Nem tudná nekem valaki megmondani,hogy 159 sedanra milyen tetőcsomagtartót érdemes vennem?Az előző autómra olyan "gagyit"sikerült vennem hogy a kocsi tetejéről leszedte a festéket pedig csak nyaralások alkalmával tettem fel.Most szeretném ezt elkerülni.
Nem állandóra kellene csak nyaraláshoz.
Kérnék tanácsot!Előre is köszi!
Forum >> Szerelőműhely
Júlia11-07-2012 08:15:30 // 39672
gecsa11-07-2012 07:53:01 // 39671
ja...kb ez a folyamat, ahogyan leírtad...:D
hg6idn10-07-2012 22:12:27 // 39670
Kicsi OFF-os, riasztó rendszerekkel foglalkozom. Szoktam 6-8 éves akksikat cserélni, mer' szegény kiszáradt, meg 2 éveseket mostanában amiket én rakosgattam ki. Na hiába piac gazdaság....
WarbiRunner (Gyuri)10-07-2012 13:47:54 // 39669
Ez szépen szétpukkant :-) 10 év egy Global power akksitól meg különösen jó.
WarbiRunner (Gyuri)10-07-2012 13:46:18 // 39668
Ecsém...11Baros "vákuum teszt"? Azt épp nyomás tesztnek hívnák akkor. :-) De ténylegesen vákuumtesztet szoktak csinálni, nekem legalábbis az volt már többször, szóval ez a 11Bar dolog kicsit gyanús nekem. Mondhatnám nagyon gyanús.
Különben ahova én viszem, ott van egy komplett gép, amire rá kell kötni, lefejti a gázt, abból kinyeri az olajat, meg is mondja mennyi volt benne. Ezután leszívja vákuumra (nem emlékszem mennyire), vár vagy félórát és nézi hogy tartja e a rendszer a vákuumot. Ha igen, akkor az előre beállított gáz és olaj mennyiségekkel feltölti a rendszert automatikusan. Az egész kb 1 óra, vagy kicsit több.
Különben ahova én viszem, ott van egy komplett gép, amire rá kell kötni, lefejti a gázt, abból kinyeri az olajat, meg is mondja mennyi volt benne. Ezután leszívja vákuumra (nem emlékszem mennyire), vár vagy félórát és nézi hogy tartja e a rendszer a vákuumot. Ha igen, akkor az előre beállított gáz és olaj mennyiségekkel feltölti a rendszert automatikusan. Az egész kb 1 óra, vagy kicsit több.
GTPeti10-07-2012 13:03:59 // 39667
Az Uno-m akksija feladta a harcot és eltávozott az élők sorából...

Élt 10 évet. Halálát azzal tette emlékezetessé, hogy felrepedt mindkét oldala és lerepült a teteje. Lehet, hogy szegény C-TEK töltő nem jutott dülőre cellazárlat ügyben... (Valószínüleg az volt az esemény előidézője és ezáltal a 14,4V csak 5 cellán oszlott meg...)
(Álló helyzetben történt, nem a generátor okozta. Az új berakása előtt ellenőrzöm az elektromos dolgokat, de nem számítok hibára.)

Élt 10 évet. Halálát azzal tette emlékezetessé, hogy felrepedt mindkét oldala és lerepült a teteje. Lehet, hogy szegény C-TEK töltő nem jutott dülőre cellazárlat ügyben... (Valószínüleg az volt az esemény előidézője és ezáltal a 14,4V csak 5 cellán oszlott meg...)
(Álló helyzetben történt, nem a generátor okozta. Az új berakása előtt ellenőrzöm az elektromos dolgokat, de nem számítok hibára.)
