Forum >> Szerelőműhely

VarGábor08-05-2023 11:26:34 // 55622
Sziasztok!

Új tulaja vagyok egy 2008 as 159 nek, 1.9 JTS motorral. 23. án vinném a kocsit KPM műszakira, viszont kuplungkapcsoló hiba miatt hibakódot dob, így sajnos bukó. A kuplugkapcsolója nem egy nyomógomb, hanem egy potméter. Vettem bele egy újat, amilyen volt is benne( sárga), de azzal sem jó. Alvázszám alapján egy lila kapcsoló kell bele de az nem kapható újonan. A cikkszáma: 50512851. Segítséget szeretnék kérni:

- Van ilyen kapcsoló dieselben is vagy csak benzinesben?
- Létezik, hogy a sárga kapcsoló is jó bele csak valahogyan fel kell tanítani?
- Tud esetleg valaki adni egy bontott kapcsolót?

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1683537934-16177-45484-forum.jpg

Köszi szépen, ha tudsz segíteni!
Dravery06-05-2023 22:12:49 // 55621
A linket elfelejtettem normálisan beilleszteni.
Itt már jó lesz:
https://youtu.be/CRkA6U5EqQs
Dravery06-05-2023 22:10:48 // 55620
Sziasztok!
Újfent kérdéssel fordulnék hozzátok a múltkor már felkonferált 145-össel (1.6 TS) kapcsolatban.
A műszerfalamban évek óta zúg valami (talán egy relé?).
Eddig ezzel nem igazán foglalkoztam, de kb. egy hónapja már kattogás is társult hozzá, ami azért már feltűnik vezetés közben is és elkezdi piszkálni az ember fülét.
Érdekessége, hogy nem mindig csinálja a kattogást (a zúgás folyamatos).
Volt, hogy egy út során csak hazfelé tapasztaltam, odafelé nem.
Próbáltam valamiféle szemléltetést csinálni róla, íme:
https://youtu.be/CRkA6U5EqQs

A felvételen szimplán csak gyújtás van rajta, mert kíváncsi voltam, hogy kizárólag járó motornál csinálja-e, de nem. Hagytam állni az autót kb. fél órát, újra gyújtást adtam rá és ezt követően már nem volt ennyire sűrű a kattogások száma.

Mi a fene lehet ez, és érdemes-e vele érdemben foglalkoznom?
Az autó, és maga a műszerfal működése is megfelelő, nem tűnik úgy, hogy bármit is befolyásolna a jelenség, csupán zavaró.
Dravery28-04-2023 18:45:34 // 55619
Megmértem! Az eltérés elhanyagolható volt, néhány Ohm.
Szóval véleményem szerint csak a mért értékből kiindulni nem volt nyomravezető ebben az esetben. Nem is igazán értem, hogy milyen logikai összefüggés áll ennek a hátterében.
De a fene megeszi, a lényeg, hogy működik!:)
Kazes☻27-04-2023 23:39:53 // 55618
Szuper! 'Mondtam' én, hogy nem kell leereszteni, mert igazán minimális a folyadékvesztés. :)
Piritu - 1.000.00027-04-2023 21:23:14 // 55617
:-)
Az újnak nem mérted meg az ellenállását?
Dravery27-04-2023 20:40:23 // 55616
Helyzetjelentés:
Kicseréltem a hőfok jeladót. Az volt a hibás.
Ha bárki olvassa jövőben ezt a fórum bejegyzést hasonló okokból kifolyólag, akkor még annyi plusz infó, hogy kb. egy deci víz jött ki a csere alkalmával, úgyhogy ennél a típusnál simán megoldható otthon, ha van 21-es (vagy 19-es - a cserealkatrész típusától függ) kulcsod.
Köszi mindenkinek a tippeket és a segítséget!
Kazes☻24-04-2023 16:55:37 // 55615
A TD-nkben is ilyen van... és úgy tudom, hogy az alufedelesekben is, hiába TS, de ebben nem vagyok biztos... plusz a csereberék, ki, mit, hogyan... szinte bármi lehet. :)
Kazes☻24-04-2023 16:53:15 // 55614
Ez nagyon is elképzelhető. :)
kertecs24-04-2023 15:51:53 // 55613
Ez a ventilátor hőkapcsoló létező, de szerintem csak a TS előtti korszakban született 145-ben. Az 1.6 boxermotoros 145-ömben van ilyen, és kapcsolja is a ventit, ahogy kell.
Adam7724-04-2023 15:21:34 // 55612
Én továbbra is a szenzorra gyanakszom.Ha mégis tévednék,nézd meg az ecu csatlakozót.felléphet korrózió a lábakon,ha bejut a víz.Én már találkoztam olyannal is,hogy konkrétan lerohadt egy láb.Ha kimenet nincs a ventilátor relé irányába ,akkor az hibaüzenettel jár,vagyis világít a motorellenőrzés lámpa.Úgyhogy ha kontakt hiba van ,akkor az a szenzor és az ecu között lehet szerintem.
Piritu - 1.000.00024-04-2023 13:42:43 // 55611
Sajna a szerviz manualban se találtam értéket :-(
Amúgy azok az értékek jónak tűnnek.
Ha időm engedi este rámérek az enyémre.

