Forum >> Milyen a jó olaj?

Béci Ɨ|ѯ27-05-2010 09:02:59 // 3354
Nem is ugyanaz a hajtáslánc...
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2010 09:02:57 // 3353
nézd az biztos hogy egyesek túlzásba viszik de azért a hibákat sem szabad elhallgatni ...
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2010 08:59:38 // 3352
nem kell nedves szénát adni neki :) egyébb iránt olcsóbb fenntartani mint egy autót nincs benne LMM, lambdaszonda, turbó stb :P
Andy27-05-2010 08:51:51 // 3351
Túl erős???? Most agyalok rajta, honnan kéne még egy 80 lóerőt előrántani belőle! ;)))
Tom1227-05-2010 08:47:09 // 3350
X-DDDD
Grando27-05-2010 08:45:23 // 3349
Viszont folyton telexarja a garázst. :DD
Tom1227-05-2010 08:45:11 // 3348
A ló sem 100%-os megoldás, ezt Selmak tudhatja közülünk a legjobban, mert mi van, ha "kehes", vagy felfúvódik a nedves szénától? ;-DD
Grando27-05-2010 08:44:06 // 3347
Na csak az nem egy "rajongói" oldal, ahol lehetőség szerint pozitívan kéne megélni a dolgokat. ;)))

Erről a TS körüli polémiáról jut eszembe:
Az autonavigátor-hu-n pl. a 166-hoz kimondottan a 2.0 TS-t ajánlják, mert hogy a V6-ok túl erősek a hajtásláncnak. Zseniális! :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2010 08:41:29 // 3346
áh legjobb biodejzel, korom nulla, állandó négykerék, beépített follow me home, 5kg zab/200km, ASR, négyévszakos patkó, több éves használat után meg kolbász 1 évre :DDD
Liquid27-05-2010 08:34:01 // 3345
pont egy fapados lovaskocsit? lengőfejes zabdízellel? állandóan igényli a karbantartást, ez sz@r ne vegyél olyat :DD
Béci Ɨ|ѯ27-05-2010 08:32:52 // 3344
"A Fiat TS nél sikerült a globalizációt megelőzve globalista minőséget produkálni" - melyik FIAT-ban van/volt TS? Csak azért kérdem, mert később meg azt írtad, hogy a 1750TBI az alfába lett fejlesztve. Akkor a TS? Az is csak alfákban volt... Egyébként meg globalizásció és elavultságról annyit, hogy elég kevés gyíártó forgalmazott akkorban még változó szelepvezérlésű motorokat.
Ja és a JTS sem volt soha egyetlen FIAT-ban sem.
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2010 08:23:18 // 3343
nem értek egyet... ha felmész a népítéletre akkor az összes autót fikázzák szinte s ez alapján max egy lovaskocsit vennék lóval :)
Tom1227-05-2010 08:21:14 // 3342
Azért erre már egy ideje kíváncsi lennék, tartsunk egy szavazást - szerintem -, hogy pl. 100 TS-ből mennyit kellett generálozni, mondjuk 200e km-ig.
Nekem 2x volt benne más olaj, mert 2x nem vittem magammal a szerelőhöz és nem álltam fölötte, hogy mit rak bele. 1x volt 5W50-es Mobil, ami még meg is van, mert azzal nem tetszett a hangja sem, így kb 100 km után cseréltem, 1x meg volt Valvoline és nem kellett generáloztatni. Most 220e flött egyelőre úgy áll a helyzet, hogy a "generál" még mindig elmarad /semmi arra utaló jel/, pedig nem "hímes tojásként" kezelem a technikát.
Biztos csak szerencsém van...;-))
Mike.27-05-2010 06:44:45 // 3341
Hasonló kérdések merültek fel bennem is és én inkább az utolsóra voksolnék.

