Forum >> Szerelőműhely
Thomika20-09-2005 08:03:59 // 8472
Jó reggelt Hölgyek és Urak! (Már akinek az!)
Elindultam melóba kb 1 órával ezelőtt. Menet közben vmi hülye kattogó hangot kezdett kiadni magából az autó! Ütemes kattogás,ami a sebesség növekedésével arányosan nő! Sajnos kitekert kormánynál nem láttam semmit, viszont a fék csúnyán megkeményedett! :(( So úgy néz ki, szétesett a bal első fékem! Még nem voltam túl messze itthonról, de mikor megfordultam, nehéz lett a kormány! Persze egy bal első defekt! Egy szép kis 20as szög kandikált ki a gumiból egy kb 20cm-es műanyag kíséretében! :((( ----> Emelőm persze elromlott, kerékcsere nem lehetséges,most vhonnan szereznem kell egy emelőt --> mankó kerék, el a gumishoz, utána vhogy egy szervízbe, megnézni a féket! :((((
Úgyhogy jól indul a reggelem!
Több szerencsét Emberek!!! :(
Gábor16619-09-2005 16:36:56 // 8471
Ttk:
Az én két darabom Bosch kereskedelmi láncból származott. Szal nem értem miért volt rosszabb, mint a hibás.
Bg.19-09-2005 16:18:04 // 8470
"óccsóér-csak-betétet-hozok-neked" és a "nem-Alfába-hanem-fószvágenbe-való-betét-ugyanaz-csak-a-csatlakozó-más-kicsit-bele-lehet-faragni" módszerrel organizált betétek honnan származnak => fószvágen bóltból...
TtK19-09-2005 11:25:46 // 8469
LMM téma:
A foglalat egy sima cső, nem hiszem, hogy bármi szerepe lehet az LMM működésében. A betét csak egyféle pozícióban megy bele, állítási lehetőség nincs.
Nem tudom, az "óccsóér-csak-betétet-hozok-neked" és a "nem-Alfába-hanem-fószvágenbe-való-betét-ugyanaz-csak-a-csatlakozó-más-kicsit-bele-lehet-faragni" módszerrel organizált betétek honnan származnak? Lehet, hogy a gyárból élelmes emberek megszerzik a selejtes, vagy éppen működő, de a toleranciából kieső alkatrészeket és azt áruják "olcsóért"? Nekem egy gyári, full (nagyker) árú LMM került bele és kifogástalan lett a gépezet.
kertecs19-09-2005 09:37:40 // 8468
Kódos kulcs. Megcsináltam az saruk tisztítását, egy jó 5 percig nem volt áram alatt semmi.
bb18
Lehet igazad lesz... a múlkori önindító javításnál az önindító kábeleit szerintem jól meghúztam, talán ott nincs gond. Meglátjuk, most minden ok, remélem sokáig! Az alkatrész meg elfér : ))
Gye'18-09-2005 20:25:54 // 8467
Sziasztok,
Van egy kis problémám, Pénteken a Barátnőm leejtette a slusszkulcsom és azóta nem nyílik ki vele a csomagtartó, ez egy 2gombos kulcs, amin van egy a központizárnak, ez a része működik, de a csomagtartó nem nyílik. Van egy másik kulcsom is a kocsihoz, az simán nyitja a csomagtartót, viszont az meg a központit nyitja nehezen. Lehet hogy ebben csak az elem van szarabb állapotban. Lehet ezeket a kulcsokat javítani?? ha igen akkor hol?? Vagy mit kezdjek velük?? Hogyan kell szétszedni, stb.? Ötleteket várok, köszi!
bb1818-09-2005 20:01:17 // 8466
na most leirom érthetöen:
györig vagy movárig el tudom küldeni kollégával, a posta persze házhoz is viheti.
