Forum >> Szerelőműhely
téglaci19-09-2011 17:50:55 // 35922
a pillangószelep házon hol van mágnes szelep?
Kareszka198419-09-2011 12:52:14 // 35921
okés, utánnanézek kinek van ilyesmije a környezetemben...köszönöm szépen
TDI7519-09-2011 12:48:59 // 35920
Multiméterrel ne mérj lambdát. Ezek az értékek lehetnek jók is és rosszak is. A legjobb megoldás az lenne, ha keresnél valami elektroszakit akinek van oszcilloszkópja. Azzal kéne megmérni hogy mit mutat. Gyakorlatilag egy ciklikusan változó görbét kéne mutatnia ami a motorfordulattal arányosan változik.
EngineCoffeeTables19-09-2011 11:56:47 // 35919
Gyertyapipákat kábeleket nézd át mert ha esetleg repedtek akkor áthúzhat rajtuk a szikra. a pillangószelepen található mágnesszelepet is érdemes kitisztítani.
zee19-09-2011 11:38:36 // 35918
OK,nagyon szépen köszi! üdv
András bácsi19-09-2011 09:17:03 // 35917
A féltengelyt ki kell venned: Kp-i anya, féltg hat csavarja, felső lengőkar gömbfeje, lengéscsillapító alsó bekötés, és az alsó lengőkar hosszú átmenőcsavarja.
zee19-09-2011 09:09:40 // 35916
Sziasztok
Megadta magát a baloldali belső féltengely gumiharang. Mit kell bontani a cseréjéhez? köszi
Megadta magát a baloldali belső féltengely gumiharang. Mit kell bontani a cseréjéhez? köszi
dfg (Tanárúr)19-09-2011 08:56:03 // 35915
sziasztok. van valakinek egy rajza a vezérműtengely jeladójáról? le akarom tesztelni a bontottat, mielőtt beteszem. köszi
Atek18-09-2011 22:59:31 // 35914
Lambda szondát nézesd meg előtte. Lehet még nem szar, nem hozza az olvasó a hibát, de nem a megfelelő mV értéket adja ki akkor csinál ilyet.
Piritu - 1.000.00018-09-2011 22:44:04 // 35913
pl ez is a baj nettel, hogy mindig vannak "szakemberek", akik terjesztik az igét. Amúgy ezt az alkohol dolgot itt olvastam az Amore-n. A féktisztító túl gyorsan szárad, sokat kell várni vele a tisztítás után. Ha hamar beüzemeled, a gyors párolgás megbonthatja a platina réteget.
Gabesz0118-09-2011 22:33:58 // 35912
Sziasztok!
156 2.0 Ts-em van. Alapjáratom elkezdett ismét ingadozni. 3éve vettem bele új légtömegmérőt, egész eddig jó volt. Kb 3 hete ismét elkezdte leejteni a fordulatot,majd vissza. Lehet,h ismét bekreppant a légtömegmérő? ( Bosch a cucc )
156 2.0 Ts-em van. Alapjáratom elkezdett ismét ingadozni. 3éve vettem bele új légtömegmérőt, egész eddig jó volt. Kb 3 hete ismét elkezdte leejteni a fordulatot,majd vissza. Lehet,h ismét bekreppant a légtömegmérő? ( Bosch a cucc )
Gomez18-09-2011 20:54:16 // 35911
köszönöm a hasznos infókat. próbálom
mizooo18-09-2011 20:48:25 // 35910
Jókor mondod :) egy csomót olvasgattam a netem mielőtt nekiálltam anno és mindenki Féktisztítóval takarította. Közben meglestem mi is van a féktisztítóban - Petróleum, egyenlőre nem romlott el.
Piritu - 1.000.00018-09-2011 20:38:06 // 35909
"Az LMM-et szoktuk féktisztítóval letakarítani első körben." - és általában ettől is halálozik el. Alkohollal kell tisztítani :-(
Piritu - 1.000.00018-09-2011 20:36:48 // 35908
Megtaláltad az egyik gyenge pontját a 159-nek. Csere.
mizooo18-09-2011 20:36:44 // 35907
A Jobb oldali sárvédő alá menő kék színű ~8mm átmérőjű csövek, az egyik a szívócsonkhoz (injektorok felletti rész alja) csatlakozik be. Az LMM a légmennyiség mérő, a levegőszűrő feletti szívócső részben helyezkedik el és a beszívott levegő mennyiségét "mondja el" a motorvezérlőnek. Az LMM-et szoktuk féktisztítóval letakarítani első körben.