Azért kíváncsi lennék, hogy ha egy ide látogató olvasgatja pl. ezt a topicot, akkor mennyire retten el az itt olvasottak után a márkától. Szerintem nem sok esély van egy újabb márkaszerető megnyerésére.
Andy27-05-2010 06:35:48 // 3340
Neked tényleg nem tűnik fel, hogy bárhová írsz, mindenhol csak a vitát generálod? Nem kellene ezen kicsit eltűnődnöd? Lehet, hogy mégsem neked van igazad. Vagy jól esik széllel szemben?
Esetleg szándékosan kötekszel mindenkivel?
GEORGE27-05-2010 01:54:14 // 3339
Mint gyári ajánlásúolajat a Seléniát javasolnám, abból is a 20K-t.
kristof27-05-2010 01:01:19 // 3338
Sziasztok urak! Tanácsot szeretnék kérni, hogy miféle olajat vegyek a szekerembe? 1997-es 164-es 2.0 T.S. Mondtak már nekem Castrol-t, Shell-t, meg minden hülyeséget. gondoltam mielőtt veszek bele, kikérem a szakértő urak tanácsát is. Aki tud nekem segíteni, az légyszí írjon rám. Köszi előre is.
Marty27-05-2010 00:24:54 // 3337
A jó olaj, az jó olaj, hisz azért jó... az olaj... vagy.. .nem?:P:)
Liquid27-05-2010 00:17:13 // 3336
az nemfontos :D
GEORGE27-05-2010 00:12:58 // 3335
Szóval milyen a jó olaj?? :-)
GEORGE27-05-2010 00:07:57 // 3334
Nyugodtan fogjál, nem írtam volna ha nem úgy gondolnám!

igen a TBi súlya elrontja dolgot...
GEORGE27-05-2010 00:07:11 // 3333
OFF
Én már több alkalommal is kipróbáltam :-) M7 majdnem végénél feltankolva, majd végig 200-230 közt járatva éjjel hazaérkezvén másnap reggel egy kanyar Halásztelek-XIV-ker és vissza, majd megtankolva 10L/100km :-)
Egyik Rábaringes nap alkalmával tempós oda érkezés majd gyorsulás és körözés tempós hazaérkezés szintén 10L/100km volt.
Ha pályán megelégszem a 180-al ( 6.-ban 3.500 pörög ) majd a tovább a főúton 140-150 közt "bandukolva" meglátogatom szüleimet, majd vissza H.telek, akkor vicces 6,4-7 liter közt jön ki.
Ha nagyon mozgósítom ugyanezen az útvonalon akkor sem kér többet 8-8,5 liternél, de az már állat tempó és csak este lehet........
Átlagos vegyes használatban nem kell neki 7 liternél több.
Ez 175 paripa 385Nm 8.3-as gyorsulás 100-ra brutál rugalmasság és 227km/h gps szerinti végsebességre elegendő :-)))
ON
Selmak27-05-2010 00:01:46 // 3332
159nél baromi sok elmegy a hajtásláncon, elég csak megnézni az amores mérést.
Liquid26-05-2010 23:57:56 // 3331
eccer a szavadon foglak...:)
azért a tibinél bejátszik a 159 nagyobb mérete és súlya is szerintem, ezzel együtt már nem sok a +25Le
Liquid26-05-2010 23:55:32 // 3330
a lovakat itatni kell :))
vagy keveset fogyaszt de nem megy vagy sokat fogyaszt és nem megy ( ha alulméretezett a motor) vagy fogyaszt és megy
egy 1.5-ös ignác is jól fogyaszt papíron, de amint kicsit is megkergeted beveri a 15-öt is, szóval csodák nincsenek, max annyi hogy a dízel egy nagyságrenddel takarékosabb, de ott se igaz az amit a TDIsek nyomatnak hogy 7l-t eszik 240-nél is :D
Selmak26-05-2010 23:54:40 // 3329
EURO 5 nél már nem az igazi a diesel. EGR és DPF két egymás és motor halálát gyorsító elméletileg környezet kímélésre kitalált kütyü. Mint kiderült kutatások alapján a DPF nem fogja meg az Euro 5 diesel legkárosabb apró láthatatlan koromszemcse frakcióját. (akkor meg minek van) Az EGR köztudottan növeli a kormot. Az Euro 5 utolsó befecskendezési részlete, ami részterhelésen arra lenne hivatott hogy elégesse kormot éppen ez a kiszűrhetetlen frakciót állítja elő. Mi lehet akkor amikor kiégeti a DPF-t? Mi lesz az EU6nál?
GEORGE26-05-2010 23:52:43 // 3328
A 156-ból ép olyan a 2,4 mjet 20v mint a 146-145-ből ti vagy QV :-)
Egyszer szólj hogy menjünk egy nagyobb kört....vezetheted is, csak megakarom mutatni miért ültem át benzinből Mjet 20V-be.........
A TBI legalábbis a 159 1,8 TBi az Mjethez képest már nem is megy "komolyabban".....tudom az csak 1.8-as...de akkor is.
Azzurro26-05-2010 23:51:47 // 3327
Értem amit írtál, mivel nem kis autókról van szó.De napi használtra, én a 10 litert soknak tartóm, azért sem járok napi szinten az enyémmel, mert nem győzném a tankolást.A munkahelyem oda-vissza 20km-er + amit még a városba járok, szóval így sok volna.
Marty26-05-2010 23:50:46 // 3326
Nem... én tényleg "normálisan" nyomulok vele.:)) Sajnos én mikor reggel megyek az átlag sebességem kb 40 km/h körül mozog...haza felé már haladósabb...:)
Liquid26-05-2010 23:50:02 // 3325
milyen jó gondolat :) vajon melyikük második énje? vagy kollektív? :DD
Liquid26-05-2010 23:49:08 // 3324
ne hasonlítsd a 2.4MJet-et a 2.0TS-hez mert nem egy súlycsoport, még szép hogy erősebb és halkabb :)
a következő autóm nekem is lehet hogy 2.4mJet lesz, mert ahogy írtad a fészlift V6 igencsak ritka (pedig az a nr.1, de Mo. gyakorlatilag nincs, behozni meg horror) és a tibi meg még nemtom hogy lesz akkor árilag...
A Marea nekem is bejövős és szintén szigorúan csak a 20V.
a 10 körüli fogyasztás teljesen korrekt és vállalható szerintem is ,nekem is akörül van, a Panda kicsit kevesebbet kér :)
GEORGE26-05-2010 23:48:04 // 3323
Májusban 3szor tankoltam tele a Marist....Sárospataki túra is sokat nyomott a kilométereken....

