Forum >> Szerelőműhely

gabi3311-03-2005 10:03:15 // 3029
Tetszik ez a felkészültség. :)
gabi3311-03-2005 09:58:10 // 3028
Az enyém IAW. Ha hazaértem rápróbálok a pillangószelepre.
granturismo11-03-2005 09:53:40 // 3027
Sziasztok. A 146 TS-ekben tényleg nincsen benzinszűrő. A boxermotorosokban van. A jobb hátsó kerék előtt a alul a padlólemezen van egy fekete műanyag fedél. Az alatt van a szűrő. Az a vicc hogy a fedél a TS-eken is ott van, de alatta nincs semmi. George Tudom mi a probléma. A fojtószelepedet kellene megtisztítani. Többször ajánlottam már a Fiatbravo.hu oldalra írt cikkemet a témával kapcsolatosan. A Bravo 1.2 16V motoron ugyanolyan Bosch 1.5.5 befecskendező rendszer van mint a te autódon. Leírtam a tisztítás menetét. Nagyon fontos a pillangószelep precíz visszaszerelése amire külön kitértem. Ha jól értem gabi33-nál is ez volt a probléma. Elég gyenge pontja ez az alkatrész a befecskendező rendszernek. (már megint a Bosch) A Bravósok is rengeteget szívtak vele. Az olaszokon kívül csak az Opel használta ezt a rendszert, de ők sem sokáig. Ha a tisztítás nem segít akkor sajnos csere. A Bravónál a kartergázvisszavezető csövön feljövő olajköd összekeveredik azzal a finom porral ami a levegőszűrőn átjut és ez egyrészt eltömíti másrészt koptatja is a fojtószelepet. Ráadásul mivel itt nincs külön alapjárati megkerülő rendszer, bármilyen apró probléma az alapjárati szabályzás anomáliáiban mutatkozik meg. Igazából a Fiatnál jó minőségű finompapíros szivacsrátétes levegőszűrő (Pld Tecnocar EA 841) javasolt ha jó rémlik ez a szűrő jó az Alfába is. A sportlevegőszűrő használata a porérzékeny alkatrész miatt ezen a rendszeren nem javallt vagy ha már van akkor sűrűbb tisztítással, olajfelszórással. A cikk.
Robi10-03-2005 23:52:23 // 3026
Az indítási problémának elég sok oka lehet. Nekem a következők segítettek: - új izzítógyertyák - olyan akksi, ami nagy áramot tud leadni, kicsi a belső ellenállása - felújított önindító Utóbbi kettő azért fontos, mert így jóval gyorsabban teker, és könnyebben indul. Még az is lehet, hogy visszaereszt az AC-d, és ilyenkor mindig újra fel kell kapja a gázolajat. Mondjuk az is relatív, hogy van kompresszió. Mennyi a kompresszió végnyomásod? Ha gondolod, keress meg, átnézem a mocidat, hátha tudok valami okosat mondani.
gabi3310-03-2005 23:13:37 // 3025
Az alapjárat azért még egy picit ingadozik, főleg gázelvételnél.
gabi3310-03-2005 23:12:30 // 3024
A bronzkúp bemaródásából látszott, h. pontatlan az illesztés, ezért egy picit ferdén raktam vissza (az egyik csavart kevésbé húztam meg):
VinceP4 (Il capitano)10-03-2005 23:08:35 // 3023
Ilyen dög hidegbe hosszú (több napos) állás után 500-al indul be, majd annak rendje és módja szerint eléri (lassan) az 1500-öt. Szerintem az olajam túl "sűrű".
GEORGE10-03-2005 23:07:42 // 3022
mit csináltál vele, hogy legalább nem fullad le?
GEORGE10-03-2005 23:07:02 // 3021
Megadhatta magát, vagy szorúl, tisztitás sikeres lehet,
gabi3310-03-2005 23:05:15 // 3020
Nekem is kellene egy új ,mert nem tudtam tökéletesen megcsinálni, de most már nem fullad le.
Wickey10-03-2005 23:03:28 // 3019
Persze. Egy offos 98as Forddal. Le is cserélődött patent karburátoros autóra :-)))
gabi3310-03-2005 23:03:22 // 3018
Pótlevegő szabályzó motor!
GEORGE10-03-2005 23:01:57 // 3017
Alfistik. Ma egy kölcsön kapott gyújtó trafóval jöttem haza mert az enyémmel egyre sürübben nem akart felpörögni a motor. Egyetlen egyszer ugyan produkálta a jenséget de egész jól mükszik most. DE! Mi okozhatja azt a jelenséget ami már a trafó sor csere elött fent állt, hogy amikor mész akaármenyivel s kinyomod a kuplungot lefullad a motor vagy ha nem akkor leesik 500-ra afordulat majd felugrik 1500 környéker s majd egyre csökkenő amplitudoval megnyugszik! Hm.................... Járt már valaki így közületek?