Azzurro09-07-2012 22:06:21 // 39666
145 2.0TS váltó cserénél, le kell venni a bölcsőt???
jim15609-07-2012 17:15:02 // 39665
szia egy kis wd 40 és kijött a kulcs és tökéletesen müködik! Hál istennek ez a wd 40 csodákra képes :DDDDDDDDDDDDDDDD
gecsa09-07-2012 15:28:29 // 39664
vákuumteszt esetén létezhet..:D töltsön bele azért olajat is..:D meg ha tu,akkor egy kis uv festéket,ha eresztene,akkor majd rá lehessen nézni...:D
nem tudom,hogy a szervízcd-n van-e anyag róla,mert most melóhelyen vagyok..:D
nekem 105 lovas jtdbe 650 g ment bele.. asszem ts-be 500g? de ez nem biztos...
nem tudom,hogy a szervízcd-n van-e anyag róla,mert most melóhelyen vagyok..:D
nekem 105 lovas jtdbe 650 g ment bele.. asszem ts-be 500g? de ez nem biztos...
Kareszka198409-07-2012 14:53:47 // 39663
hopá, majd utánnanézek :) nade végülis csak tudja a klímás gondolom...telefonon beszéltem vele, mondta, hogy majd feltölti levegővel a rendszer, megnézi ereszt-e valahol és ha minden tuti telenyomja gázzal. ha jól rémlik 11bar-t mondott...létezhet?!
gecsa09-07-2012 14:39:11 // 39662
elméletileg van egy plakett valahol,amire rá van írva grammban..nekem (156) az első zárhídon van felmatricázva..nálad nem tudom..:D
Kareszka198409-07-2012 13:53:09 // 39661
hopp, csúszott egy 0-a :P
Kareszka198409-07-2012 13:51:25 // 39660
tényleg, mennyi gáz megy egy rendszerbe? most konkrétan az én 1.06-os, 105 lovas 147-emre gondolok...napokban van jelenésem klímásnál egy komplett csere erejéig, csakhogy én is képben legyek a számokkal :)
gecsa09-07-2012 13:44:10 // 39659
egy jó klímás ezt megoldja fél óra alatt....:D
Imyx09-07-2012 13:40:54 // 39658
Ha megy a klíma, húzd le az ablakot, és figyeld a klímakompresszort, hogy ki-be kapcsol-e. Szinte biztos vagyok, hogy igen :-). Valószínűleg túltöltötték gázzal, ki kell engedni belőle.
Riki09-07-2012 11:15:54 // 39657
sziasztok,
Mi okozhatja azt a jelenséget ha bekapcsolom a klímát annyira erőtlen az autó hogy szinte nem is megy? Kénytelen vagyok kikapcsolni mert 0 erő a kocsiban, illetve az alapjárat és iszonyatosan ez kezd ugrálni , de ez lenne a legkevesebb probléma. Klímagáz nemrégiben lett töltve, de amit fúj levegőt az is kb 28 fokos.
Mi okozhatja azt a jelenséget ha bekapcsolom a klímát annyira erőtlen az autó hogy szinte nem is megy? Kénytelen vagyok kikapcsolni mert 0 erő a kocsiban, illetve az alapjárat és iszonyatosan ez kezd ugrálni , de ez lenne a legkevesebb probléma. Klímagáz nemrégiben lett töltve, de amit fúj levegőt az is kb 28 fokos.
gecsa09-07-2012 10:22:25 // 39656
lehet,csak valami egyszerű hiba okozza,és sima megoldás lesz..nem kell azonnal a legrosszabbra gondolni...
Buksi08-07-2012 17:36:46 // 39655
Igazából előfordulhat, de úgy is csak akkor fog kiderülni, ha szét lesz szedve! :)
jim15608-07-2012 16:18:03 // 39654
Köszi szépen buksi! És az nem lehet hogy a gyujtáskapcsolo betétnél szorult meg valami? http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/ALFA-ROMEO/156/1999/1_9/DIESEL/elektromos-rendszer/elektromos-alkatreszek/gyujtaskapcsolo
Schwartz08-07-2012 13:31:45 // 39653
Köszi szépen, Tibi!
