Forum >> 159

RomeoOne16-07-2020 09:31:47 // 122149
Majd raknak rá Ferodo betétet és még abban is jobb lesz :D
Zolibácsi16-07-2020 09:19:38 // 122148
Ez így van :) csak a Koenigsegg meg tud állni akár többször is, húzott disel gyári fékkel max 1x
RomeoOne16-07-2020 09:11:58 // 122147
FB-s posztok alapján néha már az az érzésem, hogy manapság egy Koenigsegg-gel is rettegni kell az úton, hogy mikor kúpol meg egy húzott dízel :DD
leopop316-07-2020 08:37:26 // 122146
Szerintem a végre megértettük egymást :)
Zolibácsi16-07-2020 07:41:26 // 122145
Nagy ccm autópályán adja ki, én is de boldog voltam mikor kész volt a 159 garrett turbó manky chip, aztán jött egy bmw 330xd és 240 nel úgy ment el mellettem hogy csak pislogtam. Mindig van egy erősebb.
Amúgy amit a 2.4 jtd - m tudott azt most tudja a gt is csak könnyebb játékosabb kivitelben, jobban gyorsul a gt, q2 sem hátrány, végsebesség kb ugyan az.
RomeoOne16-07-2020 00:08:17 // 122144
Én értem, csak arra akartam kilyukadni, hogy az állítás, amit az elején, mint valami általános dolgot akartál elfogadtatni, arról csak kiderült (remélem, most már számodra is), hogy igazából csak eléggé körbehatárolt feltételek fennállása mellett érvényes. Tehát nem hogy általános lenne, hanem inkább egy speciális eset.

A definíciók és modellek alkalmazása egy olyan terület, amire a fizikusok elég érzékenyek és Te ma (azaz tegnap) kettőnek is próbáltad megmagyarázni, hogy hogy is van az, ami egyébként nem is úgy van :D
leopop316-07-2020 00:02:01 // 122143
Nem egy 2020 as techikával összehasonlítva gondoltam.
De amúgy ha itt vagyunk akkor igazából beszéljük meg persze szeretem az ilyen beszélgetéseket.
Ennek a Peugeot 508 nak azért van ekkora végsebessége (250km/h) egyrészt mert egy 8 gangos váltó van rajta azért valószínűleg elég som alfának nagyobb végsebessége lenne ha nem a szaros M32 lenne alatta amivel 5-6 ik között nincs különbség kb :)
Elég sok múlik a vátó áttételezésen is.
leopop315-07-2020 23:54:50 // 122142
A nem annyira azt a kormolásra érted?
Mert láttam olasz csávókat ilyen puntókkal de azok kilométer hosszú kormot húztak maguk után :D
RomeoOne15-07-2020 23:54:33 // 122141
De vegyünk egy életközelibb példát.
Az új Peugeot 508. A benzines motorja az 1.6-os, a legerősebb változatban 225 lóerő és 300Nm. Szerinted nagyobb sebességnél jobban menne a nagyobb köbcentis Brera a 185 lóval és 230 Nm-rel?
leopop315-07-2020 23:52:08 // 122140
*külömbséggel
Liquid15-07-2020 23:51:49 // 122139
nem annyira mint gondolnád :)
Nem tudom mennyire ment át, de arra is akartam utalni, hogy a menés egészen relatív dolog, az ember csak ahhoz tud hasonlítani amit már érzett. Pl. a QV-ről se lenne fogalmam, ha nem vitt volna Tomi, és ha nem adott volna KUL-on 200m-en 100-at :)
leopop315-07-2020 23:51:17 // 122138
Szoktam nézni és ezzel tisztában vagyok de a Forma 1 egy másik példa.
Azok a motorok erre vannak illetve nem élettartam motorok hanem üzemórásak.
Arról nem is beszélve hogy közel sem azon a fordulat tartományon működnek mint az utcai motorok.
1.6 még ott is kis köbcenti ez mindenhol annak számít. Csak azzal a közönséggel hogy ott mást célt szolgált máshogy van összerakva mint egy utcai 1.4 vagy 1.6
Akkor így mondom az utcai autóknál számít a köbcenti illetve nyilván elég sok másik tényező is.
Forma 1-et ezért nem lehet ide keverni.
Értem mit akarsz mondani de szeritem te is hogy én mit akarok mondani :)
RomeoOne15-07-2020 23:42:34 // 122137
Mert nem raktad hozzá az előbbi célzást. Ezek szerint nem nézel Forma 1-et. Ott 1.6-os "kis köbcentis" motorok vannak. 1000 lóerő körül meg ki tudja mekkora forgatónyomatékkal. Valahogy nem úgy rémlik a hétvégi futamról, hogy a 0-100 sprint után már csak döcögnének ;)

