Forum >> Motorsport

Tedi22-11-2004 17:18:57 // 56
Én is várom már, mint a messiást, de nem jött meg az info az autodeltától, ami kell a cikkhez. :((
Azmo22-11-2004 10:13:54 // 55
Az jutott eszembe, hogy kéne építeni egy gocart-ot, aminek a mocija Alfa motor:) Át kéne persze alakítani valamelyik kisebb boxer mocit pl.:) Klassz lenne, csak kéne hozzá a technikai véna....
Halesz22-11-2004 00:59:13 // 54
Halesz22-11-2004 00:57:23 // 53
Sziasztok! A mostani hét képén szereplő autóról találtam még néhány fotót! :) http://www.race-cars.com/carsales/other/1062734270/1062734270pp.htm
..21-11-2004 21:43:39 // 52
Teddy hol a cikkem a turbos összekerekes GTről??:)) Várom:)
Tedi21-11-2004 20:56:53 // 51
Igen, de valamiért a GT kivétel. Ha rajtam múlt volna, akkor felfúrás+turbo :)) De ahhoz már összkerék illik. Mondjuk szvsz a 3.7-es 156-oshoz is az kellene...
Cacho21-11-2004 12:03:32 // 50
Az autodelta nem a blokkot fúrja 3.7-re?
Punisher21-11-2004 11:00:54 // 49
Nem értem miért mondogatjátok, hogy nincs Alfa Romeo motorsport, a jövőre már Túraautó Világbajnokságnak nevezett futamokon kívül.
Van az löbb említett 147 GTA Cup, ahol GTA kasztnis 2.0TS motoros 220 LE-s autók mennek. Az egyik barátom ment is ilyennel.
Van 147 JTD kupa, ahol 160LE-s régi típusú JTD-kel mennek.
A rally bajnokságban van Super 1600-as 147.
Vannak 1.6 F2-es 147-ek a rallyban. Ha van ABMoteurs TV csatornátok, lehet látni őket.
Láttam már rally cross 147-et.
Van GTV-R 3.0 pályautó pl. Engstler Motorsportnak. 300LE
Láttam már DTM 156-ot. Alább lesz róla kép. Coloni Motorsport.
Plusz a régebbi modellek is mennek erre arra.
A magyar pályautózásban is mennek Alfák: Borbandi Zsolt barátomnak 155 je van. Akinek van Alfissimoja megnézheti, valamelyik számban van róluk cikk.

Van itt Alfa motorsport, csak reklámja nincs. Ez itt a baj. Megint mondom. Reklám kell!



Ha lehetne feltölteni ide BMP file-t a fent említett autókról képeim is vannak!
Tedi20-11-2004 21:41:12 // 48
Létezik, a Eurosport ha jó kedve van, akkor közvetíti is :) Asszem' az LG Superracing Weekend keretein belül rendezik.
Andorka20-11-2004 17:48:39 // 47
Az igazi ralirajongó az egész mezőnyt megvárja, ha másnem akkor a H csoport miatt:-))) Amúgy nem kötelező N csoportban menni, lehetne A csoportos Alfát is építeni, esetleg egy JWRC-s modellt 1.6os motorral 210 lóerővel. Ahhoz persze már gyári támogatás kellene.Sajnos az olaszok meg a pályaversenyzésre figyelnek, a ralira már nem. Van még egy kérdésem: van Magyarországon Clio kupa. Létezik bárhol a világon Alfa márkakupa? (ahol "azonos" autók mennek)Annál olcsóbb autósport nincs, csak a gokartozás.
Tedi20-11-2004 17:38:30 // 46
Az Autodelta is kompresszort akasztott a GT-re.
Punisher20-11-2004 11:13:54 // 45
JA, nem tettem hozzá, hogy Novitec -ék kompresszort használnak ebben az esetben.
Punisher20-11-2004 11:10:55 // 44
A 320 LE Autodelta GT biztos komoly.
Szerintem a mindent vivő a 375 LE-s Novitec GT! 7.000 Euro-ért kapsz 1-2 lóerőt. Ha összeadom az új árával, még mindig olcsób, vagy kb annyi, mint pl egy Nissan 350Z.
