Forum >> Gumi, felni, futómű
Dzsozy08-07-2011 18:13:56 // 13618
	Hosszabb próbakör után újra ropog az eleje! :( Most jöttem fel az aknából,és szomorúan kell közölnöm, hogy a kormány összekötő a ludas! Be-be remeg, és továbbadja a remegést a felfüggesztésen keresztül a féknyeregnek,ami ahogy beremeg,a fékbetétek ropogtatják a tárcsát! Szemmel látható a féknyereg beremegése. Tapogattam a vasat, kerestem a hiba forrást, és miközben fater tekergette a kormányt szomorúan kellett konstatálnom a hiba okát! :(
	
BalintDkny07-07-2011 23:03:10 // 13617
	sorry, elnéztem, ha az lett volna, az nagykirály lett volna, de sima keresztlengőkaros, ami ha jóltudom, a legkezdetlegesebb:D
mégis istenikirály élmény:D
	
mégis istenikirály élmény:D
Fairlane07-07-2011 22:50:43 // 13616
	Az utóbbi eset :)
	
BalintDkny07-07-2011 22:46:36 // 13615
	Egyébként az igaz, hogy a 146ban kettős keresztlengőkaros első futómű van, vagy csak el van írva itt a "Típusok" menüpont alatt?
	
mreni07-07-2011 20:30:32 // 13614
	szerintem inkább nem volt lehúzva a kerék rendesen,nem kötözködésből,de a 45ön nekem soha nem volt ilyen csavar és semmi baj nem volt vele.
van egy csomó autó aminek gyárilag nincs is ilyen csak a kerékcsavarral húzod rá az agyra a tárcsát.
	
van egy csomó autó aminek gyárilag nincs is ilyen csak a kerékcsavarral húzod rá az agyra a tárcsát.
Dzsozy07-07-2011 19:58:25 // 13613
	Hidd el,rázópadon agyon-vissza nézték a vasat, de nem jöttek rá, hogy mi ropog. Mikor hazajöttem, megemeltem, bakra eresztettem, és elkezdtem keresgélni, és mikor a kereket cibáltam, akkor volt "játéka",és ropogott. Levettem a kereket,a tárcsát feszegettem és volt holtjátéka. Nem tudom mennyi 5-6-7 tized lehetett. Aztán oda, ahová azt a csavart kell tekerni, ami meggátolja,hogy elforduljon a tárcsa a féltengelyen keréklevételkor, Loctite oldható csavarrögzítővel beletekertem egy kb 2 cm hosszú 10es csavart,meghúztam,és egyből fix lett a tárcsa. visszatettem a kereket és semmi ropogás.
	
mreni07-07-2011 17:48:11 // 13612
	vagyis nem kopoghatott
	
mreni07-07-2011 17:47:19 // 13611
	attól nem rázhatott,hisz a kerékcsavar odaszorítja a tárcsát az agyra...
	
Dzsozy07-07-2011 17:22:00 // 13610
	Jaaaa! :)  Igazad van, kaptam képet az eredeti kúpos csavarról, tényleg az elfordulás ellen van! Akkor viszont a tárcsa belső fele kopott meg valamiért 1-2 tizedet, vagy a féltengely azon része,amire a tárcsa felkerül! De leleményes voltam és így most el se fordul, meg meg se moccan. Kapott még a Faboriból oldható csavarrögzítőt, egy két cseppet, és így most tuti. .)  De hogy milyen rohadt drága az a cucc: :)
	
Liquid06-07-2011 21:44:01 // 13608
	nemgyári alufelni az ami alatt nem fért el
	
Liquid06-07-2011 21:43:30 // 13607
	szerintem inkább valami helyrekerült a szerelgetés alkalmával ami eddig nem volt a helyén
	
Dzsozy06-07-2011 21:23:48 // 13606
	Igazából el kellene férnie a csavarnak. Nekem a 155-ben is volt, az alufelni belső peremén még a helye is meg volt, hogy elférjen. amúgy lehet, hogy azt a célt szolgálja, hogy ne forduljon el a tárcsa, de most hogy belecsavartam nem ropog a féltengelyen.Még a kasznin is lehetett érezni, és marha hangos volt. Ezzel megoldódott! :)
	