üdv,
üdv,
Erhard 242 (Pure Energy)18-09-2011 20:35:22 // 35906
bontott vagy új...
Romeo15618-09-2011 20:33:11 // 35905
Sziasztok!
Gyors segítséget szeretnénk kérni! 159-es Alfánk van. Szivárog a kormánymű. Javítható e vagy bontottat kell beszerezni... Bármilyen ötlet, segítség jól jönne!! Előre is köszönjük. Elérhetőségeink:
Zoli : 06 20 983 58 74
Domy : 06 20 580 85 83
Gyors segítséget szeretnénk kérni! 159-es Alfánk van. Szivárog a kormánymű. Javítható e vagy bontottat kell beszerezni... Bármilyen ötlet, segítség jól jönne!! Előre is köszönjük. Elérhetőségeink:
Zoli : 06 20 983 58 74
Domy : 06 20 580 85 83
Gomez18-09-2011 20:19:09 // 35904
Üdv.Azt még nem néztük de köszi.Melyik szívócsőről beszélsz?és mi az az LMM?
Morzsi14518-09-2011 20:08:29 // 35903
én Veszprémbe viszem a fricihez állitólag ért hozzá.
mizooo18-09-2011 20:08:25 // 35902
Nekem is volt hasonló szitu, tankszellőzés csöveket próbaképpen szétkötöttem. Ami a szívócsőröl jön azt jól ledugoztam. Azóta OK. Nekem kb 8+ órás állás után dadogva indult, és ha hosszan hagytam alapjáraton pl. nem tudtam vele elindulni egyszerűen. LMM csere is volt, de a rosszul indulást a Tankszellőzés " módosítása " :) oldotta meg.
Gomez18-09-2011 18:58:08 // 35901
Sziasztok!
Én még új vagyok itt és szeretném a segítségeteket kérni. Tud vki jó szerelőt Győr-Moson -Sopron megyében? Jelenleg fogalma sincs senkinek arról mi a baja a jószágnak, pedig van...hidegen "dödögve" indul, vagy van hogy el sem indul. Ilyenkor gyújtás újra vár ismét, indít...aztán álló helyzetben gázfröccsöt adok, amikor is okádja hátul a kipufogó a füstöt, ami nem kicsit büdös, közben az erő meg nemigen jön meg:dödög...ez női nyelven van, nézzétek el nekem, nem tudom értelmesebben elmagyarázni. :)
Szóval minden egyes indulásnál mikor sokáig állok, utána ezt játszuk, ami alapjában véve egy kb. 3 perces folyamat, de rohadtul idegesítő...főleg hogy már rárakták gépre ami semmi hibát nem mutatott és raktak bele (direkt benzinesbe való) visszacsapó szelepet...jelenleg X-akta...
Én még új vagyok itt és szeretném a segítségeteket kérni. Tud vki jó szerelőt Győr-Moson -Sopron megyében? Jelenleg fogalma sincs senkinek arról mi a baja a jószágnak, pedig van...hidegen "dödögve" indul, vagy van hogy el sem indul. Ilyenkor gyújtás újra vár ismét, indít...aztán álló helyzetben gázfröccsöt adok, amikor is okádja hátul a kipufogó a füstöt, ami nem kicsit büdös, közben az erő meg nemigen jön meg:dödög...ez női nyelven van, nézzétek el nekem, nem tudom értelmesebben elmagyarázni. :)
Szóval minden egyes indulásnál mikor sokáig állok, utána ezt játszuk, ami alapjában véve egy kb. 3 perces folyamat, de rohadtul idegesítő...főleg hogy már rárakták gépre ami semmi hibát nem mutatott és raktak bele (direkt benzinesbe való) visszacsapó szelepet...jelenleg X-akta...
Atek18-09-2011 01:42:57 // 35900
Egyet értek az előttem szólóval. Alap hogy töltésmérés. Lehet átégett a díódahídad és motorként próbálja az aksi forgatni, az se perc leszívja az aksit. Mert alapból csak kifele jöhet a villany, viszont rossz egyenirányító diódákkal visszafele is. Nem meleg a generátorod?
Ferke17-09-2011 22:52:57 // 35899
Nem értem, hogy az ott hogyan tud rohadni, vízkáros autóknál szokott ilyen előfordulni. Tényleg olcsón megúsztad, ha nem is 200, de akár feleannyi körül mozog egy immo triumvirátus:)
Ferke17-09-2011 22:38:48 // 35898
Milyen autóvillanyoshoz vitted, aki nem mérte ki a töltést????:)) Szerintem el kéne vinni egy rendes szerelőhöz, így látatlanban mindenki csak ötletelni tud...
