Forum >> Alfa történelem, híres alfások

HátvédRomeo26-07-2008 13:47:34 // 697
Ezt a cikket kivülről olvasó vendégeknek ajánlom, hogy az Alfák mennyire is fejlett technika volt és van??!!
HátvédRomeo25-07-2008 23:48:00 // 695
Ja a kérdésem. Ez melyik játék, jó lenne ha meglenne. :))
ÁdidiGaga (il hempescattore)25-07-2008 21:46:35 // 693
Hát persze hogy nem!
Hanem tudták, hogy az alfások nem szaroznak a gázzal, ha utánuk jó a CO az alagútban, jöhetnek az OFF-fosok! :-)

folytatás - kis időzavarral, mivel a '65-ös év végeztével vettem észre ,hogy utána-alatta a halomban az 1964-es év következik :-S

"alfás-versenyzős" képekkel a hírekben már korábban is találkoztam, de hírérték nélkül, így fölöslegesnek tartottam csak a szar minőségű FF képekkel fárasztani a nagyérdeműt...
most viszont olyan híradásra akadtam, ahol 2 Alfa is meg lett örökítve - kommenttel együtt! ;-)

na sz'al: 1964. évi 10. szám (V.21), München-Bécs rallye-cikk végén némi hazai:

GT Ɨ|ѯ21-07-2008 21:08:24 // 692
hááát nem!!
::-))
Tom1221-07-2008 18:38:01 // 691
Remélem, nem olyan hátsó gondolat vezérelte őket, mikor így döntöttek, hogy: "Nem kár értük".:-))
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-07-2008 17:39:56 // 690
Sziasztok!

A következő beszámoló (VIII.06 ; AM híradó ) engem is meglepett, nem gondoltam volna, hogy kedves Márkánk még ilyen feladatokban is részt vett! :-)

ÁTADÁS ELŐTT ALFÁK TESZTELIK A MONT-BLANC ALAGUTAT :-)

ÁdidiGaga (il hempescattore)17-07-2008 16:07:36 // 689
Üdv!

a következő híradás "rendőrös", a 12. (VI.21) számból.
Képes Híradó rovat, a szövegnek nekem kicsit olyan üzenete van, hogy
"szegény kapitalisták csak drága és gyors autókkal tudnak bűnmegelőzni, bezzeg mi!" :-)

ÁdidiGaga (il hempescattore)15-07-2008 12:48:10 // 688
Üdv mindenkinek!

nemrég egy barátom rokonától örökölt cuccokat válogatott és felajánlott két oszlopnyi autó-motort a '60-as évekből.
ahogy elkezdtem átolvasgatni, egyre másra akadtam az alfás vonatkozású képekbe, gondoltam beszkennelgetem és megosztom veletek :-)

az első híradás 1965. VI.6.-ai, 11. számból való. A lap fő híre: "Képes beszámoló a Budapesti Nemzetközi Vásár járműveiről" :-)

GT Ɨ|ѯ23-06-2008 16:38:39 // 687
Alfa Giulia Sprint vs Porsche 356
GT Ɨ|ѯ14-06-2008 14:07:39 // 686
Kazes☻03-06-2008 14:27:02 // 685
Az eleje Giulietta a többi fabrikálás, de szerintem annyira nem rossz. Talán azt próbálták, hogy az elég hamar befuccsolt Arna helyett legyen kis "női" autójuk és a Giulietta jól ment, ezért abból próbálkoztak kihozni valamit. :)
Áki03-06-2008 13:53:20 // 684
Áááá azért sokat kellett volna fízetniük!:DDD
Áki03-06-2008 13:52:56 // 683
15 perc hírnév mindenkinek jár!:-))))))
Vikking 31103-06-2008 12:50:16 // 682
Gyáááá, én is láttam :DDDD Azt hittem, rosszul vettem észre, de nem :DDDDD
pb_03-06-2008 10:01:44 // 681
Legközelebb Lőadja a hátul hajt, Lől kormányoz magánszámát.)))))
Kau03-06-2008 10:00:55 // 680
Persze. Nem is értem, miért nem írták ki a végén a nevét :)))
Föckös03-06-2008 09:59:57 // 679
akkor ezen volt a röhögés...
:-)))
boyci03-06-2008 09:59:29 // 678
adásban, természetesen :)))
boyci03-06-2008 09:58:58 // 677
....Én a múlt héten ( IS ) láttam!!! :DDDDDDDD
Kau03-06-2008 09:20:43 // 676
Gondoltam ide írom a híres Alfásokhoz.

