doby22-12-2014 10:24:42 // 
62582 
	

motorkód: 939 B3.000     170 le 
fent a tükörnél csak 6 nyomógomb van 3 a világításé  és van egy sos  középen egy antenna jel jobbról egy nav feliratú.
 
	
 
	Liquid22-12-2014 10:12:20 // 
62581 
	azt nem írta hogy milyen körülmények között fogyaszt ennyit...
	
 
	
	Közelítünk a 160000 km hez gyári dpf el semmi gond :)
	
 
	Liquid22-12-2014 10:10:51 // 
62579 
	Igen én is egyre inkább úgy látom, hogy nem maga a DPF a problémás, hanem az hogy esetleg nem a megfelelő olajjal ment az első 100e km-en, illetve ha volt befecskendező-rendszer probléma, akkor az kiderült-e időben.
	
 
	
	Hajrá megane, jó sokat vegyél belőle lesz vele gondod jó sok a 159 et ennyire nem kéne le írni 2 év 60000 km semmi gond a belső tér el semmi se törött el, érdekes mi
	
 
	Csabi22-12-2014 10:07:02 // 
62577 
	Gyűrjük már le ezt a DPF-es  sztereotípiát....nincs azzal több gond, mint bármi mással ami elromolhat....Jogosnak tartanám a felvetést ha a használt 200e környékén futott159ek már DPF nélkül futnának a gondok miatt, de ez nagyon nem így van...ellenkezőleg...
	
 
	
	A 170 lovasnak másoknál nincs dpf problémája
Kiütni fölösleges
Ja ,másoknál 7 alatt szokott enni autópályán a 2.0 jtdm
	
 
	Liquid22-12-2014 09:40:15 // 
62575 
	A csomagtér nyitó a belső visszapillantó előtt konzolon van. 
Pontosan melyik motorverzió van benne? A 2.-tól visszafelé problémás a DPF.
Maga a művelet nem nagy cucc, ki kell írni a szoftverből, magát a DPF-et, vagy ki kell venni és csövet a helyére, vagy csak kibelezik, esetleg átütik.
Csökken a fogyasztás utána.
Igen valóban van több kompromisszum is a 159-cel kapcsolatban. Tény hogy nem egy prakitikussági szempontok mentén épített egyterű. Nem arra való ezért nem is illendő így hasonlítani. A belterének a szűkösségét szokás emlegetni, főleg a hátsó fejteret. Viszont abszolutértékben csak a fejtér kicsi, a kolegák legalábbis elférnek. A különbség annyi, hogy amolyan pontosan szabott Armani öltöny, nem bőbugyogó.
Azt viszont nem tudom elképzelni, hogy egy sima Megan-nal bármiben is lehet egy lapon empíteni. A szivargyuszi tényleg fura helyen van de mivel nem bagózok ezért pont nem érdekel, hogy hogy sikerült letörni azt el se tudom képzelni.
Azt se igazán értem miért mondod törékenynek, szerintem inkább pont hogy masszív és túlbiztosított mindene. De hát erre mondják hogy ízlések és pofonok.
Viszont pont ebben a topikban nem leszel népszerű ha ilyen szavakkal hasonlítod egy egyszerű tucatautóhoz. :)
	