Punisher20-11-2004 11:00:04 // 43
Értem én miről van szó. Csak egy kicsi elméláztam az ősidőkön.
wwwSentinelwww20-11-2004 10:54:17 // 42
Loool igy van kuzin igy van..... vagy mégsem? :-DDDDDDDDDd
Tedi19-11-2004 23:28:00 // 41
Na kuzinom, Te is a magabiztosság megtestesítője vagy :))
wwwSentinelwww19-11-2004 19:42:29 // 40
Huhh amugy én is gondolkodtam ezen pont a legutóbbi rallyn ami Fony nál volt, hogy Alfa miért nincs, véleményem szerint nem nagy élmény a Hondákat végigvárni, sőt gyakorlottab rallyrajáróknak szenvedés a dolog, de talán ezek a kis villyanborotvák jobban pörögnek és az őrült japánok megcsinálták azt hogy ne essenek szét magas fordulatszámon :-DDD Pörögni pörög, nem nagyon megy mondjuk. Szerintem a lényeg hogy ÓCSÓ ez nem is vitás. Alfa drágább lenne valszín. Bár lehet hogy nemtom... :-P
Tedi19-11-2004 19:37:58 // 39
Ez meg asszem' ugyanaz, csak szétkapva :)


Rakok be egy ilyen szépséget is
Bg.18-11-2004 22:12:40 // 38
A 10 hengeres, közép motoros 164-es, nem semmi autó:)) Az Alfetta GT,GTV6, turbódelta, Giulia GTA, SZ mind sikeres rally autó volt! A GTV egészen a 4 kerekes korszak elejéig az (egyik) leg ütőképesebb autó volt a mezőnyben!
..18-11-2004 22:03:43 // 37
Jó-jó de az én kedvencem (A matador) nem csinálta minden ezt meg minden második versenyen.Volt egy cikk, ahol leírták,hogy a OFFford rallyOn főhadiszállásán külön hangár volt a Colinunk által lenullázott autóknak mert nem fértek el ott ahova eredetileg azt az évi 2 3 Tk-s autót tervezték tárolni:)
Tedi18-11-2004 22:03:19 // 36
Pontosítok: nem turbot akasztottak rá, hanem kompresszort.
Tedi18-11-2004 22:00:23 // 35
Nem mondom el, majd holnap olvasd el a friss hírek között :))) Bocsi :) OFF Hát láttam én már őrült spanyolt is egy off celicát rommá törni még a 90-es évek hajnalán :)) ON
..18-11-2004 21:43:33 // 34
Teddy, A GT turbo AWD lesz? Amúgy igazad van az amortizáció miatt drágább a rally, főleg,ha vmi őrült skót kezébe adják a kormányt:))
Tedi18-11-2004 20:23:02 // 33
"az ETCCben sem állítgatnak hanem minden pályára egy arra hangolt futóművet raknak a kocsi alá." Na ezt nem tudtam, így már kicsit más a kép. Viszont az amortizációs kijelentésemet fenntartom :)) Meg azt is, hogy drágább a rallye, mint a pályaversenyzés. A GT turbo-ra már nem kell várni, az autodelta holnap mutatja be. :) 320 paci. Viszont abból kizártnak tartom, hogy legyártsanak annyit, amennyi kell a homologizációhoz.
lorinnyu18-11-2004 18:37:16 // 32
igazad van máshol is cserélgetnek dolgokat pl futó de szerintem a rallyban gyakrabban kell és többet cserélni.
..18-11-2004 17:26:59 // 31
Hogy a mai alfákkal miért nem csinálják?Egyszerű.Nehezek,mint az állat.A legkisebb alfa is 1300kg, egy honda meg nincs ennyi, legalábbis az előző generációs civicek nem voltak ennyire nehezek. Ha megnézünk egy pálya alfát (S2000) nem hiszem,hogy a formáján kívűl sok mindenben hasonlítana utcai társára. Rally futómű?Hát ha jól tudom az ETCCben sem állítgatnak hanem minden pályára egy arra hangolt futóművet raknak a kocsi alá.Szóval semmivel sem olcsóbb a gyorsasági verseny. Rallyban ugye, kell egy homologozizációs modell.És ha már rallyzni kéne,akkor sztem a GT összkerékkel és a mostmég "nemlétező" turbo motorral jó is lehetne.