Liquid06-07-2011 21:13:49 // 13605
	a kerékcsavarok fogják a tárcsát is, elég baj ha behúzott csavarok mellett tud mozogni, az a csavar csak arra való, hogy addig a helyén tartsa amíg a kerékcsavarok nem mennek fel
vagy rosszul tudom?
mindenesetre a Pandán nem tettem be ezeket a plusz csavarokat, mert útban volt a felninek, de nincs semmi baja
	
vagy rosszul tudom?
mindenesetre a Pandán nem tettem be ezeket a plusz csavarokat, mert útban volt a felninek, de nincs semmi baja
zolee14506-07-2011 21:12:03 // 13604
	Jennifer Lopez nem olvassa valamelyik topikot? Mert akkor írnék pár sort, aztán bebizonyíthatja az ellenkezőjét.:D
	
Dévid06-07-2011 21:03:35 // 13603
	Azt tudom, hogy hivatalosan mikhez jó, mivel azt megnéztem egyszerre. :D
	
Dzsozy06-07-2011 20:49:44 // 13602
	Köszönöm a segítséget, de nem jönnétek rá, hogy mi ropogott a kocsi alatt!? Én se hittem volna! Még a régi tárcsákat is elővettem,hátha,igaz azok a minimum alatt vannak.! Három vagy négy éve cseréltem komplett tárcsákat,fékbetéteket, alsó- felső lengőkarokat. Illetve a szerelőm. (A volt szerelőm) Szóval kerék le, műanyag betétek ki,féknyereg le,ja mert rájöttem, a tárcsának van 5-6 tized holtjátéka a féltengelyen,és így "verte" a tárcsa. De valami hiány érzetem volt, mire rájöttem, hogy hiányzik az a csavar, ami tárcsát rögzíti. Idáig a kerékanyacsavarok fogták a tárcsát is. Amíg passzentos volt nem volt gond,de hát azért csak kopott a belső átmérője. De hát mikor a szaki cserélte a tárcsát, azt nem tette vissza? Ezek szerint! Na nekiálltam méricskélni sublerral, és belecsavartam egy tízes csavart, meghúztam, kerék vissza, megpörget,nem veri oda sehova! Újra jöhet az örömautózás!  Ja ért holnap megnézem a másik oldalt is! :)
	
mreni06-07-2011 20:22:40 // 13601
	Hivatalosan ezekhez jó:    2.5 V6, 1.9 JTD, 2.4 JTD, 3.2 GTA 
De szerintem alámegy,csak kicsit magasabb lesz az orra a súlykülönbség miatt....
	
De szerintem alámegy,csak kicsit magasabb lesz az orra a súlykülönbség miatt....
Dévid06-07-2011 18:38:27 // 13600
	Szervusztok! 
Van az oldalon eladó Eibach sportfutómű, 156-hoz. Annyi a gondom, hogy V6 alatt volt, nekem meg 2.0 TS-em van. Meg tudná nekem valaki mondani, hogy jó lesz-e a sornégy alá is, vagy felejtsem el.
	
Van az oldalon eladó Eibach sportfutómű, 156-hoz. Annyi a gondom, hogy V6 alatt volt, nekem meg 2.0 TS-em van. Meg tudná nekem valaki mondani, hogy jó lesz-e a sornégy alá is, vagy felejtsem el.
mreni05-07-2011 21:10:27 // 13599
	jaja,nekem is az a tippem
	
BeeGee05-07-2011 21:07:27 // 13598
	Toronycsapágyakra nézz rá, az tud ropogni, ha a végét járja.
	
Németh Laci05-07-2011 20:56:40 // 13597
	- szerintem továbbra is futomű a problémád, és valószinüleg a felső lengőkarok ha nyikorognak ha kopognak akkor inkább az alsó vagy a z kar...
De vannak itt szakavatott kollégák is, inkább majd az ő véleményükre hagyatkozz !
	