Szóval akkor még egyszer: Nem a kis vagy nagy köbcenti számít, hanem, ahogy előbb is írtam, a motorra jellemző a teljesítmény- és a forgatónyomatékgörbe. Plusz a váltóáttételezés is, persze meg még egyéb dolgok.
leopop315-07-2020 23:36:48 // 122136
Szerintem ugyan ezt mondtam én is :)
Néha nem értelek :D
leopop315-07-2020 23:34:29 // 122135
Ez mindig így van :)
Illetve tuti kormol az a punto az biztos :D
RomeoOne15-07-2020 23:33:47 // 122134
Csak, hogy megértsd :)

A 4C motorja 240 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, és 350 Nm-t 2100-3750 között.
A Giulia QV motorja 510 lóerő 6250-es fordulaton és 600 Nm-t 2500-5000 között.

Capisci? :D
Liquid15-07-2020 23:32:40 // 122133
Igen megy a TS is ment nagyon, gyönyőrű hangon üvöltött, a TBI is megy, a húzott 2.4 Q4 meg megeszi mindkettőt reggelire, azt meg egy szénné kokszolt Manky-Punto :) Szóval az hogy megy még nem minden, mindig van ami jobban megy :D
Jorjie15-07-2020 23:30:13 // 122132
Eldöntitek még ma, hogy kinek nagyobb?
leopop315-07-2020 23:25:59 // 122131
2000 :) Nem véletlen csináltak régen 2000 V6-os motorokat Alfa is Mazda is stb...
Szolj majd ha nevetnem kell 😌
leopop315-07-2020 23:22:50 // 122130
Teljesen más ott végtelenségig forognak majdnem azok a motorok nem utcai példa el kanyarodtuk :)
leopop315-07-2020 23:21:42 // 122129
2000 tol :)
leopop315-07-2020 23:21:28 // 122128
Csak hogy megértsd.
Dejó hogy felhoztad a 4C-t Emil.
Van egy tulaj itt Amore-on neki van egy 4C-je és egy Giulia QV-ja.
A 4C kisköbcentis a Giulia QV nagy.
És mit mondott? Illetve írt a 4C-ről a blogjában?
Hogy 0-100 ig hasonló utána ég és a föld a két autó.
És miért? Hiába könnyű a 4C a kisköbcenti miatt 0-100 ig jó utána a nagyobb sebeseégekhez illetve végsebességhez nagyköbceti szükséges :)
Egyszerűen nagy sebességnél elfogy a kis köbcenti nem tehetsz rá ezért 10 turbót
Lev15-07-2020 23:19:36 // 122127
2198-tól számít nagynak
RomeoOne15-07-2020 23:16:01 // 122126
Nézel Forma 1-et? ;)
leopop315-07-2020 23:12:19 // 122124
Hát nagyon nem mindegy :)
Elég sok motorépitő is ezt mondja hogy mindenki azt hiszi ha telepakolja turbókkal akkor mindegy hány köbcenti hát nem éppen. Ugyanolyan fontos sőt még fontosabb a köbcenti.
Nem véletlen mennek jobb időket a rolling raceben a nagy köbcentis autók mint a turbósok.
A totalcaron volt egy Supra motorokat építő csávó vér profi. Ő beszél a köbcenti fontosságáról lehet érdemes lenne megnézned :)
leopop315-07-2020 23:07:01 // 122123
Amiről beszélsz ezt 1500-7000 érzem a JTS-ben is :)
Akinek volt mind ezt mondta hogy szívó létére hamar megjön a nyomatéka alul is még külföldi Holland ismerőseim is (Ugyanígy 2.2 és 3.2 Brerát hajtanak)
RomeoOne15-07-2020 23:04:29 // 122122
1.6-os motor kis vagy nagy köbcentis?
leopop315-07-2020 23:01:40 // 122121
Mondtam bele lehet ülni ki lehet próbálni :)