:-)))
bb1818-09-2005 20:00:21 // 8465
esetleg györig, vagy movárig el tudom küldeni.
bb1818-09-2005 19:59:34 // 8464
1. erre is gondoltam, de láttam már olyat mint a zsirkréta
2. a postárol hallottál már ? :-)) akár megveszem és elküldöm.
Fritzee18-09-2005 18:07:04 // 8463
Gondolom igen, de akkor meg ott van a kérdés, hogy Sopronban én ezt hogy tudom beszerezni? :-)
bb1818-09-2005 16:42:00 // 8461
a homasitában ( is ) lehet kapni festéket, vagy zsirkréta szerüt hozzá. mi annak idején gépiráshoz valo hibajavito festékkel csináltuk, mert más nem volt.
Gábor16618-09-2005 15:52:30 // 8460
Gombóc:
Most arra várunk, hogy legyen egy autó, amiről 24 órára kölcsönvehetnénk az LMM-et. Utána meglátjuk.
Gábor16618-09-2005 15:50:54 // 8459
Fritzee:
Az a festék megbarnul, és leválik. Gumi feliratozáshoz spéci fesék kell. Majd valaki megírja, hogy hol szerezheted be és mi a neve.
Fritzee18-09-2005 14:12:03 // 8458
Hali!
Szeretném a gumijaimon a Good Year feliratot fehér festékkel kihúzni. Ezt mivel szokták csinálni? Vettem most boltban kis tubusos, kisecsetes fényezésjavító festéket (úgy néz ki, mint a sima hibajavító festék). Ez jó lesz a gumira? Nem fog a gumin megrepedezni? Nincs benen olyan anyag, ami oldja a gumit?
Don Gombóc18-09-2005 10:42:43 // 8457
Szia Gabi! Szerintem itt az LMM-el vívott harcainkban a legtöbb esetben nem azzal van a baj. Ugyanis a bennük lévő smd alkatrészek eléggé komoly technikát képviselnek és a melegedés sem nagyon okozhatja a hibájukat, mert ott ugyebár jó a hűtésük. Inkább valami háttér probléma lehet. A motor irányító háttértárolója is jól tele lehet valami szeméttel talán. a kábeleken is rengeteg veszteség lehet mert ezek a kütyü mili és tized voltokkal működnek, és az is lehet hogy egy csatlakozó oxidációja okozza a gondot. Sőt amitől mindig is féltem az hogy ezeknél az öregebb autóknál előfordulhat az is hogy a sorcsatlakozókba beforrasztott vagy bepréselt vékony drótok érintkezése kontakthibás vagy nem elégséges a megfelelő jelszint átvitelhez. Arra is gondoltam hogy ezeket nem ártana egy weller pákával mindet átfuttatni cinnel. Ugyanis a motor több éves mozgása és rezonanciája miatt ezek könnyen okozhatnak több tízezer forintos hibajelenséget.
Gábor16618-09-2005 10:25:03 // 8456
BG:
Nem igazán hiszek a selejtben sem. Mert amikor a második újat tettem be, az ugyan olyan módon volt rossz. És nem az elsőt küldték vissza, ugyanis azt megjelöltem. :-) Valami más lehet a magyarázat. De mi?
Bg.17-09-2005 20:37:28 // 8455
ebben az esetben, amekkora különbség volt a kettő között, az nem hangolásból jött össze. Szvsz a drágábban eladott drabnál talán szigorúbb ez ellenőrzés így kevesebb a selejt. Persze ez csak egy feltételezés....
Gábor16617-09-2005 11:05:53 // 8454
A butított szoftver nem tudom, de én azt hallottam, hogy a legutolsó változat van az olaszoknak/németeknek egyel régebbi Hegyeshalomtól nyugatra és kettővel régebbi Hegyeshalomtól keletre.