Andorka18-11-2004 17:18:05 // 30
No, amiért a rali témát felhoztam: elvégre itt gyári autókat átalakítva is lehet eredményeket elérni. Egy homológ bukókeret, könnyítések, erősített futómű és kész az N-es Alfa:) A Honda-val miért csinálják ezt az emberek és egy Alfa-val miért nem? PR szempontból én pont a Hondát tartom az Alfa fő riválisának. Amúgy aki ismeri a ralit, az tudja hogy igenis van reklámértéke, itt mutatkozott be a Lancia (nem a Delta-val), a Saab , a többieket már mondtátok. Ráadásul itt autó formájú autók mennek(amihez nagyon hasonló alakúakat lehet látni utcán), nem holmi szappandobozok, mint a formaegyben.
Tedi18-11-2004 14:23:01 // 29
Tommi! Való igaz, a rallyban volt van és lesz is pr-érték. Többek között az általunk is annyira magasztalt Lancia Delta is így lett világhíres, de az off subaru és micu, vagy a toyota celica is. De milyen áron?! Ha belegondolsz, egy túrautó vagy más pályaautó fenntartása sokal kissebb öszegbe kerül, mint egy rallyautóé. A rally-ban jó ha van elég széles skálán változtatható futóműved stb. És akkor a szervizelésről nem is beszéltem, ami irdatlan mennyiségű összeget tud felemészteni. Sokal nagyobb a hibalehetőség az autó használatából kifolyólag. Acropolis rally-n egy szervízpont, egy komplett futómű csere. Én azt nem tudom megérteni, hogy Alfa 3x volt bajnok ETCC-ben, 1994-es DTM bajnok, 2x F1 bajnok, és mégsem úgy szerepel kis hazánk köztudatában, mint sikeres sportmárka. Ergo: manapság szar a PR, de ez már egy másik topic témája.
Tommi17-11-2004 19:59:00 // 28
Teddy! Azért gondolj bele, hogy a raliban igenis volt reklámérték már régen is. Szerintem :) Sok autógyár és autótípus köszönheti a népszerűségét a ralinak, akik egyébként nem biztos, hogy a "sima" reklámozásba fektetett horror összegekkel hasonló népszerűséget tudtak volna elérni. Amelyik autómárka egy-egy versenyágban sikeres, az bekerül a köztudatba (pláne ha kicsit segítenek is a cég marketingesei ügyesen kihasználni a sikereket) és a vásárló-jelöltek arra gondolnak, hogy "hú, ha ezek rali/túraautó/akármilyen szériában sikeresek, akkor tudhatnak valamit és biztos fasza vasakat csinálnak" - legalábbis én így gondolkodnék :) Nekem pl igenis számítana valamennyire, hogy az adott gyártónak milyen sportmúltja van. Gondoljatok bele, hogy annak idején a Bentley (20-as és 30-as évek) vagy a Jaguar (50-es évek) is a versenypályákon szerzett hírnevet és tulajdonképpen a mai napig az akkor felépített hírnevéből él. Na, kicsit elkanyarodtam az Alfáktól :)))
Tommi17-11-2004 19:51:12 // 27
Punisher! Azt vágom, hogy régen is volt rali, még ha a mostanitól kissé eltérő formában is. Én kifejezetten a rali vb-re értettem, hogy később indult, nem magára a versenyzési formára.
Punisher16-11-2004 15:06:04 // 26
Itt van nektek Pininfarina 164 Procar pályaautója 1988-ból. Soha nem állt rajthoz.


Ez meg csak egy 164 pályagép.
Punisher16-11-2004 14:40:31 // 25

Ezek is pálya autók.