Azzurro08-07-2012 13:05:29 // 39652
Ilyen hibával találkoztam én is, és sajnos komplett kormányműt, szervót kellett cserélnem. Mivel nem érte volna meg felújítani, így jobban jártok ha bontottat vesztek bele.. :-)))
Schwartz08-07-2012 13:00:06 // 39651
Hahó, cimbora nem rég vásárolt egy 145-ös, 1.4- es, 2000-es évjáratú vasat. Tegnap vette észre, hogy a carter alatt átlátszó olajfolt gyűlt össze. Mikor kiállt az utcára a kocsival és tekergette a kormányt, akkor elég ijesztő olajcsíkot hagyott maga után. A kormány-szervó is elég hangos, zoomoló hangot ad ki, főleg mikor balra tekerte a kormányt.
Kérdés: Kormányszervóval van gond, vagy esetleg más a hiba? Tippek, ötletek a diagnózisra valakinek?
Előre is köszi!
Kérdés: Kormányszervóval van gond, vagy esetleg más a hiba? Tippek, ötletek a diagnózisra valakinek?
Előre is köszi!
Buksi08-07-2012 10:40:46 // 39650
Ez a betolósdi nem nagyon tesz jót a gépnek, úgyhogy minél előbb cseréld ki a gyújtáskapcsolót! Ha cseréled, akkor igen, a kulcsot is cserélni kell, meg az összes többi zárat (ha nem akarod, hogy 2 kulcsod legyen), meg indításgátlót stb.! Vagy esetleg valami ügyeskezű műszerésszel megnézetni, hátha csak az egyik pici lamella tört el!
jim15608-07-2012 05:33:03 // 39649
sziasztok meghalt a 156ba a gyujtáskapcsolom gyujtáson maradt és nem tudom levenni rola! Valami nem engedi hogy elforditsam a kulcsot teljesen megakadt és ki se tudom szedni a kulcsot! A motort le kell fullasztanom ha le akarom állitani és betolni ha elindittani! Kérdés ha cselélek gyujtáskapcsolot kulcsot is kell cserélni és hozzá kell kodolni? Vagy hogy müködik??? Köszi a választ
Azzurro07-07-2012 21:30:39 // 39648
145 2.0TS váltó cserénél, le kell venni a bölcsőt???
Attika0106-07-2012 19:57:53 // 39647
Szia!
Én a motortéeben el szoktam oldani a toronycsavarokat, alul szétütöm a lengéscsillapító alsó csavarját, az egészet lehúzatom, és a lengéscsillapító tetejéről le tudom venni az alu tartóval együtt a felső lengőkart egyben. Lehet van jobb megoldás is...............
Én a motortéeben el szoktam oldani a toronycsavarokat, alul szétütöm a lengéscsillapító alsó csavarját, az egészet lehúzatom, és a lengéscsillapító tetejéről le tudom venni az alu tartóval együtt a felső lengőkart egyben. Lehet van jobb megoldás is...............
ALFA75td06-07-2012 19:40:23 // 39646
Sziasztok a 156 nál a felső lengőkar cserénél mennyire kell megbontani az első futóművet.
A szeilentek oldalán lévő keresztcsavar simán kijőn vagy valami varázslat kell hozzá.
Aki tud legyenszíves segítsen mert fontos lenne.
A szeilentek oldalán lévő keresztcsavar simán kijőn vagy valami varázslat kell hozzá.
Aki tud legyenszíves segítsen mert fontos lenne.
gecsa06-07-2012 07:50:50 // 39645
nem hiszem,hogy meg lenne repedve a tárcsa,mert gondolom akkor minden fékezésnél csinálná,ez viszont nem mindig, csak sűrűn...:(
gondoltam rá, hogy szétszedem,megzsírozom,és összerakom,de sajnos nem volt rá időm,meg helyem sem...van a tárcsának egy nagyon minimális válla,esetleg az is közrejátszhat? ha már szétszedem,felcsiszolom a betéteket is,aztán meglátjuk...remélem segíteni fog..
gondoltam rá, hogy szétszedem,megzsírozom,és összerakom,de sajnos nem volt rá időm,meg helyem sem...van a tárcsának egy nagyon minimális válla,esetleg az is közrejátszhat? ha már szétszedem,felcsiszolom a betéteket is,aztán meglátjuk...remélem segíteni fog..