 
	doby22-12-2014 09:15:25 // 
62574 
	nem akartam senkinek a lelkébe gázolni. 
minden hátrányát előre tudtam csak a jó pár évvel korábbi összehasonlításra reagáltam. mikor a csomagtartó és a hátsó lábtér méretét hasonlítottuk össze. 
akkor még nem volt tapasztalatom a masinával ezért reagáltam.
170 lovas van, mert a gondoltam a frissebb fejlesztés talán a fogyasztásban visszaköszön. 
eddig nem sikerült 7,5 alá vinnem simán annyit eszik mint a 3ezres chrysler 300cém .
törékeny a belső térre utalt. a béna helyre került kihajtható szivargyújtó (kapásból eltörtem) ami miatt a pohártartó használhatatlan. 
a csomagtartóban az oldalsó kis ajtókat is mindig nyitva találom mikor a príma futóműve adottságait kihasználom. minden amihez nyúlok az utastérben olyan gyenge törékeny érzetet kelt. 
a motorja miatt több szervizben is jártam már, mert gyengéllem és a fogyasztását meg sokallom. de sajnos nem találtak hibát, azt mondták, hogy max a részecskeszűrőt kellene kiiktatni amivel a jövőben úgyis problémáim lesznek.  
szóval egy inkább szép autó mint amennyire jó. egyáltalán nem jobb annyival a megánnál mint gondolnátok. praktikus dolgokat nézem akkor meg sehol nincsen.
minden hibája mellett szeretjük és ha fele annyi baj lesz vele minta francia elődjével akkor már megérte.
egypár dologra nem jöttem még rá, ha nem utáltok annyira akkor segíthetnétek!
a csomagtér ajtónak nem találom bent a nyitó gombját csak a kulccsal tudom kinyitni azzal is csak akkor ha kiveszem a helyéről. 
másik a részecskeszűrő témája, tényleg problémás, kivetessem?
	
 
	Liquid22-12-2014 09:06:14 // 
62573 
	hóógyne :)
	
 
	Liquid22-12-2014 09:05:26 // 
62572 
	meglehet :)
	
 
	
	Emlékszik még rá valaki? :-)
	
 
	
	Akkor még inkább érdekes a dolog, abban is volt szerencsém utazni...
	
 
	Wasco22-12-2014 07:52:41 // 
62568 
	Nos Neked akkor tényleg egy Megane való!! Tudom miről beszélek apósomnak az van.
Nem tudom mire gondoltál ugyan mikor azt írtad, hogy "törékeny vacak" lehet átvitt értelemben értetted? Pont pár napja volt itt téma utoljára, hogy sokan a súlyára panaszkodunk hisz a kombi 159 majd 1,8 tonna. Tényleg mint egy tank, jómagam azért vettem a 2.4 -es motorral...Én munkára használom minden nap, karbantartó vagyok (az ország szinte összes városát járom)  és a legtöbbször létrától kezdve minden van nálam.
 Bírja, Nekem elhiheted!!! 
Gyakorlatilag a 159-es kormányát nem adnám 10 megane-ért.
Tudom persze én is elfogult vagyok.....:-)
	
 
	'''''22-12-2014 07:48:38 // 
62567 
	Ha már összehasonlítja,gondolom a 2005-2006-os gyártási szériáról mivel a 159 is akkor került gyártásba.
	
 
	
	Melyik Megane-ról van szó? 
Csak azért kérdem, mert volt szerencsém a legutolsó szériás kombival menni kb. 400 km-t. Nem az jött le, hogy kényelmes és szép lenne. A belső tere kimondottam olcsó műanyagokkal volt tele, az ülése meg hát finoman szólva se volt kényelmes. A 150% műszállal készült huzatról nem is beszélve...
	
 
	'''''22-12-2014 07:40:14 // 
62564 
	Nem akarlak bántani de amiket leírtál az tényleg szöges ellentétben van a valaha leírtakkal amiket tesztekben vagy akár bármelyik fórumon megjelent.
Törékenynek nehezen nevezhető (pont a súlya miatt szoktunk inkább panaszkodni ami ebből adódik).Gyengének sem nevezném (pl az én 2.4-em is csak program módosítással is 250le). Külalakot sem szeretném összehasonlítani,elfogadom,hogy neked a megane szebb.Méretével nekem nincs bajom (1990-től minden típus volt nálam) igaz,hogy a 166-nál kisebb de a 156-nál már nagyobb.
Ezek fényében nem tudlak igazán megérteni.
Jól láttam,a főképeden egy mito van?Összehasonlítanád azt is a megane-val?
	
 
	'''''22-12-2014 07:05:26 // 
62563 
	Most akkor össze is raktad?
	
