Forum >> Milyen a jó olaj?

Átok79146TD02-01-2010 19:04:56 // 2854
neked is köszönöm a hszt..:)
Azzurro02-01-2010 19:04:38 // 2853
Azt, hogy kurva drága!! :-)))
Átok79146TD02-01-2010 19:04:13 // 2852
köszönöm..:)
krecsi02-01-2010 18:59:36 // 2850
Én már használtam ilyet (nem gold volt) és nekem bejött. De ez nem alfában volt, hanem skodában (16 éves). Sokkal jobban gyorsult, hidegebb időben is könnyebben indult és csendesebb is volt, a fogyasztás nem igazán csökkent. Már nem tudom, hogy milyen olaj volt benne, de lehet, hogy ezt elértem volna egy jó olajjal is. Nem tudom. De sajnos ezt minden olajcserénél bele kell tenni. Sőt, kicsit korábban meg is szűnt a hatása, ezért előbbre hoztam az olajcserét. Azt viszont nem tudom, hogy mennyire tett jót vagy rosszat a motornak. Kb. másfél évig használtam, utána eladásra került az autó. Addig érezhető volt a hatás.
Selmak02-01-2010 18:59:31 // 2849
1450 Ft/l sok? Akkor a Seleniára mit mondanál?
atesssz02-01-2010 18:52:51 // 2848
jaja, jó a Bixxol, az enyémben is az van, 10W40-es. Hmm... Ilyen drága az olaj? nem is gondoltam volna
Wickey02-01-2010 18:48:44 // 2846
ja, mégvalami, azt mondják erről a csudaszerről, hogy motor és váltóolajhoz is borítható. Namost nem tudom hogy láttam-e bármi mást, ami a motorhoz és a váltóhoz egyaránt jó lett volna, sőt, a motorba borított váltóolaj akár párszáz km alatt is javíthatatlanul gallyra tud vágni egy motort. Erre itt ez a kiváló termék, ami literenként 5-10x annyiba kerül, mint a legjobb minőségű motorolajak és aszongyák, hogy 5-10%-ban borítsunk ilyet a motorba. Hát nemtudom, de nekem ez három flakont jelentene olajcserénként, az 30ezer forint plusz még mondjuk 20-25ezer további hat-hét liter jó minőségű motorolaj olajszűrővel, az 10ezer km-enként 55ezer forint. Egy olyan motorba, amit megkapok 100ezerért. Autóval együtt. Bontásra.
Átok79146TD02-01-2010 18:43:14 // 2845
linket kérek szépen..:))))
Selmak02-01-2010 18:42:29 // 2844
Bixxol is jó olaj.
Átok79146TD02-01-2010 18:29:09 // 2843
Köszönöm szépen..:))