Nézd, ha azt akarjuk, hogy 8-9mp közt ugorjon a verda 100-ra és ne keljen "órákat" várni egy-egy előzésre akkor bizony kisebb fogyasztású autót ilyen méretben és motorral nem fogsz találni.
Én úgy értettem, hogyha max 10-ből kijön az még jó.
Mert ha a párom szaladgál a Marissal kijön neki 9 alá is.......de nem is nyomul vele úgy mint én :-)
Azzurro26-05-2010 23:45:12 // 3322
A 10 literes fogyasztást egy kicsit sokkal, minden napi használatnál egy autónál.Az legalább havi 30.000Ft-re jön ki.:-(((
GEORGE26-05-2010 23:43:17 // 3321
Lehet beépített belső ember .-) így kényszeríti a felhasználókat arra, hogy pörgessék az oldalt :-)
GEORGE26-05-2010 23:38:37 // 3320
A fogyasztás is lehet döntő dolog egy választásnál.......
Én még sem teljesen erre hegyezném ki a dolgot.
Engem nagyon megfogott a 146ti után, hogy ahol az még nem élt, ott a 2,4 mjet elemi erővel gyorsít. A hangja is igen csak meglepett, diesel létére baromi csendes..180-200-nál olyan a hangja mint amikor a 146ti-vel 130-140 haladok.
Csak hidegindításkor és az azt követő pár percben van tompa diesel hang, utána már csak kellemes morgás van, de inkább csak 3,500 felett kezdi hallatni magát.
156-ból az emlékeim miatt szóba se jöhetett a TS, Giugiaro 2,5V6 meg ritka mint a fehér holló, így nem igazán volt más lehetőségem mint a JTD-k világa.

Második verdának most egy Marea 2.0 20V van. Mivel a 156 "nyaral" most mindenhova a Marea vitt. Selénia rally stbstb. a fogyasztásom 9,5-10,5 közt adódik. Ebben benne van a 160-170km/h pályázás és a városi ide-oda megyek is.
A 3legutolsó tankolásom 10,1-10,4 közé jött ki számológéppel.
Próbáltam JTD Mareákat, de azok olyan lusták mint régen a ford orion 1,6D, na jó azoktól valamivel jobb, de nekem szörnyen lusta volt, így itt a benyás nyert.
Melesleg az 5 hengeres mivolta is nagyon szimpi volt a döntéskor, így most két 5 hengeres van a családban :-)

