Forum >> Milyen a jó olaj?

Fighter20-07-2007 14:11:02 // 1354
Az olaj eredetét és minôségét illetôen ennek most van valami jelentôsége?
Selmak20-07-2007 11:48:02 // 1353
formula 3000 Eu depokból szerzi be az árút.
Fighter20-07-2007 08:45:21 // 1352
Csak a képek alapján szép piros dobozt vártam, erre kapok egy kéket :-)
Kau19-07-2007 22:22:33 // 1351
Nyugi. Az olyan! Én is pont ezt állapítottam meg, mikor először vettem. A piros fémdobozos 2L-es változat után ez a csomagolás még a tescós olajtól is gagyibb. :)
Lobot19-07-2007 22:07:34 // 1350
Nekem ugyan ilyen kék kannában volt a HPX, csak 1 literes kiszerelésben. Ha jól gondolom, akkor ez nem a gyári csomagolás. Szerintem megveszik a hordós anyagot, és itthon újra csomagolják a kért mértenek megfelelően. A minőségről egyenlőre véleményt nem tudok alkotni, mert kedden került bele az autóba.
Selmak19-07-2007 18:17:23 // 1349
Formula3000 szoktam én is rendelni, igaz nem Seleniát.
Fighter19-07-2007 16:42:32 // 1348
Köszi! Kicsit jobban érzem magam :-)
beeep14619-07-2007 15:59:38 // 1347
Van tapasztalat. Januárban volt olajcserém, és ilyen kék 5 literes műanyag kannában vettem... Semmi baj nem volt/van vele.
Selmak19-07-2007 15:36:33 // 1346
5 literesek szvsz már műanyag kannások, elforg honalapján sincs kép a 5 literesekről, de Ofi majd megmondja a valót.
Fighter19-07-2007 15:29:28 // 1345
Sziasztok! Gondoltam megkérdezem, mert nem hagy nyugodni a dolog. Formula3000-tôl rendeltem 5L Selenia 20K AR-t, ami egy "kék" kannába jött, mindkét oldalán piros selenias meg információs cimkékkel. Szerintetek nem gáz? Igaz a zárókupakja lecsavaráskor roppant, plusz még a kiöntônyílásán is volt egy vastag fólia körbe rásütve vagy ragasztva, amit le kellet tépni.Ha van ilyen tapasztalat valakinek nyugtasson már meg :-) köszi.
Kau16-07-2007 11:28:01 // 1344
Látom egy-két egyéb termékben is megy a vita. Ehhez annyit tennék hozzá, hogy lehet valamelyik termék megbízható, ha az ember éppen egy gyengébb darabot is fog ki.
Példa nekem a legutóbbi gyári Bosch lambdaszonda, ami másfél évet - 18 000 km-t bírt. Másnak lehet, hogy 100 ezret elmegy gond nélkül és dicséri...
Kau16-07-2007 11:24:44 // 1343
Ezen topikot nem követem napra készen, tehát előre szólok, hogy saját tapasztalatot írok le!
Nekem is feltűnt kb. 2-3 éve, hogy a Selénia olajat jobban kajálta a kocsi. Utána átálltam Valvolinera ill. (nem kiröhögni) ROWE olajat használtam. Úgy tűnt, mintha megszűnt volna az olajfogyás, ezt anno a 145/146 topikban is írtam. Igazából azért, mert aggódtam, hogy nem fogy :) Mivel hosszabb távra tervezem meghagyni a 146-osomat, ezért próbaképp kb. 1-1,5 éve Selénia olajjal járok. Az eredmény: Ismét sűrűn kell utántölteni. Úgy látom az eddig kedvelt márkáról én is váltani fogok.
És mégegyszer. Nem általánosítás, saját vélemény.
pb_16-07-2007 11:07:00 // 1342
"Mutass már rá légyszíves, hogy kit hülyéztem le, pláne, aki jobban vágta a témát mint én. "
Olvass vissza kicsit.) AZ, hogy lehülyézel valakit, vagy hülyének nézel, az a végeredmény szempontjából teljesen mind1(átvitt értelemben is ugyanazt jelenti). Vagyis konkért tapasztalatként ezeket közölted:
1322 hsz
"Amúgy is elég sittes lett az új Golden Lodge-k minősége a pletykák szerint."
Szóval ismerünk olyan embert, akinek a szomszédja, hallott már olyan tagról.... c. fejezet.
1335 hsz
Na összefoglalom megint, külön csak neked.
"GL rossz, nemjó, kaksi."
"Ebből mit nem értettél? :)"
+int csak nincs konkrétum.).Ill itt már kezdtél hülyénel nézni.
1339 hsz
"Óóó bazzeg, tudsz te olvasni? :-)))"
Talán nem ezzel a bevezetővel kellett volna kezdeni a saját tapasztalataid elmondását. + ha talán ezzel kezdted volna a dolgot +spórol6ttunk volna néhány hszt a témában.) Hogy ontopik is legyen, közlöm ebben a fórumban, hogy a Selénia 1 rakás szar, aztán +kérdezik tőlem, hogy miért, erre lehülyézem a kérdezőt, majd mikor már jó néhány hszt +írtunk, beírom, hogy volt vele néhány alkalommal rossz tapasztalatom.)