Don Gombóc17-09-2005 10:16:44 // 8453
Ez egy röhely! Egyszerűen nem értenek ezekhez az autókhoz, talán még az olaszok sem. Azért ez vicc hogy többeknek az LMM meghibásodást hozták ki hibának és az új szondával szarabbul megy, mindezt kb 50 ezerért. Valaki azt mondta hogy Magyarországon a legtöbb szervízben csak butított program van a verdáinkhoz. Ez nem tudom igaz-e,de ezután olaszba kellene menni elektronikus javításra?
Gábor16617-09-2005 10:02:50 // 8452
Egyetlen magyarázatot hallottam, de azt nem hiszem:
A tartócsöves változat hangolásra kerül a csőhoz. Azt hiszem Charlie tett fel egy képet a szétberhelt LMM-ről. Először is ott semmilyen állítási lehetőséget nem látok, bár szoftveres még lehet. Másrészt, a mőanyag csövet -amibe illeszkedik- a mai világban olyan pontossággal lehet gyártani, hogy nem kell egyenként hangolni az elektronikát.
Ami TALÁN lehet: a betét semmilyen hangolást nem kap. Az öntanító kompjuterekhez jó így is alapon. De befecskendezőben van ilyen? Csak automata váltóról tudok.
A 166 pedig nem ilyen, ergó hangolják. Valaki tud erről valamit???
Bg.16-09-2005 21:58:36 // 8451
Ez kódos kulcs? (a 155-ben volt kódos és lapos is)
Bg.16-09-2005 21:55:57 // 8450
Szerinted mi a magyarázat?
bb1816-09-2005 20:29:09 // 8449
fölösleges, ugysem az lesz a hiba. sztem :-)) .
bb1816-09-2005 20:27:21 // 8448
elsösorban akkusaru, utána testkábelek. segiteni szokott, ha az akkurol viszel közvetlen testet az öninditohoz, és valahova a kasznira. ha az akkusaruba be van öntve a kábel akkor mozgasd ( rángasd meg keményen ) meg hátha laza, ha laza akkor vágd vissza és uj saru. az öninditohoz elvileg igy nincs köze, mert csak késöbb jöttek vissza a lámpák.
kertecs16-09-2005 19:29:29 // 8447
Köszi mindenkinek a tippeket. Az akku-saru pucolást mindenképp megcsinálom. Leszedtem a kormányoszlop burkolatot, elég egyszerűnek tűnik a gyújtáskapcsoló betét cseréje, vettem egyet és ha tovább szarakodik kicserélem a helyszínen : ))
Gábor16616-09-2005 18:58:25 // 8446
Most a házzal együtt kapható példány került bele - bár gondolom ennek nincs nagy jelentősége -
Ez nem is olyan biztos! A pontos magyarázatot nem tudom, de a szervizben azt mesélte egy szerelő, az oktatásaon azt mondták nekik, hogy házzal együtt kell cserélni.
Nekem mindkettő Bosch csatornán jött betét volt. Egyformán is voltak rosszak. 5000 fölé nem forgott a motor.
raga16-09-2005 18:57:14 // 8445
Sziasztok, 2 doog érdekelne hogy kell leszedni az elsö ajtóban lévö hangszóró rácsot, a másik: úgy érzem ki kéne mosni már a hütőmet 7 éves, mi a folyamat hol van a leeresztö csavat? 156 2.0Ts
Ja, ez a 200. hozzászólásom!
Barni14716-09-2005 17:40:39 // 8444
Az a főtengely alaphelyzet vagy fordulatszám jeladó.
Wickey16-09-2005 17:30:17 // 8443
ott a frankó.
Akku meg akkusaru pucolás, aszt majdleszvalami.
Bg.16-09-2005 17:22:38 // 8442
nekem is volt egy ilyenem még az elején. Nem bizotos, hogy u.a. de egy ötlet. Attiska az indexről mondta a megoldást. A gyári indításgátló nem ismerte fel a kulcsom. Áramtalanítani kellett pár percre, majd vissza dugni, azóta (3éve) nem volt vele gond.