Érdekes pedig semmi hihetetlen nem állítottam mégis úgy tűnik nehezen hihető neked egy gyái adatnál jobbat menni érdekes akkor az hogy lehet hogy az ismerősöm a 3.2-es Q4 Brerájával is sokkal jobbat megy mint a gyári idő? :) sőt végsebességre is nagyobbat megy eléggé sokkal :)
Illetve nem csak a 0-100 létezik azt azért ugye tudod? Kis köbcentivel mondjuk nyilván csak odáig :P
Meg ez nem egy sima sportkipufogó hanem nyílt rendszer :)
Ja meg a majd a kompresszora leszek kiváncsi akkor meg az lesz majd a hihetetlen hogy kiakasztja a km órát? :)
leopop315-07-2020 22:52:02 // 122120
Hát vicc :DD
RomeoOne15-07-2020 22:50:46 // 122119
Kéne azért ide egy műszaki továbbképzés :D
Tökmindegy mennyi a "köbcenti" a teljesítmény és a forgatónyomatékgörbe határozza ezt meg :D
leopop315-07-2020 22:48:44 // 122118
Nekem ennyi bajom van csak hogy a sok kisköbcentis a 0-100 ra veri magát.
A nagyköbcenti meg pont e felett jó :)
Giuntini15-07-2020 22:46:45 // 122117
Mondom hogy 4C-t kell venni! Az egy tonna sincs. Bevásárlásra alkalmatlan, mett csomagtartója sincs.
leopop315-07-2020 22:46:41 // 122116
Csak a kisköbcentis ‘“vagányok” mennek 0-100 ig jól.
A játék utána kezdődik :)
leopop315-07-2020 22:43:39 // 122115
Semmi baj :)
Liquid15-07-2020 22:06:50 // 122114
Egy megfelelően megírt 156 (főleg a 20v) bárhol bármikor lelépi a 159-et, ez szépen látszott KUL-on, ha másért nem, a súlyelőny miatt.. Bár az is igaz hogy amik elmentek mellettem azok általában kormoltak is :)
Liquid15-07-2020 22:03:13 // 122113
Helyesbítsünk gyorsan :)
A nagy szívómotor ( > 3000) tud mindenhol húzni, a kisebbek csak megfelelő fordulat felett. A TS is ment nagyon (legalábbis akkor úgy éreztem) de csak 2800-tól, 7200-ig, a TBI pont fordítva működik, olyan mint egy dízel (sőt alacsonyabbról megy mint a 2.4). Megy már 1500-tól, de nem érdemes 4500-5000 fölé forgatni.
Liquid15-07-2020 21:59:35 // 122112
Pedig van még ott hely, konkrétan a motor mögött egy egész vietnámi családot lehetne csempészni :D Ami tele van az a 2.4 Q4. Mert az osztómű helye van kihagyva...
Amúgy meg a 2.4 se feltétlenül orrtolós, ha megfelelő hajtáslánc van alatta.
WarbiRunner (Gyuri)15-07-2020 21:40:34 // 122111
Kíváncsiságból megnéztem pár videót. Komolyan vehetőket, mint pl. Gas Zurich. 8.5s-nél jobbat nem megy sehol. :-) Komoly önámításban élsz. 8 alá ez nem megy be, nem hogy 7 alá.. Clio RS verő, ugyan már :-) Sportkipufogó és a tíz lóerő.. hogyne. Lehet, de akkor alul nyomatékot vesztessz, pince és padlás, mindig kompromisszum. Értem a rajongást, legtöbben átestünk ezen a korszakon, de lehet ezt a műszaki realitások talaján is.
RomeoOne15-07-2020 21:35:51 // 122110
Szegény 300 ló feletti kocsik, amik manapság mind 1500 kg felettiek. Most kiderült, hogy csak boltbajárósak :DDD
VKG231!!! (156+75)15-07-2020 21:28:45 // 122109
Jajmár, a 2.4 Brerat a Mankys 156-tal minden kigyorsításon fogom 200-ig, pedig legalább 25 lóval erősebb... 220 felett ellép, mert az enyém lekókad.

