Forum >> Szerelőműhely

GTV_GAB10-09-2007 12:12:53 // 17373
főleg amennyit most használom....
mégegyszer kösz
Grando10-09-2007 11:55:30 // 17372
Az első után elvileg illik rövidíteni kicsit az intervallumon. De még így is van időd... ;))
GTV_GAB10-09-2007 11:54:00 // 17371
maradjuk a félig ember-félig Isten -ben :)

igen, erre gondoltam
120ná' cserélve lett decemberben
de mostmár 150-nél járunk
azt hittem h 60e km a 24V motorknál
most megnyugtattál :)
Grando10-09-2007 11:48:18 // 17370
A 12.000 természetesen 120.000 - elírtam... :DDD
Grando10-09-2007 11:47:08 // 17369
Tudja a rák! A fene egye meg, akkor lecsúsztam az Olümposzról? :DDD
Ha a vezérlésre gondolsz (szíjak-görgők), akkor asszem 120.000, de ebben nem vagyok biztos...

Egy germán fórumon olvasom:
"Zahnriemenwechsel beim 166 V6 gemäß "Alfa - Service News vom 31.03.2006":
1. alle 120.000 Km oder
2. alle 5 Jahre unabhängig vom KM-Stand oder
3. alle 4 Jahre bei folgenden Bedingungen:
3.a. Stadtverkehr mit langem Betrieb im Leerlauf
3.b. häufige Fahrten auf sehr verstaubten oder mit Sand / Salz bedeckten Straßen
"
Azaz:
Szíjcsere a 166 V6-nál a 2006. 03. 31.-i Alfa - Service News szerint:
1. 12.000 kilométerenként, vagy
2. 5 évente a kilométer-teljesítménytől függetlenül, vagy
3. 4 évente az alábbi feltételek mellett:
3.a. Városi forgalom hosszú üresjáratokkal
3.b. Hosszú megtett szakaszok nagyon poros vagy homokos/ sós utakon
;)))
GTV_GAB10-09-2007 11:34:22 // 17368
de gyors vagy :)
hamá van sok táblázatod akkor a nagyszervizt hány km-enként van? :)
ha ezt is megmondod gyorsan, Isten vagy :)
GTV_GAB10-09-2007 11:32:51 // 17367
ilyennel már én is szívtam offos autónál, utángyártott volt a szíjtárcsa és sehogy se feküdt fel normálisan
hiába volt meghúzva a szíj
áhh kiidegelt minden reggel
Grando10-09-2007 11:32:47 // 17366
Vazze! Ne izélj! :DDD ;))
GTV_GAB10-09-2007 11:30:26 // 17365
haggyá békén a mesékkel :))
Tentacle10-09-2007 11:27:27 // 17364
Akkor szokott csunyan sikitani a szij, ha nincsenek egy sikban a szijtarcsak.
Szerintem azzal kezd, h megnezed ezt. Lehet, h nem jol raktak vissza a generatort.
Ferke10-09-2007 11:12:20 // 17363
Küldj neki egy kis wd40-et! Az mindenen segít!!!:))))
Grando10-09-2007 11:11:52 // 17362
A V6 túrósnál 200.000 km a csereintervallum. Úgyhogy mi még elmehetünk kapálni emellett! :DDD ;))
GTV_GAB10-09-2007 11:05:04 // 17361
thx, megkérdem majd ott is
ilyen hosszú ideig bírná???
Liquid10-09-2007 10:27:27 // 17360
fékzsír???? Ez állat! :)

Aha, szóval inkább új ékszíj. Az a gáz hogy az ékszíj cseréje óta van ez a hang. Csak a legutóbbi generátor javítás óta erősebb. Nem lehet az, hogy túl szoros, vagy túl laza a szíj?
Dekka10-09-2007 09:57:31 // 17359
azért ne hagyd h uri geller megneszelje :D neki csak kanalat sikerult :P
brien10-09-2007 09:54:49 // 17358
És lőn világosság...szétszedés után...tanulságként mindenkinek :)

A boxim törött főtengelye...végülis...csak a legvastagabb résznél tört el :)
Wickey10-09-2007 09:47:33 // 17357
Persze, hogy van, mint ahogy fékzsír is van, bármilyen röhejesen hangzik is.
Feltételezem viszont, hogy az árából kijön egy új ékszíj (~6-700 forint lehet mindkét tétel).
Liquid10-09-2007 08:42:10 // 17356
Lenne egy OFF kérdésem:
az UNO-mon "nyiszatoló" hang jön a generátor ékszíj felől, elvben midnen rendben van (most kaptam vissza a szerelő havertól), csak zavar a hang. Lehet azon segíteni valahogy? Egyszer hallottam valami ékszíj kenőanyagról, ami megszünteti az ilyen csúszó hangokat. Tényleg van ilyen és használ, vagy csak elértettem valami?
Grando10-09-2007 08:20:08 // 17355
A 166-osnál a 2.5 és a 3.0 V6 24-szelepeseknél 100.000 kilométer a csereintervallum. NGK PFR6B a gyertyatípus mindkettőnél. A motor ugyanaz, úgyhogy gondolom ez is stimmel... ;))
(Azért kérdezd meg a GTV topicban is! ;)) )
GTV_GAB10-09-2007 07:40:40 // 17354
nekem is kérdésem lenne
3.0 V6 24V GTV
gyertyákat hány km-enként kell cserélni és mi a legjobb neki? milyen gyertya?

