Forum >> Milyen a jó olaj?

Kovi21-11-2008 10:32:04 // 1718
A Mobil 1 ESP Formula 5W-30 teljesíti vagy túlteljesíti a következő ipari előírások követelményeit:
ACEA C3,C2, A5/A3/B5/B4/B3
API (megfelel a következő motortesztek követelményeinek) SM/SL
API CF

A Mobil 1 ESP Formula 5W-30 a következő gépgyártói jóváhagyásokkal rendelkezik:

BMW Longlife 04
Daimler Chrysler 229.31
Volkswagen 504.00/507.00
Tipikus jellemzők
SAE viszkozitási fokozat: 5W-30
Viszkozitás (40ºC): 72,8 cSt
Viszkozitás (100ºC): 12,1 cSt
Viszkozitás Index: 164
Szulfáthamu: 0,6% (m/m)
HTHS viszkozitás 150°C-on: 3,58 mPas
Folyáspont: –45ºC
Lobbanáspont: 254ºC
Sűrűség 15ºC-on: 0,850 kg/l

Állítolag!!!!!!
Kovi21-11-2008 10:30:39 // 1717
Sziasztok.

Ma probálom ki a Mobil1 5w30-at. Állitolag nagyon fasza!!
Valaki probálta már?
1,9 JTD Mjet-be megy.
Hunor20-11-2008 09:46:49 // 1716
Köszöntem!
Azzurro19-11-2008 20:37:09 // 1715
Olajcsere periódusok(javaslatunk):

* kisöblű motorok(800-1100 kcm) és egyszerűbb dízel motorok 7500 km-ként
* 1200-2000 kcm benzines 10000km
* dízel teherautó 2500kcm fölött 15000 km (félszintetikus 10w40-es olaj esetében esetleg 20000km ig el lehet húzni)
Azzurro19-11-2008 20:33:10 // 1714
Elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk.Motorolaj egyik legfontosabb funkciója, a motor belsejének hűtése!A külső hőmérséklet a hidegindítást kivéve, nem igazán fontos. 0w-30 jelzésű olaj túl vékony az ő autójának motorjához, hiszen a kezelési könyv 10w-30 jelzésű olaj használatát írja. Szögezzük le, ez nem ígaz! Még nagyobb félre tájékozottságra utal, hogy a legtöbben alapvető gondnak tartják az olaj vékonyodosát a hőmérséklet emelkedésével. Úgy gondolják az olaj hibájának tekinthető annak fokozódó folyóssága. Sokkal jobban tennék, ha az olaj hűlésével összefüggő vastagodást tekintenék problémának.
Hunor19-11-2008 20:16:55 // 1713
Egy olyanra mint pl. a gumi tesztek!
Azzurro19-11-2008 20:11:56 // 1712
Milyen teszre?
Hunor19-11-2008 20:08:18 // 1711
Szerintem kár tovább ragozni a dolgot,vmi tesztre lettem volna kíváncsi!
Azzurro19-11-2008 19:57:46 // 1710
Igen, végig olvastam!Mivel én is irtam erre a kérdésedre, több soron.Azért irtam hogy sokan sokfélét használunk.
Hunor19-11-2008 19:51:47 // 1709
Te minek vennéd,hogy "akkor te nem olvastál rendesen".Amúgy értem a poént és annak szántam én is!
Azzurro19-11-2008 19:47:26 // 1708
Ki irt ilyet? :-))
Hunor19-11-2008 19:38:10 // 1707
Lehet,hogy analfabéta vagyok!!!!!!!!!!
GTPeti19-11-2008 16:47:49 // 1706
Ha hallottad akkor ráadásul hangosan evett. :)