Paco10-03-2005 22:46:44 // 3016
1 passz. 2 jeladó. 3 cucc ki, bekövesedett zsír ki, újrazsíroz, visszaszerel, ablakgumik kicserél. 4 go to fényező topic :)
gabi3310-03-2005 22:29:12 // 3015
sokat sz*ptam vele én is.
gabi3310-03-2005 22:28:30 // 3014
ablakemelő: kárpit le WD40
Péter14510-03-2005 22:26:43 // 3013
Sziasztok! Szeretném veletek egy-két autuális gondomat megosztani, hátha gyorsabban találtok rá megoldást, mint én! 1., hidegindítás, pocsék, nagyon de nagyon. 10.-re esetleg beindul. Voltam már Bián, Hűvösön is, de nem oldódott meg. Azt mondják, hogy kompresszió van, gyertyák újak, mégsem indul. Nyáron se. Bezzeg ha beindul és 1 km után leállítom, akkor pöccre. No meg melegen is. Ha indításnál nem nyomogatom a gázpedált, akkor esélyem sincs. 2., Fordulatszámmérő, vagy a jeladó megy-e tönkre előbb? Mivel szerves egységben dolgoznának, ezért valószínű az egyik tönkrement. 3., ablakemelő olyan, mintha nem olajjal hanem higannyal volna megkenve. Inkább nem erőltetem, mert még bedöglik. 4., jó fényező és karosszériás átlátható gondok miatt? előre is köszönöm értékes hozzászólásaitokat, Péter
farki10-03-2005 21:47:59 // 3012
Ebben a hideg, latyakos időben, 30cm hóban a városban bóklászva gyerekeket ide-oda cipelve 15,5 lityi. Asszem itt lenne az ideje, hogy kimozduljak a városból és javuljon a statisztika... :-))
Paco10-03-2005 21:07:58 // 3011
Mindenesetre ez a 155 szervizkönyve, és a 8 szelepesre vonatkozik. A 16 szelepes akár más is lehet. Ja, 80 ezrenként kell cserélni :) Még egy gondolat, amikor utoljára egy hete a gépem alatt voltam, nem láttam ilyen bigyót rajta. :) Elvileg szite közvetlenül a tank előtt, a hátsó üléstámlák vonalában kellene lennie.
Paco10-03-2005 21:04:10 // 3010
Előhalásztam a szervizkönyvet és megkerestem. Van benne olyan fejezet, hogy replacing the fuel filter. :) Azzal kezdődik, hogy tedd csápos emelőre az autót, és a tankból kiinduló benyavezetéket addig kövesd az ujjaddal alul az alváz alatt amíg találsz rajta egy nagy bunkó hengert. Először csavard ki a két végén a csavarokat, ezzel szeded le a csöveket róla, végül az alvázhoz rögzítő két csavart szedd ki. Visszaszerelés fordított sorrendben. Az alvázhoz rögzítőnek nincs meghatározott nyomatéka, a két végén levő csavar közül a vékonyabbik végén levőt 21-26 a vastagabbik végén levőt 30-37 Newtonméterrel kell meghúzni. Figyelem, a benzin nem játék! Alul 4-8 bar nyomással tartózkodik a benzin, ha valamit rosszul rax össze nagy durr lehet a vége.
Kau10-03-2005 21:01:01 // 3009
George is írta közben, hogy az ő 146-osával is így járt. Szóval lehet, hogy tényleg nincs. :)
Paco10-03-2005 20:52:45 // 3008
Egy tízjegyű szám. Cikkszám a hivatalos magyar neve. :)
Paco10-03-2005 20:51:35 // 3007
Na akkor még egyszer. A tankban belül a benzinpumpa körül van egy műanyag háló amit akár benzinszűrőnek is lehet nevezni. Ez nem benzinszűrő csak egy szita. Most negyedszer is átnéztem a ricambit, és nem találtam benyaszűrőt :) Pedig a légszűrőt és az olajszűrőt is ott találtam ahol kell lennie.
Kau10-03-2005 20:34:13 // 3006
Egy mim? :)) Lehet, hogy van. Fáj is :))
perdix15510-03-2005 20:31:45 // 3005
Várjatok, én pont tegnap rendeltem meg a 155-höz, azt mondta a csóka , hogy van hozz? Most akko mi van?
Paco10-03-2005 20:28:59 // 3004
Komolyan mondtam, sőt most át is nyálaztam a ricambit. A 155-n sem volt, és tudtommal a 146-on sincs. Nem is találom, pedig az egész üzemanyagrendszert végignéztem. Nincs véletlenül egy part number-ed?
Kau10-03-2005 20:00:20 // 3003
Ez a hét poénja lenne. Paco ezt komolyan mondtad? :))
Kau10-03-2005 19:57:25 // 3002
Ezt nem mondod komolyan! Mindenféle szűrőt cserélek. Ezt is így nézték ki számítógépről, láttam 1.6 TS-hez. Akkor az mi? Vazze. Potya kiadás lenne?
