Forum >> Szerelőműhely

Wickey16-08-2012 15:22:04 // 40022
a kétévente az igen.
A kéthavonta pedig a nyári hónapokban a TS-re. Ilyen jó időben mászkáljon a f@szom hullaszállítóval, jó olyankor a spider is. :-P
admirális16-08-2012 14:51:06 // 40021
A felújító készlethez nekem van egy olyan buta elméletem, hogy :

1. megveszed az autót hangos módosítóval. Akkor elviszed a szerelőhöz, kérsz bele új vezérlést, meg egy új módosítót (ez fájni fog, de ha már eleve olyan szar a módosító hogy hallod a hangját, plusz azt sem tudod, mikor került bele, akkor kénytelen leszel)
2. megteszel vele 60E km-t, kb pont akkor fog megszólalni a módosító. Ekkor kérsz bele megint új szíjat, görgőket, és csak felújítod a módosítót. Akkor is ha valami okból esetleg még nincs is hangja.
3. Ez után vezérlés cserekor csak felújítasz.

A kopott módosítónak nem nagyon használ (igaz nem is árt), de ha a fentiek be vannak tartva, szerintem nem kopik el annyira hogy ne újíthasd fel utána párszor. Aztán a kocsi meg már úgyis eléri a 3-4-5 százezer km-t.

Én tapasztaltam jót is, rosszat is a felújító készletről. Akarom hinni, hogy a gyár nem véletlenül találta ki, és a megfelelő előírásokat betartva igenis van értelme.
gecsa16-08-2012 14:09:55 // 40020
gondolom ez nem a jtd-re vonatkozik..:D:D:D
Wickey16-08-2012 13:25:59 // 40019
Ja, és cserélgetheted 5-10ezer kilométerenként a vezérműszíjat, ha összetojja magát, mert ha megbontják a vezérlést, akkor legalább az a minimum, amit illik... Biztos boldog lennék ha kéthavonta szednék szét a vezérlésem. Így, hogy kétévente szedik, se vagyok mindig túl boldog attól, hogy már megint "idő van". :-)
gecsa16-08-2012 12:55:44 // 40018
ha munkadíjat nem számolunk,akkor elméletiled 40db felújítószett ér fel 1 vezmód árával..csak nem bír 40szer kevesebbet,mint a gyári..de,ha mondjuk csak harmad annyit bír,akkor a munkadíjjal hamar behozza a lemaradást...és a szervízben is örülnek majd..:D
Liquid16-08-2012 12:32:04 // 40017
a felújító készlet ára elhanyagolható az újhoz képest 1000 vs 40000 kb.
Inkább az kérdéses, hogy jobb lesz-e tőle a illetve meddig, de ha bekalkulálod, hogy amennyiben nem lesz jobb, a cseréhez ismét szét kell bontani a vezérlést...
gecsa16-08-2012 12:17:40 // 40016
ha lehet tudni,hogy mennyi km-t bír a felújított,és mennyit egy új,illetve mennyibe kerülnek,akkor könnyű kiszámolni,hogy melyik éri meg jobban...
Piritu - 1.000.00016-08-2012 10:33:44 // 40015
Nekem Csöri mutatott anno felújító készletet.
Liquid16-08-2012 09:25:55 // 40014
mennyire van oda a vezmód? ha állandó dízelhangja van alapjáraton akkor szerintem nem érdemes javítani, de valóban sok a pro és kontra
Tentacle16-08-2012 09:17:39 // 40013
Azt hiszem Elaforgnál van, de megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy mennyit ér a felújítás ...
Kareszka198416-08-2012 08:30:02 // 40012
amennyire én tudom minél erősebb az indítóárama, annál jobb, persze csak ami méretileg is belefér...meg ügyelni a jobbos/balos kivitelre :)
GTVili16-08-2012 08:18:06 // 40011
Srácok!