Na jó, ez nem vicces. A főtengelycsapágyad meg pláne nem! Kösz az infót!
HátvédRomeo19-11-2008 16:39:40 // 1705
Mű olaj.
Feltételezték, hogy tett egy lapáttal rá, a főtengej csapágyam elszállására. A használati fokozata pedig csak ilyen nagyon átlagautós stílust komál. 1 csillagos. Pörgős motorba nem ajánlott. későn vettem észre.
Unonál meg halottam hengerfej tömítést, szimeringeket evett meg. HALLOTTAM!!
Azzurro19-11-2008 16:24:31 // 1704
Én ugy tudom a JTS motorokba 5W-40 olajat irnak gyárilag! :-))
GT ☻19-11-2008 15:21:54 // 1703
a Performert:-)
Selmak19-11-2008 11:01:55 // 1702
Gyári használati utasítás mit mond? Az a mérvadó.
Thorn19-11-2008 10:35:36 // 1701
Nézegettem a neten és az Alfa Romeo-hoz mindig egy 10W-40 es félszintetikus olajat javasolnak, pedig az nem lehet olyan minőség, mint a 2-szer drágább szintetikus olaj.
Valaki tud ebben jó tanáccsal szolgálni? most decemberben akarom az olajcserét.
Thorn19-11-2008 10:28:58 // 1700
Üdv!
Nekem is ezt javasolták márkába:SELENIA PERFORMER .
A kérdés, hogy egy 2.0 JTS motor melyiket köszöni meg leginkább? Talán a 0-30W?
GT ☻19-11-2008 06:32:41 // 1699
akkor nem olvastál rendesen:-)
Azzurro18-11-2008 20:44:13 // 1698
Ez igy van!max annyit tehetsz , hogy vékonyabb olajat raksz bele.Visszont az sem megoldás, igazából!
Wickey18-11-2008 20:14:52 // 1697
a szurok.
Üzemi körülmények közt az olaj nagyon híg. Inkább az a baj, hogy hidegen NEM az.
Azzurro18-11-2008 19:49:08 // 1696
Szerintem egyik sem rossz olaj, Alfába.De ki kell probálni, mert csak úgy bizonyosodik be, hogy melyik lesz neked megfelelő.Én is voltam ilyen helyzetbe, nem tudtam már melyiket tegyem bele.
GTPeti18-11-2008 19:41:21 // 1695
Az, hogy sz@r, miben nyilvánult meg?
Átok79146TD18-11-2008 19:41:20 // 1694
jelentem a Fuchs bevált..))))

érezhetően halkabb lett a moci...:)))
GTPeti18-11-2008 19:40:53 // 1693
Nem haragszom én! :))
Azzurro18-11-2008 19:40:07 // 1692
Ne haragudj, elirtam!
HátvédRomeo18-11-2008 19:39:52 // 1691
Utálom őket én nagyon. Szar Vmax olajukkal együtt.
GTPeti18-11-2008 19:36:45 // 1690
Helyesen Valvoline.

HátvédRomeo18-11-2008 19:34:50 // 1689
Hát a Valwolinie-ről nekem rossz tapasztalatom van. De lehet nálam nem lett volna szabad használni.
Többi tán rendben van.
SF-nél jobb olaj tutti jó bele.
Azzurro18-11-2008 19:20:58 // 1688
Nem is tudsz, mert sokan, sok félét használunk, mindenkinek más a véleménye az olaj tipusokról!
Selénia, Valwoline, Castrol, ezekből nyugotan rakhatsz bele.Én ROWE, használok.
Poló18-11-2008 18:29:37 // 1687
Szerintem a Selénia Racing.
HátvédRomeo18-11-2008 18:13:13 // 1686
Én már sokat társalogtam olaj témában, de sztem a Te164-edbe is a Shell Hélix valamelyik kannás jónak kell lennie. Amit a szrvízkönyv ir 2.0 TS 164-be adatot a Shell Hélixből lesz bele való. Én azt használom, Shell-t és meg vagyok elégdve vele nagyon.
Hunor18-11-2008 18:08:28 // 1685
Valaki mondja már meg nekem,hogy melyik az az olaj ami nem vékonyodik el üzemi hőfokon?Végig olvastam itt pro és kontra a véleményeket és már nem tudok rajta elmenni!
GT ☻15-11-2008 17:41:55 // 1684
A SELENIA PERFORMER nevű terméket kivételesen nehéz és intenzív üzemeltetési feltételek melletti fokozott motorvédelem biztosítása céljából fejlesztették ki.
Tejesen szintetikus formulájának köszönhetően az olaj az alábbiakat biztosítja:
Benzinfogyasztás kb. 3%-os csökkentését.
Tökéletes folyékonyságot alacsony hőmérsékletben (még -35°C-ig is) amely a kenőrendszer minden elemének azonnali és teljes penetrációját garantálja.
Komponensek kiváló magas hőmérséklet-állóságát, amely állandó kenőtulajdonságokat garantál legnehezebb üzemeltetési feltételek mellett is.
Üzemeltetési feltételektől függetlenül - állandó nyomást a kenőrendszerben.
Olajfogyasztás csökkentését.
Tekintettel az autótervezők többsége által előírt ajánlásokat és követelményeket túlteljesítő minőségi jellemzőire, az olaj alkalmazható mindenféle lassú égésű szívó-, turbófeltöltős és többszelepes benzinmotorhoz, függetlenül a motor típusától illetve űrtartalmától.
FELHASZNÁLÁS