Bg.16-09-2005 17:16:55 // 8441
Az elsővel fogyasztási gondok voltak, és egy kis teljesítmény probléma.
Ez lett kidobva 2 hónappal ez előtt. Kapott egy zsír újat, ami ugyanez a Boch volt csak nem Alfa volnalon lett beszerzeve, hanem vmi más.. Nem volt egy darabig gond, majd jött a rángat lefullad stb.. probléma (lsd aug 20 gyorsulás). Újabb csere, most Alfa, de csak betét csere (szintén zsír új). Egyneletes alapjárat, semmi rángatás, de (most komolyan) kb 30le maradt az autóban. Gyakorlatilag sebesség növekedés volt, de gyorsulás nem(mint egy régi diesel autóban - bocsánat, de ezt nem hagyhattam ki). Újabb csere. Most a házzal együtt kapható példány került bele - bár gondolom ennek nincs nagy jelentősége - nagyon jól húz (jobban mint a Robi saját 1562.0TS-je), szépen jár a motor.....
Nekem ez első és utolsó közötti alaktrész közötti árkülönbséget kellett kifizetnem, a 2 napi munkát így nem - és kaptam ingyen csere autót is a javítás idejére, mint régi jó ügyfél. Ez után már idekivánkozik: Alfa Kontakt.
András bácsi16-09-2005 16:06:50 // 8440
Az egyik legrosszabb hiba az ilyen, nagyon nehéz tanácsot adni. Sorban végignézni mindent, az egyszerűbbekkel kezdve.
Nekem is volt ilyen a 75-össel, de ott sem lett meg soha egyértelműen a hiba oka.
Peti16V16-09-2005 15:16:32 // 8439
Egy akkusaru pucolás+zsírzás csodákat tehet! 2 perc és 0 Ft.
pb_16-09-2005 14:44:06 // 8438
Eléggé speckó a manualban, sem igen említik.
Gábor16616-09-2005 14:19:44 // 8437
BG:
Ez részletesebben is érdekelne!!
Miutám a 2. novi új LMM-el is rosszabb volt az autóm mint a hibással, én feladtam.
gyugya16-09-2005 13:34:24 // 8436
Milyen jellegu szerszam ez? Vagy majd ha leszedem kiderul? Manualban nem irtak semmi celszerszamot, a rajz alapjan azt lehet sejteni, hogy magatol visszafordul a feknyereg :))
kertecs16-09-2005 13:17:07 // 8435
Hiába nézem a manualt, nem találom a gyújtáskapcsoló témát. Valaki találkozott már ilyennel? Lehet cserélni a betétet, 6800 pénzért van állítólag...
swan16-09-2005 11:54:42 // 8434
Hasonló a gondom nekem is csak nekem nem szokott indítózni a többi van. Végignéztem az egészet csatlakozókat megpucoltam. Most is jelentkezik néha, főleg melegben. Valszeg kontakthiba. Én is a gyujtáskapcsolóra gyanakszom. De az lenne a biztos, ha mikor jelentkezik a hiba akkor bele tudna mérni az ember. De ki járkál hetekig szétszedett autóval, plána he nem biztos, hogy jelentkezik. Mikor bedobtam egy műszert a csomiba akkor hetekig nem jelentkezett. :)) De hátha van valakinelk jobb ötlete.
kertecs16-09-2005 11:18:32 // 8433
HELP! : )
Probléma van a gépemmel! Remélem nem nagy. Reggel megálltam boltnál, viszzaülök: rádió szól, gyújtás ráad, továbbfordít és se kép se hang, levesz minden áramot, rádió elhalgat, óra lenulláz. Ajjaj. Újra ráad semmi, visszajelzők sötétek. Aztán harmadik-negyedikre elkezdtek félfénnyel égni a visszajelzők, de önindító nem, majd egyszercsak minden ok simán elindult.
