Forum >> Szerelőműhely

Tomy15610-11-2005 11:21:09 // 9072
Itt is megkérdezem: Szaiszok Alfás társak! Kérdésem lenne: most vettem észre (ill. a szerelő), hogy az egyik motorfelfüggesztő csavarnál le van törve 1 darab a motor blokkból. Tul.képpen az a csavar teljes egészében látszik. Kérdés: nagy gond-e ez, ill.lehet-e vmit tenni (javítani, hegeszteni...stb)? Előre is köszi!
swan08-11-2005 07:34:26 // 9071
Ma nálam van az autó majd keresgélek!
bb1807-11-2005 17:38:13 // 9070
szivd meg, csak nehogy jol megszivd :-)) hu de jo vagyok ! valszeg az lesz az elötét ellenállás, az egyik vége a trafora megy, a másik a gyujtás ( 15 ), a trafora meg megy egy jel az elektronikárol ( 1 ) , és egy az öninditorol. a megszakitot is meg kell nézni, mert a beégésen kivül ( a kis áramerösség miatt ) minden hibát ugyanugy produkál mint a sima gyujtásnál.
swan07-11-2005 13:23:59 // 9069
Haza megyek megszívom. A gyújtás megszakítóval vezérelt. A gyújtótekercs mellet van egy kis kocka 2x2cm ami kap villanyt a gyujtó tekercsről. Lehet az az előtétellenállás?De holnapra megnézem pontosan. A többire nem tok nyilatkozni, mert egyiket sem próbáltam, sőt a gyergyát sem szedtem ki mert éppen nem volt nálam gyergyakulcs. Gondolom azért fontos kap-e benyát vagy sem. Szivatóval próbáltam nem változott a helyezt. De legkozelebb nem indul és lesz lehetőségem próbágatni akkor megpróbálom.
bb1807-11-2005 13:15:00 // 9068
ez azért nem tipushiba, egyszerüen ilyen idöben kezd feltünni mindenkinek. minden autoval igy van. van hogy télen és nyáron más hömérsékletü termosztátot teszek az autoba. ki hogy szereti.
bb1807-11-2005 13:12:07 // 9067
akkor lehet hogy én keverem, amiröl beszéltem az az R5 turbo amihez volt szerencsém nehányszor. bár az igazság az, hogy ebben is lehet kismillio változat. a franciáknál nincs kéz egyforma auto. ha az eloszton van akkor könnyebb a helyzet, szájjal megszivod a csövet és kiderül át van szakadva avagy senem. a gyujtás megszakitoval vezérelt ? ha rábikázol könnyebben indul ? függetlenül attol, hogy pörgeti vagy sem. szokott lenni elötétellenállás a tirisztoros gyujtásoknál ami az inditorol kap egy segég feszültséget. ilyen van benne? tolásra könnyebben indul ? ha idnitozol és nem kapja el akkor milyen a gyertya ? száraz, vagy lucskos ? hideginditoval sen indul ? van még kérdés, de igy elözetesen ennyi talán elég...
zee07-11-2005 11:57:19 // 9066
Sajnos! :(
Vega07-11-2005 11:56:31 // 9065
Akkor ugy latom ez frankon elmegy tipushibanak is...eleg nepes a tabora azoknak akik hasonlo problemaval kuzdenek...
zee07-11-2005 11:53:43 // 9064
Az a szar hogy nekem is ugyanez a problémám,nyáron baromi nagy melegben,araszolós városi úton ment csak fel 80-ra,amúgy 60 körül megáll. Csak most nincs felesleges 12eHUF-om. :(
Vega07-11-2005 11:50:13 // 9063
swan, simi thx!
simi07-11-2005 11:24:52 // 9062
Szia Vega! Nekem is volt ilyen a QV-n. A termosztát csere orvosolta a problémát. Szamosi mesternél csináltattam, a termosztát kb.12e Ft volt.
swan07-11-2005 11:07:29 // 9061
Szinte bizti termosztát! Ugyanezzel küzdok most a 33-on.
Vega07-11-2005 10:53:54 // 9060
Delutan lemegyek es megtapizom a termosztat elotti es utani csovet...majd akkor kiderul...jobbat nem tudok...
