Első szélvédő fűtés:
A nagy keresgélésbe feltűnt, hogy az akksi melleti biztosíték dobozba benne van a szélvédő fűtésének a biztosítéka (F20), a relé (T19) viszont hiányzik, bár a lábak benne vannak...

A szélvédőm már cserés volt, de így egy újabb rejtélyese esetet kell kinyomoznom.
A bal oldali csomagtérkárpit megbontásakor találtam mögötte egy stekkert:

Vajon mi lehet ez?
Ma csináltam áramot a csomagtartó stekkerébe. :)
Kicsit sokáig tartott míg rájöttem, hogy hiába van a műszerfalnál két 12V-os csatlakozós biztosíték, az nem a hátsóra vonatkozik. Tegnap véletlenül a használatit böngészve bukkantam rá, hátul az SW-s résznél, hogy ott van a biztosíték. És természetesen az volt elolvadva.

Ha már múltkor elkezdtem a stekker szétszedését, most azért befejeztem,


mert izgatott, hogy van benn izzó és mégsem világít.

Sajnos ez nem fog sosem világítani, mert csak két vezeték megy rá.

:(
Bár a csomagtér világításra rá lehetne kötni...
panza11-11-2012 21:32:18 //
26744
Köszike!
Ezen a nyomon már el tudok indulni, vagy esetleg bontó.
ePER segítségével tuti meg tudják hozatni anyagszám alapján. Két ilyen izé, még gyári áron sem lehet sok. Nekem Csöri a Spiderhez gyári alátéteket is tudott hozni.

Ezt találtam az ePer-el. Nem biztos, hogy OK, de sok mást nem találtam.
panza11-11-2012 20:46:33 //
26741
De jó ez az észrevétel!
Honnan lehetne varázsolni olyan patentokat (2 db)!
Nekem ugyanis levették, a takaró megvan, de nem tudom visszarakni a patent hiányában.
Shadin11-11-2012 20:15:37 //
26740
Én is reggelre gyúrok :-)
Csabi11-11-2012 20:10:43 //
26739
Én hasonlóképp nem tudtam, de ezeken a feltételeken kívül biztos számít a külső hőmérséklet is, vagy a belső...Mínusz fokokban is megpróbálom, ha akkor sem kapcsol be,akkor ez nem fog soha! :)
Nálam ezt lespórolták! :)
Csabi11-11-2012 20:07:04 //
26737
A generátor-akku-önindító kapcsolatát lehet vele megszakítani, hasonló kapcsoló mint az üzemanyag-szivattyúé az ülés alatt.
Shadin11-11-2012 20:06:48 //
26736
A paraméterek megfeleltek, mégsem tudtam működésre bírni:
- the temperature of the engine coolant (about 60°C);
- the engine speed (which should be above a 700 rpm);
- the battery voltage (which should not go down below 12.2 V).

A magas oldalfal jótékony hatása! :)
Shadin11-11-2012 20:01:46 //
26734
+1
Shadin11-11-2012 19:59:11 //
26733
215/55R16 a gyári méret, de igaz, egy kicsit esetlenül néz ki. De nincs az a gödör amin ne siklanék keresztül észrevétlenül :-)
Gyorsulni biztosan jobban gyorsul, a kisebb kerékkel! Az biztos, hogy alacsonyabb és leér mindenhol. Viszont egyébként sokkal komfortosabb az autó vele. Jobban gyorsul, kisebb a fogyasztás, nem ráz, nem üt, nem zajos, és te is nyugodtabb vagy, hogy egy kátyú nem vesz el tőled egy havi fizetést. :)
Shadin11-11-2012 19:54:51 //
26731
Végül is jobb mint a Holland! :)
Feküdj be alá és nézd meg, hogy honnan ered a holt játék! Csuklókopás, vagy a dugattyúrúd. Én az utóbbira tippelnék, és akkor légtelenítenék (már ha lehet a 159-nél).
páran voltak a héten is volt egy valami offos szerelővel jött kereste az utólagos xenon trafóit :)
Ha megengedsz egy észrevételt, akkor hiányzik a stekker védő burkolat az ülésed alatt:

:)
Az első képen az milyen nyomógomb? Az ePer valami újraélesítést ír.
Csabi11-11-2012 19:45:37 //
26725
Ez még bírni fogja egy darabig :) Azt nem értem, h hol tudott ilyen mértékben beázni az enyém...
Nekem a 215/55/16-os téli gumival lett olyan, mintha talicska kerekek lennének alattam: alacsonyabb lett a kocsi és nem is gyorsul olyan jól, mint a nyárival. Érezhetően jobban szereti a 19-es kerekeit :)
Csak az gond, hogy kettőnkön kívül senki másnak nincs holtjáték. Sőt, a kuplung/kettőstömegű csere után néhány hétig nekem sem volt.
Húhh, ilyet még az ellenségeimnek sem kívánnék.
Az enyém még valamilyen hihetetlen oknál fogva rozsdamentes:


A fogyasztásnál vedd figyelembe az átmérő különbségből származó sebesség mérőóra csalást.
SZVSZ, a 205/55-16 nagyon pici a 159-re, picit olyan vele mint egy
Chevrolet Aveo:

