ja, és ez a nő azt mindta, hogy nagyon-nagyon-naghyon közelről ismer
TÉGED:

zolee
a túlnépesedés arra vonatkozik az én felfogásomban, hogy az erőforrások (gondolok itt a különböző ásványi anyagokra, ami az emberi élethez szükségeltetik bármilyen formában) az emberi populáció növekedésével fokozatosan csökkenek: tehát ami mondjuk 1 milló embernek elég lett volna, az mostmár 1,5 millió között oszlik szét. Tehát a túlnépesedés nem területi alapon értendő:)
Gabriel10-08-2005 13:33:46 //
13789
A németországi ADAC nemrégiben felmérést készített a németországi márkakereskedőknél javíttatott, 3 évesnél nem régebbi autók meghibásodásairól. A felmérés eredményéből különféle statisztikák készültek - amelyek szerint például (továbbra is) a Toyota és a Honda áll a legmegbízhatóbb autók toplistájának élén. Kiválogattak néhány olyan "érdekesnek" minősített hibát is, amelyek legalább 3 azonos típusú autónál fordultak elő. Ezek közül következik most néhány alább - zárójelben az autók (3-3 darab) hiba fellépésekor aktuális futásteljesítményét közüljük, valamint csillaggal jelöljük az ADAC szerint különösképp balasetveszélyes meghibásodásokat.
Renault Megane (650/300/11200 km) * :
Amikor a féklámpa világít, a tompított/távolsági fényszóró nem üzemel.
Renault Twingo (4200/10/21500 km) * :
A robotizált váltó kb. minden harmadik hátramenetbe kapcsoláskor előremenetbe vált.
Opel Vivaro (11300/10/20500 km) * :
A féklámpa magától világítani kezd, akár álló motor esetén is.
Ford Mondeo (47100/46500/41000 km):
Leesett a kipufogó.
Fiat Scudo (20/850/41500 km):
A tolatóradar minden 2 méternél közelebbi tárgyat folyamatos sípolással jelez, így használhatatlan.
Ford Maverick (41700/32500/18900 km):
Kiszakadt a váltómű.
Mercedes S osztály (28500/33600/51000 km) * :
A légzsák magától kirobban, akár álló motor esetén is.
Alfa Romeo 166 (21000/17500/11300 km):
Tűző napon álló autóban magától kirobbant a légzsák.
Peugeot 307 (11500/53500/21200 km) * :
Menet közben beakadt a kormányzár.
Peugeot 307 (45000/13500/51200 km) * :
Menet közben leesett a kormány, a légzsák kinyílt.
Ford Focus (17800/4600/150 km):
25 °C alatti hőmérsékletet beállítva az automata légkondicionáló hűtés helyett fűt.
VW Golf Variant (18900/45700/12000 km):
Az automata váltó nem képes 5. fokozatba kapcsolni.
VW Passat turbodiesel (18500/12000/41700 km):
Szétrobbantak a turbócsövek.
VW Passat (47000/51200/14000 km):
Elszakadt a vezérműszíj.
Opel Astra turbodiesel (400/41500/56700 km):
Fekete füst jön a kipufogóból.
Fiat Punto (1800/20/10 km):
Elfolyt a hűtővíz jelentős része.
Fiat Stilo (1700/11500/10400 km):
Berohadt a kézifékbowden, nem lehet kiengedni a kéziféket.
BMW 5-ös széria (20/850/14700 km) * :
A tempomat kb. percenként 10 km/h-val magától növeli a sebességet.
BMW 3-as széria (41700/19500/67800 km) * :
Hátsó futómű felfüggesztésének deformálódások, kerék kiesése, hátsó híd szétrepedése.
Fiat Dobló (45000/42500/47800 km):
Zárlat az elektromos rendszerben, lemerült az akku.
Opel Corsa (11500/17800/600 km):
Tönkrement az önindító.
Porsce 911 (2000/10/10 km):
A digitális kilométeróra mindig 290 km/h-t jelez.
Opel Zafira (14500/550/41700 km):
Rángat és pöfög a motor.
Suzuki Ignis (17800/4500/14700 km) * :
Erősen rángat a motor. 2000-es fordulatszám alatt lefullad.
Renault Modus (5500/4200/3700 km):
A benzinóra mindig teli tankot jelez.
Skoda Octavia (17400/15200/23000 km):
Elromlott a fordulatszámmérő.
Skoda Fabia (4500/48000/21000 km):
Nincs műszerfalvilágítás.
VW Passat (41000/47000/28500 km) * :
Az automata váltó üresből magától előrmenetbe kapcsol.
Ford Fusion (8500/14700/2200 km):
A riasztó bekapcsolása után röviddel a központi zár kinyitja az ajtókat.
Mercedes E osztály (10/1500/1400 km):
Az esőérzékelős ablakörlő száraz időben is bekapcsol.