Vega07-11-2005 10:46:23 // 9059
Persze nem biztos a termosztat de mi mas lenne? Ha valakinek van tippje, ne kimeljen!
Vega07-11-2005 10:45:08 // 9058
Na egy kis segitseget kerek gyerekek!!!!! 145 QV....nyaron annyira nem volt vele gond, nem is tunt fel csak alacsonyabb de folyamatos temponal ,hogy egyszeruen NEM MELEGSZIK!!!!!!!!!!!! Most, hogy bejott ez a hulye hideg lasu temponal is nagyon nyogve nyelve melegszik fel..akkor sem 90 fokra....ha meg pl alacsonyabb tempoval megyek mondjuk max 100-120-al de keve megallassal....akkor egyszeruen 60 fok fole NEM megy a mutato...biztos termosztat de, hol nezessem meg....es ha szar, mennyibe faj egy gyari ill. utangyartott??? Thx!
kertecs07-11-2005 10:06:26 // 9057
Szívesen! Azt nem írtam rá de nem is lényeg talán: 30-as hatszög van rajta
swan07-11-2005 10:02:40 // 9056
Na várjunk egy pilllanatra. A vákumos előgyújtás szab. az nem a gyújtáselosztó oldalán található függőlegesen álló csészalaj szerű kütyü amibe egy vékons cső csatlakozik a szívóoldal felől. Mert az ott van. Gyújtás elektronika? Mire gondolsz ezt most nem értem?Ez egy 15 éves autó karburátorral és tranzisztoros gyújtással. Az sikeres indítózást meg valszeg nem írtam le jól. Az indító motor pörög rendesen forgatja is a motort csak nem indul be.
kertecs07-11-2005 10:01:50 // 9055
Igazság lehet benne, de remélem nem mostánában használom legközelebb. Általában csak magamnak szerelek, max. az alfás cimbiknek "oktatom" a tudományt : ))
András bácsi07-11-2005 09:53:52 // 9054
Bocs, kinagyítva már látom, hogy méretezett. Kösz!
András bácsi07-11-2005 09:53:02 // 9053
Na, így gondoltam! Méretezni nem tudod a rajzot?
bb1807-11-2005 09:48:18 // 9052
csak egy kiegészités a csavaros darabhoz: ha nem a lemezbe furod a menetet, akkor anyával lehet hogy nehezebb, mert kétkezessé válik a dolog, de ha szakad vagy kopik a menet akkor egyszerübb cserélni az anyát mint a lemezt.
bb1807-11-2005 09:46:13 // 9051
sajna jo hireim nincsenek... a R5 nél a békaevök überelték minden korábbi állatságukat, és az elögyujtás membránját a gyujtáselektronikára épitették. innen kezdve ha ott a baj, akkor komplet elektronika csere + szigoruan szám szerint, mert ha más sorszámu kerül bele azzal nem lesz tökéletes, vagy el sem indul. ebböl adodik, hogy bontottat találni szinte = a 0-val. az hogy az önindito miért nem mükszik valszeg nincs összefüggésben a dologgal, sim a indito hiba lesz a szokásos lehetöségekkel: behuzo mágnes, szénkefe, komutátor stb. akár egy jo kis testhiba.
kertecs07-11-2005 09:38:44 // 9050
Bandi

Leskicceltem a szerszámot, természetesen nem méretarányos : )



Sikerült a fékbetétcsere, így oldottam meg, köszi a tanácsot

swan07-11-2005 09:18:07 // 9049
1.1 Renault5-ről van szó. Folyamatos gyorsításnál még ne volt gond. Csak elindulásnál vagy 2-be visszaváltásnál. Monsjuk m ost hétvégén végig az R%-t nyúztuk de nem jelentkezett. Csak egyszer 5 perc állás után volt nehézkes az indulás. Jut eszembe olyen is előfordul, hogy meleg motorral ha indíttózni akarok nem indít csak harmadik próbálkozásra. Ha az előgyujtás szab. membránja átaszakadt az hogy tudom megnézni? Le lehet venni a az előgyujtás szabot és akkor látom.? Majd ránézek ha az autó közelében leszek, mert nem tom hogyan csatlakozik a gyújtás elosztóra.