Hallottam,hogy létezik felújító készlet vezérlésmódosítóhoz....
Hol és mennyiért kapok ilyet....?
gecsa15-08-2012 14:36:49 // 40010
60Ah,ha jól olvastam,de a típusoknál te is meg tudod nézni..:D
Thorpe15-08-2012 14:20:20 // 40009
Srácok,
147 2.0 TS-be milyen paraméterekkel rendelkező akkumulátor való?
gecsa15-08-2012 12:50:19 // 40008
de,ha mégis kicsit elmelegedne,akkor jól jön,ha 2-300 fokig hőálló...:D
lehet kapni tesóban is direkt erre a célra szolgáló festéket,az ára is baráti..
Jack15-08-2012 12:08:15 // 40007
Köszi az infót mindenkinek!
gecsa15-08-2012 08:08:53 // 40006
én valami cserző anyaggal is lekenném még...(rozsdamaró)
Jorjie14-08-2012 23:08:25 // 40005
Én piros Hammerit-al festettem, blogomban láthatod, hogy néz ki. Eddig még nem vált le :-) Egyébként drótkefével átdörzsöltem, majd csiszolópapírral átcsiszoltam, és lakkbenzinbe mártott ronggyal áttöröltem. (por és zsírtalanít) Két réteg festék és kész.
Liquid14-08-2012 22:14:42 // 40004
ahogy nézem, mindkét kábel megfelelő a JTS-hez
klikk
Hari14-08-2012 21:40:14 // 40003
Bármilyen festéket használhatsz! Mint az előttem szóló is mondá: - Az előkészítésen múlik minden!
Sokan azt hiszik micsoda nagy hőnek van kitéve a féknyereg?! :))) ... háááát nincs! Max. 130-150 C fok. (Kicsit gondolkodjunk el ezen! ... hiszen a féktárcsa komoly igénybevétel esetén szinte izzik! Akkor miért nem melegszik a mh. ? Mert: - a fékbetét kiváló hőszigetelő! / Ezért lényeges, hogy mindig legyen jó vastag a betét! Ne használjuk el 4-5 mm -nél vékonyabbra!/ - azért van a féknyeregre rávezetve - jó esetben! - a levegő!
Egyszerűbben! :
- mennyi is a fékfolyadék forráspontja?!! DOT4 esetén 160-170 C fok körül! Na ennek még a közelében sem lehet a mh. hőmérséklete!!! Ellenkező esetben a fékfolyadék begázosodik! - következmény: - fék nuku!!! :)
Tehát: kb. olyan 150 C fokra számítva - bármilyen (még akril is!) festék kibírja ezt a hőt!
:)
gecsa14-08-2012 19:40:25 // 40002
Szerintem barmelyik hoallo festek jo lesz..sokkal inkabb az elokeszitesen mulik,legyen mindenhol zsir-por-rozsdamentes,es tobb vekony retegben vidd fel,igy nem folyik majd meg..:-) nem nagy ordongosseg,sokkal inkabb pocsolos melo..
Jack14-08-2012 17:18:19 // 40001
Biztos volt már sokszor téma, a fék festésével kapcsolatban kérdezősködnék. Több féle festéket is találtam, a preventtől a dupli-colorig. Van szett tisztítóval, és külön csak festék is. Sokan csinálták már, néztem is egy-két cartárs blogját, de festék tipust nem sokan írtak. Mit ajánlotok, hogyan es mivel álljak neki? Esetleg valakinek le van írva a blogjában A-Z-ig a művelet? Ennek is vannak biztos buktatói ahol el lehet rontani ( előkészítésre gondolok)és nem szeretném ha fél év múlva elkezdene leperegni a festék.
pepe.0514-08-2012 16:02:35 // 40000
hello!
az a kérdésem lenne, hogy az alapjárati szabályzó pontosan hol található és hogy néz ki? előre is köszi
gecsa13-08-2012 19:22:24 // 39999
itt látszik néha,miért volt jobb régebben...:D simán megoldható volt minden akár otthon is..
.......................13-08-2012 10:12:01 // 39998
Igen,csak azzal
az ELM 327 el iski lehet ,amiböl ki kell veni az ellenállást
de csak ha jogtiszta a szoftver a Fiat ECU Scan,
és kell hozzá a zöld adapter kábel is,
szóval nem egyszerü
doby13-08-2012 09:46:32 // 39997
mito 1,6 jtdm szervizintervallumát csak komputerrel lehet kinullázni?
köszönöm.
Szido13-08-2012 09:38:48 // 39996
Köszönöm! :)
pb_13-08-2012 09:24:07 // 39995
Amúgy is 1 idő után rozsdabarna színű lesz az összes.)))
B@rney13-08-2012 07:57:27 // 39994
igen, van. elektronikus kulcs :(
Szomorú is vagyok, csak köszörül, de anyagot nem ad a porlasztókra...
Ferke13-08-2012 00:53:00 // 39993
Tökmindegy, hogy milyet rak bele, még csak nem is kell tutela, csak a feladatát lássa el (ne tecsós, vagy legolcsóbb unixos legyen, a többi már jó:) )
Ferke13-08-2012 00:50:36 // 39992
Mi a tköm került azon 200-ba??:)) Levitted az udine-i szervizbe??:))
GTPeti12-08-2012 20:45:17 // 39991
Parancsolj, itt minden le van írva, képekkel illusztrálva:

Klikk a Download-ra!
GTPeti12-08-2012 20:34:11 // 39990
Először is ki kéne olvasni van-e hibakód.
B@rney12-08-2012 18:31:47 // 39989
Üdv. Mindenkinek!
van egy kis proplem a vasammal... nem hajlandó elindulni, csak köszörül.
Hiba a köv. "elektromos kulcs" nos már pótkulccsal is próbálkoztam, de semmi :( Akksi sru többször le stb. de semmi sem ok, tiltja az üzemagyagot....
Valakinek van valami ötlete, mi a f...szt csináljak még vele?????????
Holnap reggel meg mennem kellene melóba :(
BÁrkinek van használható ötlete azt megköszönném....
Köszi előre is mindenkinek!
Barney
Szido12-08-2012 17:36:08 // 39988
Üdv! Van egy diagnosztikai kábelem, és a Fiat Ecu Scan programot szeretném életre kelteni vele. Valaki le tudná írni ennek a menetét?
GTPeti12-08-2012 15:47:25 // 39987
Zöld vs. piros = szilikáttartalmú vs. szilikátmentes (utóbbi az alumotorknál fontos).
GTPeti12-08-2012 15:37:21 // 39986
(A BASF által régebbi motorkhoz ajánlott G48 (zöldeskék) is foszfátmentes.)
[k i z z o]12-08-2012 15:22:45 // 39985
A lényeg, hogy a G12 foszfátmentes és kevésbé hajlamos korrózió képződésre, illetve ártalmas sóképzésre. Ha jól emlékszem a fő szempont a foszfátmentesség a G12 -ben.

Az is biztos, hogy keverni nem szabad mással. A rendszert amúgy is illik elmosni mielőtt fel van töltve új folyadékkal.
Nandiee12-08-2012 14:54:23 // 39984
Közben beszéltem egy ismerőssel. Váltófelújítás lesz a dologból.
pb_12-08-2012 14:29:13 // 39983
39983 hsz.
Felesleges ezt túlmisztifikálni nem a 90es évek derekán vagyunk, csak + kell nézni néhány adatlapot(+jegyzem Rre tökéletesen alkalmas a qgli)
Wickey12-08-2012 13:54:01 // 39982
háde dikmá barátom, én csapvízzel járatom a 145-öt, mer csóró vagyok fagyállóra, oszt se a fűtött garázsba, se a céges mélygarázsban a mínuszhármon nincs cidri sose, uccára meg ilyen úrigéppel úccseállok, meg amúgyis meg van indítva nyolcóránként, annyiidőalattnemfagyikmeg. :-)))))
GTPeti12-08-2012 13:28:15 // 39981
Valami kémiai folyamat van a háttérben. Egyszer olvastam egy elég alapos leírást a fagyállókról, amiben pontosan ezt a kérdést fejtegették.