De vannak itt szakavatott kollégák is, inkább majd az ő véleményükre hagyatkozz !
Dzsozy05-07-2011 20:23:30 // 13596
	Mivel ez a fórum erről szól, talán itt tudtok segíteni. Ropog a kocsi jobb eleje. Ma jött vissza a futóművestől: alsó-felső lengőkarok jók,kutyacsontok jók, szilentek jók,merevítés jó, de érdekes módon, ha jobbra-ballra ráncigálom akkor hallani a ropogást, meg a kasznin is érezni. Még hátul is lehet a lábnál. Futóműves szerint valami a féknyeregnél lehet,de nem volt ideje szétkapni a dolgokat. Hétvégén megemelem az akna felett,lekapom a kereket, de szerintetek mi lehet a bibi?
	
Marklar15505-07-2011 16:15:01 // 13595
	Azé gátló nem kell.
30k ért adok 1pár első gólyalábat. piros Einbachal, hátra ugyanilyen rugót. Ha kell...:)
	
30k ért adok 1pár első gólyalábat. piros Einbachal, hátra ugyanilyen rugót. Ha kell...:)
Fairlane05-07-2011 14:35:13 // 13594
	Jah, létezik gyárilag -20mm-es rugó, pl a 155 1.8 Sport kiadásokban.
	
GabCsi05-07-2011 14:34:42 // 13593
	Kár, hogy ebben a méretben nincs PS3. Csak Primacy HP van, de az nem egy kategória a Pzeroval. Tehát PE2-est fogsz kapni :D
	
Fairlane05-07-2011 14:32:30 // 13592
	A 155-ös rugója is ugyanaz, meg valószínűleg több fiaté is. 
Marklar155-nél érdeklődj, nála elő szokott fordulni ilyesmi...
	
Marklar155-nél érdeklődj, nála elő szokott fordulni ilyesmi...
BalintDkny05-07-2011 13:55:48 // 13591
	Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy hogyan is tudnám lejjebb tenni a kis 146-osom?
Ugye egyből lehetne ajánlani az ültetőrugót, de a 40mm nekem sok, és új gátló is kéne hozzá, ami a büdzsén kívül esne már. Rugókovácsra gondoltam, hogy levágatnék egy kicsit a gyáriakból, de Budaörs vonzáskörzetében nem találtam:( Vagy esetleg ha egy másik autótípus rugója passzolna a 145/6-ba ami egy leheletnyivel alacsonyabb a gyárinál az még jobb lenne!
Előre is köszi!
Bálint
	
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy hogyan is tudnám lejjebb tenni a kis 146-osom?
Ugye egyből lehetne ajánlani az ültetőrugót, de a 40mm nekem sok, és új gátló is kéne hozzá, ami a büdzsén kívül esne már. Rugókovácsra gondoltam, hogy levágatnék egy kicsit a gyáriakból, de Budaörs vonzáskörzetében nem találtam:( Vagy esetleg ha egy másik autótípus rugója passzolna a 145/6-ba ami egy leheletnyivel alacsonyabb a gyárinál az még jobb lenne!
Előre is köszi!
Bálint
Vikking 31105-07-2011 12:51:34 // 13590
	Egyébként a 156-on nekem/ünk is a Michelin vált be a leginkább, bár a téliek Pirellik, de a nyáriakból a Michelin volt a legjobb az elmúlt 6 év alatt. 
(Azt azért hozzátenném, hogy anno a 75ösön meg a Toyo volt a legfincsibb, csak az "valamiért" hamar elkopott... :DDD)
	
(Azt azért hozzátenném, hogy anno a 75ösön meg a Toyo volt a legfincsibb, csak az "valamiért" hamar elkopott... :DDD)
Szabeee05-07-2011 12:43:55 // 13589
	Pirellit nem próbáltam, de ahhoz képest, hogy a kerékdőlésem szemmel látható (szar a futómű) nincs nagy különbség a gumi külső, ill belső oldalán a kopás terén.... bár nálam csak nyár végén vagy ősszel lesz futómű állítás és csere
	
Liquid05-07-2011 12:42:04 // 13588
	nekem az előző Conti SC2-t ette meg belül, most majd meglátjuk a Nokian V mit mutat...
	