Kareszka198406-07-2012 07:49:01 // 39644
halihó. tegnap egy kitérőm volt a kipufogóshoz, mivel elég szépen kifújt valahol a rendszer.
meg lett a luk, ki lett cserélve egy csőszakasz. namost...gyanús volt nekem, hogy ahol futott az a cső, túl nagy a tér, mintha valaha egy dob is lett volna ott. namost igazam lett, rákerestem neten. valóban volt dob, de anno az előző tulaj kicserélte egy csőre. erről a részről van szó:
[img1]
mennyire volt ez okos ötlet a részéről? lassan 20.000km-ert raktam bele, mióta nálam van, semmi különösebb gubanc nem volt, ami ennek a számlájára írható lenne...
másik kérdés:
katalizátorom fullosan üres, csak a dobja van fent közvetlen a leömlők után. mennyire okos ötlet csőre kicserélni? van tartalék gyári katalizátorom, de azt majd a legvégső stádiumban szeretném feltenni (műszakin nem engednek át, eladom a kocsit, stb.)
meg lett a luk, ki lett cserélve egy csőszakasz. namost...gyanús volt nekem, hogy ahol futott az a cső, túl nagy a tér, mintha valaha egy dob is lett volna ott. namost igazam lett, rákerestem neten. valóban volt dob, de anno az előző tulaj kicserélte egy csőre. erről a részről van szó:
[img1]
mennyire volt ez okos ötlet a részéről? lassan 20.000km-ert raktam bele, mióta nálam van, semmi különösebb gubanc nem volt, ami ennek a számlájára írható lenne...
másik kérdés:
katalizátorom fullosan üres, csak a dobja van fent közvetlen a leömlők után. mennyire okos ötlet csőre kicserélni? van tartalék gyári katalizátorom, de azt majd a legvégső stádiumban szeretném feltenni (műszakin nem engednek át, eladom a kocsit, stb.)
mizooo06-07-2012 05:08:30 // 39643
Szia én is cumiltam ilyen problémákkal. Többszöri szétszedés után több dolgot is csináltam mire jó lett. A nyereg tartó csapokat és a gumikat amikben csúszik faszán kitisztítani, újra kenni (műanyag dugó legyen meg!). Betétek azt a részét ahol felfekszik a dugattyúra, ill az ellenoldalra bekenni zsírral (a legjobb ha spec a zsír, de nekem most sima gépzsír van rajta). Letörni a betétek éleit. A feszítő rugók nagyon ki voltak, azokat elő kellett feszítenem.
Most nem nyikorog egyáltalán, előtte borzasztó volt, már majdnem lecseréltem az egész szettet, pedig új tárcsák és betétek vanak benne.
üdv
Most nem nyikorog egyáltalán, előtte borzasztó volt, már majdnem lecseréltem az egész szettet, pedig új tárcsák és betétek vanak benne.
üdv
Attika0105-07-2012 23:53:17 // 39642
Szia.Bocsi hogy bele vaú. Nincs megrepedve esetleg a féktárcsa tőben? Tapasztalatból kérdezem, ritka de sajna én már jártam így, esetleg a féknyereg csavarjai lehetnek még. Védő lemez ha rezonál is, nem ilyen hangot ad.
vm05-07-2012 22:58:28 // 39641
A féknyikorgás alapvetően a nyeregben rezgő betét hangja.
A megoldás vagy a nyikorgásgátló kence, vagy a nyikorgásgátló tapasz, vagy hangosabb rádió ;-)
A megoldás vagy a nyikorgásgátló kence, vagy a nyikorgásgátló tapasz, vagy hangosabb rádió ;-)
gecsa05-07-2012 21:49:27 // 39640
A jobb elso fek nyikorgasanal megfigyelheto,hogy ha egy picit fekezek nyikorog,majd felengedem es ralepek ujra,akkor nem..meg mindig nem jutottam el addig,hogy szetszedjem,de jo volna valami tipp,hogy mi okozhatja ezt a jelenseget. Olyan,mintha nem szoritana rendesen,de mivel nem huz semerre,es harap is,ezt kizarnam.a betetek jok,az messzirol nezve is majdnem ujak..olyan,mintha berezonalna valami.esetleg a porvedo? A nyikorgas nagyon hangos..
