Forum >> Szerelőműhely
pb_29-04-2005 08:39:38 // 4671
Én 1. +közelítésből leszedném a kereket és +nézném a fékcsövet, a féknyerget, és a féltengely gumiharangot. Aztán ha ott minden rendben van, akkor a váltó féltengely kihajtását nézném +(ott van 1 szimmering ahol, altalában ki szokta nyomni az olajat). Aztán pedig a szrevotartályból kimenő csövet venném szemügyre(itt is szeret folyni az olaj), ill. a kormányműnél az olaj csövek csatlakozásait.
András bácsi29-04-2005 07:50:18 // 4670
Ugyanez van a 166-ban is, de kapható boltban is. Bár ott is húzós ára van, kb. 1600-1700HUF. Gomboc állítólag szerzett 800-ért.
admirális29-04-2005 07:27:14 // 4669
Menni megy biztosan, csak sokkal csúnyább sárgás színe van mint a gyárinak. Az enyémben is ilyen van, mert a gyári valszeg horror összegbe kerül, de annó nekem ment úgy egy ideig a kocsi, hogy jobb oldalt gyári, bal oldalt Tungsram... Hát elég bénán nézett ki. Azóta a másik is cserélve lett.
Barni14728-04-2005 22:22:55 // 4668
Mértem tesco gazdaságossal, félprofival ( 20Mohm), és profival ( automata max 20Mohm) . Hidegen csak 0.000 mutatott a műszer, kb 50-60 foknál már 0.460-520 Kohm ot mértem , üzemmelegen pedig 220 Ohm körül. Hagytam visszahűlni és fokozatosan nőtt az ellenállás kb 750-ig. Itt feladtam 40-50 Celzius), mert itt már csak néha sikerült mutatnia értéket. Olyan mintha gondolna eggyet és nem adna jelet hébe-hóba. Holnap megint méregettem, de megnyugtatás végett biztos hogy kicserélem( cca 3500 FT) , talán végre lecsökken a fogyim.
veteranviking28-04-2005 22:06:44 // 4667
156 tulajok figyelem!
Az első lámpában a helyzetjelző spec izzó.Boltban nem kapható,csak szalonban megveszed drágáért.
Lámpacserémnél a villamosságis skac simán berakta a gyári 12V6W helyére a szabvány12V4W égőt.Nagy örömömre mert,a gyári izzo 2000.-huf/db.
Hibátlanul mükszik:))
Paco28-04-2005 22:00:03 // 4666
Elkezd recsegni, karcosan veszi a sebességeket. De akár a váltóból folyik, akár a fékből, szóval akármi a problémája én nem mennék vele Bp-Kaposvár-Bp-t.
Rumi28-04-2005 21:51:12 // 4665
öhö
jó akkor jobb ötlet hiján a váltóból folyik
köv kérdés: ezzel mennyit lehet elautózni
jó ha nincs a váltóban olaj szétbarmolodik nyilván
de érezhető ha már nagy a gáz (pl.: jobban recseg a szokottnál v. bárhogy máshogy)
vayg szép csendben alattomosan vágja tönkre?
szóval rohanjak a szerelőhöz vagy megteszi még a bp kaposvár oda-vissza távot a hétvégén :-)
Paco28-04-2005 21:42:45 // 4664
Ugyanazon a folyadékrendszeren van mint a fék. Ha a fékfolyadék nem fogy akkor nem lehet az.
Paco28-04-2005 21:41:59 // 4663
A váltó?
Hmmm.. A váltóból jön ki a két féltengely, és azok végén van a két első kerék :)
Rumi28-04-2005 21:27:47 // 4662
az ott van a kerék fölött- mellett- közelében valahol?
GPti(V6)28-04-2005 21:25:57 // 4661
vagy kuplung hidraulika?
Rumi28-04-2005 21:03:11 // 4659
Segitség! nem értem!
a kocsi alatt a bal első keréknél rendszeresen találok valamit. ez a valami olaj. meglehetősen nagy mennyiségben távozik a kocsiból. na most tudtommal ott csak fék olajhoz lehet köze a dolognak. igen ám,l de éjjel nappal figyelem a szervo tartályt és ott viszont nem akar esni a szint, akkor honnan fogy az olajam?
na ezt nem értem
GPti(V6)28-04-2005 20:14:07 // 4658
Sziasztok.Kéne egy kis segitség a haveromnak.75 v6 3.0 kéne motor v. melyik jó bele és körülbelül quanta costa és kardánnok.Ha lehet ne a legdrágább megoldást tanácsoljátok.Elöre is köszi mindenkinek.
admirális28-04-2005 19:14:44 // 4657
Szerintetek 156-ra fel fog menni a 147 lemezfelnije?