Tegnap láttam Ákit a Showder klubban.
Igaz csak néző volt. De benne volt a tévében :))))))))))))))
GT Ɨ|ѯ21-03-2008 14:23:21 // 675


GT Ɨ|ѯ22-12-2007 14:50:00 // 673
GT Ɨ|ѯ16-11-2007 11:36:09 // 672
Kicsi baki,mindenkinél előfordul6:-)))
Renalfault:-)))
GT Ɨ|ѯ11-11-2007 16:20:55 // 671
Hybri:DDD
tipoatti23-08-2007 07:52:40 // 670
Azt én pl.megköszönném, nagyon kíváncsi lennék rá! :)
fastcar23-08-2007 03:09:35 // 669
Az egyetlen létezö ProCar, amiröl itt írnak, az Alfa Múzeumban található Areseben, egy ugyanilyen motorral szerelt C-csoportos versenyautó társaságában. A másik gépemröl akár képet is tudok feltölteni róla.
Xixo23-08-2007 02:29:48 // 668
Most nem találom, de az tényleg nem olyan sok. Még 87-ben sem volt sok...
Alfacus Maniacus21-08-2007 08:59:10 // 667
Igen, érdekes a cikk.

(A fejlesztési összeggel van valami nagyságrendi probléma, lehet, hogy az eredeti cikk is elírta. A 350.000 USD akkor sem volt számottevő összeg.)
Xixo21-08-2007 02:01:15 // 666
Pedig érdekes!! Vagy nem???
Xixo19-08-2007 01:56:26 // 665
Ezt most olvastam az ItaliaSpeed-es hírlevélben. Gondoltam, hátha érdekel valakit!!
Xixo19-08-2007 01:55:17 // 664
Alfa Romeo ProCar - 1987

Miután a Fiat átvette az Alfa Romeo vezetését, az a megegyezés született a konszernek között, hogy az Alfa Romeo továbbra is a fő hangsúlyt a sportosságra, valamint a motorsportokra fekteti. Így az Alfa Corse (az Auto Delta utóda) erőforrásait olyan modellek megalkotására akarták fordítani, melyek megfelelnek majd a FIA új ProCar követelményeinek.



Az Alfa Romeo ProCar V10-es motorja 600 lóerő leadására volt képesMi az a ProCar? A történet Bernie Ecclestonnal kezdődik, aki akkoriban a FOCA elnöke volt. Bernie valamikori Brabham-F1 autóiban Alfa Romeo motorok dolgoztak, így mindig is jó kapcsolatban volt a milánói céggel. Amikor Ecclestone megálmodta a ProCar modelleket egyetlen cél vezérelte: bevonni a legnagyobb autógyártókat a motorsportba. Abban az időben a FIA követelményrendszere leírta, hogy az új modelleknek egyforma motorokkal kell rendelkezniük, akárcsak a F1-es autóknak. De nemcsak a motoroknál alkalmazták a F1-es technológiát. Az autóknak héjszerkezetűnek kellett lenniük, előírás volt a karbon-szálas féktárcsa és a középmotor, melynek a hengerűrtartalma maximum 3.5 liter lehetett.

Az egyetlen példányban létező Alfa Romeo ProCarE célból született meg a 164 ProCar, mellyel az Alfa Romeo csatlakozni kívánt a Formula „S” csapathoz (S=silhouette, ez volt az új ProCar modellek számára létrehozott verseny elnevezése). A modell hétköznapi autó látszatát mutatja, látszólag semmi sem utal különleges voltára. Az egyetlen igazán feltűnő motívum az autón a hatalmas méretű hátsó légterelő. Ám Bernie Ecclestone tervei kudarcba fulladtak. Az autógyártó manufaktúrák nem mutattak érdeklődést sem a különleges versenymodellek, sem a ProCar versenyek iránt. Ennek oka a túl magas előállítási költségekben keresendők. Így egyedül a nagyszerű 164 ProCar született meg az Alfa Romeo bábáskodása mellett. A Formula S kategória pedig meghalt, még mielőtt igazán megismerték volna.