Tom145ts17-09-2011 16:03:02 // 35897
Sziasztok!
Már hetek óta kinlodok a kocsival..menet közben elkezd rángatózni kihagy a motor és kivillan a töltés ikon lemerül az akksi!valami leszivja!most voltam autovillszerelönél átnézték ujra kábelezték a hangcuccot meg kivetettem a riasztót de nem ezek voltak a bajok mert megint csinálta még aznap ahogy kihoztam a szerelötöl. a generátora gyanakszom, hogy tönkre ment!!Már csak azért is mert az elöbb vettem észre mikor raktam bele az akksit a kocsiba hogy ahogy rátettem a sarukat elkezdett a generátort irányából egy folyamatos bugó hang hallatszódni!De ugy hogy semmi nincs bekapcsolva kulcs sincs benne se gyujtás se semmii!!áll a kocsi és minden ki van kapcsolva!Mi és miért bughat? a generátor csinálhat ilyet ha elromlik?Vagy mi bughat folyamatosan abbol az irányból?
Már hetek óta kinlodok a kocsival..menet közben elkezd rángatózni kihagy a motor és kivillan a töltés ikon lemerül az akksi!valami leszivja!most voltam autovillszerelönél átnézték ujra kábelezték a hangcuccot meg kivetettem a riasztót de nem ezek voltak a bajok mert megint csinálta még aznap ahogy kihoztam a szerelötöl. a generátora gyanakszom, hogy tönkre ment!!Már csak azért is mert az elöbb vettem észre mikor raktam bele az akksit a kocsiba hogy ahogy rátettem a sarukat elkezdett a generátort irányából egy folyamatos bugó hang hallatszódni!De ugy hogy semmi nincs bekapcsolva kulcs sincs benne se gyujtás se semmii!!áll a kocsi és minden ki van kapcsolva!Mi és miért bughat? a generátor csinálhat ilyet ha elromlik?Vagy mi bughat folyamatosan abbol az irányból?
spick16-09-2011 21:10:05 // 35896
Üdv mindenkinek!
A probléma szerencsére megoldódott egy nagyon jó szerelő ismerősömnek köszönhetően :)
Leírom mi volt a hiba, hátha valakinek még jól jön az info:
A B1029 hiba: a hamutartóban lévő izzó kiégett (ez csak mellékes) :)
Az U1600: Immobiliser olvasótekercs hibáját jelenti, többen jelezték, hogy kontakt hiba is lehet. Elkezdtük azzal, hogy belepróbáltunk egy jó tekercset, de ez nem segített. Továbbhaladva eljutottunk a BSI-hez (kaszti vezérlő), szétkaptuk és hamar kiderült, hogy itt a hiba. A panel elkezdett "rohadni" 4-5 helyen, le lett mosva, tisztogatva és újra lett lakkozva az egész. Most úgy néz ki mintha új lenne, szerencsére nem votl nagyon előrehaladott a korrozió. Amikor visszakerült és pöccre indult a motor minden hiba nélkül, nagyon fellélegeztem, mivel ez a kütyü kb. 200000-be tuti belekerült volna.
Egy szakszervízbe nem hiszem, hogy megpróbálták volna ezt megmenteni :P
A probléma szerencsére megoldódott egy nagyon jó szerelő ismerősömnek köszönhetően :)
Leírom mi volt a hiba, hátha valakinek még jól jön az info:
A B1029 hiba: a hamutartóban lévő izzó kiégett (ez csak mellékes) :)
Az U1600: Immobiliser olvasótekercs hibáját jelenti, többen jelezték, hogy kontakt hiba is lehet. Elkezdtük azzal, hogy belepróbáltunk egy jó tekercset, de ez nem segített. Továbbhaladva eljutottunk a BSI-hez (kaszti vezérlő), szétkaptuk és hamar kiderült, hogy itt a hiba. A panel elkezdett "rohadni" 4-5 helyen, le lett mosva, tisztogatva és újra lett lakkozva az egész. Most úgy néz ki mintha új lenne, szerencsére nem votl nagyon előrehaladott a korrozió. Amikor visszakerült és pöccre indult a motor minden hiba nélkül, nagyon fellélegeztem, mivel ez a kütyü kb. 200000-be tuti belekerült volna.