Stee14628-04-2005 17:33:38 // 4656
Ha többször is megy a tisztítás akkor az jó hír.
Nem bánnám ha nem kellene soha alapjárat mocit cserélni. :)))
Mostmár lassan azt hiszem én értettem félre valamit a szerelőnél. :)))
bb1828-04-2005 16:59:53 // 4655
ha a riasztó tudja a kp zárat akkor annak semmi akadálya, de ilyen immobiliser-riasztó összekötést sztem nem vállal mert csak a gondot veszi a nyakába ( tapasztalat ) inkább tetessél be egy ujat ami mindet tudja. én reggelre viszek egy corsát abba kb 35e mindenestül.
Robi28-04-2005 16:04:41 // 4654
Immobiliserhez nem szakért?
A feladat egy Renault Clio lenne. A gyári távirányító infrás, az vezérli az immobilisert is. Ezzel csak annyi a baj, hogy az infra vevője mindig beszarik.
Van az autóban egy riasztó is, amit rádiós távirányító kapcsol. Na erre a rádiós távirányítóra kellene átkötni a gyári immobilisert és kp zárat is.
Meg tudná oldani a cimborád?
bb1828-04-2005 15:57:29 // 4653
nem tudom alfában hogy van de japánokban rendszeresen tisztitottam alapjárati motort. mit mondtak miért csak egyet bir ki ?
bb1828-04-2005 15:55:59 // 4652
van egy villanyász cimborám aki klimát is tölt és ért is hozzá.érdekel?
meg injektor riasztó miegymás, és tisztességesen fel is van müszerezve.
pb_28-04-2005 15:07:49 // 4651
Még nem jött +, sajna.
a28-04-2005 14:49:52 // 4650
Gratula :) Nagyon jó kis útmutató :)
granturismo28-04-2005 14:47:05 // 4649
Már válaszoltam is.:-)
pb_28-04-2005 14:29:46 // 4648
Hi GT!
Levelemet olvastad?
granturismo28-04-2005 14:22:18 // 4647
sziasztok
A Fiat is használja ezt a befecskendező rendszert (Bosch 1.5.5) ami a TS motorokon van. Az hogy csak 1-szer tisztítható az nem állja meg a helyét erre én vagyok az élő példa kb 5x tisztítottam és utána kb fél évre mindig jó lesz.
Talán annyi pontosítás, hogy pontosan az a gond ezzel a rendszerrel, hogy nincs különálló alapjárat megkerülő rendszere hanem az alapjáratot is magának a pillangószelepnek a billegtetésével szabályozza. Jelenleg már egy autógyártó sem használja ebben a formában. Az olaszok mellett az Opel használta még.
Írtam egy cikket erről a kérdésről régebben.
Aki már olvasta attól bocs.
Link
Tom1228-04-2005 13:13:07 // 4646
Akkor valamit megjegyeztek úgy mellékesen, hogy "ezt nem lehet tisztítani, csak cserélni"... Csak azt nem mondták hozzá: Mert a főnök megtiltotta. :-)
a28-04-2005 13:04:06 // 4643
Nem hiszem... Ha nem kifejezetten úgy mész oda, hogy tisztítsák ki, akkor azonnal kicserélik. Gyak ugyanannyi meló, és sokkal többet el lehet kérni érte. Egy kis tisztításért nem lehet elkérni 1 rezsi munkaórát sem, míg egy cseréért akár 2-t is... Plusz az alkatrészen is van haszon...
Eddigi legolcsóbb alapjárati motor ami "átment a kezemen, az 26k huf volt anyagárban.
Tom1228-04-2005 12:53:21 // 4642
Nekem volt hasonló gondom tavaly szeptember környékén. Csak nálam az volt elég "kellemetlen", hogy nem mindig ingadozott a fordulatszám. Néha alapjáraton, néha menet közben, ha épp nem volt benn sebesség. Azért írtam, ""-ben, hogy kellemetlen, mert igazából életveszélyes volt. Akkor "telt be a pohár", mikor egy hegyi szakaszon, dombról lefelé fulladt le, kb. 120-nál. Elég izgalmas volt, ugyanis egyszerre kanyar jön, szervó leáll... Megoldottam a helyzetet, de hazáig inkább állandóan volt benn valami sebesség. Az első utam aztán a szervizbe vezetett. Most nincs nálam a számla, hogy mit cseréltek, kb. 73k-t fizettem az biztos, de azóta semmi gond. ...persze lehet, hogy jól átvágtak, mert csak tisztítás volt, de majd legközelebb jobban oda figyelek!
a28-04-2005 12:31:09 // 4641
Szerintem folytószelepház-pillangószelep-alapjárati motor tisztítást igényel a szerkezet.
a28-04-2005 12:28:35 // 4640
Egyszerű magyarázata van: alapjárati motor mellett pillangószelepet is tisztítanak. Ha csak hullámzik az alapjárat, akkor az a pillangószelep tisztításával ált. elmúlik. Olyankor a pillangószelep nem tud rendesen visszazárni a kosztól, ami felgyülemlett a csőben.