TarP07-11-2005 08:52:04 // 9048
Sziasztok TS-os barátok! Beírom ide is, meg a 155-ös fórumba is, hátha tudja valaki: Tesómnak van egy 155 1.8Ts-e, a vezérműláncos verzió. 170000km van benne és azt csinálja, hogy alapjárat tökéletes, 4000 körül tökéletes, viszont gyakran 2500 körül gyorsításkor kihagy, szinte leáll a motor, visszaesik alapjárat alá...aztán megy tovább onnan. Tud valaki ilyenről? Mi okozhatja? Előre is köszi.
GEORGE07-11-2005 01:22:23 // 9047
Ha nem is rossz!! Ennek jobban utána nézek!!!
Atek07-11-2005 00:48:48 // 9046
Atek06-11-2005 21:50:27 // 9045
Itt biztos hogy van. Hogy az ára elfogadható-e döntsd el magad. Ha találsz mást oszd meg velüln.
granturismo06-11-2005 21:48:21 // 9044
Szóval kell a szelepállítás, persze.
granturismo06-11-2005 21:47:30 // 9043
Érdekelne a történet folytatása, mert végülis még nincs meg a tökéletes magyarázat. Bár egy sor kérdés merül fel bennem a históriával kapcsolatban. Talán ha folytatódna a történet meglenne a válasz ezekre is. A szelepállításnak mi a szerepe? Hát, hogy előírt mértékű legyen a szelephézag.:-)Hogy szép hangja legyen és vezérműtengelyek, szelepek mechanikai terhelése a lehető legkisebb legyen.
Cgo06-11-2005 21:37:39 // 9042
ez csak a fele tortenet, ha lesz idom, feltoltom az egeszet, ha mar referenciakent linkeled :-) a jtd szelepallitasarol mi a velemeny? kell vagy nem? a konyv 20e km utan irja,de mi is a szerepe? most keszulok a 80e-es szervizre, mit erdemes egy jtd-n megnezetni?
bb1806-11-2005 21:05:06 // 9041
érdekes ez a történet és sok részével találkoztam méár én is a munkáim során. egy tanulság van : alaposan át kell nézni, és ha nem találom meg a hibát akkor ezt meg kell mondani az ügyfélnek és nem ködösiteni. a tisztesség hosszu távon kifizetödik. tapasztalatbol mondom. amugy a saját off mercimmel szivtam utoljára ilyennel ( hasonloval ) csak ott a feszitö görgö gázdugattyuja döglött meg 3szor egymás után. és sajna én voltam a f@sz mert nem néztem meg alaposan már elöször. egy 2500 ft-os csapágy miatt fizettem ki 2szer fölöslegesen 9000 ft-ot.
granturismo06-11-2005 20:47:59 // 9040
Olvasd el ezt. Érdekelni fog.
granturismo06-11-2005 20:44:17 // 9039
Nagyon valószínű, hogy az ékszíjtárcsák nincsenek síkban valamilyen ok miatt. Először ezt kellene gondosan ellenőrizni.
bb1806-11-2005 20:42:50 // 9038
pedig mégis valamelyik feszitö vagy vezetö görgö lessz a hibás. esetleg az egyik nem fut egyenesen a többivel, vagy a csapágya kopott, vagy a konzol ferde. amugy nem tud ilyet csinálni. végig kell nézni pontosan, ne sajnáld rá az idöt és a vonalzot. :-))
Tomy06-11-2005 20:36:20 // 9037
Sziasztok.
Vki szakmai segítségére lenne szükségem van egy Alfa 146 ti tipusú gépem 2.0-es légkondis szervós. és az a problémém hogy 2 hónap alatt a 3. ékszíjamat ette meg a felülete megsérül vmitől és udánna szétszakad ledobja és kész a baj.Ha vkinek lenne tipje mitől van megköszönném.Tudni kell róla a feszítő jó állapotban van nincs hajtva magas fordulaton és az összes görgő meg kerék jó állapotban van. Nagyon megköszönném ha vki meg tudná mondani mitől van.
Blacky06-11-2005 17:06:01 // 9036
Ez egy értékes lista, ki is másoltam.:)
granturismo06-11-2005 15:20:20 // 9035
Szvesen egy dolgot elírtam a 2.4-nél a 156 és az Sw egyaránt Euro 2-nél AR32501, a AR34202 az csak 166.