Egyser már történt ilyen nyaralás előtt, akkor gyanakodtam az akksira, önindítóra, gyújátkapcsolóra. Végül mivel az önindítónak előtte már fura hangja volt néha, leszedtem és tényleg úgy tűnt az egyik kefe leérhetett. Kicseréltük a keféket, működött. Azt hittem megoldodott. Erre itt van!
Autóvillanyászi tanácsot kérnék! Ki tudom deríteni a hibát? Az akksi nem tudom mennyi idős, annak idején a villamossági szerelő mindjárt a gyújtáskapcsoló betét problémát gondolta.
pb_16-09-2005 10:16:39 // 8432
A visszaforgatásnál még figyelni kell a porvédő gumira is, hogy el ne szakadjon. Illetve, ha be van rohadva, akkor szét kell szedni.
granturismo16-09-2005 09:30:36 // 8431
Nem egyszerű eset, mert a hátsó fékdugattyút nem olyan egyszerű visszanyomni mint a első féknyergeken. Egy szerszám-szerűséget kell szerkeszteni hozzá. Aztán figyelni kell arra is, hogy a fékdugattyú tetején lévő X felöntésbe beleilleszkedjen a fékbetéten lévő 1 vagy 2 pöcök, mert különben ferdén fekszik fel a betét. (Be kell forgatni a fékdugattyút)
gyugya16-09-2005 09:24:39 // 8430
Ahoi!
146-on hátsó féktárcsa+betét csere otthon megoldva mennyie macerás? Van esetleg valami buktató, spéci szerszámigény, vagy valami?
Bg.15-09-2005 21:54:37 // 8429
Néhány légtömegmérő csere után az autó működik, ígaz a cserélt LMM is rossznak bizonyult, de már az is ki van cserélve:)...
NA-ti15-09-2005 14:40:05 // 8428
Sziasztok!
A múlkori 8411, 8414 számú üzenetemben felvetett motorleállás, melegen nem beindulás stb. problémára Szamosi mester a fórumában azt mondta, hogy gyújtásjeladó szernzor lehet a rossz. (Computeres hibaolvasásra csak holnap tudok menni). Ez a szenzor hol van? Mi lehet még a neve, mert az Elaforgosok nem tudták beazonosítani.
Barni14714-09-2005 22:52:19 // 8427
http://www.dieselelomelegito.hu/dieselelomelegito-2.html
Olajkályhás cartársaknak télire.
Kau14-09-2005 22:50:19 // 8426
A klíma dohosságát okozhatja gombásodás is. Főképp akkor érzed, ha épp kikapcsolod a klímát. Ilyenkor ablakletekerés, de akkor minek ment? :)
Pár klímaszervízes tudja orvosolni néhány ezer forintért.
Rizzo14-09-2005 22:33:00 // 8425
Igazad van köszi a magyarázatot.
Rizzo14-09-2005 22:30:46 // 8424
A "szelephangom" 155 TS 8V
Az alacsony oktánszám okozza a csörgést mert a 98-astól nem csörög
de szerintem nem kéne tiltakoznia a 95-ös benzintöl sem.
Legalább is a 75 TS-em nem csörgött és más sem emlitett ilyen problémát.
Ma rájöttem arra hogy ha lehúzom a vezérlésmódositó csatlakozóját
akkor megszünik a csörgés de egyben megszünik a módositás is és
persze nem húz rendesen.
Ennek a régi típusú vez.módositónak nem szokott gondja lenni?
Lehet-e ezen állitani?Beállitani.
Telerakódhat -e olajsárral?
stb...
granturismo14-09-2005 12:50:21 // 8423
Nagyon könnyen törik! Nekem az a módszerem, hogy 1 órára kiállok a tűző napra akkor felpuhul a műanyag és kisebb a törés/repedésveszély. Emiatt pollenszűrőt kb. május és szeptember között lehet cserélni rajta.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
695
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?