Ha csak guruló autónál jelentkezik, az az alapjárati motor. Ugyanis az alapjárati motor az oxidáció és a kosz miatt nem érzi, hogy a fordulatszám eléri az alapjárat szintjét (ami guruló autónál kicsivel alacsonyabb, mint állónál), és ejti tovább a fordulatot a motor. Amikor már túl mélyre kerül (kb 500 rpm), a computer beleavatkozik, és ad egy gázfröccsöt, ami felnyomja a fordulatot egy pillanatra (kb 1500 rpm - lefulladás elleni védelem). Ha a kerekek megállnak, az alapjárati motor kicsivel magasabb alapjáratot állít, amit viszont már érzékel koszosan is, így ha a kocsi megáll, az alapjárati motor megfogja az alapjárat zuhanását, mielőtt a computer beleavatkozna.
a28-04-2005 12:21:53 // 4639
"...az alapj. moci csak egy tisztítást bír ki következő alkalommal már cserélni kell..."
Ez nem igaz. Tapasztalatból mondom.
TtK28-04-2005 11:29:29 // 4638
Banya:
Milyen műszerrel mérted? Lehet, hogy a 3 Megaohm már túl van a méréshatáron, azért mutat szakadást. Az is lehet, hogy már nincs elég kakaó a multiméter elemében és nem tud elég áramot átnyomni a mérendő ellenálláson.
mikey28-04-2005 11:11:06 // 4637
sziasztok, nagy kerdesem lenne: vennek egy kerekort de a csavar 156-on volt, nekem meg 145-om van. kompatibilisek ezek?
kertecs28-04-2005 10:55:58 // 4636
Az első kérdésre kerestem a választ : ))
Stee14628-04-2005 10:16:24 // 4635
Hali!
Pontosan nem tudom mire keresed a magyarázatot. :)
Ha azt kérdezed, hogy miért csak egyszer lehet tísztítani(utána rendszerint kuka) azt nem tudom. Én személy szerint kőhülye vagyok hozzá, Szamosiék mondták hogy ez a tapaszttalat. Elég nagy multjuk van a szakmában, tehát hiszek nekik.
Ha pedig azt kérdezed, hogy miért javul meg az alapjárat a tisztítástól, na ezt végképp nem tudom. :)))))
SzJ28-04-2005 09:48:09 // 4634
Nekem a 33-on volt két relé is, egy-egy bíztosítékkal. meg kellene keresni a reléket, mert az kapcsolja a feszt a kompresszornak.
pb_28-04-2005 09:48:06 // 4633
Igen, ha gyors választ akarsz, akkor műszerek.
wwwSentinelwww28-04-2005 09:25:36 // 4632
Na ez tuti nem fog menni. V6 om vam, nyomom neki, fura ha nem eszik sokat :) Mondjuk amikor Debrecent megjártam Légtömegmérő nélkül ( le volt esve a kábel ) azt megéreztem de azt is csak napok múlva :))))))))
pb_28-04-2005 09:10:54 // 4631
Mondjuk a fogyasztásból.
wwwSentinelwww28-04-2005 08:58:07 // 4630
Köszi a próbálkozásokat, viszont egy dolgot nem értek. Voltam két klímásnál is. Megnézte, még volt benne kevés gáz, azt mondta arra elég hogy feltöltsék de lehűteni nem fog már, sziszegett amikor benyomta a szelepet, szóval van még egy kevés benne. Namost, a "szakember" azt mondta hogy nem tudja feltölteni a klímát mert nem indul be és nem tudja beszívni a gázt. Ha ez igy lenne, akkor igen érdekes paradoxonnal lenne dolgunk. Egy ismerősöm mondta, hogy a kocsijában a klíma nem ment. Egy csomó szerelőhöz elvitte, majd végül egy emberke rájött, hogy azért nem kapcsol be mert nem volt benne gáz és semmi baja sem volt, tehát lehet benne ráció. Holnap viszem a szerelőhöz, ugyis légszűrőcserém lesz, meglátjuk hogy testkábel vagy valami más. Még valami. Ugy gondolom hogy rossz a lambdaszondám, viszont, amig nem volt bedugva, addig 1200 volt az alapjárat, most már normális, és nem is ingadozik, bár a laptop mutatta, hogy nem frankó vele valami, igaz csak annyit, hogy nem megy rendesen, de ez talán lehet más dologtól is. Van otthon még egy szondám, ha bekötöm, és megy, honnan jövök rá hogy ez frankón működik? Csak diag progi vagy máshonnan is lehet?