köszönöm
sty09-09-2007 16:00:09 // 17353
srácok 146 1.6 boxinál hol találom a fütásszabályzó csapot,ugyanis nincs fütásem a viz kb 90 fokos van is benne igy kizárásosalapon a fötésszabályzó maradt,elöre is köszi
vgyurci (powered by boxer)09-09-2007 13:04:43 // 17352
Nem zár a pillangó-szelep tökéletesen. Sztem pucerájozd meg!
FRC09-09-2007 12:42:46 // 17351
Miért van az, hogy: ????

gázelvétel után a fordulat 1500-on marad, majd 5-10mp után esik csak le 1000-re ???
Rovar08-09-2007 12:53:55 // 17350
Hali! S.O.S. Töltõnyomás érzékelõt kell vennem:( Van valakinek tapasztalata?Csak a BOSCH vagy egyenértékű vele a FACET?Köszi!
147Smz07-09-2007 23:04:26 // 17349
Én teljesen ki vagyok békülve a kis zajommal :-) Majd ha változik, akkor figylemmel kísérem és meglátjuk hogy reagál rá az autó. Egyelőre tökéletesen megy a kocsi, bár ma végig jöttem a Hungária körúton és láttam lelki szemeim előtt, ahogy a futóművem minden kopó alkatrésze reccsen, ahogy rámegyek egy-egy komolyabb huplira.
GTVili07-09-2007 20:12:27 // 17348
Sziasztok cartársak!Látom megint a hidegindítás utáni hangok vannak a terítéken....:-) Erről csak annyit....tegnap hoztam el a vasat a szerelőtöl...összes szíj és feszítő...és a TS-eknél gyakran előforduló hiba:a kipufogócsonk meghegesztése...ugyanis a vékony cső és a vastag alaplemez nem egyformán tágul a meleg hatására...ezért elrped.Amint megkapja a forró kipufogógázt,a rés megszűnik...ez is okozta a pár másodperces zajt.Azóta gyakorlatilag teljesen zajtalan,úgy zümmög mint egy új...pedig közel 130ezer van benne....nálam ez volt a tapasztalat.
toto07-09-2007 17:55:27 // 17347
Sziasztok!!
Kellene egy kis segítség! 1.7 8V Boxi
Megnövekedett drasztikusan a fogyasztásom!!Eddig 10 lityi körül elkocogtam vele viszont most pár napja majd 20 liter a fogyi:( fele távot tudom megtenni)
Nem csöpög sehol!!Nincs benzin szag!!(megjegyzem amig jó volt a fogyasztásom mindig éreztem egy kis nafta illatot:)Szal holnap szétszedem de jó volna pár ötlet ,megköszönném!!
András bácsi07-09-2007 17:40:49 // 17346
Gondolom a csatlakozó még mindig nincs kiiktatva...
Ferke07-09-2007 17:20:20 // 17345
Mindegyik TS így csinál, kivétel nélkül!:))
bőregér07-09-2007 17:11:50 // 17344
sziasztok!
tegnapi folytatása
voltunk villanyásznál > hibajel nem jött elő pedig 3 órán keresztül gyilkoltuk! srác tök korrekt egy vasat sem fogadott el,de ha kijön a hibajel azonnal fogad.
csak ajánlani tudom mindenkinek, compi kiolvasás és zöldkártya ügyében (csepel)
simon tibor 06 70 314 4996 , 06 1367 82 16

köszönöm mindenkinek a sgítséget , de még nincs lefutva a dolog.
147Smz07-09-2007 11:08:23 // 17343
Persze, 1-2 mp és abba hagyja. Mondom: Beindítom, várok 2 másodpercet a kerreség végéig, szépen finoman beteszem hátramenetbe (különben reccsen :-)) és kitolatok sima kuplung csúsztatással. Ez mondjuk 10 másodperces művelet, leállítom a motort, kiszállok és becsukom a kaput, majd vissza és elautózom. Második indításnál már nincs kerreség, gondolom mert eljutott mindenhova az olaj.
GabCsi07-09-2007 10:49:14 // 17342
Rábaringen jöttem ki kb 9-9,5-re oda vissza pályán.
Mindegy, nem kezdek el cserélgetni mindent, sorba.
Kiskukac07-09-2007 10:37:44 // 17341
Szia! A mi 146-osunk is ugyanezt produkálja. 99-es 68.000km van benne.
kertecs07-09-2007 10:37:38 // 17340
De indítás után ha hagyod járni, akkor is megszűnik nem? Érdemes várni pár mp-et, míg mindenhol megmozdul, mindenhová odaér az olaj...