Egy szakszervízbe nem hiszem, hogy megpróbálták volna ezt megmenteni :P
Kareszka198416-09-2011 20:36:14 // 35895
ez a katalizátor előtti szonda jele (csak egy van), az utánnalevővel (szintén 1) nem is foglalkoztam, mert az tutira kuka, mivel kiszakadtak a fűtőszálai :-/ ...de szereztem másikat, csak még nincs beépitve :)
bega198616-09-2011 18:36:32 // 35894
Ez valószínűleg jó, bár így multiméterrel ezt nehéz megállapítani 100%-ra.
0,1-0,8 V között kell ugrálnia a lambdajelnek üzemmeleg állapotban(hacsak nem szélessávú lambdaszonda van benne, de ez nem úgy néz ki mintha az lenne)
0,1-0,8 V között kell ugrálnia a lambdajelnek üzemmeleg állapotban(hacsak nem szélessávú lambdaszonda van benne, de ez nem úgy néz ki mintha az lenne)
Kareszka198416-09-2011 17:52:44 // 35893
sikerült utánnakérdeznem, felengedett állapotban kapcsol...nade most van más kérdésem O:-)
Tegnap rádugtam amultimétert a felső lambdám jelkábeljaira és az alábbi értékeket muattta:
klikk
A motor úgy 70 fokos volt az óracsoport szerint...
Ez most jó működés,vagy kuka a lambda? :-/
Tegnap rádugtam amultimétert a felső lambdám jelkábeljaira és az alábbi értékeket muattta:
klikk
A motor úgy 70 fokos volt az óracsoport szerint...
Ez most jó működés,vagy kuka a lambda? :-/
Kareszka198416-09-2011 11:08:22 // 35892
sziasztok!
kuplungpedálnál ami van kapcsoló...benyomott vagy felengedett pedálnál kell, hogy kapcsoljon??? ki lesz olyan kedves és aranyos, hogy megnézi multiméterrel? :)
kuplungpedálnál ami van kapcsoló...benyomott vagy felengedett pedálnál kell, hogy kapcsoljon??? ki lesz olyan kedves és aranyos, hogy megnézi multiméterrel? :)
Morzsi14515-09-2011 18:46:45 // 35891
Sziasztok
Sopron környékén keresek valami hozzáértő szerelőt nem tudna valaki segíteni?
Sopron környékén keresek valami hozzáértő szerelőt nem tudna valaki segíteni?
téglaci15-09-2011 16:56:39 // 35890
Sziasztok!
Keresek rossz , levetett 2.0 T.S. 156-hoz alapjárati motort szétszedés céljából.
előre is köszönöm
téglaci
Keresek rossz , levetett 2.0 T.S. 156-hoz alapjárati motort szétszedés céljából.
előre is köszönöm
téglaci
Ferke15-09-2011 14:26:15 // 35889
Dehogyisnem!:) Láttunk már karón varjút:)
Föckös15-09-2011 14:24:29 // 35888
há bocs de ezt nem lehet fikalógós röhögés nélkül bírni...
Dzsozy15-09-2011 13:53:56 // 35887
Méretét nem tudom a torxnak, de van a a házról képem a blogba. Igaz a hátulja,ami a szívócsonkra megy,meg az alapjárati moci is van ott, szétszedve is. De ha csak pucolni akarod, akkor max kézzel elfordítod a pillangószelepet a gázbowdennél, ha bowdenes, és kitudod úgy is törölgetni. :)
Oriza15-09-2011 11:30:10 // 35886
Nő vagyok, kék Alfával és elromlott a ventilátor, ami a levegőt nyomja be az utastérbe. Nem tudom, mi a baja, mert elforgatom és semmi nem történik.
Ha tudnátok ajánlani egy profit, vagy ha valaki már csinált ilyet, le kell bontani a fél elejét, hogy megnézzék hol a hiba?
Mert, ha nem, akkor megkérném a megbízható autószerelőmet, de ő nem spéci Alfás.
156-os, 2001-es, 1,6os és kék :)
Köszönöm előre is, Dóra
Ha tudnátok ajánlani egy profit, vagy ha valaki már csinált ilyet, le kell bontani a fél elejét, hogy megnézzék hol a hiba?
Mert, ha nem, akkor megkérném a megbízható autószerelőmet, de ő nem spéci Alfás.
156-os, 2001-es, 1,6os és kék :)
Köszönöm előre is, Dóra
Bilux15-09-2011 10:34:20 // 35885
Na akkor ide is hátha itt kapom meg a választ.
"Szevasztok!