"Na megnéztem , és rosszul emlékeztem, nekem is hiányzik a középső vezeték, de amint kiderült az nem a fűtéshez kapcsolódik hanem az automata váltóhoz...." - Ez így van, legalábbis a ePer szerint:
"F72 - for robotized gearbox control unit"
"F-8 FUSE ROBOTIZED GEARBOX PUMP"
Viszont ma akárhol is néztem, de nem találtam meg az alábbi (fűtéshez szükséges) biztosítékokat:
"Next to the CBA there are two additional fuses for versions which have an additional heater (JTD only): F74 (30A) and F76 (50A)."
Kevernek itt rendesen!
Ismerem, de itt nincs FL előtti. :)
A 2009-es a legrégebbi:

Anno a 156-omat is F1-el vettem, aztán egy héten belül visszacseréltem a régi kerekeimre, mert olyan hangos volt. Szóval nem benned van a hiba.
Csabi11-11-2012 18:49:14 //
26716
Droberto kérésére megnéztem a halott kormányművem, a képek magukért beszélnek...
Ez bizony ZF volt, nem TRW:
A bal oldala(itt ment szét teljesen a tömítőgyűrű) :
A jobb oldal ahol, nem volt látható folyás, viszont a gumiharang tele volt szervoolajjal:

itt sokkal mélyebb volt a felületi rozsda
A szervóolaj barna lett a rozsdától:

Shadin11-11-2012 18:44:04 //
26715
Bocsesz, de nem maradt idő a kiegészítő fűtés vadászatra, majd legközelebb. Feltettem a 16"-os téli gumis alu kerekeket. Az autó átalakult lopakodó luxusautóvá. Vagy a 17"-os túl nagy, vagy a GoodYear Eagle F1 egy kalap szar. És attól most tekintsünk el, hogy szebb a nagyobb, meg úgy, de úgy tapad... Minek? Öreg vagyok én már raccsingolni, elhajókázok a 16-ossal fél literrel kevesebb nyállal és élvezem a Bose-t.
Jó éjszakát!
Liquid11-11-2012 15:01:58 //
26714
emeld is meg az árát gyorsan :))
Volt már valami értelmes érdeklődő?
most nézem kint a németeknél egy ugyan olyan korú, felszereltségű 59 8e júró akkor nem is adom drágán ennyiért ...hm
Szia, megnéztem a kuplung pedál holtjátékát. A pedál ív középső részének a felső holtponton a padlótól mért távolsága 140mm. A holt játék 2 részből tevődik össze: 4mm amíg a rudazat megmozdítja a felső munkahenger lökő rúdját, majd további 4mm amíg elkezd dolgozni a kuplung. Mivel az erőkar végén mértem a holtjátékot így az a tövében elenyésző lehet. Szerintem ez így jó ahogy van. Ha esetleg járok szalonban és találok még új 159-et, majd megnézem azt is.

[img2]
Csabi11-11-2012 11:48:01 //
26709
Na megnéztem , és rosszul emlékeztem, nekem is hiányzik a középső vezeték, de amint kiderült az nem a fűtéshez kapcsolódik hanem az automata váltóhoz....
Érdekes a MES is, két kieg fűtést ír nálam, az egyik nincs, a másik pedig kikapcsolt.

Nem tudtam bekapcsolni, mindig azt írta ki, h "nem állnak fenn a feltételek a futtatáshoz" sajna ezt a képernyőt már nem mentettem...
Próbáltam menet közben is bekapcsolásra bírni, de lehet "ilyen melegben" 12°C-nál nem kapcsol be autban...
Shadin11-11-2012 10:32:00 //
26708
... valami bizonyítékot :-)
Shadin11-11-2012 10:31:40 //
26707
Próbálok nézni valamit...
Shadin11-11-2012 10:30:38 //
26706
Ennél olcsóbb az Elaforgnál, én is mostanság akarok venni és van ott kedvezményem.
Link
Shadin11-11-2012 10:28:20 //
26705
Innen letölthető az összes amit kiadtak. A 2007-es az FL előtti. Letöltöttem vagy négy évjáratnyit és mindegyikben volt eltérés, újítás.
Link
Talán az EPER-ben kéne keresgélni. Lehet az pontosabb.
Köszi a szőnyegről a képet. Érdekes ilyet az EPER-ben sehol nem találtam a 159-nél, csak ha a kódot írtam be amit lefényképeztél.
Találtam is elég jó áron
ilyet.
Remélem hoz nekem is egyet a mikulás :)
Meglehet!
Ezért lenne jó egy FL előtti kezelési, no meg egy vízforraló. :)
Csabi11-11-2012 00:51:57 //
26701
Ezeket én is észrevettem, és arra jutottam, h "uhh bazz én lefekszem" :))
Szerintem semmi gond az eLeran-el és a kezelésivel. Kihagytatok egy fontos tényezőt. Az időt. ;)
Nézzétek meg mikor adták ki a kezelésit és az eLearn-t.
Szerintem 2006-ban amikor az eLearn készült csak a PTC-s utastér fűtés volt benne és lehet később csinálták meg a vízforralót amit a kezelésiben találtok. (talán ez jobban bevált, ha a vizet melegítik)
És szerintem a kettő együtt egyik kocsiban sincs.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.