A 155-ben van olajnyomásmérő, jól látszik ahogy indítás után felépül a 4 bar, 1-2 mp.
147Smz07-09-2007 10:34:07 // 17339
Csak a halál biztos, mint tudjuk :-)
Viszont minden jel arra mutat, hogy az autóban valós a kilométer. Egy 68 éves gyermekorvos hajtotta Szegeden, ezzel járt a rendelőbe gondolom. 20 ezerig (2004) vezetett a szervizkönyv. Belül patent, alul sincs rozsda meg semmi, szóval jó.
147Smz07-09-2007 10:32:15 // 17338
Akkor meg vagyok nyugodva :-)
Ricoe15607-09-2007 10:20:03 // 17337
Tévedtem! Kicsit vaksi vagyok..Bocsi...
Ricoe15607-09-2007 10:18:20 // 17336
Emberek! Piri mester száma kellene mert javítatnám vele a kocsimat, de nincs elérhetőség a reglapján.Honlapja meg hibát ir ki.... Előre is kösz!
kertecs07-09-2007 10:18:05 // 17335
Jól van ez így ahogy mondod : )

Amikor elindítod, akkor jut el az olaj a vezérlésmódosítóba is. Indítás után lehet emiatt hangja 1-2 másodpercig, nekem is van, de utána elhallgat.
András bácsi07-09-2007 10:13:17 // 17334
Pl. asszonyéban szar a lambda, mégis hosszú távon 7-8 között fix a fogyasztás. (zömmel pályán)
András bácsi07-09-2007 10:11:46 // 17333
Az a 40e km biztos? Egyébként hozzáértő megmondja minek van hangja. Ez a vez-mód-hiba egy kicsit felkapott, nem érdemes azonnal hozzányúlni. Viszont a hidrotőke 40e alatt nem szokott szólni. Alapból nem egy csendes motor a TS.
GabCsi07-09-2007 10:08:43 // 17332
Ha lehuzott lambdával is ugyanannyit fogyaszt mint nélküle, akkor az azt jelenti hogy nem rossz a lambda, vagy azt hogy más is rossz ?
Ismét sikerült 22ből 180-at menni városba.
147Smz07-09-2007 10:04:21 // 17331
Ez a hideg indításos kerregő hang lehet más is. Egyesek szerint amikor beindítom még nem tökéletes az olajnyomás a hidrotőkéknél, és azok is csattoghatnak.

Nálam úgy kerreg, hogy kiállok a garázsból, akkor hidegen kerreg kb 2 másodpercet, kigurulok és leállítom a motort, hogy becsukhassam a kaput. Ez alatt az 10 másodperces idő alatt kb 2 fokot ha melegszik a motor :-) Viszont amikor becsuktam a kaput és újra elindítom a gépet, akkor nem kerreg. Ebből én arra következtetek, hogy nicns baja a vezmódnak, viszont az olaj már eljutott a hidrotőkékig, és azért nem kerreg második indításra.

Okítsatok ki, ha rosszul tudok valamit. Csak próbálok logikusan következtetni, meg nem rülnék ha a 40 ezret futott 145-ösömön ilyen hibák lennének 6 évesen :-)
András bácsi06-09-2007 22:16:21 // 17330
És utána meddig megy tapasztalat szerint?
András bácsi06-09-2007 22:15:20 // 17329
De az sem bírja sokáig.
Hari06-09-2007 22:04:11 // 17328
Aha! De lehet, hogy egy kicsit tévetsz! Egy jó pár vezmodot szétszedtem már és a tapasztalatom az, hogy elsödlegesen a meghibásodások fele dugulástól van a másik fele kopás. A kopás miadt meghibásodott vezmodok nagyrésze javítható ill felujítható. Igy 10-ből kb csak 2 kuka. ( A "márkaszervízek" szerint a legjobb - legegyszerübb - a csere!!!)
bőregér06-09-2007 21:46:38 // 17327
sziasztok!
kb 2 hete bejelzett az üzemanyagellátó rendszer hibakódja.
motor dadog, fullad,ló nem megy
néró m5 10E > nem tudták kiolvasni.
sufnituning, laptop, világvége 5E > kiolvasta 1320
vezérmütengely holtponti jeladó 15E > csere
1 hét >hibajel újra,de most nem dadog és nem fullad
újra kiolvas 5E >gázpedál állás jeladó 0220
vadászat indul >bárdi 30E > nincs
hegyalja 150E > rendelhető
kelle xxx > vigyük ki és beazonosítják
cartárs > két szaki ! ! !
egyik : (keressem meg a mamát )
másik: holnap szeretettel vár
VÉGRE EGY JÓ HÍR!
a folytatás holnap
Poló06-09-2007 20:34:37 // 17326
A szívó vezérműtengely végén található. Mosni, tisztítani nem lehet, max felújítani.
Alfás 156 "hupikék"06-09-2007 20:32:59 // 17325
Hol található a vezérlésmódosító a motoron,és h néz ki??Hallotam olyat h ki lehet mosni v takarítani.
Üvegtigris06-09-2007 18:35:25 // 17324
Hidegindításkor, vagy "félmelegen" indítózva kerregő hangot ad, alapjáraton is kicsit hallható, mintha feszítőgörgő hibája lenne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.