És a 156-om egyáltalán nem húdeerős, kb 7.5-öt tud 100-ig. Semmi extra. Mindezt full gyárin, csak egy db programmal. De 1300 kiló...
Szóval értem én, hogy itt mindenki autója kurvajó, de kezeljük már a helyén :))) 300 lóerő alatt boltbajárós kategória van, 1500 kiló felett meg csak az létezik.
Shadin15-07-2020 20:50:57 // 122108
Én trollkodtam, bocsi! :-)
leopop315-07-2020 20:20:58 // 122107
Szerintem ennyi lesz a difi ez a súly is nagyon sokat számít nem véletlen szedték le róla.
Nyílt rendszer is tud dobni 8-10 lovat és a kettővel együtt meg is van szerintem :)
Én benne vagyok :)
Lev15-07-2020 20:08:42 // 122106
A taposással biztosan nem volt baj, én vezettem :) a 60-70 kg amit írtál és a kipufogó nem hiszem, hogy eltünteti azt a szemmel is jól látható különbséget,ami a két autó teljesítménye között van, de majd egyszer kipróbáljuk :)
leopop315-07-2020 20:02:34 // 122105
Úgy hangolták direkt a JTS-ket hogy már alul is húzzon pont a dízelek miatt hogy ne legyen akkora külömbség már durvan húz 1500-től. :)
leopop315-07-2020 20:00:09 // 122104
Hát akkor az nem facelift utáni volt illetve nem taposták rendesen :)
leopop315-07-2020 19:58:43 // 122103
Nem trollkodom nem szokásom :)
Mitóval könnyű nincs is önsúly :) :)
leopop315-07-2020 19:57:21 // 122102
Úgy mint ahogy a 3.2 úgy a 2.2 is sokkal jobbat gyorsul a gyárinál :)
Lev15-07-2020 19:31:55 // 122101
Mentem már 2.2 Brerával,azért mélyen van az a pince,nem szalad olyan gyorsan fel a padlásra :) Clio rs-sel még nem mentem,de opc Corsával igen,ami kb. az a kategória volt,csak manuális váltóval, érezhető volt a különbség. Teljesítményben és megjelenésben is,egyikben az egyik,másikban a másik nyert :)
RomeoOne15-07-2020 19:28:29 // 122100
Na, Leo, hiba van a mátrixban, néha félrebeszélsz 😅

A turbós betölt 1500-2000-től, onnan húz, a szívót meg pont, hogy forgatni kell, szóval pont nem a pincetől, csak a padláson húz😂
Pont ez az öreg rókák erre panaszkodnak a turbóssal kapcsolatnban, hogy nem olyan a karakterisztikaja, nem kell forgatni. Régen nem öncélúan bőgették a motort nagy fordulaton, hanem ott kellett tartani, mert ott erős
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.