudom kinek eladni. Meg most nem Seléniát szeretnék tenni bele.
GTPeti05-11-2008 01:03:43 // 1643
És mi a véleményed az ötletemről?
Poló05-11-2008 00:58:07 // 1642
Mi mehet tönkre a motorban attól, hogy nem olyan olaj van benne, mint amit a gyártó előírt?
Amilyen motorokba megy ez az olaj, ugyanúgy dugattyúk mozognak a hengerekben, ugyanúgy nyugvócsapágyak és hajtókar csapágyak vannak, hidrotőkék stb. Ezeknek megfelel ez az olaj, az én TS-emnek meg nem?

Végülis minden megkapja a kenést, csak egy másik fajta olajtól. Ha meg nagyon enné, akkor leengedem és veszek bele valami mást. Pénzembe nem kerül, csak egy kis munkába.
GTPeti05-11-2008 00:14:10 // 1641
Szerintem vegyél abból jó sokat és add el olyannak, akinek pont arra van szüksége. Magadnak meg vegyél egy ajánlottat. ;)
GTPeti05-11-2008 00:12:46 // 1640
Mennyit ér meg neked, hogy kockára tedd a motorod épségét? (Tipp: Szerintem semennyit se. ;)

A múltkorihoz: Az 5W30-as vmi spec. egy adott motorcsaládhoz tervezett olaj IS lehet. Pont a minap akadt a kezembe egy Agip-os ismertető, ott kihangsúlyozzák, hogy 2000 után nagyon sok motor(család) szigorúan gyári, vagy azzal kompatibilis olajat igényel. (Ilyeneket az Agip is kínál, ezek nem az ismert TecSint, stb.) A kompatibilitás nem merül ki a viszkozitásban. Vannak ott még egyéb szempontok/paraméterek is! (Meglehet, hogy szándékosan nem írják rá a csomagolásra, mert ezekért az infokért a "nem OEM gyártóknak" fizetniük kell.) A kompatibilitás vszínüleg visszafelé is igaz. Tehát: Eljár egy ON-os motor pl. egy spec. MB, vagy Audi olajjal is, de az akkor sem teljesértékű helyettesítője egy hagyományos, általánosan használható olajnak.
Poló05-11-2008 00:04:35 // 1639
Na, kiderítettem. Már nem 5W-30-as olaj van, hanem 0W-40-es Castrol, állítólag boltban 8.000 Ft literje, full szintetikus. Szerintetek?
GT ☻03-11-2008 11:54:47 // 1638
Cellois-Italy
Azzurro03-11-2008 04:33:21 // 1637
Kérném a segítségeteket hajtómű olaj téren!Milyet tipust tudtok ajánlani 145 váltoba?
Dévid02-11-2008 21:04:09 // 1636
Mondom ehhez nem értek, finommechanikai és automatizálási technikusnak tanultam, meg anno rövid ideig még gépészmérnöknek is... :)
Selmak02-11-2008 20:58:41 // 1635
Pontosan. Nem véletlenül vannak a hónolási árkok a henger felületén, ha nem lenne rájuk szükség kipolíroznák. A honlási árkok olajtároló szerepet töltenek be. A teljesen tükrös felületen sokkal rosszabbul tapad meg a kenőanyag. Győrben csinálnak olyat a zajudnál hogy a tükrösre polírozott hengerfalra lézerrel gravíroznak olajtároló gödröcskéket és ezzel több olajat tud a hengerfal megtartani. Nikasil bevonat ez kb 2-3 évtizede már tudja, de úgy néz ki jürgenék megint feltalálták a spanyolviaszt.
Dévid02-11-2008 20:32:17 // 1634
Amúgy engem az zavar, hogy a felület simább lesz tőle, mint az eredeti alkatrész, mivel így az olaj sem marad meg annyira a felületek között, így szerintem akár a kenés is rosszabb lehet a felületek között. No mindegy, én ehhez nem értek, nem vagyok fejlesztőmérnök. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.