amúgy egyetértek veled.
Wickey02-01-2010 18:25:01 // 2842
hát... namost előrebocsátom hogy ez az én privát véleményem, és nagyon nem biztos, hogy helytálló, nem vagyok se gépészmérnök se ehhez hasonló.
Mindenesetre úgy gondolom, hogy egy jól működő motorba csodaszereket fölösleges öntözni. A metabond mindenféle csudálatos hatásáról laboratóriumi eredmények vannak, sokan használják évek óta, és annyit tudunk róla, hogy ártani legalábbis nem tud. Viszont arra sincs semmilyen garancia, hogy használ. Az olajgyártók szisztematikusan nem javasolják a fenti okokra való hivatkozással, ha meg valami rettentően szar, annyira, hogy vajákolni kelljen, azt úgyis meg kell bontani és gyári technológiával javítani azon nem segít a metabond. Felesleges pénzkidobásnak tartom. Én. Aki nem próbálta. De nem is fogja. Mert minek.
Átok79146TD02-01-2010 18:14:07 // 2841
ha ráérsz fejtsd ki ezt nekem légyszives bővebben.
nagyon szépen megköszönném.
Wickey02-01-2010 18:12:23 // 2840
én nem tenném bele. Már csak azért is mert ez erősen megváltoztatja a benne levő motorolaj adalékolását. Nem is kicsit.
Átok79146TD02-01-2010 18:10:33 // 2839
hát nem tudom remélem valamelyik Cartárs aki vágja a témát majd megmondja..:))
Azzurro02-01-2010 18:09:47 // 2838
Szerinted ez a Metabod ér valamit?
Átok79146TD02-01-2010 18:08:44 // 2837
jó de ez tipo..:))))
Átok79146TD02-01-2010 18:08:30 // 2836
Én ezt fogok még beletenni:ni...))
Azzurro02-01-2010 18:06:38 // 2835
Szerintem nem!De azért én Alfa-ba nem önteném.Maradok a Selenia-nál:-))))
Átok79146TD02-01-2010 17:51:20 // 2834
akkor csak nem olyan szar...:))))(1000/l áron..)))))))) )
Azzurro02-01-2010 17:48:34 // 2833
A barátom E30 BMW-be nagyon bírja a strapát. :-)))Csak ezt használja évek óta, pedig még drift-el vele rendesen.:-)))
Átok79146TD02-01-2010 17:42:29 // 2832
jaaa..:))))))))))
Azzurro02-01-2010 17:41:23 // 2831
A jó öreg Castrol Magnatec!!!:-)))
Átok79146TD02-01-2010 17:38:23 // 2830
neeem...
most castrol magnatec van benne....
Wickey02-01-2010 17:36:58 // 2829
ha jól láttam Selenia TurboD-t töltöttél bele, én nem cserélném másikra, ha meg vagy vele elégedve. Én még szerencsére elvagyok a Selenia WRD-vel, de Fészi már a Lybrában váltott a TurboD-re. Neki a WRD fogyott, a TurboD nem fogy. Igaz, nála sem a motor miatt fogyott, hanem a turbó nyomta ki az olajat hidegen, ezért lehet az, hogy az 5W40 fogyott a 10W40 meg nem (annyira) függetlenül attól, hogy 10 perc autókázás után mindkét olaj tökegyforma a motorban.
Átok79146TD02-01-2010 17:32:53 // 2828
köcce..és amit most használok?
vélemény?
Wickey02-01-2010 17:31:11 // 2827
JTD-be Selenia WRD vagy TurboDiesel. Nem épp a legolcsóbb, de bevált csapaton én nem szoktam változtatni.
Sima TD-be is jó ugyanez, de oda már sokan költséghatékonyabb olajat szoktak választani. Ha rajtam múlna egyszer-kétszer megpróbálkoznék a félszintetikus Valvoline Maxlife Diesellel, 10W40 félszint.
Vikking 31102-01-2010 17:29:11 // 2826
Ja és köszi a tanácsot :)))
Vikking 31102-01-2010 17:29:00 // 2825
Szerintem ennek a motulnak lesz most nyerő helyzete. Egy próbát megér.
Átok79146TD02-01-2010 17:28:22 // 2824
és tádéba mit javasolsz?
Wickey02-01-2010 17:27:18 // 2823
pont autópályán kukkmindegy, hogy 10W40 vagy 15W40 van benne.
Én kipróbálnám a Valvoline VR 1 Racing 5W50 -est 3600/liter áron nem is drága ahhoz képest hogy elvileg fullsynt, vagy a szintén fullsynt Motul 4100 POWER 15W50-et, ez még ráadásul egy százassal olcsóbb is.
Vikking 31102-01-2010 17:26:13 // 2822
Ez is tény :) Teljesen igazad van.
Wickey02-01-2010 17:23:31 // 2821
Ígyvan. Erősen rugdosott motor persze megkívánhatja akkor is a jó minőséget (fullszintetikus olaj 4-5ezer forint/liter ár minimum), meg a W50es vagy W60as melegoldali viszkozitást, ha nincs agyon ütve.
Átok79146TD02-01-2010 17:23:11 // 2820
esetleg itt....sok gyártó egy helyen:itt
Vikking 31102-01-2010 17:22:30 // 2819
Nos, először is: Hümm :)

A szívinfarktustól messze vagyok, és valószínűleg nekem sem fogyaszt VÉSZESEN sokat, csak vannak hangok az autóból és szerelői oldalról, amelyek szerint lehet hogy nagyon nem ártana, ha vastagabb olajat használnék. 1-2 deci 1000-1200 km HAJTÓS használatnál (bár országútinál..) messze nem sok...

Viszont az idei nyárra sok olyan van betervezve ami hosszú autópályázást fog magában foglalni, és jó lenne ha nem az olajválasztás miatt pusztulna el a gép.

A 15W50-ek után utánanézek...
Wickey02-01-2010 17:21:31 // 2818
nagyon jó kis olaj a hpx, de az már tényleg csak a legalja állapotú motorokba való. :-)
Wickey02-01-2010 17:20:55 // 2817
15W40-es maxlife ásványi
10W40-es maxlife félszint
5W30-as maxlife félszint
5W40-es maxlife fullszint
Asszem ezek vannak. Asszem.
Átok79146TD02-01-2010 17:19:43 // 2816
köszi én is így gondoltam...:)