Scott28-04-2005 08:17:45 // 4629
Ha nem kapcsol be a kompresszor, az közel sem biztos, hogy azért mert nem kap feszt, ez túl egyszerű lenne :)) Minden klíma rendszerben van egy nyomás érzékelő, ami arra szolgál, hogy ha nincs elég nyomás a rendszerben ( azaz nincs elég gáz ), akkor nem ad jelet a kompresszor felé, ergo nem kapcsol be. Ez azért van kitalálva, hogy ne menjen tönkre a kompresszor ( gáz nélkül nem illik járatni ) .
kertecs28-04-2005 08:15:19 // 4628
Hello!
"az alapj. moci csak egy tisztítást bír ki"
Erre magyarázat is van? Kiváncsi vagyok, mert épp valamelyik héten szedtem le az alapjárati motortomat (1.8 TS 16V) és próbáltam kipucolni. Szerintem sikerült valamit elérni, mert előtte néha lesett a fordulat 500 körülre ha motorféknél leléptem a kuplungról.
Ez most szeritem megjavult.
perdix15528-04-2005 07:17:06 // 4627
Tavaly az egész klímarendszert újítattam fel. Külön szerelőbrigád a klímakompresszor leszereléséhez és külön emberke annak szétszedéséhez és összerakásához. majd újra a szerelőkhőz vissza.... Ami hibatípust viszont leírsz, az nekem ismerős, mert feljavítás után előjőtt, még mérges is voltam, hogy mrgin vmi besz@rt. Szvsz a köv: Ha van fűtés, ill. alaphűtés, de nem kattanik, akkor a kompresszorhoz nem ér el az áram, amit le írtál, illetve a testkábel, a negatív kábel leszakadhatott, vagy kijöhetett a helyéről. Erre nagy az esély, mert azon a részen igen meleg van, a kábel a forrósodástól megkeményedik és egy idő után a rögzítési ponttól elválik. Nehezen lehet hozzáférni, de nálunk is ügyes szerelő esetleg tükör segítségével visszatudja fogatni. Szvsz én erre gyanakodnék...
Stee14628-04-2005 06:54:56 // 4626
Tegnap előtt voltam Szamosi mesternél ugyan ilyen problémával.
Az ingadozást az LMM, vagy az alapjárati moci okozhatja esetleg mindkettő.
Ha kitsztítják ezeket a cuccokat akkor elvileg megszűnik az ingadozás. Viszont az alapj. moci csak egy tisztítást bír ki következő alkalommal már cserélni kell(kb.50e huf). Tehát érdemes várni az első tisztítással, ha nem fullad le a motor és nem okoz különösebb problémát. Nekem is azt ajánlották, hogy menjek vele addig amíg nem kezd fulladozni alapjáraton és akkor majd kitakarítják. (nálam egyenlőre csak időnként ingadozik és akkor sem fullad le)
Persze ez a spórolósabb megoldás, azt is meg lehet csinálni, hogy kicserélteted az említett cuccokat újra(100e+ Ft.) és végleg megoldódik a probléma.
Robi28-04-2005 01:02:47 // 4625
A számom fent van az oldalamon, de ha külön kéred, szívesen elküldöm mailben is. :PPP
Az időponttal kapcsolatban: egyeztess Pacoval, hogy neki mennyire rossz a vasárnap. Ha nagyon, akkor szombaton délelőtt csináljuk a te gépedet, délután Pacoét. Persze csak ha megfelel. ;)
Bandita28-04-2005 00:02:47 // 4624
Talán a szonda nem szól bele annyit mint az alapjárati motor, aminek esetleg most lett véres a nyaka?
Danibá27-04-2005 23:53:42 // 4623
Segítsetek!!
Most volt cserélve a lamda szondám és a főtengelyjeladóm, (meg gyertya és vezérműszíj + görgők is). A szonda és a jeladó hibáját a számítógépes teszt jelezte. Kb 600 km-t mentem a csere óta és alapjáraton egyre sűrűben ingadozik a fordulatszám 500 és 1500 között, ütemesen és gyorsan. Ilyenkor ha leveszem a gyújtást, majd újra visszateszem akkor általában jó lesz, vagy ha elindulok akkor is stabil marad, de megállásnál alapjáraton újra ingadozik. egyre sűrűbben van. Szerintetek?? Rossz a szondám?
Akinek van ötlete eldobja a dani@vodafone.hu-ra is!! Help me!! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
599
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?