Punisher16-11-2004 14:37:03 // 24
Rally volt régen is. De nem zárt pályán mentek, hanem közúton. A nézők akkoriban nem igen tudtak eljutni a versenyekre, mint manapság, és a TV-ben sem lehetett megnézni a rally összefoglalót. Nem volt igazán reklámértéke. Az egyetlen, nagy tömegeknek is szórakozást nyújtó autóverseny a forma 1 volt.
Punisher16-11-2004 14:32:28 // 23
Versenyezetik azokat az Alfákat, csak épp nem kedves hazánkban. Mert ugye 147-es Alfák mennek a nemzetközi mezőnyben, igaz kevés sikerrel. Nem is értem mi értelme van egy kompakt kategóriás autót indítani a Super 1600 - as kisautók között, mint a Punto, Polo stb.
Tedi16-11-2004 13:55:19 // 22
Szvsz ennek "történelmi" okai vannak. Az 50-es években a pályaversenyzésnek volt a legnagyobb PR-ja, akkoriban rally talán még nem is volt. És ma is sokkal nagyobb PR lehetőségek vannak az ETCC-ben, az F1-ben, mint a Rally-ban. Viszont ha fordítva lenne, fix, hogy a rally-ba nyomták volna a több zsetont.
Tommi15-11-2004 22:13:34 // 21
Javítsatok ki, ha tévedek, de amennyire én tudom, az Alfának a rali sosem tartozott a legfontosabb versenyágak közé, mindig is inkább a pályaautózásra összepontosítottak. Jó, volt néhány próbálkozás, de alapvetően nem fektettek bele óriási energiákat... Mondjuk az autósport első perctől kezdve fontos volt az Alfának, hiszen abban az időben nem volt marketing, PR úgy, mint most és a versenypályák kiváló alkalmat adtak a reklámra. Ha megnéztek más tradicionális márkákat (Merci, BMW pl), akik hozzánk hasonlóan nem ma kezdték az autógyártást, látni, hogy ők sem törték össze magukat a rali porondján és máshol alapozták meg a hírüket. Ellenben a "fiatalabb" gyártók - itt főleg a japánokra gondolok - nem lehettek ott mondjuk Mille Miglián, Targa Florion, különböző híres és tradicionális pályaversenyeken, eleinte jópár évig a Forma-1-be se, tehát más úton kellett nekik "betörni" a versenyzés világába. A rali vb például sokkal később indult, mint az F1-es cirkusz és eleinte kissé kaotikus volt. Igaz manapság szintén az :((( De remek lehetőség volt az autót rendkívül igénybe vevő futamokon a bemutatkozás és ha jöttek a sikerek, az az utcai eladásokban is látszott.
Tedi15-11-2004 21:41:36 // 20
Az ilyen repis előfutóknál mindig "versenytempóról" van szó, amennyire én tapasztaltam. A lényeg, hogy legalább az SPQR "versenyeztet" Alfákat és repi szempontból sem elhanyagolható.
Andorka15-11-2004 18:22:00 // 19
A Kővárys tesztről jutott eszembe ez, pontosan. Ha a Hondákkal (mint az Alfa legverenyképesebb konkurenciája) képesek ralizni, akkor vajon az Alfákat miért nem versenyeztetik? Amúgy az előfutó Alfák versenytempójától ugye senki sem kerget hiú ábrándokat... Láttam őket Egerben, Veszprémben többek között. Szép reklám, de nem a jó közönségnek, szvsz! Talán jobb lenne a Clió kupán safety car-nak Alfát adni, fogékonyabb vevői réteg előtt mutogatni.