Altalános célú felhasználás esetén az olajcsere 20 000 km-enként javasolt a szívómotoros gépjárművekben illetve 10 000 km-enként a turbofeltöltős és a sokszelepes motorok esetében.
Az FL Group termékét a különösen nehéz körülmények közötti (akár -35 oC-ig) és intenzív üzemeltetés esetére, a kivételes motorvédelem biztoításának szemelőttartásával fejlesztette ki.
Azzurro15-11-2008 16:58:15 // 1683
Ilyet hasznátam már, drága de biztosan nagyon jó!ez az olalj, üti a Seléniat.
GTPeti15-11-2008 15:24:01 // 1682
Jelentem, most újra Magnatec-et töltöttem a motorba. Az előző EDGE úgy néz ki, nem csak drágább, jobb is. Azzal érezhetőbben szebb és halkabb volt a motorhang.

Részemről AJÁNLOTT:

GT ☻12-11-2008 21:26:14 // 1681
hát a motorba Teee:-DDDD
Azzurro12-11-2008 20:35:37 // 1680
Én egyszerüen, maga a Seléniától nem vagyok elájulva.
Ofi12-11-2008 16:59:09 // 1679
A Fiat Brava 1,4-be nem az 5W-40 a Fiat által ajánlott, hanem a Selenia Multipower 5W-30 .
Wickey11-11-2008 09:20:35 // 1678
Jóaz, 5W40-es API SL/CF olaj.
A Racingtól viszont nem vagyok elájulva, SG/CD-t tud csak, és drágább, mint ez? Vicc.
SzJ10-11-2008 20:27:26 // 1677
Ezt ajánlották a Fiat 1,4 12V-s motorokhoz, miután kiderült, hogy a 10/40-es 20K-olaj nem jó választás bele.
Poló10-11-2008 17:47:30 // 1676
Ez milyen és mibe való?
GT ☻10-11-2008 17:32:22 // 1675

akkor legyen ez:-))
Poló10-11-2008 16:10:53 // 1674
Ha jól tudom, akkor ez versenyzésre van, csereperiódusa is üzemórában van megadva. Ha hülyeséget mondok, akkor sorry, úgy hallottam.
Ugyanígy 10W60-as a Racing is.
GT ☻10-11-2008 13:12:30 // 1673

akkor itt a királynő:-)
Selmak10-11-2008 13:03:28 // 1672
Ez nekem nem jó. Nem tud ACEA B4-t.
GT ☻10-11-2008 13:01:30 // 1671

itt a király!:-))
Wickey07-11-2008 13:41:28 // 1670
valóban. Nem emeltem ki külön. A főtengelycsapágyakat tám és hajtókarcsapágyakra értettem... :-)
A lényeg az, hogy ahol (extrém eseteket nézve) a 0W30-as nem ad megfelelő olajnyomást a hengerfejeknél, ott már a 20W50-es se nagyon fog, szóval annak a motornak már vége van mint a botnak.
Selmak07-11-2008 13:38:17 // 1669
Igen, + a hajtókar csapágyaknál is megszökhet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.