Imyx05-07-2012 15:49:36 // 39639
Utánajárok, köszi :-).
vm05-07-2012 12:27:05 // 39638
Ja. Főleg hogy kb. egy helyen készülnek ;-)
gecsa05-07-2012 12:17:16 // 39637
ha még nem kopott le a felirat,akkor az első zárhídon levő matricán rajta kell legyen..
Imyx05-07-2012 12:12:10 // 39636
Nem tudja valaki, hogy 156 (JTS) klímakompresszorba hány gr gáz kell? Tartok tőle, hogy holnap ezt nem fogja tudni megmondani a klímás.. Thanks!
gecsa04-07-2012 14:29:35 // 39635
Azok mindenképp..:D bár én ha tehetem,akkor inkább unix..valahogy az ottani cuccoknak jobb a minősége..
GTPeti04-07-2012 14:22:12 // 39634
Pedig a bárdisok biztos nagyon szidják. .))))
gecsa04-07-2012 14:12:13 // 39633
a unixról még senkitől nem hallottam rosszat...
WarbiRunner (Gyuri)04-07-2012 13:38:30 // 39632
Unix "márkájú" lett, vagyis valami legolcsóbb u.gy. 3e-t megért helyszíni beszereléssel. Hogy meddig tart ki nem tudom, de végre magától felnyílik az ajtó ha kicsit megemelem, és pont jó erővel csukódik vissza is.
gecsa04-07-2012 08:29:30 // 39631
akkor írtam oda...:D
r.zozoka03-07-2012 19:13:20 // 39630
üdv
alfa 156 1.9jtd 2001-es model alkatrészei eladóak!
inkább emailban keressetek mert azt azonnal látom, ide meg ritkán jövök csak!
alfa 156 1.9jtd 2001-es model alkatrészei eladóak!
inkább emailban keressetek mert azt azonnal látom, ide meg ritkán jövök csak!
gecsa03-07-2012 14:58:55 // 39629
igen...sajnos egyre inkább jelen van az autógyártásban a tudatos amortizáció...1-2 évente új modell,facelift,stb...ki venné meg,ha a 20 éves autó is úgy nézne ki és működne,mint ami most jött ki a gyárból?
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2012 14:04:57 // 39628
LOL :-)
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2012 14:04:27 // 39627
Hát az se egyszerű megoldás. :-) Már zavar, hogy nem csak a sok elégedett arcú németautós mosolyog magában amikor meglátja a fadarabot, hanem az asszony is kiröhög...mert persze az övé egy új autó az enyémhez képest, az ő húszmilliárd éves Td-jében bezzeg minden rendesen működik.
gecsa03-07-2012 14:03:27 // 39626
pedig ezt a módszert alkalmazzák páran...:D
jó oda a sima karó is,nem kell akkora pompa..:D
jó oda a sima karó is,nem kell akkora pompa..:D
WarbiRunner (Gyuri)03-07-2012 13:59:24 // 39625
Ritkán, de ilyen is tudok lenni. Ez most nem a műszaki énem, hanem a lusta énem volt. 2950Ft, max bebukom :-)
Wickey03-07-2012 13:49:22 // 39624
höhö, csak nem volt egy alFA a csomagtartóban? :-P
én átfúrtam a szárát a gtv-ben és alkalmaztam egy szöget, egészen addig, amíg rá nem döbbentem, hogy az UGY valami 3-5ezer forint körüli összeg... :-)
én átfúrtam a szárát a gtv-ben és alkalmaztam egy szöget, egészen addig, amíg rá nem döbbentem, hogy az UGY valami 3-5ezer forint körüli összeg... :-)
GTPeti03-07-2012 13:46:13 // 39623
"és rendeletem egy nem tudom milyet"
Óó... ez aztán az átgondolt megoldás!! :))
Óó... ez aztán az átgondolt megoldás!! :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
604
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?