Bg.15-11-2004 17:24:20 // 18
Ki mondtad a lényeget:"Egy jól felkészített autó "
Tedi15-11-2004 10:41:56 // 17
Tommi Ha tudjuk ha nem, úgyis megosztod Velünk :) UGYE??? :)))))) Andorka Tévedés, én sem csak a pályaversenyekért vagyok oda. SŐT! A Rallye-t szeretem a legjobban. 94-ben szívtam be a parafingőzt, azóta el nem ereszti az orrom :))) Ranga Laci + Lancia Delta Evo rulez :)))))) Ja és Tommi is hasonló cipőben van, szóval nem vagy egyedül. :) Az SPQR-es 147-eseket asszem' 2 hete próbálgatta a Viasat 3-on a Kőváry dottore. Akkor mondta Kanyik doktor, a szervizisten, hogy még a murvás versenyeket is kibírták bármiféle hiba nélkül, pedig ők már versenytempóban mennek. Azt én sem értem, hogy miért nem jó az Alfa murván. Egy jól felkészített autó legalább olyan jó murván, mint aszfalton.
Tommi14-11-2004 16:34:58 // 16
Ha már autósport: gondolom azt mindenki tudja, hogy a lóherés matricának mi a története :)))
..14-11-2004 14:25:25 // 15
Ja jövőre itthon is kiírják a Historic Rally-t.A verseny beharangozóját olvasva nagyon megörültem,hogy alfákat is várnak.Úgyhogy ha a mostaniak nem is de a nagy öregek (Giulietták,Alfetta GTV-k) megmutathatják,hogy volt egy idő amikor az alfák uralták a motorsportot és nem csak szép de baromi gyors autókat is csináltak.
Punisher14-11-2004 14:20:28 // 14
És bátran elmondhatjuk, hogy a világ az Alfa Romeo-nak köszönheti a Ferrarit, meg Michael Schumachert. Ja, és ha tisztán a gyökereket nézzük, akkor a Ferrari gyakorlatilag Alfa Romeo. HA HA HA
..14-11-2004 14:17:42 // 13
Alfa kocsinál büszkék vagyunk a sportos szívre.Tehát igenis versenyezni kell velük.Egy kis átalakítással simán versenyképesek.Pl sztem egy jól felkészített 155 Q4 ott lehetne rallyban is,hiszen kb olyan nehéz és nagy mint egy OFF toyota celica GT 4On.Méghogy nem megy az alfakocsi murván...Nézzétek ezt:)

Bg.14-11-2004 13:56:37 // 12
De ezek teljesen széria gépek mindenféle + merevítés nélkül, csili-vili 17-es felnivel.
Punisher14-11-2004 13:53:24 // 11
Az őskorban, amikor a Scuderia Ferrari az Alfa versenycsapata volt (ma lehet hogy tuningcégnek neveznénk), és az ágaskodó ló még az Alfákat díszítette. No itt kezdődik a motorsport.
Punisher14-11-2004 13:43:17 // 10
Mé nem megy murvára? Ott vannak a 147-es rally gépek. Akkor azok mire valók? Aszfaltra, murvára, hóba, sárba, földre, homokra, rallyra.
Bg.14-11-2004 13:06:30 // 9
Alfával épeszű ember nem megy murván ott a pont
Andorka14-11-2004 13:00:10 // 8
A magyar rali OB 2004-es szezonjában előfutók voltak az SPQR Alfái. Tudom, hogy itt mindenki a pályaautózást szereti(rajtam kívül...), de mégis. Mondjuk más kérdés h Alfával épeszű ember nem megy murván...
Bg.12-11-2004 21:59:50 // 7
156 ETCC Röviden: Giovanardi 3 szor volt Europa bajnok, Tarquini pedig 2003 ban. Sajnos idén elbénázták az EB-t a fiúk (egyéni második hely lett belőle). Összesen 97-2003 között 4-szer volt bajnok az Alfa 156. Az F1-hez hasonlóan a sok olasz győzelem után itt is szabályokat módosítottak - ennek az eredménye, hogy a BMW komoly vetélytársa lett az Alfának, és idén el halászták az összetett eredményt:(( Jövőre magasabb szinten következik a folytatás, az F1 és a Rally VB mellet, ez lesz a harmadik autós világbajnokság. Ezt a versenyt szívó 2000-es autókkal játszák, az első vagy hátsó kerék meghajtás engedélyzett. kb 260-270lovat teljesítenek a gépek. Persze közel sem ennyi, de bevezetőnek elmegy:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.