Kn[.]xX05-07-2011 11:58:05 // 13587
	Nem csalnak, én is úgy tudom, eszerint is lett beállítva mindig. Mégis. Ezért is keresnék egy jobb alternatívát, mert nem egy 156 van ültetve, akár gyárilag, akár utólag és akkor talán megoldódna a kérdés.
Gondolom nem az lenne, hogy ajánlanak egy olyat, ami nem kopik a belső oldalon, hanem ha már kevésbé, vagy pl. nem egy (másfél) szezon után lesz kukás, akkor már az is haladás lenne. Ha lenne ilyen.. Nagyon magabiztosnak tűntek a cikkben :)
	
Gondolom nem az lenne, hogy ajánlanak egy olyat, ami nem kopik a belső oldalon, hanem ha már kevésbé, vagy pl. nem egy (másfél) szezon után lesz kukás, akkor már az is haladás lenne. Ha lenne ilyen.. Nagyon magabiztosnak tűntek a cikkben :)
Piritu - 1.000.00005-07-2011 11:52:45 // 13586
	Nekem még a kimondottam puha Nokianok is kitartotta a 17-es kerekekkel 25.30 ezer km-t. Igaz, nem volt ültetve a futómű. (Ha emlékeim nem csalnak az ültetett futóműhöz más beállítási értékek is tartoznak
	
Ferko05-07-2011 09:56:47 // 13585
	Nekem mikor a lengőkar szar volt, akkor nyalta meg a gumikat.
	
Kn[.]xX05-07-2011 09:43:00 // 13584
	Minden gumicserénél (téli-nyári) centírozás (ugye..) és futóműállítás. Nem hiszem, hogy gond lenne a futóművel. Ráadásul tegnap ki lettek cserélve az első lengőkarok (alsó-felső) + a stabilizátorok, aztán egyből vittem a futóműveshez. Nem volt nagy eltérés, de állított rajta természetesen. Az előző gumikat is ette, de nem ennyire. Nem mind Pirelli volt. Eddig nyáriban Michelint még nem próbáltam, azért is írtam az előbb, hogy amennyiben lenne olyan gumijuk 156-ra, ami jobb a többinél, nem enné meg egy nyári szezon alatt, akkor szívesen látom. Mivel a cikk Alfa 156-osról nem szólt, azaz nem ajánlottak rá gumiabroncsot, így kíváncsian várom -gondolom jópár cartárssal együtt-, hogy mi lenne az a gumi. Bátran mondhatjuk hogy a 156 még mindig az egyik legelterjedtebb típus. Talán a Michelin-nél tudnak valamit amit még én(mi) ill. más gumigyártók nem.
	
Liquid05-07-2011 08:08:17 // 13583
	mennyi km alatt ette meg?
eddigi infóim szerint a 156-ok nagyrészt szeretik enni a gumit a belső oldalon, de persze nem 1000km-en. lehet hogy nem tökéletes a futóműved?
	
eddigi infóim szerint a 156-ok nagyrészt szeretik enni a gumit a belső oldalon, de persze nem 1000km-en. lehet hogy nem tökéletes a futóműved?
Kn[.]xX05-07-2011 07:48:37 // 13582
	Hát nem, főleg, hogy tegnap voltam gumisnál és nekem a Pirelli P Zero Nero-t olyan szépen megeszi belül, hogy 'öröm' nézni.. Pedig még "szőrös".  Még hogy nem puha gumi. Másnak is ennyire ette? A cikk után én is meggyőzve éreztem magam, mint ahogy azt előttem írta is már valaki. A téli gumim Michelin, ezekután szívesen kipróbálnék majd egy nyárit is belőle. Kíváncsi lennék hogyan teljesít nálam (gyárilag ültetett, sport futómű) egy 215/45 R17 gumi. Azt is enné-e, vagy sem. Mert ha nem, akkor szó nélkül cserélném a Pirelliket. Ha esetleg van még lehetőség, én is tesztelnék nyári Michelint. Érdelene, hogy jobban tapad-e kanyarokban:)
	