Peugeot 607 (400/11700/12500 km):
Az esőérzékelős ablakörlő száraz időben is bekapcsol.
BMW 7-es széria (14800/40100/28900 km) * :
Menet közben bakapcsolt a riasztó.
Opel Vectra (24800/41200/12500 km):
Az ablakemelő felemelés után rögtön le is engedi az ablakot, amelyeket így egyáltalán nem lehet felhúzni.
Citroen C5 (1400/4200/10 km) * :
A távolsági fényszórót bekapcsolása után nem lehet visszakapcsolni tompítottra, csak ha levesszük a gyújtást.
Rover minden széria (18000/1200/300 km) *:
A motor menet közben gyakran magától leáll.
Fiat Panda (2400/5600/17800 km) * :
A motor menet közben gyakran magától leáll.
Renault Clio (4800/19800/11500 km) * :
A motor menet közben gyakran magától leáll.
Ford Fiesta (7800/7200/15400 km).
A hátramenetet csak 8-10 kuplungolás után, reccsenve lehet kapcsolni.
VW Bora (1200/41000/30500 km) * :
Az automata váltó üresből magától előrmenetbe kapcsol.
Subaru Outback (4700/4200/9800 km):
Valami erősen recseg és kattog a hátsó futómű környékén.
Alfa Romeo 147 (1400/1800/4900 km):
Extrém magas, 25 liter feletti országúti fogyasztás, erősen csökkent motorteljesítmény.
Ford Mondeo (4800/1200/41200 km):
Elfojt a motorolaj.
Fiat Dobló (47800/28500/31200 km):
Elfojt a fékolaj.
BMW 7-es széria (1200/200/2400 km) * :
A vészfékezéskor automatikusan bekapcsolódó vészvillogót csak a motor leállítását követően lehet kikapcsolni.
BMW 7-es széria (10/10/10 km):
A navigációs rendszer értelmetlen utasításokat ad (pl. menjünk ugyanazon az úton többször oda-vissza).
Audi A6 (2700/28500/61200 km):
Erős, égett szag az utastérben.
Audi A8 (20/4500/4800 km) * :
Az autohifit a kormányról vezérelve bekapcsolódik az index.
Mercedes C osztály (4800/1200/29800 km) * :
Tönkrement a kormányszervó, a kormányzás nagyon nagy erőszükségletű.
Citroen C2 (250/4200/1800 km) * :
A SensoDrive robotizált váltó menet közben gyakran üresbe kapcsol.
VW Touareg (11000/8500/7200 km) * :
Az elinduláskor a lejtőn hátrafelé való visszagurulás megakadályozó rendszer ellenére hátragurul az autó.
Citroen Xsara Picasso (41000/8600/19500 km) * :
Erősen csökkent fékhatás, illetve fék teljes hiánya.
Peugeot 206 (1500/4000/2800 km):
Elromlott a központi zár.
Skoda Fabia (10/500/120 km):
Nem indul be az autó.
Mercedes S osztály (200/18500/20000 km):
A fedélzeti számítógép szerint balesetet szenvedtünk, pedig nem történt ilyen.
Mercedes S osztály (21000/250/4000 km):
A fedélzeti számítógép nem működik.
Citroen C3 (5800/7900/12500 km) * :
Padlógázt adva lefullad a motor.
BeeGee10-08-2005 12:51:57 //
13787
Nem tudták leküzdeni a nyelvi nehézségeket :)
Komolyból pedi ez:
cikk
Tommi10-08-2005 12:47:10 //
13786
Mondjuk úgy, hogy nem egyeztek az elképzeléseink a GM-mel :)
BeeGee10-08-2005 12:42:34 //
13784
GM már nem játszik.
Tommi10-08-2005 12:32:36 //
13783
A szállítóra mutogathat :) Mi a fuvarozók voltunk :)
de remélem a wiszkászban nem lesz csecsemő!!! :))
amúgy kíváncsi vagyok az első sorozatgyártású Alfára amelyiket nem benzin, vagy dízelmotor hajt! Van már ilyesmi próbálkozás az Alfánál, vagy egyáltalán a Fiat csoporton belül? Mondjuk ha idevesszük a GM-t akkor van, maga a GM is, meg az Opel, de az olaszokról nem hallottam ilyesmit.
10-08-2005 12:25:11 //
13781
Addigra lesz macskás babaétel. :)
10-08-2005 12:24:19 //
13780
Na akkor ezé nem akar összeállni a vas....
Ha lesz elektronikai probléma majd a szállítóra fognak mutogatni. :)
pár hsz-szel ezelőtt kiderült, hogy nem, max macskát:)
10-08-2005 12:21:21 //
13778
És babaételt fogsz kajálni. :)
Peti16V10-08-2005 12:20:31 //
13777
Köszi, sejtettem.