Egyre gyanúsabb hogy valahol vezetékszakadásod van, esetleg magában a csatlakozóban.
Dravery24-04-2023 12:37:04 // 55610
Nincsen a hűtőn másik kapcsoló. Most már ez is biztos.
Annyit tudtam még megtenni, hogy megmértem az NTC-k értékeit.
Jelenlegi kinti hőmérsékletnél (szombat óta nem indítottam el a motort) a két bal szélső között 3kOhm, a harmadik és testpont között 3,55 kOhm.
Sajnos semmi dokumentumot nem találtam eddig, amin fel lenne tüntetve, hogy mi lenne az ideális érték.
Kazes☻24-04-2023 12:22:00 // 55609
Azt én tudom, mert nekem is ilyen volt 146-ban, csak pl. ha cseréltek benne hűtőt, ami mondjuk bontott volt, vagy épp a ventikapcsolós, akkor akár lehet is... ilyen csodák vannak, 1-2-öt láttam már! :)
Piritu - 1.000.00024-04-2023 11:53:19 // 55607
Nincs neki. Kibogoztam a kapcsolási rajzát vezérlőnek (2696. oldal a 2.712-ből). A két érzékelő tényleg egy szenzorban van. Azt kell kicserélni ami a termosztátban van.
Külön ventilátor kapcsolót egyik variánsban se találtam. Ha külön van a hőmérő érzékelője akkor az a blokkba van becsavarva a termosztát mögött, de ott is az ecu kapcsolja a ventilátort.
Kazes☻24-04-2023 11:31:08 // 55606
Viszont, ha napi használatban van az autó és nem akarod, hogy többet fogyasszon az állandó klíma kapcsolgatás miatt, köss be egy kapcsolót, amivel direktbe tudod indítani a fülkéből a ventit, amíg megtalálod a hibát... meg ne főjön az a moci! :)
Kazes☻24-04-2023 11:28:45 // 55605
A termosztátban lévőhöz meg nem kell leengedni a hűtőfolyadékot... csak gyorsan kicsavar, másik becsavar... ennyi. :)
Kazes☻24-04-2023 11:27:33 // 55604
A hűtőben akkor nincs a korábban csatolt képen látható venti kapcsoló?
Piritu - 1.000.00024-04-2023 11:24:02 // 55603
Most hogy az érzékelő mellé tett rajzot jobban megnézem tényleg két NTC van benne és ha az egyik rossz produkálhat ilyet. Feltéve hogy neked is 3 vezeték megy rá lehet hogy érdemes kicserélni.
Dravery24-04-2023 11:16:13 // 55602
Igen, azt is kiszedtem már és ellenőriztem.
Multiméterrel rámérve jónak mutatkozott.
Relék és biztik is végigbogarászva, azok is elvileg rendben.
Úgyhogy marad a diagnosztika.
Kazes☻24-04-2023 11:03:36 // 55601
Szvsz pont éppen azért.
Adam7724-04-2023 06:31:43 // 55600
Szia!Külön hűtőventilátor kapcsolóval még én sem találkoztam.Az ecu kapcsolja a fokozatokat.A hőfokjeladó 2 kivezetéses,az egyik a mérőóra,a másik az ecu fele megy.Műszerfalon jól mutatja a hőfokot,de lehet hogy az ecu felé nem is csinál semmit.Bár diagnosztika nélkül csak tippelek én is.
Piritu - 1.000.00024-04-2023 05:26:57 // 55599
ettöl függetlenül érdemes lecsekkolni.
Piritu - 1.000.00024-04-2023 05:26:03 // 55598
Klímával elindult a ventilátor.
110 fokos víznél már direktbe kellene mennie nem az ellenállásom keresztül.
Kazes☻23-04-2023 23:14:21 // 55597
Előtét - ellenállás rendben? Azt mindenképp ellenőrizni kell, leginkább elsőként. :)
Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:53:07 // 55596
Az euro 2-es (alufedeles) 2.0TS-nél se volt ott:
Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:45:09 // 55595
Diagnosztikával lehet tesztelni hogy az ecu be tudja-e indítani a ventilátort.
Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:36:50 // 55594
Mint írtam, ha van ilyen akkor az a hűtőben van. Az általam eddig látott TS-ekben ilyen nem volt mert az ecu vezérelte a ventilátorokat a termosztátban lévő hőmérő alapján.
Az utángyártott hűtőben ott a helyén a csavar a bal oldali (beépítve alsó) csőcsatlakozó mellett:

Az eredetin a 2.0-nál nincs is ott helye:

Ha a tiedben van akkor ott kell lennie ahol az első képen a csavar van az alsó gumicső felett.
Dravery23-04-2023 21:02:18 // 55593
Előfordulhat, hogy a hőfok jeladós teóriám totál hülyeség és egy másik alkatrész lesz a ludas. Úgy néz ki, hogy a jeladó ellenállási értéke megfelelően változik a víz hőmérsékletétől függően.
Találtam viszont az UNIX kategóriái között egy "hűtőventilátor hőkapcsoló" nevezetű, a jeladóhoz nagyon hasonló, de mégis különböző alkatrészt.

A kérdésem mindössze annyi, hogy ezt mégis hol kellene keressem, mert így első átvizsgálásra nem találtam meg.
Piritu - 1.000.00023-04-2023 12:51:55 // 55592
ez az aminek az értékét látja az ecu és ezt mutatja a kijelzön is.
Dravery23-04-2023 10:41:53 // 55591
Sajnos akkor mindenképp meg kell látogatnom vele egy szerelőt, mert én itthon nem tudok semmilyen jellegű diagnosztikát végezni rajta.
Meg ennek tudatában így nem állnék neki kísérletezve alkatrészeket cserélgetni.
Köszönöm a segítséget!
Dravery23-04-2023 10:41:08 // 55590
Nagyon könnyen hozzáférhető.

Tömítést elvileg adnak hozzá.
Piritu - 1.000.00023-04-2023 09:03:02 // 55589
Gyanítom hogy a te 145 TS-ed hasonlít a 98-as, ill 2002-es 2.0 TS-eimhez. Itt nincs külön hőérzékelője a ventilátornak, az ecu indítja a mért hőmérséklet alapján.
Az ecu hőmérője a termosztátban van. Az az egy van benne. (Ha neked kettő van akkor ott külön lehet.)
A ventilátor kapcsolónak a hűtő végén van hely, de ott eddig csak vakdugót láttam.

Szóval érdekes a dolog, mert a hőmérő működik és a ventilátor nem követi le. Kéne egy diagram hogy mit lát az ecu...

Szerintem a vizet meg legalább az érzékelő szintjéig le kell engedni.
berobbantam23-04-2023 05:37:05 // 55588
Szia.Nem tudom nálad mennyire lehet hozzáférni.Az 56 jtd-ben elég rossz helyen van,viszont nem kell az összes vizet leengedni hozzá.A hengerfej tetején van a termosztát.A jeladó gyárilag nekem menetrögzítőzve volt.És nem árt egy másik tömítés sem alá.
Dravery22-04-2023 21:54:02 // 55587
Sziasztok!
Szeretnék tanácsokat kérni az alábbi probléma megoldásával kapcsolatban.
Az alany egy 145-ös 1.6 TS, 2000-es évjárat.
A minap arra lettem figyelmes, hogy parkolóban járó motorral várakozva 110 fokra mászott fel a hűtővizem. Nyilván első dolgom volt lecsekkolni a ventit és sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy nem pörög.
Egyből kapcsoltam a klímát, hogy azzal működésre tudom-e bírni (egy venti hűti minkét hűtőt). Szerencsémre úgy bekapcsolt, így vissza tudott hűlni a víz és haza tudtam vele jönni.
Menet közben kikapcsolt klímával is stabilan 90-en volt, majd itthon újra szimuláltam a fentebb említett esetet és továbbra sem kapcsolt a venti, ismét megindult felfelé a hőmérséklet.
A termosztátom megfelelően működik.
Én személy szerint a vízhőfok jeladó meghibásodására gyanakszom, de mielőtt vennék egy újat bele, inkább rákérdeznék, hogy volt-e valakinek hasonló problémája és mik a tapasztalatok?
Ha ténylegesen ez lehet a probléma, ki tudom én ezt itthon cserélni a víz leengedése nélkül?
Mert nyilván, ha nem egy nagy procedúra, akkor nem vinném emiatt szerelőhöz.
Köszi előre is a segítséget!
kertecs31-03-2023 10:18:31 // 55586
Elvittem egy diagnosztika szervizbe tavaly, semmire mentem velük... Így tényleg nekem kell összeszednem magam a mes-ben, hogy lássam amit érdemes. Köszi! Most, hogy volt pár melegebb, tavaszi nap, megint hallom a "terhelésen csörgést" , és az okát azóta sem derítettem ki.
kertecs31-03-2023 10:14:31 // 55585
Köszi, erre tippeltem, tulajdonképpen ez is a jó adat a vezérlőnek.
TtK30-03-2023 22:34:45 // 55584
Kicsit se szabványos.. :P
pettinke30-03-2023 18:33:08 // 55583
LMM által mért hő, amit ugye a motortérben mérsz.
nem a külső időjárás hőmérő értéke, amit a műszerfalon látsz :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-03-2023 16:15:51 // 55582
sziasztok!