"Attól még, hogy nem ugyanaz a típus, attól még Golden Lodge. Ha valaki szart gyárt, azt nem korlátozza általában egy típusra, tipikusan a komplett gyártósorral / gyárral vannak problémák."
TDK cd-ket szinte a legsittebb írókkal is + lehet írni, ellenben a DVD-knél már többször volt gond az írással, csak bizonyos írók tudják őket normálisan +írni.

"hogy gyári ajánlás a GL 25HL, ellenben valaki azt mondja, hogy a GL gyertyákkal retteneteset szívott, valamint tökéletesen megfelel az NGK BP6ES is a motorba az NGK katalógusa szerint, akkor lehet, hogy saját tapasztalat híjján az NGK-t veszem,"
Erre +int csak az tudom mondani, le kell írni a tapasztalatokat, nem a végén, hanem az elején.
Wickey16-07-2007 09:36:13 // 1341
Ha van valamilyen konkrét tapasztalatod 1 témáról, akkor azt + kell osztani másokkal is, nem pedig rébuszokban, ködösen beszélni, és lehülyézni a másikat, aki az adott témában 1 kicsit jobban benne van.

Mutass már rá légyszíves, hogy kit hülyéztem le, pláne, aki jobban vágta a témát mint én.
Ha magadra gondolsz, akkor először is nem hülyéztem (te anélkül is lehülyézve érzed magad hogy valaki konkrétan lehülyézne? Korrekt :DD), másodszor is, hozzáadott értéket annyiban képviseltek a hozzászólásaid, hogy az 1.6 boxiba a GL 25HL való.
Konkrét tapasztalat megosztásának szerintem meg tökéletesen megfelel az, hogy közöltem: a szarkupac Golden Lodge-k minőségével nem voltam maradéktalanul elégedett az utolsó harmincakárhány példányból kiindulva. Azt, hogy "elég sittes lett az új Golden Lodge-k minősége" te hogy értelmezed?

Ha nem tévedek, akkor a V6-ba, és az S4-be nem ugyanolyan GL gyertya kell, mint a boxerekbe.
Kérdezek: Ha beleharapsz egy adag tömör szarba, megkóstolod a híg fost is hátha jobb íze van? Attól még, hogy nem ugyanaz a típus, attól még Golden Lodge. Ha valaki szart gyárt, azt nem korlátozza általában egy típusra, tipikusan a komplett gyártósorral / gyárral vannak problémák. Még mielőtt hisztériázásba fulladna az egész: én annyit mondok csak, hogy az utolsó harminc darab Lodge amit vettem, egyből a szemétben végezte 1-2ezer km után. Sem többet sem kevesebbet. Igazság szerint az utoljával már az történt, hogy betettük a motorba, kipróbáltuk, kivettük, beraktuk helyette a 300 forintos Brisk-et, és a Lodge ment a szemétbe, vadonat újonnan. Ne tudd meg hogy szívtam a fogamat.