A ProCar héjszerkezetű karosszériát és középmotort kapottDe nézzük meg közelebbről ezt az alig ismert modellt. Az aluminium-Nomex átlyuggatott alvázat kevlár valamint karbon-szál erősítette. Akárcsak az alváz, a kasztni is Nomex, kevlár és szénszál keverékéből épült. Az autó érdekessége, az, hogy három fő darabból áll. Ahogyan a képeken is látható a modell eleje egy egészben levehető karosszéria elem, ami az utcai 164-as lökhárítóját és motorterét formázza. A hátsó darab tartalmazza a tetőlemezt, a B-oszlopot, a hátsó ajtókat valamint lökhárítót. Mindkét részt a motorsportból jól ismert gyorsbilincsekkel lehetett rögzíteni. A középső darab gyakorlatilag az utastér, ez a rögzített rész tartalmazza az ajtókat és a szélvédőt is. A 164 PorCar ajtói, visszapillantó tükrei, fényszórói és lökhárítói méretben és alakban is teljesen megegyeztek az utcai autókéval, viszont műszaki megoldásai messze túlmutattak egy mezei 164-es Alfán. A 164 ProCar fékrendszere teljes egészében megegyezett az akkori Forma 1-es modellekben alkalmazottakéval (sokdugattyús rendszer, karbon-szálas tárcsákkal). A motor a legmodernebb F1-es motor volt: 73°,V10 felülvezérelt, hengerenként négy szeleppel. A középmotoros modellbe egy hatsebességes váltó került beépítésre. A digitális benzin-befecskendezőt a Bosch szállította. A hétköznapi megjelenésű ProCar nem mindennapi teljesítménnyel büszkélkedhetett. 600 lóereje mindössze 750 kg-mal párosult. Ez lehetővé tette a hihetetlen, 350 km/ órás sebesség elérését, valamint azt, hogy mindössze 2 másodpercre volt szükség arra, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsítson. Ne feledjük, hogy 1987-ben járunk - a ProCar gyorsabb, mint a kor F1-es autói. Az előállítás és a fejlesztés költségei csillagászati összegekre rúgtak, mintegy 350.000 USA dollárt költött az Alfa Romeo a versenyautóra.

Az egyetlenegy létező ProCar modell valahol Amerikában van.
panza24-07-2007 22:24:44 // 663
És itt a hab a tortán!!! A csodálatos Alfa Romeo 6C 2500 SS Corsa!!!
Whiteskull24-07-2007 22:19:18 // 662
Jó éjszakát neked is! :)))

Csodálatos ez a kép! :))))
panza24-07-2007 22:18:13 // 661
Jó éjszakát minden alfásnak!!!!
Satti09-06-2007 22:27:13 // 660
Jaja,csak kicsiben:-)
Ali7609-06-2007 22:26:16 // 659
Az eleje full Giulietta Nuova!
Satti09-06-2007 22:20:05 // 658
Mindenesetre nem nagy baj,hogy nem gyártották:-)Ebben nem igazán van cuore sportivo:-)
ystuc09-06-2007 22:18:19 // 657
Igen, az eleje Arna... De a többi rész? Lehet, hogy valami prototípus volt ez is? De valami olyasmi, mint a 75 SW?
Satti09-06-2007 22:15:14 // 656
Olyan,mintha egy pandát kereszteztek volna egy régi Alfával,elég fura,akár az arna.
ystuc09-06-2007 22:12:50 // 655
Ez mi? Mit tudtok róla?
Cgo24-05-2007 10:18:10 // 654
itt keveredtem bele egy Maserati konvojba, voltak vagy oten es a gyarig mentek, ahol eltuntek. lehuztuk az ablakokat es hallgattuk a Zenet :)
Cgo24-05-2007 10:16:34 // 653


a Zagato ugy nez ki, mint egy oreg garazs a vilag vegen az Alfa muzeumtol kb. 2 perc autoval :) igaz, en veletlenul talaltam meg, mert nem volt se navim, se terkepem es ugy kerestem az alfa muzeumot milanoban :))
Tommi23-05-2007 12:57:44 // 652
Nem, ott sajnos nem :(

Elég sokminden kimaradt még, kell majd egy másik túrát csinálni :) Pl a Quattroroute újságnak is van valami kiállítása, de az időszakos szokott lenni. Torinoban Fiat, Lancia múzeum, Bolognában Ducati múzeum, mugelloi pálya, stb... van még pár ötlet :)
Cgo23-05-2007 12:02:46 // 651
egyetertek. voltatok a Zagato muhelynel is?
Whiteskull19-02-2007 11:43:11 // 650
Attie10-12-2006 19:25:32 // 649
Illetve a Wikipedian is találtam. "Le fabricant italien aura une licence de fabrication et de commercialisation à partir de 1960. Les voitures étant assemblées à Milan. Les différences, avec le modèle français, sont essentiellement : l'électricité (Magneti-Marelli) en 12 Volts, les feux spécifiques, et le logo "Dauphine Alfa-Romeo" ou "Ondine Alfa-Romeo" !" Ez azt mondja, hogy az elektronika volt más. Magneti-Marelli. A feux, ha jól emlékszem tüzet jelent, úgyhogy gondolom ez vmi speckó gyertyára utal.
Attie10-12-2006 19:22:02 // 648
Itt van egy mondat: http://www.breakeryard.com/cars/history/Alfa%20Romeo.aspx "...collaboration between interior study centers and external bodywork stylists. In 1958 Alfa Romeo comes into an agreement with Renault to make the Dauphine saloon."
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.