Tudtok egyébként ezzel a motorral kapcsolatban hasonló eset(ek)ről?
Mert én még nem nagyon hallottam és nagyon csodálkoztam az eseten. Az ilyen elektronikus meghibásodásokat még könnyen elhiszem, de azért motorikus hibák nem jellemzőek a családban.
Tommi10-08-2005 12:20:07 //
13776
A Thesis-témához még csak annyit, hogy az lenne a legtisztább, ha emberünk nem verné a tamtamot a MOM előtt, hanem szépen leülnének a FAM-mal, a német kereskedővel meg esetleg a fogyasztóvédelmisekkel és tisztáznák a dolgot, persze tudom, hogy ennek esélye erősen konvergál a nullához :)))
A nagy EU-jogharmonizációhoz meg még annyit, hogy nemrég cirkusz volt a kis élelmiszer boltokkal, hogy előírták mekkora és milyen szociális helységek legyenek, milyen raktár, stb... Nálunk mindenki bepánikolt, hogy ennek nem tudunk meg felelni és be kell zárni a boltunkat, amit még a nagyapám nyitott a háború előtt meg hasonlók. Ha lementek Dél-Olaszországba vagy a spanyolokhoz, olyan hulla mocskos lik-luk boltok vannak, hogy infarktust kapnának az illetékes ellenőrző elvtársak, ha látnák. És mégis működnek. Az a baj, hogy mindenféle idióta szabályokat bevezetnek nálunk jogharmonizációra hivatkozva, de mindig csak a xar szabályokat veszik át, aminek esetleg örülnénk és hasznos lenne, azokat nem. Nem akarok belemenni, mert ez már politikai eszmefuttatás lenne és ez az egyetlen téma, amitől mindig hányingerem lesz :)))
Tommi10-08-2005 12:14:37 //
13775
sele!
Apró helyesbítés: Areseben már rég nem gyártanak autót, csak a múzeum és az egykori gyár gazos, dülezedő romjai vannak ott. Az Alfákat a Fiattal és a Lanciával együtt Nápoly mellett Pomigliano-ban gyártják. Most, mikor kint voltam Apámmal kamionozni, voltunk Nápolyba egy cégnél, akik elektronikai kütyüket szállítanak be a Fiathoz, tehát még az is lehet, hogy a Te autódhoz mi vittük az alkatrészt :)))))))))))))
méghogy túlnépesedés van a Földön! Tegnap voltam a plakát kiállításon és volt egy érdekes számítás, rajzokkal alátámasztva, a lényeg, hogy a Föld összes embere elférne egy 1,3 km3-es kockában! túlnépesedés, persze...
:)))
mire nekem összejön a zseton egy új Alfára már rég kiapadnak a kőolaj készletek. Akkorra úgyis letisztul a kép, hogy mivel lehet hajtani az autókat.
10-08-2005 12:09:25 //
13772
A faforgács benzinről nem is beszélve. :)
BeeGee10-08-2005 12:07:36 //
13771
Készülj fel a parázs hidrogén vs elektromotor vitákra :)
az én új Alfám még tervezési fázisban van. Valszeg elektromos motor fogja hajtani, és a feltöltése max 2 perc lesz. Kb mire ez megvalósul akkorra tudok majd új Alfavásárláson gondolkodni:)))
Kau10-08-2005 12:01:17 //
13769
Max. ha tréleren leszek! :))
10-08-2005 12:00:40 //
13768
Azonnal indulnék ha erről szó lehetne. Csapkodnám a taljánok kezét ha valamit rosszul csinálnak. :)
BeeGee10-08-2005 11:59:43 //
13767
Vagy Te is besegítesz, ha kell, csak iparkodjanak már! :)
10-08-2005 11:58:56 //
13766
10 év múlva a Kia is le fog gyorsulni a lámpánál. :)
BeeGee10-08-2005 11:58:47 //
13765
Azért mert nem egyértelműen eldönthető, hogy ki baszta el. Írta is a cikk, hogy valszeg nem a fam lesz beperelve, hanem valamelyik kinti.
Esküszöm, délután legurulok arra, ha ott van még a csóka és beszélgetek vele egyet :) Lehet, hogy tényleg egy leharcolt fostalicska, de lehet, hogy nem és télleg igaza van. Mind1, sajnos az olasz autók hírének nem tesz jót az biztos :(
10-08-2005 11:57:23 //
13764
Hogy minek na azt itt most nem mondom el .... bi bi bíííííí
Kau10-08-2005 11:57:12 //
13763
Az én autómat is most gyártják. Csak az a baj, hogy eltelik még kb. 10 év mire meg is veszem :)
10-08-2005 11:56:32 //
13762
JTD
minek sietni a gyártással? ahogy Bendegúz mondaná: "Hol van még Karácsony?"