csak mert én ezt használom:Ehun-e..:)
Selmak02-01-2010 17:18:33 // 2815
Ha már nagyon eszi az olajt akkor az felújítani kell nem kocsikenőcsöt beleborogatni, attól nem fog megjavulni csak elodázza az elkerülhetetlent.
Wickey02-01-2010 17:18:07 // 2814
a botond szar minőségű olaj, a HPX meg jó minőségű asszem félszintetikus ráadásul.
Amúgy igazad van, a legelső gtv6osom elég zsírosan indult mínusz 15 fokban 20W50es HPX-el, de beindult... És volt is olyan 8 baros olajnyomásom meg 800as alapjáratom, hogy hajjajj... amint melegedett a motor az alapjárat felment 1300ra, az olajnyomás meg beállt 4 barra. :D
Selmak02-01-2010 17:17:09 // 2813
Ha van ACEA B* és API C* minősítése akkor rakható dieselbe, a diesel elnevezés nagyrészt marketing fogás, esetleg utalhat arra van benne több koromlebegtető adalék. manapság 1-1 kzárólag gyári minősítéssel rendelekző olajon kívül mindegyik alkalmas benzines és diesel motorba egyaránt.
Azzurro02-01-2010 17:14:44 // 2812
Ez a HPX az én hibám Srácok!!!!! :-)))Csak azért mertem ajánlani, mert az egyik közeli barátomnak is voltak ilyen problémái a Lancia-nál, és ő minden képen szeretett volna maradni a Selenia család termékeinél.
Nagyon ette neki a Selenia 10W40-et, és már eléggé sokkalta a pénzt amit olaj utántöltésre költött.Így HPX-et öntött bele, és nem panaszkodik rá, pedig télen- nyáron használja.:-))))
Átok79146TD02-01-2010 17:14:39 // 2811
de 15W-40es???
mert az volt a kérdés hogy 15W-40es full synt..

vagy én néztem félre valamit...
Wickey02-01-2010 17:13:37 // 2810
az full ásványi, a részszintetikus 10W40 maxlife 2000 körül van.
Átok79146TD02-01-2010 17:13:08 // 2809
oké...:)))))
akkor megkeresem
köszi.
Átok79146TD02-01-2010 17:12:42 // 2808
Figyu...
egy kérdés..
azt nem értem hogy van diesel motorolaj meg a sima amin nem tüntetik fel h dizel..
akkor az nem jó dizelbe?

vagy?
Wickey02-01-2010 17:12:12 // 2807
maxlifeből van ásványi, félszint és fullszint is elvileg.
Wickey02-01-2010 17:11:27 // 2806
Biztos hogy szükséged van a 15W40-es olajra? Az csak hidegen lesz sűrűbb elvileg mint a 10W40-es... Melegen ugyanaz a híg folyós lé lesz mindkettő, és inkább a melegoldali viszkozitás a döntő.
Nekem amúgy, csak hogy szívinfarktust hozzak rád, 300ezer km után is tökéletes az 5W40, nem fogyaszt csak ilyen 1-3 decit a 15ezer km alatt. :-)
Amúgy 15W40-ből max ásványi van (ami még csak nem is félszintetikus). Teljesen szintetikus van pl. a Motulnak de az 15W50 és nem 15W40, ami neked még jobb is.
Ugyanis.
Az elmélet szerint ha neked úgymond "sűrűbb" olaj kell, akkor mégiscsak a racsing és társai felé kéne kitekintened. Egy hideg motorolajnak attól függően hogy 0W 5W vagy 10W, 40 fokon 70-100 mm2/s körüli viszkozitási mutatója van, ami még azt jelenti hogy erősen sűrű. Üzemmeleg motornál a W30as ugyanezen mutatója 12, a W40 15, a W50 18 körül van attól függetlenül hogy pl. 5W50 vagy 15W50... Látszik, hogy a nagy különbség itt van. Meg persze az adalékolásokban.

Szóval én a helyedben sokat futott autóba választanék egy fullszintetikus maxlife 5W50-et, 3500 forint körül, vagy egy motul 15W50-et ugyanennyiért, ha attól félsz, hogy a hidegen folyósabbnak tűnő 5W-t felül beleöntve alul kifolyik (ami persze hülyeség, nem győzöm elégszer elmondani, hogy szobahőmérsékleten a csapvíz folyékonyságúnak tűnő 0W-s olajak is sűrűbbek, mint a szirupszerű 20W50 100 fok melegen). A maxlife mellett az szól, hogy a marketing bullshit szerint kifejezetten sokat futott autók motorjához lett fejlesztve.

Én amikor életrecsiholom a 24V V6-ot, első körben egy félszintetikus Unix Professional 10W40-est öntök majd bele 1000/liter körüli áron öblítésnek, amivel elmegyek majd kábé ezer bejáratós kilométert 90-130 ilyesmi, utána motortisztító dupla adag, csere, és megy bele a maxlife, hogy utána kicsit nagyobb lelki nyugalommal rugdoshassam 91 és 131-el... :-)
Vikking 31102-01-2010 17:10:00 // 2805
Igazság sosem volt és sosem lesz :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.