Mivel GL-el saját tapasztalatom nincs, lehet, hogy az ujkori GL-ek szarabbak, mint a régiek, de mivel ez a gyári ajánlás, én 1.re ezzel próbálkoznék mindenképp

Ez alapvetően így korrekt, de ha nekem oda van írva, hogy gyári ajánlás a GL 25HL, ellenben valaki azt mondja, hogy a GL gyertyákkal retteneteset szívott, valamint tökéletesen megfelel az NGK BP6ES is a motorba az NGK katalógusa szerint, akkor lehet, hogy saját tapasztalat híjján az NGK-t veszem, már csak azért is, mert némileg hozzáférhetőbb mint a Golden Lodge, nemde? Vagy szeretsz széllel szemben hugyozni? :-))
pb_16-07-2007 08:27:34 // 1340
Igen, talán még tudok.)
Ha van valamilyen konkrét tapasztalatod 1 témáról, akkor azt + kell osztani másokkal is, nem pedig rébuszokban, ködösen beszélni, és lehülyézni a másikat, aki az adott témában 1 kicsit jobban benne van. Persze tudom én, hogy kapásból lehülyézni valakit sokkal könnyebb.)
Ha nem tévedek, akkor a V6-ba, és az S4-be nem ugyanolyan GL gyertya kell, mint a boxerekbe. Boxeres berkekben nem nagyon hallottam senkit sem panaszkodni a GL gyertyára, ill 1 valakit, de Ő is inkább más nézőpont miatt kezelte fentartással a GL-t..
A 45/46-ba pedig átörökítették a boxer technológiát(kb 2 évig), így 1általán nem +lepő, hogy a 8v gyárilag ajánlott gyertyája a GL 25 HL, a 16v-é pedig a PFR6B.)
Mivel GL-el saját tapasztalatom nincs, lehet, hogy az ujkori GL-ek szarabbak, mint a régiek, de mivel ez a gyári ajánlás, én 1.re ezzel próbálkoznék mindenképp. Ha esetleg nem jönne be, akkor lehetne gondolkodni másik alternatíván.
Wickey15-07-2007 09:44:48 // 1339
Óóó bazzeg, tudsz te olvasni? :-)))

Lentebb már leírtam, hogy a GL azért szar, mert ÚJABBAN rossz tapasztalatok voltak velük. A régi Lodge-ok vitán felül korrekt kis gyertyák voltak, de vagy ki sikerült fognunk egy rossz eresztést, vagy simán szarabb lett a GL, de a legutolsó 30 gyertya amit vettünk, belekerültek a megfelelő V6-okba és sornégyekbe, na, és nem voltak valami fényesek.
Mond az valamit, hogy amikor a 2000km-et futott Lodge-t kidobtuk, és kínunkban 300 forintos Brisk-et tettünk bele, sokkal szebb lett a motor járása?

NGK téma: Alább belinkeltem egy képet. Igazán nem nehéz megtalálni... nos, ott is le vagyon fektetve, hogy a PFR6B az az 1.7 16V gyertyája, meglepő módon még a 145ösben is (AR33.401es motorkód). Az 1.6 L-hez (AR33.201) viszont BP6ES-t ír. Ami történetesen egy ocsó gyertya.

Összegezve: GL-el szopás volt, tehát nem ajánlott. NGK ajánlott, de nem a PFR6B, hanem inkább a belevaló BP6ES.
Olaj téma kipipálva :-)
pb_15-07-2007 01:07:25 // 1338
Ez 1 érdekes hsz volt, nem tudom, hogy sikerült.
Szóval még 1x:
Amit én tapasztaltam, 2 db 33 16v-n, a Seléniat mind2 zabálta, sőt az 1iknél odáig fajult a dolog, hogy 1 kiadós pályázás után, alapjáraton folyamatosan égett az olajlámpa. Aztán az 1ik Kapott QuakerStatet fullszint olajat, a másik pedig Valvoline félszint olajat. Az olajfogyás +szűnt mind2nél. Aztán a QukarState után Mindland fullszint lett a következő olaj. 30k+ km-et ment el fullszint olajjal az autó, normál utcai körülmények között, amikor kellett, akkor kapta az ívet. Olajfogyás gyakorlatilag 0(persze valamennyi van, de csereperiódus előtt nem kell külön rátölteni), a motorban 220+k km van, ebből az utolsó 30+k km kapott fullszint olajat.
Nem kívánok újabb vitát indítani, ezek az én tapaszatlataim, ha már így rákérdeztél, akkor leírtam.)
pb_15-07-2007 00:56:46 // 1337
Miért rossz a GL??
A 8v boxerek gyárilag ajánlott gyertyája a GL 25HL. Az NGK gyári ajánlás szerint,, csak a 16v-be való. Én nem azt mondom, hogy nem lehet beletenni a 8v-be az NGK-t, gt is NGK-t használt a 8v-be mert nem tetszett neki a GL kidolgozása. Ha gyárilag ezt ajánlják bele, akkor szted olyan nagyon rossz gyertya az a GL?