Én úgy gondoltam régebben is, hogy egy ilyen 146/Marea/156 méretű autó kijön max 10 literből az egy elfogadható és vállalható napi használatra alkalmas autó.
GTPeti26-05-2010 23:37:58 // 3319
Jó 8 srácok!
Azzurro26-05-2010 23:36:52 // 3318
Az lehet, de én még egy darabig biztosan maradok a jó öreg TS-nél.:-))))
GTPeti26-05-2010 23:34:59 // 3317
Könnyen lehet, hogy a TBi-nél az összes ismert (szépség)hibát kijavították.
Azzurro26-05-2010 23:32:17 // 3316
A mai világba már nyugodtabban vesz az ember disel-t mint benzinest.Mivel ezek az új disel motorokat már a világból kihajtód fele annyi gonddal, mint egy benzinest.
Azzurro26-05-2010 23:28:10 // 3315
Én ezzel úgy vagyok, ha már keveset használod akkor is megéri, ilyen üzemanyag árak mellett.Nem mindegy hogy Pestre 6000Ft-ért megyek, vagy 3000Ft-t
Na és ha keveset használom, akkor minden bizonnyal nem is kell rá annyit költeni.
GTPeti26-05-2010 23:27:46 // 3314
Olyan túl gyakran nem szoktunk JTD meghibásodásról írni. Itt egy hűtőcsere, ott egy LMM, néha egy turbócső, elvétve egy EGR és ennyi. Szökőévente talán egy turbó. Mondjuk te sem szoktál havonta vagyonokat költeni a motorodra. :)
Liquid26-05-2010 23:26:21 // 3313
nagyon okosnak látszik, szít egy kis feszkót némi fél vagy fals infóval fűszerezve, majd ha valaki kiigazítja esetleg számonkéri, akkor egyből valami más fikázásába kezd...
Liquid26-05-2010 23:24:30 // 3312
ez alapvetően annak a függvénye mire és mennyit használod. Ha sokat akkor jobban megéri a dízel, fogyasztásilag mindenképp, karbantartásilag meg nem tudok érdemben hozzászólni
én pl. mai fejemmel csak V6-ot vennék, mert ha már keveset használom, legalább élvezzem :) hozzáteszem, hogy a jelenlegit is élvezem :)
GEORGE26-05-2010 23:24:02 // 3311
Rosszul jegyzetelt :-)))
GEORGE26-05-2010 23:23:31 // 3310
Szerintem te pályát tévesztettél....nem állatorvosnak kellett volna menned, hanem autómotor mérnöknek....írásban nagyon vágod a témát :-)
GTPeti26-05-2010 23:21:32 // 3309
Hogy érted, hogy az FSI nem lett sikeres? Létezik ma egyáltalán Európában másfajta VW benzines motor??? (A TFSI-t is nyugodtan idesorolhatjuk...)
GEORGE26-05-2010 23:20:48 // 3308
A vezmód egy hitachi gyártmányú fosadék aláírom....
Közvetlenül valóban kevés köze van a TS16v-ek a Nordhoz, mert köztük volt még egy TS8v is....
Selmak26-05-2010 23:18:44 // 3307
A 16V TS nek semmi köze a Nordhoz. A vezmodja meg finoman szólva se a tartósság mintaképe. Hiába volt alfa hengerfej rajta, meg közvetlen befecskendezés, a JTS születésekor bukta volt. Egy mérnöki divat termék. A rétegtöltésű szívómotor a tarajos dugattyútető miatt eleve nem is lehetett sikeres. Részterhelésen valóban jobb volt a hatásfok de nagy terhelésen már kedvezőtlenebb. Ezt nagyon rég óta tudták a mérnökök. Erre jött még a vezérlés extra érzékenysége az olajra és hogy drága. Csak ha már volt jürgenéknek FSI, akkor nekünk is kellet.(?) Milyen meglepő, de az se lett valami sikeres.
Azzurro26-05-2010 23:18:00 // 3306
Mjetben szívesen beleülnék én is, de egyenlőre nincs rá pénzem hogy cseréljek vasat.Mivel elég sokat ráköltöttem nem áll szándékomba eladni, nem szeretnék a pénzem ellensége lenni.
Ha váltani fogok, biztosan disel-t veszek, pedig mindig úgy voltam ezzel a dologgal, hogy Alfába csak benzines-t veszek.
Tudod ha Alfa akkor csak benzines legyen.:-)))De azóta már másként látom, mivel van egy barátom, aki már kétszer annyit ment el a disel Alfával, mint én, és negyed annyit költött rá.Nem beszélve az üzemanyagról.:-)))
Liquid26-05-2010 23:17:11 // 3305
oké én hiszek nektek :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.