 
	Chianti22-12-2014 01:37:30 // 
62562 
	Természetesen mindenkinek joga van a tapasztalatait és/vagy véleményét megosztani másokkal. Te ezt elég rossz helyen és időben tetted.  Ne számíts túl nagy népszerűségre nálunk... 
Igen az Alfa Szerelem... és igen, lehet hogy nem tökéletes... na de mutass nekem egy tökéletes autót! A Mégane-on kívül!
Viszont azt állítani a 159-ről hogy "vacak", pláne egy Mégane-hoz képest, már ne is haragudj, de elég nagy ostobaság! 
Az Alfa Romeo emblémájában több dizájn van, mint amit a Renault a létezése óta magáénak tudhat... 
Szóval nem haragszom rád, tiszteletben tartom a hozzászólásodat, de jogom van vele nem egyetérteni...
	
 
	GTPeti22-12-2014 00:59:11 // 
62561 
	"az alfa egy szűk kényelmetlen gyenge kis törékeny vacak a megane-hoz képest. "
Vegyük sorra.
Szűk. Az. Nem egy 7-es busz, de még csak nem is egy egyterű. Viszont pont ugyanannyira szűk, mint a vásárláskor volt.
Kényelmetlen. A fene vigye el, én a 156-omból 900km után mindig úgy szállok ki, hogy lenne még bennem párszáz km... Utaztam már 159-ben is, ott sem volt ez másképp. Ellenben a legtöbb általam próbált német autó kemény ülései megviseltek.
Gyenge. Erősebb motorral kellett volna venni. Egy 2.4-ről mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy gyenge. De még egy 1.9 v. 2.0 mJet is egész jó társ lehet. Persze gondolom egy sportosságáról híres Mégane magasra teszi a mércét. (Sajnos a futóműről nem írtál semmi rosszat, pedig olyan szívesen felhoztam volna a KKL-t és a remek hangolását.)
Törékeny. Ez kb. a legutolsó szó, ami egy 159 kapcsán beugrana. Szokták ugye tanknak is becézni. Tele van anyaggal, agyon van merevítve, ez meglátszik a súlyán is. Szóval nem törékeny.
Szerintem vegyél egy Mégane-t.
	
 
	doby22-12-2014 00:29:26 // 
62560 
	régebben iram egy hozzászólást amiben össze mértem a megant és a 159 est, ami után le lettem állítva, hogy nem egy kategória.
addig nem is jelentkeztem mivel nem volt 159-esel komolyabb tapasztalatom.
tényleg nem -  és sajnos csak rosszabb lett a véleményem
az alfa egy szűk kényelmetlen gyenge kis törékeny vacak a megane-hoz képest. 
kár részletezni, mert előttem kitárgyaltátok minden porcikáját.
teljesen érthető ezek után számomra, hogy az utakon miért olyan ritka mint a fehér holló.
a fiamnak vettem mert nekem is tetszett, de hamar elment a kedvem megint az alfától.
egy gyönyörű műalkotás, de a szépségébe beáldoztak mindent amit lehetett....talán többet is.
nem megbántani szeretnék senkit, mert tényleg páratlanul szép autó, de sajnos vak szerelemmel lehet csak vele együtt élni dolgozni.
évi több 100 ezret megyek különböző autókkal sokszor nagyon hosszú utakon időre, mielőtt azzal vádolnátok, hogy nincsen tapasztalatom összehasonlítási alapom. 
nem egy vak német autó fan vagyok egyébként, csak egyszerűen leírtam a véleményem minden féle érdek nélkül.
ja mielőtt elásnátok inkább kellene egy156 is mint egy góf 7 és előbb megy fel a pulzusom egy  gtv-től mint egy subaru vrx gtr corvettétől.
	
 
	
	nekem meg +2, V-elrendezésben :)
	
 
	
	Egy tansitban is 50k a periódus, de ettől még nem ugyanaz a kategória a kettő.
	
 
	tirex21-12-2014 22:26:03 // 
62557 
	100ezer km kamionokban
	
 
	GTPeti21-12-2014 22:19:48 // 
62556 
	szosza, ugye te is érzed, hogy ez az összehasonlítás kicsit erős. Egy kamion motorja nem kicsit más, mint egy személyautóé. De ne csináljunk itt flame-t, írtam, mindenki akkor cserélje, amikor jónak látja!
	