Az olajos témában 1et értünk.

Hogy mit nem értettem?) Értek én mindent, csak amit leírtál, 1 kicsit másképp van.)
pb_15-07-2007 00:47:23 // 1336
A chip, és a tiltás kitolása nem befolyásolja, azt, hogy milyen gyertyát használj, ill jobban mondva utcai körülmények között nem. Sztem nyugodtan marad6sz a GL-nél, mert nem hinném, hogy rendszeresen a max forduulaton, vagy annak közelében fogod használni az autódat.)
Jól írtad a 16v, azért kell ez a gyertya, mert 16v.) A platina gyertyáknak hosszabb az élettartama, az PFR6B 100000 kmre hitelesítik, és nagyobb teljesítmény miatt is szükség van rá, és környezet kímélő 6ása is van.
+ gondolom a gyárban az is eszébe jutott a tervezőknek, hogy a 16v-nél nem 1xű a gyertya csere, ezért elég csak 100k km-ként cserélni.
Wickey14-07-2007 23:54:51 // 1335
Dehogynem. Na összefoglalom megint, külön csak neked.

GL rossz, nemjó, kaksi.
NGK meg nem az való bele amit írt, hanem másik.

Olajat meg azt borít bele amit csak akar, de véleményem szerint az RS-t kajálni fogja, a 20k-val kísérleteznék előtte.

Ebből mit nem értettél? :)
Ofi14-07-2007 22:11:56 // 1334
Biztos vagy benne, hogy normál körülmények között jobb a full szintetikus mint a félszintetikus?
pb_14-07-2007 20:52:26 // 1333
Nem éppen úgy láttam.))
Wickey14-07-2007 20:49:56 // 1332
akkor borítsa bele azt :-P
Jóaz, hiszen olcsóbb mint a Selenia :-PP
Selmak14-07-2007 19:18:37 // 1331
Vazzeg teljesítményszint nélkül van tusko gazdaságos 10W40 is.
Wickey14-07-2007 17:36:22 // 1329
Én anélkül is tudok :)
pb_14-07-2007 15:32:13 // 1328
Látod, pedig akkor kapásból tudtál volna segíteni.))
pb_14-07-2007 15:31:05 // 1327
Akkor válassz más márkát, mondjuk Valvolinet, vagy Midlandet, mind2 ugyanolyan jó, mint a Selénia, és olcsóbb, vagy ugyanaz, az ára, de akkor már nem félszintetikusat kapsz belőluk, hanem fullszintetikusat.
Wickey14-07-2007 14:47:02 // 1326
Olyat én nemolvasok. Semmi közöm a boxerekhez :-)))
Bea...14-07-2007 14:32:15 // 1325
Mondják hogy a drágább NGK kimondottan nem jó bele, nem hogy feleslges úgyhogy marad az olcsó NGK szerintem is. Az olajat nem tudom, olcsóbbank nem olcsóbb a selenia se mert a 4 liter mindkettőböl 10 rongyra jön ki, Úgyhogy egy próbát megér. ha szar akkor meg selenia azt kész. kössz a atnácsokat mindenkinek.
Don Gombóc14-07-2007 13:44:31 // 1324
Én is a seleniát javallom és olcsóbb is mint a Castrol racing. A BP6ES meg egy olcsó és jó gyertya,nekem a V6 TB-nek ez az egyik előírt gyertyája, bár a turbósnál 20 ezer a csere intervalluma a szívóknál meg azt hiszem 40-50 ezer. az ára kb egy ezres lehet most darabjának.
pb_14-07-2007 13:11:49 // 1323
Boxer topik.))
Wickey14-07-2007 13:09:47 // 1322
Az RS-t szerintem csipegetné.
Én úgy, hogy nem ismerem a motort, első körben a 20K-t borítanám bele.