kösz mindenkinek a hidrotőkés szaktanácsokat - végül az lett hogy a megadott "keménységi teszt" alapján az alig futott donor tőkéiből 5 kemény volt és 3 rugalmas..

Végül vettem egy garnitúra olasz utángyártott (a visszajelzésekből, helyesebben azok hiányából ítélve nem kutyaütő) hidrotőkéből 8 db-ot, 34e körül volt, gondoltam ezzel megváltottam a szenvedéseimet :-)

A hengerfejeket szétszedettem (szelepek kiszedése tkp.- ahhoz inkább csak célszerszám kell) egy tetszőleges helyen , mindent eltakarítottam - de a végső ellenőrzésekre , becsiszolásra és összeszerelésre elvittem egy nagyon ajánlott és dícsért helyre.

ami viszont összezavart: a szakembör arra kér, hogy vigyem el az új hidrotőkéket "fesztelenírésre" (ha jól értem "csak" szétszedi őket) mert egyébként szerinte kitámaszthatja a szelepeket...

valaki hallott már iyet? Én még nem és nem nagyon látom értelmét - az meg külön nem szimpatikus, hogy a vadiúj tőkéket szétszedje valaki még használat előtt...
Piritu - 1.000.00027-03-2023 06:55:00 // 55581
Mielőtt bármit teszel nézd meg az élőadatoknál hogy most milyen hőmérsékletet lát a comp,,
kertecs26-03-2023 22:26:14 // 55580
Behalt a kb egyéves meat&doria főtengely jeladó a 156-omban, ami nem is nagy újság, de ennek apropóján kérnék segítséget: az eltárolt hibánál feltüntetett levegő hőmérsékletet honnan kapja a comp? Az lmm méri esetleg? Ez a beszívott levegő hőmérséklet a csőben mérve? 30 fok máshogy nemigen jöhetett ki márciusban…
leopop305-03-2023 23:24:52 // 55579
Pirosra cseréltük a biztonsági övet Bellában 🔧🚘
Ha kíváncsi vagy milyen lett vagy hogy hogyan nézd meg a legújabb epizódot 📺
Remélem tetszeni fog nektek 😁

Piros biztonsági öv videó
Kazes☻22-02-2023 10:27:56 // 55578
Piritu - 1.000.00021-02-2023 12:28:12 // 55577
BenuGT20-02-2023 10:50:55 // 55576
Köszönöm a választ! Akkor hagyom így , max kap 1-1 100as véget. :) . Fura nekem a benzines GT után ez a csend… :)
fazek20-02-2023 08:10:50 // 55575
Szia! Ugyan nem giulietta de ugyan az a motor van a 159-ben és hátsó dob leszedése után semmi változás a hangjában. Én vettem rá annó új dobot,de csere alkalmával kipróbáltam dob nélkül is. RomeoOne csak egy csővel oldotta meg a hátsó dob helyét,de ő is azt írta hogy nem tapasztalt változást.
BenuGT20-02-2023 06:57:10 // 55574
Sziasztok! Aki cserélt már ki hátsó dobot dízel Giuliettán sima csőre , leírná tapasztalatát hang szempontjából? Lenne hallható változás? A DPF meg a kati benne van. (Első dízel alfám ,2.0JTD :) )
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.