 
	GTPeti21-12-2014 22:18:22 // 
62555 
	Amikről a 156-om blogjának első bejegyzéseiben írtam. ;)
	
 
	
	Kamionokban mennyi a csereintervallum manapság?
	
 
	Haddel21-12-2014 22:06:34 // 
62553 
	Milyen anyagokat használtál az alváz-,és üregvédelemre?
	
 
	
	Nekem is megcsinálod ?
persze nem ingyen
	
 
	
	Már voltam ott:

:-D
 
	
 
	GTPeti21-12-2014 20:59:30 // 
62550 
	Like.
Ha elkészültél, mehet is az autó az Alfa-múzeumba. :)
	
 
	
	Alvázvédelem 3. etap pipa:
(1. - kerékjárat; 2. - tank felett)


Üregvédelem pipa:




(2 köszöb, 4 hossztartó, 2 hátsó-, 2 első nyúlvány, 1 db pótkerék előtti kereszttartó)
2 év alatt, csak összejött. :)
 
	
 
	GTPeti21-12-2014 20:16:15 // 
62548 
	Én is kb. ezt az iskolát követem, de nem ítélem el aki nem.
(Csak azt, aki 20e-nél többet teker bele. :PP)
	
 
	'''''21-12-2014 19:21:05 // 
62547 
	A turbóban lévő kerekeket viszont tudná tuningra cserélni vagy nagyobbra,ha a házat is hozzá maratná.
	
 
	mzo21-12-2014 19:11:13 // 
62546 
	Akarom mondani ugrott
	
 
	mzo21-12-2014 19:10:45 // 
62545 
	Nekem is az 1.9 twin turbo urged be ha már turbó okosítás
	
 
	
	ebben a formában ez sem igaz...ha tényleg megveszed 0 km-en és cseréled az olajat 15-20e-ként meg oda figyelsz rá simán elmegy 3-400e km-et gond nélkül
	
 
	
	mindent lehet...kell egy közbetét
	
 
	
	Twinturbo talán jó lenne

 
	
 
	
	Nem tud ,mert az 1,9 nek egyben van a leömlő a turboval
A 2,4 nek meg nincs egyben
Max a 2.0jtdm turbot lehetne,azon meg van egy geom jeladó amit nem tudsz hova dugni
	
 
	Haddel21-12-2014 16:26:50 // 
62540 
	Én két ünnep között fogom cserélni az olajat, idén már harmadjára:-)  Tízezrenként.
	
 
	'''''21-12-2014 16:18:50 // 
62539 
	Tegyél rá mindjárt egy nagyobb turbót!Nem tudom,hogy pl a 2.4-é jó-e rá.
	
 
	
	A Selenia 20K arra lett kifejlesztve , h 20ekm ert birjon
Azt az ex Bravonál betartottam,és 210ezernél nem volt számottevő olajfogy vagy kartergáz
	
 
	
	Igazabol nem tudom. Egy par honapja talan.
	
 
	GTPeti21-12-2014 15:27:47 // 
62536 
	Szerintem a 20ekm sok. Egy lízingelt autónál nem számít...
	
 
	
	Neked miota sipolt a turbod?
Emlexem mikor itt voltal beszeltuk, hogy a tied is hangos.
	
 
	
	Ha megveszed új korában,és 20ekm erenként cserélsz olajat,simán elmennek gond nélkül a mai dieselek 300ekm ert
Nem egy kollégámnak aki németben dolgozik így van,
A használt autóktól ne várd ugyanezt...
	
 
	
	Én sajnos a régi dízeleimből indultam ki, abból hogy ezek a nagy gépek, a világból kimennek, ahogy régen a Croma TD. Sajnos ezekre ez már nem igaz. Amikor annak idején a Croma TD-ben kint Olaszországban a Garda-tónál elkezdett szivárogni az egyik vízcső és bevittem az ottani márkaszervizbe, az én közel 400ezres futásteljesítményemet megmosolyogták. A cégnek volt egy ugyanolyan vasa mint az enyém, 600ezer km-el, motorprobléma nélkül. Ma már nem az a cél, hogy olyan autót gyártsanak ami nem igényel beavatkozást.
	
 
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.