Mostanában tanksapka levételkor akkora vákum van a tankban, hogy a hirtelen beszívott levegő miatt ki-kifröccsen némi benya is. Gondolom ez marhára nem egészséges dolog. Na most merre találhatom a tanszellőztetőt vagy hogy hívják?!
Talán az dugulhatott el..."
Autó 145 1,4TS 97'
"Szevasztok!
Mostanában tanksapka levételkor akkora vákum van a tankban, hogy a hirtelen beszívott levegő miatt ki-kifröccsen némi benya is. Gondolom ez marhára nem egészséges dolog. Na most merre találhatom a tanszellőztetőt vagy hogy hívják?!
Talán az dugulhatott el..."
Autó 145 1,4TS 97'
Riki14-09-2011 18:51:51 // 35884
valaki megtudná írni hányas Torx kulccsal lehet a fojtószelepházat levenni? , illetve esetleg nincs valakinek róla közelebbi képe. köszi
Atek14-09-2011 18:37:29 // 35883
Ha van sablonja azzal nem lehet elrontani !
Tom145ts14-09-2011 17:57:25 // 35882
Ennél a szerelőnél már voltam és egyszer már cseréltem hidrotőkéket és jol összerakta a hozzávaló sablonnal de nem kimondottan alfás...de akkor inkább elviszem Hari-hoz!!!Csak azért jött az ötlet h nem alfáshoz viszem mert nincs mostanába idöm elvinni máshoz csak itt a városba...de akkor ezek szerint inkább megéri várnom!
Atek14-09-2011 16:40:58 // 35881
Ja-ja ellehet rontani. A vezérműtengelyeket nem elég jelre rakni.Hivatalosan van egy-egy etalon amit a megadott henger szívó ill. kipufogó tengely egy egy bütykére kell rögzíteni a csapágycsésze helyére. Az fixája a megfelelő helyen a tengelyeket és úgy mehet össze ha jól tudom. A hozzáértők meg szemre tudják hol kell állni összerakáskor az adott bütyköknek. Csak olyanhoz vidd aki már látott ilyet. Mert lehet összerakja és jó de az első vezérlés módosító nyitásnál meg csatt lesz :D.
Atek14-09-2011 16:32:00 // 35880
Heli-coil menet javítás. Csak utána kell nézni ki foglalkozik vele. Ha így javíttatod a menet ugyanaz marad de acélból, mert egy acél "rúgót" menetet hajtanak bele. Na az nem szakad meg. Nekem így lett javítva 5 éve a 156. Azóta is tökéletes.
Piritu - 1.000.00014-09-2011 14:51:08 // 35879
Ha elég ügyes és nem jól rakja össze a vezérlést haza tudja vágni az egész motort. Egyszerűbb esetben csak gyengébb lesz és nem megy.
Kareszka198414-09-2011 14:45:48 // 35878
hát...lehet gebaszt csinálni könnyedém :-/
Tom145ts14-09-2011 14:24:59 // 35877
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha a kocsimban kiszeretném cseréltetni a vezmódot és nem kifejezetten "alfás szerelöhöz"höz vinném, akkor tud valamit rosszul csinálni?el lehet rontani a vezmód cserénél vmit?
Azt szeretném kérdezni hogy ha a kocsimban kiszeretném cseréltetni a vezmódot és nem kifejezetten "alfás szerelöhöz"höz vinném, akkor tud valamit rosszul csinálni?el lehet rontani a vezmód cserénél vmit?
Lewes14-09-2011 13:47:13 // 35876
Lacci véleményét osztom, 147-esen nekem is szakadt már meg a menet ha jól emlékszem 17-es volt, 19-es menetet csináltunk bele és esztergáltattam hozzá új csavart. Azóta volt már többször is cserélve olaj, semmi probléma nincs vele.
127_sud14-09-2011 11:57:09 // 35875
Sajnos igen, de van megoldás. A gyári csavar M18x1,5 menettel készült és van olyan csavar ami M20x1,5 menettel van és teljesen ugyanúgy néz ki mint az eredeti. Át kell fúrni a menetet sajnos. Ha kell csavar nekem is van kb. 1500Ft.
Lacci13-09-2011 20:38:15 // 35873
És lenne egy kérdésem, leginkább a 156-os Cartársakhoz, járt már úgy valaki, hogy a hátsó rugók kimúltak? le van esve a kocsi fara, de a lengéscsillapítók jók, és minden fel van csavarozva rendesen :D
simán 2 új rugó és kész?!
Köszi a válaszokat!!
simán 2 új rugó és kész?!
Köszi a válaszokat!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
518
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?