Mike.05-07-2011 05:56:19 // 13581
	Hiába, neked aztán bejött az élet! :-)))
	
Buksi05-07-2011 00:28:46 // 13580
	Nyugi, a Yokohama nem fog megkeresni egy szett gumival, hogy teszteld! :-DDDD
	
GEORGE04-07-2011 15:52:27 // 13579
	Meglátjuk, a 156 más mint a 166!
Na és az sem mindegy milyen a Pirelli típusa ép úgy mint a Michelin-nél sem mindegy..
	
Na és az sem mindegy milyen a Pirelli típusa ép úgy mint a Michelin-nél sem mindegy..
Andy04-07-2011 15:12:15 // 13578
	Csókos vazzze! :))))
Kíváncsi leszek mit mondasz. Én a Michelin után most Pirelliken járok, hát zongorázni tudnám a különbséget. Nem az olasz javára. :)))
	
Kíváncsi leszek mit mondasz. Én a Michelin után most Pirelliken járok, hát zongorázni tudnám a különbséget. Nem az olasz javára. :)))
GEORGE04-07-2011 14:32:41 // 13577
	Szólj ha bejött akkor én is írok valami hasonlót :-) :-D
	
GEORGE04-07-2011 14:31:00 // 13576
	Hűha!
Ez igen, állok a teszt elébe! Kíváncsi vagyok milyen lesz a Pirelli-k után és természetesen meg is osztom a tapasztalatokat.
	
Ez igen, állok a teszt elébe! Kíváncsi vagyok milyen lesz a Pirelli-k után és természetesen meg is osztom a tapasztalatokat.
Marklar15504-07-2011 13:37:47 // 13575
	Neked is tökk igazad van... Majdnem 5000km -t mentem most 3 hét alatt. Temprával és Deltával. Az ócska Alfáim épp nem üzem biztosak... Szívesen bebizonyítanám az ellenkezőjét:)))
	
Marklar15504-07-2011 13:32:30 // 13574
	Most, hogy mondod! Meg a BF Goodrich is. :)))
Olyanom van is még 2db. A másik pár (Michelin konszernes)
meg olyan vacak volt, hogy elkoptatta az autó. Kénytelen voltam megavacak Nokianokat venni...
Azokról a Fuldákról nem is beszélve, amik miatt majdnem Prágából kellett mankó keréken hazajönnünk 4 en 80-al... De a mankó kerék bírta még a 120km/h-t is. Igaz Michelin! :)))
De a kánikulát meg nem bírják, mert maguktól felrobbannak a napon... :)))
	
Olyanom van is még 2db. A másik pár (Michelin konszernes)
meg olyan vacak volt, hogy elkoptatta az autó. Kénytelen voltam megavacak Nokianokat venni...
Azokról a Fuldákról nem is beszélve, amik miatt majdnem Prágából kellett mankó keréken hazajönnünk 4 en 80-al... De a mankó kerék bírta még a 120km/h-t is. Igaz Michelin! :)))
De a kánikulát meg nem bírják, mert maguktól felrobbannak a napon... :)))
Marklar15504-07-2011 13:27:14 // 13573
	Én is szeretnék tesztelni!!!
195/45R16" Elöl
205/45R16" Hátul
Temprán
195/50R15"
Lancia Deltán
205/50R15"
AR 155
;-)
	
195/45R16" Elöl
205/45R16" Hátul
Temprán
195/50R15"
Lancia Deltán
205/50R15"
AR 155
;-)
Halesz04-07-2011 13:04:27 // 13572
	Tuti olvassák :P :)
	
Ferko04-07-2011 12:48:27 // 13571
	Szerintem meg a téli Pirelli is.:-)DDDD
	
Andy04-07-2011 12:47:37 // 13570
	Főleg inkább spóóóóóóóór tarktor... :P :)))
	
Liquid04-07-2011 12:45:46 // 13569
	de legalább sport traktor :))
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
2
		Guests2
388
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?