András bácsi06-11-2005 15:16:15 // 9034
Kösz, benned bíztam!
granturismo06-11-2005 15:04:33 // 9033
Teljesen jól mondták. Így fest a dolog: 1.9-es 8V Az AR32302 az egy 105 LE Euro2-es. A 145/146 az csak ilyen motort kapott, de szerelték a 156-ba is. Az AR37101 az az Euro 3-as 2000/11 hótól 110 lovas. A 937A2000 ez egy Fiatos motorkód Euro 3-as 115 lovas 2.4 10V Az AR32501 az a 2.4-es 136 lovas Euro 2-es. 156-osba A 839A6.000 (Fiatos motorkód) 140 lovas Euro3-as 156-és 166-osba Az AR34202 az a 2.4-es 136 lovas Euro 2-es. 166-osba és 156 SW-ba(szoftverdifi van sima 156 és ez között) Ha éredekel a Fiat Lanciát is beírom. Ahol Alfánál Fiatos motorkód van az azt jelenti, hogy az egy az egyben átvett Fiat/Lancia motor. Ha Alfás a kód akkor az Alfánál valamit mókoltak rajta.
András bácsi06-11-2005 14:43:46 // 9032
Igen, konkrétan az érdekel, hogy a motorkód alapján hogyan lehet azonosítani, melyik változat. Konkrétan Alfára gondolok, azon belül is 156 JTD-re. Ebben nem vagyok otthon, de nekem úgy mondták, hogy a 105 lovas a fix, a 110 és 115 lovas a változó geometriás turboval szerelt.
granturismo06-11-2005 14:31:28 // 9031
Bandi hogy érted, hogy a száma? a motorkódban mi a difi? Alfára érted vagy általában? A 115 lovasokban változó geometriájó turbo van. A 105-ösben és a 100 lóerősben (Bravo) fixlapátos (volt). Van alacsony töltésú 80LE-s 1.9 JTd is (Punto) de azt már kiváltják az 1.3-as motorral. Fejlesztenek egy 1.6-os JTd motort is.
András bácsi06-11-2005 09:10:32 // 9030
Hát ez az: valami konkrét kéne. Köbcenti ua. csak a turbo lapátszögén változtattak, meg valamit a programon.
GEORGE06-11-2005 01:10:52 // 9029
Hát így konkrétan nem tudom De elsőnek 1998-2000 közt 105 lovasok voltak, utána aszem volt a 11o lovas verzió. 2001 után már csak a 115 lovas verziók voltak. De hangsúlyozom csak szerintem.....:-)
Blade05-11-2005 21:27:31 // 9028
Udv! Olyan gondom lenne a gtv-vel, hogy nemrég elkezdett villogni a légzsák hibajelző a muszerfalon.Néha elalszik, néha világit. A vezérlőben hibakód nincs.A másik: hidegben, kb 10fok alatt, világit a befecskendező hibajelzo is. De elindulás utan kb15 percel el is alszik.De ha sokkal hidegebb van, akkor nem szunik meg.Az ecu a vezermutengelynel lévo gyujtasszenzort hozta hibanak. Kicsereltuk, de a hiba nem szunt meg. Van valakinek otlete?
bb1804-11-2005 18:31:24 // 9027
sajna én sem. :-)
bb1804-11-2005 18:30:55 // 9026
a blokkon ahova be van ütve. :-)))
giovanni04-11-2005 18:29:35 // 9025
:))) sajnos egyébként nem tudom..
András bácsi04-11-2005 18:28:53 // 9024
Ez most nem a beugrató kérdéses játék! :)
bb1804-11-2005 18:28:13 // 9023
olyat probáltál-e hogy folyamatos gyorsitásnál, vagy hirtelen gázadásnál hogy viselkedik? ha folyamatos gyorsitásnál jo és hirtelen gázadásra ( pl pirostol kilöni ) fullad akár annyira, hogy hiába nyomod képes le is állni akkor lehet hogy elosztonál az elögyujtásszabályzo membrán átszakadt. ha gyorsitásnál megtorpan, de ugyanazzal a gázállásnál azután elindul akkor inkább gyorsito rendszer. merthogy lehet üzemanyag, de gyujtás is. pontosan milyen darabrol van szo ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.