Scott10-03-2005 19:48:46 // 3001
Asszem a benzin útjában van valahol :PPP
Paco10-03-2005 19:48:23 // 3000
Szerintem ne nagyon keressed, mert nincs neki :) Van egy durvaszűrő a tankban és kész. Ennyi meg egy bambi. :)
Kau10-03-2005 19:46:44 // 2999
A 146-osnak hol kell keresni a benzinszűrőjét?
pb_10-03-2005 10:09:34 // 2998
Ja végül is, így binárisan lehet osztályozni a dolgokat.
pb_10-03-2005 10:02:36 // 2997
Vasárnap vagy a hétfő du. lenne a jó, majd méh +látjuk.
Azmo10-03-2005 09:47:23 // 2996
hát ja, tényleg....akkor azt valamikor, még nem tudom hogy lesz a 4 napos ünnep rész...lehet hogy Prága, lehet hogy csak Eger vasárnap....és akkor hétfő,kedd szabad, meglássuk, már ha Neked is jó az időpont...
norbee10-03-2005 09:47:18 // 2995
Bocs, én csak a cigit adom Paconak, vele beszélj... :))))
Azmo10-03-2005 09:46:25 // 2994
me mindig csak a humor, semmi építő jelleg, ugye?:)
norbee10-03-2005 09:45:12 // 2993
pb_ Tiszelt kolléga úr, ha nem csal emlékezetem, a lent emlegetett kifejezést Azmo hozta be a köztudatba, egy OFF-topik szerelésen. Én csak igyexem vele "elődolgozni" :))))))
pb_10-03-2005 09:44:57 // 2992
Tudod a két verda 1más mellé állít c. ötlet.
Azmo10-03-2005 09:36:02 // 2991
mi a ötlet? lökjed ide, vagy inkább mail-be akarod? nem megy má a freemail basszus, ez a #@{>&{{& cég bekapcsolta megint a remek "szűrjünk mindent" kapcsolóját, ami 3 hónapja érdekes senkinek nem hiányzott, és még a megítélésünk is jó volt, szal nem netezett mindenki állandóan! Szal freemail-t itt már nemtom meglesni!
pb_10-03-2005 09:32:53 // 2990
A kolléga úrnak semmi sem gyári, nagyon rossz szemléletmód.
pb_10-03-2005 09:30:56 // 2989
Van még 1 ötlet, amit mondtam is neked, ha az sem jön be porré kell szedni az egészet.
Azmo10-03-2005 09:19:42 // 2988
na már kötekedik:)
Paco10-03-2005 08:54:46 // 2987
3x is elolvastam, de továbbra sem értem, hogy a 2/A-n te hogy előztél a szembe sávban. Emlékeim szerint beton útválasztók vannak középen a teljes hosszában Fóttól-Dunakesziig, és minimum kétsávos+leálló.
Paco10-03-2005 08:52:03 // 2986
Mé, neked mostanában mennyi?
Paco10-03-2005 08:26:18 // 2985
...ha igaz lenne. De nem igaz. :) Én pl lendületből előzök. Az előttem levő vesz egy nagy lendületet én meg megelőzöm :)
farki09-03-2005 23:36:16 // 2984
Wickey! a "V6tal ugyanis tipikusan úgy előz az ember" kezdetű mondatod akár szállóigévé is vál6na! :-))
farki09-03-2005 23:31:02 // 2983
Irigyellek is érte veszettül! :-)) vagy inkább :-(( ???
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-03-2005 22:49:03 // 2982
jó'stét! na ez az egyetlen -egy és kizárólagos előnye annak a kurva zakatolós elektro-AC-förmedvénynek,amivel senyvedek egy ideje: sokkal pontosabban kiszámítható a nafta! Már régen világít a sárga ,én vígan autózom aztán amikor hallat a pumpa egy jellegzetes hangot - én úgy hívom megkordul a gyomra : na akkor kell kútra menni. Ugyanilyen elven - kordulástól-kordulástig autózva - egész jól mérhető a fogyi is. Pont ma lett meg az eredmény: ~13,5 /100 km - mondjuk csak város,néhány km-es utak,motor 1x ha bemelegszik 1 héten. Ja ,és a karbik sincsenek beállítva műszerrel! vagyis iinkább úgy mondanám: nem fogyasztásra vannak beállítva ;-)
GEORGE09-03-2005 22:41:30 // 2981
Ciki föleg az ami utána következett a félre állás mit gondolhattak a többi "versenyzök" :-)))))
Wickey09-03-2005 22:38:46 // 2980
nekem a szintjelző jó. El is kezdett a sárga villogni, majd világítani amikor reggel elindultam. Gondoltam van még 50km-em. Mentem két kört Vácon lájtos tempóban, majd alig jutottam el a shell kútig. A 98as MOL benyóból 11 körül evett, a 95ös VPowert benyakalta mint az állat. Most megint Vpowert kapott, ha ez is elpárolog belőle pikkpakk (over 12 liter), akkor kizárólag mol 98ast fog kapni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.