Az NGK PFR6B saját bevallásuk szerint nem jó bele:

Azt hazudják, hogy BP6ES kell bele.
A Golden Lodge-t nem tudom, kurvajól titkolják a katalógusukat, sőt, egyáltalán a honlapjukat. Amúgy is elég sittes lett az új Golden Lodge-k minősége a pletykák szerint.
Bea...14-07-2007 11:32:01 // 1321
Sziasztok. Kis segítséget szeretnék kérni. 1.6 Boxerbe olaj: kettő közül melyik? Castrol RS 10w60 vagy selenia 20K alfa romeo 10w40? gyertya: Golden Lodge 25 HL vagy NGK PFR 6B? És az 1.6 boxerbe az is elég válaszokkal ne alázzatok lécci. előre is köszi.
:Szájmon:QV:147:GT:14-07-2007 10:35:31 // 1320
Sziasztok! SOS!!!!
analfabéta kérdés jön:
Sajnos most időhiányában nem tudok olajcserét csinálni de aszem utánna kéne tölteni egy picit és nem tom milyen van benne...
Mit tölthetek bele??
Kivételesen ne rögtön seléniat mondjatok..:D
Ofi10-07-2007 23:05:25 // 1319
Szia!
Mellette, az új 1,4 turbó benzines motorhoz készült.
Csöri10-07-2007 20:59:57 // 1318
Ez a régi Selenia K 5W40 helyett van, vagy mellette?
Csöri10-07-2007 20:58:57 // 1317
Elaforg Regős u. 2
eli10-07-2007 16:34:26 // 1316
Sziasztok.
Selénia 20K keresek pesten jó árban SOS
köszönöm
Ofi10-07-2007 09:35:17 // 1315
Sajnos erre még várnom kell mert árat még nem kapta rá, de amint megkapom rögtön megadom.
Üvegtigris09-07-2007 23:46:00 // 1314
Mennyit kóstál literje?
Ofi09-07-2007 21:14:19 // 1313
És megint egy új, ha érdekel valakit.

SELENIA K PURE ENERGY

SAE 5W-40 ACEA C3 API SM/CF FIAT 9.55535 S2 MB 229.51
VW 502.00 505.00 505.01 BMW LL04

Ofi09-07-2007 20:58:37 // 1312
Ja és tudom az is lemaradás, hogy az EURO 4 motorok mellett van olajuk az EURO 5 modelekhez is, és persze az is, hogy minden évben legalább 4-5 Új olaj jön ki a palettájukon.
Ofi09-07-2007 20:53:52 // 1311
2000-ben voltam elősször aZ FL Villastelonei központjában és már akkor megmondták, hogy sima utcai használatra a résszintetikus olaj jobb mert az ásványi összetevök adnak olyan pluszt amit ilyen körülmények ( normál városi közlekedés ) között nem éri meg full szintetikus olajjal kiváltani. De ha neked ez jobban tetszik akkor úgy lemaradtak, hogy közben előre haladtak esetleg nagyobb lépéssel mint mások.
bb1809-07-2007 12:02:11 // 1310
Vagy csak lemaradtak,és most van idnok hogy miért.

:-P
GEORGE09-07-2007 10:18:45 // 1309
A tököm se figyelte :-)))
Üvegtigris09-07-2007 09:33:00 // 1308
Már másodszor olvasom a hozzászólásodban az elképzelhető helyett az elkébzelehetőt! Ejnye-bejnye hol jártál te nyelvtan órán? : DDD
GEORGE09-07-2007 01:30:51 // 1307
Látod a Selénia direkt marad a rész szintetikus olajnál a 10W40-es 20K-nál.
Ők már akkor tudták hogy jó ez így, és nem most agyalnak hogy vissza álljanak rész szintetikusra :-DDDDDDDDDDDDDDDDDD
perdix15508-07-2007 17:17:50 // 1306
Ez nagyon is valószínű:-))))
GEORGE08-07-2007 12:43:14 // 1305
Elkébzelhető bizony!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.