:DDD
Peti16V10-08-2005 11:51:01 //
13760
Egyébként melyik motor volt ebben a Thesisben?
Nekem nem derült ki a cikkből. Vagy nem figyeltem eléggé, vagy tényleg nincs írva, de nincs kedvem mégegyszer elolvasni, mert csak felhúzom magam!
10-08-2005 11:48:09 //
13759
Miért kellene feltennie ezt a kérdést? Fölöslegesen ne zaklassuk má az Arese dolgozókat, alkossanak gyönyörű autókat, tervezzenek kiváló motorokat és FŐLEG GYÁRTSÁK MÁR LE AZ AUTÓMAT !!!!!!! :))))
10-08-2005 11:44:00 //
13758
És több mint valószínű, hogy igaza is van.
10-08-2005 11:36:58 //
13756
És mit mondjon a gyárnak? A márkaszervíz azért is márkaszervíz mert minősített "megfelelően felkészült" szerelő gárda dolgozik ott akik képesek egy ilyen esetet elbírálni. :)
itt pont ez a lényeg, az importőr úgy gondolja, hogy ez nem garanciális történet, és nem érdemes a gyárat értesíteni.
BeeGee10-08-2005 11:16:05 //
13754
Persze, de ez nem izzócsere kategória :)
Ki más kérdezzen a gyártól, ha nem az importőr? Itt már a szerviz továbbpasszolta a kérdést.
ahhoz képest amit gondoltam kicsit kevés szót írtam le:)))
szóval: vélhetően az emberünk a saját lehetőségeit figyelembe véve a legnagyobb körültekintéssel járt el a vásárláskor, mert nem hiszem hogy direkt vett volna rossz autót.
az más kérdés, hogy most ez nem volt elég...
az adott márkakereskedés/szervíz az első szűrő. Ha ők úgy ítélik meg hogy nem garanciális probléma akkor tovább sem adják az importőrnek. Aztán az importőr is megvizsgálja, és csak utána szól a gyárnak. Lenne ám nagy fejetlenség, ha mindenki a gyárral állna kapcsolatban. Felhívnám őket, hogy kiégett az izzó, ez garanciális??? :)))
amúgy meg lehet hogy nem így működik, de az biztos, hogy a gyárhoz már csak a biztosan garanciális esetek jutnak el.
BeeGee10-08-2005 11:06:13 //
13751
A rosszhiszeműség nem önmaga ellen szól :)
BeeGee10-08-2005 11:05:22 //
13750
Van neki ,-)
A kocsi lekövethető, a garanciás feltétel világra szóló. Miért ne lenne köze a fiat magyarországi képviseletének a kocsihoz? legalább kénytelen kelletlen tolmácsolnia kell a gyár felé, nem?
rosszhiszeműség elvileg tényleg nem feltételezhető, hiszen ki akarna magának rosszat. Jelen állás szerint a FAM nem hibáztatható, és ha azt nézzük az ürge már most is 700K-ban van nekik, viszont a kocsin semmi hasznuk, hisz szürke import, ráadásul garancia bukással. Mi ez, ha nem a vásárló seggének a kinyalása? Nem tudom, hogy az új autón van-e 700K haszna a FAM-nak...
Peti16V10-08-2005 10:58:59 //
13747
Egyszer egy olasz ismerősömet megkérdeztük erről, nagyott röhögött és azt mondta, hogy ők pont a magyarokra mondják, hogy macskaevők! :)
Most akkor hol az igazság?
Oké, így más a helyzet. :-)
BeeGee10-08-2005 10:53:18 //
13745
Azt nem mondtam, hogy ez az első csere volt. Papír szerint elég lett volna 20ezernél, de 10.000 nél is volt olajcserén.
Peti16V10-08-2005 10:53:09 //
13744
A miénk is egyre inkább csak azt hajlandó megenni :))
Egyébként a kedvenc bébiétele a spagetti volt! (nem Hipp, abban nem létezik) Hiába, az én fiam! :))
mienk már a házikosztot tolja
A miénk meg mostanában 250 GTO-t tol, a szőnyegen! Időben elkezdtem a "nevelést". :))
Márkaszervíze válogatja, a Riegler azt mondta elveszik a gari. Viszont mehetsz 40e-t egy levegőszűrővel. :-)))
BeeGee10-08-2005 10:51:03 //
13742
Garanciális példa számítástechnikából:
Az eu előtt a hp termékekre a világgarancia a kék garancia levéllel volt érvényes. Az eu óta ez nem kell. Mégis, sokszor a mai napn kérik a kereskedők a kék garpapírt, mert nem is tudnak erről. Vidéken ez még jellemzőbb, mint pesten. De ami szép, hogy még a hp mo. sem küldött értesítést erről a kereskedőinek...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.