Rákerestem (érted, nem csak a Google-t ajánlgattam), hirtelen ezt találtam:
"Sonst können sich Klümpchen bilden und das Kühlwasser verfärbt sich bräunlich. Die Flocken fördern aber den Verschleiß der Wasserpumpe, so dass letztlich sogar ein Austausch notwendig wird."
A keveredéskor "lepedék" képződik ami veszélyes lehet. OK, ez ellen az előzetese alapos kimosással lehet védekezni. Volt ám még valami olyasmi, hogy a régihez tervezett anyagok nem feltétlenül viselik jól a piros folyadékot.

Itt szépen leírják a fagyállók különböző fajtáit, mi a jellegzetességük. Sőt képeket is mutatnak, mi történik keverés, illetve a másik (nem jóváhagyott) fajta használata esetén.

Szépen megkérlek, hogy ha ezzel nem értesz egyet, kivételesen írj te is érveket. (De ne csak azt, hogy "mer jó, meg működik, próbáltam".
[k i z z o]12-08-2012 13:26:12 // 39980
Mehet bele a G12.
pb_12-08-2012 13:02:13 // 39979
Miért lenne baj, ha rózsaszínűt tenne bele?
Nandiee12-08-2012 11:26:47 // 39978
Ma végre kiderült, hogy mi kotyog az autó elejénél. Sajnos a kormánymű.
Valakinek valami ötlet? A legjobb és relatív a legolcsóbb megoldás érdekelne.

Más:
Pár napja jött egy hiba a műszerfalon, hogy valami nem stimmel a bal, illetve jobb oldali lámpákkal. Ma megnézte a szerelő, hiba nincs. Megpróbálta törölni a hibát géppel, de azt mondta, hogy nem lát semmit a gép.
Na ezt most hogy meg mi, és miért?
Frank_Skythe11-08-2012 19:56:29 // 39977
Köszönöm! Nagyon korrekt leírás amit ír GTPeti a blogjában. Sokat segített. Mind a 2 fajtát megvetetem vele, úgyis ezzel dolgozik és vissza fogja hozni az árát.
Piritu - 1.000.00011-08-2012 19:37:59 // 39976
Javaslom olvasd el az egy hsz-el lentebb hozzászóló GTPeti blogját a témában.
Frank_Skythe11-08-2012 19:36:33 // 39975
Sziasztok! Remélem jó helyen érdeklődöm. Aki használ ilyet, az ki melyik diagnosztikai kábelt ajánlja a multiecuscan szoftverhez.

K-line/VagCom 409 vagy ELM 327 v1.3+

A helyzet az hogy a szerlelőm sajnos nem rendelkezik a selespeed váltó kalibrálásához megfelelő műszerrel, így a kocsi nem mozdul a szervizből. Így most be kell neki szereznie a megfelelő dolgokat.

Szóval ki melyiket ajánlja illetve mik a tapasztalatok vele?

Köszönöm a segítségeket.
GTPeti11-08-2012 15:12:54 // 39974
De, valószínüleg a Prevent is ellátja a feladatát. Persze jól teszed, hogy egy fokkal jobbat teszel bele. (Bízunk benne, hogy a tiedben gyárilag kék színű lé volt.) Várd meg a cartársak véleményét, biztos van egy táblázat, amiben benne van, hogy mikor volt az átállás.

(Az enyém 2001/09 és kék folyadékkal jött ki a gyárból.)
osee_selespeed11-08-2012 15:11:48 // 39973
Vagy Prelix, nem is tudom már.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.